Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

+74
icemask
nummer 17
FruktHamster
JuniorX
Old Brooklyn
Lars158
Dentos
Luleåfan
Donowitz
Slapshot
NallePhu
Urken
Lulefan
Bamsefar
Micke80
Puckad
Norlin
Snikne Ville
Kagen
#96
Pajala
KaptenBlodskelett
Mr Bister
JoakimJ
pingu
Zeth
Donten_
LuleåWinston
Jonsey
MrScout
tibet
Tackleberry
LubosC
Erilk
MrA
Xinpei
hokkzorz
Rikky
Klabbe
Jimmy_Vegas
Pontaking
Monco
Daddeh4724
Hellcop
Molin86
kokostrollet
Jonken
farre
Trötto
KUCERA
Diktatorn
Wolfhunter
Cambbott24
Ingemar
PingPongPro
Kapten Haddock
Scouten
CKa
amarule
Pickadoll
Myrman
Mickeee
LHF96
Tony Moore
Ivanhoe
makkanmakkan
kralle
johan74
Tigerman
Rakapuckar
Kallepedal
Patrik82
Jompa
Admin
78 posters

Sida 20 av 20 Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Redbear tor 03 sep 2015, 19:33

Rönken skrev:
Redbear skrev:
Luleåfan skrev:Chris's snart fru ska landa i luleå senare idag o bor hos oss i 4 dagar. Målet är att gör klart planen om hur vi fixa tillbaka Chris till Luleå och drycker lite vin Very Happy Very Happy Very Happy

Håller tummar och tår Smile

Röde inne och forzar igen på forumet bounce Glöm inte att lämna ditt tips i tipstävlingen.

Har två veckor på mig. Måste avvakta magkänslan Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Puckad tor 03 sep 2015, 20:42

Luleåfan skrev:Chris's snart fru ska landa i luleå senare idag o bor hos oss i 4 dagar. Målet är att gör klart planen om hur vi fixa tillbaka Chris till Luleå och drycker lite vin Very Happy Very Happy Very Happy
Slå på charmen! cheers cheers
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Dentos lör 05 sep 2015, 01:15

Det finns saker som oroar mig. Före säsongen var det huruvida våra stjärnor skulle kunna leverera. Det har jag nu släppt. Nu är det snarare de övriga spelarna jag ställer mig frågandes till vad fan som har hänt?  

Foppa och Fabbe har varit sämre än nånsin.

Granström bidrar i princip inte med någonting just nu.

Petrell och Hedman tacklas mycket, men får inte ut något alls utav det känns det som.

Hajen känns väl hyfsad, men inte alls lika het framför buren som vanligt. Kan bero på att han måste centra två spelare som gärna också söker sig in där framför. Blir för mycket. Ut med Hajen på vingen omedelbart då Wallmark kommer tillbaka. Om inte Wallmark kommer tillbaka MÅSTE vi värva en center. Så enkelt är det.

Daniel Larsson håller inte på SHL nivå. Tyvärr.

Sylvegård bra mot Asplöven, sen har det sakta men säkert blivit osynligare och osynligare.

Spelare som gjort det bra?

Lassi. Lika bra som förra året.

Cehlarik. Bättre än förra året. Snabbare, starkare, bättre attityd. Ser lovande ut

Micflikier. Kommentarer överflödiga

Lagacé, Sweatt. Också sett bra ut. Sweatt som förväntat, Lagacé över förväntan.

Rajala. Såg riktigt vass ut idag trots de knackiga förutsättningarna han har.

Schira,Melart,Mikkelson,Oskarsson,Jaros, Själin är de som gjort det som de ska på backsidan hittills. Måste tyvärr säga att jag är besviken på Sandström och Savva såhär långt. Ser ruskigt långsamt ut. Sigalet kommer bli viktig att få tillbaka.

Det finns alltså frågetecken inför den här säsongen, men inte kring det man hade trott. Det är dags för våra grovjobbare att steppa upp till den nivå som de höll förra säsongen. Då blir detta riktigt bra.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 863
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Lars158 lör 05 sep 2015, 12:18

Jag håller med Dentos.
Just nu är det väldigt svårt säga vilka 13+7 som skall utgöra matchuppställning.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Qirren lör 05 sep 2015, 13:01

Dentos skrev:Det finns saker som oroar mig. Före säsongen var det huruvida våra stjärnor skulle kunna leverera. Det har jag nu släppt. Nu är det snarare de övriga spelarna jag ställer mig frågandes till vad fan som har hänt?  

Foppa och Fabbe har varit sämre än nånsin.

Granström bidrar i princip inte med någonting just nu.

Petrell och Hedman tacklas mycket, men får inte ut något alls utav det känns det som.

Hajen känns väl hyfsad, men inte alls lika het framför buren som vanligt. Kan bero på att han måste centra två spelare som gärna också söker sig in där framför. Blir för mycket. Ut med Hajen på vingen omedelbart då Wallmark kommer tillbaka. Om inte Wallmark kommer tillbaka MÅSTE vi värva en center. Så enkelt är det.

Daniel Larsson håller inte på SHL nivå. Tyvärr.

Sylvegård bra mot Asplöven, sen har det sakta men säkert blivit osynligare och osynligare.

Spelare som gjort det bra?

Lassi. Lika bra som förra året.

Cehlarik. Bättre än förra året. Snabbare, starkare, bättre attityd. Ser lovande ut

Micflikier. Kommentarer överflödiga

Lagacé, Sweatt. Också sett bra ut. Sweatt som förväntat, Lagacé över förväntan.

Rajala. Såg riktigt vass ut idag trots de knackiga förutsättningarna han har.

Schira,Melart,Mikkelson,Oskarsson,Jaros, Själin är de som gjort det som de ska på backsidan hittills. Måste tyvärr säga att jag är besviken på Sandström och Savva såhär långt. Ser ruskigt långsamt ut. Sigalet kommer bli viktig att få tillbaka.

Det finns alltså frågetecken inför den här säsongen, men inte kring det man hade trott. Det är dags för våra grovjobbare att steppa upp till den nivå som de höll förra säsongen. Då blir detta riktigt bra.
Schira håller jag inte med om. Inte skapat någonting offensivt i princip och spelat ovårdat och dragit på sig ett flertal onödiga utvisningar.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Slapshot lör 05 sep 2015, 13:10

Dentos skrev:Det finns saker som oroar mig. Före säsongen var det huruvida våra stjärnor skulle kunna leverera. Det har jag nu släppt. Nu är det snarare de övriga spelarna jag ställer mig frågandes till vad fan som har hänt?  

Foppa och Fabbe har varit sämre än nånsin.

Granström bidrar i princip inte med någonting just nu.

Petrell och Hedman tacklas mycket, men får inte ut något alls utav det känns det som.

Hajen känns väl hyfsad, men inte alls lika het framför buren som vanligt. Kan bero på att han måste centra två spelare som gärna också söker sig in där framför. Blir för mycket. Ut med Hajen på vingen omedelbart då Wallmark kommer tillbaka. Om inte Wallmark kommer tillbaka MÅSTE vi värva en center. Så enkelt är det.

Daniel Larsson håller inte på SHL nivå. Tyvärr.

Sylvegård bra mot Asplöven, sen har det sakta men säkert blivit osynligare och osynligare.

Spelare som gjort det bra?

Lassi. Lika bra som förra året.

Cehlarik. Bättre än förra året. Snabbare, starkare, bättre attityd. Ser lovande ut

Micflikier. Kommentarer överflödiga

Lagacé, Sweatt. Också sett bra ut. Sweatt som förväntat, Lagacé över förväntan.

Rajala. Såg riktigt vass ut idag trots de knackiga förutsättningarna han har.

Schira,Melart,Mikkelson,Oskarsson,Jaros, Själin är de som gjort det som de ska på backsidan hittills. Måste tyvärr säga att jag är besviken på Sandström och Savva såhär långt. Ser ruskigt långsamt ut. Sigalet kommer bli viktig att få tillbaka.

Det finns alltså frågetecken inför den här säsongen, men inte kring det man hade trott. Det är dags för våra grovjobbare att steppa upp till den nivå som de höll förra säsongen. Då blir detta riktigt bra.


Håller med i det mesta du skriver. Och både Oskarsson och Jaros går före Savilahti. Sandström vet man ju vad han kan och han lär nog steppa upp. Och Harju måste ut på en kant snarast.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken lör 05 sep 2015, 13:18

Savva får det nog tungt om sjätte platsen, bra konkurrens från Oskarsson och Jaros. 

Hedman tycker jag ändå börjar komma igång, men Harju som center ser fortsatt knackigt ut. 

Jag föredrar nog Cehlarik med Wallmark sedan om det blir aktuellt. Tror hans drops och smarta sargväggningar funkar bättre med Wallmark än Harju och Hedman. Raj-Raj och Cehlarik hade varit en intressant kombination att få se. Rajala såg rätt bra ut igår trots rätt usla förutsättningar. 

Länge sen det fanns flera riktigt bra spelare i Luleå bounce
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Bamsefar lör 05 sep 2015, 15:22

Får nog säga att den mest negativa prestationen med tanke på förväntning är Schiras, har faktiskt sett mest slarvig ut i både spel med och utan puck. Hoppas att det är en övergående fas.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Micke80 lör 05 sep 2015, 16:36

Bamsefar skrev:Får nog säga att den mest negativa prestationen med tanke på förväntning är Schiras, har faktiskt sett mest slarvig ut i både spel med och utan puck. Hoppas att det är en övergående fas.

Tycker han visat en hel del possitiva sidor också, däremot har problemet varit att han pendlat mycke upp och ner i prestation. Man sera tt han ofta letar ett långt första pass men sen har inte alltid tajmingen mellan han och mottagaren varit den bästa. Sen alla dessa utvisningar vet jag inte om det är några större problem, tycker vissa har varit enormt hårt dömda likt den igår.
Sen gäller det ju att han och Mikkelson blir mer samspelta så de håller ett djup då ena pinchar, som det är nu blir den bortre backen kvar på blå för ofta då den nadre trycker ner.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Bamsefar lör 05 sep 2015, 19:36

Micke80 skrev:
Bamsefar skrev:Får nog säga att den mest negativa prestationen med tanke på förväntning är Schiras, har faktiskt sett mest slarvig ut i både spel med och utan puck. Hoppas att det är en övergående fas.

Tycker han visat en hel del possitiva sidor också, däremot har problemet varit att han pendlat mycke upp och ner i prestation. Man sera tt han ofta letar ett långt första pass men sen har inte alltid tajmingen mellan han och mottagaren varit den bästa. Sen alla dessa utvisningar vet jag inte om det är några större problem, tycker vissa har varit enormt hårt dömda likt den igår.
Sen gäller det ju att han och Mikkelson blir mer samspelta så de håller ett djup då ena pinchar, som det är nu blir den bortre backen kvar på blå för ofta då den nadre trycker ner.
Tycker han har svårt med att göra rätt avvägningar, går bort sig emellanåt och ge järnet för att kompensera och då kommer utvisningar. Nja, han har en del att bevisa
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Lulefan sön 06 sep 2015, 11:44

Jag tycker snarare det är Mikkelson som sett sämre ut, men där har jag mer förståelse för omställningen från liten till stor rink.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Urken sön 06 sep 2015, 11:52

Oskarsson största utropstecknet bland backarna. Riktigt roligt att se. Vet inte vad jag förväntat mig av de nya backarna, men tycker inte att de glänst på något sätt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken sön 06 sep 2015, 11:54

Urken skrev:Oskarsson största utropstecknet bland backarna. Riktigt roligt att se. Vet inte vad jag förväntat mig av de nya backarna, men tycker inte att de glänst på något sätt.

Går inte fullt så snabbt i uppspelen som jag hoppats på. Får hoppas att det är osynk mellan backar-anfallare och dålig timing och inget annat.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Urken sön 06 sep 2015, 12:10

Rönken skrev:
Urken skrev:Oskarsson största utropstecknet bland backarna. Riktigt roligt att se. Vet inte vad jag förväntat mig av de nya backarna, men tycker inte att de glänst på något sätt.

Går inte fullt så snabbt i uppspelen som jag hoppats på. Får hoppas att det är osynk mellan backar-anfallare och dålig timing och inget annat.

Sen kan det nog ha att göra med denna "krångla till det så mycket som möjligt"-attityden i egen zon. Om det är Fagervalls order, eller spelarna själva, vet jag inte. Förmodligen är det något direktiv som följs, ty de flesta krånglar till det onödigt mycket. Som exempel lyckas Fribourg checka fast pucken i anfallszon flertalet gånger, helt i onödan sett ur ett Luleåperspektiv, som resultat av den mentalitet som råder i egen zon. Sarg ut är inte alltid fel.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken sön 06 sep 2015, 12:17

Urken skrev:
Rönken skrev:
Urken skrev:Oskarsson största utropstecknet bland backarna. Riktigt roligt att se. Vet inte vad jag förväntat mig av de nya backarna, men tycker inte att de glänst på något sätt.

Går inte fullt så snabbt i uppspelen som jag hoppats på. Får hoppas att det är osynk mellan backar-anfallare och dålig timing och inget annat.

Sen kan det nog ha att göra med denna "krångla till det så mycket som möjligt"-attityden i egen zon. Om det är Fagervalls order, eller spelarna själva, vet jag inte. Förmodligen är det något direktiv som följs, ty de flesta krånglar till det onödigt mycket. Som exempel lyckas Fribourg checka fast pucken i anfallszon flertalet gånger, helt i onödan sett ur ett Luleåperspektiv, som resultat av den mentalitet som råder i egen zon. Sarg ut är inte alltid fel.

Är nog för att spela in sitt spelsystem som man följer det in absurdum. För att hitta någon nivå, är vad jag tror och hoppas åtminstone. Bättre få det ur systemet nu istället för att börja slå sarg ut hela tiden.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn sön 06 sep 2015, 14:36

Urken skrev:
Rönken skrev:
Urken skrev:Oskarsson största utropstecknet bland backarna. Riktigt roligt att se. Vet inte vad jag förväntat mig av de nya backarna, men tycker inte att de glänst på något sätt.

Går inte fullt så snabbt i uppspelen som jag hoppats på. Får hoppas att det är osynk mellan backar-anfallare och dålig timing och inget annat.

Sen kan det nog ha att göra med denna "krångla till det så mycket som möjligt"-attityden i egen zon. Om det är Fagervalls order, eller spelarna själva, vet jag inte. Förmodligen är det något direktiv som följs, ty de flesta krånglar till det onödigt mycket. Som exempel lyckas Fribourg checka fast pucken i anfallszon flertalet gånger, helt i onödan sett ur ett Luleåperspektiv, som resultat av den mentalitet som råder i egen zon. Sarg ut är inte alltid fel.

Nä, det är inte altid fel - men just nu är det fel. Åtminstone misstänker jag att våra tränare ser det så. Sarg ut är inte den typ av hockey vi ska spela enligt dem, och då är det bättre att nöta in detta i absurdum på försäsongen så att det sitter så fort som möjligt. Sen kan man öppna upp för detta mer när ryggradsspelet är konstruktivt. Detta är hur jag misstänker att man ser på det hela från tränarstaben.

Edit: Borde läst Rönkens inlägg ovan innan jag postade. Allt jag skrev var redan sagt - i inlägget innan. Liten skämskudde för mig.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av NallePhu sön 06 sep 2015, 21:21

saxat från NSD Plus artikel:
I segern över Lukko Rauma klev Peter Ceharlik in i andrakedjan tillsammans med Johan Harju och Anton Hedman. Finländaren Toni Rajala matchades i förstalinan med Jacob Lagacé och Jacob Micflikier.

Men det här beror på att Bill Sweatt inte spelade.

När han kommer tillbaka går han in i transatlantkedjan – och Rajala tar Cehlariks plats. Men vad händer då med Luleå Hockeys succéslovak? NSD ställde frågan till tränare Joakim Fagervall.

– Det är svårt att säga nu. Men det är inget problem att ha bra hockeyspelare i sitt lag. Jag ser det inte som något problem. Det finns bara fördelar med det, säger han.

NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Qirren sön 06 sep 2015, 21:24

Hoppas verkligen inte Cehlarik petas ner i tredjekedjan. Vet inte vad mer han behöver bevisa för att få en rejäl möjlighet att visa upp sig i en top 6-roll.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Slapshot sön 06 sep 2015, 21:24

Ser hellre att Rajala tar Hedmans plats. Cehlarik blir nog fortsatt mobbad av tränarna även den här säsongen, tyvärr. Verkar som att bara för att han är ung så ska han få kämpa dubbelt så hårt som en etablerad spelare för att ens ha chansen till speltid. Trist!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken sön 06 sep 2015, 21:26

Petrell-Wallmark-Cehlarik, så har Luleå tre producerande kedjor och en ren fjärdekedja. Cehlarik och Wallmark tycker jag visade prov på att funka ihop förra säsongen. Sick-sack-spelet funkar för bägge två. Petrell får bana väg och agera pappa defensivt och fysiskt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av JuniorX sön 06 sep 2015, 21:49

Rönken skrev:Petrell-Wallmark-Cehlarik, så har Luleå tre producerande kedjor och en ren fjärdekedja. Cehlarik och Wallmark tycker jag visade prov på att funka ihop förra säsongen. Sick-sack-spelet funkar för bägge två. Petrell får bana väg och agera pappa defensivt och fysiskt.

Det förslaget får min röst. De fungerade bra ifjol när de fick tillfälle. Det kommer att funka ännu bättre den här säsongen. Dessutom gillar jag att Petrell får en roll som en pappa och använder sin fysik för att släppa fram producerande spelare. Hans fysiska spelstil blir lite onödigt i en tredjekedja som varken är producerande eller en ren brunkarlina.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av nummer 17 mån 07 sep 2015, 09:11

Slapshot skrev:Ser hellre att Rajala tar Hedmans plats. Cehlarik blir nog fortsatt mobbad av tränarna även den här säsongen, tyvärr. Verkar som att bara för att han är ung så ska han få kämpa dubbelt så hårt som en etablerad spelare för att ens ha chansen till speltid. Trist!

Mobbad!! Tror du på det själv? Att Rönken och Bulan mobbade Cehlarik och att Fagervall fortsätter med det nu? Nä du, anledningen till att Cehlarik inte får mer istid är inte bristen på offensiv kvalitet! Problemet ligger i att han tappar många puckar på fel ställen och tenderar till att hamna på fel sida i markeringsspelet. Vad låter rimligare att han blir mobbad av 2 tränarkonstellationer eller att han har brister du inte tänkt på?!! Fast jag tycker att mängden tappade puckar minskat denna säsong..

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Donowitz mån 07 sep 2015, 11:48

Harju - Wallmark - Rajala låter annars giftigt.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av nummer 17 mån 07 sep 2015, 12:29

bearjew skrev:Harju - Wallmark - Rajala låter annars giftigt.

Jo det ser spännande ut men vad händer i övriga linor då? Mastomäki måste nästan centra 4:e då, detta innebär att någon spelare som är bättre än Mastomäki blir bänkad! Eller Sweatt Lagace Micflikier - Harju Wallmark Rajala - Hedman Grana Cehlarik - Petrell Foppa Fabbe. Centerlös 4.e lina med Foppa som ovan "center". Då tycker jag att Sweatt Lagace Micflikier - Hedman Harju Rajala - Petrell Wallmark Cehlarik - Foppa Grana Fabbe ser mer balanserat ut.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Donowitz mån 07 sep 2015, 13:05

Mina tankar.

Frånsett boxplay tycker jag Fabricius varit sämst/minst framträdande bland forwards under försäsongen sett till alla matcher. Om det är någon som skulle köpa den rollen i laget som 13:e forward, så är det också just honom. Har svårt att motivera mer än 7-10 minuter per match för honom, i synnerhet med årets trupp. Fabricius och Sylvegård känns som extraspelare just nu om än jag hade önskat Emil i en ordinarie uppställning. Hade vi inte haft Petrell hade nog så varit fallet. Fabbe kommer fortfarande finns tillgänglig för första och kanske rentav andra BP-formation medan Sylvegård blir energispelare och avlastning för Hedman, Petrell och Forsberg. Om någon underpresterar eller är skadad blir det rotation.

Hedman behöver en mer kreativ och spelsäker center bredvid sig vilket utesluter Granström, som egentligen inte borde vara mer än en fjärdecenter i dagsläget. Därför får jag ihop Hedman - Ekarv - Cehlárik. Ekarv gillar att hålla i pucken, är rörlig, spelskicklig och behöver istid för utveckling. Skulle ge honom chansen nu om någon gång och undrar annars varför man ens satsade på honom från start. Ekarv är 21, Mastomäki 18. En väldigt stor skillnad. Så om man verkligen tror på Ekarv borde han får chansen nu. Hedman och Cehlárik hade några fina stunder tillsammans förra matchen vilket gör det fortsatt intressant. Hedman störtar mot mål/slottet medan Cehlárik och Ekarv hittar skottlägen/passningsvägar. Förhoppningsvis får Ekarv något av ett genombrott/håller för en tredje formation. Visar man att det satsas på honom lär han visa 110% motivation. Alternativt behöver vi plocka in en ny center till vintern. Mastomäki känns oerhört intressant men jag tror man vill ge honom mer isitid i Asplöven där han också får spela seniorhockey.

Petrell - Granström - Forsberg behöver ingen närmare förklaring. Samtliga tutar och kör och har sånär samma spelstil. Petrell blir samtidigt en uppgradering av Fabricius. En väldigt jobbig energikedja att möta som kan ändra momentum och skapa energi när det behövs.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av nummer 17 mån 07 sep 2015, 13:38

bearjew skrev:Mina tankar.

Frånsett boxplay tycker jag Fabricius varit sämst/minst framträdande bland forwards under försäsongen sett till alla matcher. Om det är någon som skulle köpa den rollen i laget som 13:e forward, så är det också just honom. Har svårt att motivera mer än 7-10 minuter per match för honom, i synnerhet med årets trupp. Fabricius och Sylvegård känns som extraspelare just nu om än jag hade önskat Emil i en ordinarie uppställning. Hade vi inte haft Petrell hade nog så varit fallet. Fabbe kommer fortfarande finns tillgänglig för första och kanske rentav andra BP-formation medan Sylvegård blir energispelare och avlastning för Hedman, Petrell och Forsberg. Om någon underpresterar eller är skadad blir det rotation.

Hedman behöver en mer kreativ och spelsäker center bredvid sig vilket utesluter Granström, som egentligen inte borde vara mer än en fjärdecenter i dagsläget. Därför får jag ihop Hedman - Ekarv - Cehlárik. Ekarv gillar att hålla i pucken, är rörlig, spelskicklig och behöver istid för utveckling. Skulle ge honom chansen nu om någon gång och undrar annars varför man ens satsade på honom från start. Ekarv är 21, Mastomäki 18. En väldigt stor skillnad. Så om man verkligen tror på Ekarv borde han får chansen nu. Hedman och Cehlárik hade några fina stunder tillsammans förra matchen vilket gör det fortsatt intressant. Hedman störtar mot mål/slottet medan Cehlárik och Ekarv hittar skottlägen/passningsvägar. Förhoppningsvis får Ekarv något av ett genombrott/håller för en tredje formation. Visar man att det satsas på honom lär han visa 110% motivation. Alternativt behöver vi plocka in en ny center till vintern. Mastomäki känns oerhört intressant men jag tror man vill ge honom mer isitid i Asplöven där han också får spela seniorhockey.

Petrell - Granström - Forsberg behöver ingen närmare förklaring. Samtliga tutar och kör och har sånär samma spelstil. Petrell blir samtidigt en uppgradering av Fabricius. En väldigt jobbig energikedja att möta som kan ändra momentum och skapa energi när det behövs.

Fabbe är en av våra absolut bästa defensiva spelare, ligger alltid rätt i det defensiva spelet i alla tre zonerna och tillför dessutom massor med energi! Han går före Ekarv alla dar i veckan! Ekarv är enligt mig en Allsvensk spelare. Mastomäki håller ungefär samma nivå och är 3 år yngre, klart man hellre satsar på honom, även Sylle går före Ekarv, enligt mig.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Luleåfan mån 07 sep 2015, 14:01

Hedmans bästa säsong i SHL är 16p. Han ska inte spela i nån andra kedja alls. Han är perfekt i 4 kedjan för att ge laget lite energi som han slutade ifjol i Färjestad. Han har haft många chanser att visa mer än så. Vi har enligt mig lite för mycket av den gode med Petrell, Hedman och Emil. En i tredje o en i fjärde. Vi måste få in en center så att Harju och Rajala kan producera tillsammans och då ha 2 två bra PP kedja också. Om Wallmark kommer tillbaka kan han centra den tredje kedjan.

Luleåfan

Antal inlägg : 108
Join date : 14-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av JuniorX mån 07 sep 2015, 21:57

Luleåfan skrev:Hedmans bästa säsong i SHL är 16p. Han ska inte spela i nån andra kedja alls. Han är perfekt i 4 kedjan för att ge laget lite energi som han slutade ifjol i Färjestad. Han har haft många chanser att visa mer än så. Vi har enligt mig lite för mycket av den gode med Petrell, Hedman och Emil. En i tredje o en i fjärde. Vi måste få in en center så att Harju och Rajala kan producera tillsammans och då ha 2 två bra PP kedja också. Om Wallmark kommer tillbaka kan han centra den tredje kedjan.

Det syns mig som ett märkligt resonemang att man tittar på vad en spelare har för poäng historiskt och använder det som ett slags facit på hur man ska använda en spelare. Man skulle få räkna bort ganska många poängkungar om det var modellen.
Nu är ju inte Hedmans främsta egenskap att samla poäng heller - även om jag personligen tror att man kan få upp den högen rejält om man använder honom klokt. Titta istället på poängen som Harju och Cehlarik producerar (Nu är CHL-statistiken ganska tunn men Harju har 2+2 och Cehlarik 3+1. Det är bara MicFlikier som är bättre.). Det är så man kan ska förstå Hedmans roll. Och det är nog så man tänker sig att man ska använda de fysiska spelarna i laget. Vilket jag tycker är klokt. Och framförallt. Man ser till att utnyttja varje spelares förtjänster optimalt för att göra laget bättre. Så bör man resonera.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Luleåfan tis 08 sep 2015, 09:44

Inte när en spelare är nästan 30 år gammal. Hur många pöangkungar som du sa har gått från 10-15p för 10 säsonger sen bang 40-50p. Det händer inte. Hedman's +/- är också väldigt svagt över många år.
Jag gillar han väldigt mycket. Super trevligt och en bra spelare men dock inte i den andra kedjan om vi satsar på guldet. Det är mitt åsikt och det är helt ok att du ha ett annat.

Luleåfan

Antal inlägg : 108
Join date : 14-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Dentos tis 08 sep 2015, 09:52

Jag vill se Rajala med Hedman. Såg ett par matcher när dom lirade ihop i Färjestad och det var stundtals hur bra som helst. Jag räknar med att Wallmark kommer tillbaka så jag ställer upp på följande sätt:

Sweatt-Lagacé-Micflikier
Rajala-Wallmark-Hedman
Cehlarik-Harju-Petrell
Sylvegård-Granström-Foppa
Fabbe

Här har vi potential till att ha tre producerande kedjor.
Vill man istället ha Harju på vingen så går det o lösa såhär:

Cehlarik-Mastomäki/Ekarv-Harju
Sylvegård-Granström-Petrell
Fabbe,foppa.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 863
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Lars158 tis 08 sep 2015, 17:43

"Luleå Hockey vaskade runt lite i kedjorna på dagens träning.
Anton Hedman - Jonathan Granström och Emil Sylvegård bildade en klassisk checkinglina."


http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/luleaspelare-till-asploven/?blog=4171576&entry=8458757

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Lars158 tis 08 sep 2015, 21:28


Asplöven HC
18 mins ·
Samarbetet med Luleå Hockey fortsätter. Christian Jaros, Pontus Själin och Victor Ekarv spelar premiären på lördag mot Almtuna!

Masto verkar rangordnas över Ekarv blir min tanke.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn tis 08 sep 2015, 23:51

Lars158 skrev:
Asplöven HC
18 mins ·
Samarbetet med Luleå Hockey fortsätter. Christian Jaros, Pontus Själin och Victor Ekarv spelar premiären på lördag mot Almtuna!

Masto verkar rangordnas över Ekarv blir min tanke.
Ja, om de inte planerar att köra honom mer i J-20.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av JuniorX ons 09 sep 2015, 00:32

Luleåfan skrev:Inte när en spelare är nästan 30 år gammal. Hur många pöangkungar som du sa har gått från 10-15p för 10 säsonger sen bang 40-50p. Det händer inte. Hedman's +/- är också väldigt svagt över många år.
Jag gillar han väldigt mycket. Super trevligt och en bra spelare men dock inte i den andra kedjan om vi satsar på guldet. Det är mitt åsikt och det är helt ok att du ha ett annat.

Jag skrev aldrig att Hedman skulle bli en poängkung. Det vill säga, han kommer inte att göra 50 poäng den här säsongen. Eller nästa.
Min poäng (!) var att man inte kan använda historiska siffror för att avgöra på vilket sätt man ska använda en spelare. Linus Klasen hade 24 poäng första säsongen i Luleå. Hade den noteringen varit avgörande för hans utveckling så hade han så klart inte gjort 57 poäng säsongen efter. Det var min poäng med det resonemanget.

Om man använder Hedman rätt så kommer han att bidra till att hans kedjekamrater ökar sin poängskörd. Det är min tes. Och om man lyckas med den uppgiften så kommer han att öka sin egen produktion också. Jag tror därmed att han används bäst för laget genom att finnas i en producerande lina och inte i en checkingline som ska döda is. Därmed är han helt rätt för en producerande andrakedja.

För övrigt tror jag att Petrell har liknande plusegenskaper som Hedman. Skillnaden är att Petrell är en mer defensiv spelare än Hedman medan Hedman är pucksäkrare och mer offensivt lagd. Placerar man bara Petrell rätt så är också han en spelare som kommer att göra att produktionen för kedjekamraterna går upp. Det är jag tämligen säker på. Därför är Petrell rätt i en tredjekedja som även kan ge bidrag offensivt.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av FruktHamster ons 09 sep 2015, 08:57

Lars158 skrev:"Luleå Hockey vaskade runt lite i kedjorna på dagens träning.
Anton Hedman - Jonathan Granström och Emil Sylvegård bildade en klassisk checkinglina."


http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/luleaspelare-till-asploven/?blog=4171576&entry=8458757

Intressant. Var spelade man Sweatt? Om han spelades i första linan undrar man lite hur tanken är med var Rajala ska spela?
Kanske planerar man köra Rajala-Harju-Cehlarik då man sätter Hedman i tredjelinan?
Spännande iofs, men känns som att Walle borde få centra minst en poänggörare också och inte bara två brunkare - om han kommer tillbaka.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av nummer 17 ons 09 sep 2015, 14:30

FruktHamster skrev:
Lars158 skrev:"Luleå Hockey vaskade runt lite i kedjorna på dagens träning.
Anton Hedman - Jonathan Granström och Emil Sylvegård bildade en klassisk checkinglina."


http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/luleaspelare-till-asploven/?blog=4171576&entry=8458757

Intressant. Var spelade man Sweatt? Om han spelades i första linan undrar man lite hur tanken är med var Rajala ska spela?
Kanske planerar man köra Rajala-Harju-Cehlarik då man sätter Hedman i tredjelinan?
Spännande iofs, men känns som att Walle borde få centra minst en poänggörare också och inte bara två brunkare - om han kommer tillbaka.


Jag funderar i liknande banor. Trodde dom skulle spela Sweatt Lagace Micflikier - Hedman Harju tillsammans för att sen spela Rajala med dom och Petrell med Cehlarik för att sedan spela Wallmark med dom och Fabbe Grana Foppa. Men nu börjar det se ut som dom kör bästa tänkbara lag första 6-7 omgångarna för att sedan göra om när Wallmark tillkommer. Alltså Sweatt, Lagace Micflikier - Cehlarik Harju Rajala - Petrell Grana Hedman - Foppa Masto Fabbe. För att förmodligen gå över till Sweatt Lagace Mikflikier - Hedman Harju Rajala - Petrell Wallmark Cehlarik - Foppa Grana Fabbe en bit in i oktober när Wallmark är tillbaka. Med förhoppningen att vi då får tre linor som är offensiva hot.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av icemask ons 09 sep 2015, 21:03

FruktHamster skrev:
Lars158 skrev:"Luleå Hockey vaskade runt lite i kedjorna på dagens träning.
Anton Hedman - Jonathan Granström och Emil Sylvegård bildade en klassisk checkinglina."


http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/luleaspelare-till-asploven/?blog=4171576&entry=8458757

Intressant. Var spelade man Sweatt? Om han spelades i första linan undrar man lite hur tanken är med var Rajala ska spela?
Kanske planerar man köra Rajala-Harju-Cehlarik då man sätter Hedman i tredjelinan?
Spännande iofs, men känns som att Walle borde få centra minst en poänggörare också och inte bara två brunkare - om han kommer tillbaka.
Enl kuriren så tränade Ekarv-Harju-Cehlarik, eftersom Ekarv ska till Aspis så går nog Rajala in där
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Qirren ons 09 sep 2015, 22:23

De där kedjorna får det att vattnas i min mun. Tycker det är helt rätt väg att gå så länge Wallmark är over there då skickligheten blir alldeles för utspridd annars.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken tis 15 sep 2015, 10:24

Kuriren-bloggen har varit på Luleås träning:

"Med tre dagar till SHL-premiär verkar tränarstaben ha hittat in i pusselbitarnas ytterkanter.


Så här såg det ut kedjeformationerna under måndagen:


1) Bill Sweatt, Isac Lundeström (junior), Jacob Micflikier


2) Jesper Ylivainio, Johan Harju, Peter Cehlarik


3) Lennart Petrell, Jonathan Granström, Emil Sylvegård


4) Johan Forsberg, Christopher Mastomäki, Karl Fabricius"


Lagace tillbaka i dag och Hedman ska vara tillgänglig. Sedan är ju Raj-Raj på svensk mark nu i dagarna. Hmm, hmm. Transatlanterna spelar förmodligen, vem går in på Övertorneå-sonens plats? Raj-Raj förmodligen. Vilar man Hedman som ska ha en skavank enligt bloggen?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty absd

Inlägg av Redbear tis 15 sep 2015, 14:10

Nya backpar:

Janne-Mikkelson, Sigalet-Schira, Melart-Oskarsson.

Enligt NSD-Pelle på Twitter.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av LulefanGBG tis 15 sep 2015, 17:29

Melart - Oskarsson känns riktigt stabilt!

Oskarsson har varit bästa back på försäsongen tycker jag och har tagit för sig ordentligt offensivt samtidigt som han spelar mer rejält och enkelt i egen zon. Med Melart bredvid sig kommer han ta ytterligare kliv.

Sigalet - Schira känns väl OK också. Hoppas bara att Sigalet är hyfsat i form så att han kan styra upp Shira lite i inledningen. Den sistnämnde verkar ju ha blandat och gett lite under försäsongen men kommer säkert bli riktigt bra när han kommer in i det och Sigalet är ju en av seriens bästa backar så som sagt, är han bara i form så blir det nog bra.

Mikkelsson och Janne känns också helgjutet.

-------

https://www.luleahockeyforum.com/viewtopic.forum?t=1009
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 20 av 20 Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet