2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

+47
Pontaking
MickkeJ
Lulefan
Chris Hendrix
Högljudd
Myrman
dannyh111
Donowitz
JohanO
stormvägen
rasbiologen
BodenSwe
Kato
dubstep
NallePhu
Mr Bister
PM
#96
BjörnGapet
Norlin
MRGHOST
Jompen
hokkzorz
LubosC
Jonken
Redbear
Pajala
Snikne Ville
Lasse Proppmätt
kjell
Urken
Mange
INXen
Donten_
LulefanGBG
LuleåWinston
Lajon
Tigerman
Kallepedal
Bamsefar
Slapshot
Sir Prozac
Rönken
pingu
Lars158
farre
Admin
51 posters

Sida 2 av 11 Föregående  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Lasse Proppmätt tis 18 mar 2014, 05:06

Slapshot skrev:
Rönken skrev:Enligt Stålnacke satte man ihop Omark-Olausson-Klasen på träning dagen innan matchen mot Växjö - vad f-n gjorde man resterande del av veckan man hade ledigt?



Man var väl helt ledig? Det är ju tyvärr vad Luleås tränare ägnar uppehållen åt och då ser det ut därefter på isen sen. Se och lär av Skellefteå.

En dag måndagen det var frivillig träning däremot så vilade man en vecka under OS då tränade Byske 3 pass om dagen men Byske hade inte spelat ET.

Har vart inne på det för länge sen om nye fystränarens upplägg det är knappast Rönken & Bulan & Åkerströms fel dom bollar ju hur det sett ut på matcherna med fystränaren som ska få ur mjölksyran fart på ben och resten av kroppen och är egentligen den som är ansvarig för konditionen då den byggs upp på sommarträningen hur hänger ni med ni som skriver här?

Det har synts i benen på gubbarna sedan nov/dec att nåt är inte bra.
Man tappar ork i tredje perioden man orkar inte trampa en hel match..

Hade nån sorts förhoppning om att det berodde på att LHF kände sig överlägsna motståndaren och slutade spela för så har det ofta sett ut man börjar matcherna relativt bra men äts sakta men säkert upp av motståndaren och man tappar TEMPO efter drygt halva matchen..

Undandtaget Byske matcherna av någon konstig anledning.
Men då går dom väl på ren och skär vilja och därför är så slut så matcherna efter derbyna har ofta sett ut som ett lättare träningspass av gamla pensionärer.

Så har LHF valt helt fel upplägg inför denna säsong?
Eller vänder det idag?
Vi kan bara hoppas att farten kommer tillbaka till kropparna och att dom känner sig som att dom kan flyga fram ungefär som det brukar se ut som mot Byske.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Snikne Ville tis 18 mar 2014, 07:57

Vi hade samma fystränare förra säsongen.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6387
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Pajala tis 18 mar 2014, 08:45

Folk söker febrilt efter svar, dåliga psyken och dåliga spelare är en fin kombination för ett misslyckande, såg ni Jannes ögon efter växjö matchen? Gnistan var helt borta, länge sedan jag har sett sådana döda ögon, all hopp var totalt bortblåst, det måste ske ett mirakel ikväll om Luleå ska vinna.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Redbear tis 18 mar 2014, 10:56

Från Twitter:

Anton Olofsson ‏@antonolofsson89

En känsla säger mig Persson med Abbotts. Ledin med Olle och Klasen. Omark-Mannberg-Hedman och Fabbe-Fogström-Forsberg. Återstår att se.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6713
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Rönken tis 18 mar 2014, 11:12

Redbear skrev:Från Twitter:

Anton Olofsson ‏@antonolofsson89

En känsla säger mig Persson med Abbotts. Ledin med Olle och Klasen. Omark-Mannberg-Hedman och Fabbe-Fogström-Forsberg. Återstår att se.

Mannberg som center känns lite underligt, tycker man ska peta in honom med Abbotts. Sedan får Fogström centra Omark och Hedman, Fogström är ju naturlig center som är underskattad rent tekniskt men även kan agera städgumma.

Edit: Visserligen kanske det blir Hedman som centrar i den kedjan. Men hur som helst så är Fogström ok tekare utöver ovan nämnda, Hedman är väl inte riktigt lika vass på det. Dessutom ska väl Hedman proppa och kliva på vid sargerna, tycker han känns mer naturlig som vinge än center.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Kallepedal tis 18 mar 2014, 11:34

Pajala skrev:Folk söker febrilt efter svar, dåliga psyken och dåliga spelare är en fin kombination för ett misslyckande, såg ni Jannes ögon efter växjö matchen? Gnistan var helt borta, länge sedan jag har sett sådana döda ögon, all hopp var totalt bortblåst, det måste ske ett mirakel ikväll om Luleå ska vinna.
Folk letar febrilt efter svar och Pajala letar febrilt efter fel.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Rönken tis 18 mar 2014, 11:38

"Höjer frågade naturligtvis om Rönnqvist tänkt sig att formera om laget till morgondagen. Svaret?

– Vi får se. Vi har inte bestämt något än.

Jomentjenare.

Jag kan ha förståelse för att spelare inte alltid har bra svar att ge efter förluster. Men har inte tränartrion bättre svar än så att ge sina supportrar så är det läge att börja fundera på dem nu."

Skriver Pelle Cervenka på NSD, är benägen att hålla med.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Snikne Ville tis 18 mar 2014, 11:40

Rönken skrev:"Höjer frågade naturligtvis om Rönnqvist tänkt sig att formera om laget till morgondagen. Svaret?

– Vi får se. Vi har inte bestämt något än.

Jomentjenare.

Jag kan ha förståelse för att spelare inte alltid har bra svar att ge efter förluster. Men har inte tränartrion bättre svar än så att ge sina supportrar så är det läge att börja fundera på dem nu."

Skriver Pelle Cervenka på NSD, är benägen att hålla med.
Varför skall de ge den informationen, bl a till våra motståndare?
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6387
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Rönken tis 18 mar 2014, 11:42

Kuriren skriver;

I powerplay var uppställningarna:
PP1: Johan Fransson, Niklas Olausson, Linus Klasen, Linus Persson, Per Ledin.
PP2: Daniel Gunnarsson, Jan Sandström, Linus Omark, Chris Abbott, Cam Abbott.

Äntligen får Klasen och Omark varsin pp-formation. Det jag inte förstår dock är Gunnarsson i powerplay? Samt eviga frågan med Persson. Frågan är vad dessa två uträttar på träningarna för det måste vara något i hästväg sett till vad som sker under matcherna. Fransson får en del kritik emellanåt, men det är väl främst skottet egentligen. Han kan bära upp pucken och hålla den på blålinjen och ok på att passa. Medan då Gunnarsson inte kan något av det, åtminstone inte denna säsongen - hittils, kan vara bra att tillägga Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Rönken tis 18 mar 2014, 11:45

Snikne Ville skrev:
Rönken skrev:"Höjer frågade naturligtvis om Rönnqvist tänkt sig att formera om laget till morgondagen. Svaret?

– Vi får se. Vi har inte bestämt något än.

Jomentjenare.

Jag kan ha förståelse för att spelare inte alltid har bra svar att ge efter förluster. Men har inte tränartrion bättre svar än så att ge sina supportrar så är det läge att börja fundera på dem nu."

Skriver Pelle Cervenka på NSD, är benägen att hålla med.
Varför skall de ge den informationen, bl a till våra motståndare?

Bättre svar behöver väl inte nödvändigtvis vara att man avslöjar precis allt så som pp-taktiker och tekningsvarianter? Ser som sagt inte varför bättre svar än "jobba hårdare" skulle ge någon fördel för motståndare. Inte som att det är läckt information från tränarna som gett 7 raka torskar.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Bamsefar tis 18 mar 2014, 11:58

Rönken skrev:"Höjer frågade naturligtvis om Rönnqvist tänkt sig att formera om laget till morgondagen. Svaret?

– Vi får se. Vi har inte bestämt något än.

Jomentjenare.

Jag kan ha förståelse för att spelare inte alltid har bra svar att ge efter förluster. Men har inte tränartrion bättre svar än så att ge sina supportrar så är det läge att börja fundera på dem nu."

Skriver Pelle Cervenka på NSD, är benägen att hålla med.

finns ingen tränare som släpper en laguppställning eller ens antyder hur det ska bli innan det är absolut nödvändigt, det enda är väl om ngn är borta men knappt det heller. Oppositionen ska banne mig inte ha ngt att gå på.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Rönken tis 18 mar 2014, 12:02

Bamsefar skrev:
Rönken skrev:"Höjer frågade naturligtvis om Rönnqvist tänkt sig att formera om laget till morgondagen. Svaret?

– Vi får se. Vi har inte bestämt något än.

Jomentjenare.

Jag kan ha förståelse för att spelare inte alltid har bra svar att ge efter förluster. Men har inte tränartrion bättre svar än så att ge sina supportrar så är det läge att börja fundera på dem nu."

Skriver Pelle Cervenka på NSD, är benägen att hålla med.

finns ingen tränare som släpper en laguppställning eller ens antyder hur det ska bli innan det är absolut nödvändigt, det enda är väl om ngn är borta men knappt det heller. Oppositionen ska banne mig inte ha ngt att gå på.

Ja nu var det inte dock en namngiven laguppställning explicit som Johansson eftersökte utan bättre svar rent generellt. Men jag skulle väl kanske tagit med några rader till.

"Jag har inte personligen varit på Luleås träning i dag. Vita Hästen-Höjer var dock där och det som utspelade sig var i någon mån lika oroande som gårdagens insats.

En mjuk åka runt och skjuta lite i sargen-träning på 50 minuter.
Tystlåtna, i det närmaste chockade, spelare efteråt.
Klyschfestival från tränarhåll.

Höjer frågade naturligtvis om Rönnqvist tänkt sig att formera om laget till morgondagen. Svaret?

– Vi får se. Vi har inte bestämt något än.

Jomentjenare.

Jag kan ha förståelse för att spelare inte alltid har bra svar att ge efter förluster. Men har inte tränartrion bättre svar än så att ge sina supportrar så är det läge att börja fundera på dem nu.
Inte minst för att spelarna säkert också vill veta vad som gick snett."

Från http://www.nsd.se/sport/bloggar/k-markt/dagen-efter-kvallen-fore/?blog=7127235&entry=8357643
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Bamsefar tis 18 mar 2014, 12:18

Rönken skrev:
Bamsefar skrev:
Rönken skrev:"Höjer frågade naturligtvis om Rönnqvist tänkt sig att formera om laget till morgondagen. Svaret?

– Vi får se. Vi har inte bestämt något än.

Jomentjenare.

Jag kan ha förståelse för att spelare inte alltid har bra svar att ge efter förluster. Men har inte tränartrion bättre svar än så att ge sina supportrar så är det läge att börja fundera på dem nu."

Skriver Pelle Cervenka på NSD, är benägen att hålla med.

finns ingen tränare som släpper en laguppställning eller ens antyder hur det ska bli innan det är absolut nödvändigt, det enda är väl om ngn är borta men knappt det heller. Oppositionen ska banne mig inte ha ngt att gå på.

Ja nu var det inte dock en namngiven laguppställning explicit som Johansson eftersökte utan bättre svar rent generellt. Men jag skulle väl kanske tagit med några rader till.

"Jag har inte personligen varit på Luleås träning i dag. Vita Hästen-Höjer var dock där och det som utspelade sig var i någon mån lika oroande som gårdagens insats.

En mjuk åka runt och skjuta lite i sargen-träning på 50 minuter.
Tystlåtna, i det närmaste chockade, spelare efteråt.
Klyschfestival från tränarhåll.

Höjer frågade naturligtvis om Rönnqvist tänkt sig att formera om laget till morgondagen. Svaret?

– Vi får se. Vi har inte bestämt något än.

Jomentjenare.

Jag kan ha förståelse för att spelare inte alltid har bra svar att ge efter förluster. Men har inte tränartrion bättre svar än så att ge sina supportrar så är det läge att börja fundera på dem nu.
Inte minst för att spelarna säkert också vill veta vad som gick snett."

Från http://www.nsd.se/sport/bloggar/k-markt/dagen-efter-kvallen-fore/?blog=7127235&entry=8357643

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article18561718.ab kanske..har man tagit i den biten .
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Rönken tis 18 mar 2014, 12:19

Bamsefar skrev:
Rönken skrev:
Bamsefar skrev:
Rönken skrev:"Höjer frågade naturligtvis om Rönnqvist tänkt sig att formera om laget till morgondagen. Svaret?

– Vi får se. Vi har inte bestämt något än.

Jomentjenare.

Jag kan ha förståelse för att spelare inte alltid har bra svar att ge efter förluster. Men har inte tränartrion bättre svar än så att ge sina supportrar så är det läge att börja fundera på dem nu."

Skriver Pelle Cervenka på NSD, är benägen att hålla med.

finns ingen tränare som släpper en laguppställning eller ens antyder hur det ska bli innan det är absolut nödvändigt, det enda är väl om ngn är borta men knappt det heller. Oppositionen ska banne mig inte ha ngt att gå på.

Ja nu var det inte dock en namngiven laguppställning explicit som Johansson eftersökte utan bättre svar rent generellt. Men jag skulle väl kanske tagit med några rader till.

"Jag har inte personligen varit på Luleås träning i dag. Vita Hästen-Höjer var dock där och det som utspelade sig var i någon mån lika oroande som gårdagens insats.

En mjuk åka runt och skjuta lite i sargen-träning på 50 minuter.
Tystlåtna, i det närmaste chockade, spelare efteråt.
Klyschfestival från tränarhåll.

Höjer frågade naturligtvis om Rönnqvist tänkt sig att formera om laget till morgondagen. Svaret?

– Vi får se. Vi har inte bestämt något än.

Jomentjenare.

Jag kan ha förståelse för att spelare inte alltid har bra svar att ge efter förluster. Men har inte tränartrion bättre svar än så att ge sina supportrar så är det läge att börja fundera på dem nu.
Inte minst för att spelarna säkert också vill veta vad som gick snett."

Från http://www.nsd.se/sport/bloggar/k-markt/dagen-efter-kvallen-fore/?blog=7127235&entry=8357643

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article18561718.ab kanske..har man tagit i den biten .

Ja och Aftonbladet citerar Moa Höjer på just NSD?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Bamsefar tis 18 mar 2014, 12:32

Rönken skrev:
Bamsefar skrev:
Rönken skrev:
Bamsefar skrev:
Rönken skrev:"Höjer frågade naturligtvis om Rönnqvist tänkt sig att formera om laget till morgondagen. Svaret?

– Vi får se. Vi har inte bestämt något än.

Jomentjenare.

Jag kan ha förståelse för att spelare inte alltid har bra svar att ge efter förluster. Men har inte tränartrion bättre svar än så att ge sina supportrar så är det läge att börja fundera på dem nu."

Skriver Pelle Cervenka på NSD, är benägen att hålla med.

finns ingen tränare som släpper en laguppställning eller ens antyder hur det ska bli innan det är absolut nödvändigt, det enda är väl om ngn är borta men knappt det heller. Oppositionen ska banne mig inte ha ngt att gå på.

Ja nu var det inte dock en namngiven laguppställning explicit som Johansson eftersökte utan bättre svar rent generellt. Men jag skulle väl kanske tagit med några rader till.

"Jag har inte personligen varit på Luleås träning i dag. Vita Hästen-Höjer var dock där och det som utspelade sig var i någon mån lika oroande som gårdagens insats.

En mjuk åka runt och skjuta lite i sargen-träning på 50 minuter.
Tystlåtna, i det närmaste chockade, spelare efteråt.
Klyschfestival från tränarhåll.

Höjer frågade naturligtvis om Rönnqvist tänkt sig att formera om laget till morgondagen. Svaret?

– Vi får se. Vi har inte bestämt något än.

Jomentjenare.

Jag kan ha förståelse för att spelare inte alltid har bra svar att ge efter förluster. Men har inte tränartrion bättre svar än så att ge sina supportrar så är det läge att börja fundera på dem nu.
Inte minst för att spelarna säkert också vill veta vad som gick snett."

Från http://www.nsd.se/sport/bloggar/k-markt/dagen-efter-kvallen-fore/?blog=7127235&entry=8357643

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article18561718.ab kanske..har man tagit i den biten .

Ja och Aftonbladet citerar Moa Höjer på just NSD?

Ja, att aftonslasken på ngt sätt skulle bekväma sig att direkt göra en intervju händer väl knappast men om citationen stämmer så har man väl förhoppningsvis gått igenom problemen som finns vilket då motsäger det allmänna inrycket av ett håglöst Luleå på tomgång som citerade artikeln ovan antyder, eller?
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Rönken tis 18 mar 2014, 12:35

Bamsefar skrev:
Rönken skrev:
Bamsefar skrev:
Rönken skrev:
Bamsefar skrev:
Rönken skrev:"Höjer frågade naturligtvis om Rönnqvist tänkt sig att formera om laget till morgondagen. Svaret?

– Vi får se. Vi har inte bestämt något än.

Jomentjenare.

Jag kan ha förståelse för att spelare inte alltid har bra svar att ge efter förluster. Men har inte tränartrion bättre svar än så att ge sina supportrar så är det läge att börja fundera på dem nu."

Skriver Pelle Cervenka på NSD, är benägen att hålla med.

finns ingen tränare som släpper en laguppställning eller ens antyder hur det ska bli innan det är absolut nödvändigt, det enda är väl om ngn är borta men knappt det heller. Oppositionen ska banne mig inte ha ngt att gå på.

Ja nu var det inte dock en namngiven laguppställning explicit som Johansson eftersökte utan bättre svar rent generellt. Men jag skulle väl kanske tagit med några rader till.

"Jag har inte personligen varit på Luleås träning i dag. Vita Hästen-Höjer var dock där och det som utspelade sig var i någon mån lika oroande som gårdagens insats.

En mjuk åka runt och skjuta lite i sargen-träning på 50 minuter.
Tystlåtna, i det närmaste chockade, spelare efteråt.
Klyschfestival från tränarhåll.

Höjer frågade naturligtvis om Rönnqvist tänkt sig att formera om laget till morgondagen. Svaret?

– Vi får se. Vi har inte bestämt något än.

Jomentjenare.

Jag kan ha förståelse för att spelare inte alltid har bra svar att ge efter förluster. Men har inte tränartrion bättre svar än så att ge sina supportrar så är det läge att börja fundera på dem nu.
Inte minst för att spelarna säkert också vill veta vad som gick snett."

Från http://www.nsd.se/sport/bloggar/k-markt/dagen-efter-kvallen-fore/?blog=7127235&entry=8357643

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article18561718.ab kanske..har man tagit i den biten .

Ja och Aftonbladet citerar Moa Höjer på just NSD?

Ja, att aftonslasken på ngt sätt skulle bekväma sig att direkt göra en intervju händer väl knappast men om citationen stämmer så har man väl förhoppningsvis gått igenom problemen som finns vilket då motsäger det allmänna inrycket av ett håglöst Luleå på tomgång som citerade artikeln ovan antyder, eller?

Ja du menar så, ja det har du en poäng i visserligen, kan vara två olika tillfällen också. Men men, Aftonbladet drar fram sin KRIS-stämpel så fort tillfälle ges, ge dom lillfringret så tar dom armen. Nå väl, tror på vinst ikväll och helt annat Luleå. 5-1.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Bamsefar tis 18 mar 2014, 12:37

Nåja, skitsamma , det viktiga är inte vad en journalist förmedlar om huruvida denne får de svar hen vill ha utan vad som görs i kulisserna, hur Luleåspelarna svarar på den storm av kritik som dragit fram. Matchen i kväll är av do or die karaktär.

I kväll spelar antingen Luleå HF eller en blek kopia av det Luleå vi vet finns där. Kan man inte ta fram sitt eget spel i kvällens match då faller det tungt på spelare, tränarstab och ledning. En förlust går att ta men inte så som det sett ut. Ska Växjö vinna så ska de få slita ont.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Rönken tis 18 mar 2014, 12:39

Kan sakna att man inte går ut i tredjeperioden och visar att trots förlust blir det inte en enkel resa som du skriver. Bara ut och mangla motståndarna.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Urken tis 18 mar 2014, 12:41

Eftersom att jag är sämst på att satsa på matcherna, så gör vi såhär: Urken sätter ett par hundra på Växjövinst. Detta ger oss möjligheten att vinna under ordinarie tid eller i förlängningsspelet - mest troligen torsk under OT-spelet. Suck.

Nä, men då vet ni. Växjö tar det inte under ordinarie tid i varje fall! Smile
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Jonken tis 18 mar 2014, 12:52

Jag är TYVÄRR benägen att hålla med. PRECIS ALLT tyder på denna kvartsfinalserie mot Växjö är i rökt-rökt för Luleå Hockey. Visst: LHF kommer att knipa någon jämn match med udda målet, men vad våra killar presterar individuellt & tillsammans; gör ju Växjö så, så mycket bättre.

Jag trodde verkligen & helhjärtat att torskarna i slutet av serien berodde på att laget hade medvetet fysikt tränat hårdare inför slutspelet -för att få en prestations-peak inför den samma. Detta visade sig vara helt fel. (-FY FAN va det smärtar att säga det; men så är det tyvärr)...

Att laget presterar precis jäkla illa som de gjort i slutet av serien -indikerar att det finns ENORMA interna problem i LHF!!! Mycket värre än jag ens kunnat sträcka mig att tänka ens. OK; jag säger det rakt ut:

- Jag misstänker att det finns en REJÄL turbulens mellan lagledning och för många av spelarna. Och detta har pågått en längre tid nu. Spelarna tror helt enkelt inte helhjärtat längre på "Rönken-Hockeyn" och utövar inte den samma med tillräcklig glöd i ögonen. Det ta rör sig om en ren kollektiv sportslig kollaps rakt genom hela leden. Kan bara tänka mig hur sugig nivå det är på den interna kommunikations nivån & feedbacken just nu. Alla suger skit från höger till vänster -och INGENTING av det gör någon nytta... Säkert till den grad att för många spelare redan är psykiskt mätta upp över öronen -och har för mycket av sina tankar på kommande säsong istället för detta slutspel.

Att det ser så illa ut som det gjort i en längre tid för LHF; kan nog tyvärr bara bero på detta. Som hängiven supporter till föreningen & laget känns det som ett smärtsamt knivhugg i ryggen på någon som man älskar över allt annat -där man knivbladet hela tiden vrids mer och mer. Att personen blöder är sekundärt; smärtan över att man är SÅ JÄKLA HJÄLPLÖS över det så sker är ju det ABSOLUT VÄRSTA! Trots att man inte på något sätt kan påverka det inträffade; söker man automatiskt svar i något som har haft möjligheten att påverka till denna tidpunkt av TOTAL förtvivlan... Där hittar man sällan några tröstande svar utan att peka fingrar och ta ut sin enorma frustration på dem. När detta är gjort (absolut till ingen nytta); ligger man kvar på precis samma, mörka ställe och gör vad då...?

Om det hade funnits en enda liten halv-chans att det hade gått påverka skiten... Om man hade vetat om det bara lite, lite i förväg... Om man bara hade haft den chansen... Vad hade man gjort då? -Hur mycket mer hade man ansträngt sig eller offrat då? Alla tok-onödiga saker som varit så viktiga för en förut; skulle den personliga prioritets ordningen ändrats AVSEVÄRT eller inte...?

Jag ställer mig frågan till alla som har vetskapen i förväg och möjlighet påverka och tyda tecknen till en framtida, katastrofal utgång: Vad är man egentligen villig att göra för att förändra att det händer? När är man villig att acceptera att oavsett vad jag gör; gör knappast någon skillnad?!!!

Mitt svar skulle vara: ALDRIG I HELVETE!!!! (Och INGENTING kunde få iaf mig att ändra på det!)


Match två ikväll: Skall vi åter få se rappare, tyngre, viljestarkare smålänningar som bokstavligen drar ner brallorna på oss igen..? Eller börjar vi vilja mer än dom -och är redo att betala priset för det från och med nu? Eller väger alla små interna petitesser fortfarande för tungt för att lyfta på oket här?

- Ni är våra krigare.
- Ni väljer....
- Få oss alla och tro igen!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av LubosC tis 18 mar 2014, 13:29

Rönken skrev:
Redbear skrev:Från Twitter:

Anton Olofsson ‏@antonolofsson89

En känsla säger mig Persson med Abbotts. Ledin med Olle och Klasen. Omark-Mannberg-Hedman och Fabbe-Fogström-Forsberg. Återstår att se.



Mannberg som center känns lite underligt, tycker man ska peta in honom med Abbotts. Sedan får Fogström centra Omark och Hedman, Fogström är ju naturlig center som är underskattad rent tekniskt men även kan agera städgumma.

Edit: Visserligen kanske det blir Hedman som centrar i den kedjan. Men hur som helst så är Fogström ok tekare utöver ovan nämnda, Hedman är väl inte riktigt lika vass på det. Dessutom ska väl Hedman proppa och kliva på vid sargerna, tycker han känns mer naturlig som vinge än center.

Mannberg som center tror jag kan funka, han är ju ganska bra på att jobba i båda riktningarna. Vet dock inte hur han är som tekare. Men Hedman funkar väl helt ok som tekare.
Fan vad taggad man börjar bli förresten! Hoppas verkligen man inte blir sviken ikväll.
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av LulefanGBG tis 18 mar 2014, 13:36

Nej nu är det fan vår tur att vara helt utspelade i första matchen för att sedan ta 4 raka!  cheers 
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Rönken tis 18 mar 2014, 13:40

LulefanGBG skrev:Nej nu är det fan vår tur att vara helt utspelade i första matchen för att sedan ta 4 raka!  cheers 

Ja precis, så jag också tänkte i ett inlägg, Luleå står ta mig f-n på tur för det bounce
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av hokkzorz tis 18 mar 2014, 13:53

Rönken är så sjukt förtjust i att köra på gammalt beprövat (läs: Linus Persson) när ingenting funkar. Varför inte återgå till dom kedjorna som bevisligen har fungerat.

abbot abbot mannberg
klasen, olausson/wallmark, ledin

dom två linorna har burit oss genom säsongen och det borde inte vara ngt snack om att man skall köra vidare på dem nu när vi har alla forwards igen. Sen finns det utrymme för att laborera lite. Är det så att Olausson inte är helt 100 så skall han inte spela, Hans närkampsspel och skridskoåkning är i bästa fall mediokra och har han problem med ryggen skall han fan inte spela så enkelt är det. In med Wallmark och låt Ola vila.

Skulle kunna tänka mig ngt i den här stilen:

Omark, Fogström, Cehlarik
Hedman, Trukhno, Fabricius/Forsberg

Extra: Wallmark/Bryggman/Forsberg/Fabricius (beroende på hur man formerar kedjorna)

och som av en slump så hamnade Linus Persson utanför laget.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av LulefanGBG tis 18 mar 2014, 14:00

LulefanGBG skrev:
Abbott, Abbott, Mannberg (Order: SPELA RÖNKENHOCKEY!)
Ledin, Wallmark, Klasen (Order: GÖR MÅL!!!)
Omark, Fogström, Cehlarik (Order: GÖR MÅL!!!)
Fabricius, Truckno, Hedman (Order: TACKLAS UTAV BARA HELVETE!)

Extr: Bryggman (Order: IN OCH KÖR UTAV BARA HELVETE!)
 Rolling Eyes 

Från ett tidigare inlägg av mig i denna tråd.

Like mind thinks alike hokkzorz?

EDIT: Som jag skrev i den inlägget tycker jag Mannberg med Abbotts är en no-brainer. Den som fungerat överlägset bäst där och bidragit mest till att Abbotts inte bara är jobbiga att möta utan dessutom producerat en del framåt.

Wallmark känns helgjuten mellan Ledin och Klasen. Bätter fart på rören, mer skottvillig och dessutom mer aggresiv på motståndarnas kasse än Olausson. Behövs fler varianter i den linan.

Omark är jag inte säker på var han skall passa in men känns spännande med Fogström och Cehlöarik. Både Cella och Omark skulle få en väldigt duktig tvåvägscenter mellan sig. Han är dessutom giftig offensivt och har producerat mängder med poäng tillsammans med Cehlarik tidigare. Jag tror dessutom att det i nuläget är viktigt att spela spelare som känner sig trygga tillsammans med varandra på isen. Cehlarik och Fogström kan dessutom garanterat förvalta de smörpass Omark lägger. Båda är rätt bra på rören och skottvilliga när lägen ges.

Sist men inte minst behövs i slutspel en renodlad checkingline.... Truckno känns helgjuten där. Olausson är inte den typen av center riktigt och han är absolut inte i form just nu. Här behövs fart och kraft och tuffhet och där är Truckno bätter än Olausson på alla punkter. Hedman är ju självskriven i en sådan här kedja och sedan vill jag såklart ha Fabricius med också. Bryggman och Pite-Foppa borde få dela på ansvaret som extraforward.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Bamsefar tis 18 mar 2014, 14:14

Kan inte annat än hålla med, nu är det nog försent att experimentera för mycket så, Låt de som fungerade göra så:
Abbotts med Mannberg.
Wallmark med Ledin o Klasen fungerade väldigt bra då Ola var borta, Omark, ja, tror han ställde till det mer än vad han tillfört hittills.
Men pröva med Fogge o Cehlarik kan inte bli sämre i alla fall. Och så en "Kötta" lina, ngt så "orönnqvists" som en ren checkinline med order att in och spela 0-0, shutdown växjöspelare i deras uppspelsfaser och vara allmänt a pain in the ass. Där vore Hedman och Trucken givna, kanske med Fabbe.
Extra blir PiteFoppa o Bryggman.
Ola får vila tillsammans med den lila smurfen.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av LulefanGBG tis 18 mar 2014, 14:25

Precis! Nu är man ju där och leker expert igen, men tror precis som er att det liksom finns för lite tid att laborera skapa ny kemi på nu. Det som gäller nu är att först och främst få spelarna att hitta trygghet ute på isen. Med kort varsel.

Tror att de kedjorna vi har ovan åtminstone på pappret är den mest optimala lösningen just nu. Kanske inte om 3 -4 matcher om det vill sig så väl att vi fortfarande är med då men just nu tror jag det vore det bästa vi kan ställa på isen.

Det känns som det behövs tydliga direktiv till varje enskild spelare i varje kedja också vad de förväntas göra samt sedan till kedjorna i sin helhet vad målsättningen med deras istid är och vad som förväntas av dem som en hel enhet. Hade varit spännande med en renodlad checking-line som hela tiden fick möta Växjös bästa kedja. Nu har vi ju hemmaplan och kan matcha som vi vill och i slutspel skall motståndarnas bästa spelare inte få en lugn minut på isen!

Hedman är Hedman och Truckno är rätt tuff och lite småful och Fabricius har ett enormt hjärta och en enorm arbetskapacitet. Får han spela med två lirare i sin kedja som inte bara åker och glider utan två som gör samma stenhårda jobb som han gör så får han spela och känna att hans jobb är mödan värd dessutom. Det borde inspirera honom än mer.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Rönken tis 18 mar 2014, 14:47

LulefanGBG skrev:Precis! Nu är man ju där och leker expert igen, men tror precis som er att det liksom finns för lite tid att laborera skapa ny kemi på nu. Det som gäller nu är att först och främst få spelarna att hitta trygghet ute på isen. Med kort varsel.

Tror att de kedjorna vi har ovan åtminstone på pappret är den mest optimala lösningen just nu. Kanske inte om 3 -4 matcher om det vill sig så väl att vi fortfarande är med då men just nu tror jag det vore det bästa vi kan ställa på isen.

Det känns som det behövs tydliga direktiv till varje enskild spelare i varje kedja också vad de förväntas göra samt sedan till kedjorna i sin helhet vad målsättningen med deras istid är och vad som förväntas av dem som en hel enhet. Hade varit spännande med en renodlad checking-line som hela tiden fick möta Växjös bästa kedja. Nu har vi ju hemmaplan och kan matcha som vi vill och i slutspel skall motståndarnas bästa spelare inte få en lugn minut på isen!

Hedman är Hedman och Truckno är rätt tuff och lite småful och Fabricius har ett enormt hjärta och en enorm arbetskapacitet. Får han spela med två lirare i sin kedja som inte bara åker och glider utan två som gör samma stenhårda jobb som han gör så får han spela och känna att hans jobb är mödan värd dessutom. Det borde inspirera honom än mer.

Det är som sagt mycket märkligt att man först i SLUTSPELET börjar laborera hejvilt. Under säsongen spelar man kedjor som funkar i någon match sedan splittras dessa till förmån för andra som inte funkar. Spelare som inte producerar något under två säsonger får spela i alla möjliga situationer.

Sen det med matchcoachningen är ju något som saknas i Luleå. Det är verkligen så att man "rullar på" i matcher, skulle gärna se lite mer av varan att heta kedjor spelar mer. Offensiva kedjor ska få ta tekningar i offensiv zon och vice versa. Gnuggarkedjor ska så klart köra sönder motståndarnas stjärnkedjor. Sånt ser vi mot Luleå med väldigt bra effektivitet många gånger, men det är ytterst sällsamt att få se Luleå anamma det. Det är ju knappt så Luleå har fördel av hemmaplan mer än publiken.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Jompen tis 18 mar 2014, 15:19

Att något är galet i föreningen verkar ju alla vara eniga om, men det får man ta tag i efter säsongen är avklarad.
Nu måste eventuella schismer ställas åt sidan för jag utgår från att alla spelare, tränare och hela ledningen inte vill avsluta säsongen redan under denna vecka.
Om det mot förmodan finns någon inom Luleå Hockey som inte bryr sig, vänligen ring och sjukskriv er omgående och börja därefter att leta nytt jobb.
Det är ju faktiskt bara match 1 utav 7 som vi har förlorat, även om det inte var någon vacker syn senast.
Om våra tränare kan bli kvitt den panik som verkar styra deras tankar just nu och tittar tillbaka på vilka konstalationer som fungerat under säsongen så har vi alla möjligheter att vända detta.
.Om man tittar på vad som har fungerat tidigare under grundserien  så gick bröderna bäst ihop med mannberg.
.LOK linan har funkat i stort sett hela tiden.
.Omark funkade med Wallmark
.Fogström funkade med Cehlarik
Min högst personliga tanke är att spelare som Hedman och Bryggman skulle kunna gå in i varsin formation
med Fabbe som backup och i boxplay.
Rautio känns som ett säkrare alternativ i denna match så kan Owuya få spika igen kassen nästa match.
Backarna: ja vad ska man säga? Det känns väl som att man får försöka gå på så få backar som möjligt och verkligen använda de pp backar vi har när läge ges.
Som sagt tillbaka till grunderna och det som funkat tidigare så vänder vi på den här skutan!!!!!!!!!!

Jompen

Antal inlägg : 28
Join date : 12-11-03

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Kallepedal tis 18 mar 2014, 15:20

Mycke frustration blir det, men jag förstår uppgivenheten. Vi kan inte påverka laguttagningen. Vad vi däremot kan påverka är att göra vårt yttersta för att hjälpa laget genom att föra ett djävla oväsen på läktaren. Om det hjälper vet jag inte men inte kan det bli sämre. http://www.luleahockey.se/artikel/50072/
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av MRGHOST tis 18 mar 2014, 15:33

Mitt tips är så här: vinner inte Lule ikväll så åker de ut i 4 raka.

Vinner växjö idag så kommer de garanterat att vinna hemma och då sitta på 3-0 i matcher. Då kommer den sista luften gå ur Lule ala finalen ifjol.

Men jag ser det så här, kan inte Lule spela bättre än så här så ska de åka ut. Allt annat vore ett rån mot Växjö.
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Norlin tis 18 mar 2014, 16:29

Jag har en bra känsla i magen för ikväll. Det hade jag inte i förrgår. Alltid något.

Forza!  cheers 
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Redbear tis 18 mar 2014, 17:07

Norlin skrev:Jag har en bra känsla i magen för ikväll. Det hade jag inte i förrgår. Alltid något.

Forza!  cheers 

Samma här. Inte för att det kanske betyder något Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6713
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Redbear tis 18 mar 2014, 17:20

Lineup:

1st Line
10. Fransson, Johan

11. Skrbek, Pavel

17. Persson, Linus

29. Abbott, Chris

24. Abbott, Cam

2nd Line
6. Gunnarsson, Daniel

7. Sandström, Jan

97. Ledin, Per

16. Olausson, Niklas

86. Klasen, Linus

3rd Line
2. Kukan, Dean

33. Hjelm, Andreas

25. Hedman, Anton

19. Mannberg, Daniel

67. Omark, Linus

4th Line
9. Forsberg, Johan

36. Fogström, Niklas

52. Fabricius, Karl

Extra Players
38. Bryggman, Lars  (RW)
26. Cehlarik, Peter  (LW)

Domare: Thomas Andersson, Sören Persson


Senast ändrad av Redbear den tis 18 mar 2014, 17:21, ändrad totalt 3 gånger
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6713
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av BjörnGapet tis 18 mar 2014, 17:20

Fy är riktigt nervös över matchen ikväll. Definitivt mer nervös än till första matchen. Kan ju bero på att Luleå gjorde sin sämsta prestation under hela säsongen och är smått nervös hur fan det ska se ut ikväll. Men det kan ju inte bli sämre iallafall, alltid något. Ska vi ha nån chans i denna matchserien känns en seger som ett måste ikväll.
BjörnGapet
BjörnGapet

Antal inlägg : 95
Join date : 13-03-15
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Sir Prozac tis 18 mar 2014, 17:26

Såklart måste jag jobba ikväll så enda sättet jag kan följa matchen är på forumet, och swehockey. Inte ens webradion kan jag använda. Så se till att skriva mycket ikväll. Sista perioden hinner jag mest troligt hem och se på TV.

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Lars158 tis 18 mar 2014, 17:33

Mannberg istället för Wallmark som center?
Cehlarik och Bryggman som extra.
Jag fattar mig inte riktigt på ide`n med att köra 14+6. Om man bara har spelare till det måste ju 13+7 vara det naturliga att köra.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Lars158 tis 18 mar 2014, 17:35

Jag tror ju alltid på vinst innan match. Men det är kärvare än vanligt nuförtiden ändå, vet hur rosenrasande förbannad jag kommer vara om det inte blir seger. Ojoj

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Bamsefar tis 18 mar 2014, 17:47

Redbear skrev:Lineup:

1st Line
10. Fransson, Johan

11. Skrbek, Pavel

17. Persson, Linus

29. Abbott, Chris

24. Abbott, Cam

2nd Line
6. Gunnarsson, Daniel

7. Sandström, Jan

97. Ledin, Per

16. Olausson, Niklas

86. Klasen, Linus

3rd Line
2. Kukan, Dean

33. Hjelm, Andreas

25. Hedman, Anton

19. Mannberg, Daniel

67. Omark, Linus

4th Line
9. Forsberg, Johan

36. Fogström, Niklas

52. Fabricius, Karl

Extra Players
38. Bryggman, Lars  (RW)
26. Cehlarik, Peter  (LW)

Domare: Thomas Andersson, Sören Persson


nej, nej , nej, gör om, gör rätt, den lila smurfen skall bänkas. Varför spelar man inte Mannberg med Abbotts, det har ju bevisligen gått bättre under säsong och Olausson?, det är ju ngt allvarligt fel där, han kan ju knappt röra sig på isen. in med Wallmark.ja, Usch, nu är man nervös....
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Lars158 tis 18 mar 2014, 17:53

Redbear skrev:Lineup:

1st Line
10. Fransson, Johan

11. Skrbek, Pavel

17. Persson, Linus

29. Abbott, Chris

24. Abbott, Cam

2nd Line
6. Gunnarsson, Daniel

7. Sandström, Jan

97. Ledin, Per

16. Olausson, Niklas

86. Klasen, Linus

3rd Line
2. Kukan, Dean

33. Hjelm, Andreas

25. Hedman, Anton

19. Mannberg, Daniel

67. Omark, Linus

4th Line
9. Forsberg, Johan

36. Fogström, Niklas

52. Fabricius, Karl

Extra Players
38. Bryggman, Lars  (RW)
26. Cehlarik, Peter  (LW)

Domare: Thomas Andersson, Sören Persson

Jag hade satt Wallmark istället för Mannberg.
Forsberg på läktaren. Fabbe som extra. Trucken och Cehlarik hade fått deras platser bredvid Fogge.
Bryggman med Abbotts, LP på läktaren.


Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Pajala tis 18 mar 2014, 17:56

Norlin skrev:Jag har en bra känsla i magen för ikväll. Det hade jag inte i förrgår. Alltid något.

Forza!  cheers 

jag är lite lös i magen, men det skiter jag i/ut  Twisted Evil
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Slapshot tis 18 mar 2014, 17:57

Blir torsk igen med dom laguppställningarna. Lakers vinner 1-3

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av LuleåWinston tis 18 mar 2014, 18:06

Redbear skrev:Lineup:

1st Line
10. Fransson, Johan

11. Skrbek, Pavel

17. Persson, Linus

29. Abbott, Chris

24. Abbott, Cam

2nd Line
6. Gunnarsson, Daniel

7. Sandström, Jan

97. Ledin, Per

16. Olausson, Niklas

86. Klasen, Linus

3rd Line
2. Kukan, Dean

33. Hjelm, Andreas

25. Hedman, Anton

19. Mannberg, Daniel

67. Omark, Linus

4th Line
9. Forsberg, Johan

36. Fogström, Niklas

52. Fabricius, Karl

Extra Players
38. Bryggman, Lars  (RW)
26. Cehlarik, Peter  (LW)

Domare: Thomas Andersson, Sören Persson

Ojojoj, vad skoj matchen ska bli ikväll. Hur kan ni andra vara så negativa? Visst, jag hade också kanske velat se några så ändringar, men man är väl aldrig nöjd. Men den här laguppställningen säger mig att det jäklar kommer bli köra som galningar ikväll. Ett femte ytterpar som förhoppningsvis kommer tok-köra de få minuter de får och dra upp tempot i Luleås spel. Sedan vet fjärde ytterpar att de kommer få betydligt mindre speltid om de inte jobbar häcken av sig. Större konkurrens om speltiden och det gäller att prestera för att få spela. SKOJ! Det här kommer bli den mest energiska och bästa matchen Luleå spelat sedan de slog SAIK. Nu jäklar blir det iväg mot DELFINEN!!!

5-2 till Luleå!!!
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av farre tis 18 mar 2014, 18:12

Fattar ingenting. Vad är det man försöker bevisa med Linus Persson? Läktaren är den enda platsen han platsar i

Fan, det känns som man medvetet saboterar laget med de här kalle anka kedjorna
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av #96 tis 18 mar 2014, 18:16

Varför spelar man inte Hedman-Trucken-Bryggman...dom spelade väl ihop några matcher o var rätt jobbiga för motståndaren?
#96
#96

Antal inlägg : 2180
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av PM tis 18 mar 2014, 18:37

LuleåWinston skrev:
Redbear skrev:Lineup:

1st Line
10. Fransson, Johan

11. Skrbek, Pavel

17. Persson, Linus

29. Abbott, Chris

24. Abbott, Cam

2nd Line
6. Gunnarsson, Daniel

7. Sandström, Jan

97. Ledin, Per

16. Olausson, Niklas

86. Klasen, Linus

3rd Line
2. Kukan, Dean

33. Hjelm, Andreas

25. Hedman, Anton

19. Mannberg, Daniel

67. Omark, Linus

4th Line
9. Forsberg, Johan

36. Fogström, Niklas

52. Fabricius, Karl

Extra Players
38. Bryggman, Lars  (RW)
26. Cehlarik, Peter  (LW)

Domare: Thomas Andersson, Sören Persson

Ojojoj, vad skoj matchen ska bli ikväll. Hur kan ni andra vara så negativa? Visst, jag hade också kanske velat se några så ändringar, men man är väl aldrig nöjd. Men den här laguppställningen säger mig att det jäklar kommer bli köra som galningar ikväll. Ett femte ytterpar som förhoppningsvis kommer tok-köra de få minuter de får och dra upp tempot i Luleås spel. Sedan vet fjärde ytterpar att de kommer få betydligt mindre speltid om de inte jobbar häcken av sig. Större konkurrens om speltiden och det gäller att prestera för att få spela. SKOJ! Det här kommer bli den mest energiska och bästa matchen Luleå spelat sedan de slog SAIK. Nu jäklar blir det iväg mot DELFINEN!!!

5-2 till Luleå!!!

Tänkte skriva ett domedagsinlägg efter en riktig skitdag med magsjuka och isolering av innertak som jävlats nåt gud förbannat, men läste detta inlägget och blev glad.
Skall inleda matchen med att tänka positivt fast det är svårt Smile 

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Mr Bister tis 18 mar 2014, 18:48

Var är Wallmark? som var en av de minst dåliga senast

Mr Bister

Antal inlägg : 1421
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Bamsefar tis 18 mar 2014, 18:50

Owuya i mål , kan bli bra eller bajs  Basketball men Wallmark bänkad??? till förmån för i förlängningen den lila smurfen, obegripligt, eller är det ngt annat? magsjuka?, ja ja.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Rönken tis 18 mar 2014, 18:54

Bamsefar skrev:Owuya i mål , kan bli bra eller bajs  Basketball men Wallmark bänkad??? till förmån för i förlängningen den lila smurfen, obegripligt, eller är det ngt annat? magsjuka?, ja ja.

Vem är lilla smurfen då heh? Smile

Sandström visste vad som krävdes i matchen mot Skellefteå då han plockade Bellemare - hoppas laget fått se videoklipp på det och kommit till insikt Wink
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av NallePhu tis 18 mar 2014, 19:00

Men snälla NÅGON nu har vi Kuben och Sören " Hemma" Persson
Hepp nu vinner vi Arto som expert då brukar vi vinna!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18238
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö - Sida 2 Empty Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 11 Föregående  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet