Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

+73
dubstep
Tony Moore
LubosC
PM
Lulefan
kjell
LHF96
Ulfstrk
Myrman
BodenSwe
amarule
Sundance Kid
Sir Prozac
Högljudd
Beast.
stormvägen
Homer96
storstruten
JayDee
Chris Hendrix
Tigerman
kniba
icemask
JahNT
NilsOskar
GMG
MRGHOST
Pajala
#96
MickkeJ
MrA
Bamsefar
Jimmy_Vegas
Antwon
mango
NallePhu
Huselius1
Dentos
Diktatorn
Lajon
Kallepedal
Zeth
Zeb Macahan
Fisken
CKa
Snikne Ville
Urken
Mr Bister
Mickeee
Ingemar
Rönken
Lulebear
Kagen
Hellcop
Dalle
LuleåWinston
knutten
Mange
farre
pingu
LulefanGBG
Jonken
Purre
Wirbelwind
Redbear
FruktHamster
Norlin
Ivanhoe
Slapshot
Salle
Lars158
Old Brooklyn
Admin
77 posters

Sida 19 av 20 Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av LulefanGBG 3rd januari 2014, 19:55

Ledin, Wallmark, Klasen tyckte jag var en bra kedja.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Antwon 3rd januari 2014, 23:57

Wallmark och Cehlarik behöver spela med andra offensiva spelare.

Abbott - Abbott - Foppa
Klasen - Wallmark - Ledin
Cehlarik - Olle - Hedman
Persson - Fogström - Trucken/Bryggman

Antwon

Antal inlägg : 28
Join date : 13-08-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av LulefanGBG 4th januari 2014, 12:41

Antwon skrev:Wallmark och Cehlarik behöver spela med andra offensiva spelare.

Abbott - Abbott - Foppa
Klasen - Wallmark - Ledin
Cehlarik - Olle - Hedman
Persson - Fogström - Trucken/Bryggman

Tror det var ungefär så jag komponerade kedjorna också nyligen. Foppa vore definitivt intressant med bröderna. Wallmark gjorde det kanon med Ledda och Klasen. Cehlarik och Hedman hade nog fungerat med Olausson. Dessutom skulle man sprida spetsen i laget. Var ju länge inne på att behålla Olausson och Klasen ihop och ett tag gick ju den kedjan riktigt bra också men senaste tiden har det inte blivit så mycket poäng därifrån. Dessutom gjorde ju Wallmark det otroligt bra i Olaussons frånvaro så tror inte den kedjan skulle bli sämre av att Olausson flyttades till en annan kedja. Däremot skulle den kedjan där Olausson hamnade förmodligen få ytterligare en dimension.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Rönken 5th januari 2014, 22:10

Vad tror ni om laguppställningen mot AIK? Några frågetecken jag har är - spelar Mannberg återigen med Abbotts? Han har i mitt tyckte inte riktigt visat upp sig tillräckligt för att lira i en första kedja. Förmodar att man kör in Pite-Foppa där, skulle gärna se Hedman där också annars.

Får Wallmark mer speltid? Kan tänka mig att det inte blir 18-19 minuter men han gör sig bäst i åtminstone en tredje länk, eller kanske ännu högre upp? Ledin-Wallmark-Klasen som föreslogs i JVM-tråden var ju bra den lilla tid man spelade ihop tidigare. Sära på Klasen-Ola för att bredda spetsen i laget har jag varit för under stora delar av säsongen.

Medveten om skillnaden på junior- och seniorhockey, skulle vara kul att få se Wallmark i en tredje länk åtminstone. Han ska ha en något mer kreativ roll, samt gärna för spela lite powerplay, stå och styra likt Klasen. Frågan är hur man formerar då, i och med att det tidigare under säsongen varit lite "för många kockar" när Klasen och Olausson spelat ihop i powerplay. Med Wallmark skulle det eventuellt bli ett liknande scenario.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Rönken 5th januari 2014, 22:13

Personligen tror jag på något i stil med;

Abbott-Abbott-Foppa
Ledin-Olausson-Klasen
Cehlarik-Fogström-Persson
Hedman-Wallmark-Bryggman

Extra: Fabbe, Mannberg, Trucken

Rätt många extra-spelare, synd att Trucken är så pass emot att spela i Asplöven under några matcher. Tror även att Mannberg kommer varvas med Foppa eventuellt om inte sistnämnda orkar med 15-16 minuter. Skulle väl inte vara helt förvånad om Fabbe tar Bryggmans plats heller.

Även lite rädd att man helt struntar i Cehlarik och Bryggman samt spelar in Fabbe och Trucken istället.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Rönken 5th januari 2014, 22:18

LulefanGBG skrev:
Antwon skrev:Wallmark och Cehlarik behöver spela med andra offensiva spelare.

Abbott - Abbott - Foppa
Klasen - Wallmark - Ledin
Cehlarik - Olle - Hedman
Persson - Fogström - Trucken/Bryggman

Tror det var ungefär så jag komponerade kedjorna också nyligen. Foppa vore definitivt intressant med bröderna. Wallmark gjorde det kanon med Ledda och Klasen. Cehlarik och Hedman hade nog fungerat med Olausson. Dessutom skulle man sprida spetsen i laget. Var ju länge inne på att behålla Olausson och Klasen ihop och ett tag gick ju den kedjan riktigt bra också men senaste tiden har det inte blivit så mycket poäng därifrån. Dessutom gjorde ju Wallmark det otroligt bra i Olaussons frånvaro så tror inte den kedjan skulle bli sämre av att Olausson flyttades till en annan kedja. Däremot skulle den kedjan där Olausson hamnade förmodligen få ytterligare en dimension.

Det där känns som helt perfekta kedjor i mitt tycke, precis så skulle jag kunna tänka mig, inget snack.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Salle 6th januari 2014, 11:47

Vilken turnering han gör! Matchens lirare i två matcher och kunde blivit det i en tredje med enligt mig.. i finalen!

Hade vi haft JG i kassen hade det blivit guld.. Dansk släppte ju fler returer än någon annan.

Tror ni Rönken o Bulan såg alla matcher också? Isåfall måste de ju ha insett att vi ska in med Lucas i PP.

Ett första PP med Abbott-Abbott-Klasen-Wallmark-Frallan vore sjukt intressant tycker jag.

Så kan resten få lira i andra PP, typ Olausson-Persson-Hedman-Ledin-Gunnarsson
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Ingemar 6th januari 2014, 12:10

Salle skrev:Vilken turnering han gör! Matchens lirare i två matcher och kunde blivit det i en tredje med enligt mig.. i finalen!

Hade vi haft JG i kassen hade det blivit guld.. Dansk släppte ju fler returer än någon annan.

Tror ni Rönken o Bulan såg alla matcher också? Isåfall måste de ju ha insett att vi ska in med Lucas i PP.

Ett första PP med Abbott-Abbott-Klasen-Wallmark-Frallan vore sjukt intressant tycker jag.

Så kan resten få lira i andra PP, typ Olausson-Persson-Hedman-Ledin-Gunnarsson
Hoppas också att han får chansen till en större roll och tar den. Lite lik Klasen i PP-rollen så tror att det ultimata är att dom styr varsitt PP.
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av LulefanGBG 6th januari 2014, 16:15

Wallmark skall absolut få chansen högre upp i hierarkin och få spela med bättre spelare. Vill se honom med Ledin och Klasen som sagt. Han få bästa tänkbara miljö att utvecklas i på det viset. Dessutom är det med lite långsiktigt tänk av ganska stor betydelse att han hinner växa in i SHL inför nästa säsong med tanke på att vi riskerar att tappa både Klasen, Abbott X2 och Olausson. I värsta tänkbara fall blir det så och vi tappar våra första två centrar. Då måste Wallmark helt enkelt ta över en av de centerrollerna så varför inte låta honom få prova på det redan nu?

Abbott, Abbott, Forsberg
Ledin, Wallmark, Klasen
Cehlarik, Olausson, Bryggman (Trucken)
Hedman, Fogström, Persson

Extr: Fabbe, Mannberg, Trucken (Bryggman)

PP1.
Abbott, Abbott, Klasen
Wallmark, Fransson

PP2.
Cehlarik, Olausson, Forsberg
Kukan, Persson

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Rönken 6th januari 2014, 16:34

LulefanGBG skrev:Wallmark skall absolut få chansen högre upp i hierarkin och få spela med bättre spelare. Vill se honom med Ledin och Klasen som sagt. Han få bästa tänkbara miljö att utvecklas i på det viset. Dessutom är det med lite långsiktigt tänk av ganska stor betydelse att han hinner växa in i SHL inför nästa säsong med tanke på att vi riskerar att tappa både Klasen, Abbott X2 och Olausson. I värsta tänkbara fall blir det så och vi tappar våra första två centrar. Då måste Wallmark helt enkelt ta över en av de centerrollerna så varför inte låta honom få prova på det redan nu?

Abbott, Abbott, Forsberg
Ledin, Wallmark, Klasen
Cehlarik, Olausson, Bryggman (Trucken)
Hedman, Fogström, Persson

Extr: Fabbe, Mannberg, Trucken (Bryggman)

PP1.
Abbott, Abbott, Klasen
Wallmark, Fransson

PP2.
Cehlarik, Olausson, Forsberg
Kukan, Persson


Det där är uppställning som jag definitivt skulle kunna skriva under på, men jag tänkte väl mer på vad som är någorlunda rimligt att förvänta sig. Jag tror inte att vi får se alltför stora rockader i matchen mot AIK. Tror t.ex. att man behåller Ledin-Olausson-Klasen, samt att Mannberg förmodligen får mer speltid än vad jag hade önskat. Fabbe får nog en del samt att Bryggman skickas till Asplöven skulle jag tro. Cehlarik är nog lite svävande, kan bli Asplöven för honom också, tror inte på powerplay och lite speltid om det blir Luleå.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av NallePhu 7th januari 2014, 20:45

En fråga vad ser Rönken i Mannberg när han envisas med ha han med Abbottarna , Jag menar han gör inte en stavelse rätt ser hellre Pite-Foppa med dem framför osynlige Mannberg!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn 7th januari 2014, 21:06

Foppa kanske hamnar med bröderna till slut, men förra matchen klev Mannberg av tidigt och Forsberg gick in i nämnda kedja - och det såg inte bra ut, någonstans.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Bamsefar 7th januari 2014, 21:25

Old Brooklyn skrev:Foppa kanske hamnar med bröderna till slut, men förra matchen klev Mannberg av tidigt och Forsberg gick in i nämnda kedja - och det såg inte bra ut, någonstans.

Forsberg såg ut som om han struntat i försäsongsträningen, nä, men helt slut på ork och väldigt "flaxig", kan bara bli bättre.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av NallePhu 8th januari 2014, 08:51

Mannberg passar absolut inte i en 1:a femma hur än mycket än JR vill för något skumt är det med alla dessa chanser Mannberg får men likväl är en ren alibispelare, Om man nu ska prompt envisas så testa Bryggman m twinsen

Kan någon förklara för mig seriöst vad som gör Mannberg så stor i JR:s ögon att han får alla dessa chanser men inte lyckas???
Speeden + arbetet ja men sedan så??
Finns inget som han tillför utöver det liksom!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av MRGHOST 8th januari 2014, 09:48

Fan vilken kille asså, hoppas att han fick riktigt bra självförtroende efter detta. Han såg ju klasser bättre ut än andra stundtals. Riktigt bra med pucken och tog egna avslut.

Skriv upp han för framtiden, spola Mannberg..
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014

Inlägg av Old Brooklyn 8th januari 2014, 12:32

MRGHOST skrev:Fan vilken kille asså, hoppas att han fick riktigt bra självförtroende efter detta. Han såg ju klasser bättre ut än andra stundtals. Riktigt bra med pucken och tog egna avslut.

Skriv upp han för framtiden, spola Mannberg..
Spelfördelande center mot en speedig ytterforward. Knappast två spelare som tävlar om en och samma plats i laget.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014

Inlägg av MRGHOST 8th januari 2014, 12:41

Mannberg kan tävla med en sopgubbe istället. Han måste vara släkt med rönken, kan inte se någon annan anledning att en av shls sämsta spelare spelar i 1a femman hos ett topplag...
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn 8th januari 2014, 12:42

NallePhu skrev:Mannberg passar absolut inte i en 1:a femma hur än mycket än JR vill för något skumt är det med alla dessa chanser Mannberg får men likväl är en ren alibispelare, Om man nu ska prompt envisas så testa Bryggman m twinsen

Kan någon förklara för mig seriöst vad som gör Mannberg så stor i JR:s ögon att han får alla dessa chanser men inte lyckas???
Speeden + arbetet ja men sedan så??
Finns inget som han tillför utöver det liksom!
Kan väl vara det att kedjan som helhet har presterat betydligt bättre med Mannberg som tredjelänk än med någon annan denna säsong.

Bryggman? Om det är mål man saknar från Mannbergs klubba är väl knappast Bryggman ersättaren?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn 8th januari 2014, 12:53

MRGHOST skrev:Mannberg kan tävla med en sopgubbe istället. Han måste vara släkt med rönken, kan inte se någon annan anledning att en av shls sämsta spelare spelar i 1a femman hos ett topplag...
Du kan vara nedvärderande bäst du vill mot en lokal kille som offrat större delen av sitt halvvuxna liv till att ta en plats i laget vi alla hejar på, men själv tycker jag konstruktiv kritik är bättre ifall man nu inte vill att forumet ska se ut som vilket DIF-forum som helst där man hatar och hotar de egna spelarna. Och ur en konstruktiv synvinkel tycker åtminstone jag att det vore en urusel idé att ersätta Mannberg med Wallmark - speciellt eftersom de ofta spelar båda två och i helt olika roller.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av kniba 8th januari 2014, 13:01

Jag hoppas tränartrojkan vågar prova Frallan, Klasen, Olausson, Abbotts i en PP-lina, och ge Wallmark uppgiften att leda den andra. Fördelning av speltid? 75/25?

kniba

Antal inlägg : 103
Join date : 13-04-05
Ort : Pite

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av MRGHOST 8th januari 2014, 13:20

Jag hatar verkligen när folk ursäktar sig med att det är "en lokal kille"...som att det skulle spela nån roll?

Prestera och visa hjärta så räknar iaf jag den spelaren som en Lulespelare. Mannberg har fått chansen så många gånger utan att lyckas med någonting. Förutom att åka tomt och i fel situationer. Som Fabricius som åker och åker, men tänker hockey helt fel.

De har taskig tajming i sitt spel och kommer fel i princip i varje situation. Man önskar ju att de hade varit bättre än vad de är, det har ju varit kul för dem och för LHF med bra egna spelare. Men de skulle aldrig platsa i ett annat lag i SHL och det är bara Lule som daltar med "egna produkter".

Andra lag hade skeppat dem. De har fått chansen gång på gång.
Och det medan spelare som Wallmark, Bryggman och Cehlarik får dela på bänken eller Asplöven.
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Snikne Ville 8th januari 2014, 13:32

MRGHOST skrev:Jag hatar verkligen när folk ursäktar sig med att det är "en lokal kille"...som att det skulle spela nån roll?

Prestera och visa hjärta så räknar iaf jag den spelaren som en Lulespelare. Mannberg har fått chansen så många gånger utan att lyckas med någonting. Förutom att åka tomt och i fel situationer. Som Fabricius som åker och åker, men tänker hockey helt fel.

De har taskig tajming i sitt spel och kommer fel i princip i varje situation. Man önskar ju att de hade varit bättre än vad de är, det har ju varit kul för dem och för LHF med bra egna spelare. Men de skulle aldrig platsa i ett annat lag i SHL och det är bara Lule som daltar med "egna produkter".

Andra lag hade skeppat dem. De har fått chansen gång på gång.
Och det medan spelare som Wallmark, Bryggman och Cehlarik får dela på bänken eller Asplöven.
På vilket sätt tycker du att Mannberg o Fabircius konkurrerar om samma roller som de? Såvitt jag känner till har Mannberg betyligt mer tjänstgöring i Asplöven än någon av det tre du nämner.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av MRGHOST 8th januari 2014, 13:44

Öööh...de spelar hela tiden i roller som ska vara vigda åt producerande spelare? 1a femman, PP osv..

Att fabbe är bra i BP kan jag acceptera men han kan ju inte hålla pucken öht. Inte mannberg heller.

Att ge sådana spelare en plats i laget och sätta de unga talangerna på läktaren borde väl ses som fel?

Du kan ju ändå inte påstå att mannberg och fabbe endast spelas som bp-spelare eller grovjobbare?

Fan tränarna sätter ju in dem i pp...vansinne.
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av kniba 8th januari 2014, 14:09

MRGHOST skrev:Som Fabricius som åker och åker, men tänker hockey helt fel.

Det är intressant hur vi kan tycka och tänka så olika trots att vi följer samma lag och ser samma matcher. Personligen tycker jag Fabricius är en av lagets viktigaste spelare, passar perfekt in i spelsystemet och är en egen produkt från lokalområdet med ett hjärta för föreningen som bara kan jämföras med Sandströms. Problematiken börjar när man missar spelares roller och vilka förväntningar man därigenom har på spelare. Fabricius ska vara destruktiv, jobbig, checka och lira boxplay. Givetvis ett stort plus om det trillar in poäng- men det är inte hans uppgift. Fabricius personifierar Lule Hockey och osar föreningens kärnvärderingar.

Daniel Mannberg ska inte jämföras med Fabricius. Mannberg har många goda kvaliteter, men precis som många tycker kanske det inte räcker till för att spela i laget och allra minst i en ledande kedja. Tittar du på årets lag är jag dock inte förvånad över att Mannberg spelar med bröderna- han gör minst skada med dem. Brödernas tredjelänk har en tendens att försvinna helt, och i den rollen passar Mannberg bra. Huruvida Mannberg har en plats i föreningen i framtiden vet jag inte, men någonstans är jag övertygad om att Osten och tränartrojkan inte skulle tro så mycket på honom om de inte såg något vi inte ser.

kniba

Antal inlägg : 103
Join date : 13-04-05
Ort : Pite

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn 8th januari 2014, 15:08

MRGHOST skrev:Jag hatar verkligen när folk ursäktar sig med att det är "en lokal kille"...som att det skulle spela nån roll?

Prestera och visa hjärta så räknar iaf jag den spelaren som en Lulespelare. Mannberg har fått chansen så många gånger utan att lyckas med någonting. Förutom att åka tomt och i fel situationer. Som Fabricius som åker och åker, men tänker hockey helt fel.

De har taskig tajming i sitt spel och kommer fel i princip i varje situation. Man önskar ju att de hade varit bättre än vad de är, det har ju varit kul för dem och för LHF med bra egna spelare. Men de skulle aldrig platsa i ett annat lag i SHL och det är bara Lule som daltar med "egna produkter".

Andra lag hade skeppat dem. De har fått chansen gång på gång.
Och det medan spelare som Wallmark, Bryggman och Cehlarik får dela på bänken eller Asplöven.
Och jag hatar verkligen när folk ska förminska och trycka ner spelare i det egna laget med ovärdiga påhopp. Det handlar om hur man uttrycker sig om personer, och du lägger ribban lågt. Jag har sett detta förut - Modig, Petter Nilsson, med flera - och jag hatar det.

Och hjärta...det om något har väl Mannberg, kanske just för att han är "en lokal kille". Om hans övriga kapacitet sedan brister så betyder väl inte det att han ska behöva jämföras med sopgubbar av någon nolla på det egna lagets forum? Det krävs inte alls särskilt mycket talang för att uttrycka exakt dina åsikter men på ett värdigt sätt, men av någon anledning är det några som konstant misslyckas med det i forumet.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av MRGHOST 8th januari 2014, 15:25

Haha jag har väl rätt till min åsikt? Jagtycker att mannberg är den i särklass sämsta och minst viktiga spelaren i shl. Klart sämst.

Och jag kommer att tycka det tills han börjar pytsa 15+ mål i 1a femman. Sen ska spelare vara beredd på hårdare kritik av de egna fanssen som alltid finns kvar även när de försvinner. Jag brinner mer än de flesta för LHF och därför retar det mig nåt fruktansvärt när man ser särbehandlingen från tränarna.

Modig var en stor nolla och förtjänade, och förtjänar idag, all kritik. Inte alls nog bra. Punkt.

Och att du kallar mig för nolla utan att veta vem jag är är mycket intressant..

Jag kommer att stå med LHF tills det är dags att kliva i graven.
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn 8th januari 2014, 15:32

MRGHOST skrev:Haha jag har väl rätt till min åsikt? Jagtycker att mannberg är den i särklass sämsta och minst viktiga spelaren i shl. Klart sämst.

Och jag kommer att tycka det tills han börjar pytsa 15+ mål i 1a femman. Sen ska spelare vara beredd på hårdare kritik av de egna fanssen som alltid finns kvar även när de försvinner. Jag brinner mer än de flesta för LHF och därför retar det mig nåt fruktansvärt när man ser särbehandlingen från tränarna.

Modig var en stor fet nolla och förtjänade, och förtjänar idag, all kritik. Inte alls nog bra. Punkt.

Och att du kallar mig för nolla utan att veta vem jag är är mycket intressant..

Jag kommer att stå med LHF tills det är dags att kliva i graven.
Klart du har rätt till en åsikt, det har väl ingen motsatt sig till? Däremot verkar det inte gå hem att skilja på personliga påhopp och saklig kritik, så det är väl lika bra att vi lämnar det. Men att du känner att du måste förminska och håna (inte kritisera prestation) Mannberg i en tråd om Wallmark finner jag märkligt, och irriterande.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av MRGHOST 8th januari 2014, 16:09

Allt startade med att jag sa att u måste väl ända en sån som Wallmark peta ut mannberg mfl ur truppen efter en sån kanoninsats. Han har ju mest fått sitta på bänken, vara i ahc eller sitta på läktaren.

Då kritiserade jag mannberg i samma veva som jag tycker får förtroendet för ingenting match efter match. Han gör verkligen ingenting. Jag hade kunnat acceptera mannberg som en brukare i en 4e, men absolut inte i en leading line.

Wallmark skulle jag gärna se i 1a.
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av LulefanGBG 8th januari 2014, 16:16

MRGHOST skrev:
Modig var en stor nolla och förtjänade, och förtjänar idag, all kritik. Inte alls nog bra. Punkt.

Att du ens orkar häckla Modig nu flera säsonger efter han spelade hos oss ger utan att överdriva ett visst intryck av en tämligen bitter tillvaro.  Sleep 

Jag vet att det inte var du som nämnde honom först den här gången, men du bara kunde inte låta bli att nappa på den kroken va?  Rolling Eyes 
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av MRGHOST 8th januari 2014, 16:20

Nej jag avskydde verkligen att se Modig i LHF och skrattar gott åt de dumskallar som värvar honom. Helt värdelös.
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Slapshot 8th januari 2014, 16:42

Om det bara är hjärta för föreningen som krävs för att ta plats i laget så kan jag personligen snöra på mig skridskorna för fabbes eller mannbergs lön...inga problem. Självklart ska Wallmark gå före Mannberg alla dar i veckan, likaså Cehlarik. Folk får tycka vad dom vill men Mannberg är ingen spelare för SHL. Det är bara i Luleå en spelare som producerar noll framåt får spela i förstafemman. Det är ingenting elakt mot Mannberg personligen men han håller helt enkelt inte. Det är fakta oavsett vad frozarna tycker.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av MRGHOST 8th januari 2014, 16:51

Slapshot skrev:Om det bara är hjärta för föreningen som krävs för att ta plats i laget så kan jag personligen snöra på mig skridskorna för fabbes eller mannbergs lön...inga problem. Självklart ska Wallmark gå före Mannberg alla dar i veckan, likaså Cehlarik. Folk får tycka vad dom vill men Mannberg är ingen spelare för SHL. Det är bara i Luleå en spelare som producerar noll framåt får spela i förstafemman. Det är ingenting elakt mot Mannberg personligen men han håller helt enkelt inte. Det är fakta oavsett vad frozarna tycker.

Men gud så skönt att jag inte är den enda som tycker EXAKT likadant..fan ge mig hans lön så åker jag in med abbotarna. Jag kan åka skridskor, jag har spelat själv. Ge mig 150000/mån så ska jag också skrapa ihop 0 poäng
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn 8th januari 2014, 16:56

MRGHOST skrev:
Slapshot skrev:Om det bara är hjärta för föreningen som krävs för att ta plats i laget så kan jag personligen snöra på mig skridskorna för fabbes eller mannbergs lön...inga problem. Självklart ska Wallmark gå före Mannberg alla dar i veckan, likaså Cehlarik. Folk får tycka vad dom vill men Mannberg är ingen spelare för SHL. Det är bara i Luleå en spelare som producerar noll framåt får spela i förstafemman. Det är ingenting elakt mot Mannberg personligen men han håller helt enkelt inte. Det är fakta oavsett vad frozarna tycker.

Men gud så skönt att jag inte är den enda som tycker EXAKT likadant..fan ge mig hans lön så åker jag in med abbotarna. Jag kan åka skridskor, jag har spelat själv. Ge mig 150000/mån så ska jag också skrapa ihop 0 poäng
Det är fan imponerande att du inte förstår att jag håller med dig i sak. Det är hur du ger uttryck för din åsikt som jag kritiserar. Sen kan du väl inte på fullaste allvar tro att 150 000 kr per månad är lönen för någon av dessa spelare? Wallmark, Mannberg och Cehlarik ihop kommer inte ens i närheten av dessa summor.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Mr Bister 8th januari 2014, 17:22

Jag måste nog hålla med MRGHOST, man kan inte ha en sådan spelare som Mannberg i en producerande kedja däremot skall en sådan som Mannberg finnas i 4:e linen om han alls skall vara med i laget.
Fabbe tycker jag är gjuten i 4:e kedjan där man skall spela med hjärta och inte ha samma press att producera. däremot kan inte Wallmark spela med Abbotts han konkurrerar ju med Chris och inte med Mannberg.
Jag tycker man skall spela Bryggman med Abbotts.

Mr Bister

Antal inlägg : 1423
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Slapshot 8th januari 2014, 17:42

Ja man kan ju testa vem som helst med Abbotts, Mannberg har haft sina chanser och bränt dom för länge sedan. Testa trucken, Hedman, Bryggman, ja vem som helst men det verkar som att tränarna är skiträdda för förändringar...Wallmark borde få chansen med Klasen och Ledin. Olausson har inte många rätt just nu och att sära på Olausson och Klasen kan vara en god ide.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av icemask 8th januari 2014, 17:54

Grabbar sakta i backarna, att Wallmark gjort det bra inget snack om saken, men det var i JVM, just det JVM det är milsvidd skillnad att slå passningar i pp där än mot ett SHL lag som spelar bp.
Visst ska han få chansen men man måste skilja på vilken roll och spelstil man har, alla kan inte ersätta alla, ungefär som att Klasen skulle göra Hedmans jobb !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av LulefanGBG 8th januari 2014, 18:07

Slapshot skrev:Om det bara är hjärta för föreningen som krävs för att ta plats i laget så kan jag personligen snöra på mig skridskorna för fabbes eller mannbergs lön...inga problem. Självklart ska Wallmark gå före Mannberg alla dar i veckan, likaså Cehlarik. Folk får tycka vad dom vill men Mannberg är ingen spelare för SHL. Det är bara i Luleå en spelare som producerar noll framåt får spela i förstafemman. Det är ingenting elakt mot Mannberg personligen men han håller helt enkelt inte. Det är fakta oavsett vad frozarna tycker.
Det får man tycka och jag håller med dig om att Wallmark och Cehlarik borde få gå före Mannberg, men jag tycker inte att Mannberg är helt värdelös. Jag ser honom som en spelare som kan ta över en viktig roll i föreningen framöver. En helt annan roll än den som Cehlarik och Wallmark kommer att få. Jag är inte heller säker på att bröderna Abbotts är ultimata omgivningen för Wallmark eller Cehlarik att utvecklas i. Det är otroligt svårt att spela med bröderna och den som lirar med dem får ta ett ganska stort defensivt ansvar och försvinna en del i anfallszon då bröderna tenderar att söka varandra.

Wallmark kommer nog att få mer utrymme ganska snart tror jag. Förhoppningsvis Cehlarik också. Han har fått mer utrymme mot slutet och gjort det jäkligt bra tycker jag.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av LulefanGBG 8th januari 2014, 18:09

Mr Bister skrev:
Jag tycker man skall spela Bryggman med Abbotts.
Det vore något. Betydligt bättre än att sätta Wallmark, (som center) på kanten och förmodligen ganska mycket utan puck eftersom bröderna som sagt tenderar att söka varandra. Eller Cehlarik som också helst skall få ha lite puck.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn 17th januari 2014, 21:52

Som många redan konstaterat så funkar inte Olas och Klasens kedja just nu. Hur skiftar vi spelare utan att störa för mycket? Spelmässigt går det ju bra just nu.

Abbott - Abbott - Mannberg
Klasen - Wallmark - Hedman
Cehlarik/Trukhno - Olausson - Ledin
Fabricius - Fogström - Persson

Tja, jag börjar så tror jag.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av LulefanGBG 17th januari 2014, 21:56

Abbott - Abbott - Mannberg
Ledin - Wallmark - Klasen
Hedman - Olausson - Forsberg
Fabricius - Fogström - Persson

Extr. Trucken/Cehlarik.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn 17th januari 2014, 21:59

LulefanGBG skrev:Abbott - Abbott - Mannberg
Ledin - Wallmark - Klasen
Hedman - Olausson - Forsberg
Fabricius - Fogström - Persson

Extr. Trucken/Cehlarik.

Ja, var fan tappade jag Forsberg? Fast han var inte bra idag, men det var inte Cehlarik heller.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av farre 18th januari 2014, 16:57

Helt ärligt, Bryggman alla dagar i veckan framför LP
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av dubstep 19th januari 2014, 14:33

När jag tänker efter - fan vad bra lag vi hade förra säsongen!

Cam Abbott - Chris Abbott - Joonas Vihko
Toni Koivisto - Niklas Olausson - Linus Klasen
Sami Sandell - Mika Pyörälä - Linus Persson
Anton Hedman - Niklas Fogström - Jens Jakobs

Som natt och dag jämfört med årets trupp! Det är verkligen inte bra att vi har tagit ett steg i fel riktning. Dags att förstärka...


dubstep

Antal inlägg : 251
Join date : 13-10-04

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av LulefanGBG 19th januari 2014, 14:53

*Sami Sandell: Grym i sina bästa stunder men alldeles för ofta skadad. Tyvärr.
*Mika Pyörälä: Grym spelare men som sällan fick ut något av det offensivt. Förmodligen alldeles för kostsam i proportion till prestation.
*Jens Jacobs: Omtyckt slitvarg, men producerade inte nämnvärt mer än liknande spelare i årets trupp och det jobb han gjorde gör andra i år. (Platsade inte i Leksand i år f.ö.)
*Toni Koivisto: Förmodligen för dyr i proportion till prestation. För mycket glida runt på en skridsko.
*Joohnas Vihko: Saknad!

Av dem du nämner hade jag nog bara velat behålla Joonas Vihko. Tycker årets trupp ser mer spännande ut faktiskt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av LulefanGBG 19th januari 2014, 15:00

I fjol:
1,854 poäng/match
I år:
1,682 poäng/match (Hittills)

Alltså var vi i serien lite bättre i fjol, svårt att snacka bort men vi får se vilket poängsnitt vi landar på efter 55 omg. Jag tycker mig dock se mer potential i det här laget faktiskt. Finns fler som kan bryta mönstret och vi har lite större variation i vårt spel i år. Vi får väl summera efter säsongen och se. Dessutom tycker jag mig se att den trupp vi har nu är bättre rustad för att ta sig an framtiden.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Slapshot 19th januari 2014, 15:01

I dagens hockeycentralen så tror Sanny Lindström på Frölunda som utmanare till SAIK i vår, Boorken trodde på Växjö och Wikegård var övertygad om att det är Luleå som är främsta utmanare. Mest rutin, bästa målvakterna och stor revanchlust efter silvret förra året...Bara hoppas han har rätt då..

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av dubstep 19th januari 2014, 15:51

LulefanGBG skrev:*Sami Sandell: Grym i sina bästa stunder men alldeles för ofta skadad. Tyvärr.
*Mika Pyörälä: Grym spelare men som sällan fick ut något av det offensivt. Förmodligen alldeles för kostsam i proportion till prestation.
*Jens Jacobs: Omtyckt slitvarg, men producerade inte nämnvärt mer än liknande spelare i årets trupp och det jobb han gjorde gör andra i år. (Platsade inte i Leksand i år f.ö.)
*Toni Koivisto: Förmodligen för dyr i proportion till prestation. För mycket glida runt på en skridsko.
*Joohnas Vihko: Saknad!

Av dem du nämner hade jag nog bara velat behålla Joonas Vihko.  Tycker årets trupp ser mer spännande ut faktiskt.
Eller så kan vi göra så här:

Mika Pyörälä > Slava Trukhno
Toni Koivisto > Per Ledin
Sami Sandell > Karl Fabricius
Joonas Vihko > Daniel Mannberg
Jens Jakobs > Johan Forsberg

Det är ju ingen tvekan om att förra årets trupp var bättre. Vi nådde final dessutom och spelade hyfsat jämnt med SAIK de två första matcherna (?). Jag säger inte att spelarna vi hade var optimala utan jämför bara med årets trupp och konstaterar att vi har blivit sämre.


dubstep

Antal inlägg : 251
Join date : 13-10-04

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av dubstep 19th januari 2014, 16:06

LulefanGBG skrev:I fjol:
1,854 poäng/match
I år:
1,682 poäng/match (Hittills)

Alltså var vi i serien lite bättre i fjol, svårt att snacka bort men vi får se vilket poängsnitt vi landar på efter 55 omg. Jag tycker mig dock se mer potential i det här laget faktiskt. Finns fler som kan bryta mönstret och vi har lite större variation i vårt spel i år. Vi får väl summera efter säsongen och se. Dessutom tycker jag mig se att den trupp vi har nu är bättre rustad för att ta sig an framtiden.
Poängsnittet avslöjar inte allt även om det också är till fördel för förra årets lag. Vi nådde final förra året, i år kan vi lika gärna åka ut i kvartsfinal om vi ställs mot Färjestad t.ex. Hur kan du se mer potential i det här laget? Vi har Klasen, Olausson och Abbotts sen är det fruktansvärt slätstruket med en massa anonyma spelare. Min personliga åsikt är att Mannberg och Ledin inte är bra komplement till de spelarna heller. Ledin höll till i fjärdefemman i Hv71 och Mannberg var bara en i mängden i Asplöven och gjorde bara 3 mål på hela säsongen. Mannberg var ju sågad här på forumet för bara tio dagar sen. Klart som fan att vi är försvagade på alla sätt. Jag tycker även att defensiven var stabilare. Målvaktssidan är nog inte sämre nu när vi har Owuya, fast vi ska inte glömma att Johan Gustafsson gjorde en kanonsäsong: 93.3%, 1.7 GAA i grundserien och 92.5%, 2.03 GAA i slutspelet.

dubstep

Antal inlägg : 251
Join date : 13-10-04

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av LulefanGBG 19th januari 2014, 16:32

dubstep skrev:
LulefanGBG skrev:*Sami Sandell: Grym i sina bästa stunder men alldeles för ofta skadad. Tyvärr.
*Mika Pyörälä: Grym spelare men som sällan fick ut något av det offensivt. Förmodligen alldeles för kostsam i proportion till prestation.
*Jens Jacobs: Omtyckt slitvarg, men producerade inte nämnvärt mer än liknande spelare i årets trupp och det jobb han gjorde gör andra i år. (Platsade inte i Leksand i år f.ö.)
*Toni Koivisto: Förmodligen för dyr i proportion till prestation. För mycket glida runt på en skridsko.
*Joohnas Vihko: Saknad!

Av dem du nämner hade jag nog bara velat behålla Joonas Vihko.  Tycker årets trupp ser mer spännande ut faktiskt.
Eller så kan vi göra så här:

Mika Pyörälä > Slava Trukhno
Toni Koivisto > Per Ledin
Sami Sandell > Karl Fabricius
Joonas Vihko > Daniel Mannberg
Jens Jakobs > Johan Forsberg

Det är ju ingen tvekan om att förra årets trupp var bättre. Vi nådde final dessutom och spelade hyfsat jämnt med SAIK de två första matcherna (?). Jag säger inte att spelarna vi hade var optimala utan jämför bara med årets trupp och konstaterar att vi har blivit sämre.

Du glömde Wallmark och Bryggman.

I ett SM-slutspel med mer fysisk hockey, tätare matcher och där motivation alltid slår klass och där det handlar om att ge allt och våga ta för sig:
Hellre Karl Fabricius än Sami Sandell.
Hellre Per Ledin än Toni Koivisto.
Hellre Johan Forsberg än Jens Jacobs.
Hellre Wallmark än Mika Pyörälä

Vihko är den enda jag känner att vi inte riktigt ersatt på ett fullgott sätt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av LulefanGBG 19th januari 2014, 16:33

dubstep skrev:
LulefanGBG skrev:I fjol:
1,854 poäng/match
I år:
1,682 poäng/match (Hittills)

Alltså var vi i serien lite bättre i fjol, svårt att snacka bort men vi får se vilket poängsnitt vi landar på efter 55 omg. Jag tycker mig dock se mer potential i det här laget faktiskt. Finns fler som kan bryta mönstret och vi har lite större variation i vårt spel i år. Vi får väl summera efter säsongen och se. Dessutom tycker jag mig se att den trupp vi har nu är bättre rustad för att ta sig an framtiden.
Poängsnittet avslöjar inte allt även om det också är till fördel för förra årets lag. Vi nådde final förra året, i år kan vi lika gärna åka ut i kvartsfinal om vi ställs mot Färjestad t.ex. Hur kan du se mer potential i det här laget? Vi har Klasen, Olausson och Abbotts sen är det fruktansvärt slätstruket med en massa anonyma spelare. Min personliga åsikt är att Mannberg och Ledin inte är bra komplement till de spelarna heller. Ledin höll till i fjärdefemman i Hv71 och Mannberg var bara en i mängden i Asplöven och gjorde bara 3 mål på hela säsongen. Mannberg var ju sågad här på forumet för bara tio dagar sen. Klart som fan att vi är försvagade på alla sätt. Jag tycker även att defensiven var stabilare. Målvaktssidan är nog inte sämre nu när vi har Owuya, fast vi ska inte glömma att Johan Gustafsson gjorde en kanonsäsong: 93.3%, 1.7 GAA i grundserien och 92.5%, 2.03 GAA i slutspelet.
Därför att jag ser till helheten, inte bara jämför spelare mot spelare.

EDIT: Jag tillhörde inte en av dem som sågade Mannberg, jag har hyllat honom sedan han hamnade bredvid Abbotts.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 19 av 20 Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet