Linus Omark, Del 1

+105
kniba
Klabbe
JohanO
Jaguaren
NilsOskar
eklunden
Puckad
KaptenBlodskelett
RogerC
Patrik82
johan74
stormvägen
Polyfemos
Pontaking
Dentos
kobbe
Micke80
PM
LHF96
Hentos_Bror
Hedanders
Sundance Kid
Donten_
nummer 17
GamblerN
farre
Zeth
Dilox
rasbiologen
Mr Bister
DonP
MrA
Högljudd
dubstep
Kagen
Kallepedal
mango
Donowitz
UnSaccoDiSoldi
jessen
Kraftkung
Mickeee
Hellcop
Man of Steel
BodenSwe
kralle
rumpztr
håkke
Tony Moore
LuleåWinston
Lasse Proppmätt
kjell
Old Brooklyn
Pajala
Ingemar
MRGHOST
Lulefan
zamboni
icemask
LubosC
knutten
HalleLuleå
Rönken
Dalle
#96
pingu
Purre
barbapapi
kokostrollet
Slapshot
Norlin
Pentothal
Huselius1
tibet
CKa
Pickadoll
Rikky
Homer96
Wirbelwind
Redbear
Johan__
Dustin
hokkzorz
Mange
Urken
FruktHamster
Jovi
JahNT
Lars158
Jonken
LulefanGBG
Snikne Ville
amarule
makkanmakkan
Lajon
NallePhu
Rayko
Chris Hendrix
Tigerman
Zeb Macahan
Salle
Dave Rock
Beast.
Bamsefar
MickkeJ
109 posters

Sida 18 av 20 Föregående  1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20  Nästa

Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lars158 2014-02-22, 22:33

Vilken lång jävla vecka det kommer vara fram till fredag..

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Pickadoll 2014-02-23, 07:01

Varför ska inte Omark spela på onsdag mot HV?
Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194
Join date : 12-01-22
Age : 46
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lars158 2014-02-23, 10:13

Pickadoll skrev:Varför ska inte Omark spela på onsdag mot HV?

Jag funderar om det inte är så att LHF vill ha debuten på hemmaplan. Min gissning som huvudskäl.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Pickadoll 2014-02-23, 10:27

Bättre på alla sätt att han får en match extra innan slutspelet börjar tycker jag.
Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194
Join date : 12-01-22
Age : 46
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av MickkeJ 2014-02-23, 10:43

Kan kanske ha nåt att göra med övergångsregler/pappersjobb och att Boston inte kan göra detta innan NHL:s transferfönster öppnar igen efter OS.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Bamsefar 2014-02-23, 11:02

MickkeJ skrev:Kan kanske ha nåt att göra med övergångsregler/pappersjobb och att Boston inte kan göra detta innan NHL:s transferfönster öppnar igen efter OS.

Ja, eller Buffalo då Cool  Nä, tror nog man vill maximera effekten på hemmaplan, sälja så mycket biljetter som möjligt och lägga upp det lite snyggt inför entren.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Urken 2014-02-23, 11:03

Nära där, Micke! Buffalo.

Jag tror att de bara vill ha debuten på hemmaplan. Jag menar, om inget pappersarbete eller arbete öht(?) kan utföras under OS, så borde han inte ens vara här. Så den biten borde inte vara nå problem kan man tycka.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Urken 2014-02-23, 11:03

Vi tänker i samma spår, Bamsefar.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av MickkeJ 2014-02-23, 11:43

Bamsefar skrev:
MickkeJ skrev:Kan kanske ha nåt att göra med övergångsregler/pappersjobb och att Boston inte kan göra detta innan NHL:s transferfönster öppnar igen efter OS.

Ja, eller Buffalo då Cool  Nä, tror nog man vill maximera effekten på hemmaplan, sälja så mycket biljetter som möjligt och lägga upp det lite snyggt inför entren.
 Very Happy 
Jaja, Buffalo då.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Snikne Ville 2014-02-23, 19:55

Var ett familjearrangemang för småknattar med "hockey" o autografskrivning m m på förmiddagen idag. Omark var närvarande.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Ingemar 2014-02-25, 11:12

http://t.sr.se/1o2Gyf6
Bulan och Wallmark om Omark och deras line.
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lars158 2014-02-26, 21:33

http://luleahockey.se/artikel/49111/

Runt klockan 17.00 kommer Linus Omark upp för en intervju bakom ståplats innan han återvänder till laget för att förbereda sig inför sin hemmapremiär i ett kokande Coop Norrbotten Arena.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lars158 2014-03-05, 16:28

http://www.nsd.se/sport/alla-vet-vi-vad-linus-omark-behover-for-att-lyckas-8328277.aspx

Rubrik: "Alla vet vi vad Linus Omark behöver för att lyckas"

Citatet: "Linus Omarks värsta skada är mer känd under namnet Johan Forsberg."

En ganska lång krönika av Pelle som handlar om Omark och framförallt vilka spelartyper han borde ha bredvid sig. Pelles krönikor är oftast väldigt läsvärda. I bloggform när han hade den uppgiften för några år sen så blev det inte så mycket vettigt. Men i krönikor kan jag ofta uppskatta Pelles alster.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Rönken 2014-03-05, 16:31

Jag undrar om det blir så stora förändringar, Foppa blir nog kvar med Omark. Enda är väl att Mannberg kliver in på Hedmans plats. Men lite småkul skrivet av Pelle Cervenka om Omarks skada, samt att han i övrigt har många poänger i krönikan.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av MrA 2014-03-05, 18:02

Någon som ids kopiera?
MrA
MrA

Antal inlägg : 401
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lars158 2014-03-05, 20:16


Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Rönken 2014-03-05, 20:21


Känns inte så oväntat, är det förresten bara jag eller är det bland första gångerna man får någon som frågar lite mer specifikt om en kedja. Inte som annars att man nöjer sig med ett standardsvar, trevligt måste jag säga.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Donowitz 2014-03-05, 21:10


Mkt negativt från min sida nu, ber om ursäkt för det men det där är ju helt bedrövliga svar på frågorna. Känner hur jag rent av blir förbannad.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Urken 2014-03-05, 21:18

Rönken skrev:

Känns inte så oväntat, är det förresten bara jag eller är det bland första gångerna man får någon som frågar lite mer specifikt om en kedja. Inte som annars att man nöjer sig med ett standardsvar, trevligt måste jag säga.

Det där uppskattades oerhört mycket! Mer sånt.. Om Olle haltar vid sidan av isen - vilket jag inte hade en aning om - så kan det ju absolut förklara varför han ser så himla loj och seg ut.. Just den här öppenheten skulle jag vilja se mer utav, även om jag förstår om tränarna vill hålla stängda dörrar för att inte ge motståndarna några som helst fördelar.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Snikne Ville 2014-03-06, 08:00

Tycker ändå det ligger en del i Rönkens svar ang omgivning, man får inte per automatik kika på vad som fungerat förr.
"- Det tror jag är farligt, framför allt för att hockeyn då var helt annorlunda. På den tiden spelade alla lag man mot man i försvaret, det räckte att Linus drog sin kille för att det skulle bildas ett överläge. Nu för tiden är det inte så enkelt, du måste pumpa på med fart under längre tid i anfallszon för att skapa chanserna. Det är en annan sport nu."

Sen vidhåller jag min egen uppfattning om att jag tror en vänsterspade passar bättre med Omark vilket med all tydlighet visade sig vid Walles mål senast.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av FruktHamster 2014-03-06, 08:40

Jag tror absolut en snabb och rivig forward är ett bra kompliment till omark och wallmark. Problemet är bara att foppa inte håller måttet.
Hade vi kunnat klona ledin så hade saken varit biff.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Slapshot 2014-03-06, 10:14

Fabbe? Lol

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Redbear 2014-03-06, 11:47

Hedman vill jag se med Omark/Wallmark, alternativt Cehlarik. Foppa ska inte vara i den kedjan.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av LulefanGBG 2014-03-06, 12:27

Hedman hade kanske funkat, men grejen är att jag inte gärna vill sära på Fogström, Fabbe och Hedman då jag tycker att den kedjan fungerat väldigt bra mot slutet. Fruktansvärt jobbig att möta och de får faktiskt fast pucken riktigt bra i anfallszon och skapar en del lägen också när de är inne och kör.

Sedan vill jag också ge Cehlarik chansen så hade gärna sett honom få sin chans bredvid Wallmark och Omark.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Micke80 2014-03-06, 18:54

LulefanGBG skrev:Hedman hade kanske funkat, men grejen är att jag inte gärna vill sära på Fogström, Fabbe och Hedman då jag tycker att den kedjan fungerat väldigt bra mot slutet. Fruktansvärt jobbig att möta och de får faktiskt fast pucken riktigt bra i anfallszon och skapar en del lägen också när de är inne och kör.

Sedan vill jag också ge Cehlarik chansen så hade gärna sett honom få sin chans bredvid Wallmark och Omark.

Nu ska jag häda lite men jag hade velat prova Omark med Fogström och Hedman. Båda dessa spelare har lite offensiv i sig, Fogström är en bra tvåvägscenter och kan städa upp efter de andra två och Hedman kan bana väg, är ok med pucken och har ett ok skott. Gör det enkelt och byt plats på Fabbe och Omark bara så tror jag det blir helt ok.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av LulefanGBG 2014-03-06, 19:42

Fogström är väldigt underskattad. Tycker han är en väldigt komplett center. Hade kanske inte alls varit dumt att prova honom med Omark.


Cehlarik och Fogström har ju dessutom förra säsongen fungerat väldigt bra ihop. Tänk:
Omark, Fogström, Cehlarik

Det kanske inte är så dumt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Rönken 2014-03-06, 19:51

Cehlarik är så långt ifrån laget att han inte ens platsar att värma bänk, spelar han slutspel så är det pga 3-4 skador eller liknande scenario dessvärre.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Slapshot 2014-03-06, 20:13

LulefanGBG skrev:Fogström är väldigt underskattad. Tycker han är en väldigt komplett center. Hade kanske inte alls varit dumt att prova honom med Omark.


Cehlarik och Fogström har ju dessutom förra säsongen fungerat väldigt bra ihop. Tänk:
Omark, Fogström, Cehlarik

Det kanske inte är så dumt.


Har jag ju sagt hela tiden. Fogström (Lavander) och Cehlarik (Harju)

Kan ju knappast vara sämre än nu iaf Smile

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lulefan 2014-03-06, 21:53

4 poäng på 4 matcher är väl ändå helt godkänt, trots att han inte fått det att stämma så bra i sin kedja. Men har väl inte direkt sett så bra ut som jag hade trott, men hade kanske lite orealistiska förväntningar. Men det kanske kommer mer!

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Rönken 2014-03-06, 22:08

Tycker han sett bra ut ändå, i det stora hela. Bra på att hålla pucken och hittar passningarna som förväntat, sedan är det ju som så att Foppa inte är rätt person för att hantera passningarna tyvärr. Det jag kände med Omark var att 4-5 matcher för att spela in sig är ok, för att acklimatisera sig efter spelsystem och medspelare. Problemet är att hela laget sett ut att vara helt ointresserade av att spela hockey, kan bli knepigt att bara slå på dom känslorna inför slutspelet.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lajon 2014-03-06, 22:20

Märkligt att hela laget åkt på pyspunka sedan han anslöt?
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Rönken 2014-03-06, 22:26

Såg bra ut mot Örebro trots allt, men är som tidigare under säsongen att man bara klappar igenom totalt vid motgång verkar det som.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lajon 2014-03-06, 22:30

Men fyra raka förluster? När hände det senast?
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av zamboni 2014-03-07, 10:06

Det verkar som att Omark för med sig 'otur' (i brist på annat ord) till lagen han hamnar i. Hur var det i Schweiz när han vann skytteligan ? Åke inte de ut i slutspelet (Zug) ?
zamboni
zamboni

Antal inlägg : 91
Join date : 12-10-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av kobbe 2014-03-07, 17:49

Zug var ett bottenlag i början av säsongen innan Zäta och Brunner anlände. De slutade trea i tabellen och åkte ut i semifinalen mot Bern med 3-4 i matcher. Bern vann sedan finalen.
kobbe
kobbe

Antal inlägg : 4
Join date : 13-11-03

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Urken 2014-03-16, 21:59

Ingen som har hört något mer huruvida han tänker inför nästa säsong? Vore onekligen roligt att få se åtminstone en av våra topp-Linusar (nej, Persson hör inte hit) i Luleå Hockey nästa säsong.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Dalle 2014-03-16, 23:10

En fundering angående värvningen av Omark... undra hur väl Osten hade förankrat denna i-slutet-av-säsongen-värvning med coachteamet egentligen? Tycker att man fortfarande kämpade med att försöka hitta rätt bland formationer innan OS-upphållet och så slänger man in en "impact"-spelare som Omark i sökandet och det blev hela havet stormar i laguppställningen. Osten har kunnat göra denna värvning helt på egen hand då han visste att det skulle bli så positiv uppståndelse kring detta även fast Rönken & Co kanske såg behov av andra spelartyper i slutet av säsongen och inför slutspelet. Det är ju inte särdeles optimalt att hålla på att laborera med formationerna när slutspelet har börjat med en trupp där alla spelare i truppen till synes finns att tillgå. I detta sammanhang hade det förstås varit bra om Omark hade anslutit betydligt tidigare under säsongen, (såvida Rönken & Co anser att han är en önskespelare och sista avgörande pusselbit i lagets spelsystem dvs...)
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Bamsefar 2014-03-17, 00:21

Dalle skrev:En fundering angående värvningen av Omark... undra hur väl Osten hade förankrat denna i-slutet-av-säsongen-värvning med coachteamet egentligen? Tycker att man fortfarande kämpade med att försöka hitta rätt bland formationer innan OS-upphållet och så slänger man in en "impact"-spelare som Omark i sökandet och det blev hela havet stormar i laguppställningen. Osten har kunnat göra denna värvning helt på egen hand då han visste att det skulle bli så positiv uppståndelse kring detta även fast Rönken & Co kanske såg behov av andra spelartyper i slutet av säsongen och inför slutspelet. Det är ju inte särdeles optimalt att hålla på att laborera med formationerna när slutspelet har börjat med en trupp där alla spelare i truppen till synes finns att tillgå. I detta sammanhang hade det förstås varit bra om Omark hade anslutit betydligt tidigare under säsongen, (såvida Rönken & Co anser att han är en önskespelare och sista avgörande pusselbit i lagets spelsystem dvs...)

Tror du spikade huvudet ordentligt där och det kan vara orsaken och förklaringen till mycket. Att "Osten" har värvat spelare som Rönnqvist inte ville ha känns som en förklaring till märkliga bänkningar och motsatt överutnyttjande av spelare som inte presterar i paritet med deras förmodade skils. Undrar om inte det kan vara en orsak för Rönnqvists "Timeout" han orkar helt enkelt inte gnabbas med Osten längre.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Slapshot 2014-03-17, 06:00

Problemet är att det stundtals har sett ut så här hela säsongen. Virrigt försvarsspel och viljelöst...nu är det väl snäppet värre kanske men det är då ingenting som är någon nyhet. Omark kan väl säkert påverka men det är inte hela sanningen tror jag. Tror problemet sitter högre upp än i spelartruppen. Alla kan inte bli så klappkassa på en gång.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Dentos 2014-03-18, 13:23

Fan är det bara jag som är förvånad över hur pass dålig klubbteknik Omark har? Han är väldigt fantasirik men pucken vill inte sitta på hans blad alls och hans klubbteknik sinkar hans grymt bra tänkta dragningar. Jag hade faktiskt större förhoppningar om att han utvecklat klubbtekniken på andra sidan pölen men han är just nu ljusår ifrån Klasens klubbteknik.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 863
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Bamsefar 2014-03-18, 13:47

Dentos skrev:Fan är det bara jag som är förvånad över hur pass dålig klubbteknik Omark har? Han är väldigt fantasirik men pucken vill inte sitta på hans blad alls och hans klubbteknik sinkar hans grymt bra tänkta dragningar. Jag hade faktiskt större förhoppningar om att han utvecklat klubbtekniken på andra sidan pölen men han är just nu ljusår ifrån Klasens klubbteknik.

Jodå, tycker han ser grymt otränad ut, knappt ngt flås och hinner inte med sig själv knappt....hmmm.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lulefan 2014-03-18, 17:00

Har för mig att Rönken i någon intervju pratade om att Omark skulle träna sig i form? Vad gjorde han veckorna innan han kom till Luleå? Åt marshmallows?

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Pontaking 2014-03-18, 18:06

Lulefan: Han var på semester i karibien så mycket möjligt att han faktiskt åt marshmallows  Surprised 

Pontaking

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Rönken 2014-03-18, 18:08

Omark sa själv i en intervju att han skulle ta igen två veckorna han haft uppehåll ifrån. Han nämnde att han skulle varar nertränade första matcherna men visst ser det fortsatt segt ut.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Polyfemos 2014-03-18, 23:14

Omarks senaste vinst var mot Washington den 12 januari. Sedan har han varit på isen i 12 raka torskar. Imponerande... Question
Polyfemos
Polyfemos

Antal inlägg : 1654
Join date : 14-03-18

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av stormvägen 2014-03-18, 23:18

Polyfemos skrev:Omarks senaste vinst var mot Washington den 12 januari. Sedan har han varit på isen i 12 raka torskar. Imponerande... Question

Man kan undra hur mycket han dragit in på sju senaste.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Donowitz 2014-03-20, 17:52

Rykte: Omark på väg till Jokerit för 14/15.
http://www.iltasanomat.fi/khl/art-1288667559375.html

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Urken 2014-03-28, 00:26

Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Zeth 2014-03-28, 16:53

bearjew skrev:Rykte: Omark på väg till Jokerit för 14/15.
http://www.iltasanomat.fi/khl/art-1288667559375.html

Han och Harju är redan klar för Jokerit Neutral
Zeth
Zeth

Antal inlägg : 150
Join date : 12-03-17

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av stormvägen 2014-03-28, 17:22

stormvägen skrev:
Polyfemos skrev:Omarks senaste vinst var mot Washington den 12 januari. Sedan har han varit på isen i 12 raka torskar. Imponerande... Question

Man kan undra hur mycket han dragit in på sju senaste.
Kan man tro att Osten körde prestationsbaserat kontrakt?

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 18 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 18 av 20 Föregående  1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet