Stefan "Skuggan" Nilsson

+91
Dundernisse
Xantaz1987
LetsGoLuleå
Hejsan
Haparanda
CKa
Lillwitte
Serkan122
trallgöken
Xinpei
Flippass
Björnkäften
Burskydd
Niinimaa
Lasse Proppmätt
Kanellängd
Danneja
Kofösarn
DaVoc
Snikne Ville
Pontaking
Panikvärvning
Lajon
GustenA
Jokerman ll
SatanicPanic
Lulejoe
håkke
Nr10
Diktatorn
rasbiologen
Blinders
farre
Hankburger
Lars158
RSD555
Lillajag
kokostrollet
Norrlandstoken
PM
Kraftkung
Number 69
Donten_
Sir Prozac
Sportchefen #2
Cambbott24
Dustin
LuleåWinston
Old Brooklyn
Gunnar Sträng
Anthrax
Jokerman
Ivanhoe
Donowitz
27 Öqvist
NilsOskar
Micke80
Neurofunk20
Jonken
Kallepedal
pingu
nummer 17
Slapshot
Qirren
icemask
Pajala
Mickeee
Ferros
Groggen79
johan74
makkanmakkan
Wolfhunter
Urken
Kapten Haddock
JuniorX
Puckad
Tigerman
NallePhu
Murveln
Lulefan
Tony Moore
Kagen
miker
Rönken
KaptenBlodskelett
MickkeJ
Ingemar
Bamsefar
hokkzorz
LulefanGBG
stormvägen
95 posters

Sida 2 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Rönken fre 29 apr 2016 - 21:56

Fast vi kan väl lugna oss lite åtminstone? Nu är han ju huvudtränare och det lär inte förändras den närmaste tiden.

Intressant iaktagelse att Skuggan fick två år men övriga bara fick ett år. Bulan har ett år kvar med Brynäs. Fast Bulan lär väl knappast bli assisterande tränare igen... Vad är tanken här? Vill man inte ha Bulan eller har Skuggan 1+1? Två huvudtränare?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Pajala fre 29 apr 2016 - 22:00

Rönken skrev:Fast vi kan väl lugna oss lite åtminstone? Nu är han ju huvudtränare och det lär inte förändras den närmaste tiden.

Intressant iaktagelse att Skuggan fick två år men övriga bara fick ett år. Bulan har ett år kvar med Brynäs. Fast Bulan lär väl knappast bli assisterande tränare igen... Vad är tanken här? Vill man inte ha Bulan eller har Skuggan 1+1? Två huvudtränare?

varför skulle bulan vara aktuell för Luleå ? något du har fakta på eller är det något som sprids som ett rykte bara ?
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Rönken fre 29 apr 2016 - 22:05

Pajala skrev:
Rönken skrev:Fast vi kan väl lugna oss lite åtminstone? Nu är han ju huvudtränare och det lär inte förändras den närmaste tiden.

Intressant iaktagelse att Skuggan fick två år men övriga bara fick ett år. Bulan har ett år kvar med Brynäs. Fast Bulan lär väl knappast bli assisterande tränare igen... Vad är tanken här? Vill man inte ha Bulan eller har Skuggan 1+1? Två huvudtränare?

varför skulle bulan vara aktuell för Luleå ? något du har fakta på eller är det något som sprids som ett rykte bara ?

Bulan borde väl rimligen vara intressant med tanke på hans hockeytänk och inte minst bakgrund i Luleå. Men när man nu kritade fast Skuggan är frågan om han är så aktuell därav min frågeställning.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 29 apr 2016 - 22:07

Tony Moore skrev:Grattis skuggan till det mest utsatta sportjobbet i BD län, jag tillhör tvivlarna men hoppas du mognat och lärt dej konsten med ledarskap av andra stora ledare (Jesse och Peter): Att kunna göra andra bättre, trivas och må bra i en högpresterande grupp vilket jag anser gör talangerna till riktiga vinnare. Dina ishockey kunskaper tvivlar jag inte en sekund på, bara titta på din meritlista så förstår man, så återigen ett stort grattis till det ärofyllda jobbet. Jag ger dej/er 25-30 omgångar innan jag ställer in mej i pöbeln.. "Motbevisa mej så följer jag dej i döden"
+1

Poet.

Kan vi sluta älta detta nu?
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2846
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av pingu fre 29 apr 2016 - 22:48

Puckad skrev:
icemask skrev:Saxat från Kuriren
Men till dom som kritiserar mig har jag sett en koppling till att powerplay inte fungerar och jag kan tycka att det inte är en rättvis bild av hur jag är som ledare. Vilket ledarskap och vilken hockey jag står för.
...
Oj ... Skylla ifrån sig och ta avstånd känns väl så där. scratch

Han verkar börja med att inta försvarsställning direkt mot kritik istället för att se det som en chans att förklara hur han tänker förändra lagets sätt att spela nästa säsong. Och Kritik från föregående säsong finns i massor när man ska prata pp och röd tråd.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Jonken fre 29 apr 2016 - 22:54

Ske bli intressant och följa denna ledarstab.

- Sitter försvarsspelet denna sässe till SHL-omgång ett?
- När det gemensamma försvarspelet sitter; finns det kvar till något som iaf liknar en gemensam offensiv?
- Stjärnspelare & spetskompetens - Men ett o effektivt PP... -igen...?

UPP TILL BEVIS! Wink
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Neurofunk20 lör 30 apr 2016 - 3:41

pingu skrev:
Puckad skrev:
icemask skrev:Saxat från Kuriren
Men till dom som kritiserar mig har jag sett en koppling till att powerplay inte fungerar och jag kan tycka att det inte är en rättvis bild av hur jag är som ledare. Vilket ledarskap och vilken hockey jag står för.
...
Oj ... Skylla ifrån sig och ta avstånd känns väl så där. scratch

Han verkar börja med att inta försvarsställning direkt mot kritik istället för att se det som en chans att förklara hur han tänker förändra lagets sätt att spela nästa säsong. Och Kritik från föregående säsong finns i massor när man ska prata pp och röd tråd.

Jag har kritiserat Skuggan en hel del, och lär fortsätta med det. MEN baserat på just detta uttalande så låter det som att han försöker säga att han förstår att han har misslyckats med den biten som ledare, men att det inte är där hans huvudsakliga kompetens ligger som ledare, trots att han var känd för den aspekten som spelare.

Med andra ord så var hans huvudsakliga uppgift som lagkapten när det begav sig inte att på egen hand ställa och styra i powerplay uppställningarna och varianterna som "ledare" redan då. Utan att han bara råkade ta åt sig och genomföra den aspekten väldigt väl från sina tränare.

Däremot har han fortfarande mycket kvar att bevisa för att styrka detta uttalande. Och vad gäller den röda tråden så är kritiken dels befogad, men också dels för tidig för att utvärdera.

Detta är iallafall hur jag hade valt att tolka en förmodad narcissist.



Neurofunk20
Neurofunk20

Antal inlägg : 120
Join date : 15-02-05

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Micke80 lör 30 apr 2016 - 4:32

icemask skrev:Saxat från Kuriren

Men till dom som kritiserar mig har jag sett en koppling till att powerplay inte fungerar och jag kan tycka att det inte är en rättvis bild av hur jag är som ledare. Vilket ledarskap och vilken hockey jag står för.

Hmm hur menar han här ?
Så viken hockey står han för ?
Han säger ju i radiointervjun att de ska sätta sig ned och komma fram till hur de ska spela ?
Har han inte en plan, han är ju trots allt HC !

Jag förstår precis hur han menar.
Om en detalj i spelet inte fungerar så säger det ingenting om hur en person är som ledare. Ledarskapet har mer att göra med hur man får gruppen att fungera och må. Däremot säger ett misslyckat PP att man misslyckades med den detaljen av sitt ansvarsområde, men det kan även ha att gör amed spelarmaterial (vilket känns långsökt med LHF i fjol).
Han har ju ännu inte fått chansen att visa vilken hockey han står för då han inte var huvudtränare i fjol utan fick jobba efter Fagervalls tänk.
Han har säkert massor med idéer om hur han vill spela och han har säkert jättebra input i hur Luleå Hockey vill spela, men det vore rent korkat att inte sätta sig ner med övriga ledarteamet och prata igenom detta för att vända på varje sten och se om det är nått man missat. Oftast tänker 3 hjärnor bättre en 1 hjärna förutsatt att alla hjärnorna är fungerande. Men av allt att dömma när man pratar med honom och läser det han säger så vill han se en fartfylld hockey där man vårdar pucken inom laget, så nått åt det hållet lär vi nog se till vintern och sen får man se om det funkar eller om det går tillbaka till ABC eller RÖnken hockey istället..

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Mickeee lör 30 apr 2016 - 11:39

Älskar att skuggan använder ordet "krafthockey", ljuv musik i mina öron
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av NilsOskar lör 30 apr 2016 - 11:48

"För oss gäller att vara i framkant och komma på ett eget vinnande koncept. Det går inte att vara en sämre kopia av någon annan"


Sund kommentar av Skuggan.

NilsOskar

Antal inlägg : 441
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Pajala lör 30 apr 2016 - 12:44

NilsOskar skrev:"För oss gäller att vara i framkant och komma på ett eget vinnande koncept. Det går inte att vara en sämre kopia av någon annan"


Sund kommentar av Skuggan.

Han är bra på snacka iaf, fast det är resultatet på isen som räknas, inga floskler i media.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Kallepedal lör 30 apr 2016 - 13:42

Hockeyn förändras hela tiden. Vad säger att gårdagens hockey är framtidens. Om tre år kanske det vinnande konceptet är en taktik framtagen av Janne Boklöv som kallas V-hockey. Lasse Falk kanske sitter och filar på ett superdefensiv spel som visar sig vara vinnande.

Det känns som ett friskhetstecken att vi inte tokstirrar på vad de andra gör och försöker kopiera det. Givetvis ska man ta till sig av det som visar sig vara ett vinnande spel men man får inte fastna i att försöka bli en blek kopia av något man inte är.

jobba vidare med att förädla spelet och skapa ett vinnande lag.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Slapshot lör 30 apr 2016 - 13:57

Luleå vill alltså vara ledande på dump and chase hockey. Då har ni ju en plan i alla fall!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Wolfhunter lör 30 apr 2016 - 14:24

Skuggan stöttar LÅultras tifokampanj, så föreslår att alla hatare gör detsamma innan fler gnällinlägg publiceras

Wolfhunter

Antal inlägg : 1158
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Lulefan lör 30 apr 2016 - 18:40

NilsOskar skrev:"För oss gäller att vara i framkant och komma på ett eget vinnande koncept. Det går inte att vara en sämre kopia av någon annan"


Sund kommentar av Skuggan.

Minus för att du inte har vett att köra på normal textstorlek, riktigt störande.

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Urken lör 30 apr 2016 - 18:43

Lulefan skrev:
NilsOskar skrev:"För oss gäller att vara i framkant och komma på ett eget vinnande koncept. Det går inte att vara en sämre kopia av någon annan"


Sund kommentar av Skuggan.

Minus för att du inte har vett att köra på normal textstorlek, riktigt störande.
Jag skulle tippa på att jag får ta en del av den smällen, då jag gissar på att NilsOskar först citerade Skuggan för att sedan lägga till en egen kommentar. Beroende på vilka inställningar man kör med, kan tidningens textstorlek följa med in på forumet när man kopierar och har sig. Lätt hänt att missa, ifall man inte har huvudet med sig!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av 27 Öqvist lör 30 apr 2016 - 21:17

Underbart om "Skuggan" och gänget skulle gå tillbaka till skridskostark hockey med spelskicklighet! Fast då måste det värvas spelare som passar för den typen av hockey. Spelarna som lämnar ska ersättas av spelare med mer tryck i benen och passa för en offensivare hockey. Sedan finns det ju spelare kvar som kan spela fysiskt!

27 Öqvist

Antal inlägg : 65
Join date : 14-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Kagen lör 30 apr 2016 - 21:24

Oerhört deppigt här inne på forumet nu. Jämför med förra året vid den här tiden, då också efter respass mot Frölunda men i kvartsfinal och inte semi.

Då andades förening och fans framtidstro medan det nu råder närmast begravningsstämning. Vad är det som har hänt? Vi har tappat Grana (som ABSOLUT INTE EN ENDA JÄVEL) trodde skulle leda laget som 1a center. Vi har tappat Fagerwall vars spelfilosofi många suckade och stönade över.

Ja vi tappar Wallmark m.fl också men om inte hela budgeten brändes den gångna säsongen finns det nog utrymme för ett och annat nyförvärv med.

Många har efterlyst en snabbare hockey, står Fagerwall, Granström, Melart eller för all del Wallmark för det?

Skuggan som huvudcoach har mycket att bevisa, men det det hade Bulan när han kom till Brynäs också liksom många många andra nya tränare på senare år. Det var inte så många år sedan som samma tränargäng cirkulerade i Elitserien och man höjde på ögonbrynen rejält om det var ett nytt namn, alltså någon annan än Säcken, Evensson, Boorken, Taavola, Sandlin, Abris, Bendelin, Lahtonen eller Melin.
Nu har vi trion Skuggan, Petter och Burra. Skuggan kan inte längre gömma sig i någon skugga samtidigt tror jag Petter har en hel del att bidra med vad gäller spelet.

Låt oss vara lite objektiva här:

- Vi var ganska nära att slå ut Frölunda i semi. En frisk Sweatt i Luleå samt en till skadad nyckelspelare i Frölunda, skillnaden var knappast större än så. Eller någon turliga studspuck så suddenförlust hade blivit suddenvinst.

Jag tror sedan att Luleå hade haft en god chans att slå Skellefteå i en final.

Så, fira nu Valborg där uppe i Sverige, njut av natten, akta fingrarna från smällare och drick (minst) varannan vatten. Men framförallt, låt oss gaska upp oss. Jag tror absolut att Luleå är med och utmanar om guldet igen nästa säsong. Knappast som favorit, det oket får Frölunda eller någon annan förening bära. Men Luleå finns med där, i skuggan, redo att kliva fram.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Wolfhunter lör 30 apr 2016 - 22:27

Tack kagen.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1158
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av 27 Öqvist lör 30 apr 2016 - 22:47

Vi ska ge Skuggan mfl chansen att bygga ett bra lag och därmed en bra säsong! Är positiv, men vill se värvningar med fart och teknik!

27 Öqvist

Antal inlägg : 65
Join date : 14-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Kapten Haddock fre 6 maj 2016 - 0:37

Kagen skrev:Oerhört deppigt här inne på forumet nu. Jämför med förra året vid den här tiden, då också efter respass mot Frölunda men i kvartsfinal och inte semi.

Då andades förening och fans framtidstro medan det nu råder närmast begravningsstämning. Vad är det som har hänt? Vi har tappat Grana (som ABSOLUT INTE EN ENDA JÄVEL) trodde skulle leda laget som 1a center. Vi har tappat Fagerwall vars spelfilosofi många suckade och stönade över.

Ja vi tappar Wallmark m.fl också men om inte hela budgeten brändes den gångna säsongen finns det nog utrymme för ett och annat nyförvärv med.

Många har efterlyst en snabbare hockey, står Fagerwall, Granström, Melart eller för all del Wallmark för det?

Skuggan som huvudcoach har mycket att bevisa, men det det hade Bulan när han kom till Brynäs också liksom många många andra nya tränare på senare år. Det var inte så många år sedan som samma tränargäng cirkulerade i Elitserien och man höjde på ögonbrynen rejält om det var ett nytt namn, alltså någon annan än Säcken, Evensson, Boorken, Taavola, Sandlin, Abris, Bendelin, Lahtonen eller Melin.
Nu har vi trion Skuggan, Petter och Burra. Skuggan kan inte längre gömma sig i någon skugga samtidigt tror jag Petter har en hel del att bidra med vad gäller spelet.

Låt oss vara lite objektiva här:

- Vi var ganska nära att slå ut Frölunda i semi. En frisk Sweatt i Luleå samt en till skadad nyckelspelare i Frölunda, skillnaden var knappast större än så. Eller någon turliga studspuck så suddenförlust hade blivit suddenvinst.

Jag tror sedan att Luleå hade haft en god chans att slå Skellefteå i en final.

Så, fira nu Valborg där uppe i Sverige, njut av natten, akta fingrarna från smällare och drick (minst) varannan vatten. Men framförallt, låt oss gaska upp oss. Jag tror absolut att Luleå är med och utmanar om guldet igen nästa säsong. Knappast som favorit, det oket får Frölunda eller någon annan förening bära. Men Luleå finns med där, i skuggan, redo att kliva fram.

Absolut Kagen......upp med hakorna här!

Nää skämt åt sido! Skuggan som spelare hade få kritiker (förutom för hans bananskal som agerade skena under skorna när han var aktiv) p.g.a av att han leverede i sitt kära klubblag (LHF) samt i landslaget. Han var en ledare på isen och i laget p g.a att han levererade.

Han kanske inte har leverarat som ledare i TV-puck, i Junnisserien eller som ass i vårt kära A-lag (who knows?), men låt oss hoppas att denna man som vi vet kan leverera, har tagit klivet och mognat till en ledare och HC i SHL-klass.

Jag är definitivt en av dom som kapat Nilsson vid knäna gällande huvudrollen i A-laget och de måste jag ju givetvis få stå för, men nu har jag, ni eller någon annan chansen att plocka bort honom från den posten och vi får endanst chansen att önska honom och den övriga ledarstaben ett stort lycka till inför kommande säsong!
Visst kan han bli bortplockad, men de kanske blir (för första gången) om vi obotligt ligger sist efter 20 omg. säsongen 16/17? Låt oss inte gå så långt och jag hoppas inte absolut inte det!

Jag tror faktiskt (i all iver) att Skuggan försöker skapa något nytt och modernt till hans debut som HC kommande säsong, då både vi och han sett att BL.A målskytte och PP inte har målat dom stora porträtterna de senaste säsongerna. Jag tror att han kommer att anpassa sig efter de vi och hockeyn i övrigt kräver 2016 och försöker leverera en modern hockey framöver!!! Han kommer inte att ha något val om han ska överleva de första 20 omgångarna!

De finns många synsätt att framföra ett hockeytänk och jag kommer inte gå in på något av mina, för de är för de första för många och inte relevanta i dagsläget.  De jag innerligt hoppas, är att värvningarna från Osten är i full synk med den hockey som ska levereras i föreningen framöver och den hockey som Skuggan tänkt och kan leverera (till at börja med) 2016!!!

Jag önskar där med Skuggan, Burra och Lasu ett stort kycka till! Förlåt.....Osten med, för att de är han som ska ro in stjörnorna vi ska JUBLA ÅT!

För övrigt vill jag gratta frisören som fått äran att klippa (förlåt.....RAKA) alla HUVUDrollsinnehavarna för A-laget kommande säsong!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Jonken fre 6 maj 2016 - 9:19

Det är mycket svårt för mig att vara entusiastisk. Orsakerna till detta är två:

- "Skuggan"
- Falk

Jag har knapparat in flera långa inlägg här på forumet på sista tiden -som jag valt att inte posta. För det tjänar ingenting till. Vi är där vi är nu; och att gnälla om detta gör väl ingen gladare eller positivare.

Två års pappret till Falk; bekräftade endast okompetensen hos den nya lagledningen. Tror inte att "Osten" värvar en spelare -utan att iaf kolla med lagledningen. En kompetentare lagledning hade garanterat sagt tvär-nej till att ta in en så gammal spelare utifrån. Det spelar liksom inge roll om man tog in Falk på kaffepengar -eller som en uttalad fjärde center (knappast troligt). Signalerna man skickar till alla unga spelare i det egna systemet: ÄR INTE BRA.... -Vilket vi redan sett lite effekter av...

Luleå Hockey anno 2016/2017 kommer inte att vara den Luleå Hockey med god framtidstro som de flesta vill se. Och detta kommer i slutändan vända sig om; och ta ett rejält bett ur röven på föreningen.

I dessa tider får man istället se andra SHL föreningar; som Ex Djurgården vara smartare än på länge på marknaden. svårt att inte bli avundsjuk över arbetet Stockholmarna gjort så här långt. Robert Olsson som togs in från Frölunda; är synnerligen inget stolpskott. Och visar redan riktigt goda kunskaper över hur man gör för att nå framgång. Endast 3 stycken +30 spelare hittills i truppen. DIF kommer att kunna höja ribban över fys & tränings bitarna REJÄLT i år! Helt klart är att Stockholmarna kommer och bli att räkna med kommande säsong.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Jonken fre 6 maj 2016 - 9:34

Det är FÖR MÅNGA saker som bokstavligt gått åt helvete hittills för LHF. Och "om"; jag säger "om" Luleå Hockey framöver presenterar fler avdankade fossiler utan några tidigare naturliga kopplingar till Luleå Hockey; med fin historik och meriter: Ex Micke Johansson mfl: Kommer jag bokstavligen explodera och köpa två års säsongskort hos bojaren Pajala!

- Just nu är jag fortfarande i balans; men man står för jävla nära avgrunden....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Slapshot fre 6 maj 2016 - 9:42

Tror tränartrojkan påverkar vilka som ratar Luleå mer än alla tror. Nu senast Everberg som hade varit en grym värvning.
Nej det här känns inte bra alls. Luleå var på väg framåt som klubb för ett par år sedan men nu känns det som att dom tog två steg bakåt igen.

Skellefteå, Frölunda och Linköping är alla bättre lag kommande säsong samtidigt som Färjestad, Växjö, Örebro, Djurgården, Malmö och Brynäs ser ut och bli likvärdiga eller i vissa fall något bättre än Luleå. Skuggan får en jobbig första säsong helt klart.

Även om Klasen och en toppcenter kommer så ser det tunt ut speciellt i båset. Osten hade chansen att göra nåt bra av centersidan men valde Falk. Tror inte de övriga klubbarna slogs om hans underskrift om man säger så..

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Rönken fre 6 maj 2016 - 10:27

Tror inte tränarnamn påverkar så jättemycket, möjligen i positiv bemärkelse eller i enstaka fall negativt om det är en spelare som haft tränaren tidigare. Men i stort så tvivlar jag på att spelare som spenderat någon säsong på andra sidan pölen har sådan järnkoll på tränare.

Att Everberg skulle ha sådan koll på Skuggan att han kan säga att tränare x och y i lag z och w är bättre för att man har spelide a eller b tror jag inte en sekund på. Han har varit i nordamerika i två år nu. Har han ens koll på sitt kära Rögle?

Spelare i ligan bör ha koll, men spelare utifrån tvivlar jag starkt på. Alla inövade "fansen är Sveriges bästa" eller "stark tradition i klubben" blir inte heller sämre efter något eller några år i nordamerika och inskolningen där borta.

Dessutom var Jocke huvudtränare och Skuggan assisterande, för en spelare "utifrån" är det väl egentligen det han kan titta på. Nej låter som rent dyngsnack.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Jonken fre 6 maj 2016 - 10:29

Slapshot skrev:Tror tränartrojkan påverkar vilka som ratar Luleå mer än alla tror. Nu senast Everberg som hade varit en grym värvning.
Nej det här känns inte bra alls. Luleå var på väg framåt som klubb för ett par år sedan men nu känns det som att dom tog två steg bakåt igen.

Skellefteå, Frölunda och Linköping är alla bättre lag kommande säsong samtidigt som Färjestad, Växjö, Örebro, Djurgården,  Malmö och Brynäs ser ut och bli likvärdiga eller i vissa fall något bättre än Luleå. Skuggan får en jobbig första säsong helt klart.

Även om Klasen och en toppcenter kommer så ser det tunt ut speciellt i båset.  Osten hade chansen att göra nåt bra av centersidan men valde Falk. Tror inte de övriga klubbarna slogs om hans underskrift om man säger så..
Ja; men: Visst är det ju så.

Och även om vi tar in några riktiga individuella kioskvältare i spelare; MÅSTE Luleå Hockey fungera effektivt för att uppnå resultat. Och även tilltänkta spelare vet när en förening har ledarmaterialet för att uppnå detta -kontra när en förening i sin iver är på väg att bygga ett luftslott.

Har en förening dessutom ambitioner på att vinna någonting; måste man också ha fundamentet i truppen att kunna träna mer -som vinnande lag gör. Fossiler har sällan kropparna för detta: De måste vila mer -för att palla att endast vara någelunda "på" när det är matchdag. Att kalla detta för vinnarskalle och vinnarmentalitet är bara för jävla patetiskt...

Och du har rätt: LHF kommer som bäst att vara ett mittenlag kommande säsong. Detta förutsatt att de sista pusselbitarna sitter. För det finns inga tendenser i nuläget till att Luleå Hockey besitter kompetensen i lagledningen; för att få spelare att överträffa sin kapacitet där ute. Vad vi kommer och få se:

- Är ett obalanserat spelsystem defensivt -kontra offensivt.
- BP kommer att funka.
- PP kommer fortsatt att hacka.
- Ingen -eller få spelare kommer att överträffa sig själva.
- Tror inte lagledningen har kompetensen att göra de fysiska spelarnas roller vägvinnande i lagets spelsystem.
- Högt i tak -i den interna kommunikationen. (För mycket fram och tillbaks -och tillslut orkar ingen längre lyssna lika entusiastiskt.)
- Resultaten är upp & ner -och ingen ens internt kan egentligen riktigt fatta varför.
- Folk besvärar sig inte att betala dyra pengar för en plats i Coop -om de inte ser en röd tråd i det som händer i föreningen och på isen.


Som tur är:

- Har LHF tack & lov en av seriens bästa keeprar i Lassi. (Tack gode gud för det.)
- Fabbe & Foppa kommer att gå i bräschen -med sin inställning och ledarskap.
- LHF's backsida ser inte allt för djävlig ut. (Iaf tills stunden senare då någon NHL-organisation plockar över typ Schira.)
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av LulefanGBG fre 6 maj 2016 - 11:39

Men snälla nån... det är möjligt att du har rätt, men kan vi inte åtminstone vänta tills truppen är klar och första träningsmatchen är gjord innan vi börjar titta alltför djupt i glaskulan? Att redan nu konstatera att inte en enda spelare i Luleå kommer att höja sig eller prestera över förväntan är för mig att inte ens ge individerna chansen.

Att redan nu konstatera att det inte finns en röd tråd i Luleås spel eller satsning är som att konstatera att det inte finns en röd tråd i handlingen i en roman innan man ens öppnat boken.


LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Bamsefar fre 6 maj 2016 - 11:51

LulefanGBG skrev:Men snälla nån... det är möjligt att du har rätt, men kan vi inte åtminstone vänta tills truppen är klar och första träningsmatchen är gjord innan vi börjar titta alltför djupt i glaskulan? Att redan nu konstatera att inte en enda spelare i Luleå kommer att höja sig eller prestera över förväntan är för mig att inte ens ge  individerna chansen.

Att redan nu konstatera att det inte finns en röd tråd i Luleås spel eller satsning är som att konstatera att det inte finns en röd tråd i handlingen i en roman innan man ens öppnat boken.


Nu kan det vara att man s a s läst ngt innan av författaren så man vet ungefär hur den gestaltar sig, eller så kan det vara ett helt nytt upplägg. För övrigt håller jag med dig i sak. Inget vi skriver här påverkar hur laget kommer att se ut eller hur de kommer att spela och eftersom laget inte ens är fullt finns ingen anledning att spekulera i detsamma.
Väljer att avvakta innan domedagsprofetierna sätts in.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Jonken fre 6 maj 2016 - 12:46

LulefanGBG skrev:Men snälla nån... det är möjligt att du har rätt, men kan vi inte åtminstone vänta tills truppen är klar och första träningsmatchen är gjord innan vi börjar titta alltför djupt i glaskulan? Att redan nu konstatera att inte en enda spelare i Luleå kommer att höja sig eller prestera över förväntan är för mig att inte ens ge  individerna chansen.

Att redan nu konstatera att det inte finns en röd tråd i Luleås spel eller satsning är som att konstatera att det inte finns en röd tråd i handlingen i en roman innan man ens öppnat boken.
Sant.

Väldigt lätt för mig att "lätta ifrån" lite just nu...
Och även: Inget skulle göra mig gladare om det skulle senare visa sig att jag har fel -och är HELT ute och hojjar här... Wink
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Groggen79 fre 6 maj 2016 - 20:51

Rönken skrev:Tror inte tränarnamn påverkar så jättemycket, möjligen i positiv bemärkelse eller i enstaka fall negativt om det är en spelare som haft tränaren tidigare. Men i stort så tvivlar jag på att spelare som spenderat någon säsong på andra sidan pölen har sådan järnkoll på tränare.

Att Everberg skulle ha sådan koll på Skuggan att han kan säga att tränare x och y i lag z och w är bättre för att man har spelide a eller b tror jag inte en sekund på. Han har varit i nordamerika i två år nu. Har han ens koll på sitt kära Rögle?

Spelare i ligan bör ha koll, men spelare utifrån tvivlar jag starkt på. Alla inövade "fansen är Sveriges bästa" eller "stark tradition i klubben" blir inte heller sämre efter något eller några år i nordamerika och inskolningen där borta.

Dessutom var Jocke huvudtränare och Skuggan assisterande, för en spelare "utifrån" är det väl egentligen det han kan titta på. Nej låter som rent dyngsnack.

Att inte tränaren har stor påverkan på hurvida klubbar är attraktiva är naturligtvis skitsnack. Det är som på vilken arbetsplats som helst, chefen är viktig. Se på när Raggen tränade oss, fastän vi var ett bottengäng så skrev Hjalmarsson på (nu hann han även signa för Chicago så det blev inget spel). Raggen må tjäna bra med slantar i Frölunda, men de flesta unga spelare vill spela för honom då de vet att han är bra på att arbeta med unga spelare, så Frölunda kan signa unga spelare utan att behöva tokbjuda drömlöner.

Vilket rykte Skuggan har bland den stora massan SHL spelarna vet jag inte, däremot vet jag vad Ledin och Chris tycker om honom, och det är inte tiptopp....

Groggen79

Antal inlägg : 181
Join date : 15-03-02
Age : 45
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Slapshot fre 6 maj 2016 - 21:00

Groggen79 skrev:
Rönken skrev:Tror inte tränarnamn påverkar så jättemycket, möjligen i positiv bemärkelse eller i enstaka fall negativt om det är en spelare som haft tränaren tidigare. Men i stort så tvivlar jag på att spelare som spenderat någon säsong på andra sidan pölen har sådan järnkoll på tränare.

Att Everberg skulle ha sådan koll på Skuggan att han kan säga att tränare x och y i lag z och w är bättre för att man har spelide a eller b tror jag inte en sekund på. Han har varit i nordamerika i två år nu. Har han ens koll på sitt kära Rögle?

Spelare i ligan bör ha koll, men spelare utifrån tvivlar jag starkt på. Alla inövade "fansen är Sveriges bästa" eller "stark tradition i klubben" blir inte heller sämre efter något eller några år i nordamerika och inskolningen där borta.

Dessutom var Jocke huvudtränare och Skuggan assisterande, för en spelare "utifrån" är det väl egentligen det han kan titta på. Nej låter som rent dyngsnack.

Att inte tränaren har stor påverkan på hurvida klubbar är attraktiva är naturligtvis skitsnack. Det är som på vilken arbetsplats som helst, chefen är viktig. Se på när Raggen tränade oss, fastän vi var ett bottengäng så skrev Hjalmarsson på (nu hann han även signa för Chicago så det blev inget spel). Raggen må tjäna bra med slantar i Frölunda, men de flesta unga spelare vill spela för honom då de vet att han är bra på att arbeta med unga spelare, så Frölunda kan signa unga spelare utan att behöva tokbjuda drömlöner.

Vilket rykte Skuggan har bland den stora massan SHL spelarna vet jag inte, däremot vet jag vad Ledin och Chris tycker om honom, och det är inte tiptopp....

Exakt så är det. Och ryktet sprider sig ganska fort...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Rönken fre 6 maj 2016 - 21:04

Skuggan som har varit assisterande tränare i två säsonger har säkert jättestort rykte bland spelarna hur han är som huvudtränare. Gärna bland utlandsproffsen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Puckad fre 6 maj 2016 - 21:51

Rönken skrev:Skuggan som har varit assisterande tränare i två säsonger har säkert jättestort rykte bland spelarna hur han är som huvudtränare. Gärna bland utlandsproffsen.
Och där böjde sig målen på min ironi mätare... Coffee
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Donowitz fre 6 maj 2016 - 22:23

Fagervalls spelsystem höll ju inte. ABC-hockey infördes och vi klättrade, enormt till och med. Utan en ledande spets dessutom - med Sweatt skadad, Rajala out of track och Micflikier var i ärlighetens namn ingen stjärna i laget om än han totalt sett var ok. Framförallt stack han ut med sitt kämpande när det gick tungt i övrigt och han missade halvöppna mål.

När guldväggarna målades trodde vi att det fanns mer hästkrafter än vad som visade sig vara. Därför blir det skevt att använda den målsättningen vid jämförelse med slutresultatet. Så resultatmässigt, efter att sånär rubba Frölunda i semifinal - är fan INGET att klaga över. Inte ens SAIK var så nära att tvåla dit Frölunda som vi gjorde. Frölundaspelarna var riktigt griniga och vi hade fanimej bråk på matchuppvärmningen. Underbart! Vi som har skrikit efter fysisk och på-gränsen-hockey så länge. Satt själv bakom Frölundas bås två matcher och det var en riktigt trevlig upplevelse. Ständigt ispåse, svordomar och klubbor som drämdes i sargen. Vi var under skinnet på dem rejält.

Det känns som att många tappat perspektivet något.

Sen, att ett spelgeni till hjärna som Skuggan, för första gången som headcoach, ska stå och rita upp dump and chase som huvudtaktik, borde de flesta förstå är orimligt. Ge han en chans åtminstone.

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Tony Moore fre 6 maj 2016 - 22:58

Tycker fortfarande det var helt rätt att måla väggen i Guld, med den truppen var det bara en bekräftelse på vad vi ville uppnå! Skuggan var ett spelgeni och nu är det upp till bevis, har han fattat att han måste uppmuntra sina spelare mer än kritisera så är mycket vunnet..!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Pajala lör 7 maj 2016 - 7:38

bearjew skrev:Fagervalls spelsystem höll ju inte. ABC-hockey infördes och vi klättrade, enormt till och med. Utan en ledande spets dessutom - med Sweatt skadad, Rajala out of track och Micflikier var i ärlighetens namn ingen stjärna i laget om än han totalt sett var ok. Framförallt stack han ut med sitt kämpande när det gick tungt i övrigt och han missade halvöppna mål.

När guldväggarna målades trodde vi att det fanns mer hästkrafter än vad som visade sig vara. Därför blir det skevt att använda den målsättningen vid jämförelse med slutresultatet. Så resultatmässigt, efter att sånär rubba Frölunda i semifinal - är fan INGET att klaga över. Inte ens SAIK var så nära att tvåla dit Frölunda som vi gjorde. Frölundaspelarna var riktigt griniga och vi hade fanimej bråk på matchuppvärmningen. Underbart! Vi som har skrikit efter fysisk och på-gränsen-hockey så länge. Satt själv bakom Frölundas bås två matcher och det var en riktigt trevlig upplevelse. Ständigt ispåse, svordomar och klubbor som drämdes i sargen. Vi var under skinnet på dem rejält.

Det känns som att många tappat perspektivet något.

Sen, att ett spelgeni till hjärna som Skuggan, för första gången som headcoach, ska stå och rita upp dump and chase som huvudtaktik, borde de flesta förstå är orimligt. Ge han en chans åtminstone.

8-2 säger allt, vi var faktiskt underlägsna i matcherna men lassi var muren som höll emot, säsongen med 3 toppar blev ett fiasko, och all spets har nu försvunnit och skuggans roliga dumpapuck hockey kommer att dominera.

Varför bryter spelare kontrakt med Luleå och försvinner ? jag tror att det har att göra med ett obefintligt spelsystem och tränarna som inte kan styra upp det.

Vi spelar en oattraktiv brunkarhockey helt enkelt.

Visst kan skuggan överraska oss om det inte var han som styrde skutan men enligt alla jag har pratat med så var fallet så.

Ja, jag är orolig men hoppas att jag har fel pirat
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Slapshot lör 7 maj 2016 - 9:55

Tror också Luleås spelsätt bidrar till att spelare bryter kontrakt eller till att det är svårt att värva hit bra spelare. Ostens snålhet vid kontraktsförlängningar gör väl också sitt till ett sämre rykte.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Jonken lör 7 maj 2016 - 10:49

Pajala skrev:
8-2 säger allt, vi var faktiskt underlägsna i matcherna men lassi var muren som höll emot, säsongen med 3 toppar blev ett fiasko, och all spets har nu försvunnit och skuggans roliga dumpapuck hockey kommer att dominera.

Varför bryter spelare kontrakt med Luleå och försvinner ? jag tror att det har att göra med ett obefintligt spelsystem och tränarna som inte kan styra upp det.

Vi spelar en oattraktiv brunkarhockey helt enkelt.

Visst kan skuggan överraska oss om det inte var han som styrde skutan men enligt alla jag har pratat med så var fallet så.

Ja, jag är orolig men hoppas att jag har fel pirat
Är också inne på samma tankebanor. Dock med undantaget: Tror inte för en sekund att det var "Skuggan" ensam som styrde upp spelsystemet. Han var en del i det; precis som de övriga tränarna var. Någonstans anser jag att man skall (precis som spelare) ha betalat fullt pris och verkligen lyckats någonstans i sin karriär som tränare -för att få huvudansvaret i SHL-klubb med högre ambitioner. Jag tycker att "Skuggans" meriter som tränare talar sitt tydliga språk. Att han och Osten har sitt speciella medlemskort i den interna polarklubben; är väl knappast någon allt för vågad gissning.

Att spelare idag gärna bryter lukrativa kontrakt med Luleå Hockey; berättar ganska mycket om ledarskapet inom föreningen gångna säsongen -och idag. En ganska talande jämförelse: När nya spelare värvades till Luleå Hockey; kunde det låta ungefär så här från spelarna i fråga: -Jag hade riktigt bra snack med "Rönken" -och det var efter det snacket som jag kände att Luleå Hockey var ett riktigt spännande alternativ för mig. Idag låter det: -"Osten" berättade för mig att han gillade mitt sätt att spela center.... Detta berättar om två helt olika typer av ledarskap inom klubben. Personligen tycker jag att det är ren katastrof som det ser ut nu. (Men detta är bara min personliga uppfattning.)

Idag tror jag att en tränare & spelare måste rätta in sig ledet hos Lars "Osten" Bergström -inte föreningen Luleå Hockey; för att få arbetsro i sitt uppdrag. Starka trygga personligheter som Jonas Rönnqvist, Thomas Berglund, Joakim Fagervall mfl; tror jag har en tendens att hamna på kant med "Osten". Detta för att de vill sköta sitt uppdrag själva -utan en hel massa inblandning från sportchefen. När detta händer manövreras dessa personer skickligt ut från föreningen. Orsakerna som lurigt sipprar ut; är i vissa fall förvånansvärt horribla och skrattretande larviga.

Att Luleå Hockey inte klarar av att bygga kontinuitet & stadga i sin sportsliga organisation; tror jag beror mycket på just detta. Jag misstänker att den röda tråden föreningen har; är tyvärr förankrad på helt fel ställe i organisationen. Och om detta stämmer måste det råda i det närmaste diktaturstämning inom all sportslig arbete inom föreningen. Detta skulle logiskt förklara mycket av varför det ser ut som det gör resultatmässigt. Detta oavsett hur mycket mer resurser som pumpas in i verksamheten.

Luleå Hockey har genom tradition förr varit kända att uträtta mycket med mindre resurser. Idag är det precis tvärtom: Föreningen får inte ut ens i närheten av vilka resurser som nu finns att tillgå. Kort kan man säga att Luleå Hockey som förening förlorat lite av sin grund identitet. Detta någonting som styrelsen i föreningen måste se över framöver. Identiteten & traditionenför vad föreningen egentligen står för bör värnas bättre. Detta handlar inte om att mitt under säsongen gå tillbaka till grunderna i spelet för att bli effektiva. Detta handlar om att föreningen i grund åter skall hitta sin riktiga identitet och tradition -och åter bygga upp den solid grund i organisationen.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Donowitz lör 7 maj 2016 - 11:22

Pajala skrev:
bearjew skrev:Fagervalls spelsystem höll ju inte. ABC-hockey infördes och vi klättrade, enormt till och med. Utan en ledande spets dessutom - med Sweatt skadad, Rajala out of track och Micflikier var i ärlighetens namn ingen stjärna i laget om än han totalt sett var ok. Framförallt stack han ut med sitt kämpande när det gick tungt i övrigt och han missade halvöppna mål.

När guldväggarna målades trodde vi att det fanns mer hästkrafter än vad som visade sig vara. Därför blir det skevt att använda den målsättningen vid jämförelse med slutresultatet. Så resultatmässigt, efter att sånär rubba Frölunda i semifinal - är fan INGET att klaga över. Inte ens SAIK var så nära att tvåla dit Frölunda som vi gjorde. Frölundaspelarna var riktigt griniga och vi hade fanimej bråk på matchuppvärmningen. Underbart! Vi som har skrikit efter fysisk och på-gränsen-hockey så länge. Satt själv bakom Frölundas bås två matcher och det var en riktigt trevlig upplevelse. Ständigt ispåse, svordomar och klubbor som drämdes i sargen. Vi var under skinnet på dem rejält.

Det känns som att många tappat perspektivet något.

Sen, att ett spelgeni till hjärna som Skuggan, för första gången som headcoach, ska stå och rita upp dump and chase som huvudtaktik, borde de flesta förstå är orimligt. Ge han en chans åtminstone.

8-2 säger allt, vi var faktiskt underlägsna i matcherna men lassi var muren som höll emot, säsongen med 3 toppar blev ett fiasko, och all spets har nu försvunnit och skuggans roliga dumpapuck hockey kommer att dominera.

Varför bryter spelare kontrakt med Luleå och försvinner ? jag tror att det har att göra med ett obefintligt spelsystem och tränarna som inte kan styra upp det.

Vi spelar en oattraktiv brunkarhockey helt enkelt.

Visst kan skuggan överraska oss om det inte var han som styrde skutan men enligt alla jag har pratat med så var fallet så.

Ja, jag är orolig men hoppas att jag har fel pirat

Nej 8-2 säger inte allt. 4-2 i matcher säger betydligt mer. Vi var t.o.m extremt nära att få 3-3 i en jämn drabbning. Svart på vitt, två spelare har "brutit" sitt kontrakt, när du får det att verka som halva laget. Rajala vill dessutom stanna kvar trots den hockey du nämner alla ska hata. Melart har förlängt. Spelare lämnar/bryter kontrakt för KHL/NLA varje säsong. Ditt argument håller inte.

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av pingu lör 7 maj 2016 - 11:43

Jonken skrev:
Pajala skrev:
8-2 säger allt, vi var faktiskt underlägsna i matcherna men lassi var muren som höll emot, säsongen med 3 toppar blev ett fiasko, och all spets har nu försvunnit och skuggans roliga dumpapuck hockey kommer att dominera.

Varför bryter spelare kontrakt med Luleå och försvinner ? jag tror att det har att göra med ett obefintligt spelsystem och tränarna som inte kan styra upp det.

Vi spelar en oattraktiv brunkarhockey helt enkelt.

Visst kan skuggan överraska oss om det inte var han som styrde skutan men enligt alla jag har pratat med så var fallet så.

Ja, jag är orolig men hoppas att jag har fel pirat
Är också inne på samma tankebanor. Dock med undantaget: Tror inte för en sekund att det var "Skuggan" ensam som styrde upp spelsystemet. Han var en del i det; precis som de övriga tränarna var. Någonstans anser jag att man skall (precis som spelare) ha betalat fullt pris och verkligen lyckats någonstans i sin karriär som tränare -för att få huvudansvaret i SHL-klubb med högre ambitioner. Jag tycker att "Skuggans" meriter som tränare talar sitt tydliga språk. Att han och Osten har sitt speciella medlemskort i den interna polarklubben; är väl knappast någon allt för vågad gissning.

Att spelare idag gärna bryter lukrativa kontrakt med Luleå Hockey; berättar ganska mycket om ledarskapet inom föreningen gångna säsongen -och idag. En ganska talande jämförelse: När nya spelare värvades till Luleå Hockey; kunde det låta ungefär så här från spelarna i fråga: -Jag hade riktigt bra snack med "Rönken" -och det var efter det snacket som jag kände att Luleå Hockey var ett riktigt spännande alternativ för mig. Idag låter det: -"Osten" berättade för mig att han gillade mitt sätt att spela center.... Detta berättar om två helt olika typer av ledarskap inom klubben. Personligen tycker jag att det är ren katastrof som det ser ut nu. (Men detta är bara min personliga uppfattning.)

Idag tror jag att en tränare & spelare måste rätta in sig ledet hos Lars "Osten" Bergström -inte föreningen Luleå Hockey; för att få arbetsro i sitt uppdrag. Starka trygga personligheter som Jonas Rönnqvist, Thomas Berglund, Joakim Fagervall mfl; tror jag har en tendens att hamna på kant med "Osten". Detta för att de vill sköta sitt uppdrag själva -utan en hel massa inblandning från sportchefen. När detta händer manövreras dessa personer skickligt ut från föreningen. Orsakerna som lurigt sipprar ut; är i vissa fall förvånansvärt horribla och skrattretande larviga.

Att Luleå Hockey inte klarar av att bygga kontinuitet & stadga i sin sportsliga organisation; tror jag beror mycket på just detta. Jag misstänker att den röda tråden föreningen har; är tyvärr förankrad på helt fel ställe i organisationen. Och om detta stämmer måste det råda i det närmaste diktaturstämning inom all sportslig arbete inom föreningen. Detta skulle logiskt förklara mycket av varför det ser ut som det gör resultatmässigt. Detta oavsett hur mycket mer resurser som pumpas in i verksamheten.

Luleå Hockey har genom tradition förr varit kända att uträtta mycket med mindre resurser. Idag är det precis tvärtom: Föreningen får inte ut ens i närheten av vilka resurser som nu finns att tillgå. Kort kan man säga att Luleå Hockey som förening förlorat lite av sin grund identitet. Detta någonting som styrelsen i föreningen måste se över framöver. Identiteten & traditionenför vad föreningen egentligen står för bör värnas bättre. Detta handlar inte om att mitt under säsongen gå tillbaka till grunderna i spelet för att bli effektiva. Detta handlar om att föreningen i grund åter skall hitta sin riktiga identitet och tradition -och åter bygga upp den solid grund i organisationen.

Bra skrivet! Jag håller med dig i det mesta och tror tyvärr att så länge vi har Osten i organisationen så kommer han vara den röda tråden och inte laget Luleå Hockey.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av JuniorX lör 7 maj 2016 - 12:52

Om man inte har svart på vitt, dvs konkreta bevis, t.ex. ett uttalande från Fagervall, att det var Skuggan som styrde laget under Fagervalls ledning så har man inget case.
Därför är alla konspirationsteorier om hur det förhöll sig endast ämnade en enda sak; nämligen att sätta ökat tryck på den kommande ledningen. Varför frågar jag mig då? Kan man få ett svar på det så vore jag tacksam.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Donowitz lör 7 maj 2016 - 13:29

JuniorX skrev:Om man inte har svart på vitt, dvs konkreta bevis, t.ex. ett uttalande från Fagervall, att det var Skuggan som styrde laget under Fagervalls ledning så har man inget case.
Därför är alla konspirationsteorier om hur det förhöll sig endast ämnade en enda sak; nämligen att sätta ökat tryck på den kommande ledningen. Varför frågar jag mig då? Kan man få ett svar på det så vore jag tacksam.

Väldigt bra fråga! Det finns några få här inne som säger sig hålla på Luleå men som till 95% drar ner allt som har med föreningen att göra i smutsen. Frågan man därmed kan ställa sig, är om de verkligen är supporters eller fans till klubben.

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Lulefan lör 7 maj 2016 - 13:48

Dock så har man all rätt att klaga om saker inte sköts på ett bra sätt och det visar ju att man bryr sig om föreningen och vill att det ska gå bra. Jag har alltid gillat både Osten och Skuggan, men jag vill inte ha någon av dem i ledande positioner i LHF längre.

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Donowitz lör 7 maj 2016 - 13:51

Det är dock en väldigt stor skillnad på att säga vad man tycker och ha negativa åsikter kring vissa saker mot att i princip ständigt spy på föreningen.

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Bamsefar lör 7 maj 2016 - 14:03

bearjew skrev:Det är dock en väldigt stor skillnad på att säga vad man tycker och ha negativa åsikter kring vissa saker mot att i princip ständigt spy på föreningen.
Du bestämmer vilka de är då? Kan du inte göra en lista på vad som är tillåtet eller inte om åsikter man får framföra ?
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av JuniorX lör 7 maj 2016 - 14:10

bearjew skrev:
Väldigt bra fråga! Det finns några få här inne som säger sig hålla på Luleå men som till 95% drar ner allt som har med föreningen att göra i smutsen. Frågan man därmed kan ställa sig, är om de verkligen är supporters eller fans till klubben.

Jag tror nog att de flesta är supporters som vill väl och jag tycker också att man har all rätt att vara kritisk mot hur laget hanteras. Men det är en sak. Att däremot bygga sin argumentation på ett antagande, som man inte vet om det överhuvudtaget stämmer, är inte schysst. Och jag är seriöst intresserad av att veta varför man så in i bängen hävdar denna konspirationsteori fortfarande.

Lulefan skrev:Dock så har man all rätt att klaga om saker inte sköts på ett bra sätt och det visar ju att man bryr sig om föreningen och vill att det ska gå bra. Jag har alltid gillat både Osten och Skuggan, men jag vill inte ha någon av dem i ledande positioner i LHF längre.

Det är fine. Men du har ännu inte sett vad Skuggan kan göra som headcoach i det här laget. Så det kan inte vara på sportsliga grunder du vill bli av med dem?

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Bamsefar lör 7 maj 2016 - 14:21

JuniorX skrev:
bearjew skrev:
Väldigt bra fråga! Det finns några få här inne som säger sig hålla på Luleå men som till 95% drar ner allt som har med föreningen att göra i smutsen. Frågan man därmed kan ställa sig, är om de verkligen är supporters eller fans till klubben.

Jag tror nog att de flesta är supporters som vill väl och jag tycker också att man har all rätt att vara kritisk mot hur laget hanteras. Men det är en sak. Att däremot bygga sin argumentation på ett antagande, som man inte vet om det överhuvudtaget stämmer, är inte schysst. Och jag är seriöst intresserad av att veta varför man så in i bängen hävdar denna konspirationsteori fortfarande.

Lulefan skrev:Dock så har man all rätt att klaga om saker inte sköts på ett bra sätt och det visar ju att man bryr sig om föreningen och vill att det ska gå bra. Jag har alltid gillat både Osten och Skuggan, men jag vill inte ha någon av dem i ledande positioner i LHF längre.

Det är fine. Men du har ännu inte sett vad Skuggan kan göra som headcoach i det här laget. Så det kan inte vara på sportsliga grunder du vill bli av med dem?
De sportsliga meriter som "Skuggan" har som coach är väl kanske inte de mest framgångsrika , faktum är väl att det är som andrecoach i Luleå han har sina största framgångar. Jag kan tycka att man bör ha ngt större meriter för att bli A-Tränare i Luleå HF. Rönnqvist hade bra meriter. Rönnberg var ett oprövat kort som gick sådär. Det står så pass mycket på spel att när man skall välja tränare bör både hängslen o livrem vara med.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Donowitz lör 7 maj 2016 - 14:32

Bamsefar skrev:
bearjew skrev:Det är dock en väldigt stor skillnad på att säga vad man tycker och ha negativa åsikter kring vissa saker mot att i princip ständigt spy på föreningen.
Du bestämmer vilka de är då? Kan du inte göra en lista på vad som är tillåtet eller inte om åsikter man får framföra ?

Men herregud vad du vart sur på sistone.
Det är väl ingen hemlighet att det finns domedagsprofeter på detta forum.

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Pajala lör 7 maj 2016 - 15:12

JuniorX skrev:
bearjew skrev:
Väldigt bra fråga! Det finns några få här inne som säger sig hålla på Luleå men som till 95% drar ner allt som har med föreningen att göra i smutsen. Frågan man därmed kan ställa sig, är om de verkligen är supporters eller fans till klubben.

Jag tror nog att de flesta är supporters som vill väl och jag tycker också att man har all rätt att vara kritisk mot hur laget hanteras. Men det är en sak. Att däremot bygga sin argumentation på ett antagande, som man inte vet om det överhuvudtaget stämmer, är inte schysst. Och jag är seriöst intresserad av att veta varför man så in i bängen hävdar denna konspirationsteori fortfarande.

Lulefan skrev:Dock så har man all rätt att klaga om saker inte sköts på ett bra sätt och det visar ju att man bryr sig om föreningen och vill att det ska gå bra. Jag har alltid gillat både Osten och Skuggan, men jag vill inte ha någon av dem i ledande positioner i LHF längre.

Det är fine. Men du har ännu inte sett vad Skuggan kan göra som headcoach i det här laget. Så det kan inte vara på sportsliga grunder du vill bli av med dem?

Tror du har fel, jag har pratat med sponsorer som hävdade bestämt att skuggan har tagit över redan under säsongen efter att Fagervalls offensiva hockey inte fungerade och han sa redan då att skuggan kommer att ta över som headcoach, jag valde att ignorera det men fick samma uppgifter under slutspelet, vilket jag postade här på forumet med slutsatsen att jag väljer att inte tro på det, nu vet vi att det stämde ... hoppas att skuggan kan hitta någon sorts spelsystem som alla klarar av, fortsätter det med dumpapuck hockey så känns det som en förlängning av denna säsong, och då vet vi alla att resultaten lär utebli, vi kan aldrig vinna genom att spela destruktiv hockey, sorry men det går inte.

Fan vad jag önskar att jag kommer att få fel och blir bespottad och får äta upp allt .... nu är det år 21 och vi väntar alla på det där  *censur* guldet.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av JuniorX lör 7 maj 2016 - 15:24

Pajala skrev:
Tror du har fel, jag har pratat med sponsorer som hävdade bestämt att skuggan har tagit över redan under säsongen efter att Fagervalls offensiva hockey inte fungerade och han sa redan då att skuggan kommer att ta över som headcoach, jag valde att ignorera det men fick samma uppgifter under slutspelet, vilket jag postade här på forumet med slutsatsen att jag väljer att inte tro på det, nu vet vi att det stämde ... hoppas att skuggan kan hitta någon sorts spelsystem som alla klarar av, fortsätter det med dumpapuck hockey så känns det som en förlängning av denna säsong, och då vet vi alla att resultaten lär utebli, vi kan aldrig vinna genom att spela destruktiv hockey, sorry men det går inte.

Fan vad jag önskar att jag kommer att få fel och blir bespottad och får äta upp allt .... nu är det år 21 och vi väntar alla på det där  *censur* guldet.

"Jag har pratat med någon som sa att han visste". Nä, Pajala, den sortens bevisföring räcker inte.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 2 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet