Luleå Hockey i Media 2011/2012

+37
Johan__
Mr Bister
Kato
ezz
DonP
amarule
Mange
raalfie
Snikne Ville
Lajon
Salle
Pickadoll
FruktHamster
Gpa
Tigerman
BodenSwe
LubosC
#96
elmo blues
Dave Rock
NallePhu
Tony Moore
stormvägen
Chris Hendrix
tibet
Rayko
farre
Urken
hokkzorz
tvåplustvå
Beast.
Högljudd
Zeb Macahan
Bamsefar
Sven Savage
JayDee
MickkeJ
41 posters

Sida 3 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sven Savage ons 15 feb 2012, 20:13

Chris Hendrix skrev:Jag har för mig att det är fler än Robert Pettersson på den sidan som är ex-Luleå-supporter. Jag har hört historier om Pettersson och en till som jag dessvärre inte kan komma ihåg. Var det Abrahamsson tro? Var det inte två stycken från HS som härjade tillsammans till och med?

Om vi ska köra med lite fördomar så ser ju faktiskt Robert Pettersson ut som en random 08-supporter på sin bild på HS. En sån huligan som står och skriker något som de inte vet innebörden av mitt i klacken typ.

Det verkar som att det är flera som varit inne och skrivit på hans blogg, och allt man fått till svar är i nivå med en P12 som är kvar i trotsåldern. Det som stör mig är att han är så pass mycket besserwisser att han själv är helt övertygad om att han har rätt, fast han är överbevisad för länge sedan. Han skriver för att provocera i 90% av fallen. Synd då han faktiskt kan skriva en del intressanta saker då och då.

Jag blev tokig på karln ett tag och käftade emot, men nu bryr jag mig lika lite om den människan som jag bryr mig när någon säger att Luleå spelar tråkigt. Det är liksom inte provocerande något mer. Eller rättare sagt, man orkar inte bry sig.

Man bara skrockar.

Visst tusan är det Jan-Tony Jante Abrahamsson. Han dök upp som lulesupporter i slutet av tonåren. Hade en egen inofficiell luleåsida. Dåvarande moderator på LuleåHockeys officiella sida var West - dvs Robert Pettersson, vilket han bara var en kort tid: han hade för mycket egna åsikter för att accepteras. Robert förde ett formidabelt krig mot Jante som han ville stämma eftersom Jante kopierat bilder från LHF-sidan och klistrat ion på egen sida utan att äga bilderna eller ens ha frågat om lov.

Så småningom blev de faktiskt polare. Under en period skötte Jante matchintervjuer för...var det dåvarande hockeymagasinet? Iaf intervjuade han lulespelare efter match och vid ett sådant tillfälle blev han inkallad till Luleå Hockeys omklädningsrum. Där blev han vederbörligen utskälld efter noter av Luleås dåvarande kapten inför hela laget. Anledningen var att Jante på sin egen inofficiella hemsida dag efter dag skrivit skit om Luleås målvakt Gusten Törnqvist. Det var ungefär detsamma som andra senare gjort med Mattias Modig och som några pysslade med angående David Rautio ett tag.

I alla fall delades luleåsupportrarnas uppfaattning om utskällningen. De flesta höll med kaptenen* - som hette Jonas Rönnqvist Smile - men några, inklusive West, tog Jantes parti och menade att det var ojuste att skälla ut en ung kille på det där sättet. Nu har jag bara Jantes beskrivning av utskällningen, och vis av erfarenhet inser jag att Rönken skulle beskrivit det på annat sätt.

Det hela slutade iaf med att såväl West som Jante drog sig bort från Luleåkopplingen och några år senare finns den nog inte kvar. Även om det är intressant att veta att de var lika starka lulesupportrar som de mest inbitna på den tiden. Numera tycker jag att Jante känns som att han ändå har en viss förkärlek för Luleå, eller åtminstone kan vara helt objektiv. Kanske gäller objektivitet för Robert också, men nog känns det ibland som att han gärna petar lite i Luleå för att retas.

Men de har båda en bakgrund där de varit riktigt inbitna lulesupportrar. Jag tror att det där inte försvinner och långt därinne vilar nog ett lulevapen om än dolt.

*till detta hör att Jante vid tillfället höll Rönken för en sagolik spelare, en stjärna man beundrade enormt för hans insatser på isen för laget. Jag vet, för det var helt min inställning nockså. Det måste ha varit riktigt jobbigt för Jante att - som en blixt från ovan för honom - bli så utskälld av den han högaktade mest...
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Tigerman ons 15 feb 2012, 22:59

Ja, att Robert fortfarande har någon slags relation till Luleå är ju alldeles uppenbart då det inte går ett enda blogginlägg om Elitserien utan att Luleå nämns i något sammanhang.

Dessutom gissar jag att han upptäckt att åsikter om LHF, gärna lite spetsfundigt och negativt formulerat, drar trafik och sålunda är ett tacksamt ämne att ta upp rent marknadsmässigt (antagligen även orsaken till att Ros gör/gjorde detsamma), samtidigt som han har lätt att skriva om det eftersom han antagligen följer det mesta som skrivs och sägs om det ändå. Det framgår ju t.ex. rätt tydligt att han håller stenkoll på vad luleåfans skriver på nätet, säkerligen även här. Skulle förvåna mig rejält om han har samma bevakning av Växjös eller Färjestads fans Laughing


Senast ändrad av Tigerman den ons 15 feb 2012, 23:01, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : komplettering)

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av MickkeJ ons 15 feb 2012, 23:10

En av Rosens kollegor (minns inte vem) skrev ju nästan rakt ut att det var bra att retas med Luleå och Skellefteåfans eftersom det blev en jäkla aktivitet på sidan vilket ju faktiskt är vad de är ute efter.
Att sitta och författa ihop en kommentar i en blogg enbart för att berätta att man tycker det dom skriver är korkat eller att personen ifråga "inte kan nåt om hockey" är ju så galet kontraproduktivt eftersom det är exakt vad de är ute efter: Läsare > Kommentarer > Aktivitet = Sponsorpengar
Jag utövar numera en tyst (men mer effektiv) protest i och med att jag inte ens läser de bloggar jag stör mig på, ett bättre sätt att förstöra på och så slipper man bli upprörd av allt idiotiskt som skrivs Smile
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. ons 15 feb 2012, 23:25

Sjöberg skrev ett blogginlägg på Expressen om Luleås defensiv och att han tror det blir jobbigt för laget i slutspelet ifall man hamnar i underläge flera matcher i rad och måste jaga och därmed spela en "offensiv hockey". Ja ni hör ju hur det låter...

http://bloggar.expressen.se/sjoberg/2012/02/det-ska-bli-intressant-att-se-luleas-defensiv-i-slutspelet/

Att komma ikapp när man hamnat i underläge är ju faktiskt något Luleå gjort mycket framgångsrikt under denna säsongen. Men det har nog Sjöberg ingen koll på eftersom han gissningsvis bara sett en handfull av Luleås matcher
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Gpa tor 16 feb 2012, 10:40

Att Robert/West gärna skriver om Luleå kan också vara delvis för att i begynnelsen av Hockeycentralen - Hockeysverige var många av besökarna luleåsupporters och det genererade (och fortfarande genererar mycket trafik). Framförallt Jante gjorde en del reklam för Hockeycentralen på Luleås officiella forum när de skulle öppna sidan.
Jag var då en som hakade på det tåget och har sedan dess läst i stort sett allt som skrivits där.
Tycker Robert är en ganska vettig person om man tar honom med liten/enorm nypa salt och även struntar i hans krig med de som kommenterar. Han har iaf fått mig på gott humör otaliga gånger vilket ursäktar i mina ögon hans sämre sidor.

Gpa

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-24
Age : 38
Ort : Gagnef

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Zeb Macahan tor 16 feb 2012, 13:06

Kom nu ihåg en sak som jag tänkte ta upp efter Brynäsmatchen.

Efter 1:a perioden där Luleå var bättre gjordes det inga intervjuer i pausen, efter 2:a där Brynäs var bättre så fick Järnkrok tid vid micken och Jonsson inför 3:e. Efter matchen så var det Widing som intervjuades och om jag inte kommer ihåg fel Jonsson igen. Ingen från Luleå intervjuades alltså under hela matchen om nu inte jag missade nåt? Mad
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Högljudd tor 16 feb 2012, 13:32

Zeb jag lade också märke till det men tror att förklaringen är att det i C+ efter 1:a brukar vara en bortaspelare som intervjuas, en hemmaspelare efter 2:a och sen lite hur som helst på slutet.

Såg att de försökte få Meijer att fara och bli intervjuad eftersom han gjorde periodens enda mål men någon intervju blev det inte.
Meijer "kom ut" i papperskuriren för ett tag sedan att han har ett handikapp som gör att han undviker att bli intervjuad, han stammar.
C+ hade väl ingen plan B när Sebastian nobbade och alla övriga satt i omklädningsrummet.
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Zeb Macahan tor 16 feb 2012, 13:37

Ok Högljudd, då är jag med.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sven Savage fre 17 feb 2012, 00:19

Hm, nu diskuteras - efter den anmälan som lämnats in - om Fahlman påstått att Osten skrikit rasistiska uttryck eller om han "bara" påstått att det finns folk som påstår att osten skrikit rasistiska uttryck.

Robert Pettersson på Hockeysverige tillhör bland annat de som nu påstår det sistnämnda.

Det finns dock ett flagrant övertramp. 2.35 in på den film som visas i nedanstående länk sägs följande:


Fahlman: Det har kommit till kännedom, och jag skriver om nyheten på Folkbladet.nu idag att Luleås Lars Osten Bergström har skrikit diverse rasistiska tillmälen till dig och skrikit svinjävla neger, negersvin i samband med matchen i Skellefteå. Det är flera oberoende källor som pekar ut honom, att han har gjort det. Vad är din kommentar?

Hagos: Ah, vad fan ska man säga? Idioter finns överallt och tyvärr finns dom i Luleås förening också så att, ja.

Fahlman: Blir du bestört när du hör det här?

Hagos: Nej, det rör mig inte i ryggen. Det rör mig inte i ryggen ett dugg.

Hur ser du på rasismen? Jag vet att när du var med i ”Gäst hos Fahlman” sa du att ”sånt händer inte inom ishockeyn. Att ni är väldigt förskonade från det. Att det finns en gräns man inte passerar. Vad är din känsla runt det?

Hagos: Ja. Det står jag fast vid och jag har aldrig hört nåt sånt på isen och det finns ett slags gentlemens agreement att vissa saker säger man inte på isen. Och det som händer på läktaren hör ju tyvärr inte jag så att – eller det kanske är ganska skönt – men som sagt: Idioter finns överallt och det är synd att det finns i Luleås förening.

Frågan är om en oberoende granskning skulle uppfatta att Fahlman för fram detta påstående som en sanning?

Jag är övertygad om att så är fallet. Den som ser detta inslag kan knappast uppfatta det som annat än att Fahlman för fram en sanning och det stöds av att det är just så Hagos uppfattar det som Fahlman påstår, eftersom han sedan uttalar att det finns idioter i Luleås förening. Den minimala hänvisning till "flera oberoende källor" som Fahlman gör är inte alls tillräcklig för att framhålla att Fahlman bara presenterar något som andra påstår och inte heller väger han det mot det genmäle andra sidan - dvs Osten själv, eller de vittnen som satt bredvid Osten - inlämnade i frågan. De "oberoende källorna" används i detta sammanhang som ett bevis på att det påstådda är sanning; inte som ett tecken på att det är obekräftade påståenden.

Därefter har saken utretts av Luleå Hockey, av Hockeyförbundet och av åklagare och i samtliga fall har Osten friats. Dessutom har det kommit fram att de "flera oberoende källor" som Fahlman påstod finnas, inte fanns. En "oberoende källa" var exempelvis bara en gammal Skellefteåsupporter som är välkänd gaphals på läktaren i Schtan - denne erkände vid förhör att han inte alls hört något. De två andra "oberoende" var en tant och en gubbe som alltid satt bredvid varandra på bänk 12. Resten av de >10 närsittande vittnen som tillfrågas svarar att de inte alls hört det som tanten och gubben påstår att de hört.

Var de kanske bara tanten som hysterisk i en brännande intensiv hockeymatch i oavgjort läge med sekunder kvar fick en fnurra och fick för sig något som hon övertygade sin kompis om att han också hört?

Den frågan ställde sig inte Fahlman utan ljög frankt om "hemliga källor han inte kunde röja" och som alla inser var hans mål inte att kämpa mot rasism utan att skada Luleå Hockey.


http://www.folkbladet.nu/247546/2011/03/24/det-finns-idioter-aven-i-lulea
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sven Savage fre 17 feb 2012, 00:31

När vi talar om Luleå i Media, passar det också att ta upp det sätt på vilket Ölvestad tillåtits utdela hjärnskakningar på Luleåspelare efter Luleåspelare medan media jublat.

I kväll mötte Djurgården Gnaget och kolla gärna på highlights från matchen på hockeyligan eller detsamma på t ex Aftontrasan. 1.10 in i sekvensen får man se hur vår gamle Luleåfavorit Fredrik Svensson buntar ihopå Ölvestad och spöar upp honom efter noter:-)

Svinhugg går igen, skulle man kunna säga.

Känns extra skönt att det är härlige Fredrik Svensson som står för detta. Samma känsla som när Tomas Surovu satte suddenpucken på Mora och räddade Luleå från kvalserien:-)
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Dave Rock lör 18 feb 2012, 21:39

Ifall någon missat det så finns det en bra sida som samlar alla Luleå Hockey relaterade artiklar

http://www.lhfnytt.se/
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av FruktHamster sön 19 feb 2012, 15:41

Savage: Kikade på det klippet (Fredde Svenssons fotnedsättande stjärtsparkning av Ölvestad) så sent som idag. Var inte utan visst njutningsfullt rysande.. Fredde still got it.
Och vi Luleå-supportrar som naturligtvis vet att Freddes hjärta fortfarande bultar i takt till "Vårat gäng"-melodin, förstår att den egentliga anledningen till sagda stjärtsparkning var att hämnas Ölvestads fula tacklingar på Enterfeldt och Persson.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av MickkeJ sön 19 feb 2012, 16:27

FruktHamster skrev:Savage: Kikade på det klippet (Fredde Svenssons fotnedsättande stjärtsparkning av Ölvestad) så sent som idag. Var inte utan visst njutningsfullt rysande.. Fredde still got it.
Och vi Luleå-supportrar som naturligtvis vet att Freddes hjärta fortfarande bultar i takt till "Vårat gäng"-melodin, förstår att den egentliga anledningen till sagda stjärtsparkning var att hämnas Ölvestads fula tacklingar på Enterfeldt och Persson.
Oj, frukthamstern! Varför tog det dig så länge att hitta hit?
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av FruktHamster sön 19 feb 2012, 16:39

Vette fan.. Såg inte länk till sidan förrän idag =)
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Tony Moore sön 19 feb 2012, 17:04

Welcome on board hamster... Very Happy
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7643
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av MickkeJ sön 19 feb 2012, 18:13

FruktHamster skrev:Vette fan.. Såg inte länk till sidan förrän idag =)
haha, du märkte inte att alla bara drog? Very Happy
Nåja, välkommen in i värmen!
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sven Savage sön 19 feb 2012, 20:06

FruktHamster skrev:Savage: Kikade på det klippet (Fredde Svenssons fotnedsättande stjärtsparkning av Ölvestad) så sent som idag. Var inte utan visst njutningsfullt rysande.. Fredde still got it.
Och vi Luleå-supportrar som naturligtvis vet att Freddes hjärta fortfarande bultar i takt till "Vårat gäng"-melodin, förstår att den egentliga anledningen till sagda stjärtsparkning var att hämnas Ölvestads fula tacklingar på Enterfeldt och Persson.

Visst är det underbart att se Ölvestad ligga som sköldpadda efter Fredriks första propp och ta emot och ta emot som ett luder i avlöningstid. Man kan föreställa sig att Fredrik, inför varje slag, viskade att "det här är för att du överföll, och det här är för att ni skämde ut er med ljget om filmningar, och det här...".

Grejen är den att efter att Fredrik spöat upp en motståndare som förtjänat det, vände vi på matcherna och vann. Precis som Gnaget ghorde där. Gissningsvis kommer DIF-supportrarnas värsta minne från säsongen inte vara hur de misslyckades, sparka tränare, åka på kval och hur det nu kan bli.

Utan hur Tuffe Ölvestad försökte klippa till en spelare i AIK och inför publik spöades upp rejält medan han låg som en vänd sköldpadda och tog emot som en glädjeflicka;-)

Välkommen, Herr Hamster!
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. tis 21 feb 2012, 14:56

Boorken rankar lagen inför slutspurten av ES nu. Han tror att Luleå vinner serien och går till SM-final där vi får möta HV71.

Brynäs o SAIK går till semi och Frölunda ut redan i kvarten är Boorks dom

http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/domen-over-ditt-lag---sa-slutar-elitserien/
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Chris Hendrix tis 21 feb 2012, 22:41

Inte en enda matchbild från HV - LHF i LNE...
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av MickkeJ tis 21 feb 2012, 22:48

LNE?
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. tis 21 feb 2012, 22:49

Var det ngn som såg Late Night Elitserien nyss? Sändningen börjar med att pajasen Petter Rönnqvist kläcker ur sig att HV-Luleå ska vi inte prata så mkt om för det är en match i ingenmansland. Alltså va? Det är en tuff toppmatch om seriesegern. Men ok dom skulle avhandla kvalseriestriden denna gång. Fine, men några matchbilder och korta analyser måste man väl bjudas på senare tänkte jag.

Men nej, de visade inga bilder från Luleås match, pratade inte ens om hur matchen var, utan det enda var att man hastigt visade en liten grafikruta med resultaten. De visade bilder från alla andra matcherna och pratade ett par minuter och analyserade allt runt omkring etc. Hyllade Brynäs frejdiga spel trots att man toktorskade med 2-5 exempelvis

Jag blev så full i skratt när jag såg sändningen att jag trodde att dom skämtade
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Pickadoll tis 21 feb 2012, 22:52

Late Night Elitserien
Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194
Join date : 12-01-22
Age : 46
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Salle tis 21 feb 2012, 22:52

Late night elitserien med Wikegård o c/o

Anledningen till detta, att inget av lagen är inblandade i bottenstriden.. Eller som den eminente (eller?) experten Petter Rönnqvist uttryckte det.. "Båda lagen är ju i ingemansland.. Höhö.. Ja, jo.. Kan acceptera att de fokuserade på streckstriderna.. Men att säga att vi spelar i ingenmansland som serieledare... Taskigt Wink iofs.. Vi börjar ju dra ifrån så hehe..
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Salle tis 21 feb 2012, 22:53

Jaha, Beast var snäppet snabbare där ;P
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Chris Hendrix tis 21 feb 2012, 22:53

LNE = Late Night Elitserien.

... och ja. Hade precis samma tankar Beast. Patetiskt. Jag som har klagat på Hockeykväll i SVT. Detta är ju fanemej ännu sämre. Rena DIF-TV.

Satt och tittade på Rönnqvists ansiktsuttryck medans Wikegård domedagsförklarade Djurgården och man såg hur han verkligen led.

Precis samma uttryck i ansiktet som han hade efter att Robin Jonsson skickat in den avgörande pucken mot DIF i kvarten förra året. Man ser hur han verkligen försöker hålla god min.

Humor.

Viasats hockeysändningar, där snackar vi klass i jämförelse.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Salle tis 21 feb 2012, 22:58

Ja, hon Susanne säger ju inte något vettigt någongång, verkar halvt berusad emellanåt. Petter R är ju alltid rätt kass.. "Hur känns det att vara i zonen petter? Ja, det är liksom som att vara i zonen liksom" minns man ju hehe.. och även när han en gång höll på att strula om Luleå/Mora/mfl i slutskedet av serien året när vi kunde gått till KS.. Riktigt illa då, men antar att ingen minns hehe. Boork låg ju hemma sjuk, han tillför väl inte heller så mkt egentligen.. Men är ju ändå klasser bättre än Susanne o Petter.

Den som höjer programmet är ju såklart Wikegård. Förjävla bra där på slutet när han tyckte det var så jävla tråkigt att inte Mihalik o Goren fick slåss igår! utan att Sören Persson och linjemännen stred för sitt liv för att de inte skulle få röra varandra.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Lajon tis 21 feb 2012, 22:59

Dom har ju bara pratat om bottenstriden i alla programmen, men det beror ju att DIF ligger där.

Varken SVT eller TV4 visade bilder från Luleås match, tur att man har nätet.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. tis 21 feb 2012, 23:34

Alltså visst det är tight i botten och ett spännande läge men är det fan inte mer intressant att prata om toppen av tabellen och de BÄSTA lagen i Sverige?

Antagligen kommer de endast snacka kvalserien senare i vår och lite kort nämna att det minsann också spelades några slutspelsmatcher, men dom ids vi inte prata om för det är inte så jäkla viktigt
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sven Savage ons 22 feb 2012, 06:31

Själv tittar jag numera väldigt sällan på TV. Det kan bli en film någon gång, men vanligen då DVD i stället.

Men igår var jag så överraskande lycklig över vinsten mot HV och det hjärta med vilket spelarna vann matchen. Dessutom kunde jag inte få nog av serietabellen som jag klickade fram då och då för att gnugga mig i ögonen.

Så jag tittade på Sportnytt eller vad det heter i någon av kanalerna, kl 22.00 till 22.15 typ. Det blev annat och så kom hockeyn. Bilder från många av matcherna - samtliga utom en tror jag - och därefter visades kompletta resultattavlan och slutligen tabellen. Man kommenterade allt men hoppade över att nämna en match och en placering i tabellen....gissa vilket lag det gällde?

Man kan ju bli transpirationsteoretiker för mindre. Man ids ju inte ens bli förbannad längre. I går skrattade jag bara högt när jag såg vad man hittar på i Fjollträsk.

"Sverige behöver Stockholmslag i elitserien" är sådana där uttalanden och påhitt som de s k experterna ljuger om. DE vill ha nära till match och inbillar sig att DE är Sverige.

Det där är den största lögnen av dem alla. Elitserien behöver att de bästa lagen får spela där. Om samtliga dessa lag kom från Norrbotten var det exakt vad Sverige behövde. Alla andra påståenden av de s k journalisterna som poserar som s k experter kan skita på sig.
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Rayko ons 22 feb 2012, 12:45

4:19-4:42 in i klippet så tar Anrell upp något om vad Lulefansen skrek mot DIF senast, Tomas Ros verkar se mindre road ut och byter ämne snabbt Very Happy hahaha.

http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/ishockey/afterice/article14411499.ab
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av LubosC ons 22 feb 2012, 17:19

Tycker det har varit såhär i alla tider. Lule dissas alltid i stockholms-media. Såg också Late Night Djurgården och reagerade också på Petters kommentar men man har slutat bli förbannad.
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Chris Hendrix ons 22 feb 2012, 17:22

De nämnde inte ens att Luleå leder serien. Bara Djurgåååååååååååååååååååårn.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av MickkeJ ons 22 feb 2012, 20:30

MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Pickadoll ons 22 feb 2012, 22:17

Osten får rätt mkt kritik av Jonathan Hedström i Gäst hos Fahlman. Han skulle aldrig kunna tänka sig spela för Luleå igen så länge Osten är kvar.

22:25 börjar snacket om Osten
http://www.folkbladet.nu/285914/2012/02/22/gast-hos-fahlman-jonathan-hedstrom
Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194
Join date : 12-01-22
Age : 46
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Rayko ons 22 feb 2012, 22:54

Ja, jävlar va Osten får ost av Jonte.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av farre ons 22 feb 2012, 22:58

Tråkigt att han helst vill att SKAIK vinner SM Sad
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Chris Hendrix ons 22 feb 2012, 23:08

Uh oh, Jonte ska ge igen på Osten. Verbalt.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Bamsefar ons 22 feb 2012, 23:14

Mumma för Falskman då, tyvärr. Å andra sidan så kommer Jonte aldrig att få spela för Luleå så länge Osten är kvar.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Dave Rock ons 22 feb 2012, 23:22

Läste någonstans i början av denna säsong att Luleå blev erbjudna Jonte inför den här säsongen men Luleå tackade nej.
Har för mig att Osten sa i artikeln att man tacka nej eftersom det ju inte gick så bra senast.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Dave Rock ons 22 feb 2012, 23:38

Måste rätta mig, det var när han kom hem efter att spelat i Kärpät som Luleå blev erbjudna Jonte.
Men Luleå tackade nej, och Jonte valde Asplöven.

http://www.hockeykanalen.se/1.1960863

Så han verkade ju inte då vara så sur på Osten...
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. tor 23 feb 2012, 00:20

Jonte snackar goja. Han ville tillbaka till Luleå men Osten nobbade honom, vilket var helt rätt beslut, och Jonte blev sur
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Rayko tor 23 feb 2012, 08:02

Jonte kallar Osten för mupp i en intervju. Någon stil får det väl vara Very Happy.

Räkna med att Ros kommer skriva något om detta snart, för att skada Luleå. "Hemska Osten" kommer rubriken vara.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Pickadoll tor 23 feb 2012, 12:23

Ser att Johannes på P4 bloggen hittat det där om Jonte oxå. Så snart står det om det i kvällstidningarna.
Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194
Join date : 12-01-22
Age : 46
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Rayko tor 23 feb 2012, 12:37

Lite roligt är det ju att Fahlman kommer på tal igen när det ska smutskastas mot Luleå och Osten. Precis nu innan slutspelet o allt. Ros försöker med "tråkiga Luleå" o Fahlman försöker med smutskastning.

När det går bra för HV o FBK i tidigare år så har det aldrig varit så här men när helt plötsligt Luleå nu äntligen är ett topplag efter alla missära år så ska det förstöras o jävlas.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. tor 23 feb 2012, 17:32

Hockeyligan har intervjuat Frallan om hans säsong

http://www.hockeyligan.se/artikel/18782/
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Rayko tor 23 feb 2012, 20:22

Som sagt, nu kommer nyheten spridas som pesten:

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6317200

Spelar man dåligt så är det ju självklart att sportchefen vill ha bort spelaren som har hög lön, lite larvigt det här. Jonte kunde väl gått ner i lön självmant om han kände sig så sjuk att han inte kan spela bra.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. tor 23 feb 2012, 20:27

Ja, Jonte var ju urusel den säsongen. Men det lustiga är ju att Luleå blev erbjudna Jonte inför förra säsongen och då dög det visst med Luleå. Så vad är skillnaden nu?

Sitter Jonte och blåljuger i det där inslaget? Har Fahlman bett honom kasta lite skit över Osten kanske?
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Rayko tor 23 feb 2012, 20:28

Ja, någonting luktar skumt. Tog inte Fahlman timeout?
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Snikne Ville tor 23 feb 2012, 21:03

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6372
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. fre 24 feb 2012, 09:40

I Hockeykväll igår så hyllade Micke Renberg Luleå. Han tror inte det finns ett enda lag i serien som knäcker Luleå över sju matcher. Låt oss hoppas han får rätt!
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet