Luleå Hockeys lagkaptener

+5
pelle
Micke80
Tony Moore
Bamsefar
Jokerman
9 posters

Gå ner

Luleå Hockeys lagkaptener Empty Luleå Hockeys lagkaptener

Inlägg av Jokerman ons 11 okt 2017, 15:20

Stålmannen                                                                                                                                           Luleå HF

På torsdag hyllas alla våra fantastiska lagkaptener i Delfinen och det kommer bli ett tifo signerat lulefans. Ståpäls utlovas! Det kommer bli mumma för oss hockeyälskare. Så mycket högklassig hockey och framåtanda de här spelarna har bjudit oss på genom åren. Varje kapten får oss ju också att minnas lagen vi hade på isen och hur pådrivande just den tidens kaptenen var, från Karlsson till Hiirikoski.

1977-1978 Håkan Karlsson

1978-1979 Thomas Bäckström                                                                                      
                                                                                                                                                           
1979-1984 Torbjörn Köhler

1984-1988 Lars Lindgren

1988-1992 Lars-Gunnar Pettersson

1992-1998 Stefan Nilsson                                                                                      
                                                                                                                                                               
1998-2005 Roger Åkerström

2005-2007 Mikael Renberg

2007-2011 Anders Burström

2011-2012 Niclas Wallin
                                                                                                                   
2012-2015 Chris Abbott

2015-2017 Johan Harju                                                              2015-2017 Emma Eliasson

2017-        Niklas Olausson                                                         2017-        Jennie Hiirikoski
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lagkaptener Empty Sv: Luleå Hockeys lagkaptener

Inlägg av Bamsefar ons 11 okt 2017, 18:58

En glimrande samling som välförtjänt skall hyllas, de har alla blött, kämpat och slitit för föreningen i våra hjärtan, alla utom en, en som inte borde vara där, en som inga superlativer skal slösas på. Vem det är kan kvitta lika men det finns en som inte har Luleå HockeyFörenings bästa för ögonen och jag kan bara beklaga att den personen finns i den här samlingen av illustra kämpar.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lagkaptener Empty Sv: Luleå Hockeys lagkaptener

Inlägg av Tony Moore ons 11 okt 2017, 19:44

#19 Torbjörn "Kapten Köhlers Kompani" och
#17 Lars Lindgren var båda kaptener man får otroligt postiva vibbar och rysningar av.. Vilken pondus, vilket agerande både på och vid sidan av isen, fanns inte bättre förebilder..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7683
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lagkaptener Empty Sv: Luleå Hockeys lagkaptener

Inlägg av Jokerman ons 11 okt 2017, 23:08

Tony Moore skrev:#19 Torbjörn "Kapten Köhlers Kompani" och
#17 Lars Lindgren var båda kaptener man får otroligt postiva vibbar och rysningar av.. Vilken pondus, vilket agerande både på och vid sidan av isen, fanns inte bättre förebilder..

Håller helt med om #19 och #17. Stora spelare. Vilket jag även tycker gäller för #18, #21, #4, #28, #21, #26 och #29.

Sen har vi haft några grymt viktiga assisterande lagkaptener, jag tänker först och främst på Bulan.

Handlingsspelare. Vinnarskalle. Trotjänare.

Det han gjorde som spelare är något vi lulefans aldrig glömmer. Det uppoffrande slitet gjorde en del spelare vissa eller många matcher. Bulan gjorde det varje match. Lyckades ofta lyfta sina medspelare. Egentligen en självklar lagkapten.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lagkaptener Empty Sv: Luleå Hockeys lagkaptener

Inlägg av Jokerman fre 13 okt 2017, 17:58

Luleå Hockeys lagkaptener Skyrma10

                                                                   Alla kaptenerna.

Luleå Hockeys lagkaptener Skyrma11

                                                                          Kärlek.

Luleå Hockeys lagkaptener Skyrma12

                                                                           Superbe.

                                                                           För vi är Lule, ja vi är Lule
                                                                           Luleå, Luleå, Luleå-å-å!
                                                                           Vi ska aldrig – sluta kämpa!
                                                                           Ja, vi ska vinna guld igen!
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lagkaptener Empty Sv: Luleå Hockeys lagkaptener

Inlägg av Micke80 lör 14 okt 2017, 06:56

Jag blev riktigt impad av den där flaggan. Förutom några få som buade ut Renberg så måste jag säga att publiken som helhet och ståplats i synnerlighet gjorde ett fantastiskt jobb på matchen.

Vem är det som tillverkar dessa fantastiska flaggor?

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lagkaptener Empty Sv: Luleå Hockeys lagkaptener

Inlägg av pelle fre 20 okt 2017, 00:35

Menar du tifot när du säger flaggor? Det är Lå Ultras som gör våra tifon.
pelle
pelle

Antal inlägg : 41
Join date : 15-08-09
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lagkaptener Empty Sv: Luleå Hockeys lagkaptener

Inlägg av Micke80 fre 20 okt 2017, 15:56

jo precis, menar de där overhead flaggorna. Dom är i regel riktigt riktigt snyggt gjorda

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lagkaptener Empty Sv: Luleå Hockeys lagkaptener

Inlägg av LulefanGBG lör 21 okt 2017, 12:14

Jag ser faktiskt inte på bilden, vem är 'stackaren' som får stå med Bjärven-tröjan bland alla andra snygga tröjor?

Är det Wallin?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lagkaptener Empty Sv: Luleå Hockeys lagkaptener

Inlägg av Anthrax lör 21 okt 2017, 12:42

Japp Wallin.

Är hyllningen av kaptenerna utlagd på youtube än?
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lagkaptener Empty Sv: Luleå Hockeys lagkaptener

Inlägg av Tony Moore sön 26 nov 2017, 00:44

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7683
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lagkaptener Empty Sv: Luleå Hockeys lagkaptener

Inlägg av Tony Moore sön 26 nov 2017, 00:45

#17 Lasse Lindgren http://www.luleahockey.se/artikel/8qnyaj8e7-30c4d/kaptener-genom-tiderna-lasse-lindgren

Kolla på bilden, björn-Lasse i offensiva takter, tar med sej både FBKs Tomas Rundqvist och FBKs målis i varsin arm..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7683
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lagkaptener Empty Sv: Luleå Hockeys lagkaptener

Inlägg av Jokerman tis 25 dec 2018, 14:42

Luleå Hockeys lagkaptener Skzirm87
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lagkaptener Empty Sv: Luleå Hockeys lagkaptener

Inlägg av Jokerman ll sön 26 nov 2023, 21:07

Luleå Hockeys lagkaptener Img_2818
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lagkaptener Empty Sv: Luleå Hockeys lagkaptener

Inlägg av Jokerman ll mån 27 nov 2023, 13:07

KAPTENER GENOM TIDERNA: LASSE LINDGREN
Luleå Hockeys lagkaptener Img_2819

Som NHL-meriterad hemvändare blev han lagpappa i Luleå Hockey under de första åren i Elitserien - möt kapten Lasse Lindgren.

Inför säsongen 1984/85 valde Piteåfostrade landslagsbacken Lars Lindgren att vända hem till Norrbotten efter sex säsonger i NHL. I och med att Torbjörn Köhler valde att avsluta karriären letade Luleå Hockey en ny lagkapten och det blev ingen skräll att valet föll på den välmeriterade Lasse Lindgren.

– Det var inget prat om att jag skulle bli kapten när jag förhandlade med Luleå Hockey, det kom senare, berättar Lasse Lindgren. Köhler slutade ju så det blev en vakans och Freddy Lindfors, vår tränare, pratade med mig direkt om det under sommaren och jag tackade ja. Jag antar att de villa ha någon med erfarenhet eftersom vi var nykomlingar i Elitserien.

Med tidigare erfarenheter av spel i Elitserien, Tre Kronor och NHL så var det också en minst sagt erfaren kapten som ledde Luleå Hockey under åren man etablerade sig i Elitserien.

– Jag hade hunnit spela med många ledartyper innan, berättar Lindgren.

– I Modo så hade vi Anders Hagström som kapten, en landslagsback på den tiden och i Vancouver hade vi en kille som hette Don Lever. Han var en annan typ av kapten, väldigt lättsam och fick folk med sig men också drivande på isen.

– Olika lag kräver ofta olika ledartyper beroende om det är ett erfaret eller ett ungt lag och man kan vara drivande på olika sätt. En del säger inte så mycket men visar vägen på isen varenda gång. Vi pratar om varenda match, vartenda matchmoment, varenda träning och varenda övning på träning. Sen finns det de som är mer verbala och såklart finns det ju spelare som är både och. Jag var definitvit en som tävlade i varje moment och försökte leda laget på så sätt.

– Det var ett grymt sug efter hockeyn då när laget just hade gått upp i Elitserien med ett grymt tryck på matcherna. Ibland kändes det som att hela stan var på plats och jag tror att det ibland var mer folk där inne än man fick ta in.

Den 12 oktober 2017 var det jubileumsmatch i Coop Norrbotten Arena för att fira att Luleå Hockey fyllde 40 år - och då kom bland annat föreningens lagkaptener genom tiderna att hyllas före matchen.

…..

Moore;
Bilden är klockren för att beskriva Kapten Lindgren men det är inte FBKs Tomas Rundqvist på bilden….jag känner igen han men kommer inte på namnet….jag återkommer

Stålmannen
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lagkaptener Empty Sv: Luleå Hockeys lagkaptener

Inlägg av Jokerman ll mån 27 nov 2023, 20:06

Tony Moore skrev:#17 Lasse Lindgren http://www.luleahockey.se/artikel/8qnyaj8e7-30c4d/kaptener-genom-tiderna-lasse-lindgren

Kolla på bilden, björn-Lasse i offensiva takter, tar med sej både FBKs Tomas Rundqvist och FBKs målis i varsin arm..
Det är Peter ”Kessler” Eriksson i HV, inte Rundqvist.
Luleå Hockeys lagkaptener Img_2820
Luleå Hockeys lagkaptener Img_2821
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lagkaptener Empty Sv: Luleå Hockeys lagkaptener

Inlägg av Hejsan tis 28 nov 2023, 21:48

Abbott & Haju är dom sämsta lagkaptenerna vi har haft om man ska välja två st. Den bästa är Jenni.

Hejsan

Antal inlägg : 234
Join date : 22-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lagkaptener Empty Sv: Luleå Hockeys lagkaptener

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet