Canal+ Hockey

+11
Rayko
apa19
JayDee
Beast.
LulefanGBG
Groggen
Zeb Macahan
Urken
storraggarn
Sundance Kid
Salle
15 posters

Gå ner

Canal+ Hockey Empty Canal+ Hockey

Inlägg av Salle 10th april 2012, 13:31

Såg att någon hade startat en tråd rörande NLA och kom att tänka på Canal+. Jag hade hoppats att Canal+ skulle köpa in rättigheter för någon liknande liga när man startade en renodlad hockeykanal. Produktionerna och allt är ju färdiga. Pamparna där nere kan ju inte kräva så överjävligt med betalt för att sprida sin hockey.. Det borde bara vara ett plus för sponsorer och övrigt. För liksom...? Hur FAN kan man starta en hockeykanal som endast innefattar EN jävla liga. NHL/KHL/Allsvenskan är ju redan låsta i och med att Viasat har de rättigheterna.. European Trophy vet jag låg ute för budgivning, varpå jag kontaktade Canal+ för att höra om dom var med i racet, jodå tydligen.. Men det visade sig bli för dyrt. Då kan man väl lika gärna lägga ner "hockey" kanalen? C+ fotboll fyller dom ju åtminstonde ut med någon engelsk cup, la liga, argentinska ligan och en del serie A väl?

Såå, skärpning! ET kan inte vara så dyrt alls.. och i och med att många elitserieintresserade har c+ så skulle man ju få måånga tittare gratis. Dom hade även utlovat träningsmatcher och försäsongsmatcher vid lanseringen av kanalen. Det påpekade jag också när halva försäsongen var avverkad... Senare sände dom hela TVÅ (2) st eller något, precis veckan innan.. Har för mig att det var Timrå vs ??? och Växjö vs Örebro.

Lägg ner hockeykanalen C+ eller förvärva någon mer rättighet. Om inte ET, förslagsvis inköpta färdiga produktioner som finns att tillgå i NLA, DEL, AHL, SM-liiga.. Eller varför inte höja juniorintresset och själva producera ett par sändningar i månaden i J20 serien? I nordamerika tex sänds ju mycket J-hockey på tv.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Sundance Kid 13th april 2012, 15:14

Det är ju TV4 som äger Canal + för tillfället. Dom är ju mästare på att starta nya kanaler utan att ha någonting att fylla tablån med. Känns som att det har gått utför för C+ ända sedan TV4 tog över, nu har dom väl i princip bara Elitserien och Fotbollsallsvenskan kvar.

Det hade ju som du säger varit trevligt med lite andra hockeysändningar på C+ men jag tror inte att TV4 är speciellt brydd om det. Dom vet att fansen hursomhelst är tvingade att skaffa C+ för att kunna följa sitt favoritlag och då är det nog med det, ska dom skaffa andra rättigheter blir det bara extrajobb och en ingen större skillnad i intäkter.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Salle 13th april 2012, 16:06

Jo jag vet att det är tv4-koncernen som äger Canal+ numera.. Har till och med varit nere i studion där Canal+ gör sina sändningar som ligger i källaren i stora tv4 huset.. Det jag menar är att Canal+ är ett så resepkterat och "fint" varumärke så dom borde göra allt dom kan för att inte dra ner det i smutsen och förknippa det alltför mycket med själva tv4-koncernen. Klart dom tänker på sina intäkter nästan enbart tv4 pamparna.. Men något slags mervärde skulle dom väl kunna offra sig att ge oss hockeyfantaster som betalar hutlösa summor år efter år för att se våra elitserielag kan man tycka.

Men visst gillar dom att ha många kanaler i gång "kära" tv4.. Såg det här på twitter en dag och fick mig att gott skratt...

Tv 4 Sport - det sportfria alternativet. Men lite engelsk tjuv å polis sitter alltid fint. Snutarnas slutspel måste börja snart.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av storraggarn 13th april 2012, 16:15

dom fick inte plats med all sport i tv4 sport så dom var tvungen att göra en till kanal vid namn tv4 sport xtra

http://www.fotbollskanalen.se/1.2543953/2012/02/21/tv4_gruppen_startar_tv4_sport_xtra_forlanger_med_serie_a
storraggarn
storraggarn

Antal inlägg : 730
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Salle 15th april 2012, 22:01

Nu fyller faktiskt man ut C+ hockey med fyra VM-gruppspelsmatcher, bättre än inget alls, åtminstonde. Första gången någon annan typ av hockey än elitseriehockey (förutom dom TVÅ träningsmatcherna i höstas) sänds i det "breda" utbud denna "hockey"kanal erbjuder.

Söndag 6 maj Tyskland-Lettland, 20:05, Canal+ Hockey
Onsdag 9 maj Kanada-Schweiz, 19:05, Canal+ Hockey
Torsdag 10 maj Tjeckien-Lettland, 20:10, Canal+ Hockey
Söndag 13 maj Schweiz-Slovakien, 19:10, Canal+ Hockey
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Urken 12th juli 2012, 21:39

Hur kommer det att se ut i år? Är det Canal+ som sänder Elitseriematcherna? Och visar de i så fall några försäsongsmatcher?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Salle 12th juli 2012, 21:44

C+ går ju upp i rök i början av september.. Eller det är väl en liten överdrift.. Dom byter ju bara namn egentligen.. Vet inte alls hur den nya kanaluppdelningen ser ut.. Kanske ryker konceptet med en renodlad hockeykanal nu? När man ändå inte fyllde ut den med något.. Smart gjort i alla fall när dom vid lanseringj band upp en jävla massa kunder i 24 månader i och med att man marknadsförde den som i princip oumbärlig för elitseriefantasten, men som sen som det visade sig dock inte innehöll ett skit med extra godis. Falsk marknadsföring, hej.



C+ verkar ju inte alls gå bra, längre.. Minus 295(!) MILJONER senaste året..
http://www.resume.se/nyheter/media/2012/07/11/katastrofsiffror-for-canal-sanker-tv4/

Allt gick utför med C+ sedan TV4 köpte upp varumärket.

Synd..


Senast ändrad av Salle den 12th juli 2012, 21:53, ändrad totalt 1 gång
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Salle 12th juli 2012, 21:49

Något som dock verkar positivt i och med namnbytet till "C Moore" är att det tydligen inte ska bli någon bindningstid! Så jävla välkommet. Nu har man fått betala för äckelallsvenskan i fotboll och dåliga filmer när det inte varit hockeysäsong. Över 400 kr/månad för något man inte använder en minut, känns lite overkill.. Jag är dessutom inte i min lägenhet över sommrarna.. Så då är det ju ännu saftigare. Men har man velat haft alla matcher under vintrarna så har man fått leva med det där.. Nu ska dock bindningstid o dylikt tydligen skippas, cred Very Happy Då kan man ju alltså köra med "C Moore" mellan typ september och mars eller något.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Zeb Macahan 12th juli 2012, 21:57

Salle,
Jag kontaktade Canal Digital i maj och sa samma sak, vill inte ha fotbollen. Jaha, men då tar vi bort det "paketet" under sommaren sa dom, återkom när hockeyn börjar. Trodde mitt abonnemang var bundet, var det inte.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Salle 12th juli 2012, 22:01

Okej... Ja, här hemma i huset i Hälsingland kör vi med Canal Digital vi också. Men där nere så kör jag med Telia (i och med att jag bor i en s.k. teliafastighet och har därav inget val) och trots flera kontakter med dom, så var det verkligen "omöjligt" att vara utan abbonemanget under sommaren. Tragiskt egentligen, mjölka en stackars "fattig" student på pengar, då den inte ens bor i lägenheten under långa perioder och plus att jag påpekade att vi ju minsann i familjen redan betalade för C+ på annan adress... Bra service.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Zeb Macahan 12th juli 2012, 22:42

För övrigt så kan jag tipsa om ett alternativ om ni vill kolla hockeyn på datorn istället. Vart fall ifjol så hade ett flertal spelbolag att om man reggade sig hos dom och satsade 200:- på ett spel så fick man CSports Large fritt i 3 månader vilket innebär samtliga Canal+ sportkanaler.

Jag gjorde så hos två olika bolag och fick på så sätt hela grundserien "gratis" iom att jag även drog in mina spel och gick hyfsat plus där, annars 400:- för 6 månader OM samma erbjudande finns i september. Sven Savage gjorde precis samma sak, säkert fler också.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Salle 12th juli 2012, 22:51

Jo, det är ett bra tips faktiskt! Vet några polare som körde på det erbjudandet också.. Men hur mkt jag än använder datorer i vanliga fall, så hockey vill jag ha via en digitalbox och inte via någon internetuppkoppling, hur bra det än funkar? Så känns det ändå som att det kan bli strul ibland.. Om inte på uppkopplandet, så på datorn.. Osv.. och man vill ju inte missa några matchminuter i onödan Wink Dessutom får man ju bättre bild, med HD osv via en riktigt tv-leverantör.. Även om det säkert finns till viss del på internetversionen också, så lär det inte bli lika vasst ;P


Blir hur som helst kul att se hur pass annorlunda upplägget kring matcherna i och med nytt namn och image blir för nya kanalen/erna =)
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Groggen 12th juli 2012, 23:33

Tips..

Googla på dreambox.
Kört det i 3 år. Bästa jag skaffat.

/Groggen

Groggen

Antal inlägg : 40
Join date : 12-01-23
Age : 104
Ort : Norrköping

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Urken 12th juli 2012, 23:45

Groggen skrev:Tips..

Googla på dreambox.
Kört det i 3 år. Bästa jag skaffat.

/Groggen

Jag beställde en dreambox för en månad sedan, väntar fortfarande på leverans. En arbetskamrat skulle se till att den var färdigprogrammerad och allt. Allt jag behövde göra var att skaffa en parabol och sen var det "plug'n'watch!" som gällde. Får se om det är något att ha - hoppas verkligen att hockeyn fungerar felfritt i vinter. Då blir det en skaplig besparing jag gör gentemot förra vintern. 100kr/månad här, för precis alla kanaler, kontra 600:- hos Canal+!

Vilka kanaler har du tillgång till? Som jag fattade det, så beror det på var du får en 'serverplats'. Enligt arbetskamraten så skulle jag få tillgång till Canal digital och ViaSat.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av LulefanGBG 13th juli 2012, 00:27

DE flesta får nog både Canal Digital och Viasat skulle jag tro.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Groggen 13th juli 2012, 15:35

Urken skrev:
Groggen skrev:Tips..

Googla på dreambox.
Kört det i 3 år. Bästa jag skaffat.

/Groggen


Vilka kanaler har du tillgång till? Som jag fattade det, så beror det på var du får en 'serverplats'. Enligt arbetskamraten så skulle jag få tillgång till Canal digital och ViaSat.


Jag har via Comhem. Så det är kanaler så det räcker o blir över. Alla canal+ o viasatkanaler.

Groggen

Antal inlägg : 40
Join date : 12-01-23
Age : 104
Ort : Norrköping

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Zeb Macahan 13th juli 2012, 16:50

Någon som hört vad som händer med Niklas Holmgren, fick väl sluta på Viasats NHL-sändningar va? Hoppas han finns åter i Canal+, enligt mig en utsökt matchreferent med en jäkla inlevelse oftast.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Beast. 13th juli 2012, 16:56

Ja, hoppas Holmgren återvänder till C+ och får kommentera ES
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av JayDee 3rd augusti 2012, 22:04

Var inne på Svenskafans och kollade lite och såg att de har ett liknande erbjudande som de hade förra året.

http://www.svenskafans.com/svenskafans/bwin-csports-text.aspx

Så ni som inte redan har ett konto på bwin har en utmärkt chans att se Luleå/Elitserien gratis (eller för 200 kr) i tre månader.
JayDee
JayDee

Antal inlägg : 594
Join date : 12-01-21
Age : 34
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Salle 14th augusti 2012, 09:43

Wikegård deltog ju bara sporadiskt lite då och då förra vintern för att sedan kliva in och vara med en massa i slutspelet i fyran. Denna säsong kör han dock varje "hockeytorsdag" med Oldeen hela säsongen.. Vissa kommer säkert hata det, men jag tycker det blir grymt! Borde betyda mindre Boork i rutan dessutom =)
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Beast. 14th augusti 2012, 10:59

Mindre av Rönnqvist och Åström tack. Man är ju gaaaaanska less på deras Stockholmsrunk och Luleåhat som de varvar hela tiden
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Salle 21st augusti 2012, 17:58

http://www.aikhockey.se/artikel/24739/

C+ sänder

Torsdag 23 augusti
19.00 AIK–Skellefteå AIK

Fredag 24 augusti
17.00 Salavat - Skellefteå AIK

Lördag 25 augusti
15.00 AIK – Salavat




Oh, aaaaalla dessa träningsmatcher på C+, ingen rast ingen ro. Dom har verkligen hållt vad dom lovade. Det var här man skulle få följa försäsongsuppladdningen för respektive lag, jo tjena. Inte föga oväntat att de matcher de skrapat ihop spelas i sthlm precis.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Salle 22nd augusti 2012, 10:23

Den renodlade hockeykanalen Canal+ Hockey är ett måste för att följa svensk topphockey. Här direktsänds 120 elitseriematcher per säsong utöver dem som sänds på Canal+ Sport 1. Dessutom visas träningsmatcher, förturneringar, magasinsprogram, sammandrag och klubb-TV.


Förturneringar, vilken det har dom sänt på två-tre försäsonger? Ingen.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av apa19 22nd augusti 2012, 11:55

Dom sänder Skellefteås match imorrn mot Gnaget och Skellefteå- UFA på Fredag.

apa19

Antal inlägg : 17
Join date : 12-07-24

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Salle 31st augusti 2012, 23:14

Båda våra första lördagsmatcher mot Saik o AIK sänds båda i HD Smile
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Salle 15th mars 2013, 12:37

http://www.hockeyligan.se/artikel/34779/

Elitseriehockey i Cmore fram till 2018.

Spoiler:
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Rayko 15th mars 2013, 12:52

Trist, betalar idag runt 750 kr per månad cmores kanalpaket för att se hockey. Man är tvingad till att ha alla kanaler för att kunna ha möjlighet att se alla Lule matcher.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Pentothal 15th mars 2013, 12:58

Rayko skrev:Trist, betalar idag runt 750 kr per månad cmores kanalpaket för att se hockey. Man är tvingad till att ha alla kanaler för att kunna ha möjlighet att se alla Lule matcher.

Antar att du säger upp abonnemanget över sommaren? Är väl vanligast att folk gör så? Helt sjukt att det ska kosta 750kr för att se lite hockey. Är ju iofs billigare än att se alla matcher live, men ändå.
Pentothal
Pentothal

Antal inlägg : 158
Join date : 13-03-07
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Rayko 15th mars 2013, 13:01

Brukar göra det när möjligheten finns. Man är ju tvingad till en viss bindningstid varje gång man signar ett nytt.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Dave Rock 15th mars 2013, 14:07

Rayko skrev:Trist, betalar idag runt 750 kr per månad cmores kanalpaket för att se hockey. Man är tvingad till att ha alla kanaler för att kunna ha möjlighet att se alla Lule matcher.
750 kronor?..jag betalar runt 450 tror jag det är.

Synd att Cmore fortsätter, har varit för mycket krångel med sändningarna denna säsong, iallafall över nätet.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Norlin 15th mars 2013, 14:20

Hela sportpaketet kostar 399:- /månad i dagsläget så du kanske kan ringa upp Cmore och förhandla lite. Då får du dock endast sportkanalerna men personligen är de det enda jag vill ha. Har just nu bara Cmore sport där huvudmatcherna går så får köra på radiosporten eller sportbaren varannan match.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Rayko 15th mars 2013, 14:45

När jag signade gick det att inte bara ha bara sport kanalerna. Utan jag skulle ha något som hette canal+ total för att kunna välja canal+ sport max eller vad det nu hette. Nu har jag i alla fall sagt upp, men då var det en uppsägningstid på 3 månader.

Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av knutten 15th mars 2013, 16:41

Skönt att c-sports finns i alla fall via nätet. Då räcker det ju med att bara teckna sporten åtminstone och inte några kanalpaket.
Tidigare fanns något som kallades Klubbkortet. Optimalt för min del. Alla Luleås matcher en hel säsong, inklusive slutspel. Inget annat.
Nu måste man ju ha ett abonnemang på all sport, vilket känns onödigt när man bara ser Elitserien och Luleå.
Jag tror det var drygt 2000 kr för en hel säsong med Klubbkortet, vilket blev drygt 40 kr per match. Kändes perfekt. Men allt ska ändras.

knutten

Antal inlägg : 327
Join date : 13-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Zeb Macahan 15th mars 2013, 16:48

Flera spelbolag har ju erbjudanden vart fall på hösten om att få CSports Large (alla sportkanaler på CMore) gratis i 3 månader om man lägger ett spel för 200:-, om spelet förloras så får man tillbaka stålarna. Jag utnyttjade det ifjol vinter samt i höstas, vann dessutom på det där 200-kronorsspelet så hade att spela för i flera månader.Wink
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Canal+ Hockey Empty Sv: Canal+ Hockey

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet