Jacob Lagacé

+56
icemask
Dustin
GustenA
keevvs
amarule
pelle
Ferros
Number 69
Hedanders
Patrik82
Old Brooklyn
MiCCe
Bamsefar
Purre
ski3r
Klabbe
Kocur
Sir Prozac
JoakimJ
Kapten Haddock
Tony Moore
LulefanGBG
NallePhu
Puckad
nummer 17
KaptenBlodskelett
Lajon
Pajala
Slapshot
Lars158
Qirren
Norlin
FruktHamster
Tackleberry
JuniorX
Kagen
LubosC
LuleåWinston
tibet
Urken
LHF96
kniba
Tigerman
Sundance Kid
Redbear
Dentos
makkanmakkan
Micke80
Fred Herbert
Mr Bister
hokkzorz
MickkeJ
Lulefan
Rönken
Snikne Ville
GABA
60 posters

Sida 4 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Lulefan ons 22 feb 2017, 17:31

Hedanders skrev:Visst är det en olycka. Men det är ju, tyvärr, en slewfoot.

Det sjuka är ju, som sagt, varför INGET sägs om huvudtacklingen på Foppa.

Visst att det är en slewfoot, men det är som sagt en ren olycka, syns ju hur tydligt som helst. Rena olyckor ska man inte bli avstängd för, det är ju bara sjukt.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Tigerman ons 22 feb 2017, 18:13

Ferros skrev:Två matcher + böter för att Jake faller när han förlorar en närkamp. SHL fortsätter att briljera.
Äh, inget att klaga på i det fallet. En slewfoot är en slewfoot. Det är att man helt släpper tacklingen på Foppa som man kan och bör ha åsikter om.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av JuniorX ons 22 feb 2017, 20:08

I case boken för 2016/2017 görs följande notering angående regelbrottet:

REGEL 160

SLEWFOOTING
Slewfooting ska utdömas om en spelare närmar sig en motståndare bakifrån i hög hastighet och
fäller motståndaren genom att köra på dennes ben med sin egen fot eller sitt eget ben. Detta
förutsatt att motståndaren fälls till isen på ett våldsamt sätt.
[S]
Om fällningen beskriven ovan inte sker på ett våldsamt eller vårdslöst sätt ska istället tripping tillämpas.

Så frågan ska väl egentligen ställas om fällningen var våldsam för att referensgruppen ska utdöma straff.
Var den våldsam? Nä, det var den inte. Referensgruppen tycker alltså att två matchers avstängning är lämpligt för tripping. Nå, men då vet vi.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av GustenA ons 22 feb 2017, 20:32

Det Legace gör med armen är ju det som gör det till en slewfooting. Annars är det ju bara en vanlig tripping. Det har "experterna" i CMORE tydligt förklarat.

GustenA

Antal inlägg : 3082
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Bamsefar ons 22 feb 2017, 20:32

JuniorX skrev:I case boken för 2016/2017 görs följande notering angående regelbrottet:

REGEL 160

SLEWFOOTING
Slewfooting ska utdömas om en spelare närmar sig en motståndare bakifrån i hög hastighet och
fäller motståndaren genom att köra på dennes ben med sin egen fot eller sitt eget ben. Detta
förutsatt att motståndaren fälls till isen på ett våldsamt sätt.
[S]
Om fällningen beskriven ovan inte sker på ett våldsamt eller vårdslöst sätt ska istället tripping tillämpas.

Så frågan ska väl egentligen ställas om fällningen var våldsam för att referensgruppen ska utdöma straff.
Var den våldsam? Nä, det var den inte. Referensgruppen tycker alltså att två matchers avstängning är lämpligt för tripping. Nå, men då vet vi.

Medan huvudtacklingen på Foppa inte ens tas upp.
DN och refgrupp o situationsrum har vad mig anbelangar inte ett uns trovärdighet kvar.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Tigerman ons 22 feb 2017, 20:58

Bamsefar skrev:
JuniorX skrev:I case boken för 2016/2017 görs följande notering angående regelbrottet:

REGEL 160

SLEWFOOTING
Slewfooting ska utdömas om en spelare närmar sig en motståndare bakifrån i hög hastighet och
fäller motståndaren genom att köra på dennes ben med sin egen fot eller sitt eget ben. Detta
förutsatt att motståndaren fälls till isen på ett våldsamt sätt.
[S]
Om fällningen beskriven ovan inte sker på ett våldsamt eller vårdslöst sätt ska istället tripping tillämpas.

Så frågan ska väl egentligen ställas om fällningen var våldsam för att referensgruppen ska utdöma straff.
Var den våldsam? Nä, det var den inte. Referensgruppen tycker alltså att två matchers avstängning är lämpligt för tripping. Nå, men då vet vi.

Medan huvudtacklingen på Foppa inte ens tas upp.
DN och refgrupp o situationsrum har vad mig anbelangar inte ett uns trovärdighet kvar.
Att DN, situationsrum etc samt Aftontrasan och Sexpressen låter bli att ta upp saken förstår jag. Men var är NSD och Kuriren när det verkligen finns en intressant historia att följa upp? Nästan sjukt tyst även från deras håll.

Men sedan sammanslagningen av sportredaktionerna så verkar hela verksamheten därinne ha stagnerat, inte mycket vettigt som kommer ut från den redaktionen numera.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Lulefan ons 22 feb 2017, 22:19

Det stavas korruption.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Micke80 tor 23 feb 2017, 07:48

Det var en solklar sleewfoot såavstängningen säger jag inget om. Att de inte tar upp en huvudtackling är ju ingen motivering till att inte ta upp en sleewfoot, även om jag gärna sett att man provade båda.

Som bonus till det här får man ju se hans lön som ligger i paritet med Foppa/fabbe.
Om Lagace tjänar ca 100.000 och kan tänka sig att skriva ett till kontrakt i den storleken skulle jag kunna leva med en förlängning av honom.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av hokkzorz tor 23 feb 2017, 07:49

För övrigt så är jag antagligen en av få som vill se en förlängning med Jake om han vill stanna.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av GustenA tor 23 feb 2017, 07:51

Jag vill också se förlängning.

GustenA

Antal inlägg : 3082
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Hedanders tor 23 feb 2017, 08:56

Laggen är ju en bra spelare som sliter som ett djur. Om han nu börjar få ut nåt för det är det ju bra också...

Jag har inget emot en förlängning då jag, av någon anledning, gillar honom som person också.

Han har även gjort det bra i en 4:e kedja så han kan användas lite överallt.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2074
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Puckad tor 23 feb 2017, 09:30

Instämmer.
Men det är intressant att jämföra honom med Cehlarik, som ofta är osynlig i matcherna men en grym skarprättare om läget ges.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Ferros tor 23 feb 2017, 09:34

Jag gillar också Lagacé, han bidrar även när han inte producerar. Har gärna kvar honom i laget som tredjecenter. Potentialen finns ju där, han hade lätt kunnat göra över 10 mål den här säsongen om han inte haft sånt ruggigt oflyt + dåligt självförtroende.


Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av ski3r tor 23 feb 2017, 12:21

Jag tror det kan lossna för honom nästa säsong och han är dessutom nyttig även om målen inte trillar in. Bra tekare dessutom, samt bra karaktär. Jag ser gärna förlängning med honom till rätt peng.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av pelle tor 23 feb 2017, 12:37

Vill inte se en förlängning med Lagacé, även om han är en sympatisk person. Hade hellre behållt t.ex. Fogström.

Lagacé behöver få igång produktionen, vilket för hans egen utvecklings skull inte bör vara i Luleå.
pelle
pelle

Antal inlägg : 41
Join date : 15-08-09
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av hokkzorz tor 23 feb 2017, 12:55

pelle skrev:Vill inte se en förlängning med Lagacé, även om han är en sympatisk person. Hade hellre behållt t.ex. Fogström.

Lagacé behöver få igång produktionen, vilket för hans egen utvecklings skull inte bör vara i Luleå.

Jag hade inte sagt ngt om att skeppa honom om det var så att han var en Hillding 2, men han skapar massor med chanser både åt sig själv och medspelarna, spelar bra och fysiskt, vinner många kamper. Att skeppa honom nu vore ett gigantiskt misstag. Jag tror han kan bli en ledande spelare för oss nästa säsong. Nu kan han spelet och vet vad som förväntas i SHL, han har jobbat igenom en svacka utan dess like. Om du tror att hans målsumpade beror på att han är dålig så kan du inte mycket ishockey. Bara titta på vad han gjorde i Asplöven och även tidigare i sin karriär.

Det känns som det kan lossna rejält för honom nu, känns som han lätt kan göra 15 mål en säsong, det är inte att förakta för en 3'e center för det är där han skall ligga, iaf till att starta nästa säsong. Om han nu blir kvar.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Pajala tor 23 feb 2017, 13:19

man kan bara gå på senaste säsongen om man ska besluta för att signa honom för 1 år till, tyvärr .. men om han gör en makalös sista del på grundserien så varför inte ?

Men hur många chanser ska en spelare få ? svårt att avgöra vad som är rätt eller fel men nog måste han visa betydligt mer om han ens ska få ett nytt kontrakt.

Jag tror det lutar åt "no deal" för laggen ändå.

Resultaten denna säsong säger att vi behöver en ny trupp så att signa spelare som inte har levererat gör att förutsättningarna för den nya tränaren blir tuffa för att inte säga omöjlig.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Dustin tor 23 feb 2017, 15:53

Han kanske själv känner att han utvecklas bättre någon annanstans. Sen handlar det ju om vad vi får in istället, Bulan och sportcheferna kanske har någon plan där. Handlar det om Lagace vs Masto så väljer jag isf Lagace. Falk och Lagace som 3e respektive 4e center hade inte varit helt dumt.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av icemask tor 23 feb 2017, 16:09

Määk skrev:Han kanske själv känner att han utvecklas bättre någon annanstans. Sen handlar det ju om vad vi får in istället, Bulan och sportcheferna kanske har någon plan där. Handlar det om Lagace vs Masto så väljer jag isf Lagace. Falk och Lagace som 3e respektive 4e center hade inte varit helt dumt.
Och kasta bort en ung lovande defensiv center ?
För att sedan ojja sig om varför sålde klubben Masto precis så var resonemanget ang Fogström och sedan ändrade sig många och ville ha honom tillbaka när man upptäckte hur bra han var för oss och förbannade osten som sålde honom !
Masto, Lundeström och Falk och sen en ny 1a center bra uppställning till 17/18
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Number 69 lör 25 feb 2017, 09:09

Ja det var referensgruppen med bl.a. Cam Abbott som gjorde den bedömningen.
DIFiplinnämden har väl en miniminivå när det gäller påföljden för slewfooting.
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Redbear mån 13 mar 2017, 22:58

Lämnar Luleå

http://nsd.se/sport/avslojar-lamnar-lulea-hockey-jagas-av-leksand-nm4488375.aspx

Cred för att han ändå kämpade in i kaklet Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Ferros mån 13 mar 2017, 23:08

Redbear skrev:Lämnar Luleå

http://nsd.se/sport/avslojar-lamnar-lulea-hockey-jagas-av-leksand-nm4488375.aspx

Cred för att han ändå kämpade in i kaklet Smile

På allvar så tror jag att det kan vara ett misstag att släppa Jake. Han var riktigt riktigt bra som center förra året, i år har han spelat bra, antagligen varit vår bästa center spelmässigt sett till hela säsongen, men inte fått det att lossna i protokollet. Skulle inte alls bli förvånad om han gör en kanonsäsong om han stannar i SHL nästa säsong.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av KaptenBlodskelett mån 13 mar 2017, 23:16

Ferros skrev:
Redbear skrev:Lämnar Luleå

http://nsd.se/sport/avslojar-lamnar-lulea-hockey-jagas-av-leksand-nm4488375.aspx

Cred för att han ändå kämpade in i kaklet Smile

På allvar så tror jag att det kan vara ett misstag att släppa Jake. Han var riktigt riktigt bra som center förra året, i år har han spelat bra, antagligen varit vår bästa center spelmässigt sett till hela säsongen, men inte fått det att lossna i protokollet. Skulle inte alls bli förvånad om han gör en kanonsäsong om han stannar i SHL nästa säsong.
Jag tror också att det är dumt. Tror som du, att han kommer göra bra ifrån sig nästa säsong. Men men, det är bara spekulationer.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2847
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Lars158 mån 13 mar 2017, 23:18

Efter Foppa är Lagace den som hållit en konstant någorlunda bra nivå genom hela säsongen.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av PM mån 13 mar 2017, 23:21

Med tanke på att laget varit så kass i år så måste bättre spelare in. Om det blir på bekostnad av Lagace må vara hänt, men stommen är redan kontrakterad och då behövs mastodontvärvningar på resterande positioner, annars lär kvalserien bli läskigt spännande nästa år med hävisning till just stommen vi har!

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Tigerman mån 13 mar 2017, 23:37

Hade Jake före jul spelat som han gjort under sista 3:e delen hade han nog kunnat få förlängt. Nu kom lyftet lite för sent, och samtidigt kanske lite för lite också. Han kämpar och sliter men produktionen är fortfarande lite för dålig.

En spelare som Sweatt som själv är klappkass på passningsspel och positionering i egen zon men kan skjuta och åka på NHL-nivå behöver något bättre bredvid sig för att prestera max. Hade Laggen kunnat leverera på en högre nivå hade Sweatt gjort detsamma, det är jag helt övertygad om.

Dessutom har han en viss förmåga att ta onödiga utvisningar i offensiv zon och det ligger honom också i fatet. Men han skulle absolut kunna ta en plats i laget om vi bara hade haft fler luckor att fylla.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Lars158 mån 13 mar 2017, 23:50

Jo men jag hade föredragit just fler platser att fylla. Falks plats tex. Rydahl har vi ju aldrig fått se men han är väl inte den tekniska och snabba typen heller så där finns en plats till. Fabbes plats hade jag också hellre sett för Lagace, tycker Fabbe blivit enormt överglänst av Foppa denna säsong.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Lulefan mån 13 mar 2017, 23:53

Gillar Lagacé som fan, gör alltid jobbet. Enda nackdelen är ju att han inte riktigt kommit upp i produktion, trots miljarder lägen. Känns fel släppa honom men samtidigt behöver vi spelare som levererar poäng.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av JuniorX mån 13 mar 2017, 23:54

Jag uppskattar verkligen hans arbetsinsats men utfallet från den insatsen är för skralt för att han ska vara kvar.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Micke80 tis 14 mar 2017, 05:32

Tigerman skrev:Hade Jake före jul spelat som han gjort under sista 3:e delen hade han nog kunnat få förlängt. Nu kom lyftet lite för sent, och samtidigt kanske lite för lite också. Han kämpar och sliter men produktionen är fortfarande lite för dålig.

En spelare som Sweatt som själv är klappkass på passningsspel och positionering i egen zon men kan skjuta och åka på NHL-nivå behöver något bättre bredvid sig för att prestera max. Hade Laggen kunnat leverera på en högre nivå hade Sweatt gjort detsamma, det är jag helt övertygad om.

Dessutom har han en viss förmåga att ta onödiga utvisningar i offensiv zon och det ligger honom också i fatet. Men han skulle absolut kunna ta en plats i laget om vi bara hade haft fler luckor att fylla.

Tycker Lagace serverat otroliga lägen till Sweatt i år utan att denne lyckats förvalta dessa. Ser hellre en förlängning med Lagace än med Sweatt om man ska ställa dem mot varandra. Tänker vi sedan på att vi bara har Falk på kontrakt och att det brukar vara svårt att hitta bra centrar så är det än större anledning till att behålla honom. Hr hellre kvar Lagace och att vi värvar 2 centrar än att vi släpper honom och värvar 3.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av ski3r tis 14 mar 2017, 06:33

Synd att vi sitter fast med Falk, hade hellre sett Lagace på den positionen nästa säsong. Skulle säkert vara betydligt billigare också. Lagace är en av få som kan gå med rak rygg efter denna säsong trots dålig utdelning, det ska ha ha kudos för.

Å andra sida, vi brukar ju göra oss av med spelare som kämpar arslet av sig och visar vilja, de ska så klart ersättas med finess och flärd... Rolling Eyes
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Urken tis 14 mar 2017, 06:38

Hade velat behålla Legacé, men det är som du skriver. Bort med alla som vill något. In med fler "följare" som Lasu så fint sa. Den största följaren blev vår kapten.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Tigerman tis 14 mar 2017, 12:22

Micke80 skrev:
Tigerman skrev:Hade Jake före jul spelat som han gjort under sista 3:e delen hade han nog kunnat få förlängt. Nu kom lyftet lite för sent, och samtidigt kanske lite för lite också. Han kämpar och sliter men produktionen är fortfarande lite för dålig.

En spelare som Sweatt som själv är klappkass på passningsspel och positionering i egen zon men kan skjuta och åka på NHL-nivå behöver något bättre bredvid sig för att prestera max. Hade Laggen kunnat leverera på en högre nivå hade Sweatt gjort detsamma, det är jag helt övertygad om.

Dessutom har han en viss förmåga att ta onödiga utvisningar i offensiv zon och det ligger honom också i fatet. Men han skulle absolut kunna ta en plats i laget om vi bara hade haft fler luckor att fylla.

Tycker Lagace serverat otroliga lägen till Sweatt i år utan att denne lyckats förvalta dessa. Ser hellre en förlängning med Lagace än med Sweatt om man ska ställa dem mot varandra. Tänker vi sedan på att vi bara har Falk på kontrakt och att det brukar vara svårt att hitta bra centrar så är det än större anledning till att behålla honom. Hr hellre kvar Lagace och att vi värvar 2 centrar än att vi släpper honom och värvar 3.
Nu är det ju uppenbar skillnad att spela med Laggen och Molle, än med Scott & Rödin. Men du har absolut en poäng i det sista, risken finns definitivt att vi bara hittar en sämre version av Laggen.

Edit: men om ryktet som säger att Chris är på väg tillbaka skulle visa sig vara sant så finns inte plats för både Laggen, Falk och Chris.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Micke80 ons 15 mar 2017, 05:37

Tigerman skrev:
Micke80 skrev:
Tigerman skrev:Hade Jake före jul spelat som han gjort under sista 3:e delen hade han nog kunnat få förlängt. Nu kom lyftet lite för sent, och samtidigt kanske lite för lite också. Han kämpar och sliter men produktionen är fortfarande lite för dålig.

En spelare som Sweatt som själv är klappkass på passningsspel och positionering i egen zon men kan skjuta och åka på NHL-nivå behöver något bättre bredvid sig för att prestera max. Hade Laggen kunnat leverera på en högre nivå hade Sweatt gjort detsamma, det är jag helt övertygad om.

Dessutom har han en viss förmåga att ta onödiga utvisningar i offensiv zon och det ligger honom också i fatet. Men han skulle absolut kunna ta en plats i laget om vi bara hade haft fler luckor att fylla.

Tycker Lagace serverat otroliga lägen till Sweatt i år utan att denne lyckats förvalta dessa. Ser hellre en förlängning med Lagace än med Sweatt om man ska ställa dem mot varandra. Tänker vi sedan på att vi bara har Falk på kontrakt och att det brukar vara svårt att hitta bra centrar så är det än större anledning till att behålla honom. Hr hellre kvar Lagace och att vi värvar 2 centrar än att vi släpper honom och värvar 3.
Nu är det ju uppenbar skillnad att spela med Laggen och Molle, än med Scott & Rödin. Men du har absolut en poäng i det sista, risken finns definitivt att vi bara hittar en sämre version av Laggen.

Edit: men om ryktet som säger att Chris är på väg tillbaka skulle visa sig vara sant så finns inte plats för både Laggen, Falk och Chris.

Nä så är det ju, Kommer Chris tillbaka har vi ju redan 2 tredjecentrar så att ha kvar Lagace då om det inte är som en ytter går inte. Alla dessa spelare är ju sådana som skulle kunna ta en tredjelina, och då självklart en fjärde också.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Knäcktomten ons 15 mar 2017, 17:10

Hoppas att Lagacé blir kvar i LHF-färgerna. Trots motvind sliter han och försöker se ljuset i tunneln. Jag gillar han skarpt. Han kan vara en spelare som blir kvar i LHF i många år. Han är bara 27 år. Kanske en framtida kulturbärare. Han hade dessutom sitt jobbiga andra år i år. Ur ett långsiktigt perspektiv borde LHF behålla han.

En av säsongens absoluta höjdpunkter var när Lagacé raderade målnollan i protokollet. Det var länge sedan jag jublade så mycket som då. Lagacé har blivit någon man känner med. Det vill jag ha kvar. Ur mitt perspektiv är det viktigare än att vinna SM-Guld.

I mitt LHF finns det utan tvekan plats för Jacob Lagacé.

Knäcktomten

Antal inlägg : 96
Join date : 15-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av LulefanGBG ons 15 mar 2017, 18:40

Knäcktomten skrev:Hoppas att Lagacé blir kvar i LHF-färgerna. Trots motvind sliter han och försöker se ljuset i tunneln. Jag gillar han skarpt. Han kan vara en spelare som blir kvar i LHF i många år. Han är bara 27 år. Kanske en framtida kulturbärare. Han hade dessutom sitt jobbiga andra år i år. Ur ett långsiktigt perspektiv borde LHF behålla han.

En av säsongens absoluta höjdpunkter var när Lagacé raderade målnollan i protokollet. Det var länge sedan jag jublade så mycket som då. Lagacé har blivit någon man känner med. Det vill jag ha kvar. Ur mitt perspektiv är det viktigare än att vinna SM-Guld.

I mitt LHF finns det utan tvekan plats för Jacob Lagacé.
Jag gillar honom också. Och han var en av få som kom undan med godkänt den här säsongen som någon annan användare här redan sagt. Jag hade gärna behållt honom som fjärdecenter eller eventuellt tredjecenter. Men det är väl redan klart att han inte blir kvar i Luleå vad jag förstått. Sade han inte något om det i någon intervju eller hur det var? Någon som minns kan säkert rätta mig om jag har fel.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Bamsefar ons 15 mar 2017, 19:08

LulefanGBG skrev:
Knäcktomten skrev:Hoppas att Lagacé blir kvar i LHF-färgerna. Trots motvind sliter han och försöker se ljuset i tunneln. Jag gillar han skarpt. Han kan vara en spelare som blir kvar i LHF i många år. Han är bara 27 år. Kanske en framtida kulturbärare. Han hade dessutom sitt jobbiga andra år i år. Ur ett långsiktigt perspektiv borde LHF behålla han.

En av säsongens absoluta höjdpunkter var när Lagacé raderade målnollan i protokollet. Det var länge sedan jag jublade så mycket som då. Lagacé har blivit någon man känner med. Det vill jag ha kvar. Ur mitt perspektiv är det viktigare än att vinna SM-Guld.

I mitt LHF finns det utan tvekan plats för Jacob Lagacé.
Jag gillar honom också. Och han var en av få som kom undan med godkänt den här säsongen som någon annan användare här redan sagt. Jag hade gärna behållt honom som fjärdecenter eller eventuellt tredjecenter. Men det är väl redan klart att han inte blir kvar i Luleå vad jag förstått. Sade han inte något om det i någon intervju eller hur det var? Någon som minns kan säkert rätta mig om jag har fel.

Fick väl besked redan i december att han inte fick förnyat, om man vill vara elak så kan man ju se hans prestationer i ljuset av det, vill man vara positiv så slet han på trots att han fick gå.
Oavsett så, ja en av få spelare med godkänt i betyg.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Kagen fre 17 mar 2017, 14:23

Lagacé lämnar, önskas lycka till av Luleå HF.

http://www.luleahockey.se/artikel/bn0faj0du-30c4d/aktuellt-kontraktslage
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1740
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av LulefanGBG fre 17 mar 2017, 15:32

En fighter. Känslomässigt synd att han lämnar men rent krasst känns det ändå rätt. Hoppas att han lyckas i framtiden.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Old Brooklyn fre 17 mar 2017, 15:53

Var väl oundvikligt. Trist ändå på något vis. Gillade alltid honom. Stannade kvar och körde sommarträning när de övriga nordamerikanerna åkte hem bland annat.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Puckad fre 17 mar 2017, 16:00

LulefanGBG skrev:En fighter. Känslomässigt synd att han lämnar men rent krasst känns det ändå rätt. Hoppas att han lyckas i framtiden.

Old Brooklyn skrev:Var väl oundvikligt. Trist ändå på något vis. Gillade alltid honom. Stannade kvar och körde sommarträning när de övriga nordamerikanerna åkte hem bland annat.
Kan bara hålla med. Jag ser det logiska men kommer att sakna personen.
Best of luck, Jake! Unless you play in SHL of course.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Ferros fre 17 mar 2017, 16:01

Jag instämmer med er andra. Hade gärna velat ha kvar Jake, gillar verkligen spelartypen, men jag förstår också varför man släpper honom. Som jag skrivit tidigare blir jag inte alls förvånad om han göra succé hos någon annan nästa säsong. Potentialen och viljan finns ju där, det gäller bara att få det att lossna bara.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Tony Moore fre 17 mar 2017, 18:29

Byebye och lycka till i din fortsatta karriär Jake.
Jag är ärlig och säger att jag håller med min förening.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Redbear fre 21 apr 2017, 18:15

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av ski3r fre 21 apr 2017, 18:49

Lycka till i Mora! Lagace är en spelare man verkligen unnar att lyckas i SHL.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Dustin fre 21 apr 2017, 19:48

Tror Lagace säkert är god för en 25-30 poäng i Moratröjan. Ett bra nyförvärv av Mora.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Puckad fre 21 apr 2017, 20:26

Lycka till Jake!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Mr Bister fre 21 apr 2017, 20:32

Jag vill önska Jacob lycka till, han var en favorit trots att poängen uteblev

Mr Bister

Antal inlägg : 1423
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Hankburger fre 21 apr 2017, 21:59

Määk skrev:Tror Lagace säkert är god för en 25-30 poäng i Moratröjan. Ett bra nyförvärv av Mora.

Det betvivlar jag. Lagacé var god för 25p i ett presterande lag men Mora nästa säsong är snarare en Leksand 2.0 (verkar det som) där man behåller delar av den trupp man gick upp med och sedan värvar in halvbra spelare som få andra lag vill ha.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Urken fre 21 apr 2017, 22:18

Han hade nog kunnat blomma under Bulans hockey. Jaja. Nu är det som det är. Lycka till, en av få spelare som fortsatt ge sitt allt trots att han visste att framtiden skulle inbringa ett klubbyte.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 4 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet