Per Ledin

+92
Dustin
RSD555
Norrlandstoken
Jonken
LubosC
Simon90
Hedanders
kniba
Kapten Haddock
Hankburger
KebabLasse
Hellcop
Jokerman
Mr Bister
hokkzorz
GustenA
Erilk
Tigerman
Qirren
KaptenBlodskelett
Redbear
Xinpei
Wolfhunter
Tackleberry
Monco
rumpztr
Hartford_Whalers
Jaguaren
Myrman
Groggen79
JoakimJ
LuleåWinston
makkanmakkan
Patrik82
Rakapuckar
ski3r
Puckad
Mickeee
JuniorX
amarule
Lulefan
Rikky
ezz
Lajon
Fred Herbert
tibet
MickkeJ
kokostrollet
icemask
stormvägen
Hentos_Bror
Diktatorn
Dentos
knutten
Högljudd
MRGHOST
Swhy
Micke80
Kallepedal
Zeb Macahan
MrA
Old Brooklyn
Urken
rasbiologen
Ingemar
Donowitz
Rönken
Pajala
Norlin
Snikne Ville
Tony Moore
Lars158
Kagen
NallePhu
jimpa99
#72
Sundance Kid
UnSaccoDiSoldi
Dalle
Slapshot
PM
Purre
Ivanhoe
farre
JayDee
FruktHamster
Mange
LulefanGBG
Bamsefar
CKa
pingu
Salle
96 posters

Sida 1 av 11 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Per Ledin Empty Per Ledin

Inlägg av Salle tor 23 maj 2013, 12:40

Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av pingu tor 23 maj 2013, 12:45

Kanske kan lånas ut till Asplöven!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av CKa tor 23 maj 2013, 12:52

Salle skrev:Per Ledin klar för Luleå Hockey!


BEVIS?

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Bamsefar tor 23 maj 2013, 12:55

Känns mer som att "Osten goes nostalgic" än en seriös värvning, ett sätt för Osten att peka lång näsa åt den gamla ledningen?
Mycket tveksam värvning, speciellt med tanke på vad som lämnar.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av CKa tor 23 maj 2013, 12:56

Bamsefar skrev:Känns mer som att "Osten goes nostalgic" än en seriös värvning, ett sätt för Osten att peka lång näsa åt den gamla ledningen?
Mycket tveksam värvning, speciellt med tanke på vad som lämnar.

Fortfarande inget officiellt?

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av LulefanGBG tor 23 maj 2013, 13:23

Märklig värvning, men visst han tillför ju oneligen lokal förankring och kultur i spelartruppen. Och inte minst gör han oss lite elakare. Det är positivt. Dessutom slutspelsrutin och finalrutin.

Är han inte för dyr, vilket jag utgår ifrån att han inte är, så är det en helt ok värvning, men inget som täcker upp för vad vi förlorat i offensiv kraft. DÅ behövs snabbare spelare med bättre skott och målsinne. T.ex. Koivisto var åtminstone förbannat snabb och hade ändå ett hyfsat avslut.

Ändå givetvis kul att Ledin tillbaka! Och att slippa möta honom också!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Mange tor 23 maj 2013, 13:39

Om de nu stämmer...vilken pulvervärvning!!!!
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av LulefanGBG tor 23 maj 2013, 13:48

Ahhh utgick från att det var klart i.o.m. att han fick ett eget ämne men är det verkligen klart detta?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av FruktHamster tor 23 maj 2013, 13:50

Salle?
Back that shit up, mah nizzle..
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av LulefanGBG tor 23 maj 2013, 13:57

Står ju inte ens något om confirmed transfer på eliteprospect som du länkat till.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Salle tor 23 maj 2013, 14:02

CKa skrev:
Salle skrev:Per Ledin klar för Luleå Hockey!


BEVIS?

http://www.luleahockey.se/artikel/37955/
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Salle tor 23 maj 2013, 14:03

Luleå Hockey och välbekante forwarden Per Ledin är från och med idag överens om ett nytt tvåårskontrakt. Vilket innebär att Ledin återvänder till sin hemstads förening efter åtta framgångsrika säsonger i Elitserien och Nordamerika.

Ledin lämnade Luleå Hockey efter säsongen 2004/2005 - med personbästa poängnoteringen i Elitserien med 16 mål och 20 assist och har sedan dess hunnit vinna tre SM-guld med Färjestad och HV71, gjort NHL-debut och spelat över 70 matcher i SM-slutspelet. Den kommande säsongen blir Pers sjätte med Luleå Hockeys A-lag.

Lars "Osten" Bergström, sportchef
- Det känns jätteroligt att få hem en profilstark vinnare med rötter och fostran från Luleå som varit ute på en både lärorik och framgångsrik resa. Ledin är en proffsig och genomtränad kille som driver laget mot vinst i varje match. Han kan vara väldigt användbar i flera olika positioner och roller, så det känns därför som ett väldigt spännande samarbete som möjliggjorts genom en trepartslösning med Per Ledin och HV71.

Per Ledin, forward
- Jag flyttar hem till Luleå för att jag vill vinna och tycker att det här skall bli hur kul som helst. Det här är starten på ett nytt kapitel i min karriär. Jag är bättre tränad än tidigare, full av passion för hockeyn och ser det som väldigt inspirerande att återigen få representera klubben som jag vuxit upp med.

- Den miljö som Osten och tränarna med Rönnqvist, Bulan, Åkerström och Hento skapat i Luleå Hockey känns som att den passar mig som handen i handsken. Det är den anda som man vuxit upp med, där det ställs krav och där det är viljan att vinna och bli bättre som hela tiden driver en framåt. Och det känner jag verkligen att jag kommer få möjligheter att göra de kommande säsongerna.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av JayDee tor 23 maj 2013, 14:03

Mr Madhawk sa att det skulle presenteras 14.00, han var off med ungefär två minuter...

http://www.luleahockey.se/artikel/37955/



Edit: Blev ninjad av Salle.
JayDee
JayDee

Antal inlägg : 594
Join date : 12-01-21
Age : 34
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Salle tor 23 maj 2013, 14:06

LulefanGBG skrev:Står ju inte ens något om confirmed transfer på eliteprospect som du länkat till.

En spelartråd ska ju såklart inledas med en länk till spelarens EP-profil Wink

Fick info från en hundraprocentig källa och startade därav en tråd för Ledin utan officiell källa.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Salle tor 23 maj 2013, 14:12

Hoppas att Ledin kommer att spela i tröja #27 i Luleå Hockey som senast han representerade klubben.

Inte FBK/HV-doftande #97.


Senast ändrad av Salle den tor 23 maj 2013, 14:13, ändrad totalt 1 gång
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av LulefanGBG tor 23 maj 2013, 14:12

Salle skrev:
LulefanGBG skrev:Står ju inte ens något om confirmed transfer på eliteprospect som du länkat till.

En spelartråd ska ju såklart inledas med en länk till spelarens EP-profil Wink

Fick info från en hundraprocentig källa och startade därav en tråd för Ledin utan officiell källa.
Jo det håller jag med om, att en ep-profil är passande, men när det nu var en spelare som inte var officiellt klar och du enbart hade den länken så förväntade jag mig att det skulle vara källan. I ärlighetens namn kollade jag inte ens var det var för länk av egen lathet utan utgick bara från att det var officiellt klart. Kollade senare på LHF's hemsida och då var det inte klart ännu. Därför jag undrade.

Faktum var ju att det vid tiden för ditt inlägg inte var officiellt klart, men nu hade du ju 100% rätt så ingen skada skedd! Iskallt av dig snarare! Rolling Eyes

Så nu bråkar vi inte om pettitesser utan gläds med varandra åt att ha Ledin tillbaka! cheers
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av LulefanGBG tor 23 maj 2013, 14:12

Instämmer ang nummer Salle! INTE 97!

Vidare undrar man ju hur länge det här har varit klart och om Oscar Sundh kan ha haft en inverkan till att Ledin valt att vända hem, eller rentav tvärtom, att Ledins förmodade hemvändande varit en anledning utöver andra för Sundh att skriva på för Luleå.

Inte illa ändå att Luleå anno 2013 kan göra två prestigevärvningar från HV71!

Nej det är inte några av det största namnen, men utan tvekan två karaktärsspelare man värvat.


Senast ändrad av LulefanGBG den tor 23 maj 2013, 14:14, ändrad totalt 1 gång
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av FruktHamster tor 23 maj 2013, 14:12

Jahapp.. Så blev det så till slut.
Så till vida detta inte kostar några fantasisummor, så tror jag detta kan vara en bra värvning.
I Per får Luleå en vinnarskalle av enorma mått utöver en spelartyp som tyvärr är väldigt ovanlig i Elitserien.
Jag förväntar mig inte att Per ska bidra på samma sätt offensivt som han gjort tidigare i sin karriär, men han kommer driva på lagkamrater och reta motståndare till vansinne.

Tror det kan bli bra det här.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av farre tor 23 maj 2013, 14:17

Helt ärligt förstår jag mig inte på den här värvningen. Vi tappar spets och ersätter med utfyllnadsspelare. Ledin kostar nog en bra slant oxå samt att hans roll i laget redan är upptaget i och med att vi har Fabbe.
Vi behöver få in 2 målskyttar av rang.
Vi har haft problem att förvalta målchanserna i flera säsonger och nu när vi tappar våra 2 bästa målskyttar och har chansen att uppgradera oss så värvar vi ännu en brunkare.
Känns inte OK nånstans
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av LulefanGBG tor 23 maj 2013, 14:19

FruktHamster skrev:Jahapp.. Så blev det så till slut.
Så till vida detta inte kostar några fantasisummor, så tror jag detta kan vara en bra värvning.
I Per får Luleå en vinnarskalle av enorma mått utöver en spelartyp som tyvärr är väldigt ovanlig i Elitserien.
Jag förväntar mig inte att Per ska bidra på samma sätt offensivt som han gjort tidigare i sin karriär, men han kommer driva på lagkamrater och reta motståndare till vansinne.

Tror det kan bli bra det här.
Gör exakt samma bedömning. Inte minst är han en spelartyp som saknats i Luleå. Visst vi har fått in mer tyngd redan men vi har inte haft den där spelaren som kryper under skinnet på motståndarna och får dem att fokusera på helt fel saker. Ledin är kanske Sveriges bästa spelare vad gäller det. Sveriges Sean Avery om ni så vill.

Skellefteå har Jimmy Ericsson.
HV71 har Andreas Jämtin.
Vi har numera Per Ledin.

Per Ledin är i min mening bäst av dessa på att vara retsticka. Han gör sällan fula saker som skadar motstånadre men han är jävligt ful i käften och går verkligen motståndarna på nerverna både på isen och från båset. Se bara Calle Söderberg i årets kvart. Är tämligen övertygad om att om det varit någon annan än Ledin så hade Calle inte fått samma psykbryt.

Ju mer jag tänker på det desto bättre är den här värvningen. Tycker fortfarande att den är märklig och extremt oväntad men ändå helt ok.


Senast ändrad av LulefanGBG den tor 23 maj 2013, 14:21, ändrad totalt 1 gång
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av FruktHamster tor 23 maj 2013, 14:20

Förstår inte riktigt den här jämförelsen mellan Per Ledin och Fabbe.
De spelar förvisso bägge två mycket hjärta, men Fabbe har inga av Ledins mer grisiga kvaliteter.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av LulefanGBG tor 23 maj 2013, 14:24

farre skrev:Helt ärligt förstår jag mig inte på den här värvningen. Vi tappar spets och ersätter med utfyllnadsspelare. Ledin kostar nog en bra slant oxå samt att hans roll i laget redan är upptaget i och med att vi har Fabbe.
Vi behöver få in 2 målskyttar av rang.
Vi har haft problem att förvalta målchanserna i flera säsonger och nu när vi tappar våra 2 bästa målskyttar och har chansen att uppgradera oss så värvar vi ännu en brunkare.
Känns inte OK nånstans
Förstår inte heller ang Fabbe? De är måhända lite samma spelartyp rent tekniskt men helt olika rollspelare om du frågar mig. Båda är förvisso pådrivare och allt där men i övrigt har de väl ganska olika roller.

Fabbe är den snälla pådrivaren som är bra för det egna laget. Per Ledin är duracellkaninen och retstickan som är allt annat än bra för motståndarna.

Håller i övrigt med dig om att det måste in en spetsspelare, men jag tror inte att Ledin är så dyr som många säkert kan tro, är tämligen övertygad om att Luleås nuvarande ledning inte hade värvat honom om det kostat för mycket, och jag tror inte att Ledin är tänkt som ersättare för t.ex. Koivisto eller Vihko.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Ivanhoe tor 23 maj 2013, 14:24

farre skrev:Helt ärligt förstår jag mig inte på den här värvningen. Vi tappar spets och ersätter med utfyllnadsspelare. Ledin kostar nog en bra slant oxå samt att hans roll i laget redan är upptaget i och med att vi har Fabbe.
Vi behöver få in 2 målskyttar av rang.
Vi har haft problem att förvalta målchanserna i flera säsonger och nu när vi tappar våra 2 bästa målskyttar och har chansen att uppgradera oss så värvar vi ännu en brunkare.
Känns inte OK nånstans

Känns sådär att Osten värvat nostalgiskt.. Fakta är att det är en spelare i slutet av sin karriär. Enda hoppet jag har, är att han blev billig för Luleå, och därmed att vi fortfarande letar efter en forward som kan göra mycket poäng.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Purre tor 23 maj 2013, 14:27

Otroligt skeptisk faktiskt även om det är skönt att slippa möta han i en annan klubbs mundering.. Platsade inte i HV och är på kraftig nergång, dessutom undrar jag hur mycket Osten slängt ut?

Hade truppen haft 10 fw under kontrakt och flera platser skulle fyllas visst, nu hade jag hellre sett målskyttar och spetsspelare..

aja, Välkommen Per! : )

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av LulefanGBG tor 23 maj 2013, 14:29

Ivanhoe skrev:
farre skrev:Helt ärligt förstår jag mig inte på den här värvningen. Vi tappar spets och ersätter med utfyllnadsspelare. Ledin kostar nog en bra slant oxå samt att hans roll i laget redan är upptaget i och med att vi har Fabbe.
Vi behöver få in 2 målskyttar av rang.
Vi har haft problem att förvalta målchanserna i flera säsonger och nu när vi tappar våra 2 bästa målskyttar och har chansen att uppgradera oss så värvar vi ännu en brunkare.
Känns inte OK nånstans

Känns sådär att Osten värvat nostalgiskt.. Fakta är att det är en spelare i slutet av sin karriär. Enda hoppet jag har, är att han blev billig för Luleå, och därmed att vi fortfarande letar efter en forward som kan göra mycket poäng.

Det tror jag att vi gör. När nu både Vihko och Koivisto lämnat så är jag tämligen övertygad om att man letar en sniper eller en powerforward med spelsinne. Om inte så har ju Luleås scouting fungerat förvånansvärt bra de senaste åren. Man har ju suttit och tänkt; "OK spännande värvningar men håller detta verkligen" så gott som efter varje Silly Season de senaste åren, (möjligen undantaget Klasen), men likförbannat har ledningen vart rätt ute varje gång.

Vi har tappat Pyörälä, Koivisto och Vihko. Det är mycket offensiv kraft, men också förmodligen en ganska stor lönesumma totalt sett. Det borde finnas utrymme för en spetsvärvning också.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av farre tor 23 maj 2013, 14:36

FruktHamster skrev:Förstår inte riktigt den här jämförelsen mellan Per Ledin och Fabbe.
De spelar förvisso bägge två mycket hjärta, men Fabbe har inga av Ledins mer grisiga kvaliteter.

Var kanske lite otydlig där, menar hans kvaliteter utanför isen och inte på isen. På isen är jag inte speciellt imponerad på senare år faktiskt. Inte HV71 heller bevisligen
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av PM tor 23 maj 2013, 14:39

Ja ha, välkommen "hem" då Herr Ledin.
För mig har du mycket att bevisa!

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av LulefanGBG tor 23 maj 2013, 14:39

Han kostade ju multum för HV71 också, i deras kläder hade jag inte heller varit så intresserad. Man kan inte ha en brunkare som kostar mer än stjärnorna, men nu tror jag som sagt inte att vi kommer att ha ett liknande scenario i Luleå.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Slapshot tor 23 maj 2013, 15:59

En värvning som är 5 år för sen känns det som men med tanke på flopparna som har lämnat kan det väl fungera helt ok. Välkommen Per!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Dalle tor 23 maj 2013, 16:03

Yes, bra att få hem honom! Bra jobbat.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av pingu tor 23 maj 2013, 16:07

Tycker han borde fått ett try out! HV hade lätt gått med på det.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av UnSaccoDiSoldi tor 23 maj 2013, 16:34

Förstår om en del supportrar är kluven kring Per Ledin anno 2013.
Själv är jag smått optimistisk, tror det finns en viss revanschlusta hos Per med tanke på de senaste tre säsongerna och att han döms ut som "slut" hos dom som kikar på hans stats.

Dock är Per Ledin något mycket mer än 12 pinnar på 55 omgångar som han hade senaste säsongen.
Han står ju för en passion till hockeyn som är omöjligt att mäta i poäng.

Visst, han har en del att bevisa för Luleåfansen men det är han garanterat redo att visa.
En nytändning som detta klubbyte ger är säkert tändvätska nog för Ledin.

Det jag är mest nyfiken på är hur denna trevägsdeal ser ut mellan inblandade parter?
Och främst hur mycket betalar Luleå?
HV fick ingen vidare "bang for the buck" för Ledins kontrakt.....

Jag litar i vart fall på Osten i detta fallet!


Senast ändrad av UnSaccoDiSoldi den tor 23 maj 2013, 16:35, ändrad totalt 1 gång
UnSaccoDiSoldi
UnSaccoDiSoldi

Antal inlägg : 235
Join date : 12-06-02
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Sundance Kid tor 23 maj 2013, 16:35

I och med att Osten är känd för att hålla hårt i slantarna så tvivlar jag på att Ledin kostar några större summor. Skulle tippa på att det har gjorts någon liknande deal som när Fabricius kom hem från Frölunda, dvs att HV kommer att betala en del av Ledins lön.
Ledin kommer säkert totalt sett att ha en lägre lön än han hade i HV. Men Luleå får han till ett rimligt pris, HV minskar sina utgifter och Ledin får mera speltid och chans till nytändning i Luleå.

Sundance Kid

Antal inlägg : 812
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av #72 tor 23 maj 2013, 17:34

Välkommen hem Per Smile

Jag citerar FruktHamster's inlägg i silly-tråden..
"Huruvida Ledin har Luleå-hjärta eller inte har jag ingen aning om. Men han har iaf stort hockey-hjärta. Finns få större vinnarskallar i ES skulle jag tro."

Word!
#72
#72

Antal inlägg : 7
Join date : 12-03-25
Age : 51
Ort : Täby

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av jimpa99 tor 23 maj 2013, 18:33

En klok värvning av "Osten". Tror absolut att Per Ledin kommer mycket mer väl till sin rätt i Luleås spelstil. Han passar in bättre där och hela Per Ledins person,engagemang och inställing är som handen i handsken för Luleå/honom.
jimpa99
jimpa99

Antal inlägg : 37
Join date : 13-04-14
Ort : SheLeftYou

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av NallePhu tor 23 maj 2013, 18:59

Ledin är en jäkligt bra värvning av Osten helt klart oavsett vad alla säger!'

Hjärta
Energi
Passion
Vinnarskalle

Han är klipt och skuren i Rönkens system garanterat så kommer han få ett A på tröjan om inte Chris säger ledin ska ha C på sin tröja!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18263
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Ölvestad

Inlägg av jimpa99 fre 24 maj 2013, 08:38

NallePhu skrev:Ledin är en jäkligt bra värvning av Osten helt klart oavsett vad alla säger!'

Hjärta
Energi
Passion
Vinnarskalle

Han är klipt och skuren i Rönkens system garanterat så kommer han få ett A på tröjan om inte Chris säger ledin ska ha C på sin tröja!

En annan spelare som skulle passa riktigt bra i Luleå är Jimmie Ölvestad i DIF. Han är kontraktslös och verkar föra en fruktlös dialog med DIF om en fortsättning. En riktig powerforward och ruskigt snabb på rören. En av sveriges bästa tacklare dessutom.
jimpa99
jimpa99

Antal inlägg : 37
Join date : 13-04-14
Ort : SheLeftYou

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Mange fre 24 maj 2013, 09:11

jimpa99 skrev:
NallePhu skrev:Ledin är en jäkligt bra värvning av Osten helt klart oavsett vad alla säger!'

Hjärta
Energi
Passion
Vinnarskalle

Han är klipt och skuren i Rönkens system garanterat så kommer han få ett A på tröjan om inte Chris säger ledin ska ha C på sin tröja!

En annan spelare som skulle passa riktigt bra i Luleå är Jimmie Ölvestad i DIF. Han är kontraktslös och verkar föra en fruktlös dialog med DIF om en fortsättning. En riktig powerforward och ruskigt snabb på rören. En av sveriges bästa tacklare dessutom.

Men vi kan ju inte ha en prinsessa i laget... lol!
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Kagen fre 24 maj 2013, 19:41

Ledins talang är ju att visa passion samt att slita och kämpa. När det gäller teknik, lir och tunga tacklingar kan andra bättre. Ledin måste alltså slita och kämpa hårdare än någon annan. Orkar han inte med det fysiskt och psykiskt längre är han slut på den här nivån. Stillman har gjort bedömningen att Ledin är slut, han bänkades ju t.om den senaste säsongen. Osten tror att Ledin har mer att ge och gav honom t.om ett två-årskontrakt.
Återstår att se vem av Stillman och Osten som har rätt även om vi kan anta att HV köpt loss eller betalar en del av Ledins lön.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1740
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av pingu fre 24 maj 2013, 20:08

Precis! Hade Ledin varit bättre hade han spelat mycket mer. Jag vidhåller att han skulle fått ett try out även om han inte vill ha det så skulle ingen annan ge han ett kontrakt i elitserien tror jag.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av pingu fre 24 maj 2013, 20:09

Tyvärr rädd att han blir en bromskloss för någon yngre och mer lovande spelare i år.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Salle tor 30 maj 2013, 22:42

Per Ledin Ledda



Ledin är förlåten för nummervalet eftersom han avslöjade det till mig och eftersom att motiveringen är att 97:an fått smak för SM-guld! Wink
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av pingu tor 30 maj 2013, 22:50

Skiter i om han fått 3 guld med andra lag, dags å bevisa att han kan bidra med nåt i Luleå i vinter.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Salle lör 08 jun 2013, 14:56

Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Lars158 mån 15 jul 2013, 15:59


Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Tony Moore tis 30 jul 2013, 10:48

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7710
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Snikne Ville mån 09 sep 2013, 15:36

Nån mer än jag som reagerat på att Ledda verkar ha gått ner ordentligt i vikt? Skulle jag tippa rör sig om 4-5 kg utifrån vad jag sett live o på bilder.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Snikne Ville ons 25 sep 2013, 22:54

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Lars158 ons 25 sep 2013, 23:45

Jag misstänker starkt att det varken var första eller sista gången Ledin och nån av Abbotts slänger käft Smile

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av LulefanGBG tor 26 sep 2013, 15:06

Tror att de är precis samma typ av karaktär och goda vänner i omklädningsrummet och utanför rinken men väl där kan det nog hetta till många gånger haha. Bara bra tycker jag! Very Happy 
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 11 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet