Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor

+5
CKa
JonasÅström
MrA
Lajon
Urken
9 posters

Gå ner

Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor Empty Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor

Inlägg av JonasÅström sön 16 aug 2015, 12:58

Gör en ny tråd om appen som föreslaget. För er som missat det så finns den under namnet HockeyFokus i AppStore och Google Play.

Min fundering ligger helt enkelt i: Vad tycker alla? Vilka funktioner saknas? Vad kan göras bättre?

Tar mer än gärna emot er feedback så att appen fungerar optimalt till säsongsstart!Smile

JonasÅström

Antal inlägg : 45
Join date : 15-04-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor Empty Sv: Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor

Inlägg av JonasÅström mån 17 aug 2015, 10:40

Det jag funderar på, har uppdaterat med statistik i appen. Är den här typen av stats av intresse eller är det slöseri med tid? Komner att bygga ut med Corsi under säsongen om det är nog intressant för er med tanke på tiden det tar att skapa Corsi-stats:)

JonasÅström

Antal inlägg : 45
Join date : 15-04-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor Empty Sv: Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor

Inlägg av JayDee mån 17 aug 2015, 11:45

Kan bara tala för mig själv, men tycker all form av statistik är intressant när det kommer till hockey. Både den konventionella (förutom +/-, men det är inget värt att diskutera här) och "avancerad" statistik.

Så mitt svar är ett stort JA till statistik i appen (som egentligen är den största anledningen till att jag laddade ner den).
JayDee
JayDee

Antal inlägg : 594
Join date : 12-01-21
Age : 34
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor Empty Sv: Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor

Inlägg av JonasÅström mån 17 aug 2015, 12:03

Bra att det finns fler som är lika nördiga som jag är på stats:) Den första statistiken som ligger ute är ju inte grymt avancerad men ändå föredrar jag den över den vanliga.

JonasÅström

Antal inlägg : 45
Join date : 15-04-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor Empty Sv: Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor

Inlägg av Urken mån 17 aug 2015, 12:07

All form av statistik är ett plus. Det kan omöjligen bli för mycket rabbit

En fråga.. Nyttjar Android, och den enda statistik jag i nuläget har tillgång till är "powerplay/60", där tre tabeller finns att se. Är detta vad som finns tillgängligt just nu, eller uppdaterar du till iOS först och främst?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor Empty Sv: Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor

Inlägg av JonasÅström mån 17 aug 2015, 12:09

Det är vad jag just nu har hunnit ta fram. Det konmer löpande och samtliga uppdateringar går genom samtidigt för såväl iphone som android:)

JonasÅström

Antal inlägg : 45
Join date : 15-04-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor Empty Sv: Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor

Inlägg av Lajon mån 17 aug 2015, 14:55

Statistik Ja!
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor Empty Sv: Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor

Inlägg av MrA ons 19 aug 2015, 12:07

Finns det någon möjlighet att få med J18 och ev J16?
Försöker hålla lite koll på framtiden Smile
MrA
MrA

Antal inlägg : 401
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor Empty Sv: Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor

Inlägg av MrA ons 19 aug 2015, 12:17

Kommer det att finnas någon resultatservice, så man kan följa matchen om man inte har möjlighet att titta?
Kanske även ngn notifiering vid mål?

Länk till Websändning (SR) av match om det går att parsa fram?

TV kanal som matchen sänds på?

Sedan man kanske kan göra det tydligare när man ändrar settings (android). Jag vet helt ärligt inte om jag har inställningen för push påslagen eller ej, behövs ngn tydligare förändring. Kanske texten kan bli ljusare vid på, mörkare vid av eller ngt annat?
MrA
MrA

Antal inlägg : 401
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor Empty Sv: Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor

Inlägg av JonasÅström ons 19 aug 2015, 12:19

Någon form av resultatservice kommer att komma upp, färger på inställningarna kan jag lösa ikväll:)

Länk till SR och såna saker är inga problem, funderar just nu bara på om man ska göra egen resultatservice eller länka in en extern.

JonasÅström

Antal inlägg : 45
Join date : 15-04-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor Empty Sv: Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor

Inlägg av CKa tor 20 aug 2015, 07:52

JonasÅström skrev:Någon form av resultatservice kommer att komma upp, färger på inställningarna kan jag lösa ikväll:)

Länk till SR och såna saker är inga problem, funderar just nu bara på om man ska göra egen resultatservice eller länka in en extern.

Kör extern så man vet att det blir kvalité

CKa

Antal inlägg : 1275
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor Empty Sv: Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor

Inlägg av JayDee lör 19 sep 2015, 23:11

Kommer det corsi på spelar/kedjenivå i appen? Vill verkligen veta hur den ser ut för Hedman, Granström och Petrell. Förstår att den kommer vara kass, men vill veta på vilken nivå...
JayDee
JayDee

Antal inlägg : 594
Join date : 12-01-21
Age : 34
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor Empty Sv: Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor

Inlägg av GuldÖrn fre 13 maj 2016, 21:17

Hej alla!
Appen har slutat att fungera på min telefon och undrar om det är telefonen eller appen som tjorvar!??!

Med vänliga hälsningar

GuldÖrn

Antal inlägg : 5
Join date : 16-05-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor Empty Sv: Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor

Inlägg av NallePhu fre 13 maj 2016, 21:24

GuldÖrn skrev:Hej alla!
Appen har slutat att fungera på min telefon och undrar om det är telefonen eller appen som tjorvar!??!

Med vänliga hälsningar
Sak samma här!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor Empty Sv: Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor

Inlägg av Lulefan lör 14 maj 2016, 07:02

Bästa vore väl om LHF gjorde en egen app där de la in laguppställningar, statistik och dylikt. Sådant går att hämta från SHL. Det är dessutom sjukt lätt göra appar idag, det tar kanske 2-3 veckor att slänga ihop en riktigt ordentlig gedigen app i detta ändamål(såklart beroende på hur mycket den skall göra) för en utvecklare på heltid.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor Empty Sv: Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor

Inlägg av GuldÖrn lör 14 maj 2016, 14:05

Jag är då nöjd med appen som den är, fast ja, nu funkar den dåligt Razz

GuldÖrn

Antal inlägg : 5
Join date : 16-05-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor Empty Sv: Luleå-appen funktioner/förbättringar, frågor

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet