Lennart Petrell

+80
Daddeh4724
Monco
Kagen
Niinimaa
Hedanders
Qirren
Lasse Proppmätt
Admin
Luleåfan
Kapten Haddock
NallePhu
Molin86
HarryHaffa
Kocur
Patrik82
nummer 17
Snikne Ville
Davidoff
GLHF
ezz
Dilox
Erilk
CKa
Pajala
Klabbe
johan74
27 Öqvist
ski3r
Rakapuckar
NilsOskar
MrA
Calle
Neurofunk20
Mange
makkanmakkan
stormvägen
Lajon
LuleåWinston
Diktatorn
Jaguaren
Mickeee
Puckad
LHF96
hokkzorz
JuniorX
Jonken
KaptenBlodskelett
JoakimJ
icemask
farre
amarule
Helge
Urken
Respected Gentleman
knutten
Redbear
Swhy
Sundance Kid
MickkeJ
Donowitz
LubosC
kniba
Rikky
Tigerman
Zeth
Old Brooklyn
Micke80
Norlin
Högljudd
Bamsefar
Rönken
LulefanGBG
Wirbelwind
Lars158
Slapshot
FruktHamster
pingu
Ingemar
Dentos
UnSaccoDiSoldi
84 posters

Sida 2 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Lars158 sön 14 sep 2014, 00:12

Dentos skrev:Haha asså var det bara jag som upptäckte situationen när Äckel Wallin stod och tappert försökte knuffa bort Lennart framför deras kasse efter avblåsning men förgäves? 3-4 gånger gjorde han allt som stod i hans makt för att rubba på Lennart men Lennart stod stilla som ett betongblock. Höll fan på att pissa på mig av garv i TV-soffan. Bland det roligaste jag sett såhär långt i säsongen! Bevisar bara hur tung och stark Lennart verkligen är!

Haha jo det såg pinsamt ut för Wallin. Han knuffade och knuffade men Petrell stod bara still Laughing

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Micke80 sön 14 sep 2014, 04:29

Lars158 skrev:
Dentos skrev:Haha asså var det bara jag som upptäckte situationen när Äckel Wallin stod och tappert försökte knuffa bort Lennart framför deras kasse efter avblåsning men förgäves? 3-4 gånger gjorde han allt som stod i hans makt för att rubba på Lennart men Lennart stod stilla som ett betongblock. Höll fan på att pissa på mig av garv i TV-soffan. Bland det roligaste jag sett såhär långt i säsongen! Bevisar bara hur tung och stark Lennart verkligen är!

Haha jo det såg pinsamt ut för Wallin. Han knuffade och knuffade men Petrell stod bara still Laughing

Jo jag reflekterade också över den situationen. Han har gjort så vid några tidigare matcher i år också och jag älskar det. Att bli kvar på det där sättet och ta några smäller sätter sig ju dels i huvet på motståndarna och dels kan det ge laget ett PP eftersom han inte börjar tjafsa tillbaka utan står bara där och nonchalerar deras tappra försök.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Old Brooklyn sön 14 sep 2014, 12:17

Dentos skrev:Haha asså var det bara jag som upptäckte situationen när Äckel Wallin stod och tappert försökte knuffa bort Lennart framför deras kasse efter avblåsning men förgäves? 3-4 gånger gjorde han allt som stod i hans makt för att rubba på Lennart men Lennart stod stilla som ett betongblock. Höll fan på att pissa på mig av garv i TV-soffan. Bland det roligaste jag sett såhär långt i säsongen! Bevisar bara hur tung och stark Lennart verkligen är!
Nä, tror även jag uppmärksammade detta i matchtråden. Wallin crosscheckade ca fem gånger och för varje gång flyttades han längre och längre bak. Otroligt roligt. Annars är ju Wallin expert på att använda klubban på motståndare som är i närheten av målet. Gärna flera sekunder efter avblåsning och när motståndaren inte utgör något som helst hot mot målvakt eller någon annan.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Ingemar mån 15 sep 2014, 17:18

En av matchens större behållningar den situationen Smile
Lennart blir viktig i vinter!
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Lars158 tis 23 sep 2014, 23:29

Jäklar. Fagerudds skott i armen är anledningen Petrell klev av. Befaras benbrott.

http://www.kuriren.nu/100/valdigt-angelagna-att-fa-veta-7852492.aspx

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Rönken tis 23 sep 2014, 23:45

Fan då, trist. Gillar det han visat upp hittills, alltid nära mål och jobbar hårt. Synd att han fått spela med kalla pucktrollare hittills. Bryggman är ju lite lik i stilen att ta närmaste vägen mot mål, möjlig ersättare för tillfället? Syllan är mer fysisk men Bryggman känns mer intressant.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av LulefanGBG ons 24 sep 2014, 06:36

Fan vad trist för Petrell. Gillar också vad jag sett av honom hittills.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Redbear ons 24 sep 2014, 10:23

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6713
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av knutten ons 24 sep 2014, 10:25

Skönt. Då blir han inte borta så värst länge. Viktigt.

knutten

Antal inlägg : 327
Join date : 13-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Respected Gentleman ons 24 sep 2014, 13:45

"Fagerudd, skjut för att döda!..." Smile

Respected Gentleman

Antal inlägg : 322
Join date : 14-08-12

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Urken tor 25 sep 2014, 22:05


Situationer som man har uppmärksammat under matcherna men inte orkat leta reda på efteråt. Skoj att de finns att tillgå :-) Petrell är ett monster! cheers
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Lars158 tor 25 sep 2014, 22:14

Hahahaha Basketball

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Norlin tor 25 sep 2014, 23:00

Otacklingsbar.
Nagander är inte heller den enklaste att rubba. Lättare att runda dessa herrar än att försöka ta sig igenom dem.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Ingemar fre 26 sep 2014, 09:54

Är så satans imponerad av Lennart. En supervärvning!
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av LulefanGBG fre 26 sep 2014, 10:38

KOmmer bli grymt viktig i vinter. Imponerat stort även på mig. Bäst i den kedjan hittills. Hoppas vi kan få igång kemin i någon form av konstellation där på något sätt för den har väl inte fungerat optimalt hittills. Tyckte faktiskt att den gjorde sin bästa match igår med Granström som center och Sylvegård på andra kanten.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Rönken fre 26 sep 2014, 11:02

LulefanGBG skrev:KOmmer bli grymt viktig i vinter. Imponerat stort även på mig. Bäst i den kedjan hittills. Hoppas vi kan få igång kemin i någon form av konstellation där på något sätt för den har väl inte fungerat optimalt hittills. Tyckte faktiskt att den gjorde sin bästa match igår med Granström som center och Sylvegård på andra kanten.

Känner mig rätt ambivalent gällande fallet Petrell, inte vad han kan, utan mer vilken konstellation han ska spela i. Gårdagens brunkar-kedja var bra, men å andra sidan vet jag inte hur mycket man ska värdera Leksands insats. Visserligen så var Luleå de facto bättre och vet inte om det var "Leksandsdominans första 10 minuterna" som Wennerholm skrev. Granis gjorde dock en bättre insats än på länge och det lär nog vara bra för honom oavsett motstånd.

Fast vad gäller Petrell vill jag gärna se någon teknisk spelare med honom, Petrell-Dixon ackompanjerad av någon lämplig spelare känns fortfarande intressant men det gäller så klart att Dixon kliver upp vad gäller flåset.

Men det vore helt klart kul att få se Petrell-Granström-Sylvegård i fler matcher, kan ju inte vara kul att möta Luleå när det väl börjar klicka även för Abbotts. Abbotts tar tek och mjukar upp, sedan kommer Granströms kedja in, för att runda av med Fogströms. När den "lätta" kedja kommer in med Wallmark så börjar Ledin med sin gebit.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av LulefanGBG fre 26 sep 2014, 11:15

Petrell - Granström - Dixon då?

Jag vet inte hur stort Dixons behov av att spela center är. Kanske är han inte snabbast på rören men han skulle som vinge få lite mer tid att koncentrera sig på det offensiva i.o.m. att Granström lirar center istället. Dessutom tycker jag att man verkar få ut mer av Ganström som center än som vinge. Han är ju kanske främst defensivt jobbig och tung på mål snarare än tekniskt skicklig även om han inte är oäven där heller.

Dixon har fler av de kvalitéer som krävs på kanten känns det som men man vet ju Granström fungerade ju väldigt bra igår som center även om motståndet var dåligt. Han har ju själv också uttryckt att han hellre spelar center än vinge.

Petrell tycker jag som sagt var väldigt bra igår men samarbetet med Dixon som center har inte fungerat lika bra som sammarbetet med Granström som center igår.

Tycker det vore värt att testa Granström som Center i den kedjan några matcher till, oavsett om man kör Sylvegård eller Dixon på kanten.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Rönken fre 26 sep 2014, 11:26

LulefanGBG skrev:Petrell - Granström - Dixon då?

Jag vet inte hur stort Dixons behov av att spela center är. Kanske är han inte snabbast på rören men han skulle som vinge få lite mer tid att koncentrera sig på det offensiva i.o.m. att Granström lirar center istället. Dessutom tycker jag att man verkar få ut mer av Ganström som center än som vinge. Han är ju kanske främst defensivt jobbig och tung på mål snarare än tekniskt skicklig även om han inte är oäven där heller.

Dixon har fler av de kvalitéer som krävs på kanten känns det som men man vet ju Granström fungerade ju väldigt bra igår som center även om motståndet var dåligt. Han har ju själv också uttryckt att han hellre spelar center än vinge.

Petrell tycker jag som sagt var väldigt bra igår men samarbetet med Dixon som center har inte fungerat lika bra som sammarbetet med Granström som center igår.

Tycker det vore värt att testa Granström som Center i den kedjan några matcher till, oavsett om man kör Sylvegård eller Dixon på kanten.

Bör man inte köra på med gårdagens lag på lördag också? Lassi i mål och sedan kedjorna intakta, som många andra ser jag gärna att Cehlarik får köra med Abbotts. Syllan har inte explosiviteten riktigt kanske, men det såg ändå ganska bra ut igår, bättre än tidigare kan jag tycka. Låt honom köra på lördag, han är mer förtjänt av det än Dixon. Jag tänkte mig mer långsiktigt, Dixon måste ju komma upp i nivå relativt snart ändå väl. Pratar ju om professionella idrottsmän, han kan väl inte ha checkat ut hela sommaren likt oss icke-aktiva och ha lika dåliga värden? Sedan som Frukthamster skrev i någon tråd, det är egentligen riktigt dåligt att Luleå ska lägga ut en förmodligen riktigt fet lön till en spelare så kommer han till laget otränad..
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av LulefanGBG fre 26 sep 2014, 11:39

JO man bör absolut köra med gårdagens lag på Lördag.

Och håller med dig och övriga om att Cehlarik borde få chansen med bröderna.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Respected Gentleman fre 26 sep 2014, 11:41

Grattis till första ES-målet, Lennart!

Så har du även koll på vem du ska proppa/slå ned i nästa möte mot snusläpparna, nämligen #24

Respected Gentleman

Antal inlägg : 322
Join date : 14-08-12

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Rönken lör 11 okt 2014, 13:50

https://twitter.com/moritzdaniel - rätt kul att följa då han lägger upp en del gif:ar, många på Lennu.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av LubosC lör 11 okt 2014, 14:45

Rönken skrev:https://twitter.com/moritzdaniel - rätt kul att följa då han lägger upp en del gif:ar, många på Lennu.

Tack för tipset! Fanns en del fina. Den mot HV var ju brutal. Hoppas någon med kunskap gör ett långt youtube-klipp med Lennarts alla fina tacklingar efter säsongen Smile
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Helge mån 20 okt 2014, 14:41

Lelle började ju riktigt bra i både CHL och SHL men nu händer det ingenting. Kan han vara skadad?
Helge
Helge

Antal inlägg : 66
Join date : 14-03-07
Ort : Älvsbyn/ Estocolmo

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Old Brooklyn mån 20 okt 2014, 19:26

Undrar om han känner sig oklar över sin roll. Han är ju en rivig köttare med högklassiga brunkarkunskaper, men i hans nuvarande kedja så är alla det. Ledin och Granis går direkt in på kassen och köttar, då ska Lennart söka åkvägar och lediga ytor - kanske inte riktigt hans forte. Jag skulle vilja se honom bredvid Wallmark eller Fogström. Känns som att det borde gå att shuffla Bryggman, Sylvegård och Lennart ganska bra då de påminner om varandra i spelstil.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Rönken mån 20 okt 2014, 19:28

Old Brooklyn skrev:Undrar om han känner sig oklar över sin roll. Han är ju en rivig köttare med högklassiga brunkarkunskaper, men i hans nuvarande kedja så är alla det. Ledin och Granis går direkt in på kassen och köttar, då ska Lennart söka åkvägar och lediga ytor - kanske inte riktigt hans forte. Jag skulle vilja se honom bredvid Wallmark eller Fogström. Känns som att det borde gå att shuffla Bryggman, Sylvegård och Lennart ganska bra då de påminner om varandra i spelstil.

Jag har varit inne på liknande spår flera gånger, att det nog är bättre att ha lite mer teknisk omgivning med Lennu. Vore intressant att se med Zaar och Wallmark helt klart. Där skulle han verkligen få köra sin spelstil. Annars är det väl Dixon som ska in i första/andra. Men han har sett lite mer slätstrucken ut sista 4-5 matcherna och det ligger nog en del i det du säger.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Micke80 tis 21 okt 2014, 04:32

Kan nog vara bra för båda kedjorna att slänga in Petrell med ungtupparna och Dixon med brunkarna.
Däremot vill jag absolut inte se han med Fogström eftersom den kedjan funkat så bra så länge nu och vill inte förstöra den för mycket. Sen får man ju se hur den funkar när den är komplett igen.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Rönken tis 21 okt 2014, 19:08

http://bloggar.aftonbladet.se/hockeyblogg/2014/10/har-ar-hostens-floppar-i-shl/ - nu är han igång igen, Lars158:s favorit på Aftontrasan.

"Lennart Petrell, f, Luleå
Var i det närmaste ordinarie i NHL för tre säsonger sedan och producerade skapligt. Men i Luleå, där han skulle vara ersättaren till Linus Klasen och Linus Omark, har det inte riktigt gått som varken han eller klubben hade tänkt. Visst, Petrell har inte varit dålig, men det finns betydligt mer att kräma ur av honom."


Ersätta Klasen och Omark, undrar ju om han kör tombola a la disciplinnämnden? Very Happy
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av LubosC tis 21 okt 2014, 19:44

Haha läste den där tidigare. Skrämmande hur dålig koll journalister har nuförtiden, framförallt på aftonbladet. Tveksamt om han ens har sett någon Luleå-match med Petrell. Undrar om han ens har kollat upp spelarna på eliteprospects? 18 poäng på 95 nhl-matcher. Om det är skapligt vad är då dåligt enligt honom? Men visst, med tanke på vilken roll Petrell hade där borta så kanske det är skapligt.
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Rönken tis 21 okt 2014, 19:46

LubosC skrev:Haha läste den där tidigare. Skrämmande hur dålig koll journalister har nuförtiden, framförallt på aftonbladet. Tveksamt om han ens har sett någon Luleå-match med Petrell. Undrar om han ens har kollat upp spelarna på eliteprospects? 18 poäng på 95 nhl-matcher. Om det är skapligt vad är då dåligt enligt honom? Men visst, med tanke på vilken roll Petrell hade där borta så kanske det är skapligt.

Ja du, bra fråga. Är ofta han skriver rätt knepiga grejer tycker jag. Trodde att Dixon skulle vara med och något i stil med "totalt osynlig sista 6-7 matcherna" Wink
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av LubosC tis 21 okt 2014, 19:50

Väntade också bara på att få läsa om Dixon när jag skrollade ner men han måste Linus helt ha glömt bort, annars skulle han förmodligen ha varit med.
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Rönken tis 21 okt 2014, 19:54

LubosC skrev:Väntade också bara på att få läsa om Dixon när jag skrollade ner men han måste Linus helt ha glömt bort, annars skulle han förmodligen ha varit med.

Ja jag hoppades som sagt att han skulle bedöma honom utifrån sista 6-7 matcherna, vilket vore lite i linje med hans övriga alster. Vore kul med tanke på att Dixon varit skadad. Men kan inte få allt. Lennu nya Omark?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Micke80 tis 21 okt 2014, 22:31

Rönken skrev:http://bloggar.aftonbladet.se/hockeyblogg/2014/10/har-ar-hostens-floppar-i-shl/ - nu är han igång igen, Lars158:s favorit på Aftontrasan.

"Lennart Petrell, f, Luleå
Var i det närmaste ordinarie i NHL för tre säsonger sedan och producerade skapligt. Men i Luleå, där han skulle vara ersättaren till Linus Klasen och Linus Omark, har det inte riktigt gått som varken han eller klubben hade tänkt. Visst, Petrell har inte varit dålig, men det finns betydligt mer att kräma ur av honom."


Ersätta Klasen och Omark, undrar ju om han kör tombola a la disciplinnämnden? Very Happy

Very Happy Är ju helt underbart att läsa. Tänk vad fantastiskt det är när journalister på stora tidningar runt om i landet och som har som uppgift att skriva om hockey har så fantastiska kunskaper. Klart som fasen vi alla är missnöjda med Petrell, alla visste vi ju att han kom som en direkt ersättare till Klasen eller Omark, eller varför inte till båda två. Jag menar, med dessa handleder kan man ju inte räkna med annat än att han skulle toppa både Omarks och Klasens två bästa säsonger tillsammans.

Nä, men skämmes ta mig fan. Hur kan någon i sin mest osannolika dagdröm komma på att jämföra Petrell med Omar eller Klasen. Hela den där trasan blir mer och mer oläslig för varje dag som går. Tänk om det någon gång kunde rekrytera vettiga folk att skriva om hockeyn.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av amarule ons 22 okt 2014, 07:58

Håller med. Lennart har sina förtjänster men inte är han nån målspottare precis. Saknar fortfarande någon som kan ersätta Omark eller Klasen Neutral
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Ingemar ons 22 okt 2014, 19:42

Vi har ju Walle och Tsaren Smile
Duger för mig.
Fick mig också ett gott skratt när jag läste dom där tokerierna Smile
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Bamsefar lör 22 nov 2014, 18:32

Petrell, ja, inte såg jag han som en 20-30 poängsman , snarare en hårt arbetande spelare som kunde hålla rent framför eget mål och störa i offensiv zon, nu har vi inget av detta och han ser lika vilsen ut som resten av laget.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Rönken lör 22 nov 2014, 18:34

Bamsefar skrev:Petrell, ja, inte såg jag han som en 20-30 poängsman , snarare en hårt arbetande spelare som kunde hålla rent framför eget mål och störa i offensiv zon, nu har vi inget av detta och han ser lika vilsen ut som resten av laget.

Det började lovande, men han är i ännu större behov än laget som helhet att spela hårt och rejält. Blir inte mycket kvar om han skalar av hårt och rejält spel. Väldigt tråkigt att se, han var rätt habil med finska landslaget, men sen han kom tillbaka har det inte varit några tecken av samma jobb.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Sundance Kid lör 22 nov 2014, 20:16

Bamsefar skrev:Petrell, ja, inte såg jag han som en 20-30 poängsman , snarare en hårt arbetande spelare som kunde hålla rent framför eget mål och störa i offensiv zon, nu har vi inget av detta och han ser lika vilsen ut som resten av laget.

Jag var en av dom som hoppades på en riktig powerforward med hyfsade offensiva kvalitéer i Petrell men man har blivit rejält besviken. Dom senaste 6 säsongerna han har spelat i SM-liiga så har han legat på mellan 20-30p och 10-15 mål per säsong så nog tycker man att det bör finnas en del offensiv potential. Han har nästan ett identiskt poäng- och målsnitt som Vihko i den ligan. Men som det ser ut nu händer det ju ingenting framåt. Han bör hänga löst, man kan inte ha en spelare i vad som måste vara en ganska hög löneklass som enbart gör ett skapligt jobb i boxplay och delar ut en tackling här och där varannan match. En sådan spelare hade man kunnat hitta i allsvenskan för en lägre summa.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av farre sön 23 nov 2014, 13:43

Eller så hade man gett samma lön till Hedman och fått honom att stanna!
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Rönken sön 23 nov 2014, 13:44

farre skrev:Eller så hade man gett samma lön till Hedman och fått honom att stanna!

Fast Hedman var väl förlorad innan Petrell var på tal, så det känns som att Petrell var lite av en ersättare med förhoppningar om bättre teknik.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av LulefanGBG sön 23 nov 2014, 13:56

Tillför aboslut ingenting. Låt Sylvegård spela istället. Tillför mer, klart billigare dessutom.

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Slapshot sön 23 nov 2014, 15:13

Ja han har helt klart varit ett nedköp jämfört med Hedman. Fattar inte varför inte Sylvegård spelas oftare med tanke på hur det sett ut.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av icemask sön 23 nov 2014, 15:47

I en annan tråd diskuteras det om att det saknas ett spelsystem och att allt går på lösa boliner, ständiga omkastningar i kedjorna mm, kanske därför Herr Petrell är så dålig, han kanske inte vet hur han ska spela ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Rönken sön 23 nov 2014, 15:49

icemask skrev:I en annan tråd diskuteras det om att det saknas ett spelsystem och att allt går på lösa boliner, ständiga omkastningar i kedjorna mm, kanske därför Herr Petrell är så dålig, han kanske inte vet hur han ska spela ?

Fast oavsett kedjekonstellation så ska man kunna kräva att han spelar som han gjorde med det finska landslaget nyligen. Med hårt jobb, fart och allmänt driv i allt han gjorde.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av JoakimJ ons 26 nov 2014, 20:57

Jag hoppades så på Petrell men han får nog hoppa på samma flyg ute på Luleå Airport som Dixon är på väg att borda. I förhållande till lön finns det andra som gör Petrells jobb bättre, tyvärr.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Old Brooklyn ons 31 dec 2014, 22:39

Bara jag som tycker Lenny är lik Brienne of Tarth från Game of Thrones?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Rikky ons 31 dec 2014, 22:55

Näe grabbar. Lennart kommer att komma igång och börja producera.
Hoppas det i alla fall..
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av JoakimJ tor 01 jan 2015, 12:40

Old Brooklyn skrev:Bara jag som tycker Lenny är lik Brienne of Tarth från Game of Thrones?

HAHAHA! Jo nu när du säger det Very Happy
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 01 jan 2015, 12:55

JoakimJ skrev:
Old Brooklyn skrev:Bara jag som tycker Lenny är lik Brienne of Tarth från Game of Thrones?

HAHAHA! Jo nu när du säger det Very Happy
NEEEEEEJ!!! Kommer aldrig kunna se hockey eller GoT med samma ögon igen...
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2846
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Jonken tor 01 jan 2015, 12:56

Nu när defensiven kanske åter blir trygg & stabil; Innebär att våra offensiva forwards kan ge lite mer offensivt. Vilket då logiskt innebär att de även kommer att bli effektivare. Notera: Detta gäller samtliga forwards i laget.

Gällande Lennart Petrell:
Lennarts roll i laget är i första hand att vara fysisk -och göra plats åt sina medspelare. Men dyker chansen upp; skall han givetvis kunna hänga några puckar också. "Lelle" tillhör faktiskt till den riktigt grymma kategorin i slottet i PP. Han är urstark, oöm & rutinerad. Jag är ganska övertygad om att Lelles riktiga effektivitet kommer att visa sig ganska snart nu....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6829
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 2 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet