Linus Omark, Del 2

+113
Lillwitte
Tobbebias88
Xerzocx
zamboni
LinusFröbergsMustasch
DaVoc
Panikvärvning
Tjågen
Taabe
Serkan122
Witchfinder77
JohanO
NilsOskar
BulanFanClub
Metheuz
SatanicPanic
Erik13
Mr Bister
Monco
Zorken1
Danneja
MttG
Langelevefabricius
kralle
Platermos
trallgöken
Kicko
Blitzwagen
Hostak straffar
Dundernisse
Nr10
Atlet
Jokerman ll
Jojjan
Kanellängd
Omega83
Gpa
Sir Prozac
Rayko
Hellcop
wilmus2007
Lajon
JoakimJ
farre
tibet
Dilox
ezz
Norrlandstoken
#96
GrodanBoll
Diktatorn
LHF96
Lehto
Sportchefen #2
Pontaking
Jokerman
Blinders
Lillajag
icemask
Old Brooklyn
Rikky
Hedanders
Jonken
Donowitz
NeedforX
JayDee
Dustin
kamelbullen
RSD555
Hankburger
amarule
Tigerman
Tony Moore
hokkzorz
Patrik82
ski3r
pingu
Redbear
nummer 17
Ferros
Puckad
LulefanGBG
Slapshot
Snikne Ville
KaptenBlodskelett
Kallepedal
Knäcktomten
Wolfhunter
GustenA
Bamsefar
Mange
NallePhu
Norlin
Groggen79
Salle
Lars158
Kagen
Qirren
Dentos
27 Öqvist
JuniorX
Micke80
Kapten Haddock
Pajala
Rönken
kokostrollet
Tackleberry
Mickeee
Sundance Kid
FruktHamster
CKa
Lulefan
Urken
117 posters

Sida 15 av 16 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16  Nästa

Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av zamboni fre 28 apr 2023, 04:23

Grattis till titeln Linus. Nu vet du hur det görs. Kom hem och repetera och lär Lulespelarna också.
zamboni
zamboni

Antal inlägg : 91
Join date : 12-10-22

Redbear, Puckad and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Xerzocx fre 28 apr 2023, 09:27


Xerzocx

Antal inlägg : 234
Join date : 19-10-05
Age : 44
Ort : Skurup

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders fre 28 apr 2023, 10:19



Förvånansvärt många one-timers av Omark.
Gjorde knappt en enda i Luleå senast?

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Tony Moore, Blitzwagen and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Serkan122 fre 28 apr 2023, 18:11


Serkan122

Antal inlägg : 2782
Join date : 22-05-31

Redbear likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dustin fre 28 apr 2023, 20:52

Helt otroligt att han direkt efter matchen och guldet tänker på att få vinna med Luleå Hockey nästa år, vackert.

Den här segern kan komma att betyda mycket för Omarks kommande säsong om Luleå går långt, känslan av att vinna och att man klarar att gå hela vägen ska inte underskattas. Jävlar så jag längtar till nästa säsong.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

NallePhu, Tony Moore, Redbear, Blinders, Blitzwagen, SatanicPanic and Bros! like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Redbear tor 11 maj 2023, 11:04

Välkommen tillbaka I love you cheers
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6713
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Tony Moore, Puckad, Kanellängd, SatanicPanic and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Diktatorn tor 11 maj 2023, 11:10

JAAAAAAAA!!!!!!!!!
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 609
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Bamsefar tor 11 maj 2023, 11:32

🍪👍🥳
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Tony Moore tor 11 maj 2023, 11:56

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Bamsefar, Redbear, kokostrollet, LHF96, Puckad, Kneten and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Pontaking tor 11 maj 2023, 12:06

Lyckas limpan lösa SM-guld ska tröjan upp i taket innan han ens har slutat

Pontaking

Antal inlägg : 1201
Join date : 14-03-16

Hedanders, Lehto and SatanicPanic like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av LulefanGBG tor 11 maj 2023, 12:15

Haft en sådan jäääävla pissvecka på jobbet så kommer det här förlösande beskedet. Äntligen!

Sagan om Konungens återkomst!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Danneja tor 11 maj 2023, 13:30

"Det känns som att jag har svikit hela den här staden". Det var Linus Omarks sista ord efter finalförlusten mot Färjestad. Men nu är 36-åringen tillbaka i Luleå Hockey med ett uppdrag kvar att utföra – att bärga SM-guldet

Det har varit på gång en tid. Redan i slutet av januari kunde vi berätta att Linus Omark ville återvända till Luleå Hockey och därmed bryta kontraktet med det schweiziska laget Genève-Servette som han för några veckor sedan vann mästerskapet i Schweiz med.

Nu, knappa fyra månader senare, har alla bitar fallit på plats och Linus Omark sitter nu med ett påskrivet tvåårskontrakt med Luleå Hockey.

När Sporten når Omark befinner han sig i Stockholm med familjen. Så klart är det en lättad Omark nu när han har sin hockeyframtid utstakad.

– Det känns skitkul. Vi som familj har känt en längre tid att vi vill hem och jag är jätteglad att få komma till Luleå Hockey och hjälpa till. Jag är superglad att få vara hemma igen, säger Linus Omark.

Med tanke på att Omark är 36 år och de två döttrarna, 7 och 4 år, nu börjar komma upp i skolåldern känns hemflytten naturlig.

Är du färdig med utlandsäventyr nu?

– Visst är det så. Jag hade ett år kvar på kontraktet men vi kände att det är dags att flytta hem nu. Nu ska jag spela i Luleå resten av min karriär, säger Omark.

Men i och med att kontraktet med Genève-Servette gällde även över nästa säsong var det ingen självklarhet att det skulle bli en återkomst i Luleå.

Har det funnits en oro att det inte skulle lösa sig?

– Nej, egentligen inte. Det enda som har varit är hur lång tid det skulle ta att lösa. De (Genève-Servette) har vetat ett bra tag att jag vill hem, säger han.

Med tanke på hur det slutade senaste sejouren i Luleå Hockey, och att han fick vinna mästerskapet i Schweiz året efter, är målsättningen ganska given för honom nu.

Det känns som att du har ett uppdrag kvar att utföra i din karriär?

– Ja, det är därför jag kommer hem. Jag fick ju mersmak att få vinna i år med Genève. Det var ödet att vi inte skulle vinna förra gången och att jag nu får chansen igen att gå för guldet med Luleå, säger han.

Finalförlusten i match 7 mot Färjestad svider ännu. Något som säkerställer att det är en fullt motiverad Omark som kommer tillbaka.

– Om jag inte hade varit hungrig så hade jag inte kommit hem. Då hade jag spelat klart det sista året och plockat ut de sista kulorna för karriären och sedan lagt av. Jag har hungern kvar och den vill jag ta ut på "mitt lag", säger han.

– Jag har inte så många år kvar nu och jag vill ge dem sista och bästa åren till Luleå.

Vad talar för att guldet hamnar i Luleå?

– Det är ett hårt jobb som ska göras och alla i gruppen måste vilja vinna. Men det krävs som sagt hårt jobba av alla, redan nu från början, om vi ska kunna stå där med guldet till våren, säger 36-åringen och fortsätter:

– Det gäller att få ihop gruppen och sedan kan vi börja snacka om guld i framtiden.

När kommer du vara på plats för träning med laget?

– Det blir här i månaden någon gång så det blir relativt snart.

Med tanke på framgången senast där han slog klubbrekordet i Luleå Hockey med sina 58 poäng på 52 matcher, är han medveten om att förväntningarna är i det närmaste hysteriska.

– Det är press på mig och jag vet om det. Jag ska in och leverera men för mig gäller det att bara göra det jag alltid gjort och det är jag taggad för, säger han.

Hur gärna vill du möta Färjestad i en SM-final?

– Det spelar ingen roll vilka som står på andra sidan. Men visst, Färjestad skulle jag gärna försöka slå, säger Linus Omark.

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

kokostrollet and Kagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blitzwagen tor 11 maj 2023, 16:40

Yesyesyesyes!

Blitzwagen

Antal inlägg : 132
Join date : 21-03-24

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av NallePhu tor 11 maj 2023, 17:39


#67 KING IS BACK!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18226
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Tobbebias88 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Danneja tor 11 maj 2023, 18:04

Är det någon med aftonbladet plus som kan länka intervjun med Omark från Abrahamsson

Samt Wennerholms krönika där?

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger tor 11 maj 2023, 18:18

Linus Omark återvände till Luleå inför säsongen 21/22 och det blev ett år att minnas. Efter en lite skakig höst dominerade Omark på välkänt manér, han öste in 58 poäng och ytterligare 17 i slutspelet, där Luleå gick hela vägen till SM-final.

Där brändes två matchbollar och FBK-kaptenen Linus Johansson fick lyfta Le Mat-pokalen i Coop Norrbotten Arena.

En förlust som sved mer än de flesta förluster. Inte minst för Omark.

Nu är trollkarlen från Övertorneå tillbaka i Luleå, han presenterades på en presskonferens i dag.

Själv var han inte på plats utan tillbringar dagen i bilen tillsammans med familjen. De ska ta sig de hundra milen mellan Stockholm (där familjen har ett boende och varit sedan de kom från Schweiz) och Luleå.

Utöver dotterns Stellas starka vilja att återvända finns det ytterligare en tung anledning till att Linus Omark spelar med stålmannen på bröstet kommande säsong: att vinna SM-guld med Luleå.

– Ja, hade vi vunnit för ett år sedan hade jag nog inte kommit tillbaka. Hungern att vinna, det är därför jag är tillbaka. Jag känner själv att jag har den hungern än och det var avgörande.

Ordnade första guldet någonsin för Genève
På ett sportsligt plan är det SM-guldet den här återkomsten handlar om för dig?

– Ja, det är den stora motivationen och det är mitt mål och det hoppas jag att alla i gruppen också har. Nu är det ett nytt lag och det är lätt att snacka men det är hårt jobb som gäller.

Linus Omark kommer från ett historiskt guld med Genevé, där han svarade för 56 poäng i ligan och tolv till i slutspelet, men det är framtiden med Luleå som han helst vill prata om.

– Vi hade ett otroligt bra lag där (i Genevé) så det var kul, det gav mersmak till de kommande åren, säger han innan han direkt växlar över till den kommande säsongen med Luleå.

– Jag kan inte vänta på att få träffa gubbarna så vi kan börja vår resa.

Ja, och när blir det?

– Måndag, kanske.

Haft mycket kontakt med Andreasson
En som han kommer att träffa förr eller senare är tidigare radarpartnern Pontus Andreasson som också återvänder till Luleå efter ett år i Detroits organisation:

– Klart att vi har haft en hel del kontakt. Kul att ”Ponta” väljer att komma tillbaka. Det är en otroligt bra hockeyspelare med stor potential i sig. Vi ska göra honom till en superstar. Jag och laget ska göra det vi kan, sedan är det upp till honom och till alla andra också.

När Omark återvände 2021 hade han inte gjort en hel säsong i SHL sedan 2008. Om han kände en osäkerhet då är han betydligt mer trygg nu runt hur ligan fungerar:

– Då visste jag inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, nu är det bara ett år sedan jag var där. Jag vet vad som förväntas av mig och vad jag förväntar av mig själv.

Pressen på dig kommer vara enorm.

– Det är jag medveten om och press har jag haft hela min karriär. Men visst, det är hemmaklubben nu. Jag fick några brev hemskickade förra hösten innan det löste sig, så jag vet hur det kan vara. Men hade jag inte varit redo hade jag inte kommit hem.

Många spelare var bakfulla efter finalförlusten
Huset i Luleå har han hyrt ut till kompisen Leo Komarov och nu blir det första gången han får se det sedan han återvände till Schweiz.

– Vi får se när vi kommer hem, om det står kvar…

Luleås säsong har han bättre koll på:

– Jag har sett varenda match jag har kunnat, följt dem slaviskt. De hade en tuff höst där självförtroendet i gruppen påverkades. Det var gubbar som levde kvar lite i den där finalförlusten och var lite bakfulla, om man säger så. De hade inte energin medan jag kom till en ny miljö, så det var bra för mig. Annars tror jag att det hade gått tyngre även för mig. Vi fick se på slutet vilket bra lag de var, säger Omark.

Ett skadeskjutet Luleå var det lag som pressade mästarna Växjö hårdast och tog kvartsfinalen till en sjunde match.

Familjen Omark anländer till Luleå under torsdag kväll. Redan på måndag får dottern Stella träffa sina klasskamrater:

– Yes, hon börjar direkt på måndag och ska gå de avslutande veckorna före sommarlovet, säger Linus Omark.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

NallePhu, Diktatorn, Kanellängd, Danneja and Tobbebias88 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger tor 11 maj 2023, 18:19

Wennerholms Krönika:

Linus Omark är tillbaka i Luleå.

Och hela SHL borde jubla.

Han kommer att lyfta norrbottningarna mot skyarna igen.

Sällan har en enskild spelare betytt så mycket för en klubb.


Omark går direkt in på förstaplatsen över SHL:s tyngsta nyförvärv inför nästa säsong.

Trots att konkurrensen är stenhård.

Och det var ingen större överraskning att Linus Omark blev klar till slut.

De flesta hade väl räknat med det, även om det handlade om att få loss honom från hans gällande kontrakt med nyblivna schweiziska mästarna Geneve-Servette.

Men hur mycket det än kostade Luleå, så var det värt det.

Eller om det nu var klubbens mecenat och miljardär Joakim Porsner som gick in och betalade kalaset.

Vad vet jag.

Men väl investerade pengar i så fall.

Luleå kommer att klättra rejält
Jag hade med Linus Omark redan i mitt rekordtidiga tips hur SHL skulle sluta nästa år.

Då tippade jag att Luleå skulle klättra mest av alla lag – från årets tiondeplats till den andra.

Det är väl ungefär den skillnaden Omark gör för Thomas ”Bulan” Berglunds gäng.

Vintern som gick hade Luleå samma stabila försvarsspel som vanligt, men de saknade den spets som tog laget till SM-final och en makalös publikfest mot Färjestad 2022.

Då var det Linus Omark och Pontus Andreasson som producerade framåt likt en svensk version av Connor McDavid och Leon Draisaitl.

Inga jämförelser i övrigt, men känslan är att de två svenskarna betyder lika mycket för Luleås offensiv som McDavid och Draisaitl för Edmontons.

Nu är båda tillbaka.

Det förvandlar också Luleå till ett helt annat lag än de var säsongen som gick och där de kämpade i botten innan de till slut tog den där sista slutspelsplatsen.

Det var först då det blev slutspelshockey som lagets defensiv betalade sig, först genom att slå ut Oskarshamn i åttondelen och sedan pressa blivande mästarna Växjö till sju matcher i kvartsfinalen.

Minst antal mål i hela SHL
Luleå var ett skott i insidan av stolpen att ta den där sjunde matchen till en oviss förlängning.

En sorts sista bekräftelse på att målskyttet var det stora problemet säsongen som gick.

Med totalt 117 mål i grundserien var Bulans gäng överlägset sämst.

Och jämfört med säsongen 2021–22 tappade de 44 mål framåt.

Då kan jag flika in att firma Omark/Andreasson gjorde 39 mål tillsammans säsongen innan, vilket motsvarar ungefär hela tappet.

Nu känns det nästan som om Luleå har ett överflöd av målskyttar som kan ta hand om Omarks framspelningar.

Succékedjan med Omark och Andreasson med Juhani Tyrväinen som center är intakt.

Dessutom är talangen Nikola Pasic klar efter en stark säsong i Södertälje.

Nye tjecken Patrik Zdrahal är också en måltjuv och även Mario Kempe får ses som ett nyförvärv efter sin svaga och skadefylld tid, sedan har värvats sent av ett desperat Luleå.


Om SHL kändes hett med alla återvändare inför förra säsongen, så känns ligan nästan ännu hetare nu.

Det trots att det rejält avslaget SM-slutspel avslutade säsongen och det hockeyallsvenska slutspelet snodde det mesta av uppmärksamheten,

Men det är starka namn som kommer hem den här gången.

Inte minst till Frölunda, som är min favorit till SM-guldet nästa säsong.

Just snäppet före Luleå.

Göteborgarna står inför en nystart känns det som, där Omarks lagkompis och VM-backen Henrik Tömmernes återvänder efter alla år i Schweiz och där Gustav Rydahl ersätter ikonen Joel Lundqvist.

Att Frölunda har råd att nobba Loui Eriksson känns som att de tror på vad de gör, även om jag är övertygad om att Loui gjort laget ännu starkare.

Försäsongens mest märkliga beslut.

Men jag hoppas ändå lite på Luleå-Frölunda i en SM-final, då det skulle bli första gången de möttes sedan den klassiska finalen 1996 då norrbottningarna tog sitt hittills enda SM-guld.

Då skulle ingen klaga på underhållningsvärdet.

Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

NallePhu, Diktatorn, Kanellängd, Danneja and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Danneja tor 11 maj 2023, 18:38

Tusen tack Hankburger!

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Hankburger likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger tor 11 maj 2023, 19:35

Danneja skrev:Tusen tack Hankburger!

Inga problem.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Pajala tor 11 maj 2023, 19:39

Härligt, nu finns det hopp om att slippa kvalspel 😁
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Lars158 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Tobbebias88 tor 11 maj 2023, 20:25

Gåshud om Linus Omark presenteras på premiären till Kanye Wests - Homecoming. Men jag fattar att han isf kör Haj o kaka

Tobbebias88

Antal inlägg : 54
Join date : 22-08-07

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dustin tor 11 maj 2023, 20:29

Tobbebias88 skrev:Gåshud om Linus Omark presenteras på premiären till Kanye Wests - Homecoming. Men jag fattar att han isf kör Haj o kaka

Har du sovit i två år…. Vi vill ha mera…

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

LHF96 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Tobbebias88 fre 12 maj 2023, 05:48

Dustin skrev:
Tobbebias88 skrev:Gåshud om Linus Omark presenteras på premiären till Kanye Wests - Homecoming. Men jag fattar att han isf kör Haj o kaka

Har du sovit i två år…. Vi vill ha mera…

Jag har sovit i fem år.

Tobbebias88

Antal inlägg : 54
Join date : 22-08-07

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Puckad fre 12 maj 2023, 11:44

Tobbebias88 skrev:
Dustin skrev:
Tobbebias88 skrev:Gåshud om Linus Omark presenteras på premiären till Kanye Wests - Homecoming. Men jag fattar att han isf kör Haj o kaka

Har du sovit i två år…. Vi vill ha mera…

Jag har sovit i fem år.
Fastanställd alltså! Skål!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Puckad tis 23 maj 2023, 15:39



En leende limpan med mycket energi!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Tony Moore, Redbear, Kanellängd, Blitzwagen and Bros! like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Redbear tis 23 maj 2023, 15:40

I love you I love you I love you
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6713
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders tis 23 maj 2023, 15:47

Puckad skrev:

En leende limpan med mycket energi!
Sista dansen nu de här två säsongerna.

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Danneja tis 23 maj 2023, 16:35

Blinders skrev:
Puckad skrev:

En leende limpan med mycket energi!
Sista dansen nu de här två säsongerna.

Inte alls säkert, finns många spelare i hans kaliber som spelat tills 40+

Joel lundqvist te x 😀

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders tis 23 maj 2023, 16:40

Danneja skrev:
Blinders skrev:
Puckad skrev:

En leende limpan med mycket energi!
Sista dansen nu de här två säsongerna.

Inte alls säkert, finns många spelare i hans kaliber som spelat tills 40+

Joel lundqvist te x 😀
Om Luleå inte vinner så kanske han fortsätter.

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Tony Moore tis 23 maj 2023, 20:10

Om Linus fortsätter längre än de 2 kommande säsongerna beror på motivationen. Han skulle kunna bli en bra center, lite mindre skridskoåkning men bidra med sitt suveräna spelsinne, ungefär som Johan Davidsson (HV71).

Hoppas han vill och kan förgylla hockeyn för oss LHF:are och övriga hockey Sverige minst 3-4 säsonger till Smile
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders tis 23 maj 2023, 20:13

Tony Moore skrev:Om Linus fortsätter längre än de 2 kommande säsongerna beror på motivationen. Han skulle kunna bli en bra center, lite mindre skridskoåkning men bidra med sitt suveräna spelsinne, ungefär som Johan Davidsson (HV71).

Hoppas han vill och kan förgylla hockeyn för oss LHF:are och övriga hockey Sverige minst 3-4 säsonger till Smile
Center vet jag inte, men bara Omark fortsätter sköta träningen och har motivationen så kan han spela många år till.
Lundqvist och Lindström har visat att det går i dagens hockey, så jag hoppas Omark också gör det.

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Tony Moore fre 23 jun 2023, 15:59

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Redbear likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Metheuz tor 06 jul 2023, 14:47

Lade ut två videos på sin Instastory idag
Ett klipp på publiken från den magiska 5:e finalmatchen (tror det var den iaf) med texten "Mission Älska "
Och ett klipp där "Vårat gäng" sjungs med i från publikhåll med texten "Together Älska "
Gillar Limpans inställning och för honom verkar det bara vara guld som gäller nästa säsong.
Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 700
Join date : 15-09-16
Age : 37
Ort : Umeå

Redbear and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Metheuz fre 25 aug 2023, 12:51

Ni som har Instagram, kolla Limpans story idag!

"En teaser!!" står det och som får man höra ett smakprov på en ny hockeydänga med inslag av mycket, mycket mera och texter som innehåller Ponta och Delfinen m.m.

Verkar vara ett sammarbete med en Petter Englund, vet inte vem det är.
Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 700
Join date : 15-09-16
Age : 37
Ort : Umeå

Blitzwagen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Panikvärvning fre 25 aug 2023, 14:23

Metheuz skrev:Ni som har Instagram, kolla Limpans story idag!

"En teaser!!" står det och som får man höra ett smakprov på en ny hockeydänga med inslag av mycket, mycket mera och texter som innehåller Ponta och Delfinen m.m.

Verkar vara ett sammarbete med en Petter Englund, vet inte vem det är.

Limpans polare som även har gjort klassikern Haj & Kaka.

Panikvärvning

Antal inlägg : 478
Join date : 22-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Metheuz fre 25 aug 2023, 14:29

Panikvärvning skrev:

Limpans polare som även har gjort klassikern Haj & Kaka.

Ah den gamla godingen. Tyckte jag kände igen rösten från någonstans.
Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 700
Join date : 15-09-16
Age : 37
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Norlin fre 08 sep 2023, 13:41

Ordkrig mellan Boorken och Limpan.

Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Redbear, Metheuz and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger fre 08 sep 2023, 13:55

Norlin skrev:Ordkrig mellan Boorken och Limpan.

Boork är ute och cyklar som vanligt.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Blitzwagen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Serkan122 tis 12 sep 2023, 18:19

Om ni har Kuriren kan ni ställa frågor till Omark:
”Tisdag kväll klockan 20.00 svarar Linus Omark på era frågor i vår videochatt i den här artikeln. Ställ dina fråga här så får vi se vad Luleå Hockeys stjärnspelare svarar.”

https://kuriren.nu/sport/live-tv/artikel/livechatta-med-linus-omark-infor-shl-premiaren/jvokx9pl

Serkan122

Antal inlägg : 2782
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Tony Moore tis 12 sep 2023, 21:00

Experten Jonas Andersson om Linus Omarks otroliga statistik: ”Det är absurt”

Inför SHL-säsongen har Hockeykvälls experter valt ut den spelare de tror blir säsongens mest värdefulla spelare.
Jonas Andersson valde Luleås hemvändare Linus Omark – och fascineras av forwardens otroliga statistik.
– Det är absurt, säger han.

Linus Omark, 36, är tillbaka i Luleå efter en säsong i Geneve-Servette i Schweiz. Senast han var i SHL stod han för 58 poäng på 52 grunseriematcher och nu tror Andersson på en ny succé.
– Ja, jag vet att han har blivit ett år äldre precis som alla andra. Men han har visat att han levererar år efter år efter år. Kollar man de senaste tio säsongerna i Europa så är faktum att han snittar 56 poäng. Det är absurt. Det är sådana siffror så det är ingen annan som gör det, säger experten.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Metheuz ons 13 sep 2023, 10:12

Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 700
Join date : 15-09-16
Age : 37
Ort : Umeå

Redbear and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Tony Moore sön 17 sep 2023, 13:27


Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Jokerman ll sön 17 sep 2023, 18:42

Lulefans Älska Linus Omark = Sant
Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Img_0515
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Blitzwagen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Danneja sön 08 okt 2023, 12:49

Omarks svar på tal efter de poänglösa matcherna
Det är väl därför du är med?

– Så är det. Men vi har 22-23 andra spelare i laget också. Men en mer rättvis poängskörd hade varit lite fler poäng. Samtidigt är jag inte speciellt orolig. Så länge man skapar så kommer det. Jag har varit med i den här businessen förr. Det går troll ibland och så länge man skapar så kommer det.

Samtidigt är det också fakta att Omark lämnat 75 procent av matcherna poänglös.

Det dröjer dock inte länge innan han ger ett snabbt svar på tal.

– Jag tror det var 19 matcher som jag var helt poänglös förra gången, och det gick ju ganska bra. Det blir snart en ketchupeffekt, lovar han.

Luleåstjärnan är mycket riktigt påläst. Faktum är dessutom att det var ännu fler matcher utan poäng den säsongen. Närmare bestämt 21 stycken.

Då gjorde Omark 58 poäng på övriga 31 matcher.

– Som sagt. Jag är inte orolig. Vi har många linor som kan producera. Vi är offensivt ett snäpp upp jämfört med den säsongen för två år sedan. Men när man ger Andreasson tio lägen per match, så måste de snart börja sitta, skrattar Omark.

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Mange lör 28 okt 2023, 21:17

Grymt blek denna säsong än så länge, börjar åldern jaga ikapp honom?
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av trallgöken lör 28 okt 2023, 21:43

Mange skrev:Grymt blek denna säsong än så länge, börjar åldern jaga ikapp honom?
Det var Läppen som låg bakom den kedjans briljans för 2 år sedan. Varken Omark eller Ponta var extremt mycket bättre. Omark (kanske lite) Före Läppen gick det troll i prylarna. Omark yppade sig lite och hips vips så fick de in den pusselbiten som saknades. Antar att man vill se Allard effekten innan man hoppar in på kontoret och öppnar kassaskåpet.

trallgöken

Antal inlägg : 1375
Join date : 21-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dustin lör 28 okt 2023, 21:51

trallgöken skrev:
Mange skrev:Grymt blek denna säsong än så länge, börjar åldern jaga ikapp honom?
Det var Läppen som låg bakom den kedjans briljans för 2 år sedan. Varken Omark eller Ponta var extremt mycket bättre. Omark (kanske lite) Före Läppen gick det troll i prylarna. Omark yppade sig lite och hips vips så fick de in den pusselbiten som saknades. Antar att man vill se Allard effekten innan man hoppar in på kontoret och öppnar kassaskåpet.


En back låg bakom en hel kedjas briljans, ja mycket ska man läsa.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Pontaking and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger lör 28 okt 2023, 22:03

trallgöken skrev:
Mange skrev:Grymt blek denna säsong än så länge, börjar åldern jaga ikapp honom?
Det var Läppen som låg bakom den kedjans briljans för 2 år sedan. Varken Omark eller Ponta var extremt mycket bättre. Omark (kanske lite) Före Läppen gick det troll i prylarna. Omark yppade sig lite och hips vips så fick de in den pusselbiten som saknades. Antar att man vill se Allard effekten innan man hoppar in på kontoret och öppnar kassaskåpet.

Så Lepistö gjorde att han slog poängrekord? Var det tack vare Lepistö som Omark varit en av Europas bästa spelare utanför NHL det senaste decenniet också eller?
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

chiII, Pontaking, Puckad, Lulejoe, Kanellängd and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Pontaking lör 28 okt 2023, 22:24

trallgöken skrev:
Mange skrev:Grymt blek denna säsong än så länge, börjar åldern jaga ikapp honom?
Det var Läppen som låg bakom den kedjans briljans för 2 år sedan. Varken Omark eller Ponta var extremt mycket bättre. Omark (kanske lite) Före Läppen gick det troll i prylarna. Omark yppade sig lite och hips vips så fick de in den pusselbiten som saknades. Antar att man vill se Allard effekten innan man hoppar in på kontoret och öppnar kassaskåpet.

Nog har man läst mycket konstigt men det här tar nog priset.

Pontaking

Antal inlägg : 1201
Join date : 14-03-16

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 15 av 16 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet