Lars "Osten" Bergström

+88
Cambbott24
rasbiologen
Myrman
Hellcop
FrankieLampard
ezz
Anthrax
kokostrollet
Norrlandstoken
Blinders
Sportsman
Gunnar Sträng
Kapten Haddock
Eilif
Ferros
Donten_
Ivanhoe
Monco
LubosC
Indoc
Grimster
KaptenBlodskelett
tibet
Björnkäften
Groggen79
Dustin
Murveln
Davidoff
Puckad
kralle
GustenA
nummer 17
ski3r
LuleåWinston
Hedanders
Frökenbling74
Dentos
Sundance Kid
Wolfhunter
JuniorX
Mr Bister
Qirren
Kocur
Number 69
DirtyTalking
Sir Prozac
Erilk
Neurofunk20
Tigerman
Kraftkung
Mickeee
Mange
icemask
Lasse Proppmätt
CKa
Grizzly
Lulefan
Lajon
stormvägen
Rikky
rumpztr
Lars158
Micke80
Donowitz
Pajala
Kallepedal
hokkzorz
farre
Kagen
Salle
Bamsefar
Old Brooklyn
MickkeJ
Slapshot
Ingemar
Redbear
Norlin
LulefanGBG
NallePhu
pingu
Rönken
FruktHamster
Tony Moore
Urken
Snikne Ville
amarule
Purre
Dalle
92 posters

Sida 2 av 14 Föregående  1, 2, 3 ... 8 ... 14  Nästa

Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av hokkzorz fre 11 apr 2014, 20:27

farre skrev:Kommer inte komma till något slutspel med bara 3e och 4e kedje spelare

Ger fan upp snart


Varför måste alltod "bomben" presenteras först? Nu är det som att 90% av forumet tror att Granström var det "bästa" vi får, resten kommer vara av mindre dignitet.

Man brukar säga att pessimister tycker att glaset är halvtomt men en del här på forumet har inte ens ett glas.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Kallepedal fre 11 apr 2014, 21:12

hokkzorz skrev:
farre skrev:Kommer inte komma till något slutspel med bara 3e och 4e kedje spelare

Ger fan upp snart


Varför måste alltod "bomben" presenteras först? Nu är det som att 90% av forumet tror att Granström var det "bästa" vi får, resten kommer vara av mindre dignitet.

Man brukar säga att pessimister tycker att glaset är halvtomt men en del här på forumet har inte ens ett glas.
Men har du tänkt på forumets två största pessimister har hyllat värvningen av Granström. Vem jag tänker på? Givetvis Pajala och Nalle Puh.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Pajala fre 11 apr 2014, 21:31

fan, jag kanske måste ta tillbaka det och säga "int lönar det sig ..."  Razz 
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18142
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Rönken fre 11 apr 2014, 21:32

Ja vad fan Pajala, vad händer egentligen, klampat i klaveret nu minsann Razz bounce
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av farre lör 12 apr 2014, 11:40

hokkzorz skrev:
farre skrev:Kommer inte komma till något slutspel med bara 3e och 4e kedje spelare

Ger fan upp snart


Varför måste alltod "bomben" presenteras först? Nu är det som att 90% av forumet tror att Granström var det "bästa" vi får, resten kommer vara av mindre dignitet.

Man brukar säga att pessimister tycker att glaset är halvtomt men en del här på forumet har inte ens ett glas.

Du som tycker dig se ett dussin fulla glas, förklara för mig hur den här värvningen är bra ur sportsligt och ekonomiskt perspektiv med fakta.

Fakta:
Granström är värvad som center
Granström är inte en billig pjäs, säkerligen 100 000+ i månaden

Fakta:
Chris, Wallmark, Fogström och Trucken är alla under kontrakt

Om inte Granström är tänkt som förstecenter vilket han omöjligen kan vara värvad till så var vill du ha in honom?
Var i ekonomin samt sportsligt tillåter att peta Wallmark ur tredjekedjan?
För inte kan väl herr Granström vara värvad för fjärdekedjan??? Isåfall ekonomiskt självmord och då har jag tappat tron på allt och alla inom organisationen.
Och var ska då Fogström få plats?
Trucken tillsammans med Cehlarik och Bryggman var fantastiska när man fick chansen, så hockey finns i Trucken oxå.

Min fråga till dig glasmästaren
Var ska du peta in honom som rättfärdigar ekonomin samt den sportsliga utvecklingen av våra unga?
Och då har vi inte ens våran förstecenter klar!

farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av FruktHamster lör 12 apr 2014, 11:51

Varifrån får du "faktan" att Granström är värvad som center? Sades det på livesändningen?
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Bamsefar lör 12 apr 2014, 12:00

Granström ska nog spela vinge i första hand och centra om/när skadorna kommer , så uppfattar jag det. Sen om han drar in 100 papp + vet inte jag.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Snikne Ville lör 12 apr 2014, 12:16

FruktHamster skrev:Varifrån får du "faktan" att Granström är värvad som center? Sades det på livesändningen?
Befogad fråga. Men folk gillar ju att kasta ur sig saker på det här forumet som inte ha vidare värst mycket med verkligheeten att göra.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av farre lör 12 apr 2014, 12:51

Stod ju som rubrik när han värvades.
Ser nu att man ändrat rubriken dock  Embarassed  Embarassed  Embarassed  Embarassed  Embarassed  Embarassed  Embarassed  Embarassed 

Spelar egentligen ingen roll
Även om han är värvad som ytter så finns redan, Fabbe, Foppa, Ledin och i viss mån Trucken i truppen och om Sundh var överflödig så är Granström det garanterat

Ser helt enkelt ingen plats för honom nånstans. Om man nu inte sparkar Foppa, men knappt då heller
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Donowitz lör 12 apr 2014, 12:56

farre skrev:Stod ju som rubrik när han värvades.
Ser nu att man ändrat rubriken dock  Embarassed  Embarassed  Embarassed  Embarassed  Embarassed  Embarassed  Embarassed  Embarassed 

Spelar egentligen ingen roll
Även om han är värvad som ytter så finns redan, Fabbe, Foppa, Ledin och i viss mån Trucken i truppen och om Sundh var överflödig så är Granström det garanterat

Ser helt enkelt ingen plats för honom nånstans. Om man nu inte sparkar Foppa, men knappt då heller

Nej den står kvar. "FÖRSTA NYFÖRVÄRVET KLART - Luleå Hockey värvar rivig center".

Donowitz

Antal inlägg : 4069
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av farre lör 12 apr 2014, 12:58

Hittar fortfarande inte men Tack, Visste att jag läst det
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Donowitz lör 12 apr 2014, 13:00

farre skrev:Hittar fortfarande inte men Tack, Visste att jag läst det

Sista nyheten på LHF:s egna hemsida.

Osten säger ju dock " Han kan spela både center och forward och kommer att vara användbar för oss i både numerära över- och underlägen."

Donowitz

Antal inlägg : 4069
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av farre lör 12 apr 2014, 13:04

bearjew skrev:
farre skrev:Hittar fortfarande inte men Tack, Visste att jag läst det

Sista nyheten på LHF:s egna hemsida.

Osten säger ju dock " Han kan spela både center och forward och kommer att vara användbar för oss i både numerära över- och underlägen."

Tack såg det nu och gick bara på rubriken igår Wink

I mina ögon helt onödig värvning i vilket fall som helst tyvärr, men det är ju inte jag som bestämmer bevisligen så bara att köpa läget

farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av farre lör 12 apr 2014, 13:46

FruktHamster skrev:Varifrån får du "faktan" att Granström är värvad som center? Sades det på livesändningen?

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/har-ar-lulea-hockeys-nya-center-8416059.aspx

Läs hela texten, Osten säger själv att han är tänkt som center
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av farre lör 12 apr 2014, 13:50

Snikne Ville skrev:
FruktHamster skrev:Varifrån får du "faktan" att Granström är värvad som center? Sades det på livesändningen?
Befogad fråga. Men folk gillar ju att kasta ur sig saker på det här forumet som inte ha vidare värst mycket med verkligheeten att göra.

Fast nu var det ju i högsta grad verklighetsförankrat
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av hokkzorz lör 12 apr 2014, 14:17

läser man mellan raderna så har vi (läs: osten) värvat en spelare som han dels fylla den fysiska rollen (nej dom andra spelarna du nämner kommer inte ens upp i 50% av Granströms 'grit') och sen kan han spela både center och wing. Sen att NSD/kurren (med sina enorma hockeykunskaper) väljer att rubricera värvningen som våran nya "stor"-center får stå för dem.

Känns som en riktigt bra värvning antingen som komplement (läs: 3'e länk) i en 2'a-3'e kedja plus att han kan ta rollen framför mål i PP (där har vi bara chris som går in och gör fuljobbet idag).

Sen hoppas jag väl som alla andra på att det kommer den dära snipern/playmakern (cevenka-pelle på NSD kanske har några bra 100%-iga leads). Men i dagsläget vet vi inte ens om Olle och/eller Frallan lämnar truppen.

Tycker bara mest att det är så trist att folk börjar direkt med att såga truppen från dag 1, allt från tränarvalet till första klara värvningen.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av farre lör 12 apr 2014, 18:48

hokkzorz skrev:läser man mellan raderna så har vi (läs: osten) värvat en spelare som han dels fylla den fysiska rollen (nej dom andra spelarna du nämner kommer inte ens upp i 50% av Granströms 'grit') och sen kan han spela både center och wing. Sen att NSD/kurren (med sina enorma hockeykunskaper) väljer att rubricera värvningen som våran nya "stor"-center får stå för dem.

Känns som en riktigt bra värvning antingen som komplement (läs: 3'e länk) i en 2'a-3'e kedja plus att han kan ta rollen framför mål i PP (där har vi bara chris som går in och gör fuljobbet idag).

Sen hoppas jag väl som alla andra på att det kommer den dära snipern/playmakern (cevenka-pelle på NSD kanske har några bra 100%-iga leads). Men i dagsläget vet vi inte ens om Olle och/eller Frallan lämnar truppen.

Tycker bara mest att det är så trist att folk börjar direkt med att såga truppen från dag 1, allt från tränarvalet till första klara värvningen.

Nu var det ju Osten som sa i NSD att han ska ses som center
Sen att folk gnäller tycker jag hör till och är sunt. Är man en supporter till en klubb med uttalad mål att vara bland de bästa i Sverige så kan man inte ha 3-4 kedjespelare staplandes på hög.

Hade vi inte redan haft Foppa, Fogström, Trucken, Bryggman, Fabbe, Ledin och Abbott bröderna eller rättare sagt bara haft 3-4 st av ovanstående så hade jag tyckt det vart en suverän värvning. Men nu, ALDRIG
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av hokkzorz lör 12 apr 2014, 19:07

Nej, du tillskriver för mycket till journalisterna att presentera "exakt" vad osten sa eller menade. Precis som på aftonbladet så vill dom ha så många jävla klick på sina artiklar som möjligt.

Innan vi vet vilka som blir kickade eller får fortsatt förtroende så tycker jag iaf att det är för tidigt att gå ut och såga värvningar, det är lagbygget i slutändan som räknas inte individuella värvningar. Det är allderles för tidigt för att säga bu eller bä.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Micke80 lör 12 apr 2014, 20:23

hokkzorz skrev:Nej, du tillskriver för mycket till journalisterna att presentera "exakt" vad osten sa eller menade. Precis som på aftonbladet så vill dom ha så många jävla klick på sina artiklar som möjligt.

Innan vi vet vilka som blir kickade eller får fortsatt förtroende så tycker jag iaf att det är för tidigt att gå ut och såga värvningar, det är lagbygget i slutändan som räknas inte individuella värvningar. Det är allderles för tidigt för att säga bu eller bä.

Klokt skrivet. Alla vill vi se stjärnor värvas men innan man gör en bedömning så måste man se till helheten.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Lars158 lör 12 apr 2014, 21:22

hokkzorz skrev:Nej, du tillskriver för mycket till journalisterna att presentera "exakt" vad osten sa eller menade. Precis som på aftonbladet så vill dom ha så många jävla klick på sina artiklar som möjligt.

Innan vi vet vilka som blir kickade eller får fortsatt förtroende så tycker jag iaf att det är för tidigt att gå ut och såga värvningar, det är lagbygget i slutändan som räknas inte individuella värvningar. Det är allderles för tidigt för att säga bu eller bä.
Tror vi nån kommer få kicken?

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av hokkzorz lör 12 apr 2014, 21:31

törs jag inte sia om, förra året rök ju en en hel hög med finnar som man trodde att en del skulle få stanna. Jag sitter kallt ner i båten och väntar på lite mer info.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Lars158 lör 12 apr 2014, 22:09

hokkzorz skrev:törs jag inte sia om, förra året rök ju en en hel hög med finnar som man trodde att en del skulle få stanna. Jag sitter kallt ner i båten och väntar på lite mer info.

Förstår hur du tänker och menar.

Men diskussion måste ju ändå få ske utifrån hur truppen just aktuellt ser ut? Nu har vi dom 12 forwards som vi har och kan ju inte vara fel tänka och tycka om det, även om situationen kan förändras med att nåt/några kontrakt bryts.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Lars158 lör 12 apr 2014, 22:22

hokkzorz skrev:törs jag inte sia om, förra året rök ju en en hel hög med finnar som man trodde att en del skulle få stanna. Jag sitter kallt ner i båten och väntar på lite mer info.

Hmmm....

Mitt minne säger:

Vihko och LHF bröt kontrakt i samförstånd.

Sami hade utgående och alltså inget som bröts.

Pyrre hade bara kontrakt för säsongen och inget som bröts.

Koivisto hade väl också utgående och inget som bröts.

Jag har dock känslan att jag har fel i nåt lr några fall här i minnet. Kan nån reda ut det för mig

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Redbear lör 12 apr 2014, 22:37

Har för mig Koivosto hade ett år kvar på kontraktet.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Snikne Ville lör 12 apr 2014, 22:42

Redbear skrev:Har för mig Koivosto hade ett år kvar på kontraktet.
Yep.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av NallePhu lör 12 apr 2014, 22:46

Det handlade om det sociala samt att spelarfruarna fick inte mer tjänstledigt från sina egna jobb!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18179
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Rönken lör 12 apr 2014, 22:57

Möjligen att man ville behålla Vihko men att han ville bort p.g.a. sociala skäl, men övriga var ju skadebenägna eller underpresterade grovt i slutspelet.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Lars158 lör 12 apr 2014, 23:16

Redbear skrev:Har för mig Koivosto hade ett år kvar på kontraktet.

Var den jag var mest osäker på. Känslan stämde bättre än minnet där.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av farre lör 12 apr 2014, 23:30

Får väl hoppas att Foppa och Hjälm har finländska fruar oxå Wink
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Old Brooklyn sön 13 apr 2014, 10:33

farre skrev:Får väl hoppas att Foppa och Hjälm har finländska fruar oxå Wink
Ja, det underlättar kanske men är inget måste. Säsongen som gick bröt vi kontraktet med både Bellissimo och Sundh mitt under säsongen. Säkerligen betydligt högre löneposter än Foppa och Trucken, men ändå. Sen behöver vi spelare som roterar mellan spel och bänken/läktaren också. Vet inte om vi har tillräckligt bra juniorer för detta och exempelvis Truckens lönekuvert gräver nog inga djupare hål i ekonomin.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av FruktHamster sön 13 apr 2014, 14:36

Har svårt att tro att Osten tänk spela med centeruppställningen:
Wallmark, Chris, Fogge, Granström, Trucken.

Om olausson också skulle krita på har vi ju onekligen alldeles för många centrar. Om Olausson INTE skulle krita på har vi alldeles för dåliga centrar för att sikta på topplats. Det enda rimliga är att minst en av nuvarande centrar försvinner. Mina slantar ligger på trucken, men skulle möjligtvis kunna vara fogge också.

Läser man mellan raderna så badade inte Granström i erbjudanden direkt, så det är väl fullt möjligt att han inte kostar sådär apmycket mer än tex trucken eller fogge... Om inte Osten överbetalade för honom, men har svårt att se Osten göra sådant. Han verkar onekligen mer åt det snåla hållet, lyckligtvis.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Slapshot sön 13 apr 2014, 14:40

Hellre för mycket centrar än för lite. Tror nog att Granström spelar ytterforward i Luleå. Försvinner Olausson ska han givetvis ersättas med en 1:a center. Blir Olle kvar tycker jag man ändå ska värva en center för en 1:a eller 2:a kedja. Fogström, Granström och Abbott är alla spelare för en tredjekedja enligt mig. Vi behöver mer spets framåt helt klart.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Lars158 sön 13 apr 2014, 14:56

FruktHamster skrev:Har svårt att tro att Osten tänk spela med centeruppställningen:
Wallmark, Chris, Fogge, Granström, Trucken.

Om olausson också skulle krita på har vi ju onekligen alldeles för många centrar. Om Olausson INTE skulle krita på har vi alldeles för dåliga centrar för att sikta på topplats. Det enda rimliga är att minst en av nuvarande centrar försvinner. Mina slantar ligger på trucken, men skulle möjligtvis kunna vara fogge också.

Läser man mellan raderna så badade inte Granström i erbjudanden direkt, så det är väl fullt möjligt att han inte kostar sådär apmycket mer än tex trucken eller fogge... Om inte Osten överbetalade för honom, men har svårt att se Osten göra sådant. Han verkar onekligen mer åt det snåla hållet, lyckligtvis.

Jag tror Fogge kostar betydligt mer än Trucken. Granström betydligt högre kostnad än Fogge.
Baserar jag på att etablerade spelare alltid har betydligt högre kontrakt än oetablerad. Fogge skrev ju nytt kontrakt efter succe match raden han hade i slutet av säsongen. Var nog ett betydligt hopp upp for Fogge. Granström har redan gjort 6 säsonger i SHL.

Baserat vidare på att tex Burra som inte var nån stjärna på SHL nivå hade ändå taxerad inkomst runt 8-900000 när han spela på slutet.

Sen läser jag inte ut samma mellan raderna kring Granström som du gör. Tycker bara han gav ett standardsvar på den frågan han fick.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Lars158 sön 13 apr 2014, 15:01

Lars158 skrev:
FruktHamster skrev:Har svårt att tro att Osten tänk spela med centeruppställningen:
Wallmark, Chris, Fogge, Granström, Trucken.

Om olausson också skulle krita på har vi ju onekligen alldeles för många centrar. Om Olausson INTE skulle krita på har vi alldeles för dåliga centrar för att sikta på topplats. Det enda rimliga är att minst en av nuvarande centrar försvinner. Mina slantar ligger på trucken, men skulle möjligtvis kunna vara fogge också.

Läser man mellan raderna så badade inte Granström i erbjudanden direkt, så det är väl fullt möjligt att han inte kostar sådär apmycket mer än tex trucken eller fogge... Om inte Osten överbetalade för honom, men har svårt att se Osten göra sådant. Han verkar onekligen mer åt det snåla hållet, lyckligtvis.

Jag tror Fogge kostar betydligt mer än Trucken. Granström betydligt högre kostnad än Fogge.
Baserar jag på att etablerade spelare alltid har betydligt högre kontrakt än oetablerad. Fogge skrev ju nytt kontrakt efter succe match raden han hade i slutet av säsongen. Var nog ett betydligt hopp upp for Fogge. Granström har redan gjort 6 säsonger i SHL.

Baserat vidare på att tex Burra som inte var nån stjärna på SHL nivå hade ändå taxerad inkomst runt 8-900000 när han spela på slutet.

Sen läser jag inte ut samma mellan raderna kring Granström som du gör. Tycker bara han gav ett standardsvar på den frågan han fick.

Baserat vidare på det resonemanget tror jag Foppa är dyrare än vad Fogge och Trucken är. Dock tror jag Granström har mer än Foppa. Tror intresset var högre att knyta till sig Granström nu än hur många SHL klubbar som var intresserade av Forsberg ifjol.

Allt är ju bara gissningar men jag försöker visa tanken varför jag tror så.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av FruktHamster sön 13 apr 2014, 15:13

Lars158 skrev:
FruktHamster skrev:Har svårt att tro att Osten tänk spela med centeruppställningen:
Wallmark, Chris, Fogge, Granström, Trucken.

Om olausson också skulle krita på har vi ju onekligen alldeles för många centrar. Om Olausson INTE skulle krita på har vi alldeles för dåliga centrar för att sikta på topplats. Det enda rimliga är att minst en av nuvarande centrar försvinner. Mina slantar ligger på trucken, men skulle möjligtvis kunna vara fogge också.

Läser man mellan raderna så badade inte Granström i erbjudanden direkt, så det är väl fullt möjligt att han inte kostar sådär apmycket mer än tex trucken eller fogge... Om inte Osten överbetalade för honom, men har svårt att se Osten göra sådant. Han verkar onekligen mer åt det snåla hållet, lyckligtvis.

Jag tror Fogge kostar betydligt mer än Trucken. Granström betydligt högre kostnad än Fogge.
Baserar jag på att etablerade spelare alltid har betydligt högre kontrakt än oetablerad. Fogge skrev ju nytt kontrakt efter succe match raden han hade i slutet av säsongen. Var nog ett betydligt hopp upp for Fogge. Granström har redan gjort 6 säsonger i SHL.

Baserat vidare på att tex Burra som inte var nån stjärna på SHL nivå hade ändå taxerad inkomst runt 8-900000 när han spela på slutet.

Sen läser jag inte ut samma mellan raderna kring Granström som du gör. Tycker bara han gav ett standardsvar på den frågan han fick.

Självklart har Granström bättre betalt än både trucken och fogge. Tror därmot inte att han har lön för mer än en etablerad spelare för en tredjekedja, typ.

"Ville Brynäs ha dig kvar?
- Vi har haft en pågående dialog, jag och Sundlöv, och vi kom väl fram till att det kanske var bäst att jag flyttade nu, för min egen utvecklings skull."
Brynäs erbjöd inte förlängning. Kanske ville han inte heller förlänga, men där var det en intressent mindre.

"Fick du fler anbud än det från Luleå?
- Jag vill aldrig veta sånt när jag spelar, under säsongen, utan jag tar alltid tag i de sakerna när jag har spelat klart.
- Då fick jag höra från min agent att det fanns en del alternativ att välja bland.
- Så det var efter säsongen jag fick reda på att det fanns intresse från just Luleå, och då kändes det faktiskt helt rätt för mig direkt."

Om han inte kollade igenom sina alternativ förrän efter säsongen tog det asså 10-ish dagar att bestämma sig. I min värld tyder det på att valet var ganska lätt, vilket i sin tur tyder på att det inte var jättemånga alternativ att välja på.
Kan ha fel, naturligtvis, men i min värld känns mitt resonemang rimligt.

Men poängen jag försökte få fram var att Granström är en uppgradering av både Trucken och Fogge, men att det blir för mycket bulla och för lite tårna på kalaset, om man behåller dem allihop. Tror absolut han kostar mer än fogge och trucken, men inte med några enorma summor. Därför hoppas jag att man nu ber någon av dem leta ny arbetsgivare.

Att sedan jämföra lönen med Burras som var kapten och Mr LHF sina sista år, tror jag inte är en bra jämförelse. Dessutom är jag övertygad att Burra tjänade betydligt mer än de där 8-900k.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Lars158 sön 13 apr 2014, 15:35

Håller med dig i stora drag Fruktis. Bra inlägg Smile

Däremot litar jag inte på Granströms "efter säsongen" snack. Jag tror det funnits en förhandling som började innan dess.

Edit det fetade

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av FruktHamster sön 13 apr 2014, 16:08

Lars158 skrev:Håller med dig i stora drag Fruktis. Bra inlägg Smile

Däremot litar jag inte på Granströms "efter säsongen" snack. Jag tror det funnits en förhandling som började innan dess.

Edit det fetade

Det är nog fullt möjligt, tom rimligt. Speciellt eftersom han nog vetat om sedan en tid tillbaks stt det inte blir fortsatt spel i brynäs.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Micke80 sön 13 apr 2014, 18:30

Hockeyspelares löner stämmer sällan överens med verkligen om man baserar det på taxeringskalendern. En hockeyspelare kan själv välja hur mycket av lönen som klubben ska betala in som pension och hur mycke de ska få ut varje månad. En del spelare tar ut det mesta och placerar själva, andra tar ut mindre. Men det viktiga är att det som ligger på pensionen inte syns i taxeringskalendern och därför kan man inte dra för stora växlar av den.
Har spelaren dessutom andra verksamheter på sidan om så som föreläsare, aktieportföljer, reklamkontrakt eller liknande så skiljer inte kalendern på inkomsten från klubben och andra utan tar bara upp den totala summan som spelaren fått under ÅRET.
Just året är viktigt att ha i åtanke då en spelare som byter klubb mitt under året kan ha haft olika löner i sin nya och i sin gamla klubb,

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av hokkzorz mån 14 apr 2014, 11:32

Sitter och förbereder mig på gnällstormen som kommer på forumet efter dagens PK. Allting mindre än Sidney Crosby kommer mottagas med "Va Fan skall vi med han till, nu river jag årskortet". Detta kommer tätt följas med "Värvar man bara allsvenska spelare så hamnar man där till slut".

Hur som helst, trevlig måndag på er alla grinollar. Smile

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av rumpztr mån 14 apr 2014, 12:25

Kan tycka att det är bra att vi har stora förväntningar och förhoppningar på nästa års lag! Skall vi vara med i toppen nästa år igen så krävs det någon form av klassvärvningar oavsett vilken roll spelaren skall ha i laget. Med lite perspektiv till värvningen av JG så tycker jag att den är klockren, om han får rätt roll i laget! Det är en spelare som inte kommer ha förväntningarna på sig som en producerande spelare utan som en jobbig jävel som trivs i skiten framför mål och står upp för sitt utrymme där! Han kommer skapa mycket ytor åt övriga spelare lite högre upp i slottet, men väljer vi att spela sarghörnshockey så har jag svårt och se att den rollen han är värvad för att ha i LHF kommer bli utnyttjad på bästa sätt!

rumpztr

Antal inlägg : 93
Join date : 13-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Rikky fre 02 maj 2014, 23:24

Är det bara jag som störs lite av "ostens" lite löjliga missnöjesyttringar angående FBK's värvningar? Han vet spelreglerna och de har inte ändrat på sig plötsligt.
Min teori är att han surar över Hedman som han bjudit på (men snålat).
Annars har jag bara goda tankar om våran Ost, en riktigt bra boss som tagit Luleå till en högre nivå.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Rönken fre 02 maj 2014, 23:29

Det som klingar lite illa är väl just att Luleå så sent som i år verkar haft Everberg klar ganska tidigt, samt tidigare har man ju plockat Abbotts under säsongen. Men visst vore det bättre om det inte var så, men har svårt att se hur man skulle kunna uppnå det.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Micke80 lör 03 maj 2014, 05:49

Rönken skrev:Det som klingar lite illa är väl just att Luleå så sent som i år verkar haft Everberg klar ganska tidigt, samt tidigare har man ju plockat Abbotts under säsongen. Men visst vore det bättre om det inte var så, men har svårt att se hur man skulle kunna uppnå det.

Fast det han säger är att överenskommelsen bara gäller mellan klubbar i SHL inte allsvenskan.
Sen kan jag tycka att det borde gälla alla klubbar oavsett nivå. Först ringer man klubben och frågar om man får prata, och sen till spelaren.
Rögle var ju nere i kvalserien det året men det var en elitserieklubb och kom dessutom tillbaka till kvalserien så hade man överenskommelsen då så bröt man ju garanterat mot den. Dessutom kommer jag så tydligt ihåg den sista matchen mellan Rögle och Luleå. I varje match var Sandström och Abbotts i luven på varandra. Denna match var det inga efterslängar mellan dem, inget munhuggande och efter matchen klappade dom om varandra så hjärtligt och fint. Jag kommer ihåg att jag sa till min bänkgranne då att jag var övertygad om att vi får se dem i Luleå året efter.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av LulefanGBG fre 26 sep 2014, 11:00

Vår prestigevärvnign och vårt tilltänkta flaggskepp har hittills inte presterat alls. En bock i kanten för vår kära sportchef men jag tycker ändå att Ostens arbete förtjänar beröm efter 5 omgångar.

Hittills har värvningarna av Näkyvä och Zaar visat sig vara riktigt jävla bra! Zaar var ju en talang som knappast var okänd för hockey-Sverige inför säsongen, men många ifrågasatte om han inte vägde för lätt och om han verkligen kunde leverera på så hög nivå som SHL. Nåväl, 5 matcher är bara 5 matcher men hittills har han ju verkligen levererat. Leder poängligan... MVG Osten!

Näkyvä var nog för de flesta helt okänd innan säsongen. Vilket fynd av OSTEN! 5+!

Petrell! Vilket krutpaket! 5+ Osten!

Kan man få igång Dixon vad det lider så borde ju Osten få ett MVG i betyg av sina värvningar. Det finns ju såklart fler. Nagander har t.ex. visat sig vara bättre än vad jag trodde.

Finns ju fler värvningar och tycker inte att någon gjort mig besviken hittills förutom, ironiskt nog, Mr. Center.

Men som sagt kommer han igång så småningom om och övriga behåller sin höga nivå under större delen av säsongen, så har ju Osten gjort ett i det närmaste felfritt jobb.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Ingemar fre 26 sep 2014, 12:28

Årets LHF visar väl än en gång att det inte nödvändigtvis måste vara av oss fans välkända spelare med superstats som duger?
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av hokkzorz fre 26 sep 2014, 12:44

Jag måste säga att jag blev helt paff när vi annonserade Petrell-värvningen, jag visste att han skulle bli grymt bra, har sett han mycket när Omark spelade i Oilers Farmarlag tillsammans med Petrell och även i Oilers. Han kanske inte komemr göra 50 poäng, men han fyller en otroligt viktig roll i spelet framför mål och sargerna.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av stormvägen fre 26 sep 2014, 21:32

LulefanGBG skrev:Vår prestigevärvnign och vårt tilltänkta flaggskepp har hittills inte presterat alls. En bock i kanten för vår kära sportchef men jag tycker ändå att Ostens arbete förtjänar beröm efter 5 omgångar.

Hittills har värvningarna av Näkyvä och Zaar visat sig vara riktigt jävla bra! Zaar var ju en talang som knappast var okänd för hockey-Sverige inför säsongen, men många ifrågasatte om han inte vägde för lätt och om han verkligen kunde leverera på så hög nivå som SHL. Nåväl, 5 matcher är bara 5 matcher men hittills har han ju verkligen levererat. Leder poängligan... MVG Osten!

Näkyvä var nog för de flesta helt okänd innan säsongen. Vilket fynd av OSTEN! 5+!

Petrell! Vilket krutpaket! 5+ Osten!

Kan man få igång Dixon vad det lider så borde ju Osten få ett MVG i betyg av sina värvningar. Det finns ju såklart fler. Nagander har t.ex. visat sig vara bättre än vad jag trodde.

Finns ju fler värvningar och tycker inte att någon gjort mig besviken hittills förutom, ironiskt nog, Mr. Center.

Men som sagt kommer han igång så småningom om och övriga behåller sin höga nivå under större delen av säsongen, så har ju Osten gjort ett i det närmaste felfritt jobb.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av stormvägen fre 26 sep 2014, 21:33

Osten är kung!

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Lajon lör 27 sep 2014, 10:30

cheers
stormvägen skrev:Osten är kung!
cheers
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Lulefan lör 27 sep 2014, 12:02

Det är knappast någon slump att LHF alltid gått bra när Osten varit inblandad.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 2 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 14 Föregående  1, 2, 3 ... 8 ... 14  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet