Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

+83
lulealizard
Monco
SatanicPanic
Panikvärvning
Hejsan
Blinders
Kneten
Jonsey78
Joope
NallePhu
Burskydd
JohanO
DaVoc
JuniorX
Donowitz
Hankburger
Dustin
Pontaking
LinusFröbergsMustasch
Jokerman
Hostak straffar
Lajon
Ferros
nummer 17
Pajala
Wolfhunter
KaptenBlodskelett
Micke80
Mickeee
Kocur
Urken
Sportsman
Kapten Haddock
Diktatorn
Hockeyprofessorn
Lulefan
Admin
Puckad
Kagen
aleksej
icemask
pingu
Jovi
Ivanhoe
CKa
Bamsefar
Lasse Proppmätt
kniba
Ingemar
Kallepedal
JayDee
Jimmy_Vegas
mango
FruktHamster
UnSaccoDiSoldi
Sundance Kid
LubosC
Purre
#96
Dave Rock
Old Brooklyn
Norlin
rasbiologen
Johan__
hokkzorz
BodenSwe
Högljudd
Beast.
MrA
Björne
Tony Moore
Rönken
Tigerman
Salle
Zeb Macahan
LulefanGBG
Mange
apa19
Dalle
Lars158
Snikne Ville
Zeth
MickkeJ
87 posters

Sida 3 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Dalle tor 06 jun 2013, 23:18

Som någon noterat i silly season-tråden så är Andreas Åhlund klar för hockeygymnasiet i Skellefteå till hösten. Åt andra hållet (till Luleå alltså) har som vi vet sedan tidigare bl.a. Skellefteåspelare Elias Hult gått. Även Tim Söderlund från Skellefteå/Clemensnäs har gått till Luleå. Vi får väl se vem som kommer att tjäna på detta "byte"...

Man kan tro en massa saker kring bakomliggande orsaker varför Åhlund går till Skellefteå. Jag önskar denna Luleågrabb lycka till iaf!
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Lars158 tor 06 jun 2013, 23:28

Dalle skrev:Som någon noterat i silly season-tråden så är Andreas Åhlund klar för hockeygymnasiet i Skellefteå till hösten. Åt andra hållet (till Luleå alltså) har som vi vet sedan tidigare bl.a. Skellefteåspelare Elias Hult gått. Även Tim Söderlund från Skellefteå/Clemensnäs har gått till Luleå. Vi får väl se vem som kommer att tjäna på detta "byte"...

Man kan tro en massa saker kring bakomliggande orsaker varför Åhlund går till Skellefteå. Jag önskar denna Luleågrabb lycka till iaf!
"Man kan tro". Låter spännande. Du som har bra koll vad tror du är bakomliggande orsak?

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Dalle tor 06 jun 2013, 23:42

Vad jag vill poängtera är att jag är mil från att ha någon inside-information, som vanligt dvs., utan jag utgår från vad jag sett från livesändningar från TV-pucken samt pojkSM-slutspelet + matcher på plats under Modocupen i december ifjol.

Vad jag kan konstatera utifrån detta är Luleås J16-lag var ett hyfsat talangfullt lag under fjolåret och att det är många som stannat till kommande säsong + att det tillkommer talangfulla spelare utifrån också. Hård konkurrens helt enkelt.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Snikne Ville fre 07 jun 2013, 11:38

Dalle skrev:Vad jag vill poängtera är att jag är mil från att ha någon inside-information, som vanligt dvs., utan jag utgår från vad jag sett från livesändningar från TV-pucken samt pojkSM-slutspelet + matcher på plats under Modocupen i december ifjol.

Vad jag kan konstatera utifrån detta är Luleås J16-lag var ett hyfsat talangfullt lag under fjolåret och att det är många som stannat till kommande säsong + att det tillkommer talangfulla spelare utifrån också. Hård konkurrens helt enkelt.
Som noterats tidigare har Luleå en ruggig kull på gång där. Och det blev ju inte direkt sämre när Einar valde att vända tillbaka norrut.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6383
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Purre sön 30 jun 2013, 16:20

NHL draft idag. En fråga, när var senast en Luleåspelare blev draftad?
En spelare från klubben alltså..


Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av LubosC sön 30 jun 2013, 17:02

Anders Nilsson möjligtvis? Gissar bara, finns säkert någon mindre känd som har blivit draftad sent.
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Lars158 sön 30 jun 2013, 20:46

Här har ni draft stream:

http://www.tsn.ca/live/nhl/draft2013/

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Lars158 sön 30 jun 2013, 20:57

Vilken svensk sida ska man följa typ "chatt-mässigt" där draft:en diskuteras?
Jag har ju ingen bra koll sådär på unga spelare men kul läsa vad andra tycker.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av #96 sön 30 jun 2013, 21:01

Lars158 skrev:Vilken svensk sida ska man följa typ "chatt-mässigt" där draft:en diskuteras?
Jag har ju ingen bra koll sådär på unga spelare men kul läsa vad andra tycker.

Bjurman på Aftonbladet är väl ok, http://bloggar.aftonbladet.se/perbjurman/
#96
#96

Antal inlägg : 2178
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Dalle sön 30 jun 2013, 21:12

Visst är det Anders Nilsson som är den senaste spelare från klubben som blivit draftad. Detta skedde 2009 och han blev draftad som nr 62 i 3:e rundan.
Andra spelare som jag tror ingår i samma kategori är följande:
Andreas Lindström draftad 2000, nr 279 i 9:e rundan
John Wikström draftad 1997, nr 129 i 5:e rundan
Roger Åkerström draftad 1988, nr 170 i 9:e rundan
Stefan Nilsson draftad 1988, nr 233 i 12:e rundan
Robert Nordmark draftad 2 ggr 1987, nr 59 i 3:e rundan och 1981, nr 191 i 10:e rundan
Lars Gunnar Pettersson 1980, nr 174 i 9:e rundan

Kan säkert ha missat någon..

Imponerande talangfabrik?.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Sundance Kid mån 01 jul 2013, 01:03

Dalle skrev:Visst är det Anders Nilsson som är den senaste spelare från klubben som blivit draftad. Detta skedde 2009 och han blev draftad som nr 62 i 3:e rundan.
Andra spelare som jag tror ingår i samma kategori är följande:
Andreas Lindström draftad 2000, nr 279 i 9:e rundan
John Wikström draftad 1997, nr 129 i 5:e rundan
Roger Åkerström draftad 1988, nr 170 i 9:e rundan
Stefan Nilsson draftad 1988, nr 233 i 12:e rundan
Robert Nordmark draftad 2 ggr 1987, nr 59 i 3:e rundan och 1981, nr 191 i 10:e rundan
Lars Gunnar Pettersson 1980, nr 174 i 9:e rundan

Kan säkert ha missat någon..

Imponerande talangfabrik?.

Omark, Harju, Modig?


Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Mange mån 01 jul 2013, 01:58

Ser ut som att Peter Cehlárik kommer sent i draften, eller inte alls(?) Surprised
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Mange mån 01 jul 2013, 02:00

Round 3 #90 Boston Bruins, Peter Cehlárik (LW), Luleå
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av UnSaccoDiSoldi mån 01 jul 2013, 02:01

Mange skrev:Ser ut som att Peter Cehlárik kommer sent i draften, eller inte alls(?) Surprised

Draftad av Boston som nummer 90 i tredje rundan.

Kul! Smile

EDIT: Du hann före.. nåväl, undra om Kukan blir draftad.. gissar han blir det i 6e rundan isåfall.
UnSaccoDiSoldi
UnSaccoDiSoldi

Antal inlägg : 235
Join date : 12-06-02
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Mange mån 01 jul 2013, 02:03

Verkligen! man satt bara o väntade(ganska så länge) haha Very Happy
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Sundance Kid mån 01 jul 2013, 02:05

Sundance Kid skrev:
Dalle skrev:Visst är det Anders Nilsson som är den senaste spelare från klubben som blivit draftad. Detta skedde 2009 och han blev draftad som nr 62 i 3:e rundan.
Andra spelare som jag tror ingår i samma kategori är följande:
Andreas Lindström draftad 2000, nr 279 i 9:e rundan
John Wikström draftad 1997, nr 129 i 5:e rundan
Roger Åkerström draftad 1988, nr 170 i 9:e rundan
Stefan Nilsson draftad 1988, nr 233 i 12:e rundan
Robert Nordmark draftad 2 ggr 1987, nr 59 i 3:e rundan och 1981, nr 191 i 10:e rundan
Lars Gunnar Pettersson 1980, nr 174 i 9:e rundan

Kan säkert ha missat någon..

Imponerande talangfabrik?.

Omark, Harju, Modig?




Får lägga till Fransson där också som gick ganska tidigt, även Rönnqvist. Det kanske finns fler Luleåspelare som blivit draftade, har inte orkat att kolla igenom så noga.

Renberg, Öhlund och Holmström hade ju inte spelat så många år i Luleå innan dom blev draftade.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Purre mån 01 jul 2013, 02:24

Tänkte mer på vilka Luleåspelare (moderklubb) som blivit draftade..

Undra när Wallmark draftas...

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av BodenSwe mån 01 jul 2013, 05:15

Kul för cehlarik! Mindre kul för Wallmark som verkar försvunnit helt från radarn. Bara hoppas han tar det som tändvätska framöver. Kukan var ingen större skräll. Men var en hel del okända svenskar som gick som jag aldrig hört talas om.

BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Dalle mån 01 jul 2013, 08:15

Purre skrev:Tänkte mer på vilka Luleåspelare (moderklubb) som blivit draftade..

Undra när Wallmark draftas...

Det var väl ungefär just dessa som jag försökte lista enligt ovan...
Mattias Modig ska fårstås ingå i denna skara då han draftades 2007 som nr 121 i 4:e rundan.

Givetvis så skulle det vara mer tillfredställande ifall man kunde "pimpa" denna sammanställning med spelare som Harju, Omark, Fransson, Öhlund, Holmström och Renberg. Dessa har dock inte Luleå som moderklubb, hur mycket man än vill. Tyvärr blir nog inte Luleås bidrag roligare än så.

För övrigt är det förvånansvärt att inte Wallmark draftades. Det är ju uppenbart att Skellefteå inte varit en bra utvecklingsmiljö för honom.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av FruktHamster mån 01 jul 2013, 08:56

Hur var det med han backen som draftades av Boston och därför kom att kallas just Boston. Lade av pga skada ett par år efter han blev draftad vill jag minnas. Glömt hans namn dock.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av MrA mån 01 jul 2013, 09:18

FruktHamster skrev:Hur var det med han backen som draftades av Boston och därför kom att kallas just Boston. Lade av pga skada ett par år efter han blev draftad vill jag minnas. Glömt hans namn dock.

Jag tror att det var Andreas Lindström, fanns med i listningen ovan...
MrA
MrA

Antal inlägg : 401
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Snikne Ville mån 01 jul 2013, 09:34

MrA skrev:
FruktHamster skrev:Hur var det med han backen som draftades av Boston och därför kom att kallas just Boston. Lade av pga skada ett par år efter han blev draftad vill jag minnas. Glömt hans namn dock.

Jag tror att det var Andreas Lindström, fanns med i listningen ovan...
Linsdström var forward, däremot spelade John Wikström back.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6383
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av MrA mån 01 jul 2013, 09:46

Snikne Ville skrev:
MrA skrev:
FruktHamster skrev:Hur var det med han backen som draftades av Boston och därför kom att kallas just Boston. Lade av pga skada ett par år efter han blev draftad vill jag minnas. Glömt hans namn dock.

Jag tror att det var Andreas Lindström, fanns med i listningen ovan...
Linsdström var forward, däremot spelade John Wikström back.

 Så kanske det var, men det var väl Andreas Lindström som kallades för Boston, eller är jag helt ute och cyklar?
MrA
MrA

Antal inlägg : 401
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av UnSaccoDiSoldi mån 01 jul 2013, 12:29

MrA skrev:
Snikne Ville skrev:
MrA skrev:
FruktHamster skrev:Hur var det med han backen som draftades av Boston och därför kom att kallas just Boston. Lade av pga skada ett par år efter han blev draftad vill jag minnas. Glömt hans namn dock.

Jag tror att det var Andreas Lindström, fanns med i listningen ovan...
Linsdström var forward, däremot spelade John Wikström back.

 Så kanske det var, men det var väl Andreas Lindström som kallades för Boston, eller är jag helt ute och cyklar?
Du har helt rätt i att Lindström kallades för Boston.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=187

Wikström blev förövrigt draftad av Detroit.
UnSaccoDiSoldi
UnSaccoDiSoldi

Antal inlägg : 235
Join date : 12-06-02
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Snikne Ville mån 01 jul 2013, 12:59

Ser att Possler också gick i draften.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6383
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av mango mån 01 jul 2013, 16:20

Fick höra av väldigt bra källor idag att Wallmark var och gjorde fystester hos blackhawks som var väldigt intresserade av honom innan draften och visade upp rent ut sagt katastrofsiffror, därför backade dom ur. Det man tidigare hört om Wallmarks oförmåga att träna stenhårt verkar ju tyvärr besannas. Bara hoppas Rönken och Bulan får honom att inse vad som krävs.

mango

Antal inlägg : 67
Join date : 13-02-18

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av FruktHamster mån 01 jul 2013, 18:17

mango skrev:Fick höra av väldigt bra källor idag att Wallmark var och gjorde fystester hos blackhawks som var väldigt intresserade av honom innan draften och visade upp rent ut sagt katastrofsiffror, därför backade dom ur. Det man tidigare hört om Wallmarks oförmåga att träna stenhårt verkar ju tyvärr besannas. Bara hoppas Rönken och Bulan får honom att inse vad som krävs.

Om det stämmer har han nog kommit till rätt/fel klubb, beroende på hur man ser saken. Har väldigt svårt att tro att Luleås tränarstab eller samlingen vinnarskallar kommer tillåta att han slappnar av under träningarna.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Sundance Kid mån 01 jul 2013, 20:38

Dalle skrev:
Purre skrev:Tänkte mer på vilka Luleåspelare (moderklubb) som blivit draftade..

Undra när Wallmark draftas...

Det var väl ungefär just dessa som jag försökte lista enligt ovan...
Mattias Modig ska fårstås ingå i denna skara då han draftades 2007 som nr 121 i 4:e rundan.

Givetvis så skulle det vara mer tillfredställande ifall man kunde "pimpa" denna sammanställning med spelare som Harju, Omark, Fransson, Öhlund, Holmström och Renberg. Dessa har dock inte Luleå som moderklubb, hur mycket man än vill. Tyvärr blir nog inte Luleås bidrag roligare än så.

För övrigt är det förvånansvärt att inte Wallmark draftades. Det är ju uppenbart att Skellefteå inte varit en bra utvecklingsmiljö för honom.

Purre la till att han menade moderklubb efter att jag hade skrivit mitt senaste inlägg. Jag har aldrig påstått att t.ex. Harju har Luleå som moderklubb utan jag räknade upp spelare som har spelat många år i klubben i unga år och har stark anknytning till LHF.
Som jag nämnde så hade Renberg,Öhlund och Holmström inte spelat så många år i Luleå innan dom blev draftade så det är inte riktigt rätt att ge Luleå credd för dessa talanger, det Luleå bidrog med här var att ge dom mycket speltid i a-laget.
Men däremot tycker jag att Luleå kan ta åt sig en del av äran när det gäller talangutveckling för spelare som Omark, Harju och Fransson som spelat många år i juniorlagen och även gått hockeygymnasiet i Luleå. Dock ska man ju inte glömma bort Övertorneå och Kalix som också har bidragit.
Det blir lite väl extremt om man ska bedöma en förenings talangfabrik genom att enbart räkna in spelare som har föreningen som moderklubb. Har exempelvis Frölunda någon del i bröderna Lundqvist utveckling eller är det Järpens IF som ska ha hela äran där?
Men även om man räknar in spelare som bla. Omark, Harju och Fransson så är det ju inget snack om att LHF har legat en bra bit efter många klubbar vad gäller talangutveckling och har en hel del att förbättra.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av apa19 mån 01 jul 2013, 21:46

FruktHamster skrev:
mango skrev:Fick höra av väldigt bra källor idag att Wallmark var och gjorde fystester hos blackhawks som var väldigt intresserade av honom innan draften och visade upp rent ut sagt katastrofsiffror, därför backade dom ur. Det man tidigare hört om Wallmarks oförmåga att träna stenhårt verkar ju tyvärr besannas. Bara hoppas Rönken och Bulan får honom att inse vad som krävs.

Om det stämmer har han nog kommit till rätt/fel klubb, beroende på hur man ser saken. Har väldigt svårt att tro att Luleås tränarstab eller samlingen vinnarskallar kommer tillåta att han slappnar av under träningarna.

Nej det var väl det som Skellefteå ledsnade på till slut. Tror Luleå och Skellefteå tänker rätt lika med att man inte accepterar bara talang längre. För att bli en toppklubb/spelare så måste man ha mer än så. Återstår att se ifall Luleå får bukt med problemet för i Skellefteå gick det tydligen inte. Nu tvivlar jag inte på att Skellefteå har försökt. Eller jag VET snarare att de har försökt otaliga gånger men lik förbannat är det fortfarande ett misslyckande.

Även fast jag är Skellefteåfan hoppas jag faktiskt innerligt att Rönken o co lyckas med detta för Lucas är en ruggig talang som med rätt inställning hade gått i första rundan.

apa19

Antal inlägg : 17
Join date : 12-07-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av LulefanGBG mån 01 jul 2013, 22:53

Kul med din inställning apa19!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av FruktHamster mån 01 jul 2013, 23:00

apa19 skrev:
FruktHamster skrev:
mango skrev:Fick höra av väldigt bra källor idag att Wallmark var och gjorde fystester hos blackhawks som var väldigt intresserade av honom innan draften och visade upp rent ut sagt katastrofsiffror, därför backade dom ur. Det man tidigare hört om Wallmarks oförmåga att träna stenhårt verkar ju tyvärr besannas. Bara hoppas Rönken och Bulan får honom att inse vad som krävs.

Om det stämmer har han nog kommit till rätt/fel klubb, beroende på hur man ser saken. Har väldigt svårt att tro att Luleås tränarstab eller samlingen vinnarskallar kommer tillåta att han slappnar av under träningarna.

Nej det var väl det som Skellefteå ledsnade på till slut. Tror Luleå och Skellefteå tänker rätt lika med att man inte accepterar bara talang längre. För att bli en toppklubb/spelare så måste man ha mer än så. Återstår att se ifall Luleå får bukt med problemet för i Skellefteå gick det tydligen inte. Nu tvivlar jag inte på att Skellefteå har försökt. Eller jag VET snarare att de har försökt otaliga gånger men lik förbannat är det fortfarande ett misslyckande.

Även fast jag är Skellefteåfan hoppas jag faktiskt innerligt att Rönken o co lyckas med detta för Lucas är en ruggig talang som med rätt inställning hade gått i första rundan.

Tvivlar inte en sekund på att SkAIK inte har hårda krav på fysik och det finns absolut ingen garanti för att LHF skulle få bukt på några eventuella problem med träningsmotivation.
OM det finns problem med detta är det naturligtvis slutligen upp till Lucas själv att få bukt med dem.
Men nog borde grunden vara lagd för en förändring
Den missade draften borde vara en spark i arslet. Miljöombytet med piskor från nya röster. Ett år äldre, vilket kan betyda mycket i den åldern.

Återstår att se hur Lucas reagerar på detta. Ska bli intressant att se om inte annat.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Dalle tis 02 jul 2013, 00:09

Sundance Kid skrev: Det blir lite väl extremt om man ska bedöma en förenings talangfabrik genom att enbart räkna in spelare som har föreningen som moderklubb. Har exempelvis Frölunda någon del i bröderna Lundqvist utveckling eller är det Järpens IF som ska ha hela äran där?
Men även om man räknar in spelare som bla. Omark, Harju och Fransson så är det ju inget snack om att LHF har legat en bra bit efter många klubbar vad gäller talangutveckling och har en hel del att förbättra.

Det är förvisso extremt att utgå från spelare som i sig draftats under historiens lopp som bringats ur moderklubben/staden och sedan koppla det till huruvida föreningen kan nomineras till epitetet ”talangfabrik”. Om man dock tar detta som en indikator och betraktar tidsperspektivet som Luleå har varit en elitserieförening, så kan man inte frångå att LHF har legat en bra bit efter andra klubbar som du säger. Detta oavsett kryddning av spelare från andra stödjande kranskommuner.  
 
Vet dock inte om det är särskilt extremt (i det extrema) att bedöma en förenings titel som talangfabrik genom att betrakta hur många, i detta fall, draftexemplar som kommer från moderklubben eller staden. Det senare blir förstås lite mer komplext och skevt i en jämförelse, om man tittar på större städer eller storstadsregioner som inrymmer en massa integrerade kommuner och olika moderklubbar (Järpen exkluderat…Smile ). Om man däremot kollar på andra elitserieklubbar längs t.ex. norrlandskusten, ja man skulle även kunna ta med Gävle, så tycker jag att det kan bli mer jämförbart i sammanhanget. Av dessa föreningar som någon gång utsetts som en faktisk talangfabrik, både i närtid och historiskt, så har en stor andel talanger kommit fram från moderklubben/staden. Och det viktigaste. De absolut största talangerna som egentligen är orsaken till utnämnandet av respektive talangfabrik, kommer alltid från respektive klubbs hemort. Luleå har i dessa sammanhang aldrig varit en riktig talangfabrik. Frågan är om man ur ett historiskt perspektiv varit särskilt intresserad av att få fram internationella hockeyambassadörer med härkomst från den egna staden?
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av mango tis 02 jul 2013, 15:56

U18-landslaget till Ivan Hlinka är uttaget. Ingen luleåspelare med. Finns det nån 96:a som ens är nära U18-landslaget? 97:orna sägs ju ha en bra kull på gång så får väl se om det börjar ramla in några luleåspelare så småningom i juniorlandslagen.

http://www.swehockey.se/ImageVaultFiles/id_28545/cf_113/roster_swe_aug_2013_u.PDF

mango

Antal inlägg : 67
Join date : 13-02-18

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Dalle tis 02 jul 2013, 16:20

Utan att värdera hur nära, så borde någon av Rifalk, Pantzare, Magnusson, Nord och Rosén-Lindahl ligga närmast utifrån Luleås interna hierarki. Rifalk var väl med på något av ishockeyförbundets russinläger i maj tror jag.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av MrA tis 16 jul 2013, 16:47

HM har tagit en titt på Hockeygymnasiumet:
http://www.hockeymagasinet.com/2013/07/16/hg-pa-hm-lulea-3/
MrA
MrA

Antal inlägg : 401
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Jimmy_Vegas lör 17 aug 2013, 23:40

Finns bröderna Zehnal kvar i Luleå?

Jimmy_Vegas

Antal inlägg : 44
Join date : 12-12-02
Age : 39
Ort : Malmberget

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Dalle sön 18 aug 2013, 21:45

Som jag tolkar det så har Zehnal-bröderna lämnat trots att de är juniorer även kommande säsong.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Lars158 tis 20 aug 2013, 00:28

http://www.nsd.se/blogg/bloggentry.aspx?blogg=7127224&entry=7806493

"Under tisdagskvällen premiärspelar Kalix. För motståndet står Luleå J20 och matchen spelas i Coop Arena."

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Lars158 tis 20 aug 2013, 20:01

Lars158 skrev:http://www.nsd.se/blogg/bloggentry.aspx?blogg=7127224&entry=7806493

"Under tisdagskvällen premiärspelar Kalix. För motståndet står Luleå J20 och matchen spelas i Coop Arena."
Nån som vet om nån som twittrar från matchen eller nån annan rapportering? Stålnacke som jag räknade som ett säkert kort är inte där

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Snikne Ville tis 20 aug 2013, 21:02

Rimligtvis borde Cehlarik o Wallmark spela.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6383
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Lars158 tis 20 aug 2013, 21:30

Snikne Ville skrev:Rimligtvis borde Cehlarik o Wallmark spela.
Tror du verkligen det?

Kalix ledde med 2-0 efter halva andra lyckas jag få ut med att läsa twitter. Vad det sluta vet jag inte

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Snikne Ville ons 21 aug 2013, 16:28

Permafrosten på officiella börjar tina, kommande matcher.
http://www.luleahockey.se/artikel/40624/
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6383
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av MrA lör 24 aug 2013, 07:52

Någon som vet varför man inte sänder ut juniormatcherna via Livearena.com som många andra klubbar gör? Vi är ju trots allt några personer som gärna skulle följa de matcherna...
MrA
MrA

Antal inlägg : 401
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av JayDee mån 26 aug 2013, 11:10

MrA skrev:Någon som vet varför man inte sänder ut juniormatcherna via Livearena.com som många andra klubbar gör? Vi är ju trots allt några personer som gärna skulle följa de matcherna...

https://twitter.com/skuggannilsson/status/371920366760763392

Lustigt sammanträffande får man nog säga Smile
JayDee
JayDee

Antal inlägg : 594
Join date : 12-01-21
Age : 34
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Snikne Ville mån 21 okt 2013, 23:47

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6383
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Snikne Ville ons 23 okt 2013, 08:08

Någon som kan referera/sammanfatta från twitterflödet?
http://www.kuriren.nu/bloggar/bloggentry.aspx?blogg=4171576&entry=7022496
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6383
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Kallepedal sön 27 okt 2013, 21:18

Ni som har lite koll på Luleås ungdomsverksamhet, hur ser det ut i det stora hela. Finns det några guldkorn i verksamheten? J20 går väl inte så bra men vad finns bakom?
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Snikne Ville tor 21 nov 2013, 16:42

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6383
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Dalle ons 27 nov 2013, 15:26

3 98:or som representerar Luleå har gått vidare efter regioncamperna för U16: Alfons Malmström, Jesper Juntto och Tim Söderlund. Synd att ingen som har en längre historik i Luleå tog sig med.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av LulefanGBG tor 28 nov 2013, 17:20

Visste inte exakt vilken tråda att posta det här i men:

http://www.luleahockey.se/artikel/45454/
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet