Jacob Lagacé

+56
icemask
Dustin
GustenA
keevvs
amarule
pelle
Ferros
Number 69
Hedanders
Patrik82
Old Brooklyn
MiCCe
Bamsefar
Purre
ski3r
Klabbe
Kocur
Sir Prozac
JoakimJ
Kapten Haddock
Tony Moore
LulefanGBG
NallePhu
Puckad
nummer 17
KaptenBlodskelett
Lajon
Pajala
Slapshot
Lars158
Qirren
Norlin
FruktHamster
Tackleberry
JuniorX
Kagen
LubosC
LuleåWinston
tibet
Urken
LHF96
kniba
Tigerman
Sundance Kid
Redbear
Dentos
makkanmakkan
Micke80
Fred Herbert
Mr Bister
hokkzorz
MickkeJ
Lulefan
Rönken
Snikne Ville
GABA
60 posters

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 5 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Dustin fre 21 apr 2017, 23:22

Hankburger skrev:
Määk skrev:Tror Lagace säkert är god för en 25-30 poäng i Moratröjan. Ett bra nyförvärv av Mora.

Det betvivlar jag. Lagacé var god för 25p i ett presterande lag men Mora nästa säsong är snarare en Leksand 2.0 (verkar det som) där man behåller delar av den trupp man gick upp med och sedan värvar in halvbra spelare som få andra lag vill ha.

"Okej"

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 5 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Ferros lör 22 apr 2017, 00:31

Jake är en spelare jag alltid kommer önska all lycka. Jag gillar verkligen hans inställning, även när det gick tungt för honom personligen så var han ändå  en av de som alltid slet mest. Det är få gånger vi får spelare utifrån som visar upp det hjärta och den arbetskapacitet som Lagacé gjorde under sin tid hos oss. Jag hade personligen gärna velat att han stannat här, speciellt nu när Mastomäki också lämnar oss. Jag är helt förberedd på att Lagacé gör succé hos Mora och att Luleå bittert får ångra att de lät denna guldklimp silas ner i gruset.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 5 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av hokkzorz lör 22 apr 2017, 09:41

Håller med Ferros, jag tror att Laggen hade kunnat bli en riktigt bra poänggörare under Bulan, han har inställningen och gör alltid jobbet. Nog så viktigt.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 5 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Hankburger lör 22 apr 2017, 23:46

hokkzorz skrev:Håller med Ferros, jag tror att Laggen hade kunnat bli en riktigt bra poänggörare under Bulan, han har inställningen och gör alltid jobbet. Nog så viktigt.

Men med ren inställning gör att ändå inte poäng i nog hög mån för att få vara kvar. Hade Lagacé varit kvar så hade Luleå inte haft plats med en ny center. Det stora problemet Lagacé hade både första och den senaste säsonge i Luleå är att han inte är klinisk nog i något han gör. Hans pass är inte bra nog och hans målskytte är sub-par. Om han inte utvecklas i Mora över förväntan så har Mora en grovjobbare som kan åka skridskor. Bulan må vara en bra tränare som formar bra lag men han är ingen trollkarl.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 5 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av GLHF sön 23 apr 2017, 08:35

Håller med om att han inte är nog klinisk, men om han bara var så lyfta pucken över benskyddet på backhand hade ju karln ledig haft flertalet mål på kontot denna sässe.

Svårt att inte tycka om Jake då han kämpar som en oxe. Tror ändå att hamna i Mora blir en ren lottovinst för honom. Colliton verkar ju få spelare att utvecklas och Jake har ju fart och mycket hockey i sig.

GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 5 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av NallePhu sön 23 apr 2017, 08:43

GLHF skrev:Håller med om att han inte är nog klinisk, men om han bara var så lyfta pucken över benskyddet på backhand hade ju karln ledig haft flertalet mål på kontot denna sässe.

Svårt att inte tycka om Jake då han kämpar som en oxe. Tror ändå att hamna i Mora blir en ren lottovinst för honom. Colliton verkar ju få spelare att utvecklas och Jake har ju fart och mycket hockey i sig.
Colliton flyttar hem till Calgary om det nu undgått dina ögon & öron!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 5 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Hankburger sön 23 apr 2017, 09:13

GLHF skrev:Håller med om att han inte är nog klinisk, men om han bara var så lyfta pucken över benskyddet på backhand hade ju karln ledig haft flertalet mål på kontot denna sässe.

Svårt att inte tycka om Jake då han kämpar som en oxe. Tror ändå att hamna i Mora blir en ren lottovinst för honom. Colliton verkar ju få spelare att utvecklas och Jake har ju fart och mycket hockey i sig.

Svårt att utveckla spelare om man inte är kvar i laget. Colliton har återvänt hem. Mattias Karlin (som var i Västervik förra säsongen) tränar Mora nästa säsong.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 5 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av GLHF sön 23 apr 2017, 09:15

Ah, ok. Har helt missat det.

GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 5 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Ferros sön 23 apr 2017, 16:51

Där var det även officiellt, Jake till Mora. Ett stort lycka till från mig!

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 5 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet