Luleå Hockey i Media 2011/2012

+37
Johan__
Mr Bister
Kato
ezz
DonP
amarule
Mange
raalfie
Snikne Ville
Lajon
Salle
Pickadoll
FruktHamster
Gpa
Tigerman
BodenSwe
LubosC
#96
elmo blues
Dave Rock
NallePhu
Tony Moore
stormvägen
Chris Hendrix
tibet
Rayko
farre
Urken
hokkzorz
tvåplustvå
Beast.
Högljudd
Zeb Macahan
Bamsefar
Sven Savage
JayDee
MickkeJ
41 posters

Sida 2 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Tony Moore lör 04 feb 2012, 08:56

Gillar och har alltid gillat Niklas Wikegård, vi har ofta olika åsikter om hockey men det jag alltid uppskattat hos honom är passionen och ärligheten, inget fjäskande. Dessutom kan han göra "pudlar" och erkänna att han haft fel vilket många andra sk. experter aldrig skulle mäkta med. Om man följer hans videobloggar från wikegard.se till Nyheter24 och nu senaste på Hockeykanalen så får man en mycket bättre bild av människan Niklas Wikegård. Sedan är han ju en medieprofil som ibland ska leva upp till just en sorts agitator eller motpol mot det annars så släktstrukna/likatyckande etablissemanget. Hoppas han orkar fortsätta vara engagerad i svensk hockey många år till.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7643
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Chris Hendrix lör 04 feb 2012, 20:38

En liten notis hittills i de stora kvällsblaskorna om Luleås serieledning. Stora löpsedlar om att "NU VÄNDER DET FÅR DJURGÅRDEN".

Otippat.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av NallePhu lör 04 feb 2012, 20:41

Bättre vi har serieledningen i skymundan för riksmedia Laughing
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18192
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Dave Rock lör 04 feb 2012, 22:32

XPs Tomas Pettersson hade gjort en artikel om nya tränare som förändrat hockeyn.
Det var Brynäs tränare Tommy Jonsson, Saiks tränare Anders Forsberg och våran egen, the one and only, Jonas Rönnkvist.

Det här stod det om Rönken

LULEÅ. Tisdag-onsdag.
Ibland är det lite småkusligt att intervjua Jonas Rönnqvist, 38.
Som nu.
Rönnqvist svarar på en fråga - och avslutar sedan med att säga:
- Vilket jag väl sa till dig förra gången du frågade.
Efter att ha letat djupt i minnet inser jag att han har rätt. Men också att den intervjun gjordes för över 16 månader sedan.

Och allt säger väldigt, väldigt, mycket om vilken kontroll Luleås tränare har på sin omgivning.
Inte minst över sitt eget lag.
Kvällen innan besegrade Luleå HV 71 med 1-0 efter en högst typisk match av norrbottningarna.
Trots sju man borta behöver faktiskt målvakt David Rautio inte ens storspela för att hålla nollan. Samtliga Luleåspelare sliter stenhårt i defensiven över hela isen, vet precis var de ska vara i varje givet läge - vilket oftast är mellan Rautio och HV:s spelare.
Tråkhockey, säger någon.
Rönnqvisthockey, säger en annan.
Vinnarhockey, säger en tredje.
Kalla det vad ni vill. Det går i alla fall ingen obemärkt förbi hur Rönnqvists spelsystem förändrat elitserien.
- Det blev mer fokus på det än jag någonsin kunnat drömma om, säger Rönnqvist.
För mycket?
- Bara spelsystem vinner inga matcher. Då hade alla lag spelat på samma sätt. Det är mer komplext än så, och jag har haft en jävla tur som fått jobba med spelare som varit beredda att göra vad som krävs.
Hur mycket styr du egentligen i detalj?
- Jag har en jäkligt tydlig idé hur jag tycker hur allt på isen ska bedrivas. Hur man ska spela i alla situationer.
Rönnqvist fortsätter:
- Jag har alltid varit en perfektionist. Nu vill jag se hur bra jag kan bli på det här, säger han.
Tja, starten på karriären har onekligen varit framgångsrik. Vilket möjligtvis fler kan ha nytta av.
- Rutin kan vara bra, men det är minst lika viktigt att vara uppdaterad med modern hockey. Tidigare har klubbar varit lite fega att ge gröna tränare chansen.
Tror du resultaten för Tommy Jonsson, dig och Anders Forsberg kan ändra på det?
- Det kan säkert öppna en del dörrar. Jag hoppas verkligen det.




Läs speciellt det i början som jag satt röd text på.
Han är för skön, Rönken Smile
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sven Savage sön 05 feb 2012, 00:23

Skitkul, D-Rock! Rönken Äger Elitserien:-)
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av elmo blues sön 05 feb 2012, 14:06

Ang LHF i serieledning:
Den samlade "tredje statsmakten" kör med taktiken - Om ingen säger något, finns det inte heller.
Det har förövrigt varit ett j...a tjat på canal+ om den bibliskt långa skadelista DIF hade - hela fyra (4) ordinarie spelare borta, en STOOR förklaring till det prekära tabelläget för Djurgårn enligt samlad canal+expertis......
elmo blues
elmo blues

Antal inlägg : 35
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. sön 05 feb 2012, 15:15

Ja, det har mässats som fan att Djurgården har borta så många nyckelspelare och då är det svårt att vinna matcher, det är synd om DIF, snyft snyft. Pinsamt

Att Luleå har några skador har man knappt nämnt
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sven Savage sön 05 feb 2012, 21:20

http://www.hockeysverige.se/blogg/bodin

Uffe Bodin på hockeysverige lägger en artikel under rubriken "NHL:s svar på Luleå" och i en lång radda kommentarer diskuteras Luleå av tyckare inklusive Robert Pettersson, mannen som i tonåren bildade "Red Tags West" i Uddevalla för att supporta Luleå Hockey, men inte accepterades av Red Tags, Luleås dåvarande supporterklubb.

Robert tycker förstås mycket och ofta. Bland annat att Luleå är tråkiga.

Så skriver han att Djurgårdens mördarhockey 1-3-1 för trettio år sedan stoppades genom att red line offside avskaffades och nu behövs nya regeländringar för att stoppa Luleås hockey.

Det kan han ju påstå och efter att varit tillfrågad gång på gång förklarar han vad som är tråkigt. Såvitt jag vet har Robert en nära kontakt med Tomas Ros så här har vi väl också rosens åsikter.

Luleås matcher är, enligt Robert, tråkiga eftersom:
1. Det är för lite tacklingar från båda lagen
2. Det är för lite utvisningar från båda lagen
3. Det är för få skott från båda lagen
4. Det är för få mål från båda lagen

Det där med båda lagen - för varje punkt - har jag lagt till eftersom Robert senare förtydligade med att någon uppgift gällde båda lagen i Luleås matcher.

När det gäller för få utvisningar väljer jag att skita i det. Att mer hakningar, slashing, checking from behind och sådant skulle göra hockeyn roligare är inte lönt att bemöta.

För få tacklingar är däremot intressant. Visst skulle vi väl alla tacka och ta emot fler tacklingar av Luleå. Kollade stats från hockeyligan. Timrå tacklas mest: 15,18 hits/match medan Luleå tacklar näst minst 12,61 hits per match. Stor glädje det gjort Timrå...

Faktum är att Luleå alltså inte alls tacklas speciellt mycket mindre än andra lag, men den riktigt stora skillnaden är förstås att Luleå väldigt sällan tacklas fult. Laget har respekt för motspelarnas hälsa alltså. Det väljer jag nog att gilla, jämfört med dårar som ros som anser att vi får damhockey om vi inte tillåter hjärnskador utan avstängningar.

Dock har vi mindre och snabbare spelare överlag och det betyder förstås att laget delar ut färre monstertacklingar än om man haft långsamma spelare >100 kg i större utsträckning. Det är förstås ett val Luleå gjort. Några stillastående fyrtorn skulle platsa sämre i vår hockey.

Är det vad Robert vill förbjuda? Alla spelare måste väga +100 kg?

Sedan har vi för få skott och för få mål. Hm, Luleå ligger ungefär mitt i tabellen över antal skott, fast faktiskt på övre halvan, och målmässigt har vi fyra lag som gjort färre mål än vi, t ex Warulfven och Pungen som per definition då är tråkigare?

Den stora skillnaden är alltså att våra motståndare får skjuta färre skott och göra färre mål. När det gäller skotten stämmer det: vi tillåter färre skott än andra lag. 1151 totalt hittills. Efter oss kommer Warulfven och Schtan som släppt 1207 respektive 1209 skott; tråkigt.

Och helt klart släpper vi in klart färre mål än de övriga lagen.

Allvarligt talat: vad ska vi göra åt det?

Efter att ha analyserat Robert Pettersons uttallande - som lär stämma med Rosens, Wennerstams och övriga pulvers, är det således följande Luleå ska göra för att bli otråkiga:

1. Lägga till en tackling per period. Då blir vi tacklingsbenägnast i serien. Dessutom skiljer Luleå ut sig mot andra lag genom bristen på tacklingar som orskara hjärnskador. Så den där extratacklingen varje period bör helst komma från blind side och riktas mot huvudet.

2. Dessutom får Luleå upphöra med att åka skridskor och därigenom hindra motståndare att åka in framför mål. Stå still i stället och haka motståndarna. Eller trippa dem. Då blir det fler utvisningar och mycket roligare.

3. Slutligen måste Luleå tillåta motståndarna att skjuta mer och göra flöer mål. Det löses kanske genom åtgärd nr 2. Lägger vi av med att försvara oss och tar utvsiningar i stället så blir det fler skott från motståndarna och mycket roligare hockey, enligt Robert.

4. Skulle inte det räcka för att nå det sista målet som krävs för att Luleås matcher ska bli otråkiga: nämligen att låta motståndarna göra fler mål på oss, får vi ta det sista steget. JG och Rautio får låna Abbotts kompositklubba i stället så får han ta spaden. Vakterna står kvar i mål, men med en mindre tråkig spade kan det säkert bli fler mål. Speciellt eftersom moståndarna får fler chanser att skjuta sedan Abbott misslyckats hålla seriens bästa tekningsstats med denn klumpigare klubban.

Tack, Robert. Nu hoppas vi bara att Rönken också drar samma slutsats och genomför nödvändiga ändringar.

Annars har vi bara att hoppas på ett nytt regelverk för att göra hockeyn otråkig:
1. Luleå Hockey förbjuds anställa spelare spom väger mindre än 100 kg och som orkar springa runt Ormberget.
2. Luleås vaktspade skall vara en standard kompositklubba.

Hjälper inte det får de väl låna ett bandymål från Kalix att använda i stället för det hockeymål som står närmast hemmalagets bås i första och andra perioden i Delfinen.
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Urken sön 05 feb 2012, 21:42

Haha, Sven ;-) Förgyller min annars så ruttna dag. Inte nog med att det du skriver är sant, så är det ytterst komiskt.

Vad borde vi göra? Fortsätta försöka vara civiliserade och ta emot kritiken på så sätt att vi möter okunskapen med fakta? Eller borde vi börja göra som andra lag och dess supportrar - börja kalla våra motståndare för tråkiga? Eventuellt finns även ett tredje alternativ, att tiga, fast det är inte lika roligt!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av MickkeJ sön 05 feb 2012, 21:58

Robert Pettersson är inte ens lönt att försöka diskutera, finns lixom inget intelligent där. Han blir fruktansvärt uppretad varje gång någon påstår något han inte håller med om, gnäller som en fjortis i kommentarsfältet på sina egna artiklar, för helt orimliga cirkelresonemang för att slippa erkänna att han har fel och är allmänt dryg ofta utan anledning. Dessutom vet jag av egen erfarenhet att han raderar bort inlägg om man skriver nåt som han inte klarar av att argumentera emot (inlägg utan en enda svordom eller personangrepp). Jag har slutat läsa bloggen för länge sen, internetbloggar är helt beroende av sina läsare och jag vägrar bidra till ökat läsarantal.
Det som slutligen fick mig att sluta läsa var när en rysk KHL-spelare stod åtalad för våldtäkt på en tjej i finland och han uttryckligen i kommentarsfältet skrev att "hon får väl för fan skylla sig själv om hon följde med upp på hans hotellrum". Senare visade det sig att det var en så kallad överfallsvåldtäkt som hade ägt rum i en park och det fanns oberoende vittnen som avbrutit det hela vilket ledde till att spelaren blev dömd. Det han skrivit om hotellrummet var rent påhitt.
Jag vet att han för några månader sen skrev ett inlägg som ungefär gick ut på att kvinnor var sämre på allt och han tog sin egen sambo och mamma till hans barn som exempel på någon som var "mindre intelligent". Han blev ju tvungen att "ta en liten bloggpaus" efter det.
Fattar inte varför de ens har kvar han på hockeysverige.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Zeb Macahan sön 05 feb 2012, 22:10

Klockrent Sven, vetefan hur du får till allt...

MickkeJ,
Jag har också slutat att läsa det lilla kräkets blogg, han har plockat bort inlägg för mig också, ej grova eller stötande på nåt sätt men jag ifrågasatte det han skrivit, det tålde han inte.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av MickkeJ sön 05 feb 2012, 22:21

Zeb Macahan skrev:
Jag har också slutat att läsa det lilla kräkets blogg, han har plockat bort inlägg för mig också, ej grova eller stötande på nåt sätt men jag ifrågasatte det han skrivit, det tålde han inte.
Exakt vad som hände mig också, inte ens förvånad.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sven Savage sön 05 feb 2012, 22:58

Fast jag erkänner att jag ofta tycker att Robert har både rätt och är underhållande, även om han lattjar lite väl i kommentarerna ibland.

Men här blev det så orimligt fånigt att det var kul att neutralisera;-)

Sanningarna är väl två: Luleås spelare anstränger sig så hårt att ge allt som behövs varje byte och när motståndarna är latare än våra spelare, lyckas de inte bryta igenom och göra mål. Stort värde de har av lata legoknektar a 4-500 000 i månaden om de bara behagar ställa sig upp för att vänta pass att skjuta i mål. De passen kommer inte när de spelar mot Luleå. De är tvungna att arbeta hårdare - vilket de borde, så talangfulla och välbetalda som de är - men de ids inte, de bryr sig inte. Knappast vårt fel.

Den andra sanningen är den att vårt offensiva spel inte lyckas leda till mål så mycket som vi skulle önskat, speciellt inte i PP. Till viss del är det förstås en följd av vårt fina försvarsspel; om inte linorna hjälpte till i försvaret utan 1-2 gubbar mer vilade eller var halvvägs mot bortre blå skulle vi förvisso få fler kontringar och mål. Men är det ett alternativ att hoppas på? Det lär inte bli roligare för någon annan än för våra motståndare. För övrigt borde vi gjort fler mål och en målsnål produktion är knappast en hockey Rönken vill haa men han tappade ena Abbotten och det var en kännbar förlust. Och till det kommer att flera spelare inte lyckats som förväntat. Vi hoppas det lossnar bättre nu efter det kommande uppehållet.

ANnars får vi bogsera ned ett bandymål från Kalix så att Rosen blir glad;-)
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. sön 05 feb 2012, 23:08

Robert Pettersson måste vara en extremt labil människa. Ibland skriver han mycket bra inlägg med skarpa analyser. Andra gånger så är det enbart trams och barnsligt svammel och gnäll

Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Bamsefar tor 09 feb 2012, 05:32

Framtidens Hockey? Norrland leder Hockeyn framåt. Intervju med Rönnqvist, Forsberg o brynästränare (vad 17 hette han nu då) om vad som utgör framtidens hockey i morgonTV.

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av tvåplustvå tor 09 feb 2012, 06:15

Bamsefar skrev:Framtidens Hockey? Norrland leder Hockeyn framåt. Intervju med Rönnqvist, Forsberg o brynästränare (vad 17 hette han nu då) om vad som utgör framtidens hockey i morgonTV.


Vilken kanal?
tvåplustvå
tvåplustvå

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av JayDee tor 09 feb 2012, 11:58

tvåplustvå skrev:
Bamsefar skrev:Framtidens Hockey? Norrland leder Hockeyn framåt. Intervju med Rönnqvist, Forsberg o brynästränare (vad 17 hette han nu då) om vad som utgör framtidens hockey i morgonTV.


Vilken kanal?

SVT1 var det på...Nu på SVT Play.

http://svtplay.se/v/2704144/ishockey/_lite_speciellt_att_sitta_har_alla_tre_
JayDee
JayDee

Antal inlägg : 594
Join date : 12-01-21
Age : 34
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. tor 09 feb 2012, 14:38

Känns ju i ärlighetens namn lite fel att sitta och bunta ihop Brynäs med Luleå och Skellefteå och prata om någon "Norrlandshockey"

Jo, jag vet att Gävle räknas som norrland. Men inte är det väl ngn från Luleå eller Skellefteå som ser Brynäs som ett norrlandgäng? Det kan dom ju inte ens göra själva, Gävleborna alltså?
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Chris Hendrix tor 09 feb 2012, 15:25

Jag tänkte precis tipsa om den där intervjun i morgon soffan men eftersom någon hann före så... ;-)

Jag är född i Gävle och jag kan väl säga att vi är väl medvetna om att vi hör till Norrland, men det är mest geografiskt eftersom gränsen går där någonstans. Vi hör liksom mer till mellan-Sverige.

Däremot så alla som bor söder om Gävle tycker ju att Gävle är Norrland, både fjollträskarna och speciellt än längre ner mot Götet och Skåneland.

Så jag ser alltså Gävle som Norrland, men det KÄNNS inte som Norrland om man jämför med Norrbotten. Smile
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Dave Rock fre 10 feb 2012, 21:07

Ni har väl inte missat den här intervjun med Kapten Wallin

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6297875
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sven Savage lör 11 feb 2012, 11:47

Och nu kan man undra om det pågår en kampanj? Först pangar den s k expertisen ut med att "Elias Fälth har i hemlighet skrivit på för Gnaget" och någon dag senare "vet" man att han är "definitivt klar" för HV.

Henrik Sjöverg, Sexpressen, twittra klockan 12 lördag dvs för en timme sedan tre inlägg på raken:

Sebastian Enterfeldt lämnar Luleå efter den här säsongen. Han jagas av många klubbar i elitserien

Simon Hjalmarsson är på väg bort från Luleå även han.Linköping kan bli nästa klubbadress för honom – men inget är helt klart

Niklas Olausson hade en klusul i sitt tvåårskontrakt med Luleå som gav honom rätten att bryta. Det utnyttjade han nyligen.

Vad menas? Finns det sådana rykten och de vevar på allt de kan för att förstöra stämningen i Luleå? Är avsikten att den fina lagsammanhållningen ska brytas sönder för att laget ska förlora nu närmast mot Pölsan och vidare?

Vad är det underliggande syftet till att hålla på på detta sätt? Är det Looben eller andra som mutar "journalisten" eller sprider igång rykten för att störa oss?

Äckligt är bara förnamnet.
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Högljudd lör 11 feb 2012, 11:52

Sven, man kan ju undra varför han "bara" tvittrar och inte drar på med fetaste rubrikerna i tidningen och går all in på scooooopet.

*edit* Nu har han gjort det... Crying or Very sad
http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/nu-riskerar-lulea-att-bli-sonderkopt/

Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Zeb Macahan lör 11 feb 2012, 12:01

Vad som gör mig orolig är att Stålnacke hade hört nåt liknande så han backar upp Sjöbergh där lite och då blir vart fall jag orolig. Man kan ju undra var dom hittat sina källor, fan han drog ju till med tre spelare i en klump?
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. lör 11 feb 2012, 12:25

Det är den samlade kåren av Storstadsmedia som håller på att få panik för att bönderna från trååååkiga Luleå har stor chans att ta ett SM-guld iår. Nu försöker man med alla knep och medel sänka laget så mycket det bara går
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Högljudd lör 11 feb 2012, 12:34

Beast. skrev:Det är den samlade kåren av Storstadsmedia som håller på att få panik för att bönderna från trååååkiga Luleå har stor chans att ta ett SM-guld iår. Nu försöker man med alla knep och medel sänka laget så mycket det bara går

Jag tror du är väldigt nära sanningen där.
Sen utnyttjar nog agenterna dessa nyttiga idioter för att trissa upp priset.
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. lör 11 feb 2012, 12:41

Det är klart det är så det funkar. Kom ihåg vad det skrevs under förra slutspelet. Sedan när det inte fanns något att hacka på så började man hitta på saker och skriva rena lögner istället
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Chris Hendrix lör 11 feb 2012, 15:13

Det där med Olausson är ju om inte annat beviset på att de vill skapa ostämning. Vadå rätt att bryta kontraktet? Ett kontrakt är ett kontrakt, och kontrakt bryts bara i samförstånd och tror knappast att Luleå vill mista Olausson. Varför skulle Luleå lägga in en klausul att spelaren ska få lämna om han vill bara sådär? Jävla skitsnack.

Hjalmarsson vill sätta sig i bra förhandlingsläge, det kan man förstå. Tror knappast han drar till LHC dock. Växjö är nog närmare ifall de hänger kvar. Fast jag tror absolut att att Luleå har en liten chans att behålla honom.

Sen så tror jag inte riktigt på att Elias Fälth skulle vara klar för HV71. Det finns ingen som helst logik. Det känns inte som att han har något att hämta där. Förutom möjligen en fet pengacheck. Däremot i AIK så skulle han fortfarande vara en utstående spelare och dessutom komma nära släkten sin.
Enterfeldt har längtat till Gävle, men tror att han stannar. Speciellt nu när Rönken och co. valt att skriva på nytt.

Så ni som är oroliga, försök inte dra så höga växlar av det här "scoopet".
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av MickkeJ mån 13 feb 2012, 20:58

MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sven Savage tis 14 feb 2012, 06:19

När man diskuterar Luleå Hockey och media kan det vara anledningen diskutera Christian "Fimpen" Eklund, som var den, som under förra vårens kvartsfinal mellan Luleå och Djurgården, hela tiden bad att få uttala sig i TV och tidningar. För att förklara att Luleå filmade och att tvillingarna Abbotts var systrar.

Den lilla skitstöveln hetsade upp sig när några Djurgårdare krockat med Frölunas Jari Tolsa och fått lämna match, efter risk för hjärnskakning.

I fimpens verklighetsuppfattning var det katastrof: vi har ju haft debatt om respekt, menade fimpen.

Men när Luleå utsattes för våld mot huvud genom regelöverträdelser från Djurgårdare, då var det vi som "filmade".

Fy fan hur jag hatar det här föraktliga beteendet. När VI drabbas är det fel, när DE drabbas är det fel, fast tvärtom.

Extra roligt att läsa hur den lilla skitstöveln bröstat upp sig. När vi möter Frölunda nästa gång ska jag spöa Tolsa har fimpen påstått.

Ikväll är det Fröunda-Djurgårn, men nu backar fimpen. Den lille fegisen visar sig vara en random fjolla: stor i orden, liten på jorden.

Helt off topic kan man konstatera att när tävlingen om elitseriens fulaste spelare startar kommer fimpen att vara en lågoddsare. Jag menar förstås inte fult spel utan fula ansikten. Mannen är grymt anskrämlig, ser mer ut som en karikaktyr i ett seriemagasin än en levande person.

Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Zeb Macahan tis 14 feb 2012, 06:25

Och nästa förstå-sig-påare om varför spelare lämnar Luleå.
http://hockeysverige.se/blogg/abrahamsson
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av tvåplustvå tis 14 feb 2012, 08:02

Abrahamsson på hockeytroll.se Rolling Eyes

Är hockey verkligen ett så pass smalt ämne att dom måste fylla sidan med provokationer och trams? Givetvis är Robert P och trollar i kommentatorsfältet också.

Överväger att sluta läsa på den där sidan. Artiklarna som dom skriver är ju bara omskrivningar på dom riktiga tidningarnas artiklar och dom enda bloggarna som jag har tyckt varit stundtals intressanta har varit just Abrahamssons och Robert Petterssons. Robert P har dock spårat ur fullständigt och Abrahamsson verkar följa i hans fotspår. Crying or Very sad
tvåplustvå
tvåplustvå

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av MickkeJ tis 14 feb 2012, 09:18

Har slutat läsa speciellt Petterssons blogg för länge sen, uppmärksamhetssökande fjortis.

En fråga bara; vad hände med Luleås "sönderlästa" spel?
Jag vet att det var en jäkla massa människor som minsann visste att Luleå inte skulle ha en chans för de var helt "sönderlästa". Jag vill minnas att detta också startade vid förra årets kvartsfinal av Djurgårdsfansen (tillsammans med att vi filmade och var tråkiga). Det var en massa liv om det då men nu verkar det helt ha dött ut. Lite ironiskt eftersom Dif faktiskt är ett av de lag som lyckats bäst mot denna säsong.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. tis 14 feb 2012, 09:41

Haha, alltså Luleå var ju "sönderlästa" redan efter jul ifjol enligt alla experter. Och iofs så stämmer det ju till en viss grad. ALLA vet ju hur Luleå spelar nu eftersom man spelar på precis samma sätt i match efter match. Däremot är det skillnad på att veta hur ett lag spelar, alla vet hur Barcelona spelar t ex, och att veta hur man ska knäcka deras spelsystem
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av #96 tis 14 feb 2012, 11:04

Robert Pettersson är väl Luleåhatare sen nånting hade hänt uppe i Delfinen, Jante är jag inte lika säker på...Kanske Sven S eller nån annan vet vad som hände?
#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av LubosC tis 14 feb 2012, 14:42

Vet inte om det passar att skriva om det här här. Men jag kör på det iaf. http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6303542

Härligt säger jag! Men det är väl dock lika svårt att bevisa sanningen i detta som det var att bevisa sanningen i vad "Osten" sa och inte sa. Bra dock att någon har tagit sig tid och anmält Fuhlman.
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av BodenSwe tis 14 feb 2012, 14:47

Fast känns ju väldigt onödigt att börja dra upp der där igen.
Har personen just nu kommit på de? 10 månader efter själva händelsen?

Tycker man bara ska kunna låta de dö ut. Såklart Fahlman inte kommer åka dit för nåt.

BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av tvåplustvå tis 14 feb 2012, 14:47

Skulle också vilja höra lite snask om den 3D-tänkande, hybrisnissen som står över alla andra människor i Sverige och aldrig gör eller säger fel (OBS! IRONI!).

Har läst lite "här och var" att det finns en hel del historier kring honom och hans tidiga engagemang för Luleå Hockey. Någon måste ha varit väldigt dum mot honom Laughing
tvåplustvå
tvåplustvå

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. tis 14 feb 2012, 14:52

Ruggigt onödigt att börja gräva i det där faktiskt

Fahlmans trovärdighet är ju inte speciellt hög efter hela den där soppan och för en journalist är det straff nog tycker jag
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. tis 14 feb 2012, 14:53

tvåplustvå skrev:Skulle också vilja höra lite snask om den 3D-tänkande, hybrisnissen som står över alla andra människor i Sverige och aldrig gör eller säger fel (OBS! IRONI!).

Har läst lite "här och var" att det finns en hel del historier kring honom och hans tidiga engagemang för Luleå Hockey. Någon måste ha varit väldigt dum mot honom Laughing

Robert Pettersson är ju en f d Luleåsupporter. Ganska aktiv sådan också.

Men på vägen så måste något ha hänt, exakt vad vet jag inte, eftersom nuförtiden så lever han för att kasta skit på Luleå och deras fans
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av tvåplustvå tis 14 feb 2012, 14:58

Nu väntar vi med spänning på vad den, förmodat unge, farbror Sven har att berätta! Very Happy

"Hör nu på små vänner så ska jag för er berätta, vad den gossen gjorde..."

EDIT: Hm, kanske är off-topic dock...
tvåplustvå
tvåplustvå

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Chris Hendrix tis 14 feb 2012, 16:41

Jag har för mig att det är fler än Robert Pettersson på den sidan som är ex-Luleå-supporter. Jag har hört historier om Pettersson och en till som jag dessvärre inte kan komma ihåg. Var det Abrahamsson tro? Var det inte två stycken från HS som härjade tillsammans till och med?

Om vi ska köra med lite fördomar så ser ju faktiskt Robert Pettersson ut som en random 08-supporter på sin bild på HS. En sån huligan som står och skriker något som de inte vet innebörden av mitt i klacken typ.

Det verkar som att det är flera som varit inne och skrivit på hans blogg, och allt man fått till svar är i nivå med en P12 som är kvar i trotsåldern. Det som stör mig är att han är så pass mycket besserwisser att han själv är helt övertygad om att han har rätt, fast han är överbevisad för länge sedan. Han skriver för att provocera i 90% av fallen. Synd då han faktiskt kan skriva en del intressanta saker då och då.

Jag blev tokig på karln ett tag och käftade emot, men nu bryr jag mig lika lite om den människan som jag bryr mig när någon säger att Luleå spelar tråkigt. Det är liksom inte provocerande något mer. Eller rättare sagt, man orkar inte bry sig.

Man bara skrockar.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av MickkeJ tis 14 feb 2012, 17:01

LubosC skrev:Vet inte om det passar att skriva om det här här. Men jag kör på det iaf. http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6303542
Älskar att Kuriren skriver "en journalist på VF" som om inte alla redan visste att det hela gällde Fahlman. Förstår och håller med om att media ska vara jäkligt försiktiga med att skriva ut namn men i det här fallet är det ju bortom uppenbart. NSD har dock med för och efternamn.

BodenSwe skrev:Fast känns ju väldigt onödigt att börja dra upp der där igen.
Har personen just nu kommit på de? 10 månader efter själva händelsen?
Håller med om att tidpunkten är märklig men jag har inget emot att det utreds. Om det är sås som folk har påstått att "de föertalet oberoende vittnena" i själva verket var en man och dennes fru som eventuellt hört nåt så är Fahlmans skriverier direkt brottsliga och inte bara vidriga. Jag tänker också på tv-intervjun han gjorde då han fråga "hur känns det att osten har sagt dessa rasistiska uttalanden". Inget om och eventuellt där inte. Det hade hänt trots att ingen var dömd eller ens åtalad(?) vid den tidpunkten.

BodenSwe skrev:Tycker man bara ska kunna låta de dö ut. Såklart Fahlman inte kommer åka dit för nåt.
Om man kan bevisa att det inte egentligen fanns vittnen till historien kan det faktiskt finnas en chans till fällande dom, tror dock inte heller att det kommer leda nånstans.

Beast. skrev:Ruggigt onödigt att börja gräva i det där faktiskt
Fahlmans trovärdighet är ju inte speciellt hög efter hela den där soppan och för en journalist är det straff nog tycker jag
Bland Luleåfans, hos expressen och till viss del Skellefteåbor så är hans trovärdighet nog inte särskilt hög. Resten av Sverige känner nog knappt till han vilket kan vara en anledning till att många trodde (och fortfarande tror) på hans berättelse.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av tvåplustvå ons 15 feb 2012, 05:49

Robert P. måste ha läst den här tråden och blivit upprörd, för nu har han drygat sig mot Luleå i två raka inlägg. Han är som en bilolycka, man vill inte titta, men det är svårt att hålla sig undan.

Givetvis har han som vanligt bara släppt igenom kommentarer som han klarar av att bemöta eller stödjer honom.
tvåplustvå
tvåplustvå

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sven Savage ons 15 feb 2012, 06:10

Hm, jag tycker personligen att det är alldeles utmärkt att Fahlman blir anmäld. Hoppas att det också leder till en korrekt granskning och att han hängs för att han farit med osanning. Håller med om att det mest graverande dessutom är det filmbevis som fortfarande är tillgängligt, där Fahlman intervjuar Hagos och då påstår att Osten ropat rasistiska uttryck. Ja, påstår. Inte säger att någon har sagt. Utan påstår. Det bl a borde han fällas för. Sedan är det väl ansvarige utgivaren och inte låtsasjournalisten som skall anmälas iofs.

För övrigt tycker jag att Luleå var starkare än Pölsan igår, även om tur-Pölsan fick med sig två pinnar. En match närmare slutet av serien, och vår insats var mer imponerande än Pölsans, samtidigt som Schtan pulvriserades borta av Växjö.

Faktum är att Rautio nu passerade Jocke Eriksson i vakternas GAA-liga och har bara den store dansken i Frölunda framför sig. Tänk att Berguven nu har chans på förstaplatsen där. Stort.
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av tibet ons 15 feb 2012, 09:16

Fick en liten ide nyss som kanske kan vara något? Varför inte skapa en egen huvudtråd (startsidan) som endast berör dem övriga 11 lagen i Es?! Under denna huvudtråd ligger resten av lagen i 11 st separata trådar. Dem fans från dem övriga lagen som brukar titta in hos oss kanske skulle uppskatta detta med.... Dumt eller smart eller inget av det?
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av tvåplustvå ons 15 feb 2012, 10:16

Bra analys av läget av Gullbrand idag:

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=33&grupp=12676&artikel=4966285

Handlar om hur Brynäs kan gå ut och spela styrspel mot Luleå, komma undan med blotta förskräckelsen efter två klantiga utvisningar av Luleå, och sen med pokerface stå i intervjuerna efteråt och hävda att "Luleå spelar så tråååkigt".
tvåplustvå
tvåplustvå

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Zeb Macahan ons 15 feb 2012, 10:26

Otroligt egentligen, om det är nåt lag som var tråkigt igår så var det Brynäs, alltså det lag Widing själv spelar i. Detta börjar fan bli larvigt nu, spelar ingen roll om vi är det "roligare" laget - som i går - så är det likförbannat vi som är så trååååkiga. Evil or Very Mad
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av MickkeJ ons 15 feb 2012, 11:49

tibet skrev:Fick en liten ide nyss som kanske kan vara något? Varför inte skapa en egen huvudtråd (startsidan) som endast berör dem övriga 11 lagen i Es?! Under denna huvudtråd ligger resten av lagen i 11 st separata trådar. Dem fans från dem övriga lagen som brukar titta in hos oss kanske skulle uppskatta detta med.... Dumt eller smart eller inget av det?
Det finns ju under fliken "Elitserien" som är tänkt för Elitserien i stort men också de övriga lagen. Det finns en tråd på just Skellefteå redan:
http://luleahockey.swedishforum.net/t45-skelleftea-aik
Du kan ju alltid starta trådar om de övriga 10 lagen så att vi och fans från andra lag kan diskutera varje lag för sig.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. ons 15 feb 2012, 12:49

Om så Luleå skulle börja ösa in mål, tacklas som fan och dra på sig massa utvisningar så skulle man ändå vara tråkiga enligt alla andra. Det är ju bara en grej som snurrar runt för att psyka laget eftersom man nu måste ta till alla knep som finns för att få laget ur balans inför slutspelet

Det är också därför det ENDAST florerar silly season-rykten om Luleå och inte om ett enda annat lag i ES
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Rayko ons 15 feb 2012, 13:06

.....och när Harju bänkas ska det skrivas stora rubriker som om det vore konflikt mellan tränarna o Harju.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet