Linus Omark, Del 1

+105
kniba
Klabbe
JohanO
Jaguaren
NilsOskar
eklunden
Puckad
KaptenBlodskelett
RogerC
Patrik82
johan74
stormvägen
Polyfemos
Pontaking
Dentos
kobbe
Micke80
PM
LHF96
Hentos_Bror
Hedanders
Sundance Kid
Donten_
nummer 17
GamblerN
farre
Zeth
Dilox
rasbiologen
Mr Bister
DonP
MrA
Högljudd
dubstep
Kagen
Kallepedal
mango
Donowitz
UnSaccoDiSoldi
jessen
Kraftkung
Mickeee
Hellcop
Man of Steel
BodenSwe
kralle
rumpztr
håkke
Tony Moore
LuleåWinston
Lasse Proppmätt
kjell
Old Brooklyn
Pajala
Ingemar
MRGHOST
Lulefan
zamboni
icemask
LubosC
knutten
HalleLuleå
Rönken
Dalle
#96
pingu
Purre
barbapapi
kokostrollet
Slapshot
Norlin
Pentothal
Huselius1
tibet
CKa
Pickadoll
Rikky
Homer96
Wirbelwind
Redbear
Johan__
Dustin
hokkzorz
Mange
Urken
FruktHamster
Jovi
JahNT
Lars158
Jonken
LulefanGBG
Snikne Ville
amarule
makkanmakkan
Lajon
NallePhu
Rayko
Chris Hendrix
Tigerman
Zeb Macahan
Salle
Dave Rock
Beast.
Bamsefar
MickkeJ
109 posters

Sida 19 av 20 Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20  Nästa

Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Rönken fre 28 mar 2014, 17:23

stormvägen skrev:
stormvägen skrev:
Polyfemos skrev:Omarks senaste vinst var mot Washington den 12 januari. Sedan har han varit på isen i 12 raka torskar. Imponerande... Question

Man kan undra hur mycket han dragit in på sju senaste.[/quote
Kan man tro att Osten körde prestationsbaserat kontrakt?

Ja så där våldsamt mycket tror jag inte att Omark kostat klubben trots allt? KHL var stängt och Luleå skulle börja spela slutspel och låg fyra, var nog en rätt bra sits för honom. Det är inte flera miljoner rakt ner i toastolen, hoppas jag Razz
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Urken fre 15 aug 2014, 15:46

https://www.youtube.com/watch?v=EafIXqClwqs

Inget jättespeciellt, men gud vad jag saknar honom varje gång jag får se något inslag med grabben.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Bamsefar lör 06 sep 2014, 22:07

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lars158 lör 06 sep 2014, 22:13


Synd att Luleå var helt under isen ifjol när Omark kom. Han är bara fruktansvärt bra.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lars158 ons 17 sep 2014, 22:04

Jokerit ångar på:
http://kuriren.nu/sport/succn-fortsatter-for-omarks-jokerit-7842003.aspx

Men fan jag har missat alla matcher. Men på fredag är det match kl 16. Den borde man lyckas se.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av LulefanGBG tor 18 sep 2014, 18:25

Gunderson hade 5 assist i senaste matchen tror jag.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lars158 tor 18 sep 2014, 23:38

Lars158 skrev:Jokerit ångar på:
http://kuriren.nu/sport/succn-fortsatter-for-omarks-jokerit-7842003.aspx

Men fan jag har missat alla matcher. Men på fredag är det match kl 16. Den borde man lyckas se.

Tror matchen är kl 17.
Om jag hittar någon vettig stream imorgon efter jobbet så länkar jag in den i denna tråd.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lars158 fre 19 sep 2014, 17:12


Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lulefan fre 19 sep 2014, 17:42

Snyggt mål av Omark.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lars158 sön 19 okt 2014, 18:58

Omark 20 matcher 20p. Poängbästa KHL svensk.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Urken ons 11 mar 2015, 20:41

https://www.youtube.com/watch?v=GRPAiNuLHmY

Han försökte göra sitt lilla trick igen. Synd att det inte lyckats någon av gångerna. Var på plats första gången han försökte sig på det.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av johan74 ons 11 mar 2015, 23:24

Tvivlar på mannen till nästa säsong hos oss tyvärr!!!

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lars158 tor 19 mar 2015, 22:17

http://www.kuriren.nu/sport/omarks-forsta-mal-hjalpte-inte-jokerit-8191123.aspx

Jokerit har spelat klart för i år. Ut i kvarten mot CSKA.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Donowitz tor 19 mar 2015, 23:14

Satan vad man vill ha tillbaka denna killen till Luleå.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Patrik82 fre 20 mar 2015, 11:09

Vi har ju några killar som själva är "värda inträdet" på det dom gör, men det handlar om hockeykrigare!

Saknar verkligen den extra dimension som Linus tillför hockey!

Det är för mycket begärt men .. KOM HEM!
Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311
Join date : 15-03-07
Age : 42
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Snikne Ville fre 20 mar 2015, 15:25

NSD:

"Helsingfors/ishockey Linus Omarks klubblagssäsong är över.

Nu är huvudspåret att stanna i Jokerit.

– Vi har förhandlat ett bra tag nu, säger Omark till NSD.



Första säsongen i KHL är över för Jokerit. Fjärdeplatsen i grundserien följdes upp av ett kvartsfinalavancemang.

Väl där satte storlaget CSKA Moskva stopp för den finska nykomlingen. Torsdagens CSKA-seger innebar 4–1 i matchserien och sommarlov för Jokerit och Linus Omark.

– Det är surt att åka ut så här man det är inget man kan göra åt saken nu. Vi har mött ett bra lag, det är inget att säga om det, säger Linus Omark när NSD når honom på telefon i Helsingfors.

Sen summerar han lagets vinter.

– Det ärförstaKHL-säsongen och vi hotar det bästa laget i ligan. Med lite tur och bättre domare så hade vi lika gärna kunnat vinna den här serien men vi behöver det där lilla flytet för att slå CSKA, säger Omark.

Övertorneåsonen har haft en stark poängmässig säsong. 46 pinnar (16+30) på 60 grundseriematcher följdes upp av nio pinnar (3+6) på tio slutspelsfajter.

– Det har varit kul och jag trivs jäkligt bra här i Jokerit. Vi har haft ett bra lag och bra lagkamrater, sen har det gått bra personligen och jag har fått ta ett stort ansvar i laget. Så det har varit kul, säger Omark innan han tillägger:

– Men samtidigt är man aldrig nöjd så där, man vill alltid göra mer och bidra mer. Men i det stora hela... Om vi ser tillbaka om några dagar kommer vi vara helt okej nöjd.

Ända sedan det stod klart att miljardären Jakob Porser ska kliva in och sponsra Luleå Hockey har det spekulerats i en återkomst i klubben för Linus Omark.

Nu berättar han om framtiden – och en fortsättning i Jokerit är huvudspåret.

– Vi håller på att förhandla. Jokerit är förstaalternativet, absolut. Vi får se om vi kommer fram till en lösning. Jag trivs bra här och så, men det finns annat intresse också som jag kan vara sugen på, säger Omark innan han berättar att han och klubben har diskuterat sedan en tid tillbaka:

– Vi har förhandlat ett bra tag nu, vi får se om det löser sig. Jag vill stanna kvar men vi får se om det går.

Sen berättar han om Luleå Hockeys intresse.

– Luleå har hört av sig och gett kontraktsförslag och så. Det hade varit kul att försöka vinna SM-guld med Luleå, det är en dröm jag har, men samtidigt trivs jag jättebra här i Jokerit. Vi får se vad som händer, jag vet inget i dag."
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Donowitz fre 20 mar 2015, 17:53

Kan bli. Kan bli. Om man får vara optimistisk.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av RogerC fre 27 mar 2015, 13:01


RogerC

Antal inlägg : 14
Join date : 15-02-20

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av kokostrollet fre 27 mar 2015, 13:10


Absolut. Ett seriöst och riktigt bra bud om det stämmer. Precis som med ryktet om Rödin tidigare.

Stör mig på Jimmy Pesonens kortsiktiga hetsande i det blogginlägget bara... Visst, Omark är en hemmason och vore en grym värvning, men det betyder ju inte att man skall uppenbart överbetala kraftigt i förhållande till vad han faktiskt vore värd att slanta upp för.

Omark värd dryga 3 ggr vad Rödin verkar ligga på? Skulle inte tro det nej...
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Kagen fre 27 mar 2015, 13:10


Gillar inte vinklingen i det inlägget av Landström. Precis på samma sätt som jag inte trott att Klasen varit en bra värvning till Luleå om Hugo Stenbeck stod bakom dem och om Klasen tjänade 12 mille per år. Vill jag inte ha Stenbeck pengar? Jo hemskt gärna. Gillar jag inte Klasen, jo jag älskar honom. Men att köpa in en fixstjärna som tjänar massamycketmer än de övriga i laget tror jag inte på. Det stör mer än det ger i de flesta fall.

Omark är trots allt inte tillräckligt bra för NHL och hans spelstil är inte samma stil som Peter Forsberg där man verkligen ser att han kämpar i varje byte och ger energi till laget och där det liksom inte kan ifrågasättas om han gett allt i varje match. Omark har en annan spelstil där han maxar sina förmågor men den innebär också att han kan försvinna vissa perioder. Att ha en sådan spelare som den överlägset, by far, högst betalda tror jag riskerar att sprida missämja och ge fel signaler.

Sen tror jag att det är fel använda pengar och att laget blir bättre genom att sprida ut slantarna lite mer.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1740
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av RogerC fre 27 mar 2015, 13:14

kokostrollet skrev:

Absolut. Ett seriöst och riktigt bra bud om det stämmer. Precis som med ryktet om Rödin tidigare.

Stör mig på Jimmy Pesonens kortsiktiga hetsande i det blogginlägget bara... Visst, Omark är en hemmason och vore en grym värvning, men det betyder ju inte att man skall uppenbart överbetala kraftigt i förhållande till vad han faktiskt vore värd att slanta upp för.

Omark värd dryga 3 ggr vad Rödin verkar ligga på? Skulle inte tro det nej...

Instämmer angående blogginlägget, och sen är det ju bara att släppa Omark till vidare om han kräver så enorm lön.

RogerC

Antal inlägg : 14
Join date : 15-02-20

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av kokostrollet fre 27 mar 2015, 13:17

Kagen skrev:

Gillar inte vinklingen i det inlägget av Landström. Precis på samma sätt som jag inte trott att Klasen varit en bra värvning till Luleå om Hugo Stenbeck stod bakom dem och om Klasen tjänade 12 mille per år. Vill jag inte ha Stenbeck pengar? Jo hemskt gärna. Gillar jag inte Klasen, jo jag älskar honom. Men att köpa in en fixstjärna som tjänar massamycketmer än de övriga i laget tror jag inte på. Det stör mer än det ger i de flesta fall.

Omark är trots allt inte tillräckligt bra för NHL och hans spelstil är inte samma stil som Peter Forsberg där man verkligen ser att han kämpar i varje byte och ger energi till laget och där det liksom inte kan ifrågasättas om han gett allt i varje match. Omark har en annan spelstil där han maxar sina förmågor men den innebär också att han kan försvinna vissa perioder. Att ha en sådan spelare som den överlägset, by far, högst betalda tror jag riskerar att sprida missämja och ge fel signaler.

Sen tror jag att det är fel använda pengar och att laget blir bättre genom att sprida ut slantarna lite mer.

Precis! Satsa gärna på en riktigt bra förstakedja där Hajen får komma till sin maximala rätt och värva två rimliga spetsforwards till den och kanske något ytterligare starkare kort i en kedja nedanför. Men överbetala för guds skull inte kortsiktigt fixstjärnor till laget utan någon form av eftertanke och balansera laget helt galet. Det kommer bara att slå tillbaka på helt fel sätt.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av FruktHamster fre 27 mar 2015, 13:34

"Enligt Kurirens uppgifter".. Tjenare.. Kuriren kanske skulle se över dem?
Det finns fan inte ett rätt i Jimmy Pesonens spekulationer, möjligtvis med undantag för "det bästa budet en värvning någonsin fått". Det skulle kunna stämma, vet faktiskt inte.

Seriöst värre...
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 27 mar 2015, 13:42

FruktHamster skrev:"Enligt Kurirens uppgifter".. Tjenare.. Kuriren kanske skulle se över dem?
Det finns fan inte ett rätt i Jimmy Pesonens spekulationer, möjligtvis med undantag för "det bästa budet en värvning någonsin fått". Det skulle kunna stämma, vet faktiskt inte.

Seriöst värre...
Tror faktiskt inte det finns något som någon kan göra för att Omark ska komma hem just nu. Han är, i sitt huvud, uppenbarligen inte klar med sina utlandsäventyr, och då hjälper ingenting.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2846
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Puckad fre 27 mar 2015, 13:44

RogerC skrev:
Instämmer angående blogginlägget, och sen är det ju bara att släppa Omark till vidare om han kräver så enorm lön.
Han kräver inte i blindo utan han erbjuds det av andra klubbar. Så det finns åtminstone några som värderar honom så högt. Eller däri kring.
Men i övrigt håller jag med. Om han värderas så högt så 'platsar' han inte i SHL. Det är bara att säga grattis till en duktig spelare!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11112
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av eklunden fre 27 mar 2015, 13:57

Varför kallas snubben på Kuriren för Pesonen?

eklunden

Antal inlägg : 9
Join date : 13-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av FruktHamster fre 27 mar 2015, 14:22

eklunden skrev:Varför kallas snubben på Kuriren för Pesonen?

Enligt Jimmy var Pesonen klar för Luleå tidigare i år.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Snikne Ville fre 27 mar 2015, 14:24

FruktHamster skrev:
eklunden skrev:Varför kallas snubben på Kuriren för Pesonen?

Enligt Jimmy var Pesonen klar för Luleå tidigare i år.
Lex Pelle Cervenka Smile
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av eklunden fre 27 mar 2015, 14:43

I see! Cervenka-gate minns jag. Hoppar fortfarande till i hjärtat när man ser honom snurra i VM och liknande.




eklunden

Antal inlägg : 9
Join date : 13-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Mickeee fre 27 mar 2015, 15:52

Pesonen tycker alltså att vi ska slänga en mille i månaden på En spelare?? Sen har han uppenbarligen missat hur fruktis förklarat att han inte ska vara delaktig i ostens jobb.
Sen tycker jag omark verkar vara en girig typ och går dit han får mest betalt så inte vet jag hur stort det där lulehjärtat igentligen är..
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Rikky fre 27 mar 2015, 16:04

Omark girig.. Skulle inte tro det, han är precis som dom flesta spelare på någorlunda nivå. Han vet sitt värde och vill spela där han får bra betalt och lira med bra spelare. Men Omarks NHL-fixering gör nog att han kan tänka sig spela där till lägre lön om rätt klubb ger ett deal, men det är bara min känsla. Jag hoppas att Linus spelar NHL nästa säsong om nu inte det trygga livet i Luleå lockar för mycket (vilket skulle överraska).
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Jovi fre 27 mar 2015, 17:15

Rikky skrev:Omark girig.. Skulle inte tro det, han är precis som dom flesta spelare på någorlunda nivå. Han vet sitt värde och vill spela där han får bra betalt och lira med bra spelare. Men Omarks NHL-fixering gör nog att han kan tänka sig spela där till lägre lön om rätt klubb ger ett deal, men det är bara min känsla. Jag hoppas att Linus spelar NHL nästa säsong om nu inte det trygga livet i Luleå lockar för mycket (vilket skulle överraska).

Nog låter hans uttalande, som det låter i media, lite girigt.
Jag är stolt över Omark, att han är så pass bra nu att han blivit så eftertraktad i världen. Att han fick sitt genombrott i föreningen vi alla älskar.
Men att öppet medge att pengarna avgör känns lite som att han inte har så mycket "hjärta" för något lag.
Det är klart att för mig som haft två lag som jag älskat sedan barnsben. Luleå Hockey och Chicago Blackhawks, till en början för Jarmo Myllys och Ed Belfour som var mina idoler som barn... klart att en annan skulle ta chansen att spela för någon av dessa klubbar även om de inte kunde erbjuda lika mycket i lön.
Förstår att för en professionell hockeyspelare så kanske man "tappar" den där känslan, då man kan kastas hit och dit beroende på vad föreningarna vill.

Tror ändå vi alla uppskattar spelare som visar lite hjärta mer än dem som bara gör det för pengarna.
Fatta om Chris hade sagt såhär istället; "Mitt hjärta är i Luleå Hockey... för rätt summa pengar". Det får en helt annan klang.

Någonstans känns det ju som att om jag får 350 000 kr i månaden som är ungefär min nuvarande årslön, så klarar man sig rätt bra över 30 dagar.
Att tjäna min årslön i månaden för en klubb jag älskar istället för 50 - 100 tusen extra i en klubb och publik jag inte känner något för... ja då känns det ju spontant som att jag hade valt å få spela med hjärta också. Det är just det där man blir så varm av när spelare visar uppskattning för sin historia, och inte bara tänker på bilar, boende och lyx.

Fast som sagt... som ett faktiskt proffs så kanske man lätt halkar ur den hockey kultur som vi fans lever i. Det är lite synd!

Oavsett vad så vill man ju att Omark ska lyckas bra! Han har definitivt psyket och skickligheten att nå sina mål. Jag tror att det som är lite skrämmande i hans uttalande är att man får en bild av honom som en lego knekt. Vilket skulle kunna betyda att han utan vidare skulle ställa sig i mot Luleå i SHL en vacker dag. DET är en trist tanke!
Jovi
Jovi

Antal inlägg : 59
Join date : 12-06-24
Age : 38
Ort : Grängesberg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Puckad fre 27 mar 2015, 17:22

Njae, de flesta här har en yrkeskarriär som bär oss till pensionen. Om vi bara hade 10 år på oss att samla ihop pengar så skulle vi nog göra det.
Om någon kom till dig och sa:
"350 tusen ?? du är ju värd det dubbla, flytta till oss vettja." så skulle nog de flesta förstå om du nappade.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11112
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Dentos fre 27 mar 2015, 17:44

Jag har en känsla av att Omark kommer gå till en annan KHL klubb, floppa rejält och sen bli sugen på att vända hem igen redan till nästa säsong alternativt slutet av den här. Då ska vi stå med en öppen famn och välkomna han bättre än någonsin, till en rimlig lön. (Som iförsig är hög i SHL mått)
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 863
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Rönken fre 27 mar 2015, 17:46

Jag personligen skulle byta jobb per omgående med så "låg" löneökning som 15 tkr i månaden. Varför ska Omark m.fl. tacka nej till flera hundra tusen i månaden för då egentligen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Jovi fre 27 mar 2015, 18:39

Rönken skrev:Jag personligen skulle byta jobb per omgående med så "låg" löneökning som 15 tkr i månaden. Varför ska Omark m.fl. tacka nej till flera hundra tusen i månaden för då egentligen.

Det är precis det jag pratar om. För spelare på den nivån så blir antagligen hockeyn ett vanligt jobb.

Om CAT skulle erbjuda mig 10% löneökning över Volvo så skulle jag självklart flytta till dem. Men för mig personligen så är hockey en passion.
Luleå Hockey är något jag aldrig skulle byta bort ur mitt liv. Det är en form av kärlek. Den önskar man ju att spelarna också hade. Som Abbotts, Janne å K-fab.

En lite överdriven jämförelse skulle istället vara att byta familj för pengar. Men för att den känslan ska infinna sig så behöver man ju gå in för sin omgivning med hjärta å helt andra avsikter än att bara jobba för pengar. Hur många kände inte att Klasens kommentar om att gärna återvända till Luleå en dag, å hans band som Stockholmare till ett lag i Norrbotten kändes riktigt kul å höra? Han gick ifrån å vara våran tillfälliga poängkung, till en riktigt bra ikon i Luleås historia i mina ögon, bara genom att öppet visa hjärta. Självklart ska allas våra favorit Linusar få leva ut sina drömmar å potentialer. Men utan fansen så skulle de aldrig kunna få de löner som de får. För inga skulle vilja sponsra klubbar om ingen brydde sig. Därför tycker jag att det är lite "surt" att läsa kommentarer som Omarks i aftontrasan.

Visst vill man säkert tjäna så mycket som möjligt inför sin pension. Men om man har lite överblick å ser hur världen ser ut så är det ganska märkligt att påstå att en årslön för en vanlig Svensson i månaden är något att gnälla över. Jag hade iaf personligen valt att få spela med hjärtat också, eftersom det spontant måste vara roligare att spela med motivationen som vår lagkapten visar för sin arbetsplats.

Jag förstår att Omark vill spela på den absolut högsta nivån. Det ska han absolut sträva efter också. Jag gillar bara inte uttalanden som skriker "KÖP MIG". Det känns lite "billigt" å oengagerat mot Jokerit å hans fans där, vilket lär vara rätt många så som han presterat.

Försök förstå vad jag menar! Razz
Jovi
Jovi

Antal inlägg : 59
Join date : 12-06-24
Age : 38
Ort : Grängesberg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Puckad fre 27 mar 2015, 18:46

Jag hoppas dock att han insett värdet av att lyckas, så att det inte blir någon ny misslyckad resa till NHL. 
Så för din egen skull Omark, välj någon där det blir succé, det är värt mer än pengarna.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11112
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av NilsOskar fre 27 mar 2015, 20:08

kokostrollet skrev:

Absolut. Ett seriöst och riktigt bra bud om det stämmer. Precis som med ryktet om Rödin tidigare.

Stör mig på Jimmy Pesonens kortsiktiga hetsande i det blogginlägget bara... Visst, Omark är en hemmason och vore en grym värvning, men det betyder ju inte att man skall uppenbart överbetala kraftigt i förhållande till vad han faktiskt vore värd att slanta upp för.

Omark värd dryga 3 ggr vad Rödin verkar ligga på? Skulle inte tro det nej...

NSD känns ett par klasser seriösare än Kuriren vad gäller hockeybevakningen i alla fall. Kurirensnubbarna känns faktiskt lite barnsliga i jämförelse. Skulle LHF betala Omark 1 mille i månaden, vilka fantasier.

NilsOskar

Antal inlägg : 441
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Jovi fre 27 mar 2015, 20:26

NilsOskar skrev:
kokostrollet skrev:

Absolut. Ett seriöst och riktigt bra bud om det stämmer. Precis som med ryktet om Rödin tidigare.

Stör mig på Jimmy Pesonens kortsiktiga hetsande i det blogginlägget bara... Visst, Omark är en hemmason och vore en grym värvning, men det betyder ju inte att man skall uppenbart överbetala kraftigt i förhållande till vad han faktiskt vore värd att slanta upp för.

Omark värd dryga 3 ggr vad Rödin verkar ligga på? Skulle inte tro det nej...

NSD känns ett par klasser seriösare än Kuriren vad gäller hockeybevakningen i alla fall. Kurirensnubbarna känns faktiskt lite barnsliga i jämförelse. Skulle LHF betala Omark 1 mille i månaden, vilka fantasier.


+1 på den!
Jovi
Jovi

Antal inlägg : 59
Join date : 12-06-24
Age : 38
Ort : Grängesberg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Urken fre 27 mar 2015, 20:42

NilsOskar skrev:
kokostrollet skrev:

Absolut. Ett seriöst och riktigt bra bud om det stämmer. Precis som med ryktet om Rödin tidigare.

Stör mig på Jimmy Pesonens kortsiktiga hetsande i det blogginlägget bara... Visst, Omark är en hemmason och vore en grym värvning, men det betyder ju inte att man skall uppenbart överbetala kraftigt i förhållande till vad han faktiskt vore värd att slanta upp för.

Omark värd dryga 3 ggr vad Rödin verkar ligga på? Skulle inte tro det nej...

NSD känns ett par klasser seriösare än Kuriren vad gäller hockeybevakningen i alla fall. Kurirensnubbarna känns faktiskt lite barnsliga i jämförelse. Skulle LHF betala Omark 1 mille i månaden, vilka fantasier.

Till och ned 500' i månaden skulle vara mycket. Man får faktiskt ta hänsyn till att en sådan som Rödin fick 280' i bif. Varför punga ut 40% mer på en spelare som inte kommer att leverera 40% mer?

Vem vill inte ha Omark i laget? Men sådana där summor.. Vilken värld lever de i?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Rönken fre 27 mar 2015, 20:55

Urken skrev:
NilsOskar skrev:
kokostrollet skrev:

Absolut. Ett seriöst och riktigt bra bud om det stämmer. Precis som med ryktet om Rödin tidigare.

Stör mig på Jimmy Pesonens kortsiktiga hetsande i det blogginlägget bara... Visst, Omark är en hemmason och vore en grym värvning, men det betyder ju inte att man skall uppenbart överbetala kraftigt i förhållande till vad han faktiskt vore värd att slanta upp för.

Omark värd dryga 3 ggr vad Rödin verkar ligga på? Skulle inte tro det nej...

NSD känns ett par klasser seriösare än Kuriren vad gäller hockeybevakningen i alla fall. Kurirensnubbarna känns faktiskt lite barnsliga i jämförelse. Skulle LHF betala Omark 1 mille i månaden, vilka fantasier.

Till och ned 500' i månaden skulle vara mycket. Man får faktiskt ta hänsyn till att en sådan som Rödin fick 280' i bif. Varför punga ut 40% mer på en spelare som inte kommer att leverera 40% mer?

Vem vill inte ha Omark i laget? Men sådana där summor.. Vilken värld lever de i?

500 tkr skulle han vara värd i mitt tycke, en av ligans bästa spelare skulle det vara och Luleå hade haft en kompetent förstakedja och pp #1. Men miljon? Nja, där börjar det väl smärta ändå.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av amarule fre 27 mar 2015, 21:42

Har  Linus liite storhetsvansinne eller är det bara journalisterna som har det? Wink  jag säger som föregående 500000 max/månad är han värd.  får han mer nån annanstans  so fine
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Jaguaren fre 27 mar 2015, 23:01

Mickeee skrev:Pesonen tycker alltså att vi ska slänga en mille i månaden på En spelare?? Sen har han uppenbarligen missat hur fruktis förklarat att han inte ska vara delaktig i ostens jobb.
Sen tycker jag omark verkar vara en girig typ och går dit han får mest betalt så inte vet jag hur stort det där lulehjärtat igentligen är..

Att snacka Luleå hjärta och girig när det handlar om 6-7 miljoner om året, nja jag har svårt att anklaga han föt att sakna Luleå hjärta om han välja pengarna och en bättre liga.
Även om jag anser att han hade varit det viktigaste värvet vi kunde göra.
Bara hoppas att han ritar på efter hjärtat och detta med kraftig rabatt, men jag har svårt att se det hända.
Så misshandlad han blivit i Ahl/NHL så tror jag att han är extremt sugen på att överbevisa alla big time på en större sen än shl.
Jaguaren
Jaguaren

Antal inlägg : 39
Join date : 15-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Micke80 lör 28 mar 2015, 05:23

Vi är ju alla olika och har olika behov. Jag själv resonerar som så, att har jag så jag klarar mig så väljer jag en stimulerande och, för mig, rolig arbetsuppgift före pengarna. Just av den anledningen så tackade jag nej till en ny arbetsuppgift på samma företag trots att det skulle rendera i en ca 30 % löneökning.
Men vi är ju alla olika och har olika syn på vad som är viktigt. Jag har inga problem att man resonerar olika, bara man är ärlig mot sjig själv. Ljuga för andra kan folk göra men ljug inte för dig själv.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Pajala lör 28 mar 2015, 05:43

Klart han väljer pengarna först, han säger ju det själv också. Luleå kan glömma honom direkt, max 350 000 i månaden är han värd i shl.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lulefan lör 28 mar 2015, 08:17

Skillnaden på Omark och spelare som Janne, Fabbe osv är att Omark kan få flera hundra tusen mer i lön och samtidigt mäta sig i bättre ligor.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Kagen lör 28 mar 2015, 09:56

Jovi skrev:Försök förstå vad jag menar! Razz

Det var inte alls svårt att förstå vad du menar när du uttrycker det så bra. Håller med helt och fullt och jag hoppas även Omark inser att om han ska få ett riktigt stort legacy inom hockeyvärlden så har han snart inte så lång tid på sig. Omark har redan tjänat så pass bra att han kommer klara sig och mer därtill, nästa steg blir då att också lyssna med hjärtat.

Att hoppa runt mellan klubbar och gå dit man får bäst betalt kommer inte göra någon särskilt ihågkommen. Möjligt att Omark skiter i det men då står det ju oss fans helt fritt att t.ex hålla en sådan som Janne Sandström långt mycket högre i aktning än någon som glänste ett par säsonger och sedan inte tillfört något.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1740
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lars158 lör 28 mar 2015, 10:09

Kagen skrev:
Jovi skrev:Försök förstå vad jag menar! Razz

Det var inte alls svårt att förstå vad du menar när du uttrycker det så bra. Håller med helt och fullt och jag hoppas även Omark inser att om han ska få ett riktigt stort legacy inom hockeyvärlden så har han snart inte så lång tid på sig. Omark har redan tjänat så pass bra att han kommer klara sig och mer därtill, nästa steg blir då att också lyssna med hjärtat.

Att hoppa runt mellan klubbar och gå dit man får bäst betalt kommer inte göra någon särskilt ihågkommen. Möjligt att Omark skiter i det men då står det ju oss fans helt fritt att t.ex hålla en sådan som Janne Sandström långt mycket högre i aktning än någon som glänste ett par säsonger och sedan inte tillfört något.

Förstår inte hur du menar?

Janne har samma betalt om han spelar i LHF eller någon annanstans. För Omark skiljer det flera miljoner per säsong om han spelar i LHF eller på annat håll.

Jämnförelsen är ju helt sned på det sättet.

När skillnaden är så stor för Omark så skulle det ju inte vara särskilt intelligent av han spela i LHF.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Slapshot lör 28 mar 2015, 10:53

Omark är en diva punkt. Det har han bevisat gång på gång i alla möjliga ligor och uttal. Sedan får ju alla tycka vad dom vill om den typen av personer. Jag gillar det inte i alla fall. Omark kommer aldrig bli särskilt stor förutom i hans egna lilla värld. Med stor menar jag en stabil NHL spelare. För mig är iaf Klasen en större spelare som dessutom är en trevligare person. Hoppas Klasen vill tillbaka hit efter sina äventyr.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Rikky lör 28 mar 2015, 11:01

Hela det där blogginlägget av Jimmy känns oseriöst. Tror faktiskt inte att Luleå erbjudit Omark så bra pröjs.
Funderar på att säga upp min Kurirenprenumeration, deras hockeybevakning blir ju bara svamligare och svamligare, en seg web-sida har dom också. NSD har ju några betydligt bättre killar i sitt stall, Cervenka som kan skriva och hittar intressanta vinklar och stålis som har koll på detaljer.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 19 av 20 Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet