OS 2014 - Hockey

+25
MrA
MickkeJ
NilsOskar
pingu
Kallepedal
icemask
#96
UnSaccoDiSoldi
Kato
Redbear
Snikne Ville
Norlin
Lars158
Old Brooklyn
Pajala
FruktHamster
Rönken
Bamsefar
LubosC
Ingemar
Slapshot
Myrman
knutten
Urken
LulefanGBG
29 posters

Sida 7 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Bamsefar lör 22 feb 2014, 17:46

pingu skrev:Vänd på steken och fråga er vad Crosby och co skulle säga om det var Svenska domare istället för Kanadensare?

hade nog protesterat själv, tänk Sören Persson och höjdhopparen döma Os-final,  Evil or Very Mad 
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av pingu lör 22 feb 2014, 17:47

Och sekretariatet från Scandinavium! Då hade guldet varit tryggt i hamn Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Rönken lör 22 feb 2014, 17:48

Bamsefar skrev:
pingu skrev:Vänd på steken och fråga er vad Crosby och co skulle säga om det var Svenska domare istället för Kanadensare?

hade nog protesterat själv, tänk Sören Persson och höjdhopparen döma Os-final,  Evil or Very Mad 

Bara jag som tror att svenska domare hade missgynnat Sverige? Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Rönken lör 22 feb 2014, 17:53

USA känns inte alls lika taggade på pronset som Finland.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Urken lör 22 feb 2014, 17:58

Finland mycket bättre än USA. Brons till Finland!  cheers 
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Slapshot lör 22 feb 2014, 18:05

USA måttligt intresserade i den här matchen...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Urken lör 22 feb 2014, 18:06

Selänne hat-trick? Smile
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Rönken lör 22 feb 2014, 18:06

Slapshot skrev:USA måttligt intresserade i den här matchen...

Hela turneringen har känts loj, tråkigt då jag såg fram emot OS-hockeyn faktiskt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Urken lör 22 feb 2014, 18:07

Vilket mål.. Määttä
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Urken lör 22 feb 2014, 18:08

Rönken skrev:
Slapshot skrev:USA måttligt intresserade i den här matchen...

Hela turneringen har känts loj, tråkigt då jag såg fram emot OS-hockeyn faktiskt.

Håller helt med. Känns inte som nån går på full fart. Lojt och segt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Rönken lör 22 feb 2014, 18:09

Finnpajsarna känns ju sugna på pronset i vanlig ordning dock ser USA ut att skita i det vilket är trist. Hoppas det kan bli åtminstone en bra match i morgon.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Rönken lör 22 feb 2014, 18:17

Snart är det dags för riktig hockey gott folk, BIK Karlskoga - Asplöven 19:30!
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Slapshot lör 22 feb 2014, 18:30

Jag hade då unnat Selänne ett OS guld. Min finska favorit spelare genom tiderna. Håller fortfarande hög klass.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Rönken lör 22 feb 2014, 18:32

Norström var inne på att förutom att ha gruppspel där alla går vidare så ska man kanske man ska ha liten rink under OS. Överlag kommer många av spelarna i stornationerna NHL och spelar både före och efter OS på liten rink. Vad tror ni? Kan knappast bli sämre än vad det var detta OS åtminstone.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Urken lör 22 feb 2014, 18:57

Rönken skrev:Norström var inne på att förutom att ha gruppspel där alla går vidare så ska man kanske man ska ha liten rink under OS. Överlag kommer många av spelarna i stornationerna NHL och spelar både före och efter OS på liten rink. Vad tror ni? Kan knappast bli sämre än vad det var detta OS åtminstone.

Gillar inte de små rinkarna pga det spel som uppstår. NHL är inte alls roligt att se på, men detta OS har varit en besvikelse. Känns som spelarna åker på en bandyplan.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Rönken lör 22 feb 2014, 18:58

Urken skrev:
Rönken skrev:Norström var inne på att förutom att ha gruppspel där alla går vidare så ska man kanske man ska ha liten rink under OS. Överlag kommer många av spelarna i stornationerna NHL och spelar både före och efter OS på liten rink. Vad tror ni? Kan knappast bli sämre än vad det var detta OS åtminstone.

Gillar inte de små rinkarna pga det spel som uppstår. NHL är inte alls roligt att se på, men detta OS har varit en besvikelse. Känns som spelarna åker på en bandyplan.

Jag föredrar en mer europeisk hockey men när flesta spelarna i topplagen är vana vid liten rink så blir det nog bättre att köra på liten rink som Norström var inne på. Tror det skulle vara bättre, men lär nog inte ske.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Slapshot lör 22 feb 2014, 19:12

Urken skrev:
Rönken skrev:Norström var inne på att förutom att ha gruppspel där alla går vidare så ska man kanske man ska ha liten rink under OS. Överlag kommer många av spelarna i stornationerna NHL och spelar både före och efter OS på liten rink. Vad tror ni? Kan knappast bli sämre än vad det var detta OS åtminstone.

Gillar inte de små rinkarna pga det spel som uppstår. NHL är inte alls roligt att se på, men detta OS har varit en besvikelse. Känns som spelarna åker på en bandyplan.




Ja du har nog aldrig sett en bra NHL match hör jag.


På tal om bandyplan. Det är ju precis så det ser ut i SHL också...fast i SHL går det ännu långsammare. Har du sömnproblem? Slå på cmore sport vilken match som helst så somnar du. Har hänt mig flera gånger.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Lars158 lör 22 feb 2014, 19:32

Man skulle önska en hybrid-is. Storlek mitt mellan europeisk och amerikansk. Den lilla mittzonen från NHL.

NHL rinkarna höjer ju farten. Dom bästa NHL lagen klarar av det med ändå bra spel. Dom sämre lagen klarar inte av nåt spel alls och pucken dumpas och man störtar efter, andra laget dumpar och störtar efter, dump och störtar efter......................

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Urken lör 22 feb 2014, 19:43

Slapshot skrev:
Urken skrev:
Rönken skrev:Norström var inne på att förutom att ha gruppspel där alla går vidare så ska man kanske man ska ha liten rink under OS. Överlag kommer många av spelarna i stornationerna NHL och spelar både före och efter OS på liten rink. Vad tror ni? Kan knappast bli sämre än vad det var detta OS åtminstone.

Gillar inte de små rinkarna pga det spel som uppstår. NHL är inte alls roligt att se på, men detta OS har varit en besvikelse. Känns som spelarna åker på en bandyplan.




Ja du har nog aldrig sett en bra NHL match hör jag.


På tal om bandyplan. Det är ju precis så det ser ut i SHL också...fast i SHL går det ännu långsammare. Har du sömnproblem? Slå på cmore sport vilken match som helst så somnar du. Har hänt mig flera gånger.

Vad exakt är det som är roligt med handbollshockey, där det svänger fram och tillbaka? Nej. Inget som helst spel i NHL, jämfört med en ES-match. Det enda jag kan tänka mig att ta från deras rinkar är att man gör mittzonen mindre och därigenom gör de egna zonerna större. Dvs än mer yta för spelarna att leka på.

Varför tror du att NHL-spelare är så bra på att skjuta om du jämför med ES-spelare? Man kommer i hög fart och blir tvungen att skjuta, vilket oftast resulterar i att motståndaren vänder spelet och gör samma sak. Fram & tillbaka, fram & tillbaka. Fy fan vad värdelöst.

Smaken är som baken och vi verkar inte ha samma uppfattning. I min värld är en bra ES-match 100x roligare än den bästa av NHL-matcher. (Kan i och för sig ha att göra med att jag faktiskt bryr mig om ES).
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av pingu lör 22 feb 2014, 20:15

Har kollat på massor av matcher genom åren från NHL och jag föredrar SHL matcher.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Rönken lör 22 feb 2014, 20:38

En riktigt bra NHL-match är bra, fast det är ju även en SHL-match å andra sidan. Men tycker det ofta är fram och tillbaka i NHL, dump 'n chase gång på gång och för lite organiserat spel. Sedan har jag väldigt svårt för all reklam, just alla smågrejer som "..this powerplay that's presented by Honda" - men det är mer produktion visserligen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av LulefanGBG lör 22 feb 2014, 21:24

En bra match är en bra match oavsett liga men vad man anser vara bra eller underhållande är ju högst subjektivt.

Personligen älskar jag farten och det böljande spelet i NHL. Det är målchans nästan varje anfall i en bra match, men samtidigt ges det ju inte alls tid eller utrymme till lika fint spel som på större is och i det avseendet kan jag njuta nästan ännu mer av en riktigt bra SHL-match.

SAmtidigt är det enligt min uppfattning mycket fler felpass och sådant i en NHL-match än i en SHL-match p.g.a. den höga farten så ibland kan det vara frustrerande att se när det inte är något ordnat spel alls. I SHL är det lite mer ordnat spel, det är behagligare att se men kan ibland också tendera att bli lite tråkigt om det blir för stiltje i matchen.

Tycker de båda har helt olika undehållningsvärden. De underhålla i samma grad fast på helt olika sätt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Rönken lör 22 feb 2014, 21:35

LulefanGBG skrev:En bra match är en bra match oavsett liga men vad man anser vara bra eller underhållande är ju högst subjektivt.

Personligen älskar jag farten och det böljande spelet i NHL. Det är målchans nästan varje anfall i en bra match, men samtidigt ges det ju inte alls tid eller utrymme till lika fint spel som på större is och i det avseendet kan jag njuta nästan ännu mer av en riktigt bra SHL-match.

SAmtidigt är det enligt min uppfattning mycket fler felpass och sådant i en NHL-match än i en SHL-match p.g.a. den höga farten så ibland kan det vara frustrerande att se när det inte är något ordnat spel alls. I SHL är det lite mer ordnat spel, det är behagligare att se men kan ibland också tendera att bli lite tråkigt om det blir för stiltje i matchen.

Tycker de båda har helt olika undehållningsvärden. De underhålla i samma grad fast på helt olika sätt.

Mjo, för mig är det främst dock att det inte finns något personligt engagemang som med Luleå. Det beror väl säkert mycket på att det är ett smärre h-vete att följa ett lag på djupet i och med tidsskillnaden. Sedan kan man ju verkligen prata om en betydelselös match i november när det är 80 matcher i den där ligan. Men även all reklam dödar mig nästan, allt presenteras av något, snart är det väl även så att icings presenteras av Coca Cola Smile

Vad tycker du om "domarskandalen" i finalen i morgon? Tycker det är lite för höga växlar på det där, är inte någon duvunge direkt, varför skulle han huvuddomaren köra en lång karriär i sank för en match i Sotji-OS kan jag tycka. Dessutom vet han ju med sig att det är fokus på att han är ju kanadick så tror att han kommer hålla sig i skinnet. Men visst, varför ens sätta sig i ett sånt läge, måste ju finnas amerikanska NHL-domare man kunnat använda i finalen sen kört med kanadicker i brons-matchen. Hela historien påminner en om att hockey är en marginal-sport internationellt Sad
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av NilsOskar lör 22 feb 2014, 21:54

Håller på Kanada imorgon. Vore ytterst otrevligt om J. Ericsson fick komma hem med en guldmedalj...

NilsOskar

Antal inlägg : 441
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Slapshot lör 22 feb 2014, 22:12

Urken skrev:
Slapshot skrev:
Urken skrev:
Rönken skrev:Norström var inne på att förutom att ha gruppspel där alla går vidare så ska man kanske man ska ha liten rink under OS. Överlag kommer många av spelarna i stornationerna NHL och spelar både före och efter OS på liten rink. Vad tror ni? Kan knappast bli sämre än vad det var detta OS åtminstone.

Gillar inte de små rinkarna pga det spel som uppstår. NHL är inte alls roligt att se på, men detta OS har varit en besvikelse. Känns som spelarna åker på en bandyplan.




Ja du har nog aldrig sett en bra NHL match hör jag.


På tal om bandyplan. Det är ju precis så det ser ut i SHL också...fast i SHL går det ännu långsammare. Har du sömnproblem? Slå på cmore sport vilken match som helst så somnar du. Har hänt mig flera gånger.

Vad exakt är det som är roligt med handbollshockey, där det svänger fram och tillbaka? Nej. Inget som helst spel i NHL, jämfört med en ES-match. Det enda jag kan tänka mig att ta från deras rinkar är att man gör mittzonen mindre och därigenom gör de egna zonerna större. Dvs än mer yta för spelarna att leka på.

Varför tror du att NHL-spelare är så bra på att skjuta om du jämför med ES-spelare? Man kommer i hög fart och blir tvungen att skjuta, vilket oftast resulterar i att motståndaren vänder spelet och gör samma sak. Fram & tillbaka, fram & tillbaka. Fy fan vad värdelöst.

Smaken är som baken och vi verkar inte ha samma uppfattning. I min värld är en bra ES-match 100x roligare än den bästa av NHL-matcher. (Kan i och för sig ha att göra med att jag faktiskt bryr mig om ES).



Japp smaken är som baken. Kan fråga samma sak till dig, vad är det som är så roligt att se Luleå slå icing i en halv match? Då ser jag hellre dump n chase och målchanser i var och varannat anfall. Visst finns det även tråkiga matcher i NHL och man lever sig in i matchen på ett annat sätt när Luleå spelar men inte är det nån roligare hockey i SHL, undantaget slutspel. Men en vanlig november lunk fy fan vad det kan gå sakta. Har somnat åtskilliga matcher den här säsongen då Luleå spelat bl.a.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Lars158 lör 22 feb 2014, 22:20

NilsOskar skrev:Håller på Kanada imorgon. Vore ytterst otrevligt om J. Ericsson fick komma hem med en guldmedalj...

Kluven men främst ganska obrydd. Men nog kommer man ju se matchen. Hoppas på en bra OS match åtminstone.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Slapshot sön 23 feb 2014, 07:48

NilsOskar skrev:Håller på Kanada imorgon. Vore ytterst otrevligt om J. Ericsson fick komma hem med en guldmedalj...


Kamma dig.


Allt kretsar inte kring Luleå eller Skellefteå i hockeyvärlden.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av NilsOskar sön 23 feb 2014, 10:28

Idag har inte J Ericssons lag råd med att Schampo silar puck som mot Finland...

NilsOskar

Antal inlägg : 441
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av MickkeJ sön 23 feb 2014, 10:40

Är ändå rätt taggad inför matchen. Det är fan OS-FINAL mot Kanada, det är stort!!!!
Tror på 3-1 till Sverige!

Jag har faktiskt, otroligt nog, inte 3:an. Finns det nånstans man kan se/köpa matchen utan att skaffa nåt abonnemang?
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Lars158 sön 23 feb 2014, 10:42

Här kommer du säkert kunna se matchen:

http://livetv.sx/en/allupcomingsports/2/

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av MickkeJ sön 23 feb 2014, 10:45

Lars158 skrev:Här kommer du säkert kunna se matchen:

http://livetv.sx/en/allupcomingsports/2/
Super, tack!
Jag behöver väl inte regga mig eller betala eller så där?
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Lars158 sön 23 feb 2014, 10:50

Nä det ska inte vara några problem. När det närmar sig matchstart brukar det dyka upp massa länkar där efter du klickat på matchen. Så du får prova då vilken utav länkarna som erbjuder kvalitet bildmässigt och vilket språk dom kommenterar på.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av MickkeJ sön 23 feb 2014, 11:42

Lars158 skrev:Nä det ska inte vara några problem. När det närmar sig matchstart brukar det dyka upp massa länkar där efter du klickat på matchen. Så du får prova då vilken utav länkarna som erbjuder kvalitet bildmässigt och vilket språk dom kommenterar på.
Okej, tack!
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Norlin sön 23 feb 2014, 12:26

Får man bjuda på lite uppvärmning inför matchen.


Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Slapshot sön 23 feb 2014, 12:35

FORZA SVERIGE!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Bamsefar sön 23 feb 2014, 12:41

Ja, man får väl heja på Sverige men skulle vi nu förlora så kan man glädjas åt att Jimmie jump inte får ngt os-guld Smile , skulle vi vinna så är det ett litet smolk i bägaren förstås. Men å andra sidan så får Kanada spö och det är ju alltid roligt.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av icemask sön 23 feb 2014, 13:03

Känner mig lugn så länge Sverige kan hålla nere tempot i matchen, Sverige har mer variationer i sitt spel, och bästa boxplay, med 2 el 3 pp så vinner vi matchen
icemask
icemask

Antal inlägg : 4119
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av NilsOskar sön 23 feb 2014, 13:30

Schampo silar igen, har inte Team Ericsson råd med...

NilsOskar

Antal inlägg : 441
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Rönken sön 23 feb 2014, 13:45

Får inte alls känsla av att det är hockeyfinal i OS, dåligt drag på läktaren och tycker inte att matchen på isen är något att hurra över.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Norlin sön 23 feb 2014, 13:46

Nu får vi se till att stänka in en jävel i PP snabbt i andra.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av LulefanGBG sön 23 feb 2014, 13:47

Några tveksamma ageranden av våra backar. Riktigt tamt agerande av Berglund på Kanadas mål och Lundqvist kanske borde hållt klubban och täckt fivehole där på målet.

Annars tycker jag Sverige håller ihop det rätt bra. Tycker det märks på tekningarna att vi saknar centrar. Kanada vinner de flesta känns det som.

Anfallsmässigt har det funnits fina intentioner. Tycker Nyqvist, Krüger och Hagelin är de som skapar mest och bäst även i denna matchen.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av NilsOskar sön 23 feb 2014, 13:49

Rautio är bättre längs isen än vad Schampo är...

NilsOskar

Antal inlägg : 441
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av LulefanGBG sön 23 feb 2014, 13:50

Rönken skrev:Får inte alls känsla av att det är hockeyfinal i OS, dåligt drag på läktaren och tycker inte att matchen på isen är något att hurra över.
Håller med! Hade sett fram emot en rikig holmgång men det ser väldigt segt ut och inte taggat alls.

Tempot är nog rätt lågt eftersom Sverige gör allt för att ha den matchbilden. Det gynnar oss i längden tror jag. Tycker inte alls att Kanada sett så vassa ut men det är stor is nu och de får inte riktigt spela den hockeyn man vill. Mycket för att vår backar är så spelskickliga och goda skridskoåkare att vi ofta kan spela oss ur deras stress och hålla i pucken och på så vis dra ner tempot.

Kom igen nu Sverige! Känns allt annat än kört! Vi gör 1 - 1 i PP nu!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av LulefanGBG sön 23 feb 2014, 13:57

Ahh inför matchen när man såg domarna tänkte man att det var skönt med en amerikan så att det bara är 75% kanadensiska domare. En jenkare som dessutom kanske gärna ser hockeystorebror i Norr få stryk, men så sade de just nu att den jenkardomaren har dubbla medborgarskap och Kanadensiskt pass också, (haha!). Någon som är förvånad?

1 - 1 i utvisningar i första men jag höll på att bli galen när Jonathan Ericsson åkte för fasthållning där. Visst skall man vara riktigt jävla petig så håller han fat i armen i någon sekund men det är OS-final för bövelen! Sedan några byten senare tycker jag en kanadensare hakar upp Sedin i anfallszon när han skall skjuta. Inte heller det var väl egentligen något jättefarligt men skall man vara petig skall man ju vara det åt båda hållen.

Sedan fick vi ju en utvisning med oss i.o.f. men det var ju en hög klubba som var svår för domarna att inte ta på.

Överlag tycker jag ändå att det har varit OK domarnivå. Egentligen tror jag att dessa domare är så professionella att det inte skall påverka bedömningarna men det är ju ändå lite irriterande att det är 4 kanadensare som dömer. Blir ju liksom att man sitter och letar fel även fast man försöker att inte göra det....
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Myrman sön 23 feb 2014, 13:57

Nej, det här är inte kört! Gör Kanada 2-0 så är det däremot troligtvis över.
Vi har inte riktigt råd med stolpskott i en sån här match.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av NilsOskar sön 23 feb 2014, 14:00

Myrman skrev:Nej, det här är inte kört! Gör Kanada 2-0 så är det däremot troligtvis över.
Vi har inte riktigt råd med stolpskott i en sån här match.

Håller med, J Ericsson borde inte ha platsat...

NilsOskar

Antal inlägg : 441
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Myrman sön 23 feb 2014, 14:02

Oj oj! Där var det nära 0-2!
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Myrman sön 23 feb 2014, 14:03

Visst har vi kvalitet i laget men Kanada verkar så stensäkra i defensiven. Vi lär knappast få nåt gratis idag.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Slapshot sön 23 feb 2014, 14:04

Dåligt tempo för att vara final....Jimmie Ericsson bäst i Sverige hittills tillsammans med Lunkan i mål

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av LulefanGBG sön 23 feb 2014, 14:05

Myrman skrev:Visst har vi kvalitet i laget men Kanada verkar så stensäkra i defensiven. Vi lär knappast få nåt gratis idag.
Tycker ändå vi börjat andra perioden lite bättre. Farligt PP och lite bätre fart på Sverige.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

OS 2014 - Hockey - Sida 7 Empty Sv: OS 2014 - Hockey

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet