David Rautio

+56
Jokerman ll
Hejsan
Monco
ezz
Kagen
farre
kokostrollet
Holma
Hedanders
PM
Jokerman
Micke80
Popup
Lehto
Dilox
Puckad
Pajala
Wolfhunter
Jonken
Hankburger
KaptenBlodskelett
Blinders
Slapshot
Dentos
Lulefan
Helge
pingu
Kraftkung
Lasse Proppmätt
Bamsefar
Donowitz
Tigerman
icemask
stormvägen
NallePhu
Rönken
LulefanGBG
Rayko
Redbear
BodenSwe
CKa
Urken
FruktHamster
hokkzorz
Mange
Old Brooklyn
Snikne Ville
Luddelajnen
Johan__
Lars158
Dave Rock
Tony Moore
Zeb Macahan
Salle
Beast.
MickkeJ
60 posters

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av BodenSwe ons 14 nov 2012, 12:38

Fan också. Nu är det upp till JG att visa vad han går för. Det han visade upp mot Skellefteå kommer inte duga mot Linköping imorrn. Då blir det förlust.

BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Mange ons 14 nov 2012, 12:59

Låter riggat. Minnesota Wilds har väll krävt att JG ska få stå så mycket som möjligt.
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Redbear ons 14 nov 2012, 13:21

Otroligt synd med den fina form han har visat upp innan uppehållet.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Snikne Ville ons 14 nov 2012, 16:41

Ward ersätter.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Redbear mån 03 dec 2012, 11:16

Klubbrekord av Rautio, har hållit nollan längst Smile

http://www.luleahockey.se/artikel/31190/
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Salle lör 08 dec 2012, 14:07

Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Salle tor 04 apr 2013, 23:46

Läge att kasta in David på lördag?

Lite våghalsigt kanske.. Då han är riktigt matchkall.

Men det vore nog värdefullt trots allt att få igång honom nu när JG inte är helt hundra..

Bortamatchen på lördag känns det ju som vi har allt att vinna! Förlorar vi så tar vi matchen på måndag!

Ser inget fel i om JG står även på lördag! Men det KAN vara läge att kasta in David...

Vad tycker ni andra?
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Rayko tor 04 apr 2013, 23:57

J.G har varit lite Matte Modig. Från och till, fladdrig, ostabil. Ser gärna den mer stabila Rautio i mål. J.G är inte redo för NHL. Kommer bli farmaliga o tillbaks till elitserien o sluta som Daniel Larsson, tyvärr.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Snikne Ville mån 23 sep 2013, 23:34

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av LulefanGBG tis 24 sep 2013, 00:03

Vore helt underbart! En stabil sista utpost varit strålande flera säsonger i rad nu.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Rönken sön 17 nov 2013, 13:00

Vad är det frågan om med David nu då? Han sägs vara skadad från Karjala, detta trots att han då var med i sista matchen mot Finland. Visserligen satt han på bänken men det var ju tanken sen innan turneringen drog igång, att han skulle få lira mot Ryssland och vila två matcher.

Det är "ljumsken", lite skrämmande med tanke på att Oscar Sundh hade "ljumskproblem" som uppkommit under väldigt mystiska former. Ska väl kanske inte måla fan på väggen, men börjar bli lite många svarta moln ovanför Luleå HF just nu Sad
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av NallePhu sön 17 nov 2013, 13:02

Rönken skrev:Vad är det frågan om med David nu då? Han sägs vara skadad från Karjala, detta trots att han då var med i sista matchen mot Finland. Visserligen satt han på bänken men det var ju tanken sen innan turneringen drog igång, att han skulle få lira mot Ryssland och vila två matcher.

Det är "ljumsken", lite skrämmande med tanke på att Oscar Sundh hade "ljumskproblem" som uppkommit under väldigt mystiska former. Ska väl kanske inte måla fan på väggen, men börjar bli lite många svarta moln ovanför Luleå HF just nu Sad
Något fel är trasigt inom Luleå Hockey helt klart jag undrar som sagt om inte Rönken är roten till det onda....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18263
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Tony Moore sön 17 nov 2013, 14:00

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7710
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Rönken sön 17 nov 2013, 14:05

Ja jo, men min poäng är att det är samma som Sundh hade, så man blir lite orolig Very Happy
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av stormvägen sön 17 nov 2013, 14:29

Ljumskar skulle ju undvikas med Petterssons försäsongsträning. Det hyllades ju.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av icemask sön 17 nov 2013, 16:36

Om ni inte har lagt märke till det så har Rautio en ny utgångsposition där han står djupare ner med knäna, detta för att han inte ska sjunka ihop med överkroppen när han går ner i v-split och därmed vinna höjd på axlarna
MEN det ger en högre belastning på lår, ljumskar och nedre bål, kanske därför ljumskarna är slitna ???
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Rönken sön 01 dec 2013, 12:54

Lite ljus i tunneln mitt i all misär är väl ändå att David visat sig kunna spela på hög nivå fastän försvaret består av käglor. Hoppas man kan få till en förlängning snart.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Tony Moore sön 29 dec 2013, 18:20

Tack David för att du tagit ytterligare ett steg den här säsongen och ger vårt kära LHF chans att vinna matcher, ex. omöjlig räddning mot HV71  Laughing http://www2.hockeyligan.se/index.php/artikel/46490/ mot FBK  (här pallade inte utespelarna   Crying or Very sad , läs i 2:a perren där dubbelchansen med DEN omöjliga räddningen http://www.farjestadbk.se/artikel/46641/  mot Växjö var det samma visa som mot FBK, utespelarna vek ner sej  Crying or Very sad  http://www.kuriren.nu/sport/rautios-storspel-rackte-inte-7190797.aspx  landslagsklass  Laughing http://www.hockeysverige.se/article/14807481/landslagsklass-rautio. Som sagt jäkla bra att vi har en lugn och stabil kille som 1:e målis, ett extra plus att grabben är fostrad i föreningen. cheers
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7710
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av LulefanGBG sön 29 dec 2013, 18:44

Vår genomgående bästa spelare under säsongen. Tror inte att han blir sämre av att få en bra målvakt att dela jobbet med heller. Det sporrar honom nog bara extra och dessutom behöver han inte slita ut sig innan slutspelet heller.

Bevisligen klarar ju Rautio av en sådan konkurrenssituation utan problem då han varit fenomenal med både Nilsson och Gustavsson att dela jobbet med.

Som sagt kommer Owuya nu in och är bra så tror jag bara det är positivt för Rautio. Han verkar ha ett grymt psyke och en bra vinnarskalle som tar konkurrens och utmaningar på rätt sätt. FORZA!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Rönken tor 30 jan 2014, 21:49

LulefanGBG skrev:Vår genomgående bästa spelare under säsongen. Tror inte att han blir sämre av att få en bra målvakt att dela jobbet med heller. Det sporrar honom nog bara extra och dessutom behöver han inte slita ut sig innan slutspelet heller.

Bevisligen klarar ju Rautio av en sådan konkurrenssituation utan problem då han varit fenomenal med både Nilsson och Gustavsson att dela jobbet med.

Som sagt kommer Owuya nu in och är bra så tror jag bara det är positivt för Rautio. Han verkar ha ett grymt psyke och en bra vinnarskalle som tar konkurrens och utmaningar på rätt sätt. FORZA!

Göte, du som aldrig är mer än salongsberusad i matchtrådarna vad det verkar - har Rautio klappat igenom totalt i någon match denna säsong? Kan inte komma ihåg mer än enstaka enkla mål, men aldrig en rakt igenom dålig match?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Tigerman tor 30 jan 2014, 22:30

Rönken skrev:
LulefanGBG skrev:Vår genomgående bästa spelare under säsongen. Tror inte att han blir sämre av att få en bra målvakt att dela jobbet med heller. Det sporrar honom nog bara extra och dessutom behöver han inte slita ut sig innan slutspelet heller.

Bevisligen klarar ju Rautio av en sådan konkurrenssituation utan problem då han varit fenomenal med både Nilsson och Gustavsson att dela jobbet med.

Som sagt kommer Owuya nu in och är bra så tror jag bara det är positivt för Rautio. Han verkar ha ett grymt psyke och en bra vinnarskalle som tar konkurrens och utmaningar på rätt sätt. FORZA!

Göte, du som aldrig är mer än salongsberusad i matchtrådarna vad det verkar - har Rautio klappat igenom totalt i någon match denna säsong? Kan inte komma ihåg mer än enstaka enkla mål, men aldrig en rakt igenom dålig match?
Jag, som aldrig dricker mer än högst en öl före/under match, kan då inte påminna mig någon genomklappning. Och en snabbkoll på statistiken visar faktiskt något helt makalöst:

Hans målsnitt vid förlustmatcher är 1,93!

Tvåa på den listan är Danny Taylor med 2,61... Det är även historiskt sett obegripligt bra siffror. Salak har 2,21 något år och Anders Nilsson 2,30.
Det mesta han släppt in vid någon förlust, så vitt jag kan se, är 3 puckar mot Brynäs 2013-10-05. I övrigt är det 1-2 mål i baken förutom ENG.

Den enda match jag kan påminna mig där han inte lyckades så bra var den mot ryssarna under vilken-vodkaturnering-det-nu-var i höstas.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Rönken tor 30 jan 2014, 22:33

Tigerman skrev:
Rönken skrev:
LulefanGBG skrev:Vår genomgående bästa spelare under säsongen. Tror inte att han blir sämre av att få en bra målvakt att dela jobbet med heller. Det sporrar honom nog bara extra och dessutom behöver han inte slita ut sig innan slutspelet heller.

Bevisligen klarar ju Rautio av en sådan konkurrenssituation utan problem då han varit fenomenal med både Nilsson och Gustavsson att dela jobbet med.

Som sagt kommer Owuya nu in och är bra så tror jag bara det är positivt för Rautio. Han verkar ha ett grymt psyke och en bra vinnarskalle som tar konkurrens och utmaningar på rätt sätt. FORZA!

Göte, du som aldrig är mer än salongsberusad i matchtrådarna vad det verkar - har Rautio klappat igenom totalt i någon match denna säsong? Kan inte komma ihåg mer än enstaka enkla mål, men aldrig en rakt igenom dålig match?
Jag, som aldrig dricker mer än högst en öl före/under match, kan då inte påminna mig någon genomklappning. Och en snabbkoll på statistiken visar faktiskt något helt makalöst:

Hans målsnitt vid förlustmatcher är 1,93!

Tvåa på den listan är Danny Taylor med 2,61... Det är även historiskt sett obegripligt bra siffror. Salak har 2,21 något år och Anders Nilsson 2,30.
Det mesta han släppt in vid någon förlust, så vitt jag kan se, är 3 puckar mot Brynäs 2013-10-05. I övrigt är det 1-2 mål i baken förutom ENG.

Den enda match jag kan påminna mig där han inte lyckades så bra var den mot ryssarna under vilken-vodkaturnering-det-nu-var i höstas.

Ja fast Rysslands-matchen var inte så konstigt, tror inte att det hade hjälpt med Karlsson i målet heller. Sverige var ju patetiskt dåliga i den matchen just.

Fast det där med GAA vid förlust var ju väldigt bra statistik, var hittar du den informationen?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Tigerman tor 30 jan 2014, 23:19

Rönken skrev:Fast det där med GAA vid förlust var ju väldigt bra statistik, var hittar du den informationen?
SHL.se har numera väldigt bra statistiksidor. Går att filtrera på alla möjliga sätt och vis, plus att man registrerar väldigt mycket olika slags data.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av LulefanGBG fre 31 jan 2014, 13:01

Rönken skrev:
LulefanGBG skrev:Vår genomgående bästa spelare under säsongen. Tror inte att han blir sämre av att få en bra målvakt att dela jobbet med heller. Det sporrar honom nog bara extra och dessutom behöver han inte slita ut sig innan slutspelet heller.

Bevisligen klarar ju Rautio av en sådan konkurrenssituation utan problem då han varit fenomenal med både Nilsson och Gustavsson att dela jobbet med.

Som sagt kommer Owuya nu in och är bra så tror jag bara det är positivt för Rautio. Han verkar ha ett grymt psyke och en bra vinnarskalle som tar konkurrens och utmaningar på rätt sätt. FORZA!

Göte, du som aldrig är mer än salongsberusad i matchtrådarna vad det verkar - har Rautio klappat igenom totalt i någon match denna säsong? Kan inte komma ihåg mer än enstaka enkla mål, men aldrig en rakt igenom dålig match?
Haha jo jag försöker hålla mig salongs till efter matcherna åtminstone. Men visst din analys stämmer! Håller med om att Rautio inte klappat ihop någon endaste match. Faktum är att jag inte tror mig ha sett honom göra en enda dålig match, här kan jag dock ha fel. Något enstaka enkelt mål har han släppt men han skakar snabbt av sig dem och kör vidare i samma lugna stil som alltid.

Som sagt tycker jag att han senaste åren varit en av seriens överlägset bästa målvakter men han får lite för lite cred för det och räknas ständigt som en 2a -målvakt. Tycker inte han är det då han fått dela på uppgift med samtliga målvakter sedan Rönken tog över och då har han delat jobbet med riktigt jävla bra målvakter också och inte en enda gång varit sämre enligt mig. Sedan har han ju valts bort i slutspelen vilket kanske är det som gör att han ses som en andrakeeper, och man kan ju inte kritisera tränarna för de valen heller då vi knappast förlorat slutspelsmatcherna p.g.a. dåligt målvaktsspel men jag är tämligen övertygad om att Rautio kan klara ett slutspel lika bra som någon annan.

Känns otroligt tryggt att ha honom i laget!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Tony Moore lör 08 mar 2014, 20:49

Grattis David Rautio till utmärkelsen SHL:s bästa målvakt i dom 55 grundomgångarna, du hade det klart bästa målsnittet med 1.78 GAA i SHL 2013/2014.  http://stats.swehockey.se/Players/Statistics/LeadingGoaliesSVS/3905
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7710
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Donowitz lör 08 mar 2014, 22:28

Rautio är ruggigt stabil och tät längs isen, problemet är som känt de högre puckarna. Han går tidigt ner för att jobba efter isen och många vet då var de ska sikta. En 194cm Rautio hade varit i NHL redan denna säsong.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av stormvägen lör 08 mar 2014, 23:19

David! Ta förstaspaden nu och äg!

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Rönken lör 08 mar 2014, 23:22

bearjew skrev:Rautio är ruggigt stabil och tät längs isen, problemet är som känt de högre puckarna. Han går tidigt ner för att jobba efter isen och många vet då var de ska sikta. En 194cm Rautio hade varit i NHL redan denna säsong.

Det stämmer ju förvisso, men även långa målvakter likt Owuya släpper ju in höga puckar om det inte är extremt långa målvakter. Karlsson som lämnade Skellefteå är 198 cm vilket börjar innebära rätt larviga längder. Fast det avgörande brukar väl vara att ha bra längd och ändå kunna vara rörlig? Är du bara puckmottare och står långt in så måste du ha en förbaskad längd för att täcka högt upp.

Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Rönken lör 08 mar 2014, 23:23

stormvägen skrev:David! Ta förstaspaden nu och äg!

Skulle tro att Rautio är förstavalet på förhand, man ger förmodligen målvakterna åtminstone en match var i kvarten. Om inte Owuya gör fantomräddningar medan Rautio klappar igenom totalt bör väl ändå Rautio som varit stabilare bli förstavalet.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Tigerman sön 09 mar 2014, 00:16

Rönken skrev:
bearjew skrev:Rautio är ruggigt stabil och tät längs isen, problemet är som känt de högre puckarna. Han går tidigt ner för att jobba efter isen och många vet då var de ska sikta. En 194cm Rautio hade varit i NHL redan denna säsong.

Det stämmer ju förvisso, men även långa målvakter likt Owuya släpper ju in höga puckar om det inte är extremt långa målvakter. Karlsson som lämnade Skellefteå är 198 cm vilket börjar innebära rätt larviga längder. Fast det avgörande brukar väl vara att ha bra längd och ändå kunna vara rörlig? Är du bara puckmottare och står långt in så måste du ha en förbaskad längd för att täcka högt upp.
Ju kortare man är desto längre ut måste man gå för att möta skytten, det är där skillnaden ligger. Och att man måste våga lämna stolparna. JG som exempel var väldigt bra på det där, att jobba in-ut, han hade dessutom några centimeter extra till godo utan att tappa rörlighet. Men även David har blivit bättre till denna säsongen, och hade vi bara haft vårt vanliga betongförsvar hade han vunnit målvaktsligan överlägset.

Owuya å andra sidan kan jag tycka spelar lite väl långt in, han har iofs sin längd som hjälper men hade han gått ut någon decimeter till innan skotten kommer hade han täckt betydligt mer, både skott och styrningar. Nu får han jobba väldigt mycket med armarna vilket ser spektakulärt ut men det borde inte vara särskilt effektivt i längden.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Donowitz sön 09 mar 2014, 01:49

Helt riktigt, faran med att gå ut är dock att bli överspelad.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Rönken sön 09 mar 2014, 15:53

Tigerman skrev:
Rönken skrev:
bearjew skrev:Rautio är ruggigt stabil och tät längs isen, problemet är som känt de högre puckarna. Han går tidigt ner för att jobba efter isen och många vet då var de ska sikta. En 194cm Rautio hade varit i NHL redan denna säsong.

Det stämmer ju förvisso, men även långa målvakter likt Owuya släpper ju in höga puckar om det inte är extremt långa målvakter. Karlsson som lämnade Skellefteå är 198 cm vilket börjar innebära rätt larviga längder. Fast det avgörande brukar väl vara att ha bra längd och ändå kunna vara rörlig? Är du bara puckmottare och står långt in så måste du ha en förbaskad längd för att täcka högt upp.
Ju kortare man är desto längre ut måste man gå för att möta skytten, det är där skillnaden ligger. Och att man måste våga lämna stolparna. JG som exempel var väldigt bra på det där, att jobba in-ut, han hade dessutom några centimeter extra till godo utan att tappa rörlighet. Men även David har blivit bättre till denna säsongen, och hade vi bara haft vårt vanliga betongförsvar hade han vunnit målvaktsligan överlägset.

Owuya å andra sidan kan jag tycka spelar lite väl långt in, han har iofs sin längd som hjälper men hade han gått ut någon decimeter till innan skotten kommer hade han täckt betydligt mer, både skott och styrningar. Nu får han jobba väldigt mycket med armarna vilket ser spektakulärt ut men det borde inte vara särskilt effektivt i längden.

Jo det jag menade, är man lång och rörlig så är det ju drömmen numera. Men finns ju en del målvakter som mest är puckmotare och skär av vinklar utan att vara så atletiska av sig.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Bamsefar tis 18 mar 2014, 23:09

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Urken tis 18 mar 2014, 23:14

Inget konstigt där inte. Allsvenskan -> Luleå -> Linköping Smile
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av MickkeJ tis 18 mar 2014, 23:21

Han har väl blivit lovad posten som förstemålis där. Han är bra men väl så ostabil ibland. man vet vad man får och det är godkänt men inte de där monsterräddningarna.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Rönken tis 18 mar 2014, 23:24

Den såg jag inte komma - Linköping. Men å andra sidan är Rautio en bra målis i seriespelet åtminstone och Högberg ser ju intressant ut. Rautio för erfarenhet och rutin med Högberg som eventuell spets. Tycker jag känner gen ekvationen rätt så väl faktiskt Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Lasse Proppmätt ons 19 mar 2014, 01:38

Urken skrev:Inget konstigt där inte. Allsvenskan -> Luleå -> Linköping Smile
Men i det här fallet är det ju Luleå båsöppnare-Allsvenskan-Luleå båsöppnare-Allsvenskan-Norge-Allsvenskan-Luleå andremålis-Allsvenskan-Luleå delad förstemålis-Linköping om jag minns rätt kanske en Allsvenska för mycket

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Kraftkung ons 19 mar 2014, 02:30

Jag vet inte riktigt hur man ska göra med målisar till nästa år.. Rautio har verkligen överträffat allt det jag trott om honom denna säsong, samtidigt så kanske han vill testa nått annat (förstår dock inte varför). Ser honom gärna på ett framtida kontrakt samtidigt som Anders Nilsson kommer hem till nästa säsong och vi har dessa två herrar igen, "Mark In Tha Paaaark" får spela med DIF om de går upp! Samtidigt har vi en mycket lovande Lassinantti som väntar på att få sin chans..
Kraftkung
Kraftkung

Antal inlägg : 167
Join date : 12-04-16
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Donowitz ons 19 mar 2014, 20:47

Gillar Rautio skarpt men jag tror det är dags att gå skilda vägar. Ett miljöombyte, med nya MV-tränare och ny klubb känns helt naturligt. Tror inte heller att någon klandrar honom för det. Ganska säker på att vägarna kommer korsas igen förutsatt att utvecklingskurvan fortsätter uppåt.

Vad vi behöver är en slutspelsmålvakt som på egen hand kan spika igen och vinna matcher. Rautio är trygg och jämn med en hög lägstanivå men saknar det där spektakulära. En sådan MV för mig är ex. Hudacek som fullkomligt spikade igen mot oss i slutspelet förra säsongen.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Tony Moore ons 19 mar 2014, 21:31

Behåll, Lulekille med stor känsla för LHF och sina bästa år framför sej! Se till och ordna stabilare defensiva utespelare som kan regera eget slott!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7710
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av pingu ons 19 mar 2014, 21:33

Tony Moore skrev:Behåll, Lulekille med stor känsla för LHF och sina bästa år framför sej! Se till och ordna stabilare defensiva utespelare som kan regera eget slott!
 Helt riktigt! Vi svaga framför båda målen men hoppas på ändring till nästa säsong.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Rönken ons 19 mar 2014, 21:38

Ja han är ju stabil seriemålvakt, byt ut Owuya istället. Men misstänker att Rautio rör på sig självmant faktiskt, Linköping känns inte omöjligt då man förmodligen vill ha just en stabil målvakt som man vet vad man får av. Så kan Högberg utvecklas i lugn och ro och eventuellt blomma ut i slutspelet. Men samtidigt vet jag inte varför Rautio skulle söka upp en sån miljö igen, känner ju igen konceptet från hans sista 3-4 år i Luleå nu.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Helge tor 20 mar 2014, 08:50

Jag tror att Rautios fina statistik och att kontraktet går ut gör att ryska klubbar vaknar. Sen ska det räcka med en målvakt som har en hög lägstanivå, "ståpåhuvudetmålvakter" behövs bara i dåliga lag.
Helge
Helge

Antal inlägg : 66
Join date : 14-03-07
Ort : Älvsbyn/ Estocolmo

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Lulefan tor 20 mar 2014, 08:57

Helge skrev:Jag tror att Rautios fina statistik och att kontraktet går ut gör att ryska klubbar vaknar. Sen ska det räcka med en målvakt som har en hög lägstanivå, "ståpåhuvudetmålvakter" behövs bara i dåliga lag.

Håller inte riktigt med, i ett slutspel behöver man målvakter som verkligen kan gå in och vinna matcher för sina lag. Rautio känns stabil, men jag tror inte Rautio kan bära Luleå till ett SM-guld(bevisa mig gärna fel).

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Mange tor 20 mar 2014, 08:57

Är han klar för Linköping bör han bänkas genast. In med Lassinantti i målet
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av LulefanGBG tor 20 mar 2014, 10:24

Halva Luleå lär väl vara klara för andra klubbar vid det här laget. Tyvärr, sådan är verkligheten och vi tillhör dessvärre inte en av de rikare klubbarna som kan kosta på sig att undvika sådant.

Tycker inte man skall bänka Rautio som trots allt varit bra hela säsongen. Det är en annan sak med en utespelare som varit bra i 5 matcher av 55 och redan är klar för en annan klubb. Då kan man ju ifrågasätta om motivationen finns där? Rautio lär nog vilja göra allt för att Luleå skall vinna!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Lulefan tor 20 mar 2014, 13:34

Bänka Rautio? Rautio som dessutom är en egen produkt lär inte sluta jobba även om han skulle vara klar för en annan klubb. Skulle vi spela Owuya istället? Han verkar inte särskilt intresserad av att fånga puckar just nu.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Donowitz tor 20 mar 2014, 21:32

Som sagt.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Rönken tor 20 mar 2014, 21:44

Oavsett hur matchen går i dag förmodar jag att Owuya står nästa match, huvva.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Tigerman tor 20 mar 2014, 21:58

Rönken skrev:Oavsett hur matchen går i dag förmodar jag att Owuya står nästa match, huvva.
NEj fy. Redan glömt match 2?

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

David Rautio - Sida 2 Empty Sv: David Rautio

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet