Per Ledin

+92
Dustin
RSD555
Norrlandstoken
Jonken
LubosC
Simon90
Hedanders
kniba
Kapten Haddock
Hankburger
KebabLasse
Hellcop
Jokerman
Mr Bister
hokkzorz
GustenA
Erilk
Tigerman
Qirren
KaptenBlodskelett
Redbear
Xinpei
Wolfhunter
Tackleberry
Monco
rumpztr
Hartford_Whalers
Jaguaren
Myrman
Groggen79
JoakimJ
LuleåWinston
makkanmakkan
Patrik82
Rakapuckar
ski3r
Puckad
Mickeee
JuniorX
amarule
Lulefan
Rikky
ezz
Lajon
Fred Herbert
tibet
MickkeJ
kokostrollet
icemask
stormvägen
Hentos_Bror
Diktatorn
Dentos
knutten
Högljudd
MRGHOST
Swhy
Micke80
Kallepedal
Zeb Macahan
MrA
Old Brooklyn
Urken
rasbiologen
Ingemar
Donowitz
Rönken
Pajala
Norlin
Snikne Ville
Tony Moore
Lars158
Kagen
NallePhu
jimpa99
#72
Sundance Kid
UnSaccoDiSoldi
Dalle
Slapshot
PM
Purre
Ivanhoe
farre
JayDee
FruktHamster
Mange
LulefanGBG
Bamsefar
CKa
pingu
Salle
96 posters

Sida 10 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av pingu mån 05 dec 2016, 23:13

Simon90 skrev:Förstår inte detta snack om att värva tillbaka Ledin... han platsar inte spelmässigt i laget och om man behöver honom som pådrivare sätt han bredvid skuggan och alla andra ledare så kan ha pusha laget därifrån. För att på isen ser jag mycket hellre våra hungriga juniorer. Det värsta är att jag tror att osten snart kommer slå en signal till Ledin bara för att han känner pressen utifrån oss fans att leverera nytt blod till truppen.

Sen måste man ha förståelse hur svår situation osten har i dagsläget, vi alla vet att han letar spelare för att förstärka truppen med vilka spelare finns egentligen tillgängliga?? Och av dessa vilka vill spela för oss?? Och för vilka pengar?? Det har ju framgått i media att vi är den klubb i SHL som har svårast att rekrytera spelare och det är säkert flera klubbar i flera ligor som letar tillskott då deras säsongsöppning inte gått som som de tänkt...

Håller med!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av LubosC sön 03 dec 2017, 12:44

Igår befann sig Ledin lite överraskande i arenan och sålde halva potten-lotter! Stort Very Happy
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 35

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av ski3r sön 03 dec 2017, 16:39

Med den skadelista vi har kanske det är dags att ge honom en chans, ha sa väl att han kunde spela gratis t.o.m Very Happy
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Hedanders tis 13 feb 2018, 10:52

Välkommen tillbaka, Ledda!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2074
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Lulefan tis 13 feb 2018, 11:13


Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Jokerman tis 13 feb 2018, 11:17

Ledin återvänder till Luleå Hockey

Per Ledin - Sida 10 81541510

Under måndagskvällen blev det klart att Per Ledin lämnar Karlskrona HK. Och nu är det klart att han återvänder till Luleå Hockey.

Karlskrona gick ut med nyheten i går att Per Ledin och klubben avbryter samarbetet i förtid på grund av personliga skäl.

Under måndagskvällen kunde Aftonbladet att Ledins nästa klubbadress blir Luleå Hockey.

Och nu har klubben bekräftat att det blir en återkomst i Norrbotten för 39-åringen. Samtidigt lämnar Gustav Rydahl för Färjestad.

– När nu alla våra forwards blivit tillgängliga för spel igen så har Gustav Rydahl framfört en önskan om att få lämna Luleå Hockey, för att därigenom kunna komma åt mer speltid. När det sedan stod klart att Per Ledin avslutat sitt avtal med Karlskrona och hörde av sig till oss om att han ville spela här så kunde vi gå med på Gustavs önskan, säger sportchefen Stefan "Skuggan" Nilsson till lagets hemsida.

Det här bli Per Ledins tredje sejour i Luleå Hockey och senast han spelade klubben var säsongen 2014–2015.


Efter det har han spelat i Salzburg, Lausanne, Red ice och senast i SHL-konkurrenten Karlskrona.

I Blekingeklubben blev det en assist på de 14 matcherna och totalt minus tio plus/minus-statistiken.

Senaste tiden har han också fått sparsamt med speltid.

– Vi vill gå in i avslutningen av säsongen med fjorton forwards för att därigenom ha den bredd som behövs. Och här kommer Per Ledin passa in på ett bra sätt för Luleå Hockey. Med sin rutin vet han förutsättningarna och kommer ge järnet på träningarna och vara redo för spel när det blir aktuellt, säger "Skuggan".

Emil Larsson Norrbotten media
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Jokerman tis 13 feb 2018, 11:21

Krönika av Anton Olofsson Norrbotten media:
Ledin är ett uppköp för Luleå Hockey

Första känslan: Vad håller Luleå Hockey på med?
Med facit i hand: Ett smart drag av sportcheferna.

Per Ledin - Sida 10 637ca010

Säg så här. Nyheten om att Per Ledin återvänder till Luleå Hockey lämnar ingen oberörd. Det är svart eller vitt. Vissa älskar det, andra hatar det.

När den nu 39-årige forwarden lämnade klubben för tre år sedan trodde jag aldrig vi skulle se honom åka ur Björngapet på nytt.

Döm då av min, och många andras förvåning, när Sportbladet avslöjade nyheten att Ledin – som haft svårt att platsa i SHL:s bottenlag, gjort en poäng på 14 matcher och har mindre smickrande –10 i plus/minus – hade skrivit på för Luleå Hockey.

Värvningen framstod som helt uppåt väggarna. Vad skulle han bidra med i Luleå? Varför nu?

Svaret stavades Gustav Rydahl.

När det blev klart att 23-åringen ville vända hem till Färjestad föll alla bitar på plats. Jag skulle rent av vilja kalla det här för ett uppköp av Luleå Hockey.

Jag håller visserligen Rydahl som en marginellt bättre ishockeyspelare än Ledin. Men det är sak samma. Ingen av de två skulle, eller kommer, ha en någon större påverkan på det sportsliga resultatet den här säsongen. Det är inte som att diskutera om Niklas Olausson eller Dennis Rasmussen hade gjort mest nytta. Utan vi pratar om två breddspelare.

Därtill ska man veta att Luleå Hockey, enligt säkra uppgifter, i ett år försökt göra sig av med Gustav Rydahl. Han ska ha suttit på en lön som varit betydligt högre än den prestation som Luleå har fått.

Så första delen som väger över till Ledins fördel: Med all sannolikhet en billigare spelare.

Andra delen: Norrbottning. Född i Luleå. Föreningen ska satsa lokalt (även om det kanske inte är "rätt ålder").

Tredje delen: Drar utan tvekan mer publik. Älska eller hata. Du kommer vilja se debuten. Någon som hade köpt biljett för att följa Gustav Rydahls 68:e match i Luleåtröjan? Tror inte det.

Fjärde delen: Kan ge mer energi. Här finns såklart en viss risk. Per Ledin är också en spelare som kan ta mer energi. Men med rätt tyglar är det en spelare som kan piska fram ytterligare några procent ur varje spelare. Jag utgår ifrån att Luleåledningen varit väldigt tydlig med hur energin ska kanaliseras.

Femte delen: Framtidstänk. Gustav Rydahl hade ingen framtid i Luleå Hockey. Per Ledin kan mycket väl ha det. Troligen inte som spelare, men det är ingen främmande tanke att se honom skolas in i någon form av ledarroll – på juniorsidan – efter avslutad karriär.

Jag förstår upprördheten och förvirringen bland många av Luleås fans. Men faktum är att det här är en otroligt liten förändring sportsligt, som får väldigt stora proportioner för att Per Ledin är den spelare han är, och alltid har varit; en profil som drar upp känslor.

På isen kommer inte någon skillnad märkas.

Men när det gäller business var det ett bra byte av Luleå Hockey.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Jokerman tis 13 feb 2018, 11:42

"Skuggan" om Ledins roll

Per Ledin - Sida 10 3acd4710

Under tisdagen blev det klart att Per Ledin återvänder till Luleå Hockey. Nu berättar general manager Stefan "Skuggan" Nilsson om klubbens planer för 39-åringen.

Kontraktet som Luleå Hockey har skrivit med Per Ledin sträcker sig säsongen ut.

– Det blev ganska snabba ryck i gårkväll. Man måste väva in att Gustav Rydahl haft önskemål i ungefär två veckor att få lämna oss och hitta istid någon annanstans. Vi har sagt att vi måste ha 14 forwards och vi har känt att vi inte egentligen velat släppa Rydahl. Men när det blev att Per Ledin lämnade Karlskrona fick vi frågan om vi kunde ta emot honom, och då såg vi möjligheten att låta Rydahl lämna, säger Luleå Hockeys general manager Stefan "Skuggan" Nilsson och fortsätter:

– Vi hade velat ha kvar honom (Gustav Rydahl) då vi tycker att han har gjort ett bra jobb under säsongen, men han har själv känt att han har fått allt spela mindre och hamnat på läktaren sista matcherna. Vi gick han till mötes och tog istället in Per Ledin.

Luleå Hockey har senaste tiden imponerat och innan OS-uppehållet besegrade man bottenlaget Örebro med klara 5–0 på bortaplan.

Stefan "Skuggan" Nilsson menar att Per Ledin går in som extraforward – och att han kommer behöva bevisa sig för att få sin istid.

– Han kommer in på de premisserna. Vi har ett fungerade lag nu med fyra kedjor som vi tycker har gjort det väldigt bra så Per Ledin går in i den positionen att han är extraforward. Han ska tillföra energi och det han är duktig på träningarna, sen får vi se hur mycket istid det blir. Det hänger ju på vad laget presterar, och självklart vad han själv presterar. Initialt så går han inte in direkt i en kedja, det gör han inte.

Är det hans energi som ni hoppas kunna dra nytta av?

– Många av oss som är i klubben vet ju vem Per Ledin är, och vad han kan ge till gruppen. Flera av spelarna har ju haft med Ledin att göra så i sig är det ingen supernyhet för oss. Vi vet att han kommer komma hit och leverera varje dag både på träning och i gymmet. Sen får vi se hur mycket speltid det blir på matcherna.

Efter det här förändringarna i truppen. Kan du garantera att det nu är färdigvärvat?

– (Skratt) Man ska inte gå in och lova för mycket. Men just nu har vi ingenting som vi behöver jobba med.

Sista dagen för övergångar är torsdag 15 februari.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Tony Moore tis 13 feb 2018, 11:43

Kämpa Pelle!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7710
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Pajala tis 13 feb 2018, 14:01

"han är duktig på träningarna"

herregud, Skuggan har nog rökt på lol!
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Tigerman tis 13 feb 2018, 18:29

Pajala skrev:"han är duktig på träningarna"

herregud, Skuggan har nog rökt på lol!
Hade han sagt att "Han kan kriga om en plats i tredjelinan och går in i en av PP-formationerna" så hade jag antagit samma sak. Men just nu tycker jag han låter rätt nykter Skål!

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Sundance Kid tis 13 feb 2018, 18:39

Kollade runt lite på sociala medier och tycker det är förvånansvärt många Luleåsupportrar som är väldigt positiva till denna värvning. En del pratar också om hur mäktigt det ska bli att få hylla Ledin i hans sista match i Luleåtröjan.

Tycker det är märkligt att Ledin ska ses som en så stor ikon i Luleå Hockey när han aktivt valt bort Luleå under 7 säsonger för att spela med andra SHL-lag. När Ledin varit eftertraktad av andra SHL-lag så har aldrig Luleå varit bra nog.

Har inget emot Ledin och dom val han gjort under karriären får han leva med, är han nöjd med dessa så kul för honom. Vill inte heller bidra till något hat mot Ledin som person och för mig får han gärna bo i Luleå så länge han vill och arbeta med hockey i staden även efter att spelarkarriären är över.

Men min poäng är att jag tycker att man ska ha bidragit med mer som spelare för Luleå Hockey för att anses vara en stor profil i LHF. För mig är Ledin ingen spelare att lägga på minnet efter att han avslutat karriären.

Det finns garanterat hundratals spelare i föreningens historia som har bidragit med mycket mer till Luleå Hockey. Men alla har väl inte varit lika bra på att sticka ut i media.

Sundance Kid

Antal inlägg : 812
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Hedanders tis 13 feb 2018, 19:46

Sundance Kid skrev:Kollade runt lite på sociala medier och tycker det är förvånansvärt många Luleåsupportrar som är väldigt positiva till denna värvning. En del pratar också om hur mäktigt det ska bli att få hylla Ledin i hans sista match i Luleåtröjan.

Tycker det är märkligt att Ledin ska ses som en så stor ikon i Luleå Hockey när han aktivt valt bort Luleå under 7 säsonger för att spela med andra SHL-lag. När Ledin varit eftertraktad av andra SHL-lag så har aldrig Luleå varit bra nog.

Har inget emot Ledin och dom val han gjort under karriären får han leva med, är han nöjd med dessa så kul för honom. Vill inte heller bidra till något hat mot Ledin som person och för mig får han gärna bo i Luleå så länge han vill och arbeta med hockey i staden även efter att  spelarkarriären är över.

Men min poäng är att jag tycker att man ska ha bidragit med mer som spelare för Luleå Hockey för att anses vara en stor profil i LHF. För mig är Ledin ingen spelare att lägga på minnet efter att han avslutat karriären.

Det finns garanterat hundratals spelare i föreningens historia som har bidragit med mycket mer till Luleå Hockey. Men alla har väl inte varit lika bra på att sticka ut i media.

Jag håller i det stora hela med dig. Jag ser inte Ledin som någon ikon inom klubben. Han har ju alltid gjort val utifrån där han kan vinna på det, inte offrat något för LHF som han ska hålla så kärt. Detta får man dock respektera men han kommer inte tillbaka som en "kung av alla stålmän" som vissa tycker.

Jag tycker dock ändå att det är en bra värvning. Schysst mot Ledda, hyggligt mot Rydahl och jag tror inte det blir någon förlust rent sportsligt. Snarare lite bättre ekonomiskt.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2074
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av amarule tis 13 feb 2018, 20:02

Är väl ok med Ledin nu när Rydahl ville bort och slutspurten på serien närmar sig. Få väl se om han får några minuters speltid
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av pingu tis 13 feb 2018, 22:06

Sundance Kid skrev:Kollade runt lite på sociala medier och tycker det är förvånansvärt många Luleåsupportrar som är väldigt positiva till denna värvning. En del pratar också om hur mäktigt det ska bli att få hylla Ledin i hans sista match i Luleåtröjan.

Tycker det är märkligt att Ledin ska ses som en så stor ikon i Luleå Hockey när han aktivt valt bort Luleå under 7 säsonger för att spela med andra SHL-lag. När Ledin varit eftertraktad av andra SHL-lag så har aldrig Luleå varit bra nog.

Har inget emot Ledin och dom val han gjort under karriären får han leva med, är han nöjd med dessa så kul för honom. Vill inte heller bidra till något hat mot Ledin som person och för mig får han gärna bo i Luleå så länge han vill och arbeta med hockey i staden även efter att  spelarkarriären är över.

Men min poäng är att jag tycker att man ska ha bidragit med mer som spelare för Luleå Hockey för att anses vara en stor profil i LHF. För mig är Ledin ingen spelare att lägga på minnet efter att han avslutat karriären.

Det finns garanterat hundratals spelare i föreningens historia som har bidragit med mycket mer till Luleå Hockey. Men alla har väl inte varit lika bra på att sticka ut i media.

Bara instämma här, Ledin valde bort oss när vi behövde honom som mest men sedan när ingen ville ha honom dög vi.
Hoppas alla spelare håller sig friska i fortsättningen så att han får sitta på läktaren resten av säsongen.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Jonken ons 14 feb 2018, 20:33

pingu skrev:
Sundance Kid skrev:Kollade runt lite på sociala medier och tycker det är förvånansvärt många Luleåsupportrar som är väldigt positiva till denna värvning. En del pratar också om hur mäktigt det ska bli att få hylla Ledin i hans sista match i Luleåtröjan.

Tycker det är märkligt att Ledin ska ses som en så stor ikon i Luleå Hockey när han aktivt valt bort Luleå under 7 säsonger för att spela med andra SHL-lag. När Ledin varit eftertraktad av andra SHL-lag så har aldrig Luleå varit bra nog.

Har inget emot Ledin och dom val han gjort under karriären får han leva med, är han nöjd med dessa så kul för honom. Vill inte heller bidra till något hat mot Ledin som person och för mig får han gärna bo i Luleå så länge han vill och arbeta med hockey i staden även efter att  spelarkarriären är över.

Men min poäng är att jag tycker att man ska ha bidragit med mer som spelare för Luleå Hockey för att anses vara en stor profil i LHF. För mig är Ledin ingen spelare att lägga på minnet efter att han avslutat karriären.

Det finns garanterat hundratals spelare i föreningens historia som har bidragit med mycket mer till Luleå Hockey. Men alla har väl inte varit lika bra på att sticka ut i media.

Bara instämma här, Ledin valde bort oss när vi behövde honom som mest men sedan när ingen ville ha honom dög vi.
Hoppas alla spelare håller sig friska i fortsättningen så att han får sitta på läktaren resten av säsongen.
Instämmer fullt!
Man måste också förstå vilka signaler Luleå Hockey ger i samband med sånt här. Jag har INGA PROBLEM med att Luleå Hockey håller Janne Sandström lite om ryggen. Janne ÄR en riktig stålman! Han HAR ett gediget Luleå Hockey -hjärta! Och här är det helt rätt -och på sin plats för Luleå Hockey att värdera & visa detta.
Men precis som föregående talare ifrågasätter jag Per Ledins Luleå Hockey -hjärta. Men nu på äldre dar; när man inte längre duger i Jönköping -eller hos andra SHL-klubbar; har man helt plötsligt ett så himla stort klubbhjärta...?! -Hallå....? -Släpp hörnflaggan för H-vete.....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av pingu ons 14 feb 2018, 22:20

Jonken skrev:
pingu skrev:
Sundance Kid skrev:Kollade runt lite på sociala medier och tycker det är förvånansvärt många Luleåsupportrar som är väldigt positiva till denna värvning. En del pratar också om hur mäktigt det ska bli att få hylla Ledin i hans sista match i Luleåtröjan.

Tycker det är märkligt att Ledin ska ses som en så stor ikon i Luleå Hockey när han aktivt valt bort Luleå under 7 säsonger för att spela med andra SHL-lag. När Ledin varit eftertraktad av andra SHL-lag så har aldrig Luleå varit bra nog.

Har inget emot Ledin och dom val han gjort under karriären får han leva med, är han nöjd med dessa så kul för honom. Vill inte heller bidra till något hat mot Ledin som person och för mig får han gärna bo i Luleå så länge han vill och arbeta med hockey i staden även efter att  spelarkarriären är över.

Men min poäng är att jag tycker att man ska ha bidragit med mer som spelare för Luleå Hockey för att anses vara en stor profil i LHF. För mig är Ledin ingen spelare att lägga på minnet efter att han avslutat karriären.

Det finns garanterat hundratals spelare i föreningens historia som har bidragit med mycket mer till Luleå Hockey. Men alla har väl inte varit lika bra på att sticka ut i media.

Bara instämma här, Ledin valde bort oss när vi behövde honom som mest men sedan när ingen ville ha honom dög vi.
Hoppas alla spelare håller sig friska i fortsättningen så att han får sitta på läktaren resten av säsongen.
Instämmer fullt!
Man måste också förstå vilka signaler Luleå Hockey ger i samband med sånt här. Jag har INGA PROBLEM med att Luleå Hockey håller Janne Sandström lite om ryggen. Janne ÄR en riktig stålman! Han HAR ett gediget Luleå Hockey -hjärta! Och här är det helt rätt -och på sin plats för Luleå Hockey att värdera & visa detta.
Men precis som föregående talare ifrågasätter jag Per Ledins Luleå Hockey -hjärta. Men nu på äldre dar; när man inte längre duger i Jönköping -eller hos andra SHL-klubbar; har man helt plötsligt ett så himla stort klubbhjärta...?! -Hallå....? -Släpp hörnflaggan för H-vete.....


Håller med!
Och om vi får lite skador så måste vi kasta in en seg och helt slut Ledin på isen när vi istället kunde värvat någon billig och betydligt bättre spelare eller en lovande junis. Trist men hoppas alla håller sig friska i laget nu!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Norrlandstoken tor 15 feb 2018, 05:43

Ledda får väl bidra på något annat sätt än att just lira matcher för då blir han nog läktarmat vilket han själv är införstådd med. Denna transfer handlade nog bara om att lösa Rydals önskemål om att få bryta. Ingenting om Ledins snyfthistorie.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Jokerman lör 17 feb 2018, 20:24

Guess who just got back today?
The wild-eyed boy that had been away

Haven't changed, haven't much to say (?!)
But man, I still think them cats are great

They were asking if you were around
How you was, where you could be found

I told them you were living downtown
Driving all the old men crazy  Very Happy

Spread the word around

Twisted Evil

Ledin is back in town

he will be dressed to kill

Stålmannen

and

if #97 want to fight, you'd better let him

Älska
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Pajala sön 18 feb 2018, 11:11

Jokerman skrev:Guess who just got back today?
The wild-eyed boy that had been away

Haven't changed, haven't much to say (?!)
But man, I still think them cats are great

They were asking if you were around
How you was, where you could be found

I told them you were living downtown
Driving all the old men crazy  Very Happy

Spread the word around

Twisted Evil

Ledin is back in town

he will be dressed to kill

Stålmannen

and

if #97 want to fight, you'd better let him

Älska

vilken förolämpning mot Thin Lizzy lol!
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Jonken sön 18 feb 2018, 20:44

Ledda kommer garanterat att få en chans med istid. Helt klart. Och Ledda kommer sin vana trogen; att "gå all in" -när chansen dyker upp. Det intressanta när detta väl sker: -Kommer Per Ledin att fixa att INTE hamna på botbänken i stridens hetta? Syftar på det högre tempot som kommer att gälla i SHL framöver -i kombination med Pers munläder och småfulhet där ute.

För att Pelle skall ha ens en chans att bidra där ute; MÅSTE han lira sitt spel fullt ut! För i nuläget går det inte att lära en gammal hund att sitta.

Men detta sagt: Öskar dock Per Ledin all framgång; i världens finaste hockeytröja.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Kapten Haddock mån 19 feb 2018, 05:51

Jonken skrev:Ledda kommer garanterat att få en chans med istid. Helt klart. Och Ledda kommer sin vana trogen; att "gå all in" -när chansen dyker upp. Det intressanta när detta väl sker: -Kommer Per Ledin att fixa att INTE hamna på botbänken i stridens hetta? Syftar på det högre tempot som kommer att gälla i SHL framöver -i kombination med Pers munläder och småfulhet där ute.

För att Pelle skall ha ens en chans att bidra där ute; MÅSTE han lira sitt spel fullt ut! För i nuläget går det inte att lära en gammal hund att sitta.

Men detta sagt: Öskar dock Per Ledin all framgång; i världens finaste hockeytröja.


Pelle har ju spelat en liten annan hockey sista 5 åren (på äldre dar en del skulle kalla de) och de har väl visat sig på hur mycket han har varit utvisad också. 

Visst tycker jag att kanske 99% av alla utvisningar är onödiga, men han har "bara" snittat ca en utvisning/var annan match under de senaste åren inkl. Slutspel.
Nu ser jag inte bara den ststistiken som positiv i Ledins fall. Pelle tappade lite av den sista vassa Udden när han började spela "snällare".

Nu tror jag inte Pelle får spela speciellt mycket om vi inte börjar fylla på skadelistan igen, men får han chansen så kan jag inte annat önska än att han levererar som i sina bästa dagar!

Lycka till Per!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av RSD555 tis 20 feb 2018, 13:32

Pajala skrev:
Jokerman skrev:Guess who just got back today?
The wild-eyed boy that had been away

Haven't changed, haven't much to say (?!)
But man, I still think them cats are great

They were asking if you were around
How you was, where you could be found

I told them you were living downtown
Driving all the old men crazy  Very Happy

Spread the word around

Twisted Evil

Ledin is back in town

he will be dressed to kill

Stålmannen

and

if #97 want to fight, you'd better let him

Älska

vilken förolämpning mot Thin Lizzy lol!

Owe Törnqvist "boogiman blues" passar kanske ännu bättre:

"Han fick bara korv i lön men trots att han sitter är han still going strong!


RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Jokerman tis 27 feb 2018, 18:29

Per Ledin - Sida 10 C814b510

Pelle spelar ikväll

Man blir glad

Älska

Karlskrona borta

Forwards
Johan Harju - Niklas Olausson - Patrick Cehlin
Emil Larsson - Isac Lundeström - Einar Emanuelsson
Robin Kovács - Jonas Berglund - Petter Emanuelsson
Karl Fabricius - Andreas Falk - Johan Forsberg
Per Ledin

Backar
Oscar Engsund - Pontus Själin
Joonas Jalvanti - Nils Lundkvist
Daniel Sondell - Brendan Mikkelson
Jan Sandström

Målvakter
Joel Lassinantti
(Filip Gustavsson)
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Micke80 ons 28 feb 2018, 18:15

Tycker an gjorde det rätt bra igår. Han kröp inte under skinnet på motståndarna men han kämpade hårt och underordnade sig systemet samt tog plats i laget genom att peppa de andra och prata mycket på isen.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Pajala tor 01 mar 2018, 06:57

Micke80 skrev:Tycker an gjorde det rätt bra igår. Han kröp inte under skinnet på motståndarna men han kämpade hårt och underordnade sig systemet samt tog plats i laget genom att peppa de andra och prata mycket på isen.

Tyckte han såg vilsen ute på isen, hade ingen bra fart och dålig timing i spelet, som att man har varit borta en hel säsong och detta var hans första gång på is, nä, nästa match måste han verkligen upp många snäpp, har han det i sig ännu ?

jag tvivlar faktiskt.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Kapten Haddock tor 01 mar 2018, 08:33

Inte för att jag vill höja Pelle till skyarna, men han är nog jvl matchotränad?! Han har spelat lite matcher och när han har spelat, så har de inte blivit så många minuter/match i genomsnitt.
De är ju bara att kolla på en klasspelare som Cehlin. Han har inte sett så varm ut i byxorna efter skadeuppehållet. De tar sin tid att komma in i farten och bli vän med pucken.
 
Nu tycker jag Cehlin steppat upp, men de är inte så lätt att komma in i matchtempo även om man har tränat kontinuerligt och även om man är en riktigt bra spelare. 
Pelle lär nog inte hinna dit, då han inte håller Cehlinnivå och förmodligen kommer få väldigt lite speltid, om nu jnte Bulan sätter Hishon att sälja Nallar.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av RSD555 tor 01 mar 2018, 12:25

Pajala skrev:
Micke80 skrev:Tycker an gjorde det rätt bra igår. Han kröp inte under skinnet på motståndarna men han kämpade hårt och underordnade sig systemet samt tog plats i laget genom att peppa de andra och prata mycket på isen.

Tyckte han såg vilsen ute på isen, hade ingen bra fart och dålig timing i spelet, som att man har varit borta en hel säsong och detta var hans första gång på is, nä, nästa match måste han verkligen upp många snäpp, har han det i sig ännu ?

jag tvivlar faktiskt.


Intressant att du förväntar dig att han fortfarande har det i sig och att han steppar upp många snäpp till nästa match. Låter positivt även om du tvivlar. Är nog lite naivt dock.

Jag skulle bli nöjd om han höjer sig ett par eller några steg. Tror inte man kan förvänta sig mer men skulle bli glad om jag har fel.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Lulefan tor 01 mar 2018, 15:42

Det är väl bara rimligt att han skulle vara matchotränad, han har ju inte spelat så många matcher varken denna eller förra säsongen. Tror det kan bli svårt hinna få igång honom ordentligt då det inte är så många matcher kvar. Sedan hur bra han skulle vara i matchtränad form är svårt sia om. Tror inte vi kommer få se mycket av Ledin under avslutningen. Men det är ju kul att han fick bli en stålman igen - precis som Fabbe.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Tigerman tor 01 mar 2018, 21:47

Positivt överraskad av hans insats i kväll. I och för sig var mina förväntningar absolut noll så det hade räckt med att han orkade köra ett byte utan ett baklängesmål så hade han överträffat dem. Men han gjorde inte bort sig på något sätt, och var rätt så involverad i spelet överlag. Fullt godkänd insats som breddspelare.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Lajon tis 06 mar 2018, 21:56

Nä... jag vet inte jag..näe... nej!
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Tony Moore tor 12 apr 2018, 12:24

Ledins erbjudande – till Luleå Hockey:
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7710
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Dustin tor 12 apr 2018, 13:37

Nej tack

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Hedanders tor 12 apr 2018, 14:10

Varför inte?
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2074
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Lulefan tor 12 apr 2018, 14:11

Börjar kännas lite som att Ledin vägrar inse sin ålder, han borde nog sikta in sig på Allsvenskan istället, där hade han bidragit mer och fått mer istid.

Ser dock inga problem med att han tränar med laget, som sagt, varför inte? Killen är träningsnarkoman och är antagligen en bra förebild för yngre spelare.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Hankburger tor 12 apr 2018, 15:14

Hedanders skrev:Varför inte?

Finns ett antal orsaker varför.

1. Det finns inte plats (då menar jag i truppen.. försäsongsträna får han gärna göra)

2. Finns annat att lägga pengar på

3. Vill se någon mer profilaktig som nyförvärv. Inte gamla trötta nostalgiska värvningar.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Tigerman tor 12 apr 2018, 17:31

Han gjorde bättre från sig än jag hade väntat, men från det till att ta en plats nästa år är ändå en bra bit. Han hade passat bättre i Allsvenskan eller ettan, och där kunnat ha en större roll och samtidigt agera mentor för de yngre. Varför inte i Boden eller Piteå.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Pajala tor 12 apr 2018, 17:36

Nej tack till ledin, tillför ingenting till laget och tar upp en värdefull plats i truppen, vi ska väl försöka satsa på att ta oss till ett slutspel eller?
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Hedanders tor 12 apr 2018, 17:52

Hankburger skrev:
Hedanders skrev:Varför inte?

Finns ett antal orsaker varför.

1. Det finns inte plats (då menar jag i truppen.. försäsongsträna får han gärna göra)

2. Finns annat att lägga pengar på

3. Vill se någon mer profilaktig som nyförvärv. Inte gamla trötta nostalgiska värvningar.

Nu var det ju inte tal om att göra honom till ett nyförvärv. Han vill TRÄNA med Luleå och kan göra det gratis.

Återigen: Varför inte?
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2074
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Ferros tor 12 apr 2018, 17:59

Hedanders skrev:
Hankburger skrev:
Hedanders skrev:Varför inte?

Finns ett antal orsaker varför.

1. Det finns inte plats (då menar jag i truppen.. försäsongsträna får han gärna göra)

2. Finns annat att lägga pengar på

3. Vill se någon mer profilaktig som nyförvärv. Inte gamla trötta nostalgiska värvningar.

Nu var det ju inte tal om att göra honom till ett nyförvärv. Han vill TRÄNA med Luleå och kan göra det gratis.

Återigen: Varför inte?

"– Jag förväntar mig inte att klubben delar ut ett kontrakt. Jag är beredd att träna och förtjäna en plats, säger han till nsd. "

Låter som att tanken med allt är att Ledin vill ha en plats i laget.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Hankburger tor 12 apr 2018, 19:30

Hedanders skrev:
Hankburger skrev:
Hedanders skrev:Varför inte?

Finns ett antal orsaker varför.

1. Det finns inte plats (då menar jag i truppen.. försäsongsträna får han gärna göra)

2. Finns annat att lägga pengar på

3. Vill se någon mer profilaktig som nyförvärv. Inte gamla trötta nostalgiska värvningar.

Nu var det ju inte tal om att göra honom till ett nyförvärv. Han vill TRÄNA med Luleå och kan göra det gratis.

Återigen: Varför inte?

Har inget emot att han tränar med laget och eventuellt spelar ett par försäsongsmatcher däremot verkar han sikta in på en plats i Luleå.. något jag absolut hoppas inte händer. Inget ont om Ledin däremot är hans tid klart över på elitnivå.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av RSD555 tor 12 apr 2018, 19:53

Lulefan skrev:Börjar kännas lite som att Ledin vägrar inse sin ålder, han borde nog sikta in sig på Allsvenskan istället, där hade han bidragit mer och fått mer istid.

Ser dock inga problem med att han tränar med laget, som sagt, varför inte? Killen är träningsnarkoman och är antagligen en bra förebild för yngre spelare.

Håller med om det. Han kan jobba gratis som mentor och assistent under försäsongsträningen.

Sen får han konkurrera med juniorer och övriga extraspelare. Men det ser ganska fullt ut.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Puckad tor 12 apr 2018, 19:55

Han skulle göra bättre nytta för hockeyn i norr om han hjälpte Björklöven upp.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Dustin tor 12 apr 2018, 19:57

RSD555 skrev:
Lulefan skrev:Börjar kännas lite som att Ledin vägrar inse sin ålder, han borde nog sikta in sig på Allsvenskan istället, där hade han bidragit mer och fått mer istid.

Ser dock inga problem med att han tränar med laget, som sagt, varför inte? Killen är träningsnarkoman och är antagligen en bra förebild för yngre spelare.

Håller med om det. Han kan jobba gratis som mentor och assistent under försäsongsträningen.

Sen får han konkurrera med juniorer och övriga extraspelare. Men det ser ganska fullt ut.

Per Ledin bör inte vara en bromskloss för våra juniorer då han bevisat både i KHK och Luleå ifjol att han inte håller på den här nivån. Han bör inse att han gjort sitt i SHL och lägga klubban på hyllan alternativt söka sig längre ner i seriesystemet. Han ska ha cred för drivet men lite självinsikt hade inte skadat, det är inte Jaromir Jagr vi pratar om.

Puckad: Tror Piteå är mer hans nivå, ärligt talat. Men där hade han säkert kunnat göra stor nytta.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Norrlandstoken tor 12 apr 2018, 20:31

Ledin är en rallarns trallgök alltså. Haha. När ska han inse att han är "Oldie Goldie"
Han kan däremot alldeles säkert bli juniortränare eller något. Inte en droppe alkohol i kroppen har karln någonsin haft. Snacka om förebild.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av RSD555 tor 12 apr 2018, 21:39

Määk skrev:
RSD555 skrev:
Lulefan skrev:Börjar kännas lite som att Ledin vägrar inse sin ålder, han borde nog sikta in sig på Allsvenskan istället, där hade han bidragit mer och fått mer istid.

Ser dock inga problem med att han tränar med laget, som sagt, varför inte? Killen är träningsnarkoman och är antagligen en bra förebild för yngre spelare.

Håller med om det. Han kan jobba gratis som mentor och assistent under försäsongsträningen.

Sen får han konkurrera med juniorer och övriga extraspelare. Men det ser ganska fullt ut.

Per Ledin bör inte vara en bromskloss för våra juniorer då han bevisat både i KHK och Luleå ifjol att han inte håller på den här nivån. Han bör inse att han gjort sitt i SHL och lägga klubban på hyllan alternativt söka sig längre ner i seriesystemet. Han ska ha cred för drivet men lite självinsikt hade inte skadat, det är inte Jaromir Jagr vi pratar om.

Puckad: Tror Piteå är mer hans nivå, ärligt talat. Men där hade han säkert kunnat göra stor nytta.

Frågan är om han blir en bromskloss eller pådrivare för juniorerna. Att han inte får plats i truppen visar ju att ansvariga är lika skeptiska som oss.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av pingu tor 12 apr 2018, 23:09

Määk skrev:
RSD555 skrev:
Lulefan skrev:Börjar kännas lite som att Ledin vägrar inse sin ålder, han borde nog sikta in sig på Allsvenskan istället, där hade han bidragit mer och fått mer istid.

Ser dock inga problem med att han tränar med laget, som sagt, varför inte? Killen är träningsnarkoman och är antagligen en bra förebild för yngre spelare.

Håller med om det. Han kan jobba gratis som mentor och assistent under försäsongsträningen.

Sen får han konkurrera med juniorer och övriga extraspelare. Men det ser ganska fullt ut.

Per Ledin bör inte vara en bromskloss för våra juniorer då han bevisat både i KHK och Luleå ifjol att han inte håller på den här nivån. Han bör inse att han gjort sitt i SHL och lägga klubban på hyllan alternativt söka sig längre ner i seriesystemet. Han ska ha cred för drivet men lite självinsikt hade inte skadat, det är inte Jaromir Jagr vi pratar om.

Puckad: Tror Piteå är mer hans nivå, ärligt talat. Men där hade han säkert kunnat göra stor nytta.

Håller med, Ledin är tokslut som spelare på SHL nivå. Hoppas jag slipper se honom i laget nästa säsong.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Bamsefar fre 13 apr 2018, 00:03

Om man har några som helst ambitioner för nästa säsong finns det absolut ingen plats för Ledin, det vore ett hån mot hela utbildningsledet att ha han som spelare i truppen.
Som ungdomsledare tror jag han har mycket att ge.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Jonken fre 13 apr 2018, 08:57

Det är VERKLIGEN DAGS att Per Ledin själv inser att hans karriär på högre hockeynivå är över. Kanske borde Per istället tänka över om han skulle kunna tänkas kunna bidra som ledare framöver.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av RSD555 sön 15 apr 2018, 04:57

Det finns ingen risk att Ledin påverkar värvning av spelare topp 15 bland forwards. Ledda ligger runt plats 16-18 och konkurerar med juniorer.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 10 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 10 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet