Om Forumet - förbättringar och förslag

+71
Metheuz
GrodanBoll
rasbiologen
Kagen
LHF96
RSD555
Jokerman
Lillajag
pingu
Pingis 11
Wolfhunter
nummer 17
hokkzorz
Ferros
Trötto
Redbear
JuniorX
Puckad
Kallepedal
JoakimJ
Patrik82
Slapshot
LuleåWinston
tibet
KaptenBlodskelett
Ingemar
Lulefan
Lasse Proppmätt
Diktatorn
Grizzly
Pajala
Micke80
LulefanGBG
Helge
Donowitz
Rönken
Norlin
Purre
Zeth
Lars158
Johan__
Pickadoll
#96
Chris Hendrix
FruktHamster
Rayko
Tigerman
storraggarn
Snikne Ville
Bamsefar
Beast.
Salle
Mange
Zeb Macahan
snuggles
MrA
Admin
chiII
NallePhu
Sven Savage
Lajon
JayDee
Urken
Myrman
Tony Moore
Högljudd
"CJ"
MickkeJ
Dave Rock
Hurlun
tvåplustvå
75 posters

Sida 3 av 15 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 9 ... 15  Nästa

Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Sven Savage mån 20 feb 2012, 20:47

Det är som Columbi ägg.

Det påstås att ett gäng sjöfarare stod och diskuterade Columbus insats att upptäcka amerika och man menade att "det kunde ju vem som helst ha gjort, Columbus hade vara tur som var först". Columbus, som hörde det där, frågade om någon av dem kunde få ett hårdkokt ägg att stå på högkant på ett bord. De försökte och försökte och förklarade sedan att det inte gick. Varpå Columbus slog ägget mot bordet så att äggbottenskallet brast och ägget stod kvar.

Det där är ju inget svårt, sa sjöfararna. Nej, inte nu, när jag visat hur det gått till, svarade Columbus.

Historien är förstås inte korrekt. Columbus dog utan att veta om att han upptäckt en ny kontinent. Han trodde att han funnit en ny väg till Indien.

Men det ändrar inte på faktum. Urki ägg har givit oss alla en H-läktare i cyberspace för att följa det vackraste av lag på vägen till SM-GLUDet:-)

Strålande gjort, rent fenomenalt, Urken!

UrkenHockey har mer inlägg en samtliga övriga Luleå Hockey Forum tillsammans, dvs på SvenskaFans, Hockeysnacket, Jespers Forum och Luleåfans Forum. Urken äger:-)
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Zeb Macahan fre 24 feb 2012, 12:27

Ser att det i detta nu är 99 medlemmar, vem blir nummer ETTHUNDRA??
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken fre 24 feb 2012, 12:49

Zeb Macahan skrev:Ser att det i detta nu är 99 medlemmar, vem blir nummer ETTHUNDRA??

Satt och funderade på samma sak.. Silfverberg kanske?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Bamsefar fre 24 feb 2012, 13:36

Urken skrev:
Zeb Macahan skrev:Ser att det i detta nu är 99 medlemmar, vem blir nummer ETTHUNDRA??

Satt och funderade på samma sak.. Silfverberg kanske?
Razz
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Salle fre 24 feb 2012, 16:28

Zeb Macahan skrev:Ser att det i detta nu är 99 medlemmar, vem blir nummer ETTHUNDRA??

Signaturen "Mickeee" blev medlem 100! cheers
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken tis 28 feb 2012, 11:47

Finns nu en ny funktion där ni kan gilla, eventuellt ogilla, andra inlägg. Beroende på hur många "likes" ni får, så får ni bättre "rykte", vilket i mina ögon är ointressant. Däremot så kan det vara kul att kunna gilla de inlägg man tycker är bra.

Ni gör detta genom att antingen klicka på "+" eller "-" längst till höger på inlägget.

Vi provar att köra med denna funktion ett tag för att se vad resultatet av er feedback blir.

OBS, "ryktet", har 0 som origo, sedan så är allt över 0 positivt och vice versa.


Senast ändrad av Urken den tis 28 feb 2012, 11:53, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Tillägg av bortglömd text)
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Zeb Macahan tis 28 feb 2012, 12:21

Vet inte om det kan bli att man trycker fel när man vill längst upp- eller längst ner på aktuell sida, de nya +/- ligger ju ganska nära de små pilarna, visst har dom blivit mindre/otydligare btw?

Annars så kan det ju vara en kul grej att kunna "hissa eller dissa"!
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken tis 28 feb 2012, 14:32

Pilarna har blivit otydligare, det stämmer. Ska fixa det idag!

EDIT! Ändrat tillbaka de gamla, gula pilarna istället.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av MickkeJ tis 28 feb 2012, 22:55

Vi har flyttat ett antal tävlingstrådar hit till off-topic. detta eftersom de inte hör hemma under "Övrig hockey" då den kategorin gäller för "all hockey utanför Elitserien så som landslag och övriga serier".
Fortsätt gärna tippa i trådarna som vanligt Smile
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Zeb Macahan tis 28 feb 2012, 23:27

MickkeJ skrev:Vi har flyttat ett antal tävlingstrådar hit till off-topic. detta eftersom de inte hör hemma under "Övrig hockey" då den kategorin gäller för "all hockey utanför Elitserien så som landslag och övriga serier".
Fortsätt gärna tippa i trådarna som vanligt :)
Okej, inga problem men då får ni som bestämmer här även tala om i samtliga trådar att dom är flyttade och varför annars så är tävlingarna nerlagda från och med i morgon. Ni får usäkta här, vi är i slutet på Elitserien, varför i he-e får dom inte vara kvar där folk vet att dom finns? Bedrövligt. Är sur, ja.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av MickkeJ tis 28 feb 2012, 23:36

Jag tror säkerligen folk lyckas hitta dem.
Jag har lagt till ett "spår" i övrig hockey så man ser att den är flyttad. Det gick dock bara att lägga till spår på en enda tråd.
Du kan ju lägga in länk till trådarna i AIK-matchen tråden.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Zeb Macahan tis 28 feb 2012, 23:45

MickkeJ skrev:Jag tror säkerligen folk lyckas hitta dem.
Jag har lagt till ett "spår" i övrig hockey så man ser att den är flyttad. Det gick dock bara att lägga till spår på en enda tråd.
Du kan ju lägga in länk till trådarna i AIK-matchen tråden.
Nope, tänker inte lägga in nån som helst länk. Begriper inte varför ni inte kunde vänta med att lägga in tävlingarna på "off topic" till efter grundserien var färdig, tre omgångar kvar. Tävlingarna avslutades i kväll. Slutresultaten kommer i morgon :((
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av MickkeJ tis 28 feb 2012, 23:55

Jaja, flyttade tillbaka de till Övrig hockey så får de vara där till nästa vecka.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Zeb Macahan ons 29 feb 2012, 00:01

MickkeJ skrev:Jaja, flyttade tillbaka de till Övrig hockey så får de vara där till nästa vecka.
Jag har inga som helst problem med att diverse tävlingar flyttas till "off topic" men tidpunkten suger så det stänker om det och jag blir då sur iom att jag lägger ner mycket tid på dessa "lekar" som jag tror är uppskattade av vart fall tämligen många.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Salle ons 29 feb 2012, 00:10

Varför inte ha en egen "huvudtråd" i forumet för dessa resultattävlingar som zeb sliter på med? För de passar ju faktiskt inte varken under "övrig hockey" eller "off-topic" egentligen och så blir det lätt att hitta.. Sen är det ju skönt att slippa se alla tips för de som inte är med! Innan jag började delta blev jag mest irriterad när man tröck på knappen för att nytt inlägg hade skrivits under övrig hockey, o så var det bara ett simpelt tips.


Senast ändrad av Salle den ons 29 feb 2012, 00:11, ändrad totalt 1 gång
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken ons 29 feb 2012, 00:11

Personligen så anser jag att du gör ett jättebra jobb Zeb - och det vet du förmodligen om. Uppskattar dina tävlingar väldigt mycket!

Tidpunkten för oss att flytta trådarna blev, precis som du säger, lite fel. Hoppas att du kan ha överseende med att vi gjorde fel och ändå fortsätta med "dina töntiga lekar"!

Som MicckeJ skriver, så är de nu tillbakaflyttade till Övrig Hockey, där de kommer att få ligga fram tills de är avslutade (förhoppningsvis inte redan nu). Sedan, om du väljer att fortsätta, så kommer den tråden att hamna på Off-topic!

Trevlig kväll på dig, hoppas du inte blev alltför sur. För ingen skall behöva vara sur efter en sådan här hockeykväll!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken ons 29 feb 2012, 00:12

Salle skrev:Varför inte ha en egen "huvudtråd" i forumet för dessa resultattävlingar som zeb sliter på med? För de passar ju faktiskt inte varken under "övrig hockey" eller "off-topic" egentligen och så blir det lätt att hitta.. Sen är det ju skönt att slippa se alla tips för de som inte är med! Innan jag började delta blev jag mest irriterad när man tröck på knappen för att nytt inlägg hade skrivits under övrig hockey, o så var det bara ett simpelt tips.

Egentligen så är det ingen dum idé. Att ha ett eget 'forum' för tipslekar och annat, som den "Gissa spelaren"-leken som nyss uppkommit. Bara Zeb går med på det, så kanske vi kan lösa det på ett sådant sätt, eller vad tycks?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Salle ons 29 feb 2012, 00:16

Ja, kanske.. Samtidigt är det ju bra att hålla det till så få "huvudtrådar" som bara möjligt.. Vi kan väl ha det i övrig hockey eller off topic, vad ni nu kommer fram till Wink denna säsong. så kanske det får bli en helt egen tävlingstråd inför nästa Smile

Egentligen borde ju något tekniskt snille fixa något liknande som det fanns på SF förut... där man klickar i resultatet bara.. fast med alla omgångens matcher, istället för bara det egna laget.. då slipper man (zeb) jobbet med allt sammanställande, för tävlingssugna forummedlemmar lär ju öka till nästa säsong!

Jag som helt oteknisk, har ingen aning om hur svårt något sånt automatiskt tippsystem skulle vara att knåpra ihop... Men någon annan kanske har mer koll?
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Zeb Macahan ons 29 feb 2012, 00:23

Urken skrev:
Salle skrev:Varför inte ha en egen "huvudtråd" i forumet för dessa resultattävlingar som zeb sliter på med? För de passar ju faktiskt inte varken under "övrig hockey" eller "off-topic" egentligen och så blir det lätt att hitta.. Sen är det ju skönt att slippa se alla tips för de som inte är med! Innan jag började delta blev jag mest irriterad när man tröck på knappen för att nytt inlägg hade skrivits under övrig hockey, o så var det bara ett simpelt tips.

Egentligen så är det ingen dum idé. Att ha ett eget 'forum' för tipslekar och annat, som den "Gissa spelaren"-leken som nyss uppkommit. Bara Zeb går med på det, så kanske vi kan lösa det på ett sådant sätt, eller vad tycks?
Mycket bra idé att man har tävlingar å sånt i en egen "tråd". Och ja, jag blev lite pisst som ni märkte för jag tyckte att tidpunkten sög fett att flytta just nu men sånt går över...
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Zeb Macahan ons 29 feb 2012, 00:32

Vill bara säga som tillägg att detta med diverse tävlingar tycker jag personligen är kul att "hålla i", det vet ni som följer mig på diverse forum/bloggar. Att det är lite jobb med det hela gör inget, bara roligt MEN det får inte bli nåt svammel mitt i det jag dragit igång för då sjunker inspirationen som ett blysänke.

//Zeb
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av tvåplustvå ons 29 feb 2012, 07:42

Att det under rubriken "Övrig hockey", en gång i forumets vagga, formulerats en beskrivning som lyder "all hockey utanför Elitserien så som landslag och övriga serier", betyder väl inte att beskrivningen inte kan ändras till t.ex.:

"Tipstävlingar och all hockey utanför Elitserien så som landslag och övriga serier"?

Eller att tipstävlingarna ligger helfel även fast de faller ur ramen för beskrivningarna. I så fall kan dom ju inte ligga i Off Topic heller eftersom där diskuteras "allt som inte är hockeyrelaterat".

Personligen så tycker jag ju verkligen att Elitserien borde slås ihop med Övrig Hockey. Just nu är det bara jobbigt att det är två olika huvudtrådar med en handfull undertrådar i varje. Och om en ihopslagning skulle innebära att man om ett par år har 100+ trådar i samma kategori, så att man får använda sökfunktionen eller bläddra lite om man letar efter något specifikt, så är mycket mindre jobbigt.

Tycker överhuvudtaget att det är ett lite väl överdrivet ordningssinne som råder här på forumet. Jag gillar också struktur, men om det är för strukturerat och uppställt så blir det bara frustrerade. Känns t.ex. överflödigt med en tråd för nästan varje spelare i laget i Silly season-delen. Visst, ok, om det är väl omdiskuterade spelare, men annars kan man ju lika gärna hålla diskussioner i Silly season-tråden eller matchtrådar, inför säsongen-trådar och dylikt. Om 10+ kommentarer efter varandra i en av dessa trådar handlar om samma spelare, så kan väl moderator bryta ut dom inläggen och flytta till specifik spelartråd isåfall.
tvåplustvå
tvåplustvå

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av MickkeJ ons 29 feb 2012, 20:53

tvåplustvå skrev:Att det under rubriken "Övrig hockey", en gång i forumets vagga, formulerats en beskrivning som lyder "all hockey utanför Elitserien så som landslag och övriga serier", betyder väl inte att beskrivningen inte kan ändras till t.ex.:

"Tipstävlingar och all hockey utanför Elitserien så som landslag och övriga serier"?

Eller att tipstävlingarna ligger helfel även fast de faller ur ramen för beskrivningarna. I så fall kan dom ju inte ligga i Off Topic heller eftersom där diskuteras "allt som inte är hockeyrelaterat".

Personligen så tycker jag ju verkligen att Elitserien borde slås ihop med Övrig Hockey. Just nu är det bara jobbigt att det är två olika huvudtrådar med en handfull undertrådar i varje. Och om en ihopslagning skulle innebära att man om ett par år har 100+ trådar i samma kategori, så att man får använda sökfunktionen eller bläddra lite om man letar efter något specifikt, så är mycket mindre jobbigt.

Tycker överhuvudtaget att det är ett lite väl överdrivet ordningssinne som råder här på forumet. Jag gillar också struktur, men om det är för strukturerat och uppställt så blir det bara frustrerade. Känns t.ex. överflödigt med en tråd för nästan varje spelare i laget i Silly season-delen. Visst, ok, om det är väl omdiskuterade spelare, men annars kan man ju lika gärna hålla diskussioner i Silly season-tråden eller matchtrådar, inför säsongen-trådar och dylikt. Om 10+ kommentarer efter varandra i en av dessa trådar handlar om samma spelare, så kan väl moderator bryta ut dom inläggen och flytta till specifik spelartråd isåfall.
Det där är ju i stort sett samma förslag med ihopslagningar som du skrev på sidan 3 i denna tråd som ett par stycken protesterade mot.
Om du vill diskutera en spelare så går det absolut bra att göra så i både SS-tråden och den eventuella tråden med spelarens namn. "Silly season delen" är tänkt för både laget Luleå så som laguppställningar och sånt men även så klart Luleås silly season.
Vad har tipstävlingar i ES att göra med landslaget, NHL, Allsvenskan och KHL? Känns som en väldigt märklig forumdel.
Det som man möjligen kan göra är väl att byta namn på "off-topic" till bara övrigt och kanske ta bort delar av beskrivningen där det står att man ska diskutera saker som inte är hockeyrelaterade.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av tvåplustvå tor 01 mar 2012, 09:15

MickkeJ skrev:
1) Det där är ju i stort sett samma förslag med ihopslagningar som du skrev på sidan 3 i denna tråd som ett par stycken protesterade mot.

2) Om du vill diskutera en spelare så går det absolut bra att göra så i både SS-tråden och den eventuella tråden med spelarens namn. "Silly season delen" är tänkt för både laget Luleå så som laguppställningar och sånt men även så klart Luleås silly season.

3) Vad har tipstävlingar i ES att göra med landslaget, NHL, Allsvenskan och KHL? Känns som en väldigt märklig forumdel.
Det som man möjligen kan göra är väl att byta namn på "off-topic" till bara övrigt och kanske ta bort delar av beskrivningen där det står att man ska diskutera saker som inte är hockeyrelaterade.

Tog mig friheten att punkta upp ditt inlägg.

1) Japp, det stämmer, och så länge de båda kategorierna var för sig innehåller endast en handfull trådar och förväntas byggas på med en handfull trådar per säsong, så kommer jag att nämna det igen så småningom och hoppas på medhåll från Urken till slut Smile Det här är trots allt ett Luleå Hockey-forum och behovet av ett eget underforum för ämnen såsom KHL och NHL känns ytterst begränsat. Det är bara plottrigt att klicka sig fram och tillbaka och det lockar inte heller folk att delta i dessa trådar.

Underforumet för Elitserien har såklart ett klart större existensberättigande, men den hade lika gärna kunnat heta "Elitserien och övrig hockey" och även täckt in de andra ligorna.

2) Problemet är ju att diskussionerna blir upphackade. Säg att man vill posta någonting och diskutera en speficik spelare Y, så kanske användare X postar i SS-tråden, medan användare Z postar i "Spelare Y-tråden". Om det är en väldigt omdiskuterad spelare, t.ex. någon av Abbottarna, så motiverar det givetvis en egen tråd och en moderator kan flytta inlägg om spelaren dit eller uppmana folk att byta tråd ifall ivriga diskussioner om dem spelarna bryter ut i t.ex. en matchtråd. På detta sätt slipper man en massa trådar utan diskussionsunderlag.

3) Personligen tycker jag nog att tipstävlingarna kunde legat i Elitserien. Eller OT. Eller Övrig hockey. Spelar väl inte så stor roll, men kan definitivt se hur en hockeyrelaterad tävling faller in under beskrivningen "Övrig hockey"/"Annan hockey" och liknande. Det är ju hur som helst en icke-fråga i dagsläget, då det redan är löst för alla parter och alla alternativen är mer eller mindre lika bra.
tvåplustvå
tvåplustvå

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken tor 01 mar 2012, 09:32

tvåplustvå, du kanske har rätt. Intresset att skriva om NHL och KHL är långt ifrån lika stort som intresset för vårt kära LHF och övriga ES-lag. Därav kanske det är en bra idé. att i alla fall just nu, slå ihop Elitserien och Övrig Hockey för att senare, om de nu blir för många trådar och för rörigt, strukturera upp det hela genom att helt enkelt flytta tillbaka berörda inlägg till Övrig Hockey.

Vad tycks?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Beast. tor 01 mar 2012, 10:19

Är det ngt skumt med forumet? Igår kväll när jag loggade in så var "new" ikonen försvunnen från de trådar som var olästa för mig

Nu i morse så funkar det igen
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken tor 01 mar 2012, 10:34

Beast. skrev:Är det ngt skumt med forumet? Igår kväll när jag loggade in så var "new" ikonen försvunnen från de trådar som var olästa för mig

Nu i morse så funkar det igen

Jag har inget bra svar på varför det blev så, någon bugg antagligen. Provade du logga i och ut igen, för det fungerade för mig när precis samma sak hände mig.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Beast. tor 01 mar 2012, 10:45

Ok, nej loggade inte ut. Ska pröva det ifall samma problem uppstår igen
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken tor 01 mar 2012, 13:45

Urken skrev:tvåplustvå, du kanske har rätt. Intresset att skriva om NHL och KHL är långt ifrån lika stort som intresset för vårt kära LHF och övriga ES-lag. Därav kanske det är en bra idé. att i alla fall just nu, slå ihop Elitserien och Övrig Hockey för att senare, om de nu blir för många trådar och för rörigt, strukturera upp det hela genom att helt enkelt flytta tillbaka berörda inlägg till Övrig Hockey.

Vad tycks?

Det kommer inte att bli någon omstrukturering. Jag tar med andra ord tillbaka den idé som jag lade fram tidigare.

Vi fortsätter som det ser ut nu, eventuellt att vi kan ändra beskrivningen på off-topic, så att man även får diskutera hockeyrelaterade grejer.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken fre 02 mar 2012, 15:55

Ny logo på forumet. Tycker personligen att den är snygg! Däremot så blir den med övriga färger på forumet rätt enformigt grått. En grå massa helt enkelt. Därav ska jag imorgon (lördag) sätta mig ner och försöka se över vad vi kan göra för att få fram en mer "Luleå Hockey-färgad" sida!

Hissa eller dissa den nya logon!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Salle fre 02 mar 2012, 15:59

Urken skrev:Ny logo på forumet. Tycker personligen att den är snygg! Däremot så blir den med övriga färger på forumet rätt enformigt grått. En grå massa helt enkelt. Därav ska jag imorgon (lördag) sätta mig ner och försöka se över vad vi kan göra för att få fram en mer "Luleå Hockey-färgad" sida!

Hissa eller dissa den nya logon!

Vänsterdelen av bannern är riktigt snyggt gjord tkr jag! Smile Sen att det är vit och ljusblå text på det övriga kanske känns lite tråkigt! Mer rött, gult och svart som matchar den gulröda "ramen" på bannern skulle nog göra helhetsintrycket äännu bättre!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Beast. fre 02 mar 2012, 16:05

Snygg. Men färglägg så det blir en BRUNBJÖRN!!!
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken fre 02 mar 2012, 16:08

Beast. skrev:Snygg. Men färglägg så det blir en BRUNBJÖRN!!!

Du vill inte köra på det som alla andra söder om Dalälven redan tror då? Att det springer vilda isbjörnar i Luleå? Wink
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Salle fre 02 mar 2012, 16:24

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Bannerrwy



Jävligt ful, gjord i paint av mig på fem minuter! Hehe.. Men någon i den stilen som är enkelt men röttgultsvart tkr jag vore fint också med stålmannen Smile
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Beast. fre 02 mar 2012, 17:25

Urken: Vad är det där "rykte" som står bredvid alla användarna nu? På mig står det t ex Rykte: 2?
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken fre 02 mar 2012, 21:27

Beast. skrev:Urken: Vad är det där "rykte" som står bredvid alla användarna nu? På mig står det t ex Rykte: 2?

"Ryktet" är en beteckning på de plus/minuspoäng du får baserade på dina inlägg.

Till höger om varje inlägg finns "+/-", där du antingen kan välja att "hissa eller dissa" inlägget som sådant. Ungefär som "Likes" på Facebook. För varje + så får du 1 ryktespoäng (0 är alltså utgångspunkten) och vice versa med -. Med andra ord så har du skrivit två inlägg som andra användare har tyckt varit bra, så du har fått två "Likes".


Nu är den nya loggan uppe! Färggladare med mer rött och gult! Vad tycks?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Salle fre 02 mar 2012, 22:31

Beast. skrev:Nu är den nya loggan uppe! Färggladare med mer rött och gult! Vad tycks?

Mycket bättre än den andra Very Happy
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Tony Moore fre 02 mar 2012, 22:43

Nu är den nya loggan uppe! Färggladare med mer rött och gult! Vad tycks?[/quote]

Bravo, men kan du inte byta plats så att Luleå Hockey syns ovanför Inoff.... ? Du/vi vill väl framhäva det bästa Wink
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7702
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Dave Rock lör 03 mar 2012, 02:29

Håller med Tony om att du borde byta plats på "Luleå Hockey" och "Inofficiellt forum för", för att framhäva Luleå Hockey.

Över 6000 inlägg på detta forum nu. kommer nog vara över 10.000 inlägg inom närmaste 2 veckorna Smile
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Admin mån 05 mar 2012, 22:04

Jag tog bort en tråd eftersom vi inte tillåter personliga påhopp och just denna tråd gick lite över gränsen. Hoppas alla kan respektera detta för att vi ska kunna hålla en bra nivå och god ton på detta forum.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Salle mån 05 mar 2012, 22:12

Eventuellt kanske "Idag på xx:xx" kan ändras till bara "idag xx:xx" där det står när senaste inlägget är skrivet.. En skitsak! Men om det är lättändrat så kan det ju lika gärna fixas Smile
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Bamsefar tis 06 mar 2012, 06:44

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av tvåplustvå tis 06 mar 2012, 08:14

Tycker att det bör finnas ett exemplar av tråden för forumregler i varje delforum. Klistrad!

D.v.s. om en ny användare registrerar sig och lite snabbt klickar sig in på t.ex. Silly Season, så ser han direkt en klistrad regeltråd högst upp på sidan.

Tror inte att det är optimalt att ha tråden enbart i Off topic. Ett alternativ kunde ju dock vara att ha kvar tråden i OT, men att länka den i huvudmenyn högst upp... om det är möjligt.
tvåplustvå
tvåplustvå

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Snikne Ville tis 06 mar 2012, 08:54

Ett bra beslut admin rörande den åsyftade tråden.
Även om det inte råder något som helst tvivel om min egen uppfattning i det ämne som avhandlades så var det faktiskt under vår värdighet.

Som sagt, bra beslut.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6388
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av storraggarn tis 06 mar 2012, 12:32

Tycker inte att det var så mycket fel med den tråden som togs bort. Det är knappast så att personen det handla om kommer och läser här. Personangrepp på personer på forumet är värre än det där tycker jag
storraggarn
storraggarn

Antal inlägg : 730
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Snikne Ville tis 06 mar 2012, 13:31

Du kan vara helt lugn för att det kommer till den personens kännedom.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6388
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av MickkeJ tis 06 mar 2012, 13:49

tvåplustvå skrev:Tycker att det bör finnas ett exemplar av tråden för forumregler i varje delforum. Klistrad!

D.v.s. om en ny användare registrerar sig och lite snabbt klickar sig in på t.ex. Silly Season, så ser han direkt en klistrad regeltråd högst upp på sidan.

Tror inte att det är optimalt att ha tråden enbart i Off topic. Ett alternativ kunde ju dock vara att ha kvar tråden i OT, men att länka den i huvudmenyn högst upp... om det är möjligt.
Det kan vara en bra idé, man kan säkert länka till den eller lägga till den i menyraden högst upp. Den är ju inte full på något sätt och "regler" får säkert plats mellan typ index och medlemslista.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Zeb Macahan tis 06 mar 2012, 14:38

Sedan så handlar regler för ett forum om en enda sak, att använda sunt förnuft när man skriver. Gör man det så ligger man ju inom ramarna.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av MickkeJ tis 06 mar 2012, 14:46

Zeb Macahan skrev:Sedan så handlar regler för ett forum om en enda sak, att använda sunt förnuft när man skriver. Gör man det så ligger man ju inom ramarna.
Precis, vi har ju klarat oss i sex veckor utan större problem. Tror ingen av reglerna kommer som någon förvåning för någon.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Dave Rock tor 08 mar 2012, 20:18

En liten grej om rubriken till denna tråd bara.
Det är väl inte "Elitseriekvartsfinal" vi ska spela utan "SM-Kvartsfinal".
Elitserien är färdigspelad, den avslutades i tisdags och den har vi redan vunnit.
Nu ska vi utse vem som blir dom Svenska Mästarna i ishockey 2012.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Zeb Macahan tor 08 mar 2012, 20:41

Dave
Tror det var Salle som startade tråden med en bra rubrik men rubriken ändrades till den nuvarande, vet inte varför?
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 3 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 15 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 9 ... 15  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet