Linus Omark, Del 2

+113
Lillwitte
Tobbebias88
Xerzocx
zamboni
LinusFröbergsMustasch
DaVoc
Panikvärvning
Tjågen
Taabe
Serkan122
Witchfinder77
JohanO
NilsOskar
BulanFanClub
Metheuz
SatanicPanic
Erik13
Mr Bister
Monco
Zorken1
Danneja
MttG
Langelevefabricius
kralle
Platermos
trallgöken
Kicko
Blitzwagen
Hostak straffar
Dundernisse
Nr10
Atlet
Jokerman ll
Jojjan
Kanellängd
Omega83
Gpa
Sir Prozac
Rayko
Hellcop
wilmus2007
Lajon
JoakimJ
farre
tibet
Dilox
ezz
Norrlandstoken
#96
GrodanBoll
Diktatorn
LHF96
Lehto
Sportchefen #2
Pontaking
Jokerman
Blinders
Lillajag
icemask
Old Brooklyn
Rikky
Hedanders
Jonken
Donowitz
NeedforX
JayDee
Dustin
kamelbullen
RSD555
Hankburger
amarule
Tigerman
Tony Moore
hokkzorz
Patrik82
ski3r
pingu
Redbear
nummer 17
Ferros
Puckad
LulefanGBG
Slapshot
Snikne Ville
KaptenBlodskelett
Kallepedal
Knäcktomten
Wolfhunter
GustenA
Bamsefar
Mange
NallePhu
Norlin
Groggen79
Salle
Lars158
Kagen
Qirren
Dentos
27 Öqvist
JuniorX
Micke80
Kapten Haddock
Pajala
Rönken
kokostrollet
Tackleberry
Mickeee
Sundance Kid
FruktHamster
CKa
Lulefan
Urken
117 posters

Sida 1 av 16 1, 2, 3 ... 8 ... 16  Nästa

Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Linus Omark, Del 2

Inlägg av Urken tis 23 jun 2015, 11:23

Pajala skrev:
Mickeee skrev:Omark säger då sanningen när han säger att han är en ho*a haha

det är den lönen som ska trygga hans framtid och även hans liv som pensionär ... klart han gör rätt, han kan vända hemåt när börsen är full, då behöver han inte kräva så hög lön av Luleå heller alien

Det tråkiga är väl att börsen aldrig blir fylld enligt vissa. Omark säger även att han var nära att skriva ett långtidskontrakt med Jokerit, men nu blev det Ryssland istället. Med andra ord känns det inte som att vi får se honom i Luleå om två år. Börsen går alltid att fylla på lite till. Långtidskontrakt i Schweiz kanske? Både pengar och lugn.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Lulefan ons 24 jun 2015, 00:24

Man kan ju inte klandra honom, även om han hade fått en halv mille i Luleå så kan han säkert få 10 gånger pengarna på annat håll. Vem hade inte gjort samma sak? Klart man vill ha betalt enligt det marknadsvärde man har, oavsett hur mycket pengar man redan har. En sak som är lätt att glömma är väl att folk som tjänar stora pengar ofta drar på sig en livsstil som även den kostar mycket pengar

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av CKa ons 24 jun 2015, 09:11

Lulefan skrev:Man kan ju inte klandra honom, även om han hade fått en halv mille i Luleå så kan han säkert få 10 gånger pengarna på annat håll. Vem hade inte gjort samma sak? Klart man vill ha betalt enligt det marknadsvärde man har, oavsett hur mycket pengar man redan har. En sak som är lätt att glömma är väl att folk som tjänar stora pengar ofta drar på sig en livsstil som även den kostar mycket pengar

Framförallt så har han kanske 7 år kvar av karriären, så visst förstår man att man vill bunkra upp med pengar ifall man har möjlighet.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av FruktHamster ons 24 jun 2015, 14:52

Jag har full förståelse för Linus val. Hade gjort samma sak själv, så inte så mycket att orda om.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Sundance Kid tor 25 jun 2015, 15:58

Så länge han väljer Luleå då han spelar i SHL så tycker jag inte det finns så mycket att klaga över var han spelar.

Men visst kan man tycka att han kan vara lite smidigare i sina kommentarer i intervjuer ibland.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av FruktHamster fre 26 jun 2015, 16:02

Tycker det är befriande med spelare som är ärliga istället för att haspla ur sig klyschor som dessutom sällan är speciellt sanningsenliga.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Kagen fre 26 jun 2015, 17:05

FruktHamster skrev:Tycker det är befriande med spelare som är ärliga istället för att haspla ur sig klyschor som dessutom sällan är speciellt sanningsenliga.

Befriande möjligen men kom igen nu är det det ärliga vi vill höra? Att vara ett fan är att lägga sina sympatier (samt inte sällan tid och pengar) på något man vill tro på, även om förnuftet säger att det borde finnas större chans till att få fira om man bytte lag. Att vara ett fan är nog på många sätt som att vara troende. De flesta svenskar kanske inte tror på Gud men likafullt döper de sina barn, konfirmerar sig, är medlem i Svenska kyrkan (iaf det stora flertalet). Jag vet att svenska folket inte tror att de kommer möta Sankte Per efter döden, det finns det forskning som visar. Men likafullt hoppas de på ett liv efter döden. Eller i vart fall på någon slags karma där de gärningar de gjort genom sitt leverne ska adderas ihop i någon formel där gott läggs som plus och ont läggs som minus och att de sedan ska komma ut på den goda sidan. I ett land fullt med logiskt tänkande människor vill detta folk alltså tro på något som helt går emot deras logik.

2015 går inte svenska folket till kyrkan längre. Det är inte där vi möts, det är inte där vi sjunger tillsammans, det är inte där vi lyssnar till mirakel, det är inte där vi lägger pengar i någon insamling som skickas runt. Nej, istället besöker vi ståtlig byggda arenor vars prakt och arkitektur ska få oss att känna en smula respekt. Vem har gått in på ett fullsatt Camp Neu och känt sig lika oberörd som om han eller hon klivit in på den lokala Lidl butiken på samma sätt som knappast någon mentalt frisk person är oberörd när de kliver in i Peterskyrkan i Rom.

Jag tror en liten delförklaring till varför Minecraft blev hypat i vissa kretsar var för att husguden Notch inte verkade bry sig om pengar utan han ville bara göra ett kul spel. Jag tror en delförklaring till varför Linus Klasen är så älskad av Luleåfansen men knappt saknad i Malmö är för att han kom från ett monsterkontrakt i Malmö till ett klart beskedligare sådant i Luleå.

För att summera vill jag alltså påstå att inom vissa områden, kanske fler än vi vill erkänna, vill vi höra lögner och tro på de lögner som sägs för att det kort sagt får oss att må bättre och för att vi inte förlorar något på det. Det är lite som när tjejen frågar dig hur hon ser ut och du får frågan när taxin redan tutat två gånger utanför huset och ni redan är sena till festen. Det är då kanske befriande att svara att hon skulle tagit på sig den där andra klänningen som du helt ärligt talat tycker att hon ser bättre ut i, men det enda svaret du kan ge är att hon ser jättefin ut.

Jag tror ärligt talat inte att familjen Lidström stormtrivdes i Detroit. De lämande en stad i djup depression där snart sagt varenda industriarbetare fått sparken och där priserna på bostäder kollapsat så till den grad att folk för länge sedan slutat betala sina bolån och istället vandrat iväg till banken med husnycklarna och sagt 'varsågod ta skiten'. Däremot behöll Detroitborna sin kärlek till sitt hockeylag och till den där svensken som var helt ofelbar, Mr Perfect. Han kunde spela 58 minuter per match, aldrig slå ett felpass och enligt obekräftade rykten hade han inte ens pungsvett efteråt. Detroitborna hade sin husgud och även om han inte gick på vatten så åkte han åtminstone skridskor på vatten, om än i fryst form.

Den hockeyspelare eller för all del elitidrottsman i sporter där det finns väldigt höga löner, som går ut och säger frispråkigt att han spelar där pengarna är bäst må vara ärlig men jag tror att han (för det finns ju knappt några hon) faktiskt förstör lite både för sig själv och för sporten. Varför ska fansen betala dyra biljetter om spelarna bara är där för att de fått bäst betalt? Om märket på tröjan, fansen kärlek och sånger inte har något värde alls ställt mot siffrorna i lönekuvertet är det då inte helt meningslöst att vara ett fan i en förening? Svaret lär luta åt dett 'Jo, det är helt meningslöst' och i förläningen innebär det att den spelare som öppet säger att han spelar där pengarna och förmånerna är bäst, den spelaren säger också att fansen bryr jag mig inte om.

Jag tror dessutom att det finns en hel del att tjäna på att inte vara genomärliga och att en liten vit lögn i förlängnigen kan vändas till en sanning. När Christina Stenbeck värvar en ny VD och smetar på en lön på 14 miljoner + bonus vill hon nog höra att saker i stil med att 'det ska bli otroligt kul, inspirerande och spännande att bli en del av Kinnevik' även om samma person sagt precis samma sak om Ratos eller Investor.

Lång utläggning detta.., uppfattade den bara inte som att jag inte skulle gilla Omark. Jag skulle älska att se honom i Luleås färger men jag skulle bli ännu gladare om han då sade att han verkligen såg fram emot att spela i just Luleå, inför de fans som följt honom från dagisåldern och att det är något speciellt, som inte går att ta på eller värderas till ett specifikt belopp i pengar, med att spela för just Luleå Hockey.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Sundance Kid fre 26 jun 2015, 17:59

FruktHamster skrev:Tycker det är befriande med spelare som är ärliga istället för att haspla ur sig klyschor som dessutom sällan är speciellt sanningsenliga.

Om Omark bråkar med Mårts om sin eventuella roll i en kommande VM-turnering bryr jag mig inte så mycket. Samma sak om han tjafsar med någon "hockeyexpert" i lokal- eller kvällspressen. Det kan snarare vara underhållande att läsa.

Att han säger att han går till Ryssland för pengarnas skull är heller ingen större grej att haka upp sig på.

Men tycker ibland att han kan bete sig ödmjukare i tidningen, främst när det gäller Luleå Hockey. Det senaste exemplet man kommer på är när han i våras hånfullt avvisade Luleå Hockeys kontraktförslag i media. Jag antar att det var ett ganska rejält bud med SHL-mått mätt. Då tycker jag att man kan vara lite mer diplomatisk om man vill bli mer omtyckt av fansen. Men det är ju hans eget val.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Mickeee lör 27 jun 2015, 12:14

Luleås kärlek till omark är tyvärr inte besvarad det får vi nog leva med och iallafall jag har gått vidare till en annan linus som är ödmjuk och fin och säger fina saker om föreningen i mitt hjärta. Det tycker jag är fint och jag blir glad
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Kagen lör 27 jun 2015, 16:32

Sundance Kid skrev:Då tycker jag att man kan vara lite mer diplomatisk om man vill bli mer omtyckt av fansen. Men det är ju hans eget val.

De där två meningarna sammanfattade nog mitt inlägg. Poängen är alltså att genom att vara en smula mer diplomatisk mot fansen kan en spelare bli mer populär och därmed också höja sitt marknadsvärde. För en person som säger att pengarna styr riskerar det att bli rent kontraproduktivt att säga att pengarna styr eftersom sådana uttalanden kan leda till mindre sockrade framtida kontrakt.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Tackleberry lör 27 jun 2015, 16:52

Mickeee skrev:Luleås kärlek till omark är tyvärr inte besvarad det får vi nog leva med och iallafall jag har gått vidare till en annan linus som är ödmjuk och fin och säger fina saker om föreningen i mitt hjärta. Det tycker jag är fint och jag blir glad

+1 Väl skrivet Smile
Tackleberry
Tackleberry

Antal inlägg : 62
Join date : 15-04-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av kokostrollet lör 27 jun 2015, 17:06

Tackleberry skrev:
Mickeee skrev:Luleås kärlek till omark är tyvärr inte besvarad det får vi nog leva med och iallafall jag har gått vidare till en annan linus som är ödmjuk och fin och säger fina saker om föreningen i mitt hjärta. Det tycker jag är fint och jag blir glad

+1 Väl skrivet Smile

Schysst avatar! Lite Lennu över den uppsynen! Very Happy
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2664
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Lars158 lör 27 jun 2015, 17:11

Verkar som att massa av er som kommenterat inte ens läst artikeln?


Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Lars158 lör 27 jun 2015, 17:13

"– Om jag i dag skulle välja mellan att spela i Luleå Hockey eller i Frölunda så hade jag självklart valt Luleå för mindre lön. Det går att snacka klubbhjärta hit eller dit. I Sverige slår mitt för Luleå. Men när jag ska spela utomlands går jag dit jag antingen utvecklas mest eller till den klubb som betalar bäst"


Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Rönken lör 27 jun 2015, 17:16

Lars158 skrev:"– Om jag i dag skulle välja mellan att spela i Luleå Hockey eller i Frölunda så hade jag självklart valt Luleå för mindre lön. Det går att snacka klubbhjärta hit eller dit. I Sverige slår mitt för Luleå. Men när jag ska spela utomlands går jag dit jag antingen utvecklas mest eller till den klubb som betalar bäst"


Ja jag tyckte det där lät kanon när jag läste artikeln. Att han går dit det ger mest pengar utomlands är inte så konstigt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av CKa lör 27 jun 2015, 17:44

Rönken skrev:
Lars158 skrev:"– Om jag i dag skulle välja mellan att spela i Luleå Hockey eller i Frölunda så hade jag självklart valt Luleå för mindre lön. Det går att snacka klubbhjärta hit eller dit. I Sverige slår mitt för Luleå. Men när jag ska spela utomlands går jag dit jag antingen utvecklas mest eller till den klubb som betalar bäst"


Ja jag tyckte det där lät kanon när jag läste artikeln. Att han går dit det ger mest pengar utomlands är inte så konstigt.

Skönt med åtminstone 2 personer som förstår vad som sägs i artikeln Smile

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Pajala lör 27 jun 2015, 17:46

Omark gör precis som han vill, helt rätt ... sen vad supporters tycker ... who cares What a Face
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18157
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Kagen lör 27 jun 2015, 23:58

Rönken skrev:
Ja jag tyckte det där lät kanon när jag läste artikeln. Att han går dit det ger mest pengar utomlands är inte så konstigt.

Ja, en viss del av debatten som förs här beror nog också på att Omark är lite av medias hackkyckling. Han har utmålats lite som en självisk diva enda sedan han valde KHL tillsammans med Harju istället för att åka över till Nordamerika. Så fick man inte göra enligt den samlade expertkåren och så fick han media mot sig.
Det har sedan vuxit genom att också varit lite kaxig och tidvis har han haussats enormt för 'världens svåraste straff' bara för att sedan hackas på igen som en spelare som vägrar spela i Tre Kronor om han inte blir garanterad speltid och rätt formation osv. Media hittar sina vinklar, oavsett om de skildrar sanningen eller ej.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av FruktHamster sön 28 jun 2015, 17:25

CKa skrev:
Rönken skrev:
Lars158 skrev:"– Om jag i dag skulle välja mellan att spela i Luleå Hockey eller i Frölunda så hade jag självklart valt Luleå för mindre lön. Det går att snacka klubbhjärta hit eller dit. I Sverige slår mitt för Luleå. Men när jag ska spela utomlands går jag dit jag antingen utvecklas mest eller till den klubb som betalar bäst"


Ja jag tyckte det där lät kanon när jag läste artikeln. Att han går dit det ger mest pengar utomlands är inte så konstigt.

Skönt med åtminstone 2 personer som förstår vad som sägs i artikeln Smile

Räkna in mig med.
Förstår fan inte resonemanget från vissa öht. Killen får ett erbjudande som garanterat är 5-10 gånger högre netto, men det bör han refusera för att visa klubbhjärta?
Fan jag personligen följer varje jävla match och spenderar mer tid med att läsa om/prata om/följa laget än vad som förmodligen är sunt, men tom jag skulle packa trunken och vinka adjö om jag var i hans sits.

Och vad gäller ärligheten: Just FÖR att Omark inte censurerar sig själv och smeker fans medhårs till höger och vänster, så tror jag honom när han säger att Luleå är klubben han vull representer om han lirar i Sverige.

FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Kagen sön 28 jun 2015, 19:45

FruktHamster skrev:Killen får ett erbjudande som garanterat är 5-10 gånger högre netto, men det bör han refusera för att visa klubbhjärta?

Inte för att jag vill vara sådan, men vem har påstått att han bör göra det? Vi får väl backa ganska långt i tid eller lyssna till de som ropar i affekt och okunnighet för att höra sådana uttalanden?

Nåväl, jag tycker vi är inne på lite hårklyveri här. Vissa uppskattar Omarks rättframhet, andra menar att han kan vinna lite på att vara mer diplomatisk (eller smeka fans medhårs, tomato tomato). Du kan knappast skriva annat än du gör eftersom du försökt / försöker värva killen ifråga. Vi andra anonyma fegskitar kan vara ärliga med våra åsikter här inne utan att behöva försvara dem utanför forumet - uppfriskande inte sant? Wink
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Kapten Haddock sön 28 jun 2015, 21:27

Läste artikeln först idag efter att ha tittat in här.

Jag har tyckt att Linus kan ha varit lite frispråkig ibland, men i den här artikeln så kan han inte säga det bättre!
Han verkar helt ärlig och gör helt rätt i sin satsning!

Jag som LHF-fan är då glad för Linus framgång och önska honom ett stort lycka till.
Han kommer nog till en klubb där han får uppleva största trycket någonsin i sin karriär, så han lär nog få jobba för lönen.

Jag tror att LHF kommer få stor nytta av Linus efter hans utflykter, där han både blivit en bättre spelare, fått mer rutin och större respekt med sig.

Varför jag skriver utflykter är för att jag är säker på att han kommer tillbaka "hem" och eventuellt avslutar sin framgångsrika karriär här. Detta om han får vara hel och frisk givetvis!

Jag är då också helt säker på att ALLA fans kommer stå och jubla (he is back), när han entrar scenen i Konsumhallen nästa gång i de rätta färgerna!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Micke80 mån 29 jun 2015, 09:39

För egen del handlar det om två olika saker vad gäller mitt tycke för Omark.
Jag är grymt imponerad av spelaren Omark som kan göra nästan vad som hellst på isen och oftast eller alltid gör sina medspelare til bättre poängsprutor.
Jag gillar också att han är tydlig med hur han tänker då han skriver nya kontrakt även om det kan vara att bita sig själv i svansen då media för mer luft under vingarna.

Däremot är jag inte lika imponerad av personen Omark när man stöter på han då han är privat. Har inte träffat honom jätteofta men då det hänt har jag alltid fått känslan av en översittare som anser han mer värd än andra och att han kan göra lite som han vill.

Dessa delar ställs mot varandra då jag tänker på spelaren Omark i mitt lag LHF. Jag ksulle vara skitglad om han kom hit igen mdan han fortfarande har mycket hockey i sig. Samtidigt skulle jag vara lite orolig för att den andra känslan visar sig stämma och att det sänker gruppen mer än det höjer den.
Men som sagt, som spelare skulle han göra samtliga lag i SHL bättre och jag skulle inte tacka nej till han. Däremot tror jag man måste tänka på hur laget är utformat då man värvar honom så han får den där topprollen och inte ha någon annan stjärna framför sig.
Vill ju inte att det ska bli som sist då vi hade Klasén som etta och han kom in och spelade andra fiolen utan att riktigt få till det.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av FruktHamster mån 29 jun 2015, 10:16

Kagen skrev:
FruktHamster skrev:Killen får ett erbjudande som garanterat är 5-10 gånger högre netto, men det bör han refusera för att visa klubbhjärta?

Inte för att jag vill vara sådan, men vem har påstått att han bör göra det? Vi får väl backa ganska långt i tid eller lyssna till de som ropar i affekt och okunnighet för att höra sådana uttalanden?

Nåväl, jag tycker vi är inne på lite hårklyveri här. Vissa uppskattar Omarks rättframhet, andra menar att han kan vinna lite på att vara mer diplomatisk (eller smeka fans medhårs, tomato tomato). Du kan knappast skriva annat än du gör eftersom du försökt / försöker värva killen ifråga. Vi andra anonyma fegskitar kan vara ärliga med våra åsikter här inne utan att behöva försvara dem utanför forumet - uppfriskande inte sant? Wink


Blott några inlägg ovan mitt sägs att han inte älskar Luleå. Det var det inlägget och den typ av åsikter som jag syftade till. Mao, inte ditt inlägg.
Har dessutom läst liknande sådana åsikter i artikelkommentarer och på Twitter, så nog finns de allt.

Sedan har jag faktiskt inte försökt värva någon. Jag håller mig helt och hållet borta från värvningsarbetet. Det är inget jag varken ska eller vill lägga mig i.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av JuniorX mån 29 jun 2015, 11:53

Det är alltid lätt att döma andras göranden och låtanden. Ibland är det alltför lätt.
Jag tycker Omark är en mycket bra hockeyspelare med ett kunnande som inte är lätt att få tag på. Han har under ganska lång tid försökt ta sig in i NHL utan att riktigt lyckas. Och det känns som om det är först nu som hans utlandssatsning riktigt förräntar sig. Och det är klart att han ska ta varje möjlighet att trygga sin egen framtid samtidigt som han gör det på en tillräckligt hög nivå.

Han säger det ju själv i artikeln och jag tror det är precis så som de flesta spelare gör sina överväganden. Var kan jag utvecklas mest och/eller var tjänar jag bäst? Det är de två frågorna som man försöker hitta en rimlig balans på. Och ju äldre man blir desto viktigare blir såklart pengafrågan. Hur får jag tillbaks mest på min investerade tid, mitt kunnande och mitt marknadsvärde?

Som fans till ett lag i SHL så får man helt enkelt suga i sig att det egna lagets stjärnor faktiskt försvinner. That's the name of the game. Det är faktiskt föreningens ansvar att se till så att stjärnorna blir kvar. Det är inget en spelare kan ta på sig eller som man kan begära att en spelare tar ansvar för. Och i förenings ansvar ligger hela kakan. Kulturen, vinnarmentaliteten, fansen, klimatet, utvecklingen, glädje, motivation och pengar. Men SHL är för litet i dag i konkurrensen. Det är bara att konstatera.

Sen är det klart att de spelare som erkänner sig till en klubb blir speciella. Och jag tycker att Omark har gjort det. Han är "vår" spelare. Och med det i bakhuvudet så önskar jag honom allt det bästa. Och hoppas att han snart skrinnar ut i Coopladan igen.

Slutligen måste jag ifrågasätta hur somliga spelare blir hårt kritiserade medans andra helt och hållet slipper kritik. Trots att de egentligen inte göra några andra överväganden sins emellan. Det är som om man dömer spelare efter godtyckliga måttstockar beroende på hur man "uppfattar" att någon är eller inte är. Det där är ett mycket vanskligt tillvägagångssätt och jag anmodar var och en att tänka sig för en extra gång innan man börja döma sin medmänniskor.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av 27 Öqvist mån 29 jun 2015, 16:39

Det finns tre argument att välja spel i KHL för Omark! 1) Inkomsten
2) Spela i den näst bästa ligan i Världen
3) Kanske lättare att få ett bra NHL kontrakt (envägs) om han presterar. Omark vill ju återvända till NHL

Tycker att Omark väljer rätt! Skulle verkligen unna Omark att lyckas i NHL! När tiden är mogen kommer Omark att återvända till LULE!

27 Öqvist

Antal inlägg : 65
Join date : 14-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Lars158 lör 12 sep 2015, 00:30

4 mål 5 ass på 7 matcher. På stor is är Omark en fruktansvärt bra spelare.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Qirren lör 12 sep 2015, 00:44

Lars158 skrev:4 mål 5 ass på 7 matcher. På stor is är Omark en fruktansvärt bra spelare.
Ja det finns det absolut ingen tvekan om. Hoppas verkligen vi får se honom i Luleådressen igen innan han börjar gå neråt i karriären.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dentos lör 12 sep 2015, 09:15

Qirren skrev:
Lars158 skrev:4 mål 5 ass på 7 matcher. På stor is är Omark en fruktansvärt bra spelare.
Ja det finns det absolut ingen tvekan om. Hoppas verkligen vi får se honom i Luleådressen igen innan han börjar gå neråt i karriären.
Som jag förstår det är hans planer att spela två år till utomlands, för att sedan återförenas med Harju hemma hos oss. Men planer ändras alltid. Jag tror det finns goda förhoppningar dock.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 856
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Qirren lör 12 sep 2015, 23:04

Imorgon söndag visar Viasat Hockey Ak Bars - Salavat vid klockan 16 om man vill se Omark in action.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Lars158 sön 13 sep 2015, 15:57

Nu är Omark på viaplay

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Kagen sön 13 sep 2015, 17:30

Lars158 skrev:Nu är Omark på viaplay

Och finns som industrikoncern också.

Linus Omark, Del 2 AT70927
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Lars158 sön 13 sep 2015, 18:55

Omark avgör med en väldigt vacker straff! Riktigt highlight material.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Lars158 sön 13 sep 2015, 19:30

Lars158 skrev:Omark avgör med en väldigt vacker straff! Riktigt highlight material.

http://www.viasatsport.se/nyheter/hockey/omarks-lackerbit-avgjorde/

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av JuniorX fre 18 dec 2015, 13:23

Verkar som att Mårts äntligen har begripit vilken typ av spelare Omark är.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/landslag/trekronor/article21959414.ab

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Mickeee fre 18 dec 2015, 16:00

Oj kanske poletten trillat ner i skallen på omark också. bättre sent än aldrig
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Urken sön 17 jan 2016, 13:09

Forsberg utför det operativa arbetet, på order av Osten

Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Salle sön 17 jan 2016, 15:02

Linus Omark, Del 2 Wwkt42
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Rönken sön 17 jan 2016, 15:03

Hehe  Cool
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Urken sön 17 jan 2016, 15:09

Haha! cheers
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Groggen79 mån 18 jan 2016, 16:09

Med tanke på den enorma succe´ Omark gör i KHL så tycker jag nog att han borde stanna där en säsong till. Han har säkerligen 15-20 miljoner netto i KHL och det är ju väldigt fina pengar samtidigt som KHL innebär hockey på en högre nivå än SHL, vilket ofta glöms bort.

Så jag hoppas han kör en säsong till i KHL och sen, 30 år gammal, flyttar hem och lirar med LHF!

Groggen79

Antal inlägg : 181
Join date : 15-03-02
Age : 45
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Norlin mån 18 jan 2016, 19:24

Ja, med Omarks säsong i KHL hittills så finns det inte på världskartan att han kommer hem nästa säsong. Förmodligen blir han kvar där både ett och två år. Alternativt kör han även en sväng i Schweiz.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av NallePhu mån 18 jan 2016, 19:33

Omark kommer lira i KHL så länge han själv vill och kan tjäna de pengarna han gör, Finns inte en sportsligchans att han återvänder till Luleå inom de närmsta åren!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18216
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av FruktHamster mån 18 jan 2016, 20:44

Har ju dessutom ett år kvar på sitt kontrakt
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Urken mån 18 jan 2016, 20:46

FruktHamster skrev:Har ju dessutom ett år kvar på sitt kontrakt

Du har inget rykte att släppa? Hört Osten nämna något fräsigt namn månne?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Mange lör 23 jan 2016, 14:54

https://twitter.com/EnkelP/status/690887208191000576?ref_src=twsrc%5Etfw

haha skapligt häftigt Drum synd att det inte blev mål dock
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Urken lör 23 jan 2016, 18:33

Nog för att Omark är het, men såhär het?

Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av JuniorX sön 27 mar 2016, 16:54

Omark åker på mycket stryk som stjärnspelare i sitt Salavat som reducerat i matcher. Han är trots det bra, riktigt bra.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Bamsefar lör 14 maj 2016, 12:41

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av GustenA lör 14 maj 2016, 12:47

Det är ju därför man ska ha journalister som är hardcore-fans som SAIK och Frölunda.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Wolfhunter lör 14 maj 2016, 12:56

Bara hoppas att Johansson, samuelsson, Landström och Stålis mfl läser

Wolfhunter

Antal inlägg : 1151
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 16 1, 2, 3 ... 8 ... 16  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet