Jonathan Sigalet

+79
Wolfhunter
Pajala
Sundance Kid
Monco
Sportchefen #2
Salas
Nr10
GLHF
Jonken
rasbiologen
Kraftkung
Ferros
delphi
Mickeee
Kallepedal
ski3r
Dilox
wilmus2007
Björnkäften
zamboni
Niinimaa
Groggen79
nummer 17
ezz
Freno
Jokerman
Kapten Haddock
NallePhu
Rönken
JohanO
Kagen
Snikne Ville
Micke80
JuniorX
Redbear
LulefanGBG
KaptenBlodskelett
Urken
HarryHaffa
Dentos
Rocksolid
johan74
Chris Hendrix
tibet
Davidoff
LHF96
MickkeJ
LuleåWinston
Mange
makkanmakkan
hokkzorz
kralle
amarule
Tigerman
Qirren
Puckad
JoakimJ
Myrman
Bamsefar
Donowitz
miker
icemask
Lasse Proppmätt
kokostrollet
Rikky
Slapshot
DonP
pingu
LubosC
Tony Moore
Old Brooklyn
Norlin
GABA
CKa
JayDee
FruktHamster
Ivanhoe
Fred Herbert
Lars158
83 posters

Sida 1 av 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Jonathan Sigalet

Inlägg av Lars158 lör 20 dec 2014, 21:08

Back på kontrakt även över kommande säsong.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9485

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Fred Herbert lör 20 dec 2014, 21:30

Wow, nu händer det grejer!

Aldrig hört talas om förut, statsen i sig ger ett väldigt blandat intryck: poängmässigt sin bästa säsong 05-06, verkar ha en nedåtgående trend i sin karriär just poängmässigt och minus stats alla KHL-säsonger. Bra han inte verkar dra på sig så många utvisningar.

Någon som vet mer?

Välkommen till körsbärsdalen Jonathan! (var tvungen...)


Senast ändrad av Fred Herbert den lör 20 dec 2014, 21:37, ändrad totalt 1 gång

Fred Herbert

Antal inlägg : 204
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Ivanhoe lör 20 dec 2014, 21:31

Blir intressant att följa. Osten måste vara övertygad om att han är bra då kontraktet är skriven även över nästa säsong.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av FruktHamster lör 20 dec 2014, 21:32

Välkommen och grattis!
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Snikne Ville lör 20 dec 2014, 21:39

Luleå verkar ju ha bra kontakter i Slovakien, om inte annat talar det för low risk/high reward. Och det gillar man ju.

Lite HF:
http://www.hockeysfuture.com/prospects/jonathan_sigalet/
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av JayDee lör 20 dec 2014, 21:41

Spelade visst med Fabricius (och några andra Luleåbekantingar) 2011/2012 i Lev Poprad.

http://www.eliteprospects.com/team.php?team=7530&year0=2012&status=stats

(Avdelning ointressanta noteringar)
JayDee
JayDee

Antal inlägg : 594
Join date : 12-01-21
Age : 34
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Lars158 lör 20 dec 2014, 21:43

JayDee skrev:Spelade visst med Fabricius (och några andra Luleåbekantingar) 2011/2012 i Lev Poprad.

http://www.eliteprospects.com/team.php?team=7530&year0=2012&status=stats

(Avdelning ointressanta noteringar)

Ganska intressant tycker jag. Borde man ju ha bra koll genom vad det är för typ.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av CKa lör 20 dec 2014, 21:44

JayDee skrev:Spelade visst med Fabricius (och några andra Luleåbekantingar) 2011/2012 i Lev Poprad.

http://www.eliteprospects.com/team.php?team=7530&year0=2012&status=stats

(Avdelning ointressanta noteringar)

Väldigt intressanta i scoutingsyfte.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av GABA lör 20 dec 2014, 21:44

Hmm... Gjorde en sökning på youtube. 1 mål och en jävla massa fighter. Såg ut att åka på stryk i de flesta fighterna dessutom. Vette fan asså. Får bara hoppas att man blir glatt överraskad
GABA
GABA

Antal inlägg : 8
Join date : 14-04-12
Ort : Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av CKa lör 20 dec 2014, 21:46

GABA skrev:Hmm... Gjorde en sökning på youtube. 1 mål och en jävla massa fighter. Såg ut att åka på stryk i de flesta fighterna dessutom. Vette fan asså. Får bara hoppas att man blir glatt överraskad

Youtubescouting är ofta väldigt givande bom

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Fred Herbert lör 20 dec 2014, 21:51

GABA skrev:Hmm... Gjorde en sökning på youtube. 1 mål och en jävla massa fighter. Såg ut att åka på stryk i de flesta fighterna dessutom. Vette fan asså. Får bara hoppas att man blir glatt överraskad

Jag hoppas ingen tänkt värva en fighter för vi lär redan vinna utvisningsligan ändå och har gott om killar som både kan 'rough it up' och slåss rejält om det behövs. Bara bra om han håller sig på banan, framför allt om han tillför den ordning och reda vi alla hoppas på.

Fred Herbert

Antal inlägg : 204
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Snikne Ville lör 20 dec 2014, 22:05

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Redbear sön 21 dec 2014, 00:48

Gammal artikel, men lite info ändå:

Sigalet combines exceptional skating ability with a tremendous understanding of the game. He is immensely smart, possesses great on-ice vision, and makes very good decisions. Sigalet is quite good at both ends of the ice. He is solid in the defensive zone and has great offensive abilities as well. He has very good passing skills and has no trouble getting pucks to the net. The biggest knock on Sigalet is his thin frame and body strength. As he matures and grows into his body, both should vastly improve.

http://www.hockeysfuture.com/prospects/jonathan_sigalet/
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av LulefanGBG sön 21 dec 2014, 12:13

Välkommen! Riktigt rolig julklapp!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Norlin sön 21 dec 2014, 13:45

Trevligt tillskott. Lite mer positiv över Chad och lite tvekande över Sigalet men hoppas verkligen att han kan leverera.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Old Brooklyn sön 21 dec 2014, 16:44

Hur uttalar man efternamnet?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Lars158 sön 21 dec 2014, 16:47

http://www.nsd.se/sport/forst-en-backattack-nu-letar-han-center-8967202.aspx

"– Vi har bra koll. Billins har vi följt i två-tre år, men inte haft chansen förrän nu. Sigalet såg jag ju nyss och dessutom känner jag coachen i Bratislava ganska väl, säger Bergström."


Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av LulefanGBG sön 21 dec 2014, 17:36

Old Brooklyn skrev:Hur uttalar man efternamnet?
Bra fråga. Förmodligen franskt så ungefär som det stavas fast med betoningen på 'e:et'

Sigalét?

EDIT: Ser nu att han är född i Vancouver, i British Columbia, men det kan ju ändå vara så att han har en eller två föräldrar från de franskorienterade Kanada... var bara en tanke som slog mig i varje falet.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Tony Moore sön 21 dec 2014, 17:45

Cigaret Wink
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Fred Herbert sön 21 dec 2014, 18:09

Sieg-Allez...

Fred Herbert

Antal inlägg : 204
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Old Brooklyn sön 21 dec 2014, 18:15

Fred Herbert skrev:Sieg-Allez...
Ja, det är vad min fransktalande bättre hälft hävdar.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av LubosC sön 21 dec 2014, 18:20

Jag skulle säga att de uttalas Sichalee typ. Men då har jag inte läst franska ens Rolling Eyes
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 35

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av pingu sön 21 dec 2014, 19:47

Eller italienskt/svenskt, Si galet!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av DonP sön 21 dec 2014, 22:31

Eftersom abstinensen efter SHL redan nått jobbiga nivåer laddade jag ner Bratislava-Jokerit med enda syfte att studera Sigalet. Kan nog påstå att vi får en spelare som inte slarvar i egen zon, rörlig men riskminimerande och placeringssäker. Med andra ord, detta blir bra. Färgad som man snabbt blev sedan han kritat på för världens bästa lag skulle jag kunna gå så längt att säga att han inte gjorde ett enda felbeslut på hela matchen förutom att han oturligt trippade en spelare och åkte ut. Tack för julklappen Osten!
DonP
DonP

Antal inlägg : 173
Join date : 12-02-24
Ort : Hemmings

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av FruktHamster sön 21 dec 2014, 22:36

DonP skrev:Eftersom abstinensen efter SHL redan nått jobbiga nivåer laddade jag ner Bratislava-Jokerit med enda syfte att studera Sigalet. Kan nog påstå att vi får en spelare som inte slarvar i egen zon, rörlig men riskminimerande och placeringssäker. Med andra ord, detta blir bra. Färgad som man snabbt blev sedan han kritat på för världens bästa lag skulle jag kunna gå så längt att säga att han inte gjorde ett enda felbeslut på hela matchen förutom att han oturligt trippade en spelare och åkte ut. Tack för julklappen Osten!

Ambitiöst.. Jag gillar hur du jobbar =)
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av DonP sön 21 dec 2014, 22:53

FruktHamster skrev:
DonP skrev:Eftersom abstinensen efter SHL redan nått jobbiga nivåer laddade jag ner Bratislava-Jokerit med enda syfte att studera Sigalet. Kan nog påstå att vi får en spelare som inte slarvar i egen zon, rörlig men riskminimerande och placeringssäker. Med andra ord, detta blir bra. Färgad som man snabbt blev sedan han kritat på för världens bästa lag skulle jag kunna gå så längt att säga att han inte gjorde ett enda felbeslut på hela matchen förutom att han oturligt trippade en spelare och åkte ut. Tack för julklappen Osten!

Ambitiöst.. Jag gillar hur du jobbar =)

Något sjukt, men var tvungen bilda mig en uppfattning om killen. Känns som ett stabilt nyförvärv, Osten vet vad han får ut av honom. Spännande!
DonP
DonP

Antal inlägg : 173
Join date : 12-02-24
Ort : Hemmings

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Slapshot tis 23 dec 2014, 20:31


Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Rikky tis 23 dec 2014, 22:33

DonP skrev:
FruktHamster skrev:
DonP skrev:Eftersom abstinensen efter SHL redan nått jobbiga nivåer laddade jag ner Bratislava-Jokerit med enda syfte att studera Sigalet. Kan nog påstå att vi får en spelare som inte slarvar i egen zon, rörlig men riskminimerande och placeringssäker. Med andra ord, detta blir bra. Färgad som man snabbt blev sedan han kritat på för världens bästa lag skulle jag kunna gå så längt att säga att han inte gjorde ett enda felbeslut på hela matchen förutom att han oturligt trippade en spelare och åkte ut. Tack för julklappen Osten!

Ambitiöst.. Jag gillar hur du jobbar =)

Något sjukt, men var tvungen bilda mig en uppfattning om killen. Känns som ett stabilt nyförvärv, Osten vet vad han får ut av honom. Spännande!
Det låter bra men dok oroväckande att han fått sparken från Bratislava. man hoppas ju att det beror på andra saker än det spelmässiga, tex att han hade ett dyrt kontrakt. Jag är nog rätt övertygad om att han kan fylla Savalahti-Naganders plats till 200% dock.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av LulefanGBG ons 24 dec 2014, 12:03

Verkar vara ena vspänd kille, hur mycket man nu kan läsa in i en liten artikel, men gillar att han verkar trivas med snön och klimatet och verkar skämta om att det blir lite stressigt med julfirandet, samt att han gått på lovord från bl.a. Fabbe och Surovy.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av kokostrollet ons 24 dec 2014, 12:31

[quote="Rikky"]
DonP skrev:
Det låter bra men dok oroväckande att han fått sparken från Bratislava. man hoppas ju att det beror på andra saker än det spelmässiga, tex att han hade ett dyrt kontrakt.

Bratislava har plockat in 2 nya backar i truppen bara dagar efter Sigalet blev klar för oss, - Cam Barker och Lukas Kozak. Av den här artikeln verkar det vara Cam Barker som är ersättaren för Sigalet (kan inte läsa artikeln, men Jonathan Sigalet står omnämnd i första stycket):

http://www.hcslovan.sk/sk/spravy/novy-muz-v-obrane-slovana/

Går så klart alltid att spekulera kring varför. Har vi otur, så är Sigalet Bratislavas motsvarighet till Hjälm. Har vi tur, så är det bara så att man tyckte sig behöva få in andra typer av backar i truppen eller att han av någon annan anledning hamnat i en frysbox (coacher i KHL brukar ju ha lite lynne).

Tycker det känns positivt så här långt dock. Bra på grillorna och verkar vara inställd på att ta den roll som tränarna ger honom samt verkar inte vara någon hoppjerka.


Senast ändrad av kokostrollet den ons 24 dec 2014, 12:42, ändrad totalt 1 gång
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Lasse Proppmätt ons 24 dec 2014, 12:35

Google översätt inte riktig svenska men man hajjar ju ändå

HC Slovan Bratislava förvärvade strax före jul i sitt lags kanadensiska försvarare Cam Barker.

Hålla HC lösas under den sista veckan i representativa raster och lämnar kanadensiska försvararen Jonathan Sigaleta fråga på defensiven. Kontraktet till slutet av säsongen, kom man överens om att kanadensiska hockeyspelare camomil Barker , som anlände i Bratislava igår eftermiddag. Giltigheten av kontraktet är att ens registrera sig på centrala magistraten spel (CIB) i Moskva. Bek med erfarenhet av NHL och KHL, kommer Slovan bära nummer 51 och den första fläkten bör införa spelet på juldagen mot Neftekhimik Nizhnekamsk.

Cam Barker (Reg. 04/04 1986) började sin hockeykarriär i junior västra Hockey League. De mest dominerande Medicine Hat Tigers bringade nästan fem säsonger, under vilken tid han anslöt de 214 matcher och har gjort i spelaren till 179 poäng. Genom frågade sin goda prestanda för en plats i junior urvalet av Kanada i VM 2004 och snart var det guldmedaljen. Stor talang Barker flydde eller scout Chicago Blackhawks, den unge mannen som utarbetat samma år ! i den första omgången av det tredje Följande år hjälpte Kanada igen för att vinna guldmedaljer vid mästerskapet i 20 år och debuterade i A-laget Blackhawks.

Under säsongen 2006/2007 endast som en Barker tjugoårsåldern till dess konto 35 starter i NHL , samma år tog han gården laget för Chicago i AHL. Kanske bäst var försvarare med ett hårt skott året 2008/2009 , vilket spelar i den bästa ligan i världen 85 matcher, 49 poäng tempo och hans Chicago hjälpte till att avancera till konferensfinalerna. Barker NHL fungerade också bra i team Minnesota Wild, Edmonton Oilers, Vancouver Canucks och. Total spela i den bästa ligan i världen med ett saldo på 310 matcher 21 mål, 75 assist.

Föregående år stärkt försvarare som har god fysisk kazakiska fonden representant i KHL Barys Astana . I huvudstaden i Kazakstan spelat 36 matcher, vann 15 poäng och trots ansträngningar hans ledarskap Barys bibehållande beslutade att återvända till NHL. På sommarlägret deltog i Chicago Blackhawks, provning gått i laget Winnipeg Jets, men en enkelriktad kontrakt kunde inte slåss.

HC välkomnar Cam Barker i sitt lag och önskar honom framgång Bratislava resten av KHL!

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Lasse Proppmätt ons 24 dec 2014, 12:39

Rikky skrev:
DonP skrev:
FruktHamster skrev:
DonP skrev:Eftersom abstinensen efter SHL redan nått jobbiga nivåer laddade jag ner Bratislava-Jokerit med enda syfte att studera Sigalet. Kan nog påstå att vi får en spelare som inte slarvar i egen zon, rörlig men riskminimerande och placeringssäker. Med andra ord, detta blir bra. Färgad som man snabbt blev sedan han kritat på för världens bästa lag skulle jag kunna gå så längt att säga att han inte gjorde ett enda felbeslut på hela matchen förutom att han oturligt trippade en spelare och åkte ut. Tack för julklappen Osten!

Ambitiöst.. Jag gillar hur du jobbar =)

Något sjukt, men var tvungen bilda mig en uppfattning om killen. Känns som ett stabilt nyförvärv, Osten vet vad han får ut av honom. Spännande!
Det låter bra men dok oroväckande att han fått sparken från Bratislava. man hoppas ju att det beror på andra saker än det spelmässiga, tex att han hade ett dyrt kontrakt. Jag är nog rätt övertygad om att han kan fylla Savalahti-Naganders plats till 200% dock.

Jovisst men har man lirat KHL i några år ska man nog platsa i SHL och egentligen vara en toppspelare där för om man tänker efter hur många av dom som spealr i SHL nju är nära ett KHL kontrakt?

Inte speciellt många vill jag påstå.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av kokostrollet ons 24 dec 2014, 12:46

Lasse Proppmätt skrev:

Jovisst men har man lirat KHL i några år ska man nog platsa i SHL och egentligen vara en toppspelare där för om man tänker efter hur många av dom som spealr i SHL nju är nära ett KHL kontrakt?

Inte speciellt många vill jag påstå.

Visst. Radek Philipp var ju ett grymt bra förvärv av Osten i form av en reject från KHL så får hoppas att det är samma fingerspetskänsla som är med i spelet den här gången från vår käre Ost.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av icemask ons 24 dec 2014, 15:39

Rikky skrev:
DonP skrev:
FruktHamster skrev:
DonP skrev:Eftersom abstinensen efter SHL redan nått jobbiga nivåer laddade jag ner Bratislava-Jokerit med enda syfte att studera Sigalet. Kan nog påstå att vi får en spelare som inte slarvar i egen zon, rörlig men riskminimerande och placeringssäker. Med andra ord, detta blir bra. Färgad som man snabbt blev sedan han kritat på för världens bästa lag skulle jag kunna gå så längt att säga att han inte gjorde ett enda felbeslut på hela matchen förutom att han oturligt trippade en spelare och åkte ut. Tack för julklappen Osten!

Ambitiöst.. Jag gillar hur du jobbar =)

Något sjukt, men var tvungen bilda mig en uppfattning om killen. Känns som ett stabilt nyförvärv, Osten vet vad han får ut av honom. Spännande!
Det låter bra men dok oroväckande att han fått sparken från Bratislava. man hoppas ju att det beror på andra saker än det spelmässiga, tex att han hade ett dyrt kontrakt. Jag är nog rätt övertygad om att han kan fylla Savalahti-Naganders plats till 200% dock.
http://www.luleahockey.se/artikel/61631/
I intervjun från igår säger han att dom får en förändrad familjesituation och vill komma bort från resorna i KHL, möjligtvis en knodd på g så dom söker en tryggare tillvaro i SHL, kanske därför han skrev på 2 år ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Tony Moore tis 30 dec 2014, 22:34

Tony Moore skrev:Cigaret Wink

Sigalet, cigaret, sigge, done.. det får bli sigge  Cool
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Rönken tis 30 dec 2014, 22:55

Ja hur fanken uttalas hans efternamn nu då? Någon som kan upplysa oss obildade?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Slapshot tis 30 dec 2014, 23:17

Si-ga-lee? Franskt uttal skulle jag tro...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Rönken tis 30 dec 2014, 23:18

Slapshot skrev:Si-ga-lee? Franskt uttal skulle jag tro...

Vi får väl konsultera Guillou helt enkelt då.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av kokostrollet tis 30 dec 2014, 23:26

Skuggan körde något i stil med "Siggalätt" på PK:n ikväll iaf. Nog för att det knappast säger särskilt mycket om hur hans namn bör uttalas, men ändå. Very Happy

Skuggan verkade väldigt nöjd med hans insats hursomhelst.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Old Brooklyn ons 07 jan 2015, 21:59

Tänkte bara upprepa vad jag säkerligen redan skrivit i matchtrådarna. Jag är väldigt, väldigt imponerade över Sigge de tre matcher han spelat. Det finns mycket i hans spel som gör mig lycklig, men för att nämna något så är det förstapassningen. Den sitter på bladet, till spelare som är ren och den kommer snabbt. Hans defensiva och fysiska spel är också skitbra.

För att använda Rönkenepitet - han känns gedigen.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Snikne Ville ons 07 jan 2015, 23:50

Old Brooklyn skrev:Tänkte bara upprepa vad jag säkerligen redan skrivit i matchtrådarna. Jag är väldigt, väldigt imponerade över Sigge de tre matcher han spelat. Det finns mycket i hans spel som gör mig lycklig, men för att nämna något så är det förstapassningen. Den sitter på bladet, till spelare som är ren och den kommer snabbt. Hans defensiva och fysiska spel är också skitbra.

För att använda Rönkenepitet - han känns gedigen.
+1.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 07 jan 2015, 23:52

Passningen till Petrell (?) var ju helt vansinnigt läcker när denne fick friläge. Trist att han inte satte den, hade varit ett mål jag gärna sett om och om igen på sammandraget.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2847
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Rikky sön 11 jan 2015, 01:22

Mycket bra förvärv av Osten och Company. Gedigen, ja det är en passande benämning.
Jag blir också lycklig när man får se sådana här spelare i Luleå. Very Happy
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Urken sön 11 jan 2015, 01:24

Rikky skrev:Mycket bra förvärv av Osten och Company. Gedigen, ja det är en passande benämning.
Jag blir också lycklig när man får se sådana här spelare i Luleå. Very Happy

Helt rätt. Man blir glad, rakt igenom.

Det är sådana här klippor man sitter och avundas andra lag när de sitter på desamma.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av KaptenBlodskelett sön 11 jan 2015, 01:26

Rikky skrev:Mycket bra förvärv av Osten och Company. Gedigen, ja det är en passande benämning.
Jag blir också lycklig när man får se sådana här spelare i Luleå. Very Happy
Definitivt, bra jobb av Osten där!

Han är stensäker defensivt, men saknar verkligen inte offensiva kvaliteter. Bra , rätt snabbt skott, och ett finfint sinne för passningar.

Har de senaste dagarna sett ett par listor i tidningarna över bästa nyförvärven. Sigalet fanns inte med på någon av dem. Det får mig att fundera, har de sett Luleås matcher ens?
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2847
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Slapshot sön 11 jan 2015, 10:19

Bästa nyförvärvet skulle jag säga...grym hittills!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av pingu sön 11 jan 2015, 14:05

Ja kanonbra och dessutom har han kontrakt nästa säsong Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av miker sön 11 jan 2015, 16:34

Jätte bra värvning!!

Bra scouting av Osten. Inte lätt att hitta såna spelare under säsongens gång.

Ett extra + att Sigalet är kontrakts bunden för nästa säsong också.

miker

Antal inlägg : 92
Join date : 14-12-15

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Rönken sön 11 jan 2015, 16:35

Någon skrev att han väntar tillökning i familjen, vilket borde tala för att han spelar kontraktstiden ut åtminstone. Hoppas hoppas.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Old Brooklyn sön 11 jan 2015, 17:01

Ja, han pratade väl själv om att han och flickvän/fru ville ha ett lite längre kontrakt beroende på "förändrad familjesituation" eller nått.

Hur som - är som sagt väldigt imponerad över Sigge. Må han trivas och stanna länge, länge i Luleå.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet