Lars "Osten" Bergström

+88
Cambbott24
rasbiologen
Myrman
Hellcop
FrankieLampard
ezz
Anthrax
kokostrollet
Norrlandstoken
Blinders
Sportsman
Gunnar Sträng
Kapten Haddock
Eilif
Ferros
Donten_
Ivanhoe
Monco
LubosC
Indoc
Grimster
KaptenBlodskelett
tibet
Björnkäften
Groggen79
Dustin
Murveln
Davidoff
Puckad
kralle
GustenA
nummer 17
ski3r
LuleåWinston
Hedanders
Frökenbling74
Dentos
Sundance Kid
Wolfhunter
JuniorX
Mr Bister
Qirren
Kocur
Number 69
DirtyTalking
Sir Prozac
Erilk
Neurofunk20
Tigerman
Kraftkung
Mickeee
Mange
icemask
Lasse Proppmätt
CKa
Grizzly
Lulefan
Lajon
stormvägen
Rikky
rumpztr
Lars158
Micke80
Donowitz
Pajala
Kallepedal
hokkzorz
farre
Kagen
Salle
Bamsefar
Old Brooklyn
MickkeJ
Slapshot
Ingemar
Redbear
Norlin
LulefanGBG
NallePhu
pingu
Rönken
FruktHamster
Tony Moore
Urken
Snikne Ville
amarule
Purre
Dalle
92 posters

Sida 4 av 14 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 9 ... 14  Nästa

Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Tigerman fre 13 nov 2015, 20:54

Bamsefar skrev:
hokkzorz skrev:
DirtyTalking skrev: Men Hittar Osten egna "oslipad diamanter?" nej nej nej ne NEJ!  Tyvärr Osten ska enligt mig bära ett stort  ansvar men han slipper undan! Nog NU!

Allvarligt?

Olausson, Arlbrant? plus en skog till med allsvenska fynd. Då klagades det bara på "Värvar man från allsvenskan så hamnar man i allsvenskan". Minnet är kort.
Var det inte så att dessa hade "Rönnken" med sig in i boet.
Nix. Fälth däremot var en Rönken-scoutning.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av DirtyTalking fre 13 nov 2015, 21:06

Vet inte hur dessa herrar är Ostens enskilda fynd ,
Men jag tycker fortfarande att Osten byggt årets lag som Frankenstein , typ inte 1 rätt. Rajala hade till och med jag kunnat värva i bakfyllan . Titta på hur Linköping gör fynd i Ahl osv. Säger bara Dixon , Kim Hirschovish , Mikka Pukka , listan kan göras lång , princip omöjligt att misslyckad med alla värvningar. Sen att man tycker PSN är en bra värning, Ilari Melart , sega sega backar ...

DirtyTalking

Antal inlägg : 57
Join date : 15-11-13

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Kocur fre 13 nov 2015, 21:08

Osten har gjort mycket bra för föreningen genom åren. Men alla passerar ett bäst före datum när man sitter på samma post för länge.

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av DirtyTalking fre 13 nov 2015, 21:11

Kocur! Helt korrekt! Osten ska hyllas och respekteras för det han gjort för Luleå hockey men han är verkligen i Inte framtiden , tyvärr. Börja syna ostens värvningar genom åren och många är mkt tvivelaktiga, speciellt när det gäller tilltänkta stjärnspelare som skall bära laget, dvs nyckel värvningar som
Är dyra som man EJ har råd att misslyckad med

DirtyTalking

Antal inlägg : 57
Join date : 15-11-13

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Qirren lör 14 nov 2015, 00:36

Osten lyckas ofta med de billiga värvningarna och misslyckas fatalt med de dyra namnkunniga.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av DirtyTalking lör 14 nov 2015, 08:39

Qirren : Spot ON!

DirtyTalking

Antal inlägg : 57
Join date : 15-11-13

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Rönken lör 14 nov 2015, 10:30

Osten tar väl hjälp av sportrådet och scouter? Så ska man döma ut Osten för värvningar behövs det nog rensas i fler led. Osten har övergripande ansvaret förvisso, men tror personligen att det brustit på fler positioner. Sedan går alla bom på värvningar, även Lasse Johansson har ett gäng nitlotten i meritlistan.

Det som jag tycker känns delvis förmildrande är att Luleå inte haft ett bra spel med nuvarande tränartrojka. Vet inte om en-två spelare till hade gjort sådan skillnad egentligen. En målvakt i samma form som Lassi förra säsongen hade eventuellt inneburit att Luleås dålig spel bara ytterligare maskerats i form av några extra treor och tvåor.

Möjligt att det behövs donas om lite, men är nog på flera positioner. Frågan är om så sker, tycker handlingaförlamningen som är just nu visar annat. Men får väl se vad som händer.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av DirtyTalking lör 14 nov 2015, 10:35

Håller med dig Rönken, tränar frågan är Absolut viktigast, börja värva nu kan förstöra mer och med nuvarande tränare är det till ingen nytta.

Jag tycker spelarna ser ointresserade ut på bänken då dom ligger under (något är extremt fel i gruppen/laget), här anser jag att tränarna är extremt viktiga.

Ett dåligt lag som jobbar tillsammans för varandra är bättre , betydligt bättre än duktiga, stjärnor som åker runt på 1 grilla och tänker på flickvännen och nästa års eventuella äventyr i KHL eller NHL

DirtyTalking

Antal inlägg : 57
Join date : 15-11-13

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av DirtyTalking lör 14 nov 2015, 10:36

Dock inte sagt att jag tycker Luleå värvat rätt, dom har haft 0 "Lagbygge tänk".

Sen börjar man alltid att bygga Laget bakifrån, målvakt, backar etc. inte Stjärnytterforwards , Center, Backar Målvakt...

DirtyTalking

Antal inlägg : 57
Join date : 15-11-13

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Mr Bister lör 14 nov 2015, 13:05

Jag tycker inte att man ska hänga Osten för allting, det är alltid lätt att tycka i efterhand, vad jag kommer ihåg var det många som fick ståpäls när vi hade namn som Melart, Hedman Sylvegård, Petrell Forsberg m.m, det skulle tacklas som aldrig förr och alla skulle vara rädda för LHF.

Jag tycker inte att det är så många som kommer ihåg sina åsikter från början av säsongen.

Mr Bister

Antal inlägg : 1421
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Rönken lör 14 nov 2015, 13:19

I likhet med ev. spelarvärvningar eller liknande vill jag helst se en ny tränarkonstellation - före man hänger ut Osten. Hoppades verkligen att det skulle se bättre ut med lite bättre spelarmaterial men uppenbarligen får inte Jocke ut vad som kan förväntas få ut på isen med laget.

Osten gör någon bom här och där likt alla andra, men innan han ska korsfästas vill jag nog se ett lag som spelar mer samlat och har en spelide när man kliver ut på isen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av DirtyTalking lör 14 nov 2015, 13:20

Mr Bister skrev:Jag tycker inte att man ska hänga Osten för allting, det är alltid lätt att tycka i efterhand, vad jag kommer ihåg var det många som fick ståpäls när vi hade namn som Melart, Hedman Sylvegård, Petrell Forsberg m.m, det skulle tacklas som aldrig förr och alla skulle vara rädda för LHF.

Jag tycker inte att det är så många som kommer ihåg sina åsikter från början av säsongen.  

Supportrar är till för att få ståpäls, Sportchefer är till för att veta bättre och värva med en strategi.

Osten satsar på sådana som :

Fabricius
Forsberg
Petrell
------------
Tar bort sådana som Malte S, finns ingen tydlig linje för hur man ska utveckla , matcha ungdomar i A-Truppen.

Detta och hur det gått med Ostens tidigare stjärnvärvningar som S.Dixon, Kim Hirschowitch, efter detta adderar han med att börja värva Sega Betongbackar.

Ostens handlingar och värvningar talar för sig själv, det räcker i alla fall för mig att tycka att han ej är rätt man för jobbet.

Ring Linköpings värvningsansvarig, Litet tips.

DirtyTalking

Antal inlägg : 57
Join date : 15-11-13

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Rönken lör 14 nov 2015, 13:24

Linköping som haft en bra kedja och läckt som ett såll bakåt genom säsongerna? Vet inte om det är vad Luleå behöver. Dessutom har man väl bytt lite folk där nyligen, kanske ska låta det gå en stund så man kan se vad sådda frön leder till.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av DirtyTalking lör 14 nov 2015, 13:28

Rönken skrev:Linköping som haft en bra kedja och läckt som ett såll bakåt genom säsongerna? Vet inte om det är vad Luleå behöver. Dessutom har man väl bytt lite folk där nyligen, kanske ska låta det gå en stund så man kan se vad sådda frön leder till.

Är inte Linköpings lag som jag vill åt, snarare att dom verkar hitta spelare i AHL, Osten har hittat i Allsvenskan och Rönken förädlade spelare som Olauson, Albrant.

Däremot Ser jag inte att Osten värvar med en specifik ide, förutom stort och tungt vilket är mer 1990 än 2015. Ostens stjärnvärvningar lyckas sällan.

Hur är det tänkt att få ut maximalt av tex Rajala, Mcflicker? Känns som att Luleå hockey har Ferrari på kanterna (forwards) Men glömt att "tanka bilen", dvs backar som kan leverera vettiga förstapass, en vettig spelide , en ledande center. Man har istället slösat pengar på "sarg vältare" som Petrell, Melart, Hedman......

Jag får inte ihop det.

DirtyTalking

Antal inlägg : 57
Join date : 15-11-13

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av JuniorX lör 14 nov 2015, 13:29

Fabbe och Petrell är nog de bästa defensiva pjäserna som Luleå har och att skrota dem utan att ersätta deras kompetenser är ju bara dumt.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av DirtyTalking lör 14 nov 2015, 13:33

JuniorX skrev:Fabbe och Petrell är nog de bästa defensiva pjäserna som Luleå har och att skrota dem utan att ersätta deras kompetenser är ju bara dumt.

Tror du att det är en tight spelide och hårt lagjobb som Rönqvist hade under sin "era" kan leda till mindre insläppta mål eller att Petrell och Fabbe kan täppa till alla baklängesmål på eget bevåg?

Du får gärna se Fabbe K som en enorm tillgång för Luleå Hockey, för min del tar han bara plats i en 4:e lina för en utvecklingsbar junior.

Det har vi nog redan svaret på.

DirtyTalking

Antal inlägg : 57
Join date : 15-11-13

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av JuniorX lör 14 nov 2015, 14:08

DirtyTalking skrev:
JuniorX skrev:Fabbe och Petrell är nog de bästa defensiva pjäserna som Luleå har och att skrota dem utan att ersätta deras kompetenser är ju bara dumt.

Tror du att det är en tight spelide och hårt lagjobb som Rönqvist hade under sin "era" kan leda till mindre insläppta mål eller att Petrell och Fabbe kan täppa till alla baklängesmål på eget bevåg?

Du får gärna se Fabbe K som en enorm tillgång för Luleå Hockey, för min del tar han bara plats i en 4:e lina för en utvecklingsbar junior.

Det har vi nog redan svaret på.

Fabbe var även en del av Rönnqvist's tajta spelidé och om han var så usel så skulle han väl ha blivit petad redan då. Rimligen. Men uppenbarligen hade han en plats även där. Varför, tror du?
Så du vill i ett elitlag slopa den bästa defensiva forwarden för att utveckla en junior? Helt fel prioritering, enligt mig.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Wolfhunter lör 14 nov 2015, 14:39

Osten är för fan kung.
Han är en stor del av de framgångar vi haft.
Lägg ner. Sov en stund på saken. Ta en paus från spamande.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1164
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Sundance Kid lör 14 nov 2015, 14:47

Osten har genom åren varit riktigt bra på att ro hem stora namn/eftertraktade spelare (i förhållande till plånboken vi har haft). Som exempel Abbotts, Niinimaa, Klasen, Dixon, Omark, Harju, Rajala, Micflikier, Sweatt. Däremot har inte alltid dessa värvningar passat in i lagbygget, om det beror på Ostens misstag eller tränartrojkans är svårt att svara på.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av stormvägen sön 06 dec 2015, 12:14

Rönken skrev:I likhet med ev. spelarvärvningar eller liknande vill jag helst se en ny tränarkonstellation - före man hänger ut Osten. Hoppades verkligen att det skulle se bättre ut med lite bättre spelarmaterial men uppenbarligen får inte Jocke ut vad som kan förväntas få ut på isen med laget.

Osten gör någon bom här och där likt alla andra, men innan han ska korsfästas vill jag nog se ett lag som spelar mer samlat och har en spelide när man kliver ut på isen.

Pressen på Jocke har varit grym med all rätt. Ostens kompetens ska härmed inte betvivlas.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Old Brooklyn sön 06 dec 2015, 14:58

Jag är inte helt övertygad om Ostens förmåga att hitta etablerade spelare som sen lyckas i LHF. Att hitta de som befinner sig i gränslandet till etablerad SHL-spelare är han uppenbarligen bra på, men spetsvärvningar? Det är väl Klasen och Niinimaa somn är undantagen - annars har det väl gått "så där" för våra spetsvärvningar och våra "mr Center".
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Rönken sön 06 dec 2015, 15:04

Old Brooklyn skrev:Jag är inte helt övertygad om Ostens förmåga att hitta etablerade spelare som sen lyckas i LHF. Att hitta de som befinner sig i gränslandet till etablerad SHL-spelare är han uppenbarligen bra på, men spetsvärvningar? Det är väl Klasen och Niinimaa somn är undantagen - annars har det väl gått "så där" för våra spetsvärvningar och våra "mr Center".

Fast i rättvisans namn är ju Osten inte ensam, finns ett helt sportråd. Visst kanske Osten skulle kunna bytas ut, men gäller att man byter på fler fronter i så fall.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Donowitz sön 06 dec 2015, 16:27

Tycker det sätt man sportsligt har börjar bedriva DIF är riktigt proffsigt och bra.
Thomas Johansson berättar om det här.
http://www.fantv.se/hockey/jag-kande-en-otrolig-oro-for-djurgarden---powerplay-1

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Dentos sön 06 dec 2015, 17:39

Rönken skrev:
Old Brooklyn skrev:Jag är inte helt övertygad om Ostens förmåga att hitta etablerade spelare som sen lyckas i LHF. Att hitta de som befinner sig i gränslandet till etablerad SHL-spelare är han uppenbarligen bra på, men spetsvärvningar? Det är väl Klasen och Niinimaa somn är undantagen - annars har det väl gått "så där" för våra spetsvärvningar och våra "mr Center".

Fast i rättvisans namn är ju Osten inte ensam, finns ett helt sportråd. Visst kanske Osten skulle kunna bytas ut, men gäller att man byter på fler fronter i så fall.
Sigalet måste man väl anses ha lyckats. Jag tror även att Mikkelson kommer vara en som lyckats samt minst två av Rajala, Sweatt, Micflikier tror jag vi kommer kalla för lyckade. Näkyvä var väl hyfsat etablerad han med. Bröderna Abbott hade också redan spelat i SHL och får väl anses vara både lyckade värvningar och etablerade.

Edit: Vill nästan lägga till Hedman här också. Han har definitivt inte gjort bort sig om man ser till det han presterat under hans tid i Luleå.

Edit 2: Nu såg jag att du skrev etablerade SHL spelare. Du kanske menar sånna som har lirat flertalet säsonger i SHL specifikt? Jag menar iallafall att Osten ändå har hittat etablerade hockeyspelare som spelat på en hög/lika hög som SHL nivå förut, som sedan faktiskt gjort det man förväntar sig i Luleå också. Visst vi har ett par missar (Dixon, Sundh, Hovinen, Belissimo) men jag tror inte man kan lägga allt på Osten i alla fall, även om en del känns som riktiga snedsteg.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 860
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Old Brooklyn sön 06 dec 2015, 20:07

Ja, Sigalet är lyckad, och backsidan generellt har lyckats bättre än forwardsidan. Sen har Rönken givetvis en poäng i att Osten inte är helt ensam i detta. Men jag tror att vi nog lagt en hel del pengar på offensiva spelare som inte har gett den avkastning man borde ha fått.

Jag är INTE en person som propagerar för Ostens avgång eller något sådant. Men när det gäller offensiv kraft så har vi inte lyckats så bra som vi borde kunnat göra. Framförallt inte när det gäller namnkunniga och dyra spelare. Inte heller verkar vår scouting i Nordamerika vara "top notch". Visst har vi haft ok transatlanter, men det är efter att de varit i någon annan europeisk klubb.

Igen - inget "avgå Osten" från min sida, men nog kan vi kosta på oss att vara lite självkritiska?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av NallePhu sön 06 dec 2015, 20:33

Mest nyfiken är man om han hittar MR X dvs center...

Bästa förvärvan av Osten:
Sigalet
Klasen
Mikkelson

Sämsta:
Dixon
Hovinen
Belissimo
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18237
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Kocur sön 06 dec 2015, 20:45

NallePhu skrev:Mest nyfiken är man om han hittar MR X dvs center...

Bästa förvärvan av Osten:
Sigalet
Klasen
Mikkelson

Sämsta:
Dixon
Hovinen
Belissimo

Jag var jävligt svag för Ninimaa....bästa vi haft på offensiv blå...eventuellt i konkurrens med Timo Jutila. Tycker han var en kanonvärvning av mr cheese.

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Tony Moore lör 02 apr 2016, 11:53

Osten gäst hos Magnus Nyström, statt i Luleå https://www.acast.com/nystrom/83.larsostenbergstro-m
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7693
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Kagen lör 02 apr 2016, 14:32

NallePhu skrev:Mest nyfiken är man om han hittar MR X dvs center...

Bästa förvärvan av Osten:
Sigalet
Klasen
Mikkelson

Sämsta:
Dixon
Hovinen
Belissimo

Kom igen nu, han klippte Abbottbröderna från Rögle till en peng långt under vad de presterade. Olaussen och Arlbrandt var också fynd. Mikkelson var ju redan ett etablerat namn på hög nivå. För en sportchef handlar allt om bang for buck koefficienten. Eller som Osten själv säger, 'Vi ska göra mer för mindre'.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Snikne Ville lör 02 apr 2016, 14:43

Kagen skrev:
NallePhu skrev:Mest nyfiken är man om han hittar MR X dvs center...

Bästa förvärvan av Osten:
Sigalet
Klasen
Mikkelson

Sämsta:
Dixon
Hovinen
Belissimo

Kom igen nu, han klippte Abbottbröderna från Rögle till en peng långt under vad de presterade. Olaussen och Arlbrandt var också fynd. Mikkelson var ju redan ett etablerat namn på hög nivå. För en sportchef handlar allt om bang for buck koefficienten. Eller som Osten själv säger, 'Vi ska göra mer för mindre'.  
Host, host...Niinimaa.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6387
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av icemask lör 02 apr 2016, 14:46

Snikne Ville skrev:
Kagen skrev:
NallePhu skrev:Mest nyfiken är man om han hittar MR X dvs center...

Bästa förvärvan av Osten:
Sigalet
Klasen
Mikkelson

Sämsta:
Dixon
Hovinen
Belissimo

Kom igen nu, han klippte Abbottbröderna från Rögle till en peng långt under vad de presterade. Olaussen och Arlbrandt var också fynd. Mikkelson var ju redan ett etablerat namn på hög nivå. För en sportchef handlar allt om bang for buck koefficienten. Eller som Osten själv säger, 'Vi ska göra mer för mindre'.  
Host, host...Niinimaa.
Robin Jonsson, Jaakola, sen har vi fler som utvecklats sen dragit Näkyvä, Grizzly, Gustafsson, kukan, mfl
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Frökenbling74 lör 09 apr 2016, 14:58

Hur länge tycker ni att osten ska få fortsätta? Dags för "nytt blod" även i ledningen? Gamla meriter ger jag inte så mycket för..Jag lever här och nu!

Frökenbling74

Antal inlägg : 153
Join date : 16-04-09

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Hedanders lör 09 apr 2016, 15:13

Tycker faktiskt att Osten förtjänar betydligt mer respekt än vad han får. Visst, han har gjort stora tabbar men hur lätt är sånt att veta?

Klasen hade lika gärna kunnat bli som Rajala. Rajala hade kunnat blomma ut till en ny Klasen. Det är ett sjukt otacksamt jobb...

En sak är då säker! Han BRINNER för Luleå Hockey.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2073
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av LuleåWinston lör 09 apr 2016, 15:23

Frökenbling74 skrev:Hur länge tycker ni att osten ska få fortsätta? Dags för "nytt blod" även i ledningen? Gamla meriter ger jag inte så mycket för..Jag lever här och nu!

För mig får han gärna vara kvar flera år till. Han har gjort det helt okej. Några misstag, men när man ser exempel på hur flera andra SHL-klubbar, och tidigare även Luleå, missköts så blir iaf glad över att vi har Osten.

T.ex. Modo som enbart radat upp misstag. De har fortsätt sina värvningar av avdankade och omotiverade spelare i 30-årsåldern och det har gått sämre och sämre varje säsong till att de slutligen åkte ur. De anställde Sveriges två sämsta tränare (Challe Berglund och Andreas Johansson) och sedan osympatiske Anders Forsberg, sedan en ännu värre tränare iår. Och sedan återigen en av Sveriges sämsta tränare i Andreas Johansson. T.o.m jag blir ju stressad när man hör honom i intervjuer, vill inte ens tänka på hur spelarna känner sig. Och bevisligen har de inte lärt sig något utan låter han fortsätta nästa år. Jag tror seriöst att de får svårt att hänga kvar i Allsvenskan med Andreas Johansson som tränare.

Som jag ser det finns det enbart tre GM i SHL som gjort det bättre än Osten. Och det är Växjös, Frölundas och Skellefteås, som de kommer förlora nästa år.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Rönken lör 09 apr 2016, 15:25

Han sitter nog kontraktet ut åtminstone, så blir "Ostens" lag två säsonger till minst. Tycker det kan vara spännande att se vad han kan skrapa ihop. Mycket skriverier om att det är flopp om Luleå missar final för att man har en av seriens högsta spelarbudget. Men är ju trots allt första säsongen man har det, tycker det är lite väl hårt att såga redan första säsongen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Qirren lör 09 apr 2016, 15:29

Den röda tråden är att Ostens svaghet är och har nästan alltid varit att satsa på rätt spetsspelare. Fynda spelare tycker jag han nästan är bäst på i SHL.

Man vet hur mycket han brinner för Luleå Hockey och det vore så underbart om man fick se honom ta hem ett guld som sportchef också. Tycker han ska få ett par säsonger till på sig med lite större budget. Det tar tid även för Osten att anpassa sig efter det.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Rönken lör 09 apr 2016, 15:31

Qirren skrev:Den röda tråden är att Ostens svaghet är och har nästan alltid varit att satsa på rätt spetsspelare. Fynda spelare tycker jag han nästan är bäst på i SHL.

Man vet hur mycket han brinner för Luleå Hockey och det vore så underbart om man fick se honom ta hem ett guld som sportchef också. Tycker han ska få ett par säsonger till på sig med lite större budget. Det tar tid även för Osten att anpassa sig efter det.

Du menar som för Nobbe när han gick från att vara geniförklarad i Timrå till att tok-tanka i Frölunda? Mja, vet inte. Är väl många spets som lyckats? Skellefteå som har bästa GM har ju gått på en hel del minor vad gäller spets. Som sagt, Luleå har inte haft stor pengapåse mer än en säsong nu. Man började värva detta lag innan pengarna var klara.

Nu är Luleå med från start med stora sedelbuntar och borde ha bättre slagläge, är trots allt många som kontrakteras under säsongen så, samt många som drar.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Frökenbling74 lör 09 apr 2016, 15:51

Varför drar alla? Blir ju ingen kontinuitet...är less på att lirare med Luleå ❤ drar...ex..Grana

Frökenbling74

Antal inlägg : 153
Join date : 16-04-09

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Rönken lör 09 apr 2016, 15:52

Frökenbling74 skrev:Varför drar alla? Blir ju ingen kontinuitet...är less på att lirare med Luleå ❤ drar...ex..Grana

Vilket annat lag är det som inte ser ut att tappa runt 10 spelare nu under försäsongen? Är väl inget vad jag kan komma på så här på rak arm.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av ski3r lör 09 apr 2016, 16:32

Fast hela grejen med lite extra spelarbudget är ju att kunna behålla stommen i laget och inte behöva bygga nytt varje år. Då menar jag inte spetsspelare som drar till NHL, KHL och Schweiz utan bra spelare som känner att de måste gå till andra SHL-lag.(abbott, grana, Sigalet om nu de två sistnämnda stämmer)
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av nummer 17 lör 09 apr 2016, 17:11

Att jobba som sportchef är precis som med många andra yrken. Så länge man brinner för det blir man bättre och bättre. Erfarenhet, rutin, kontaktnät, yrkesknep gör ju att yrkeskompetensen ökar. Osten får gärna sitta kvar nåt år till och bygga lag med tillgång till mer pengar om han fortfarande brinner för jobbet.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Frökenbling74 lör 09 apr 2016, 17:16

Men om han stjälper mer än hjälper?

Frökenbling74

Antal inlägg : 153
Join date : 16-04-09

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av GustenA lör 09 apr 2016, 17:19

Skrev det i någon annan tråd. Osten har ett rätt så otacksamt jobb när Luleå som stad inte lockar folk söderifrån och spelidén i laget finns inte. Finns inte så mycket mer att locka med än sedelbunt. SAIK har samma problem med staden men lyckas skapa en utvecklande miljö där spelare gillar att spela. Tillsammans med en sådan löjlig generation lokala spelare i absoluta toppskiktet av SHL men inte tillräckligt bra för andra ligor.

Tror att Osten/ledningen måste börja lägga om strategin och få in Rönken i föreningen igen på ett långsiktigt projekt.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av icemask lör 09 apr 2016, 18:52

Frökenbling74 skrev:Men om han stjälper mer än hjälper?
Den dagen det händer så går resan neråt, du lär märka det !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av kralle lör 09 apr 2016, 20:39

Osten brinner för klubben och skall vara kvar men frågan är om sportchef är rätt plats för han..
dirre kanske vore bättre eller tränare tom..
Smile

kralle

Antal inlägg : 162
Join date : 12-08-07
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av icemask lör 09 apr 2016, 21:06

Ni som nu tycker att Osten är en sån stor belastning att han bör avgå som sportchef kanske borde komma med fakta och underbygga era tyckanden !
Missar vi slutspel varje år ?
Är vi i kvalserien varje år ?
Paniköper vi dyra artister för att rädda oss varje år ?
Tar vi upp juniorer som får speltid i A-laget varje år ?
Hur många sportchefer lyckas med att uppfylla era krav år efter år ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Urken lör 09 apr 2016, 21:13

icemask skrev:Ni som nu tycker att Osten är en sån stor belastning att han bör avgå som sportchef kanske borde komma med fakta och underbygga era tyckanden !
Missar vi slutspel varje år ?
Är vi i kvalserien varje år ?
Paniköper vi dyra artister för att rädda oss varje år ?
Tar vi upp juniorer som får speltid i A-laget varje år ?
Hur många sportchefer lyckas med att uppfylla era krav år efter år ?

Nej
Nej
Nej
Ja
Pajala
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Slapshot lör 09 apr 2016, 21:19

Luleå har ju inte alls tagit upp juniorer och destomindre låtit dom spela frekvent för Fagervalls tid. Rönken och junisar var ju ett skämt.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av icemask lör 09 apr 2016, 21:33

Slapshot skrev:Luleå har ju inte alls tagit upp juniorer och destomindre låtit dom spela frekvent för Fagervalls tid. Rönken och junisar var ju ett skämt.
Är du seriös eller trollar du bara ?
Bara i år har vi Jaros, Cehlarik, Masto, Gustafsson !
Är det ingen ?
Vill du att jag räknar upp fler "ingen" under de senaste 10 åren
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Urken lör 09 apr 2016, 21:44

Pistol Pete kan väl inte längre räknas in där, i och för sig.. ("Bara i år")
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 4 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 14 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 9 ... 14  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet