Linus Omark, Del 2

+113
Lillwitte
Tobbebias88
Xerzocx
zamboni
LinusFröbergsMustasch
DaVoc
Panikvärvning
Tjågen
Taabe
Serkan122
Witchfinder77
JohanO
NilsOskar
BulanFanClub
Metheuz
SatanicPanic
Erik13
Mr Bister
Monco
Zorken1
Danneja
MttG
Langelevefabricius
kralle
Platermos
trallgöken
Kicko
Blitzwagen
Hostak straffar
Dundernisse
Nr10
Atlet
Jokerman ll
Jojjan
Kanellängd
Omega83
Gpa
Sir Prozac
Rayko
Hellcop
wilmus2007
Lajon
JoakimJ
farre
tibet
Dilox
ezz
Norrlandstoken
#96
GrodanBoll
Diktatorn
LHF96
Lehto
Sportchefen #2
Pontaking
Jokerman
Blinders
Lillajag
icemask
Old Brooklyn
Rikky
Hedanders
Jonken
Donowitz
NeedforX
JayDee
Dustin
kamelbullen
RSD555
Hankburger
amarule
Tigerman
Tony Moore
hokkzorz
Patrik82
ski3r
pingu
Redbear
nummer 17
Ferros
Puckad
LulefanGBG
Slapshot
Snikne Ville
KaptenBlodskelett
Kallepedal
Knäcktomten
Wolfhunter
GustenA
Bamsefar
Mange
NallePhu
Norlin
Groggen79
Salle
Lars158
Kagen
Qirren
Dentos
27 Öqvist
JuniorX
Micke80
Kapten Haddock
Pajala
Rönken
kokostrollet
Tackleberry
Mickeee
Sundance Kid
FruktHamster
CKa
Lulefan
Urken
117 posters

Sida 9 av 16 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 12 ... 16  Nästa

Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dustin ons 06 okt 2021, 17:56

Blinders88 skrev:Vilka jävla idioter det finns i denna stad!!!

<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="und" dir="ltr" xml:lang="und"><a href="https://t.co/Xs6b8sQYMl">pic.twitter.com/Xs6b8sQYMl</a></p>— Linus Omark (@Limpanomark) <a href="https://twitter.com/Limpanomark/status/1445775675776851973?ref_src=twsrc%5Etfw">October 6, 2021</a></blockquote>

Man blir äcklad. Dessa ”supportrar” förstör Luleå Hockey och drar föreningen i smutsen. Synd att fegisen inte signerade med sitt namn.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Wolfhunter and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Kanellängd ons 06 okt 2021, 17:57

Blinders88 skrev:Vilka jävla idioter det finns i denna stad!!!

Fy fan, man skäms…
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 857
Join date : 20-02-22

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Wolfhunter ons 06 okt 2021, 17:58

Fy fan vad bedrövad man blir. Nu är äntligen Omark hemma. Helvette vilka idioter det finns! Limpan lär trycka några pinnar i halsen på den idioten.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1171
Join date : 15-04-27

Rikky, Puckad and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Sundance Kid ons 06 okt 2021, 18:29

Tråkigt. Samtidigt kan man inte vara säker på att det är en Lule-supporter som skrivit det där. Det kan ju vara någon Skellefteå-supporter som tyckte att det var ett bra tillfälle att passa på och jävlas med oss när det blivit några förluster i inledningen.

Sundance Kid

Antal inlägg : 812
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dustin ons 06 okt 2021, 19:06

Omark spelar i NLA 2022/23

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Lulefan ons 06 okt 2021, 19:13

Finns en liten klick "supportrar" i Luleå som är helt värdelösa och sysslar med sånt här, hänger utanför spelarutgången och begär att få prata med kapten m.m. Säger inte att det är samma personer. Vet inte om andra lag har problem med liknande, men har funnits "fans" i Luleå rätt länge nu som tar allt på för stort allvar.

Det enda de gör är att skrämma iväg spelare.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Puckad and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Jokerman ll ons 06 okt 2021, 19:27

Nä man kan inte vara helt säker men med tanke på hur mycket dådkraft en del "lulefans" visade efter matchen mot Oskarshamn så talar det mesta, för att inte säga ALLT, för att det här är en eller flera "lulesupporters verk. Fyfan va dåligt. Jag skäms.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1294
Join date : 21-05-19

LulefanGBG and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av LulefanGBG ons 06 okt 2021, 20:18

Lulefan skrev:Finns en liten klick "supportrar" i Luleå som är helt värdelösa och sysslar med sånt här, hänger utanför spelarutgången och begär att få prata med kapten m.m. Säger inte att det är samma personer. Vet inte om andra lag har problem med liknande, men har funnits "fans" i Luleå rätt länge nu som tar allt på för stort allvar.

Det enda de gör är att skrämma iväg spelare.

'....men har funnits "fans" i Luleå rätt länge nu som tar allt på för stort allvar'.  

Inte minst sig själva kanske om de hänger i spelar gången och ställer krav på spelare etc? Sedan fattar jag inte hur Twitter fungerar så förstår inte vart länken leder till? Är det någon som skrivit till Omark eller har Omark skrivit att han spelar i NLA?

Fan man har ju längtat flera år efter att Omark skall komma hem och nu när han äntligen är här så finns det folks som förstör. Hoppas att Omark förstår att de flesta av oss är överjävligt glada att han är här.

Absolut har Linus mer att ta bevisa men det kommer. Var så säkra. Det är det minsta bekymret just nu.

Tycker absolut inte att han glidit runt som vissa vill göra gällande. Möjligtvis när han har pucken kan det se ut att gå långsamt ibland men det är för att han är för snabb i tanken så övriga hänger inte med på vad han vill göra.

När han inte har pucken tycker jag att han krigar på och kämpar lika hårt som alla andra. Är snarare positivt överraskad av hans insats hittills. Bara poängen som uteblivit men med lite bättre flyt kunde han fått en hel drös fler poäng med sig i match 1 - 3 t.ex. Därefter har ju hela laget spelat markant sämre, inte bara Linus. Svårt att briljera för någon, (alla andra också inkluderade), när knappt en passning sitter på bladet.


Senast ändrad av LulefanGBG den ons 06 okt 2021, 20:20, ändrad totalt 1 gång
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Pajala ons 06 okt 2021, 20:20

Dustin skrev:Omark spelar i NLA 2022/23

Bestämt redan på förhand.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Jojjan ons 06 okt 2021, 20:34

Störda jävla idioter! Detta är ju så jävla tragiskt, näe skäms att vara Luleå supporter.
Hoppas fan Omark & kompani bryter sina kontrakt och låter dessa idioter se oss i HA nästa säsong.

Jojjan

Antal inlägg : 325
Join date : 19-03-09

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av ski3r ons 06 okt 2021, 21:06

Hur pantad får man vara? Man skäms å mänsklighetens vägnar när sådant här händer, oavsett vem eller vilket lag som drabbas.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

LulefanGBG likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av LulefanGBG ons 06 okt 2021, 21:28

Jojjan skrev:Störda jävla idioter! Detta är ju så jävla tragiskt, näe skäms att vara Luleå supporter.
Hoppas fan Omark & kompani bryter sina kontrakt och låter dessa idioter se oss i HA nästa säsong.
Förstår hur du känner, och om spelare får motta sådana dumheter så känner de säkert likadant.
Det hade nog jag med gjort. Det förstår jag också i sådant fall.

Hoppas bara att man sansar sig och tänker om. Inget gott kan komma av att man bryter kontrakten redan nu och straffar alla bra Luleå -supportrar också. Bästa sättet att 'ge igen' för Omark och co är ju att motbevisa dumheterna genom att prestera på isen.

Då hoppas jag fan att samma personer står i spelar- gången och ber om ursäkt sedan när skutan har vänt. För det kommer den att göra, även om jag tror att det kommer att ta ett tag och att vi har en lång och jobbig höst framför oss först. Men det är inte nu vi skall vara som bäst heller.

Ett klokt talesätt lyder 'Älska mig som mest när jag förtjänar det som minst, ty det är då jag behöver det som bäst'.

Att gnälla på ett forum eller hemma i TV -soffan är en sak, (tycker iof att man skall hålla sig ifrån personangrepp och hackkycklingar på forum också), men att kontakta spelare eller ledare och tro att man kan komma och ställa krav är något helt annat. Absolut inget gott kan komma ur det. Spelarna och ledarna är redan pressade nog som det är. De är givetvis fullt medvetna om att alla som följer Luleå Hockey också är besvikna och hade önskat en bättre start, och är det några som är besvikna lite extra så är det nog spelarna och ledarna själva. Tycker att frustrationen lyst igenom i såväl intervjuer som i spelsekvenser.

Nu är jag ingen riktig supporter själv, men jag kan tycka att kallar man sig för det så stöttar man laget lite extra när det går tungt istället. Det är då killarna på isen behöver det som bäst.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Jojjan likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Norlin ons 06 okt 2021, 21:31

Ordentlig skämskudde och en redig smäll på käften till den som skickade detta.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Redbear likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av LulefanGBG ons 06 okt 2021, 21:40

Fan kan inte den här soppan med fans i spelar-gången och meddelanden hit eller dit få lite av en 'köttbulle-effekt?' 😁 De som minns förstår referensen ...

Men skämt åsido, vågar man hoppas att laget, hur jävla dumt och olyckligt allt det här än är, kan vända det här till något positivt? Hämta styrka ur 'vi mot dem' som så många gånger förr?

Man knyter nävarna tillsammans, man blir förbannade tillsammans, man bestämmer sig tillsammans för att nu jävlar skall man visa alla belackare!

Sedan går man ut och kör utav bara helvete och trycker ner skiten i halsen på oss alla som misströstar och tvivlar, och inte minst i halsen på dem som ägnats sig åt grejer som hör hemma någon helt annanstans.

Tänkt vad skönt det vore! Inte minst för grabbarna själva. Är det något man sett i matcherna tycker jag så är det att vilja absolut inte saknats och det är något att bygga vidare på.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Norlin ons 06 okt 2021, 21:43

LulefanGBG skrev:

...

Inte minst sig själva kanske om de hänger i spelar gången och ställer krav på spelare etc? Sedan fattar jag inte hur Twitter fungerar så förstår inte vart länken leder till? Är det någon som skrivit till Omark eller har Omark skrivit att han spelar i NLA?

...

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Pictur10

Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av LulefanGBG ons 06 okt 2021, 22:04

Norlin skrev:
LulefanGBG skrev:

...

Inte minst sig själva kanske om de hänger i spelar gången och ställer krav på spelare etc? Sedan fattar jag inte hur Twitter fungerar så förstår inte vart länken leder till? Är det någon som skrivit till Omark eller har Omark skrivit att han spelar i NLA?

...

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Pictur10

Tack. 😱

Ptja... Vad fan skall man säga?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Urken ons 06 okt 2021, 22:09

Mindre populär åsikt: det som står i brevet stämmer, hittills. Skickar man ett brev till spelaren för att påpeka det? Nej.

Vidare så kan vem som helst ha skickat det där brevet. Behöver inte ens vara en Luleåsupporter. Ponera att du är en riktig orm och håller på, exempelvis, Skellefteå. Du har nu lyckats skapa än mer oro i ett motståndarläger, där fokus nu hamnar på helt fel saker, i en säsongsinledning som redan är problematisk. Mission accomplished.

Vi får hoppas att Omark tar detta på rätt sätt och börjar leverera på isen. Det är väl den bästa comeback han kan komma med? rabbit
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Bamsefar ons 06 okt 2021, 22:36

Fruktansvärt trist att se sektbeteende även letat sig in bland Luleå, där supportrar tror att de är större än laget och att de skall styra skutan eftersom det är de som har bäst koll, typiskt sektbeteende. Tror och hoppas att Omark lägger precis så stor vikt på detta som det förtjänar dvs inget alls.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Kicko ons 06 okt 2021, 22:46

Urken skrev:Mindre populär åsikt: det som står i brevet stämmer, hittills. Skickar man ett brev till spelaren för att påpeka det? Nej.

Vidare så kan vem som helst ha skickat det där brevet. Behöver inte ens vara en Luleåsupporter. Ponera att du är en riktig orm och håller på, exempelvis, Skellefteå. Du har nu lyckats skapa än mer oro i ett motståndarläger, där fokus nu hamnar på helt fel saker, i en säsongsinledning som redan är problematisk. Mission accomplished.

Vi får hoppas att Omark tar detta på rätt sätt och börjar leverera på isen. Det är väl den bästa comeback han kan komma med? rabbit

Fast han har väl inte alls glidit omkring och slarvat med hemjobb osv? Tycker han har krigat på jäkligt bra och verkligen visat att han är beredd på att ta jobbet.

Det är ju mer i offensiven som han drar ner tempot en aning för mycket, något som även typ 99% av laget gör just nu.

Kicko

Antal inlägg : 55
Join date : 20-04-23

Bamsefar, LulefanGBG and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av tibet ons 06 okt 2021, 23:21

Det blåser på toppen. Sen kan man ju faktiskt skratta åt att det finns folk som har så tomt under hårbotten Laughing
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av icemask tor 07 okt 2021, 06:36

Min gissning är att det är samma idioter som går först i marschen med mask på
Och jag hoppas LHF slutar vara tillmötesgående och låta supportrar få till kaptensmöten och sånt, LHF måste visa var gränsen går mellan supportrar och hur laget sköts annars kommer fler idioter börja kräva saker som möten och insyn, medbestämmande mm
Supportrarna har en supporterkontakt (Zelo) att använda sig av om de vill prata med klubben, då kan sån skit sållas bort
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Lulefan and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Redbear tor 07 okt 2021, 12:51

Wikegård vs Omark

https://hockeysverige.se/2021/10/07/linus-omark-jag-trodde-jag-skulle-do-pa-isen

Sänds ikväll 21.30 på Sportkanalen för intresserade.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders tor 07 okt 2021, 13:00

Redbear skrev:Wikegård vs Omark

https://hockeysverige.se/2021/10/07/linus-omark-jag-trodde-jag-skulle-do-pa-isen

Sänds ikväll 21.30 på Sportkanalen för intresserade.
Finns redan nu på TV4 Play.
https://www.tv4play.se/program/wikeg%C3%A5rd-vs/del-2-linus-omark-s%C3%A4song-7/

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av LulefanGBG tor 07 okt 2021, 13:10

Kicko skrev:
Urken skrev:Mindre populär åsikt: det som står i brevet stämmer, hittills. Skickar man ett brev till spelaren för att påpeka det? Nej.

Vidare så kan vem som helst ha skickat det där brevet. Behöver inte ens vara en Luleåsupporter. Ponera att du är en riktig orm och håller på, exempelvis, Skellefteå. Du har nu lyckats skapa än mer oro i ett motståndarläger, där fokus nu hamnar på helt fel saker, i en säsongsinledning som redan är problematisk. Mission accomplished.

Vi får hoppas att Omark tar detta på rätt sätt och börjar leverera på isen. Det är väl den bästa comeback han kan komma med? rabbit

Fast han har väl inte alls glidit omkring och slarvat med hemjobb osv? Tycker han har krigat på jäkligt bra och verkligen visat att han är beredd på att ta jobbet.

Det är ju mer i offensiven som han drar ner tempot en aning för mycket, något som även typ 99% av laget gör just nu.
Precis, jag förstår inte heller riktigt varifrån det där kommer? Jag menar att folk tycker att han glider runt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Jonken tor 07 okt 2021, 13:37

Äh; lägg ner denna individuella analys av Omark nu. Luleå hockey vinner -samt torskar som ett lag/en hel trupp. Och det är Luleå Hockey måste vända på det här.

-All for one -one for all.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Norlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av farre tor 07 okt 2021, 14:40

Man blir ju bara ledsen.
En av Europas allra bästa spelare väljer att spela med oss och det är tacken?
Jag ber om ursäkt å den efterblivna individens vägnar.
Vi förtjänar inte Omark.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Redbear and Blinders like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Urken tor 07 okt 2021, 16:00

farre skrev:Man blir ju bara ledsen.
En av Europas allra bästa spelare väljer att spela med oss och det är tacken?
Jag ber om ursäkt å den efterblivna individens vägnar.
Vi förtjänar inte Omark.

Vilken martyr detta blev då. Läser dagligen saker om värre saker som drabbar folk, men livet går vidare ändå. Förtjänar inte vi Omark i laget för att ett random brev nått honom? Fasen..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders tor 07 okt 2021, 16:23

Urken skrev:
farre skrev:Man blir ju bara ledsen.
En av Europas allra bästa spelare väljer att spela med oss och det är tacken?
Jag ber om ursäkt å den efterblivna individens vägnar.
Vi förtjänar inte Omark.

Vilken martyr detta blev då. Läser dagligen saker om värre saker som drabbar folk, men livet går vidare ändå. Förtjänar inte vi Omark i laget för att ett random brev nått honom? Fasen..
Vi vet aldrig vad denna person skickar nästa gång...kanske dödshot?
Därför ska saker som dessa alltid fördömas.

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dustin tor 07 okt 2021, 16:45

Det är en sak att vara professionell, undvika media och hantera press och kritik. Men att få anonyma brev hemskickade är långt över gränsen, precis som idioten som satt en hel period och skrek diverse väldigt olämpliga saker till Omark (samma person?).

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Redbear likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Urken tor 07 okt 2021, 17:47

Blinders88 skrev:
Urken skrev:
farre skrev:Man blir ju bara ledsen.
En av Europas allra bästa spelare väljer att spela med oss och det är tacken?
Jag ber om ursäkt å den efterblivna individens vägnar.
Vi förtjänar inte Omark.

Vilken martyr detta blev då. Läser dagligen saker om värre saker som drabbar folk, men livet går vidare ändå. Förtjänar inte vi Omark i laget för att ett random brev nått honom? Fasen..
Vi vet aldrig vad denna person skickar nästa gång...kanske dödshot?
Därför ska saker som dessa alltid fördömas.

Har aldrig sagt att jag står bakom letter-gate, men ja. Jag ser värre saker dagligen. Sen att "vi inte förtjänar Omark i laget".. heh. Ingen är större än laget. Inte ens Omark.

När folk uppenbarligen har noterat hur någon beter sig olämpligt på arenan - gör något åt det då? Säg till? Säg åt vakterna? Notera platsen, se om det återkommer och upprätta en anmälan? Hjälper föga att klaga på någon med en snedfylla här på forumet.

Nå. Nu ger åtminstone jag upp den här diskussionen och hoppas att Omark börjar leverera. Det förtjänar vi. Även om vi tydligen inte förtjänar honom i laget.. eller nått. Vore dessutom den bästa comeback han kan göra.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Pajala likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger tor 07 okt 2021, 18:32

Blinders88 skrev:Vilka jävla idioter det finns i denna stad!!!


Vad är det för jävla stolpskott som beter sig så här?
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger tor 07 okt 2021, 18:35

Dustin skrev:Omark spelar i NLA 2022/23

Måste legat djupt journalistiskt arbete bakom den "upptäckten"..
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger tor 07 okt 2021, 18:39

Urken skrev:Mindre populär åsikt: det som står i brevet stämmer, hittills. Skickar man ett brev till spelaren för att påpeka det? Nej.

Vidare så kan vem som helst ha skickat det där brevet. Behöver inte ens vara en Luleåsupporter. Ponera att du är en riktig orm och håller på, exempelvis, Skellefteå. Du har nu lyckats skapa än mer oro i ett motståndarläger, där fokus nu hamnar på helt fel saker, i en säsongsinledning som redan är problematisk. Mission accomplished.

Vi får hoppas att Omark tar detta på rätt sätt och börjar leverera på isen. Det är väl den bästa comeback han kan komma med? rabbit

Nej han har inte rätt. Omark jobbar hårt över hela banan vilket gör att hans ork inte alltid räcker till i offensiven. 

Oberoende skriker det bara pre-pubertal tonåring kring detta brev. Att personen ifråga dessutom tagit en bild av text-TV är ju lite smått komiskt ändå. Trodde den reliken var nerstängd sedan länge...
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Lars158 lör 16 okt 2021, 18:12

Jag är inte särskilt imponerad av Omark så här långt. Dock ändå 1p/match.
Omark har varit slowstarter i 20 år så jag är hoppfull ändå

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Bamsefar lör 16 okt 2021, 18:16

Omark har nu 8 pinnar på 9 matcher, det är helt okej i min bok och hade trähänderna på både Shinnimin o Fröberg vart lite effektivare så hade det vart lite mer. 
Sen ser det lojt o"långsamt" ut när Omark spelar men ngn speedkula har han väl aldrig varit.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dustin lör 16 okt 2021, 18:42

Omark slår bort lite passningar och har inte kommit till sin rätt i PP. Har däremot serverar många mackor som lagkamraterna inte utnyttjat. Viktigast av allt är dock att han kämpar och sliter i defensiven och underkastar sig laget i den delen av banan, även om han har lite större ”frihet” offensivt än många andra. Den som säger att han glider ljuger så det sjunger om det.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

delphi likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av trallgöken lör 16 okt 2021, 19:46

Omark är lite som Crosby. Inget speedmonster men har en oerhörd spelförståelse. Har tagit år för dem spelat tillsammans med Crosby att faktiskt förstå hur bra han egentligen är och hur man ska spela ihop med honom.

trallgöken

Antal inlägg : 1378
Join date : 21-10-14

Redbear and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders fre 29 okt 2021, 12:30


Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Sportchefen #2 tor 06 jan 2022, 22:38

Finns ingen forward i SHL som ens är nära Omarks skills i fem mot fem. Det han gör i de två första perioderna mot Frölunda idag är så sjukt. Att han inte kommer hem till stan med 2-3 assists i trunken är rena rånet. Sättet han sätter offensiva tacklingar med pucken under 100 procent kontroll är magi att titta på. Dessutom älskar jag när de zoomar in hans frispel av ilska när han är missnöjd med sig själv. Sån grym skalle. Vilken spelare. Linus Omark, Del 2 - Sida 9 1f64c

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Bamsefar, Redbear, Jonken, Donowitz, Wolfhunter, Lehto and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Pajala fre 07 jan 2022, 08:01

Han försökte spela så mot Skellefteå i två matcher och dom tryckte bort han direkt, så han har mycket kvar att bevisa i ett slutspel när det blir betydligt tuffare spel.

Däremot saknar han riktigt bra snipers som kan göra mål på hans mackor, frögren och chicken är tyvärr inte på samma nivå och platsar egentligen inte i en första lina.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Nr10 fre 07 jan 2022, 13:35

Sportchefen #2 skrev:Finns ingen forward i SHL som ens är nära Omarks skills i fem mot fem. Det han gör i de två första perioderna mot Frölunda idag är så sjukt. Att han inte kommer hem till stan med 2-3 assists i trunken är rena rånet. Sättet han sätter offensiva tacklingar med pucken under 100 procent kontroll är magi att titta på. Dessutom älskar jag när de zoomar in hans frispel av ilska när han är missnöjd med sig själv. Sån grym skalle. Vilken spelare.  Linus Omark, Del 2 - Sida 9 1f64c

Instämmer. Njuter av varenda sekund vi har honom hemma.

Nr10

Antal inlägg : 110
Join date : 15-11-29

Redbear, kokostrollet and Donowitz like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Gäst ons 12 jan 2022, 12:27

Han gör ju endast denna säsong här i Luleå sen blir det Genève igen, det sa ju Genève redan när han kom överens om att bryta kontraktet och krita på för Luleå.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dilox ons 12 jan 2022, 12:56

Nu har jag räknat bort Omark till nästa säsong och tycker alla andra också ska göra det så man inte blir besviken. Men lite hopp kan man nog ändå ha.

Omark var tvungen att riva kontraktet med Geneve för att komma hem. Det förstår nog alla att Geneve inte tyckte var jättekul. Det krävdes en del förhandling för att få det att lösa sig. Att Omark hintar om att komma tillbaka var nog bara en del i spelet över att faktiskt få Geneve att bryta kontraktet i första stund.

Han signar ett 1+2. Allt för att det ska se bra ut gentemot Geneve. Han säger rakt ut att han ska åka tillbaka efter detta år när han skriver på för Luleå.

Vad säger han nu? Att det lutar åt det. Jag tror inte på det riktigt själv, men det här kan vara en del av planen. Att sakta börja dra tillbaka löftet och sedan helt enkelt strypa Geneve.

Hela spektaklet med att återvända kan ha varit ett måste för att överhuvudtaget ha kommit därifrån. Jag säger inte att det är så. Jag bara önskespekulerar lite.

Dilox

Antal inlägg : 738
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Pajala ons 12 jan 2022, 15:02

Dilox skrev:Nu har jag räknat bort Omark till nästa säsong och tycker alla andra också ska göra det så man inte blir besviken. Men lite hopp kan man nog ändå ha.

Omark var tvungen att riva kontraktet med Geneve för att komma hem. Det förstår nog alla att Geneve inte tyckte var jättekul. Det krävdes en del förhandling för att få det att lösa sig. Att Omark hintar om att komma tillbaka var nog bara en del i spelet över att faktiskt få Geneve att bryta kontraktet i första stund.

Han signar ett 1+2. Allt för att det ska se bra ut gentemot Geneve. Han säger rakt ut att han ska åka tillbaka efter detta år när han skriver på för Luleå.

Vad säger han nu? Att det lutar åt det. Jag tror inte på det riktigt själv, men det här kan vara en del av planen. Att sakta börja dra tillbaka löftet och sedan helt enkelt strypa Geneve.

Hela spektaklet med att återvända kan ha varit ett måste för att överhuvudtaget ha kommit därifrån. Jag säger inte att det är så. Jag bara önskespekulerar lite.

Vet inte om folk har missuppfattat vad det handlar om, meningen har alltid varit att han ska vända tillbaka till Geneve, försöker han bryta kontraktet så måste han hosta upp miljonerna själv vilket inte kommer att hända, så han ger redan nu en hint om vad som kommer att ske, det vi alla redan vet.

Givetvis släppte Geneve honom på ett år pga hans "familjesituation" men den kommer inte fungera igen.

Jävligt trist för det känns som att Omark börjar bli varm i kläderna i SHL och nästa säsong tror jag han skulle ta ett kliv till i poängproduktionen.

Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dilox ons 12 jan 2022, 15:42

Pajala skrev:
Dilox skrev:Nu har jag räknat bort Omark till nästa säsong och tycker alla andra också ska göra det så man inte blir besviken. Men lite hopp kan man nog ändå ha.

Omark var tvungen att riva kontraktet med Geneve för att komma hem. Det förstår nog alla att Geneve inte tyckte var jättekul. Det krävdes en del förhandling för att få det att lösa sig. Att Omark hintar om att komma tillbaka var nog bara en del i spelet över att faktiskt få Geneve att bryta kontraktet i första stund.

Han signar ett 1+2. Allt för att det ska se bra ut gentemot Geneve. Han säger rakt ut att han ska åka tillbaka efter detta år när han skriver på för Luleå.

Vad säger han nu? Att det lutar åt det. Jag tror inte på det riktigt själv, men det här kan vara en del av planen. Att sakta börja dra tillbaka löftet och sedan helt enkelt strypa Geneve.

Hela spektaklet med att återvända kan ha varit ett måste för att överhuvudtaget ha kommit därifrån. Jag säger inte att det är så. Jag bara önskespekulerar lite.

Vet inte om folk har missuppfattat vad det handlar om, meningen har alltid varit att han ska vända tillbaka till Geneve, försöker han bryta kontraktet så måste han hosta upp miljonerna själv vilket inte kommer att hända, så han ger redan nu en hint om vad som kommer att ske, det vi alla redan vet.

Givetvis släppte Geneve honom på ett år pga hans "familjesituation" men den kommer inte fungera igen.

Jävligt trist för det känns som att Omark börjar bli varm i kläderna i SHL och nästa säsong tror jag han skulle ta ett kliv till i poängproduktionen.



Så kan det säkert vara. Jag spekulerar bara. Vet att Skuggan inte var lika självklar när han presenterades om att det var stenklart i att han skulle dra. Men så är det säkert.

Dilox

Antal inlägg : 738
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Lehto ons 12 jan 2022, 16:40

Omark kanske hade hoppats på att Geneve skulle signa ngn annan "superstjärna" å därmed vore dom inte lika intresserade av att få tillbaka honom.

Tror också han drar tillbaka, är ingen liten slant han måste upp med om han väljer att inte gå tillbaka.

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Bamsefar ons 12 jan 2022, 16:41

Vi får väl se men det var väl så det kommunicerades när han blev klar för Luleå, att han skulle återvända till Servette efter den här säsongen och fullfölja det kontraktet. Ingen blir gladare om så inte blir fallet men räknar inte med något annat.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders ons 12 jan 2022, 16:42

Lehto skrev:Omark kanske hade hoppats på att Geneve skulle signa ngn annan "superstjärna" å därmed vore dom inte lika intresserade av att få tillbaka honom.

Tror också han drar tillbaka, är ingen liten slant han måste upp med om han väljer att inte gå tillbaka.
Det har dom med Valtteri Fillpula, som hittills har snittat en poäng per match.

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger ons 12 jan 2022, 23:14

Blinders88 skrev:
Lehto skrev:Omark kanske hade hoppats på att Geneve skulle signa ngn annan "superstjärna" å därmed vore dom inte lika intresserade av att få tillbaka honom.

Tror också han drar tillbaka, är ingen liten slant han måste upp med om han väljer att inte gå tillbaka.
Det har dom med Valtteri Fillpula, som hittills har snittat en poäng per match.

De har även ökat antalet utländska spelare man får ha i varje lag.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger ons 12 jan 2022, 23:15

Dilox skrev:Nu har jag räknat bort Omark till nästa säsong och tycker alla andra också ska göra det så man inte blir besviken. Men lite hopp kan man nog ändå ha.

Omark var tvungen att riva kontraktet med Geneve för att komma hem. Det förstår nog alla att Geneve inte tyckte var jättekul. Det krävdes en del förhandling för att få det att lösa sig. Att Omark hintar om att komma tillbaka var nog bara en del i spelet över att faktiskt få Geneve att bryta kontraktet i första stund.

Han signar ett 1+2. Allt för att det ska se bra ut gentemot Geneve. Han säger rakt ut att han ska åka tillbaka efter detta år när han skriver på för Luleå.

Vad säger han nu? Att det lutar åt det. Jag tror inte på det riktigt själv, men det här kan vara en del av planen. Att sakta börja dra tillbaka löftet och sedan helt enkelt strypa Geneve.

Hela spektaklet med att återvända kan ha varit ett måste för att överhuvudtaget ha kommit därifrån. Jag säger inte att det är så. Jag bara önskespekulerar lite.

Personligen räknade jag med att han skulle dra efter säsongen eftersom jag förväntade mig mig att varken Luleå eller Omark var direkt beredd att punga upp de pengar som behövdes för att köpa lös honom. Så inget nytt under solen med andra ord.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 9 av 16 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 12 ... 16  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet