Disciplinnämnden

+75
Hankburger
Dustin
Number 69
Lulefan
wilmus2007
Ferros
GLHF
Norrlandstoken
JuniorX
Qirren
Patrik82
Myrman
kniba
Lasse Proppmätt
Kocur
Kapten Haddock
JohanO
Micke80
icemask
Puckad
Lajon
KaptenBlodskelett
Kraftkung
GustenA
Sundance Kid
Neurofunk20
stormvägen
Lars158
NilsOskar
Norlin
pingu
hokkzorz
Calle
Pajala
Kagen
Rönken
Tony Moore
delphi
LubosC
Pentothal
raalfie
Kallepedal
amarule
JahNT
Urken
tibet
MamboKing
Slapshot
kralle
Snikne Ville
kow
BodenSwe
Redbear
LulefanGBG
FruktHamster
NallePhu
Old Brooklyn
storraggarn
tvåplustvå
Mr Bister
Chris Hendrix
#96
JayDee
Rayko
Mange
Johan__
Högljudd
Tigerman
Beast.
Dave Rock
Bamsefar
MickkeJ
Sven Savage
Zeb Macahan
Salle
79 posters

Sida 13 av 17 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Nästa

Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Urken fre 25 mar 2016, 12:37

LulefanGBG skrev:
Snikne Ville skrev:NK:
"Ledin kräver att disciplinnämnden byts ut
09:33 | 16-03-24  Kommentera   Share on facebook  Share on Goggle+
Skriv ut
ISHOCKEY Luleåprofilen vill se nytt blod i nämnden – här är hans ersättare.
Per Ledin spelar för närvarande slutspel med Red Bull Salzburg i den österrikiska ligan, men forwarden har en lång och framgångsrik SHL-karriär bakom sig och följer fortfarande ligan med stort intresse.

Under onsdagen publicerade han följande text på det sociala mediet Twitter:

"Stort tack till 2015/2016 års disciplinnämnd. Lång och trogen tjänst. Jag hoppas att de byts ut till nästa år. Min kandidat är Sanny Lindström"

Till Expressen utvecklar han sitt resonemang.

– Man skulle behöva ha till exempel en sån som Sanny Lindström. Som har spelat, som vet alla tjuvknep, som är duktig på att förklara och som håller en rak, tydlig linje för vad som är tillåtet och inte tillåtet. Då tror jag också att det på något sätt blir mindre fokus och mindre gnäll runtomkring disciplinnämnden för att man har en sån otrolig respekt för en sån som Sanny, säger Per Ledin till Expressen.

Per Ledin efterlyser framförallt mer konsekvens kring bedömningarna, men också kortare handläggningstider. Han anser även att samarbetet kan bli mycket bättre.

– Det viktigaste av allt tycker jag är att SHL, spelarna, domarna och disciplinnämnden träffas och gemensamt gör upp riktlinjer och byter tankar med varandra. Angående avstängningar så borde man höra med spelare vad som är bättre och sämre, exempelvis fler matcher i stället för böter, förklarar Ledin."
Jag kan ha fel, men jag tycker Sanny är lite svajig i sina bedömningar. Ena gången tycker han si och nästa gång tycker han så i livestudion. Sedan är det säkert så att det i viss mån är så oavsett vem som bedömer eftersom det är just en bedömningsfråga i varje enskilt fall, men som sagt, jag skulle inte ha alltför stort ingångsförtroende för Sanny i varje fall.

Hade hellre sett någon som t.ex. Niklas Lidström, Niklas Wallin, Mats Sundin eller Peter Forsberg eller någon sådan, (förutsatt då att ingen av dem har uppdrag i en förening i Sverige). Dem skulle jag ha ordentligt med ingångsförtroende för.

Därmed inte sagt att de skulle vara bättre än Sanny för det, men som sagt rent spontant, nej tack till Sanny i DIFiplinnnämnden.

Emellanåt, då man håller med i Sannys bedömningar, så förklarar han sig ganska väl. När man däremot motsätter sig hans åsikt så kommer man in på det du skriver; han verkar svajig och säger en sak ena gången, en annan sak nästa gång. Men ja, om han får sitta och pickla ihop en video med förklarande uttalande och dra exempel till andra tacklingar så kanske det skulle bli bra.

Annars låter dina exempel på f.d. spelare som en utmärkt lista att börja ifrån. Kostar inget att höra med dem.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Puckad fre 25 mar 2016, 12:41

Håller med. Varför leta bland SHL spelare när vi har NHL erfarenhet?
Fast bort med Peter Andersson skulle räcka gott.
Jag tror inte bra domare är rätt personer att driva organisationer som skall diskutera fram konsensus beslut.
De blev bra domare för att de hade lätt att ta beslut, var tydliga i budskapet och stod fast vid sina beslut och inte accepterade tjäbbel och diskussioner kring sina beslut.
Och de ändrar sig aldrig.
Helt enkelt fel val.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Urken fre 25 mar 2016, 12:42

Avslutningsvis:

Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Puckad fre 25 mar 2016, 13:00

Dom gör sig själva och hela domarkåren till åtlöje när de ändrar beslut som domare sett och bedömt på plats med TVÅ eller fler snäpp.
Domarna ändrar ju 'aldrig' beslut som de tagit. Men nu blir de skjutna i ryggen. De får inte ens ändra utvisningar som de inser att de blev fel, likt Flix magiska klubba.

Om det skiljer sig flera snäpp i bedömning så skall de tvätta byken internt, så de homogeniserar sin bedömning.
Nu skapar de bara osäkra domare.

Gör om. Gör rätt.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Rönken sön 18 sep 2016, 12:48

Igår kablade man ut att information rörande hurvida ett 5+GM går vidare skulle komma dagen efter, samt att eventuellt beslut i vidare instans skulle komma senast dagen efter. 

Får se om det stämmer rabbit
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Qirren sön 18 sep 2016, 12:51

Rönken skrev:Igår kablade man ut att information rörande hurvida ett 5+GM går vidare skulle komma dagen efter, samt att eventuellt beslut i vidare instans skulle komma senast dagen efter. 

Får se om det stämmer rabbit
Klockan 08.00 skulle beslutet tas va? Sen eventuell dom under dagen.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Rönken sön 18 sep 2016, 12:53

Qirren skrev:
Rönken skrev:Igår kablade man ut att information rörande hurvida ett 5+GM går vidare skulle komma dagen efter, samt att eventuellt beslut i vidare instans skulle komma senast dagen efter. 

Får se om det stämmer rabbit
Klockan 08.00 skulle beslutet tas va? Sen eventuell dom under dagen.

Specifierade man ett klockslag också? Säker? Är ju söndag och det ska tas sovmorgon  Razz
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Qirren sön 18 sep 2016, 13:47

Rönken skrev:
Qirren skrev:
Rönken skrev:Igår kablade man ut att information rörande hurvida ett 5+GM går vidare skulle komma dagen efter, samt att eventuellt beslut i vidare instans skulle komma senast dagen efter. 

Får se om det stämmer rabbit
Klockan 08.00 skulle beslutet tas va? Sen eventuell dom under dagen.

Specifierade man ett klockslag också? Säker? Är ju söndag och det ska tas sovmorgon  Razz
Klockslaget 08.00 finns i mitt bakhuvud iallafall.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Pajala sön 18 sep 2016, 13:54

hörde också att dom nämnde 08:00 i studion ...
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Qirren sön 18 sep 2016, 13:59

Men jag har inte sett något än. Kunde de inte ens hålla det en dag?
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Rönken sön 18 sep 2016, 20:12

Det blev inte mycket av detta, känns som en bra början! Eller är det underförstått att första omgången inte räknas, eller är det så pass kristet i SHL att söndag anses vara vilodag? rabbit
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Bamsefar sön 18 sep 2016, 20:14

jaha, men gick det iväg till difiplinnämnden eller stannade ärendet hos referensgruppen? Suspect
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Rönken sön 18 sep 2016, 20:17

Bamsefar skrev:jaha, men gick det iväg till  difiplinnämnden eller stannade ärendet hos referensgruppen? Suspect

Ingen som vet. Det skulle ju komma ett tidigt beslut redan morgonen efter match hurvida en 5+GM slussas vidare. Sedan skulle dom falla innan dagen är slut ifall ärendet går vidare. 

Det är förvisso drygt tre och en halv timme kvar av denna söndag. Spännande!
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Puckad sön 18 sep 2016, 20:41

Lugn o sitt i ner i båten!
SHL börjar inte förrän Skansen har spelat. king
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Qirren sön 18 sep 2016, 21:34

Eller är det så att de bara meddelar om det tas vidare annars hålls det bara käften? För det kan ju bli svettigt att tala om varför man friar massa djurgårdare under säsongen.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av JuniorX sön 18 sep 2016, 21:53

Bamsefar skrev:jaha, men gick det iväg till  difiplinnämnden eller stannade ärendet hos referensgruppen? Suspect

Wallin sitter ju och orerar i Viasats studio så de är väl inte beslutsmässiga. Otroligt att man lyckas klanta till upplägget på en gång.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Qirren sön 18 sep 2016, 22:20

JuniorX skrev:
Bamsefar skrev:jaha, men gick det iväg till  difiplinnämnden eller stannade ärendet hos referensgruppen? Suspect

Wallin sitter ju och orerar i Viasats studio så de är väl inte beslutsmässiga. Otroligt att man lyckas klanta till upplägget på en gång.
Ska Wallin, som blöder FBK vara med och bestämma? Man blir mörkrädd.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Tigerman mån 19 sep 2016, 08:49

Puckad skrev:Lugn o sitt i ner i båten!
SHL börjar inte förrän Skansen har spelat. king
Så är det nog. SHL's statistiksida har inte heller startat 2016/17 års säsong än, de väntar säkert också på DIF.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Puckad mån 19 sep 2016, 09:04

Tigerman skrev:
Puckad skrev:Lugn o sitt i ner i båten!
SHL börjar inte förrän Skansen har spelat. king
Så är det nog. SHL's statistiksida har inte heller startat 2016/17 års säsong än, de väntar säkert också på DIF.
http://classic.shl.se/
Däremot finns årets stats på förra årets site Suspect
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Tigerman mån 19 sep 2016, 12:29

Puckad skrev:
Tigerman skrev:
Puckad skrev:Lugn o sitt i ner i båten!
SHL börjar inte förrän Skansen har spelat. king
Så är det nog. SHL's statistiksida har inte heller startat 2016/17 års säsong än, de väntar säkert också på DIF.
http://classic.shl.se/
Däremot finns årets stats på förra årets site Suspect
Proffsigt värre clown

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av JuniorX mån 19 sep 2016, 22:50

http://www.kuriren.nu/sport/tacklade-luleaspelaren-fult-slipper-avstangning-8984687.aspx

"När Kuriren kontaktade domarchefen Peter Andersson under måndagsförmiddagen bekräftade han att Roe inte får någon ytterligare påföljd.

– Domarna tar en femma på banan och det är helt rätt enligt regelbok som gäller. Sedan är det en annan instans som tar över ärendet efter det och skulle ärendet ha anmälts hade det legat uppe på SHL:s hemsida under söndagen. Något det inte gör. Mer vill jag inte uttala mig i ärendet, säger domarbasen."

Jag tror jag storknar. Peter Andersson lyckas med bedriften att göra situationen ännu otydligare. Så om det inte går att läsa nåt på SHL så är caset nedlagt? Och vadå "annan instans"? Det är väl referensgruppen det handlar om? Och vadå "Mer vill jag inte uttala mig i ärendet"? Därför att du inte vet vad du pratar om, eller?

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Puckad mån 19 sep 2016, 22:55

Det börjar bra cyclops
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Bamsefar mån 19 sep 2016, 23:00

JuniorX skrev:http://www.kuriren.nu/sport/tacklade-luleaspelaren-fult-slipper-avstangning-8984687.aspx

"När Kuriren kontaktade domarchefen Peter Andersson under måndagsförmiddagen bekräftade han att Roe inte får någon ytterligare påföljd.

– Domarna tar en femma på banan och det är helt rätt enligt regelbok som gäller. Sedan är det en annan instans som tar över ärendet efter det och skulle ärendet ha anmälts hade det legat uppe på SHL:s hemsida under söndagen. Något det inte gör. Mer vill jag inte uttala mig i ärendet, säger domarbasen."

Jag tror jag storknar. Peter Andersson lyckas med bedriften att göra situationen ännu otydligare. Så om det inte går att läsa nåt på SHL så är caset nedlagt? Och vadå "annan instans"? Det är väl referensgruppen det handlar om? Och vadå "Mer vill jag inte uttala mig i ärendet"? Därför att du inte vet vad du pratar om, eller?

Skulle inte alla GM gå till referensgruppen för att avgöras där huruvida de skall gå vidare, just för att avlasta domarna ? Egentligen inte förvånad ett dugg, det är ett gäng lallare som styr SHL nu för tiden.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Rönken mån 19 sep 2016, 23:36

JuniorX skrev:http://www.kuriren.nu/sport/tacklade-luleaspelaren-fult-slipper-avstangning-8984687.aspx

"När Kuriren kontaktade domarchefen Peter Andersson under måndagsförmiddagen bekräftade han att Roe inte får någon ytterligare påföljd.

– Domarna tar en femma på banan och det är helt rätt enligt regelbok som gäller. Sedan är det en annan instans som tar över ärendet efter det och skulle ärendet ha anmälts hade det legat uppe på SHL:s hemsida under söndagen. Något det inte gör. Mer vill jag inte uttala mig i ärendet, säger domarbasen."

Jag tror jag storknar. Peter Andersson lyckas med bedriften att göra situationen ännu otydligare. Så om det inte går att läsa nåt på SHL så är caset nedlagt? Och vadå "annan instans"? Det är väl referensgruppen det handlar om? Och vadå "Mer vill jag inte uttala mig i ärendet"? Därför att du inte vet vad du pratar om, eller?

Det lät väldigt spännande - och tydligt - när Kuben la upp allting i C More:s studio i lördags. Men verkar som att det är samma gamla system där man inte har en susning om vad som gäller.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Urken tis 20 sep 2016, 11:08

Äntligen känner jag att säsongen är i gång på riktigt Very Happy ingen hockey utan DN!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Snikne Ville tis 20 sep 2016, 11:46

Urken skrev:Äntligen känner jag att säsongen är i gång på riktigt Very Happy ingen hockey utan DN!
...med därtill hörande lipande Very Happy
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Qirren tis 20 sep 2016, 15:11

Varför kan inte referensgruppen lägga upp en kort beskrivning varför det inte ska gå vidare? De gör det så jävla svårt för sig hela tiden.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av JuniorX tis 20 sep 2016, 18:47

Qirren skrev:Varför kan inte referensgruppen lägga upp en kort beskrivning varför det inte ska gå vidare? De gör det så jävla svårt för sig hela tiden.

Ja, det är riktigt roligt. Tänk den dan när de inte hinner lägga ut en fällande dom kl. 08:00 utan dröjer till 08:10.
Då blir det ju typ såhär: "OK, klockan är 8:05 och inget besked nånstans. Bra, då blev det en friande dom!"

Vilka konspirationsteorier kommer inte det att föda?

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av JuniorX sön 25 sep 2016, 08:04

Jaha. Jimmie Ericsson är alltså inte anmäld för sin uppenbara slowfoot mot Mikkelson. Ljög domaren om att han skulle skicka den händelsen vidare till referensgruppen? Har referensgruppen behandlat ärendet? Har de avfärdat det med att det inte blev någon påföljd i matchen för förseelsen?
Ingen vet.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av JuniorX sön 25 sep 2016, 09:23

JuniorX skrev:Jaha. Jimmie Ericsson är alltså inte anmäld för sin uppenbara slowfoot mot Mikkelson. Ljög domaren om att han skulle skicka den händelsen vidare till referensgruppen? Har referensgruppen behandlat ärendet? Har de avfärdat det med att det inte blev någon påföljd i matchen för förseelsen?
Ingen vet.

http://www.shl.se/artikel/sbmxaithf-403dd/anmalningar-till-disciplinnamnden

Jodå, han blev anmäld. Men nyheten var inte uppe klockan 08:00. Eller ens 08:05. Bra dock att de plockar upp honom.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Qirren sön 25 sep 2016, 10:43

Återfallsförbrytare som han är så hoppas jag att han straffas därefter också.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av icemask sön 25 sep 2016, 11:35

Om inte bara Sweatt mfl utan spelare från alla andra lag oxå går ut och är förbannade och berättar hur fult och över gränsen men ändå kommer undan med det, så får domarna stå med dumstruten på sig och han kommer att granskas hårdaren !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Qirren sön 25 sep 2016, 11:42

icemask skrev:Om inte bara Sweatt mfl utan spelare från alla andra lag oxå går ut och är förbannade och berättar hur fult och över gränsen men ändå kommer undan med det, så får domarna stå med dumstruten på sig och han kommer att granskas hårdaren !
Nja tycker inte spelare ska stå och grina i media över sånt.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Qirren sön 25 sep 2016, 11:49

Två matcher fick han. Varför behandlas han inte som återfallsförbrytare?
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av icemask sön 25 sep 2016, 11:50

Qirren skrev:
icemask skrev:Om inte bara Sweatt mfl utan spelare från alla andra lag oxå går ut och är förbannade och berättar hur fult och över gränsen men ändå kommer undan med det, så får domarna stå med dumstruten på sig och han kommer att granskas hårdaren !
Nja tycker inte spelare ska stå och grina i media över sånt.
Så då löser vi det på Wikegårds vis, han blir fritt byte !
ALLA inkl domarna vet hur han är och hur grisigt han beter sig men när domarna kan gömma sig bakom "vi kommenterar inget" och ingen öppen diskussion får hållas !
Nu var det så att efter påtryckningar och media bla kuben i studion så kollade domarna och valde att anmäla !
Då måste det finnas en instans typ challenge att använda, och idag heter den instansen media !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av icemask sön 25 sep 2016, 11:54

Qirren skrev:Två matcher fick han. Varför behandlas han inte som återfallsförbrytare?
Ryno fick 3 sist det hände och han var inte ens äterfall !!!!!
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA !!!!!!!!!!!!!

Inte kritisera domarna ajja bajja !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Snikne Ville sön 25 sep 2016, 12:02

5 mathcer på Sigge + 48 500 kr i böter. Vilket goongäng Frölunda blivit då.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Old Brooklyn sön 25 sep 2016, 12:02

30 000 i böter. Betyder mer än 300 000 i månaden. Ganska väntat ändå. Han borde förstås ha fått någon match mer då han gjort detta förut och blivit avstängd.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Old Brooklyn sön 25 sep 2016, 12:04

Snikne Ville skrev:5 mathcer på Sigge + 48 500 kr i böter. Vilket goongäng Frölunda blivit då.
Är det två matcher som omvandlas till böter? Saknar info om detta på SHL:s hemsida.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av JuniorX sön 25 sep 2016, 12:10

Är det fjärde eller femte avstängningen av Jimmie Ericsson? Finns det ens någon som har varit avstängd lika ofta?
Som jag tolkar beslutet i texten så är det till den 1 oktober plus 30 000 i böter.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Qirren sön 25 sep 2016, 12:27

Snikne Ville skrev:5 mathcer på Sigge + 48 500 kr i böter. Vilket goongäng Frölunda blivit då.
Ska alla coola som kallar oss Fuleå börja kalla dem Fulunda nu också?
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av JuniorX sön 25 sep 2016, 13:02

Det är ju för bra. Nu har bötesbeloppet sänkts till 25 000 för Jimmie Jump. Fick han plötsligt mindre lön?

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av icemask sön 25 sep 2016, 13:10

Intressant att man blir bara återfallsförbrytare för samma brott !
dvs man kan huvudtackla, slewfoota och speara mm efter varandra utan att vara återfall, bara om man gör samma sak 2 ggr
Ska bli intressan att se nya bötesstegen !

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2016/09/25/avstangningar-for-ericsson-och-sigalet/
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Urken sön 25 sep 2016, 13:18

De gör det bara krångligare och krångligare. Riktigt märkligt att man inte klassas som återfallsförbrytare bara för man utför olika regelbrott.

När var Sigge avstängd för en huvudtackling?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av icemask sön 25 sep 2016, 13:22

icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av JuniorX sön 25 sep 2016, 13:27

Urken skrev:De gör det bara krångligare och krångligare. Riktigt märkligt att man inte klassas som återfallsförbrytare bara för man utför olika regelbrott.

När var Sigge avstängd för en huvudtackling?

Bra fråga. Minns ingen sådan. Knätackling kommer jag ihåg.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av icemask sön 25 sep 2016, 13:32

JuniorX skrev:
Urken skrev:De gör det bara krångligare och krångligare. Riktigt märkligt att man inte klassas som återfallsförbrytare bara för man utför olika regelbrott.

När var Sigge avstängd för en huvudtackling?

Bra fråga. Minns ingen sådan. Knätackling kommer jag ihåg.
Det står i min bifogade länk att får man ett straff som är 5+2 eller högre så ska samma böter som för återfall utdömas, dvs 15% extra
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Urken sön 25 sep 2016, 13:33

Alltid lika roligt när folk insinuerar sådana saker men inte vågar säga dem rakt ut. Sen är det patetiskt att vurma för att inte ta saker i media, men samtidigt indirekt säga likande saker själv.

Ericsson och Robertsson förtjänar varandra.

Dåligt med endast 2+1 i Jimmies fall. Hade det inte handlat om en återfallsförbrytare så visst.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Urken sön 25 sep 2016, 13:34

icemask skrev:
JuniorX skrev:
Urken skrev:De gör det bara krångligare och krångligare. Riktigt märkligt att man inte klassas som återfallsförbrytare bara för man utför olika regelbrott.

När var Sigge avstängd för en huvudtackling?

Bra fråga. Minns ingen sådan. Knätackling kommer jag ihåg.
Det står i min bifogade länk att får man ett straff som är 5+2 eller högre så ska samma böter som för återfall utdömas, dvs 15% extra

Bra att du läser åt oss analfabeter, icemask. Smile
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Norrlandstoken mån 26 sep 2016, 18:33

Läste att Jimmy på ett lojt sätt kommenterade Luleås kritik genom att säga... "Jag är van"
Jag tycker att man som spelare bör rannsaka sig själv när man faktiskt blir dömd av diciplinnämnden så som i Jimmys fall. Han med många andra bör ta saken på ett lite större allvar. Speciellt med tanke på att man bär C på bröstet och ska föregå med gott exempel mot de yngre spelarna m.m. Tycker faktiskt att Luleå spelade jysst i bägge matcherna. Tog inga frustrerande idiotutvisningar som man brukar vilket är positivt. Hoppas nu inte på torpedeffekten där ex. Hedman eller Melart blir ombedd att göra något dumt tills nästa sammandrabbning så det drabbar Luleå negativt.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 13 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 13 av 17 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet