Linus Omark, Del 2

+113
Lillwitte
Tobbebias88
Xerzocx
zamboni
LinusFröbergsMustasch
DaVoc
Panikvärvning
Tjågen
Taabe
Serkan122
Witchfinder77
JohanO
NilsOskar
BulanFanClub
Metheuz
SatanicPanic
Erik13
Mr Bister
Monco
Zorken1
Danneja
MttG
Langelevefabricius
kralle
Platermos
trallgöken
Kicko
Blitzwagen
Hostak straffar
Dundernisse
Nr10
Atlet
Jokerman ll
Jojjan
Kanellängd
Omega83
Gpa
Sir Prozac
Rayko
Hellcop
wilmus2007
Lajon
JoakimJ
farre
tibet
Dilox
ezz
Norrlandstoken
#96
GrodanBoll
Diktatorn
LHF96
Lehto
Sportchefen #2
Pontaking
Jokerman
Blinders
Lillajag
icemask
Old Brooklyn
Rikky
Hedanders
Jonken
Donowitz
NeedforX
JayDee
Dustin
kamelbullen
RSD555
Hankburger
amarule
Tigerman
Tony Moore
hokkzorz
Patrik82
ski3r
pingu
Redbear
nummer 17
Ferros
Puckad
LulefanGBG
Slapshot
Snikne Ville
KaptenBlodskelett
Kallepedal
Knäcktomten
Wolfhunter
GustenA
Bamsefar
Mange
NallePhu
Norlin
Groggen79
Salle
Lars158
Kagen
Qirren
Dentos
27 Öqvist
JuniorX
Micke80
Kapten Haddock
Pajala
Rönken
kokostrollet
Tackleberry
Mickeee
Sundance Kid
FruktHamster
CKa
Lulefan
Urken
117 posters

Sida 8 av 16 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 12 ... 16  Nästa

Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Atlet sön 26 sep 2021 - 9:33

Blinders88 skrev:Jaja, han är i alla fall inte lika seg som Klasen så jag tror nog att det kommer att lösa sig.
Med lite medstuds så hade Omark stått på 5 poäng nu, med de lägen han har skapat.
Du brukar skriva mkt bra saker BlindAnders men i fallet Klasen/Omark så är vi av olika åsikter där Klasen var mera bred i playmaking/avslut/poäng/hemjobb. Jag hoppas såklart att Omark ska ta tag i situationen och börja steppa upp. Men det ser väl ut sådär såhär långt enligt min åsikt.

Atlet

Antal inlägg : 149
Join date : 21-06-23

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders sön 26 sep 2021 - 9:44

Atlet skrev:
Blinders88 skrev:Jaja, han är i alla fall inte lika seg som Klasen så jag tror nog att det kommer att lösa sig.
Med lite medstuds så hade Omark stått på 5 poäng nu, med de lägen han har skapat.
Du brukar skriva mkt bra saker BlindAnders men i fallet Klasen/Omark så är vi av olika åsikter där Klasen var mera bred i playmaking/avslut/poäng/hemjobb. Jag hoppas såklart att Omark ska ta tag i situationen och börja steppa upp. Men det ser väl ut sådär såhär långt enligt min åsikt.
Det enda som jag tycker Klasen är bättre på än Omark det är att skjuta och dribbla stillastående.

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Jojjan sön 26 sep 2021 - 9:55

Underskattat svenska ligan lite kanske? Känns som att han blir lätt stressad = dåliga beslut.
Motståndare gör rätt som bara går rakt på, ger han absolut ingen gratis yta. Skrämmande dock hur dåligt det sett ut även i PP...
Där har ju Komarek's formation även egentligen blivit förstahandsval tkr jag.

Jojjan

Antal inlägg : 324
Join date : 19-03-09

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Jojjan sön 26 sep 2021 - 9:56

Saknar Ola! 🥺

Jojjan

Antal inlägg : 324
Join date : 19-03-09

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Nr10 sön 26 sep 2021 - 10:18

Omark är väl den spelare det händer enskilt mest saker kring? Att säga att han varit dålig är fel. Hade han haft medstuds så hade han legat på runt 6p nu. Omark är vår bästa hockeyspelare, är inte orolig.

Nr10

Antal inlägg : 110
Join date : 15-11-29

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dundernisse sön 26 sep 2021 - 10:57

Nr10 skrev:Omark är väl den spelare det händer enskilt mest saker kring? Att säga att han varit dålig är fel. Hade han haft medstuds så hade han legat på runt 6p nu. Omark är vår bästa hockeyspelare, är inte orolig.
Visst sprätter han till här och där men mycket av hans underliggande statistik är riktigt usel. Tycker inte han ska ha så mycket istid som han fått. Borde sprida ut det mer som tidigare år. Tror 18 minuter istället för typ 22 kan vara nyttigt för både Omark och andra spelare som får någon minut extra.

Dundernisse

Antal inlägg : 2761
Join date : 21-01-16

Atlet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Pajala sön 26 sep 2021 - 11:33

Nr10 skrev:Omark är väl den spelare det händer enskilt mest saker kring? Att säga att han varit dålig är fel. Hade han haft medstuds så hade han legat på runt 6p nu. Omark är vår bästa hockeyspelare, är inte orolig.

Man skapar sina egna lägen och förtjänar dom via hårt arbete, just hårt arbete lyser med sin frånvaro när det gäller Omark, det är som att han inte tar detta på allvar, SHL är en otroligt bra liga och han verkar inte riktigt förberedd på det.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Atlet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hostak straffar sön 26 sep 2021 - 22:01

Pajala skrev:
Nr10 skrev:Omark är väl den spelare det händer enskilt mest saker kring? Att säga att han varit dålig är fel. Hade han haft medstuds så hade han legat på runt 6p nu. Omark är vår bästa hockeyspelare, är inte orolig.

Man skapar sina egna lägen och förtjänar dom via hårt arbete, just hårt arbete lyser med sin frånvaro när det gäller Omark, det är som att han inte tar detta på allvar, SHL är en otroligt bra liga och han verkar inte riktigt förberedd på det.

Omark hade utan problem kunnat landa in på tre poäng bara mot Örebro. Han har spelat så bra som det är rimligt att förvänta.

Hostak straffar

Antal inlägg : 61
Join date : 15-02-19

Puckad and Nr10 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Atlet sön 26 sep 2021 - 22:25

Hostak straffar skrev:
Pajala skrev:
Nr10 skrev:Omark är väl den spelare det händer enskilt mest saker kring? Att säga att han varit dålig är fel. Hade han haft medstuds så hade han legat på runt 6p nu. Omark är vår bästa hockeyspelare, är inte orolig.

Man skapar sina egna lägen och förtjänar dom via hårt arbete, just hårt arbete lyser med sin frånvaro när det gäller Omark, det är som att han inte tar detta på allvar, SHL är en otroligt bra liga och han verkar inte riktigt förberedd på det.

Omark hade utan problem kunnat landa in på tre poäng bara mot Örebro. Han har spelat så bra som det är rimligt att förvänta.
NOT !!

Atlet

Antal inlägg : 149
Join date : 21-06-23

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Nr10 sön 26 sep 2021 - 22:27

Atlet skrev:
Hostak straffar skrev:
Pajala skrev:
Nr10 skrev:Omark är väl den spelare det händer enskilt mest saker kring? Att säga att han varit dålig är fel. Hade han haft medstuds så hade han legat på runt 6p nu. Omark är vår bästa hockeyspelare, är inte orolig.

Man skapar sina egna lägen och förtjänar dom via hårt arbete, just hårt arbete lyser med sin frånvaro när det gäller Omark, det är som att han inte tar detta på allvar, SHL är en otroligt bra liga och han verkar inte riktigt förberedd på det.

Omark hade utan problem kunnat landa in på tre poäng bara mot Örebro. Han har spelat så bra som det är rimligt att förvänta.
NOT !!

Hur? Hade ju ett stolpskott, matchens delikatess i form av passningen till Shinnimin osv. Säg 2 poäng då.

Nr10

Antal inlägg : 110
Join date : 15-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Urken sön 26 sep 2021 - 23:36

Han kunde gjort långt fler än 2p mot LHC i första matchen också. Där briljerade han.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Puckad and Nr10 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Micke80 mån 27 sep 2021 - 5:30

Så länge han fortsätter skapa så här så kommer det. Får bara hoppas han inte blir för frustrerad innan dess.
Att Omark gör omständiga saker ibland är ju det som gör Omark till Omark. När dom lyckas, likt strafflobben mot Schweiz blir han hyllad, men när det misslyckas likt 1-1 mot Örebro ser det nonchalant ut och han blir sågad.

Jag har inte sett allt i år och bara sett senaste från start till mål men det jag sett är att han och Shinimin verkar hitta en rätt bra kemi men att Fröberg är lite utanför där. Ibträningsmatcherna såg det dock bättre ut sp jag tycker formationen ska få lite tid på sig.
Tyrväinens line är lite tvärt om, här funkade det riktigt dåligt i träningsmatcherna men bättre och bättre nu. Komsrek verkar falla bort här.
Nu kommer ju Hack in i laget under hösten och kommer kedjorna att göras om, men kan vi inte vänta till då hade jag kunnat tänka mig en enkel rokad på Fröberg och Tyrvöinen. Tror Tyrväinen skulle göra Omark gott få han kan trixa i badvattnet på ett annat sätt, och samtidigt tror jag Komsrek kommer igång bättre med en center som Fröberg

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Wolfhunter mån 27 sep 2021 - 21:22

Det lossnar säkert för Limpan snart. Han brukar väl vara lite slowstarter?
Vad är det förresten som riksdåren Boork har hasplat ur sig om Omark nu då? Såg en rubrik men låst i NSD.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1171
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders mån 27 sep 2021 - 21:34

Wolfhunter skrev:Det lossnar säkert för Limpan snart. Han brukar väl vara lite slowstarter?
Vad är det förresten som riksdåren Boork har hasplat ur sig om Omark nu då? Såg en rubrik men låst i NSD.







Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders mån 27 sep 2021 - 21:35




Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Wolfhunter mån 27 sep 2021 - 21:42

Tack Smile
Boorken förnekar sig inte. Nån blev väl glad av att se Limpan trixa lite extra. Såklart ska han grina.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1171
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders mån 27 sep 2021 - 21:47

Wolfhunter skrev:Tack Smile
Boorken förnekar sig inte. Nån blev väl glad av att se Limpan trixa lite extra. Såklart ska han grina.
Boorken är Boorken lol!

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Micke80 tis 28 sep 2021 - 4:49

Apropå att söka uppmärksamhet. .
Det där är ju ingenting att skrivabom överhuvudtaget. Vissa sitter själv i båset och ber.
Vissa låser in sig på toaletten.
Vissa slår dig skälva för att pumpa in adrenalinet.
Vissa tjoar och tjimmar.

Det handlar ju om att göra det man själv behöver för att komma igång. Alla varianter är bra varianter så länge det funkar för spelaren och inte ett de andras uppladdning

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Rikky, Puckad and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av farre tis 28 sep 2021 - 12:59

Tråkigt det där med att gamla fossiler inom hockeyn fortfarande tror att deras sätt fortfarande är det bästa.
Var det inte John Barnes som aldrig värmde upp på plan utan låg i bubbelpool innan matcherna? Undrar vad Boork hade tyckt om det?
Omark eller egentligen vilken spelare som helst får ladda precis som han behagar och Boork ska fullständigt skita i det. Det är ju inte så att han inte värmer upp inför match.

Helt sjukt att någon ska lägga sig i en spelares uppladdnig. Vad är nästa grej? Får de inte ladda upp med den musiken som de vill eller är det bara Boorks spellista som får användas för uppladdningen?

Bara i Sverige!



farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

LulefanGBG likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av KaptenBlodskelett tis 28 sep 2021 - 14:05

Jag ser en hövding, en liten skit
Vad kan han oorka?
Blott ingenting nej, ingenting,
För han heter Boorka
WHÖÖÖÖ!
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2846
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av ski3r tis 28 sep 2021 - 14:30

Boork är en fjant, det vet alla vid det här laget. Bara att ignorera. Omark kommer att täppa till käften på honom genom att visa det på planen, inte genom att svinga på twitter.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Bamsefar, Rikky, Puckad, Wolfhunter and Atlet like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Puckad tis 28 sep 2021 - 14:52

Och dessutom får Bulan en spark och tummen ned.
Fjant.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11112
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Bamsefar tis 28 sep 2021 - 17:07

Den enda som jagar uppmärksamhet är boorken själv efter att ha varit en destruktiv kraft inom svensk hockey alldeles för länge.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

PM, Redbear, Lehto and Atlet like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger ons 29 sep 2021 - 12:12

Boorken tjongar sten i glashus.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Atlet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Norlin ons 29 sep 2021 - 17:24

Boorken har väl alltid hatat allting som inte har med honom att göra. Att vara på hans hatlista är ett sundhetstecken.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Atlet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Rikky fre 1 okt 2021 - 12:46

Tycker att Omark gjorde en blek insats i i matchen mot Timrå, trög och lite omständig med pucken. Han gjorde mål vilket var bra men utöver det inte så mycket av det jag förväntar mig. Nu var han inte ensam om det tvärtom.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av GrodanBoll fre 1 okt 2021 - 16:38

Det som oroar mig är han fått för sig att han kan stå still och spela hockey i SHL. Tycker det nästan är lite skämmigt att vår tänkta superstar, som hypeats upp otroligt av media, glider omkring på det sättet.

GrodanBoll

Antal inlägg : 172
Join date : 19-09-11

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Pajala fre 1 okt 2021 - 19:31

Omark har nog inte fattat grejen med shl, han tror att det är en korpenliga 😁
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders fre 1 okt 2021 - 21:51

Omark ska vara som bäst när slutspelet börjar. Just nu är han i en omställningsfas och kommer bara bli bättre ju längre säsongen går.

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av ski3r fre 1 okt 2021 - 22:01

Omark är också en av få som faktiskt har skapat någonting under de här matcherna, det finns andra som jag är betydligt mer orolig för....
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

LulefanGBG, Puckad, Wolfhunter and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av LulefanGBG lör 2 okt 2021 - 10:13

Omark har så mycket hockey i sig att det är sanslöst. Snabbast på rören har han aldrig varit och kommer inte bli heller. Han kommer uträtta mer offensivt. Det är en omställning dags som ni är inne på. Sedan är det också en enorm omställningsfas för hans lagkamrater att lära sig förstå hur geniet tänker. Det tar tid innan medspelarna lärt sig var de skall vara när Omark har pucken. Den kemin måste få växa fram.

Intentionerna finns där. Tror Shinnimin är perfekt för Omark. Tycker Shinnimin levererat efter förväntningar hittills. Oerhört dkottvillog vilket jag älskar, och vilket jag tror Omark kommer att få nytta av framgent.

Är mer tveksam till Fröberg där men de gjorde ett fint mål senast iallafall. Det är ju faktiskt Omark som stressar fram det misstaget hos motståndarna.

Vidare tycker jag att Omark varit förvånansvärt bra med i hemjobbet. Tror att han kommer att bli bättre där också vad det lider.

Möjligtvis hade jag velat se en annan center i denna kedjan. Någon som kan Bulan-hockeyn och som bättre tar det defensiva ansvaret i den kedjan än vad Fröberg lyckats med initialt. Typ Connolly eller Berglund.

Jag tror det här är vårt största bekymmer just nu att det inte riktigt dunkar mellan defensiv och offensiv. Där är centrarna oerhört viktiga. Navet. Just nu har vi bara en center som lirat Bulan-hockeyn innan och det är Berglund. Det är också hans femma som fungerar bäst hittills, trots mindre speltid. Men de känner varandra och de känner spelsystemet.

Vi har Mattsson också iof men han har ju matchats sparsamt. Här borde man kanske ge honom större utrymme? Förstår att man vill spela in alla nya centrar också iof men kanske vore det bättre att ge Mattson lite mer utrymme och fightas om istid?

Connolly kommer således bli oerhört viktig när han ansluter. Var en av dem som var mest skeptisk till förlängningen av honom men inser nu att jag förmodligen hade helt fel och också kanske hur Luleå tänkt lite grann kring honom och centersidan.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Norlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av LulefanGBG lör 2 okt 2021 - 10:18

Haha glömde Tyrre.... Skampåle! Skall jag avgå? Gör det direkt@

Men han är så självskriven att han inte behöver omnämnas.

Resonemanget kvarstår emellertid. I två av 3 kedjor som får den mesta speltiden så har vi centrar som inte kan systemet. Fröberg och Andreasson.

Här tycker jag att man kanske skall ge Berglund eller Mattson chansen? Vad tycker ni?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av ski3r lör 2 okt 2021 - 13:50

LulefanGBG skrev:Haha glömde Tyrre.... Skampåle! Skall jag avgå? Gör det direkt@

Men han är så självskriven att han inte behöver omnämnas.

Resonemanget kvarstår emellertid. I två av 3 kedjor som får den mesta speltiden så har vi centrar som inte kan systemet. Fröberg och Andreasson.

Här tycker jag att man kanske skall ge Berglund eller Mattson chansen? Vad tycker ni?
Jag skulle gärna se att man testade Komarek mellan Omark och Shinnimin.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Urken lör 2 okt 2021 - 13:52

ski3r skrev:
LulefanGBG skrev:Haha glömde Tyrre.... Skampåle! Skall jag avgå? Gör det direkt@

Men han är så självskriven att han inte behöver omnämnas.

Resonemanget kvarstår emellertid. I två av 3 kedjor som får den mesta speltiden så har vi centrar som inte kan systemet. Fröberg och Andreasson.

Här tycker jag att man kanske skall ge Berglund eller Mattson chansen? Vad tycker ni?
Jag skulle gärna se att man testade Komarek mellan Omark och Shinnimin.

Både Komarek och Omark gillar att hålla puck, men Komarek är en mycket mer spelskicklig spelare än Fröberg, så varför inte?

Omark har inte spelat dåligt. Han glider mest runt, men man märker hur spelskicklig han är. Passningarna haglar från hans håll, bara att förvalta dessa bättre. En riktig sniper hade varit önskvärd.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av LulefanGBG lör 2 okt 2021 - 13:53

Ja ski3r det kanske är en tanke. Konsten kan ju absolut centra. Tror du inte blir lite kaka på kaka med både honom och Omark i samma kedja då?

Iof är väl Komarek kanske en av de spelarna som kanske lättats kanske skulle läsa Omarks spel...
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av NallePhu lör 2 okt 2021 - 13:57

Vaska om bara för att hjälper INTE då det inte beror på en enskild spelare att vi spelar som vi gör, Presterar INTE ett kollektiv då presterar inte den enskilde som ha skall så vaska om skapar oreda mer än det är nu!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18263
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Urken lör 2 okt 2021 - 14:01

NallePhu skrev:Vaska om bara för att hjälper INTE då det inte beror på en enskild spelare att vi spelar som vi gör, Presterar INTE ett kollektiv då presterar inte den enskilde som ha skall så vaska om skapar oreda mer än det är nu!

Fast det kanske vore rimligt, i brist på andra idéer, att se till att åtminstone en kedja fungerar. Omark har inte varit jättedålig, men han är absolut inte där han ska vara.

Tycker nästan att det är Shinnimin som varit bäst i den kedjan såhär långt. Fröberg tillför ingenting.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av LulefanGBG lör 2 okt 2021 - 14:13

Fast Nallen... säger inte att du har fel och jag rätt men är det någon gång man kan prova att vaska om lite i kedjorna så att är det väl i början av säsongen?

Man har ju möjligheten att ändra tillbaka också. Tycker att det är nu man skall laborera lite och inte om 10- 15 omgångar.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av LulefanGBG lör 2 okt 2021 - 14:14

Urken skrev:
NallePhu skrev:Vaska om bara för att hjälper INTE då det inte beror på en enskild spelare att vi spelar som vi gör, Presterar INTE ett kollektiv då presterar inte den enskilde som ha skall så vaska om skapar oreda mer än det är nu!

Fast det kanske vore rimligt, i brist på andra idéer, att se till att åtminstone en kedja fungerar. Omark har inte varit jättedålig, men han är absolut inte där han ska vara.

Tycker nästan att det är Shinnimin som varit bäst i den kedjan såhär långt. Fröberg tillför ingenting.
Vill inte säga att Fröberg tillfört nada men absolut har han mer att visa.

Håller annars med om att Shinnimin varit bäst i den kedjan. Faktum är att jag tycker att han varit bästa forward totalt sett över alla matcher.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Urken lör 2 okt 2021 - 14:23

LulefanGBG skrev:
Urken skrev:
NallePhu skrev:Vaska om bara för att hjälper INTE då det inte beror på en enskild spelare att vi spelar som vi gör, Presterar INTE ett kollektiv då presterar inte den enskilde som ha skall så vaska om skapar oreda mer än det är nu!

Fast det kanske vore rimligt, i brist på andra idéer, att se till att åtminstone en kedja fungerar. Omark har inte varit jättedålig, men han är absolut inte där han ska vara.

Tycker nästan att det är Shinnimin som varit bäst i den kedjan såhär långt. Fröberg tillför ingenting.
Vill inte säga att Fröberg tillfört nada men absolut har han mer att visa.

Håller annars med om att Shinnimin varit bäst i den kedjan. Faktum är att jag tycker att han varit bästa forward totalt sett över alla matcher.

Håller med om att Shinnimin varit vår bästa forward hittills. Angående Fröberg.. För att slippa linda in orden i bomull: han är inte totalt värdelös, men vad tillför han egentligen? Han får en massa gratislägen tack vare Omarks passningar, men förvaltar dem inte (tredje flest skott efter Shinnimin och Honka, endast ett mål). Han vinner endast 45 % av sina tekningar.

Så ja, inte värdelös, men väldigt anonym, trots spel med Omark. Sätt honom i en annan omgivning så tror jag att han totalt bleknar bort.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Jojjan lör 2 okt 2021 - 19:31

Vem var det som påpekade att Söderberg inte skulle klara SHL, samt att Omark skulle dominera? 🤭

Jojjan

Antal inlägg : 324
Join date : 19-03-09

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Mange lör 2 okt 2021 - 20:31

Omark trodde han kunde komma hem och leka ute på isen, han blir ett enkelt byte där ute på isen tyvärr.
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av kokostrollet sön 3 okt 2021 - 18:10

RIP Tomas Norström, Olle i Pistvakt.

Varför i denna tråden? Ser ju en Olle i Linus när han ler lite finurligt under intervjuerna, bara Zingon som saknas.

Två sanna artister, även om det handlar om helt olika grenar.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dustin sön 3 okt 2021 - 18:21

Hela laget har problem så att kasta skit på enbart Omark är orättvist. Han vill så jävla mycket och brinner så förbannat mycket för klubben så han förtjänar respekt bara av att han är här. Igår satt det en idiot på läktaren och ropade åt Omark hela tredje perioden. Är det någon av er eller om ni vet namnet på personen, skicka PM till mig.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders sön 3 okt 2021 - 18:30

Dustin skrev:Hela laget har problem så att kasta skit på enbart Omark är orättvist. Han vill så jävla mycket och brinner så förbannat mycket för klubben så han förtjänar respekt bara av att han är här. Igår satt det en idiot på läktaren och ropade åt Omark hela tredje perioden. Är det någon av er eller om ni vet namnet på personen, skicka PM till mig.
Fy fan vilken idiot Evil or Very Mad

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Jojjan sön 3 okt 2021 - 18:33

Dustin skrev:Hela laget har problem så att kasta skit på enbart Omark är orättvist. Han vill så jävla mycket och brinner så förbannat mycket för klubben så han förtjänar respekt bara av att han är här. Igår satt det en idiot på läktaren och ropade åt Omark hela tredje perioden. Är det någon av er eller om ni vet namnet på personen, skicka PM till mig.

Upplever du att du vill läxa upp någon som ropat åt Omark så kan du ju vänta till nästa match, ropar någon då också kanske det är en säsongskorts innehavare du kan spåra upp på plats.
Ska du vifta fingret å säga fyyyy? 🙄

Jojjan

Antal inlägg : 324
Join date : 19-03-09

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Urken sön 3 okt 2021 - 19:00

Försök att hålla er till hockeyspelaren Linus Omark. Tänker mig att diskussionen lätt kan spåra ur, ifall någon skall börja leta upp personer från en hockeymatch.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

kokostrollet, Jojjan and Dundernisse like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Jojjan sön 3 okt 2021 - 19:59

Urken skrev:Försök att hålla er till hockeyspelaren Linus Omark. Tänker mig att diskussionen lätt kan spåra ur, ifall någon skall börja leta upp personer från en hockeymatch.

Helt rätt, tragiskt men som elitidrottare får dom nog höra jäkligt mkt. Men att försöka "leta upp personer" är då lika jävla illa.

Jojjan

Antal inlägg : 324
Join date : 19-03-09

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders ons 6 okt 2021 - 17:48

Vilka jävla idioter det finns i denna stad!!!


Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Wolfhunter and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blitzwagen ons 6 okt 2021 - 17:55

Blinders88 skrev:Vilka jävla idioter det finns i denna stad!!!


Ja men vafan vad vad lågt!!! PINSAMT!! 🤬🤬

Blitzwagen

Antal inlägg : 132
Join date : 21-03-24

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 16 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 12 ... 16  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet