Luleå Hockey i Media 2011/2012

+37
Johan__
Mr Bister
Kato
ezz
DonP
amarule
Mange
raalfie
Snikne Ville
Lajon
Salle
Pickadoll
FruktHamster
Gpa
Tigerman
BodenSwe
LubosC
#96
elmo blues
Dave Rock
NallePhu
Tony Moore
stormvägen
Chris Hendrix
tibet
Rayko
farre
Urken
hokkzorz
tvåplustvå
Beast.
Högljudd
Zeb Macahan
Bamsefar
Sven Savage
JayDee
MickkeJ
41 posters

Sida 1 av 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av MickkeJ sön 22 jan 2012, 10:18

Allt som skrivs om vårt favoritlag kan diskuteras här.


Senast ändrad av MickkeJ den mån 26 nov 2012, 20:32, ändrad totalt 1 gång
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av JayDee sön 22 jan 2012, 12:38

Som en hel del säkert vet så bjöd Luleå med journalister på deras chartrade plan till och från Sundsvall i torsdags, vilket mynnade ut i flera reportage om hur laget/spelare laddar för match och liknande. Är det någon som läst alla eller läst något som man absolut inte bör missa?

Själv ska jag snart sätta mig och läsa Stålnackes reportage från gårdagens Aftonblad, men funderar över om det kanske skulle vara värt att köpa sig Aftonbladets plustjänst bara för att komma åt videoklippen som finns ute på nätet. Någon som sett dem och kan komma med rekommendation där?
JayDee
JayDee

Antal inlägg : 594
Join date : 12-01-21
Age : 34
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av MickkeJ sön 22 jan 2012, 13:35

Har inte heller Aftonbladets plustjänst men jag vet att iaf Kuriren gjorde något videoreportage om laget.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sven Savage sön 22 jan 2012, 13:40

Läste det Stålnacke skrev på webb-bladet. Han lyfter fram "tråkiga" Luleå och det är inte första gången. Samtidigt pekar han försiktigt på att det tråkiga för motståndarna är att Luleå inte släpper in mål. Undrar om han har en avsikt med det där? Eller om han de facto vill ta upp "tråkigheten"? Steelneck är ju en klok person så det spelar roll vad han tänker.

Annars finns det en hel del att ta upp under vinjetten "Luleå Hockey i media".

Lögnhalsen nere på folkbladet verkar försöka undvika komma i bråk med oss nu. Jag är säker på att han är lika myglig som vanligt, men jag tror att han insett att han kommer att bli förföljd och särskådad i detalj om han fortsätter. Och därför har han dragit sig bitvis tillbaka, med svansen mellan benen. Men han måste fortsätta bevakas förstås: han kommer att försöka med skamgrepp igen. Vänta bara om Skellefteå och Luleå möts i slutspelet; då kommer Fahlman att börja ljuga igen.

Sedan har vi Aftontrasan som domineras av Färjestads- och Leksandsanhängare. Värst av alla förstås Ros, det lilla äcklet. Men flera andra är lika vidriga de. Tack och lov för Lasse Anrell som är hyggligt vettig. Sexpressen klart bättre än Trasan.
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sven Savage sön 22 jan 2012, 13:49

Men nu tänkte jag ta upp en annan nyttig idiot: Tommy Åström.

Det är den där lille välklippte och pudrade som alltid håller "hockeyhörnan" i Canal+. Egentligen är han ju gammal kommentator av stavhopp och annat dravel, men senaste åren har han fått bli "hockeyexpert".

Han sköter jobbet angelägen att vara politiskt korrekt. Försöker att inte ha egna åsikter utan pysslar bara med att säga "Så har vi den och den situationen - vad säger du om den Petter/Boork/Wikegård?" följt av "Och vad svarar du på det, Wikegård/Boork/Petter?"

När han inte påannonserar reklam, reklam och åter reklam genom att dra på med "Vi är strax tillbaka med Petters otroligt intressanta åsikter, stanna kvar!"

Typ. Jag har väl tyckt att han är rätt oförarglig, men senaste månaderna har jag blivit otroligt förbannad på fjollan.

Jag har försökt punktmarkera hans åsikter och nu är jag rätt klar över vad det handlar om.

Fjollan är uppvuxen i Stockholm och - eftersom han inte vet något om hockey - men hela tiden håller sig i Fjollträsk, och väsentligen omger sig med f d Djurgårdare, är han något grymt Fjollträskvinklad. Troligen fick det extra bränsle våren 2011 då han räknat med att följa Djurgården till final men fick se gänget utslagna i kvarten. Det måste vara NÅGONs fel, tänker Fjollan med barnsligt pyskologiska termer, och har då utsett Luleå som skyldigt.
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Bamsefar sön 22 jan 2012, 13:56

Bara på aftonslasken, bitter gnagare "talar ut" , vilket då anses bevisa tesen om Luleås "tråkighet", Lustigt det där att vi är som tråkigast när vi vinner.
Skulle bifogat länk men det är tydligen inte möjligt än Suspect

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Bamsefar sön 22 jan 2012, 13:57

Sven Savage skrev:Men nu tänkte jag ta upp en annan nyttig idiot: Tommy Åström.

Det är den där lille välklippte och pudrade som alltid håller "hockeyhörnan" i Canal+. Egentligen är han ju gammal kommentator av stavhopp och annat dravel, men senaste åren har han fått bli "hockeyexpert".

Han sköter jobbet angelägen att vara politiskt korrekt. Försöker att inte ha egna åsikter utan pysslar bara med att säga "Så har vi den och den situationen - vad säger du om den Petter/Boork/Wikegård?" följt av "Och vad svarar du på det, Wikegård/Boork/Petter?"

När han inte påannonserar reklam, reklam och åter reklam genom att dra på med "Vi är strax tillbaka med Petters otroligt intressanta åsikter, stanna kvar!"

Typ. Jag har väl tyckt att han är rätt oförarglig, men senaste månaderna har jag blivit otroligt förbannad på fjollan.

Jag har försökt punktmarkera hans åsikter och nu är jag rätt klar över vad det handlar om.

Fjollan är uppvuxen i Stockholm och - eftersom han inte vet något om hockey - men hela tiden håller sig i Fjollträsk, och väsentligen omger sig med f d Djurgårdare, är han något grymt Fjollträskvinklad. Troligen fick det extra bränsle våren 2011 då han räknat med att följa Djurgården till final men fick se gänget utslagna i kvarten. Det måste vara NÅGONs fel, tänker Fjollan med barnsligt pyskologiska termer, och har då utsett Luleå som skyldigt.
Tja, Vi var ju skyldiga. Laughing
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av JayDee sön 22 jan 2012, 13:58

Sven Savage skrev:
Sedan har vi Aftontrasan som domineras av Färjestads- och Leksandsanhängare. Värst av alla förstås Ros, det lilla äcklet. Men flera andra är lika vidriga de. Tack och lov för Lasse Anrell som är hyggligt vettig. Sexpressen klart bättre än Trasan.

Det kommer bara bli värre från deras sida, Anrell blir nog inte kvar så himla länge...resume.se/nyheter/media/2011/11/22/anrell-lamnar-aftonbladet

Länken är konstig då vi tydligen inte får länka till externa sidor de första sju dagarna på forumet, får dra iväg något om det i feedback-tråden.
JayDee
JayDee

Antal inlägg : 594
Join date : 12-01-21
Age : 34
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sven Savage sön 22 jan 2012, 13:59

Därefter "råkar" han nämna eller insinuera att Luleå spelar tråååååkigt så snart han kan.

Allvarligt talat: tycker han att det är tråkigt?

Jodå. Det gör han säkert. Han tycker att det är tråååååkigt att Luleå slår Djurgården mest hela tiden.

Men det kan han ju inte säga. Så han påstår i stället att Luleå spelar trååååkigt.

Vad menar han med det? Jo, det borde bli en massa mer mål, tänker Fjollan.

Vi som kan hockey förstår ju att spelet går ut på att göra mer mål än motståndaren vilket man lyckas med genom att a) göra många mål, samt b) släppa in få mål.

Vi kan uppskatta såval a) som b). Just nu är Luleå framför allt bra på b) och vi hoppas bli bättre på a).

Men Fjollan förstår inte det där. Han är ju tämligen ny på hockey. Tror antagligen fortfarande att det bara är två halvlekar, med en paus emellan. Och blir alltid lika överraskad.

Men ta en 5-6 åring på hockey för första gången. Vad förstår han? Inte mycket. Men MÅL förstår han. Alla jublar och vrålar och hurra, hurra!

Så där började vi alla som nybörjare men vi har hunnit lära oss en hel del sedan dess.

Men inte Tommy Fjollan Åström inte. Han är fortfarande kvar i stadium 1: Mål är bra! Troligen är han fortfarande en jävel på att kommentera stavhopp; ser direkt hur högt upp på staven hopparen bör grepp och kan bedöma en stavs styvnad och dess betydelse för att ribba skall ligga rätt....i en sublim och freudiansk betydelse.

Men hockey förstår han inte, inte utöver den "den skall in, in och in!" vilket han finner vara överensstämmande med sina tidigare färdigheter att greppa pålen och svinga sig över ribba...

Och indolent som han är, tror han sig tala för alla andra, eftersom han inte räknar de som verkligen förstår hockey: de är ju inte från Fjollträsk, så det finns inte, tänker Fjollan.
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Zeb Macahan sön 22 jan 2012, 14:05

Att framförallt diverse fjollträskare tycker att vi spelar tråkigt kan man ju förstå för vi piskar ju dit dom allt som oftast - vilket är förbannat trevligt!
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sven Savage sön 22 jan 2012, 14:13

Vidrigast var nämnde fjolla då han "deltog" i ett seriöst debattprogram om hjärnskakningar och hjärnskador i hockey. Yelverton Tegner hade precis förklarat att Luleå Hockey arbetat med värdegrund och respekt för motståndare och han var stolt över att ingen spelare i de lag Luleå mötte hade fått en hjärnskakning senaste två åren.

Då begärde Tommy Fjollan åström ordet och - det var den enda han sade i det halvtimmes debattprogrammet - förklarade med ett hånflin "Att se Luleå Hockey spela är tråkigare än att se målarfärg torka."

Kan man förstå hur han kommer undan med ett sådant malplacerat idiotuttalande som det? Tänk hur politiker följs med drev för tabbar men Fjollan Åström får gå lös utan att klandras för sådant där! Fyfan!

Igår var det matcher igen. Jag hoppade lite mellan Luleå-AIK och Skellefteå-Brynäs studion (när det var paus i Delfinen).

Fjollan Åström före Skellefteå-Brynäs: NU SKA DET BLIR RIKTIGT ROLIGT ATT FÅ SE TVÅ LAG SOM GÖR MYCKET MÅL, UNDERBAR HOCKEY!

Räknar man på det gör Luleå 2,28 mål per match, Pölsan 2,70 och Skellefteå 2,80.

Så jävla stor skillnad är det alltså inte, men i Fjollans ögon är det "MÅLFEST" när Skellefteå och Brynäs spelar medan det är "TRÅÅÅÅKIGT" när Luleå spelar.

Vi som kan hockey vet ju att en lika viktig del av spelet är att inte släppa in mål. Och där är Luleå bättre än både Skellefteå och Brynäs; vi är ju bäst i serien på det.

Inser Fjollan det? Hälsar han Luleås matcher med "Nu ska vi få se landets bästa försvarasspel - se och njut!" samtidigt som han hånar andra lag med "Nu blir det trååååkigt att se försvarsvaga Brynäs/Djurgården etc göra misstag och släppa in mål genom deprimerande uselt försvarsspel"?

Nej, inte en chans. Tommy Fjollan Åström har ju inte förstått den delen av hockeyn ännu. Han är ungefär lika insatt som din farmor skulle vara om hon för första gången såg match: MÅL! Hurra! Det var väl bra? Jaså, var det i fel bur, förlåt....
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sven Savage sön 22 jan 2012, 14:24

Och Fjollan Åström avannonserade programmet lika äckligt som han förorenat debatten medan det pågick. De avslutar ju med att berätta vad som kommer följande dagar, vilket var följande:

Måndag 23/1 Luleå-Frölunda
Tisdag 24/1 Djurgården-Färjestad
Tisdag 24/1 Timrå-AIK

vilket Fjollan påade på följande sätt:

NI FORTSÄTTER FÖLJA ELITSERIEN PÅ CANAL+ OCH DÅ HAR VI...


...måndag Luleå-Frölunda...*framfördes viskande på 0,5 sekunder*....

...och på TISDAG! DÅ HAR VI DJURGÅRDEN MOT FÄRJESTAD!! DET BLIR RIKTIGT SPÄNNANDE OCH UNDERHÅLLANDE!!...

Den andra tisdagsmatchen "glömde" han bort att nämna till och med. Han koncentrerade sig förstås på det viktiga:; DJURGÅRDEN SPELAR!

Jag kan bara säga: jag mår illa.

Tommy Fjollan Åström gör så gott han kan med pudrad näsa och gele i håret. Men alltför ofta skiner igenom hans vidriga inställning. Han omger sig med "experter" dvs f d djurgårdare och låtsas själv inte ha åsikt men visst fan märks det hur han arbetar mot Luleå Hockey. Kanske är han lika vidrig mot andra, men jag tror att han hatar oss speciellt eftersom via spöade Djurgården i kvartsfinalen och därefter fortsatt spöa "laget i hans hjärta". Jag mår illa.

Vore kul om Djurgården knaprar sig över plats åtta och vi får chans att spela bort DIF från slutspelet igen. Då får väl Fjollan Åström lägga in sig för observation iklädd matchtröja där ärmarna knyts ihop bakom ryggen.
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sven Savage sön 22 jan 2012, 14:41

Det lite underliga med Gnagetspelarens uttalande - och det var precis samma sak förra gången vi spöade Gnaget - också då signerat Steelneck; var att det framgår i artikeln att det tråkiga är att Luleå är så jävla bra att se till att Gnaget inte får göra mål. Det är tråkigt att inte lyckas, tycker Gnagarna, mycket roligare att lyckas bryta igenom de andra lagens sämre försvar och mer frekventa misstag i försvarsspelet.

Misstänker liiiite att Steelneck har en tanke med de där artiklarna.

Men det är förstås inte han som sätter rubrikerna. Rubben sätts förstås av random Fjollträsk-nisse som förstås fortsätter få det till att "Luleå är trååååkiga".

Jag undrar om det inte är dags att vi stjäl argumentet?

Ni vet ungefär som färgade stal momentum med att förklara att "Black is beautiful" eller MSM-rörelsen knäckte skällsordet "bög" med att förklara sig vara "bög och stolt för det".

Vi kanske ska köra hårt med "Tråkiga Luleå"
- TRÅKIGA för motståndarforwards!
- TRÅKIGA för motståndarsupportrar!

Fjollorna och de andra försöker ju hitta på att VI tycker att Luleå är trååååkiga. Publiken sviker! hittar de på.

Låt oss kolla Luleås siffror i Delfinen på senare år:

2006/07: 4666
2007/08: 4555
2008/09: 4943
2009/10: 5332
2010/11: 5226
2011/12: 5359

Hm, sviker? Vi har ju högsta siffrorna nu i år. Men nu talar jag förstås fakta. Sådant som inte spelar någon roll när random Fjollträskare ska uttala sig. De VET ju ändå allt, speciellt jämfört med de som inte ens har tunnelbana!

Publiken sviiiiker, säger Fjollan Åström, och Petter Rönnquist nickar bifall.

Petter, säger ni: han vet ju ingenting!

Jodå, det vet han visst det. Numera har de ju PRAO-elever att skriva matchrapporter i Aftontrasan och Sexpressen (om nu inte DJURGÅRDEN spelar) och dessa PRAOS rapporterar ju bara slutresultatet, vilka som målade och för övrigt citerar de sådant som sagts i Canal+. Det är förklaringen bakom rubbar som "EXPERTEN SÅGAR LULEÅ!", "EXPERTEN SÅGA VÄXJÖ!", EXPERTEN SÅGAR LINKÖPING!".

Det är alltså ingen "expert" som uttalat sig. Utan en f d misslyckad målvakt vid namn Petter Rönnquist. Som sitter och har mage att förklara hur kassa alla nuvarande målvakter är. Fastän vi alla vet att de nuvarande målvakterna släpper in hälften så många mål per match som sållet Rönnquist gjorde...
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sven Savage sön 22 jan 2012, 14:55

Trevligt att såga "experter" som lite avkoppling en söndageftermiddag. Avsluta med lite fakta:

stats.swehockey.se/
Elitserien
Goalkeeping efficiency

listar Luleå Hockey som nummer ett. JG och Berguven har tillsammans släppt in 1,98 mål per match. Naturligtvis bäst i serien och det vete fan om det faktiskt inte är bäst någonsin i elitserien? Jag tror vi kan räkna med det: Vi släpper inte ens in två mål i snitt per match!

Förstår att de andra tycker att det är tråkigt att vi inte släpper in fler mål.

JG och Berguven tillsammans räddar 92,26% av skotten. Även det bäst i serien:-)

Undra på att det är tråååkigt för motståndarna att vi visar hur usla de är som inte kan måla på oss:-)

Hm, jag kollade igenom de senaste 156 lagen i elitserien dvs från 1999 och framåt. Och faktum är att det finns två "tråkigare" lag än Luleå, nämligen Frölunda två säsonger med Henke Lundquist i mål, då de hade en goalkeeping efficiency på 1,92 respektive 1,94% räddningar.

Så Luleås målvaktande är alltså just nu tredje trååååkigast av de drygt fyrahundra lag som spelat i elitserien.

Och om JG och Berguven blir liiite tråkigare de avslutande 15 matcherna har vi chans att bli tråååååkigast någonsin! Jag hoppas de lyckas!

Det skulle vara roligt!

Jag menar....tråååkigt;-)
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sven Savage sön 22 jan 2012, 15:04

Hm, upptäckte att det år Frölunda hade 1,92 % räddningar var en säsong då man inte avgjorde med straffar om det stod oavgjort efter sudd. Det betyder att de siffrorna är orättvist bättre.

I år innehåller våra "insläppta mål" 5 mål som satts på straffar. Räknar vi bort dessa har vi inte 79 insläppta utan 74 insläppta. Det ger faktiskt 1,85 insläppta mål per match...

Fan vad trååååååååååkiga vi är;-)
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Högljudd sön 22 jan 2012, 17:19

Fan Sven du skriver ren poesi, jag håller men varenda bokstav, huvudet på spiken!

Hade även jag inga aggresioner emot han Åström innan han blev skogstokig efter det att Robin sköt oss till semi i 7:e.
Att han sedan får med sig hela bunten arbetskamrater som alla i princip haft lön från DIF är ju en lågoddsare men föga klädsamt för Canal +
Denna tyngdpunkten mot DIF är så monumental att man borde ge fan i att titta.
Bara stackars Ankan som är någolunda neutral förutom Arto som är trivsamt tjuvrolig.

Har gratis Viasat i någr månader och brukar slötitta på AS, deras produktion är bra mycket bättre än C+ med medarbetare utifrån landet och i pricip samtliga (förutom innebandymannen) besitter acceptabelt hockeykunnande.
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1010
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. mån 23 jan 2012, 12:19

Känns som att många i C+ studion är gamla Luleåhatare i ryggraden. T ex Djurgårdsälskaren Arto Blomsten och även Petter Rönnqvist som gång på gång denna säsongen uttryckt sin avsky mot Luleå. Han har ju även sagt att Luleå var det laget han hatade mest att möta som spelare, iofs en bra grej men ändå...

Minns en match alldeles i början av säsongen, kommer inte ihåg vilken, när Rönnqvist satt och klagade och gnällde som satan över Luleå så att t o m Djurgårdaren Wikegård fick nog och började garva till slut.

Skulle faktiskt inte gråta blod ifall Viasat snodde åt sig rättigheterna till ES. De är fan så mkt proffsigare och har mkt bättre experter i Calle Johansson, Tornberg etc. C+ har ju t ex kvar den gamla skräcködlan, och överlägset sämsta experten, Ankan Parmström som i varje sändning sitter som ett frågetecken och kliar sig i huvudet och har absolut noll koll på vad som händer på isen och i serien i övrigt, kommer konstant med faktafel och när han väl säger ngt under matcherna drar han bara fram samma gamla klyschor som han kört med de senaste 100 åren.
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av tvåplustvå ons 25 jan 2012, 10:53



Senast ändrad av tvåplustvå den ons 25 jan 2012, 14:45, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Felstavning)
tvåplustvå
tvåplustvå

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. ons 25 jan 2012, 15:13

Han har ju rätt i det mesta han skriver. Inget nytt under solen direkt
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sven Savage ons 25 jan 2012, 18:57

Robert är en tänkande människa och tänker ofta rätt. Jag är dock inte helt säker på hans analys här.

T ex att "vi hade billigare spelare och inga stjärnor i fjol och att i år med dyra stjärnor presterar vi bara likadant, då är det rönkenhockeyn det handlar o, typ.

I fjol hade vi Abbott-tvillingarna i en lina och Arla-Olle i en annan. När det fungerade för de paren (i tidiga serien och i slutet) hade vi en jävla produktiv hockey. Dessutom Fälth och Niinimaa som målade 10-20% av matcherna men också levererade en jävla massa målpass.

I år har Hjalmarsson kommit loss duktigt framåt och Koivisto är ett fint nytillskott. Men målproblemen är 2-3 stycken.

1. Det fina offensiva framspelet till riktigt bra målchanser fungerar bara sällan, jämfört med när de ovanstående två paren lekte riktigt.

Nu verkar en stor del av attackerna stanna vid att man passerar blå vid sargen och sedan skjuter från dålig vinkel på målvakten. Jag vet inte varför man envisas med det där. Det känns som att mantrat gått Skjut, skjut, skjut men som regel blir bara effekten att vi vinner skotten. De är nästan aldrig bra nog för att gå i mål. Och det blir inte heller returer som vi är framme på. Mest hoppas de väl på att skymningar eller styrningar ska resultera men det är ovanligt. Slutprodukten blir oftast att vi förlorar puck bara och får jaga vidare.

2. Backarna skjuter från blå så snart de får chans. Men nästan allöa skott går antingen i magen på vakten eller utanför. Om de skott av de slaget som Luleås backar levererat under säsong hade utförts av duktiga skyttar skulle vi haft 10-20 mål ytterligare. Minst.

3. Och så har vi PP. Det känns som att det ofta usla PP:t beror på att vi inte har vettiga skyttar på backplats. Boxarna kan koncentrera sig på att inte slppa fram forwards i bra lägen och spel men däremot behöver de inte slösa tid på att neutralisera backskotten eftersom de är alldeles för usla.

Jag tycker mig sett PP som går till så här ungefär:

1. Luleå lyckas komma in i zon och etablera uppställning följt av puck till back som skjuter i vaktmage eller utanför varpå de spelar ut pucken. Sedan hämtar vi puck, och jobbar in den igen och börjar om från 1, och upprepar samma sak. Det där hinner vi med 1-3 ggr på ett PP så är det över, resultatlöst.

Så tycker iaf jag. Skulle det lossna för backarna eller skulle själva spelet i motståndarnas zon när vi har puck vara mer effektivt att spela fram bättre chanser isf att kasta bort puck tror jag att vårt spel skulle vara riktigt jävla bra.

Efter 40 matcher utan att det ovanstående lossnat vete fan om det kan bli effekt utan förstärkningar.
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av hokkzorz fre 27 jan 2012, 15:57

Hej alla glada!

Jag tänkte efter lite och försökte se skillnaden mellan luleå denna säsongen och förra. Det som jag har märkt av direkt (som kommentar till den länkade artikeln ovan) är att vi (LHF) har en betydligt bättre bredd i truppen i år än i fjol. Nu har vi vi haft borta spelare i parti och minut och man har inte kunna skönja minsta problem med spelet i laget utan man har kunnat tugga på i god stil och fortsatt vinna matcher. Stanna upp och tänk efter lite, hur såg det ut i fjol när tex Olausson var skadad? Då försvann vårat bästa kedja och vi gjorde typ 0 mål. Hade dessutom Abbot-kedjan en sämre dag så var det en given torsk.


hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Urken sön 29 jan 2012, 23:08

http://hockey.expressen.se/elitserien/1.2693617/boork-nystrom-om-snackisarna-just-nu

Vad tycker vi om det här då?

"Jag tror inte Luleå klarar sig hela vägen. Laget är lite för tunt (det saknas tillräckligt många matchvinnare) och man är lite för känsligt för skador."

Jag tycker att vi har klarat oss ganska (läs VÄLDIGT) bra med tanke på alla skador.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Bamsefar sön 29 jan 2012, 23:44

[quote="Urken"]http://hockey.expressen.se/elitserien/1.2693617/boork-nystrom-om-snackisarna-just-nu

Vad tycker vi om det här då?

"Jag tror inte Luleå klarar sig hela vägen. Laget är lite för tunt (det saknas tillräckligt många matchvinnare) och man är lite för känsligt för skador."

Tja, för att inte ha "några" matchvinnare har vi vunnit en del matcher. De är kvar i tänket med en eller två linor som avgör och resten är utfyllnad. Vi har fyra linor som kan avgöra en match. Med det sagt så måste vi undvika fler skador och helst få tillbaka spelare innan slutspel annars kan belastningen bli för hög.

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av farre sön 29 jan 2012, 23:45

Definiera matchvinnare?
Olausson, Abbott, Harju, Hjalmarsson, Sandell, Koivisto
Skulle vilja säga att vi nog har ett par st som kan avgöra en match helt på ett eget initiativ.
farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. mån 30 jan 2012, 01:01

Ja i den texten så märker man ju att varken Nyström eller Boork har någon som helst koll på hur verkligheten ser ut utan vräker bara ur sig en massa floskler

Känsliga för skador? Ja ifall man har borta 7 ordinarie och ändå vinner matcher...

För dåliga målvakter? Eh...
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Urken mån 30 jan 2012, 09:41

Sen så kan man ju fråga sig vad Boorken tänker med när han säger: "Johan Gustafsson kanske inte riktigt orkar säsongen ut efter bland annat ett krävande JVM-spel."

Vi har ju alternerat våra målvakter mest(?) av alla lag? Då borde väl dessa rimligen också orka med ett slutspel om andra lags förstemålvakter gör det? Eller hur tänker Boork?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Bamsefar mån 30 jan 2012, 09:54

Boork tänker inte, det går på automatik. Han öppnar munnen och flosklerna ramlar ut.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Rayko tis 31 jan 2012, 12:58

farre skrev:Definiera matchvinnare?
Olausson, Abbott, Harju, Hjalmarsson, Sandell, Koivisto
Skulle vilja säga att vi nog har ett par st som kan avgöra en match helt på ett eget initiativ.
Du glömde Harju, även om han inte är så bra så har han målsinne när han får chansen.

Angående Luleås tråkiga spel så tycker jag media o alla motståndare är överdrivet pessimistiska mot Luleå. Tycker det är många andra lag som spelar mycket tråkigare. DIF tex spelar lite allmänhetens åkning ishockey, spelar så fantasilöst o slött att man bara somnar när man tittar på dem. När vi mötte Brynäs hemma senast så vann Luleå skotten med runt 45-12 (eller något liknande) men torskade i alla fall. Vi spelade i Brynäs zon nästan hela matchen. Då var Brynäs otroligt tråkiga att titta på medans Luleå var roliga. Så det här med att Luleå spelar tråkigt är ju bara larv.

Tomas Ros, ville hitta på någon regel (i hans förr förra "OPEN ICE" program) som gör det straffbart för Luleå att spela så tråkig ishockey. Vet inte vad man ska säga om den mannen.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. tis 31 jan 2012, 14:03

Alltså Tomas Ros, vilken pajas. Han gör ju inte annat än spyr galla över Luleå Hockey. Helt sjukt hur mycket han HATAR vårat gäng

Är ganska säker på att han kom i byxan och skrek av glädje när vi åkte ut i semin ifjol.
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Rayko tis 31 jan 2012, 14:29

4 minuter in i klippet kommer Luleå upp på tappeten och hur man ska straffa Luleå för deras trista spel.

http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/ishockey/afterice/article14263168.ab
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av tibet ons 01 feb 2012, 17:17

Blir så otroligt less på Kuriren. Försöker dem skapa negativa tongångar runt klubben pga av personligt agg mot personer i Lhf?

Tänker såklart på deras artikel om att JG är "petad". Nu slutar jag läsa den skiten och håller mig till Nsd i fortsättningen.
tibet
tibet

Antal inlägg : 1282
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sven Savage ons 01 feb 2012, 20:56

Ja... nog är man trött på läktarcoacher som alltid vill veta bäst. Och speciellt för Luleå Hockey gäller det förstås målvakterna. Personligen kan jag tänka att Rönken och Hento är kompetenta nog att veta bättre än andra hur och varför man matchar vakter.

I fjol gjorde de det utmärkt. Luleås vakter levererade toppresultat för elitserielagen, trots att alla s k experter och läktarcoacher alltid VISSTE att det var helt värdelöst att varav vakt.

Och när det var dags lät man Grizzly ta förstaspade. Grizzly var sedan helt suverän, med undantag för sista matchen mot Schleffte då han slängde in flera puckar.

I mina ögon betyder det att de VET hur man hanterar vakter och kan skita i vad läktarcoacher och s k experter a la Ros VET.

Nu har vi ett lag som ligger bland seriens tre översta och med ett vaktande som är seriens klart bästa. DÅ har flera bestämt sig för att den vakt som, tillsammans med laget, f n levererar bäst stats är rena sållet och inte kan tillåtas stå.

Själv kan jag tänka att JG f n har mest potential att prestera s k omöjliga räddningar, men samtidigt tänker jag att Hento och Rönken vet bättre än jag vem som är bäst att ge första spade i varje match, för att nå det riktiga målet: så långt som möjligt i slutspel. Men vem än de väljer är det den jag stöder till 100% när det gäller.

Skulle den göra ett misstag ändrar det ingenting alls för mig. Det är Luleå Hockeys målvakt och han förtjänar allt mitt stöd.

De enda jorunalister jag respekterar är de som a) kan fakta och inte svamlar b) är objektiva och avstår låta det de skriver färgas av egna åsikter. Kan de dessutom vara underhållande och roliga är det ännu bättre, men a+b är viktigast.

Landström - eller rättare kanske: den som rubriksätter - gör ett bottennapp i den nämnda artikeln.

Att snacka om "petning" får en att tro att den som skriver vill Luleå Hockey illa. Skamligt!
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sven Savage ons 01 feb 2012, 21:09

Om man ser bort från misslyckade journalistgrepp finns i stället Robert Hedlund - en kunnig perosn - som intervjuar Rautio på hemsidan i nedanstående länk. Efter c:a 1.30 ställer Robert en lite tveksam fråga och det är härligt att se hur avslappnat Rautio efter att ha försökt svara ger upp varpå Trebor gratulerar för en perfekt intervju;-)

http://luleahockey.se/Nyheter/Mest-nojd-over-den-avgorande-raddningen/

Känns som att bara i Luleå kan vi lattja så. Vore det Fjollträsk skulle skulle det bli sjuhundrafyrtioelva PK-floskler i stället.
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. tor 02 feb 2012, 23:44

Matchen mot Växjö hann knappt ta slut så hade en tomte på Expressen skrivit ett inlägg om att detta var den trååååååkigaste hockeymatch han sett på hela säsongen
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Rayko fre 03 feb 2012, 09:10

Ja, det krävs 2 lag för att bjuda upp till dans. Växjö hängde ju aldrig med och var så jäkla tråkiga.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Rayko fre 03 feb 2012, 09:45

Hockeyn överlag var mer underhållande förr. Luleå var monster laget alla var rädda för att möta. Stora, tunga, spelade fult som fan, slashade o tacklade sönder motståndarna. Publiken i delfinens ishall var full av galna alkolister o arbetare. Det var inte snyggt men det var hårt, välkommen till Luleå!

Nu är hockeyn mer taktisk. Det började med FBK i början på 2000-talet med den rena taktiska ishockeyn. Luleå spelade fortfarande fult och fick sota för den taktiken. Loob gick ut i tidningarna o grinade att Luleå spelar skogshuggar-hockey (hugg o slå Luleå). När nu Luleå ska följa den taktiska biten så blir vi plötsligt tråkiga o tacklar inget enligt media o hockey-Sverige. Spelar ingen roll om Lule vinner skottstatistiken med 41-12. Det är bara luleå som får skiten.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Chris Hendrix fre 03 feb 2012, 15:41

Jag kan ju börja med att tillägga att jag kanske inte anser att Luleå spelar den publikvänligaste ishockeyn jag skådat, men tråkigt? Nej, det tycker jag inte.

I början så blev jag irriterad, över hur fans, andra lags spelare och även s.k experter klagade på att Luleå spelar tråkig ishockey. Nu skrockar jag mest högt när jag läser något.

Hur många gånger har man inte gått in på en LHF-relaterad artikel på Sportbladet eller Expressen och sett diverse faktafel? För att de inte har sett matchen. Allt de skriver är "Det blev som vanligt tillknäppt när Luleå spelar."

Även om vi som igår totalt äger sönder matchen utan att få in puckuslingen så stirrar sig folk blinda på resultaten. Om vi hade satt våra lägen igår så hade rubriken blivit något i stil med "Islossning i Luleå".

Det är skrattretande att läsa hur andra fans försöker häckla oss LHF-fans genom att säga att vi spelar tråkigt. Det är så otroligt uppenbart att de hade gjort vad som helst för att ha våran defensiv. Såklart det är frustrerande när deras hjärtas lag lyckas skapa en eller högst 2 kvalitéchanser på en hel match. Jag skulle också bli frustrerad, både som fan och speciellt som spelare.

Det är ju faktiskt lite som när man spelar NHL 12 och den man spelar mot online verkligen är skicklig defensivt så att man knappt kommer in i zon. Man vet hur irriterad man blir då. Tänk er att möta det i verkligheten.

Detta är ju ett vapen som Luleå kan använda, att folk beklagar dem för att spela tråkigt. Det är frustrerande att möta Luleå, precis som det ska vara. Man tappar fokus när det börjar gå emot en. Det är ingen hemlighet.

Det som folk glömmer när de kritiserar Luleås spel är det otroligt hårda jobbet som läggs ner för att kunna försvara sig på det sättet de gör. Det är hårt jobb över hela banan. Man glömmer dessutom att Luleå skapar väldigt mycket offensivt, men med tanke på det "gått troll i målskyttet i år" för att citera Elias Fälth så stirrar sig folk blinda på resultaten i Luleås matcher, oftast utan att ha sett matcherna. Sen så är det väl i nio fall av tio aldrig roligt att se en 0-0 match när man inte håller på något av lagen.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Rayko fre 03 feb 2012, 16:45

Enligt Tomas Ros (hockeyexpert) så är bra hockey när man tar mycket utvisningar. Han tyckte som sagt att Luleå spelade tråkigt för att man inte tog (dumma) utvisningar.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Bamsefar fre 03 feb 2012, 17:13

Rayko skrev:Enligt Tomas Ros (hockeyexpert) så är bra hockey när man tar mycket utvisningar. Han tyckte som sagt att Luleå spelade tråkigt för att man inte tog (dumma) utvisningar.

Roooooseraaaasande borde vart utvisad för länge sen med ett ständigt match penalty, det hade inte vart dumt. Allvarligt talat finns det ngn som fortfarande tar den där på allvar.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Zeb Macahan fre 03 feb 2012, 17:28

Bamsefar skrev:
Rayko skrev:Enligt Tomas Ros (hockeyexpert) så är bra hockey när man tar mycket utvisningar. Han tyckte som sagt att Luleå spelade tråkigt för att man inte tog (dumma) utvisningar.

Roooooseraaaasande borde vart utvisad för länge sen med ett ständigt match penalty, det hade inte vart dumt. Allvarligt talat finns det ngn som fortfarande tar den där på allvar.
Nope, inte jag i vart fall. Tror att han gjort en grej av att såga Luleå hela tiden oavsett, han vet att sånt ger reaktioner och att hans namn debatteras ute i stugorna och på kafferasterna.
Att det går taskigt för Djurgårn och att även Gnaget är kring strecket njuter man än mer av när man vet var Rosens, och i princip alla andra fjollträskare på blaskorna, sympatier ligger.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. fre 03 feb 2012, 17:42

Hörni, idag hittade jag en positiv och mycket träffande artikel om Luleå Hockey!

Det var Mattias Ek på Expressen som hade med Luleå på veckans lista

"2) Luleås superförsvar
Kommentar: Oj, vad det gnälls på Luleås tråkhockey. Men det är mest för att det är trist att lämna Luleå utan att ha spräckt nollan. Som smålänningarna Växjö och HV 71 den här veckan. Luleå har alltså nollat tre av fem lag i Coop Arena den senaste tiden. David Rautio har två raka nollor och räddade alla 44 skotten mot Växjö och HV. Johan Gustafsson nollade AIK och har tagit 85 av 87 skott i 2-1-vinsterna mot Frölunda. Det är 97,7 procent, det. Superstarkt av Luleå."
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Rayko fre 03 feb 2012, 17:52

såg också den, äntligen en vettig människa i "media-hockey världen".
Tycker även Magnus Nyström verkar gilla Luleå Hockey, skriver alltid possitivt för det mesta om Luleå.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Zeb Macahan fre 03 feb 2012, 17:54

Och att Tomas Johansson på Canal+ har Luleå som guldmedaljör framåt vårkanten!
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Rayko fre 03 feb 2012, 17:57

Magnus Nyström:

"* Ingen målfest i Luleå direkt och Mattias Karlsson gnällde på twitter om att man måste vara två för att dansa. Många motståndare retar sig på defensiva Luleå. Men oj vilken potential det är i detta lag. Och är Luleå jobbigt att möta nu – hur tror ni då att det blir i slutspelet?"
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. fre 03 feb 2012, 17:59

De hade en chatt med Boorken på Expressen idag och någon pajas undrade ifall Luleås fruktansvärt tråkiga spel är ett hot mot svensk hockey. Men Boorken höll ej med

"Leif Boork: Vi ska uppskatta att vi har lag med en klar spelfilosofi och tränare som har styrkan och mandatet att genomföra den. Det är i förlängningen en styrka för svensk hockey. Om Tre Kronor skulle slå de bästa i världen med Luleås spelfilosofi så skulle vi förmodligen ge dem stående ovationer."
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Högljudd fre 03 feb 2012, 18:00

Har för mig att Ek är utflyttad Norrbottning (Lulebo?)
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1010
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av MickkeJ fre 03 feb 2012, 19:08

Japp, både Mattias Ek och Magnus Nyström har alltid väldigt sunda och nyanserade tankar kring det mesta i hockeyvärlden. De är inte i närheten lika påverkade av det som andra skriver. Överlag har expressen betydligt bättre hockeyreportrar och "experter" än AB.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av stormvägen fre 03 feb 2012, 21:13


stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Chris Hendrix lör 04 feb 2012, 02:03

Kan fanemej inte tycka illa om Wikegård, inte när han fjäskar sådär och nästan ber om ursäkt för att han pratat illa om Luleås spel innan. Wink
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Urken lör 04 feb 2012, 08:33

Jag har avskytt Wikegård, inte bara för att han hackat på Luleå utan också för att han är så "bäst och vet alltid bäst", typ. Efter det här klippet så är det så att jag förlåter honom. Stort av honom, för detta hade jag aldrig kunnat ens drömma om, att berömma Luleå för just det som de gör bra!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet