Om Forumet - förbättringar och förslag

+71
Metheuz
GrodanBoll
rasbiologen
Kagen
LHF96
RSD555
Jokerman
Lillajag
pingu
Pingis 11
Wolfhunter
nummer 17
hokkzorz
Ferros
Trötto
Redbear
JuniorX
Puckad
Kallepedal
JoakimJ
Patrik82
Slapshot
LuleåWinston
tibet
KaptenBlodskelett
Ingemar
Lulefan
Lasse Proppmätt
Diktatorn
Grizzly
Pajala
Micke80
LulefanGBG
Helge
Donowitz
Rönken
Norlin
Purre
Zeth
Lars158
Johan__
Pickadoll
#96
Chris Hendrix
FruktHamster
Rayko
Tigerman
storraggarn
Snikne Ville
Bamsefar
Beast.
Salle
Mange
Zeb Macahan
snuggles
MrA
Admin
chiII
NallePhu
Sven Savage
Lajon
JayDee
Urken
Myrman
Tony Moore
Högljudd
"CJ"
MickkeJ
Dave Rock
Hurlun
tvåplustvå
75 posters

Sida 1 av 15 1, 2, 3 ... 8 ... 15  Nästa

Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av tvåplustvå lör 21 jan 2012, 16:55

Eftersom detta forum är i sin linda, men onekligen verkar vara på gång, så tänkte jag att vi som gillar att diskutera Luleå Hockey skulle kunna använda denna tråden som en slags förslagslåda för förbättringar.

-Jag tycker att tiden bör ändras från AM/PM som det anges nu till vanlig 24-timmarsklocka.
-Gillar inte att "Hem-knappen" i menyn heter Index
-Calendar i menyn kan tas bort
-"Vanliga frågor" kan bytas ut mot en flik med ett par väldigt tydliga regler
-"Medlemslista" och "användargrupper" kan säkert tas bort för att ge ett mer stilrent och mindre plottrigt forum
-Om möjligheten och skillsen finns hos någon kunnig, så vore det extremt trevligt med en lite Luleå Hockey-inspirerad design på sidan!

Med design menar jag även dessa "Edit" och "Quote"-knappar etc...

Sedan såg jag nu att det finns en "Delete"-knapp på inlägg man skrivit själv, vilket jag tycker ska tas bort. Vill inte ha en massa inlägg som skapar debatt, för att ursprungspostaren sedan ska ta bort sitt inlägg som startade diskussionen, så att man inte fattar någonting när man läser. Då ser jag hellre att man får kontakta Moderator för borttagning om det nu är nödvändigt.
tvåplustvå
tvåplustvå

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Hurlun lör 21 jan 2012, 17:40

Kontrasten mellan bakgrund och text är bedrövlig i vissa fall. Bland annat ljusgrå text i mörkgrå bakgrund!
Hurlun
Hurlun

Antal inlägg : 123
Join date : 12-01-21
Ort : Norra Uppland

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Dave Rock lör 21 jan 2012, 18:51

Kanske skulle vara vit text istället för grå, det blir en skarpare kontrast och lättare att läsa.


Senast ändrad av Dave Rock den lör 21 jan 2012, 19:20, ändrad totalt 1 gång
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av MickkeJ lör 21 jan 2012, 19:00

Dave Rock skrev:Kanske skulle vara vit text istället för går, det blir en skarpare kontrast och lättare att läsa.
Ja, någon nyans av bruten vit som är lite ljusare än den nuvarande ljusgråa hade varit bra.
Antingen det eller ganska ljusröd (inte rosa) bakgrund med svart text.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av tvåplustvå lör 21 jan 2012, 19:11

Skulle det inte gå att helt enkelt ha vit bakgrund och svart text? Den vänstra kolumnen med användarnamn, antal inlägg etc, skulle ju kunna vara någon typ av grå, så blir det inte för mycket vitt?
tvåplustvå
tvåplustvå

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av MickkeJ lör 21 jan 2012, 19:13

tvåplustvå skrev:Skulle det inte gå att helt enkelt ha vit bakgrund och svart text? Den vänstra kolumnen med användarnamn, antal inlägg etc, skulle ju kunna vara någon typ av grå, så blir det inte för mycket vitt?
Personligen tycker jag att vitt och svart blir så tråkigt, jag tycker ett forum ska reflektera lagets färger, dvs svart, rött och gult.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Dave Rock lör 21 jan 2012, 19:14

Detta forum är bara några få timmar gammalt, så det är fortfarande få som vet om detta forum, ÄNDÅ så är det redan 26 registrerade
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av MickkeJ lör 21 jan 2012, 19:24


Här är mitt förslag till "Huvudtrådstrukturen" på forumet:

* LULEÅ HOCKEY
Här disskuteras föreningen Luleå Hockey.
Exempel på trådar: Nya loggan, Coop Arena, klubbdirektörerna/ledningen, Luleå Hockey i Media

* MATCHTRÅDAR
Luleå hockeys A-lags matcher så som elitserien, slutspel, träningsmatcher och European Throphy.

* SILLY SEASON & LAGET
Här disskuteras Luleås Silly Season, rykten och spelare men även laget och laguppställningar. Anledningen till att jag tycker att laget och laguppställningar ska vara med SS och inte typ "LULEÅ HOCKEY" är för att de till stor del överlappar varandra.
Säg att man skapar en tråd om en spelare som ryktas till LH under Silly Season och han sen blir klar för LH ska man då flytta den tråden om spelaren till "LULEÅ HOCKEY"? Starta en nya tråd som de gör på Luleåfans forum, dvs en tråd om spelaren "Pelle Pellesson" när han ryktas och sen en helt ny tråd kallad "Pelle Pellesson klar"? Otroligt onödigt och komplicerat.
Jag är av åsikten en spelare per tråd och låt den följa spelaren oavsett vad som händer. På SF:s forum kan man hitta typ 4 trådar om Bartecko samt Linus Omark, exempelvis "Omark-ostens nästa storvärvning?", "Linus Omark", "Omark uttagen till landslaget". Igen sjukt onödigt och komplicerat.
Utöver det säg att en spelare som just nu spelar i Luleå har en egen tråd där denne spelares prestationer disskuteras och denna spelares kontrakt är utgående. Ska en eventuell förlängning/förflyttning disskuteras i en ny tråd under SS?
Exempel på trådar: Laget och Laguppställningar 2011/2012, Luleås Silly Season 2011/2012, Tränarna, Janne Niinimaa, Linus Omark, Simon Hjalmarsson, Johan Gustavsson.

* LULEÅ HOCKEY JUNIORER
Här disskuteras Luleås juniorer och juniorlagen som J20, J18 och yngre. Kanske hela J20 och J18 serierna utöver bara Luleås lag?
Exempel på trådar: J20 laget 2011/2012, J18 laget 2011/2012, Matchtrådar.

* ELITSERIEN
Här disskuteras övriga Elitserien och dess utformning (14 lag, storlek på rinken, regeländringar?)
Exempel på trådar: Elitserien 2011/2012, Slutspelsvalet 2012, Elitseriens utformning, Kvalserien till Elitserien 2012, Matchtråd för Es-matcher, Modo, Skellefteå, Djurgården osv

* ÖVRIG HOCKEY
Här disskuteras all hockey utanför Elitserien så som landslag och övriga serier.
Exempel på trådar: EuroHockeyTour, NHL, Allsvenskan, VM, KHL, OS, Finska ligan.

* OFF-TOPIC
Allt som inte är hockeyrelaterat. Kanske också en tråd om forumet.


Vad tycker ni?
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Dave Rock lör 21 jan 2012, 19:29

MickkeJ skrev:
tvåplustvå skrev:Skulle det inte gå att helt enkelt ha vit bakgrund och svart text? Den vänstra kolumnen med användarnamn, antal inlägg etc, skulle ju kunna vara någon typ av grå, så blir det inte för mycket vitt?
Personligen tycker jag att vitt och svart blir så tråkigt, jag tycker ett forum ska reflektera lagets färger, dvs svart, rött och gult.

Jag tycker också det blir tråkigt med vitt och svart. Speciellt om bakgrunden är vit.
Men är bakgrunden svart och texten helvit så blir det lite roligare...

Fast i slutändan så måste ju även personer som av en eller annan anledning har sämre syn kunna läsa lätt. Det känns som prio ett...
Tror att Vit text med svart bakgrund funkar bra då det blir mer kontraster mellan färgerna....


Ser att man kan välja färger på texten här...ska testa lite...

Mörk Röd
Röd
Vit
Blå
Gul


Fanns fler färger att välja men gör bara ett litet test....
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Dave Rock lör 21 jan 2012, 19:34

Av dom färgerna så var det väl Mörkröd, Vit och Gul som stod ut mest.
Dock så tror jag den mörkröda och gula blir sämre när det står längre texter. Tror det flyter ihop lite....

Vit text, svart bakgrund blir mitt tips....
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av "CJ" lör 21 jan 2012, 19:51

I mina ögon blir vit text på svart bakgrund otroligt jobbigt att läsa, speciellt långa texter. Helvit text skulle ge mig huvudvärk Smile Jag tycker att textfärgen nu är bra, riktigt bekvämt att läsa men kanske skulle lite lite ljusare funka ännu bättre Smile Sen måste jag tacka för att det änteeerligen finns ett riktigt forum! Helnajs!
Om Forumet - förbättringar och förslag 14-85
"CJ"

Antal inlägg : 3
Join date : 12-01-21
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Högljudd lör 21 jan 2012, 21:15

Först återigen Urken stort TACK för detta initiativ.
SF dog sotdöden för länge sedan och vi troend har vandrat blinda i cyberdjungeln efter ett hak att idka trevlig LHF-samkväm, denna vandring är över nu - TACK.

En idè:
För att promota forumet och få andra vilsna att komma in i värmen vore en länk från Lule Hockey egen hemsida en fullträff.
Under gardinen "Supporter" skulle "Inofficiellt forum" sitta fint.
Så har tex FBK och det verkar funka bra.

Fortsatt trevlig helg
Högljudd
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Tony Moore lör 21 jan 2012, 22:21

Vit/LHF-gul bakgrund med svart text, en annan "gamling" kan ju knappt läsa vad som står skrivet, ändra snarast bakgrund, tack! Annars ett jäkligt bra forum (tänk om LHF kunde anamma detta..).
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7652
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Myrman lör 21 jan 2012, 22:35

tvåplustvå skrev:Skulle det inte gå att helt enkelt ha vit bakgrund och svart text? Den vänstra kolumnen med användarnamn, antal inlägg etc, skulle ju kunna vara någon typ av grå, så blir det inte för mycket vitt?
Inte för att jag har så mycket att tillägga när det gäller forumets utformning, men Grattis tvåplustvå till den snyggaste avataren hittills Smile
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken sön 22 jan 2012, 02:20

Som ni förhoppningsvis kan se så har jag tagit bort kalendern, som var rätt onödig. En kul grej som vi kanske kan plocka fram senare vid behov, men för tillfället är den borttagen.

Sedermera så har jag ändrat textfärgen så det blev mer lättläsligt, i mitt tycke. Problemet som uppstod nu är att "andrahandscitaten" blir svåra att läsa av den enkla anledningen: vit bakgrund + vit text. Så jag gav helt enkelt all citerad text en röd färg. Denna färg är varken optimal eller slutgiltig, men jag hoppas att folk kommer att stå ut med den ett tag framöver. Om inte - gör ett inlägg här så ska jag se vad jag kan göra för att kompromissa.

Att få in lagets färger på forumet för att göra det mer "hemtrevligt" är en jättebra idé. Däremot så saknar jag det spatiala seende som hade varit en bra egenskap i denna fråga. Så posta förslag på hur detta skulle kunna se ut!

Några förbättringar varje dag anser jag vara en bra riktlinje som jag ska se till att följa.

Vad jag förstått så verkar detta forum vara uppskattat bland många forumister, så har jag valt att också ordna ett ordentligt domännamn. Förslag på vad det skulle kunna vara får ni skriva här i tråden.

Det måste dock vara ett sammanhängande namn, som ska sluta på antingen .com / .net / .biz eller .org

Exempel:

"The domain name luleahockeyforum.net seems to be available."
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av MickkeJ sön 22 jan 2012, 10:23

Ett förslag: Just nu hamnar avatarbilden ovanför namnet på användaren (se till vänster). Det är ju lite annorlunda, borde det inte vara användarnamnet allra högst upp och gärna i lite större text? Går det att göra?
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av JayDee sön 22 jan 2012, 14:02

Skulle dra iväg ett inlägg med en länk till en artikel och fick följande meddelande: "New members are not allowed to post external links or emails for 7 days. Please contact the forum administrator for more information."

Kanske något att fixa, ingen jättebugg men blir lite jobbigt att inte kunna länka något inom en vecka trots allt.
JayDee
JayDee

Antal inlägg : 594
Join date : 12-01-21
Age : 34
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av MickkeJ sön 22 jan 2012, 14:25

Ett till förslag: Som det är nu så verkar den svarta linjen som delar ett inlägg från ett annat försvinna mellan de inlägg som är lite längre ned på en sida. Det gör att inläggen "flyter ihop" till en stor grå bakgrund. Antar att det är någon bugg då det inte händer överst på sidorna. Går det att fixa?
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av MickkeJ sön 22 jan 2012, 16:47

Ytterligare två synpunkter:
1. Det verkar som ordet Diskuteras bara stavas med ett "s" i början och inte "disskuteras". Jag såg att du Urken verkar ha kopierat min text lite grann som jag skrev i inlägget igår så jag får väl först tacka för att du lyssnade på mina synpunkter och sen be om ursäkt för min dåliga stavning Embarassed Det kanske borde fixas i huvudmenyerna.

2. Varje gång när jag ska skriva ett nytt inlägg i en tråd håller jag nästan på att klicka på knappen "new thread" eftersom den kommer före knappen för "nytt inlägg". Går det att byta plats på dom eller göra knappen "new thread" mindre framträdande?
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av MickkeJ sön 22 jan 2012, 18:03

Tusan också, verkar som att när jag startade matchtråden Luleå-Frölunda igår skrev jag fel rubrik. Det ska vara Elitserieomgång 50 och inte 41, det här är en match som spelas ganska långt i förväg. Kanske du kan fixa det Urken?

Utöver det borde matchtråden Luleå-AIK kanske heta "2012-01-21, Elitserie Omgång 40, Luleå - AIK", det kanske bara är jag som är petig men jag tycker det är väldigt snyggt och lättläst när alla matchtrådar är i samma stil, det blir mer praktiskt så och sen ser alla hur matchtrådsrubriken "ska" se ut och de flesta följer då det. Kolla bara på Svenska Fans matchtrådar, efter ett tag började alla följa "standarden".
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av tvåplustvå sön 22 jan 2012, 18:41

MickkeJ skrev:Tusan också, verkar som att när jag startade matchtråden Luleå-Frölunda igår skrev jag fel rubrik. Det ska vara Elitserieomgång 50 och inte 41, det här är en match som spelas ganska långt i förväg. Kanske du kan fixa det Urken?

Jaha, oj, är det en flyttad omgång? Det var jag som testade rapportera-funktionen och skrev till Admin att det måste ha blivit fel i rubriken... för det stod 50 innan Embarassed
tvåplustvå
tvåplustvå

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av MickkeJ sön 22 jan 2012, 19:06

tvåplustvå skrev:
MickkeJ skrev:Tusan också, verkar som att när jag startade matchtråden Luleå-Frölunda igår skrev jag fel rubrik. Det ska vara Elitserieomgång 50 och inte 41, det här är en match som spelas ganska långt i förväg. Kanske du kan fixa det Urken?

Jaha, oj, är det en flyttad omgång? Det var jag som testade rapportera-funktionen och skrev till Admin att det måste ha blivit fel i rubriken... för det stod 50 innan Embarassed
Haha, Så jag hade skrivit rätt först? Very Happy
Du kan hitta spelschemat på hockeyligan.se under matcher. Där ser man att det är omgång 50, schemat är ju rätt så hoppigt denna säsong.


EDIT: Jag ser att admin har fixat felstavningarna diskutera/disskutera, bytt tillbaka till det rätta "50:e omgången" samt snyggat till rubriken på matchtrådarna nu. Bra jobbat!
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av JayDee sön 22 jan 2012, 20:01

MickkeJ skrev:
tvåplustvå skrev:
MickkeJ skrev:Tusan också, verkar som att när jag startade matchtråden Luleå-Frölunda igår skrev jag fel rubrik. Det ska vara Elitserieomgång 50 och inte 41, det här är en match som spelas ganska långt i förväg. Kanske du kan fixa det Urken?

Jaha, oj, är det en flyttad omgång? Det var jag som testade rapportera-funktionen och skrev till Admin att det måste ha blivit fel i rubriken... för det stod 50 innan Embarassed
Haha, Så jag hade skrivit rätt först? Very Happy
Du kan hitta spelschemat på hockeyligan.se under matcher. Där ser man att det är omgång 50, schemat är ju rätt så hoppigt denna säsong.


EDIT: Jag ser att admin har fixat felstavningarna diskutera/disskutera, bytt tillbaka till det rätta "50:e omgången" samt snyggat till rubriken på matchtrådarna nu. Bra jobbat!


Då är det bara kvar att fixa särskrivningen i elitserieomgång (ja, jag är också petig)...
JayDee
JayDee

Antal inlägg : 594
Join date : 12-01-21
Age : 34
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Mobil vy

Inlägg av Lajon sön 22 jan 2012, 20:31

Jag testade mobilvyn som såg väldigt bra ut på Iphone, men man kan tyvärr inte göra några inlägg?
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av MickkeJ mån 23 jan 2012, 00:38

En fråga till "Urken": är det du Urken som är signaturen "Admin" eller är ni två personer som håller i forumet? Lite nyfiken bara Smile

Sen undrar jag lite över regeln att man inte får posta länkar förrens man varit medlem i 7 dagar, antar att det är någon grundinställning för att förhindra spam och reklam men går inte det att ta bort? Det är rätt så irriterande, kommer det in någon och spammar så får vi väl rapportera detta och stänga av dem.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken mån 23 jan 2012, 00:53

MickkeJ skrev:En fråga till "Urken": är det du Urken som är signaturen "Admin" eller är ni två personer som håller i forumet? Lite nyfiken bara Smile

Sen undrar jag lite över regeln att man inte får posta länkar förrens man varit medlem i 7 dagar, antar att det är någon grundinställning för att förhindra spam och reklam men går inte det att ta bort? Det är rätt så irriterande, kommer det in någon och spammar så får vi väl rapportera detta och stänga av dem.

Det är endast jag som håller på med detta forum för tillfället. Min förhoppning är att jag ska få hjälp av någon kunnig, då jag har sådana i mina vänskapskretsar. Enda problemet är att några av dessa fått storhetsvansinne och ska ha flera lax för att hjälpa en vän. Detta resulterade i att jag nu sitter och läser script hit och dit någon timme per dag för att försöka få ordning på saker och ting.

Förstår att det är irriterande att inte kunna skicka länkar, men den inställningen är inbakad i ett script som jag inte vågar ändra på riktigt än. Sedermera så tycker jag att det är rätt bra med en veckas väntetid för att kunna distribuera länkar för att undvika spam. Det jobbigaste är ju ändå bara nu i början för er riktiga användare som inte kommer hit för att trolla.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av MickkeJ mån 23 jan 2012, 01:00

Det är lugnt, vi får klara oss utan länkar ett tag.

Låter jobbigt om dina kompisar vill ha betalt för att hjälpa till. Det kanske finns någon här på forumet som är bra på detta?
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken mån 23 jan 2012, 09:20

* Har tagit bort knappen för att radera sitt eget inlägg. Även kommit underfund med hur man byter plats på "post reply" och "new topic", dock endast ikonerna, inte själva funktionen.

* Ändra klockan till 24h-klocka görs via din profils egna inställningar. Profil > Inställningar > date format

* Ordnat så att ni nu kan posta länkar. Detta var inte lika svårt som jag trodde.

* Namnet på tråden behöver nu endast innehålla 2 tecken, innan var det 10.

www.luleahockey.se

Sitter och klurar lite på detta just nu, samt varför inläggen flyter ihop längre ner i trådarna. Det finns ett lätt sätt att lösa problemet på - att endast ha 6/7 inlägg per trådsida, men då blir det så himla många sidor istället. Så prio ett ligger på att åtgärda detta.

** Problemet med att inläggen flyter ihop är nu fixat. Stort tack till Dyplin!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken mån 23 jan 2012, 11:45

Har även ändrat så att alla "celler", scrollfält/fält där du kan skriva, blir en mörkrödbrunish färg. Detta av den enkla anledningen att man inte kunde se vad som stod i en "scroll-lista" tidigare. Meningen var att endast göra om färgen i just dessa flervalsfält, exempel: tidszoner. Detta resulterade dock i att även fälten där man skriver sina inlägg fick samma färg. Jag som inte har några som helst problem att se denna matta, vita text mot denna röda bakgrund, tycker att det blev rätt fränt mot den mörka bakgrunden.

Däremot så förstår jag om folk har svårt att läsa texten. Isåfall byter jag till en annan passande färg. Vill ha en löpande dialog med forumets användare om förbättringar och allt vad det innebär, så dra er inte för att posta här! Läser Ditt inlägg samma dag som du postar det.

Hoppas att folk inte hinner få fnatt på denna nya färg medan jag blir borta några timmar.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Sven Savage mån 23 jan 2012, 18:20

Urken,

jag arbetar ofta med att ge konstruktiv kritik till folk och med tiden lär man sig att det effektiva sättet att fokusera på sådant som bör ändras har en nackdel:

Man glömmer bort att påpeka att >>95% är bra, och nämner bara de <<5% som bör ändras.

Den sortens feedback blir inte så kul för den som tar emot den.

Men var så säker på att alla här verkligen har just den åsikten - att du gjort och gör en fantstisk och strålande överljuvlig insats!

Och att de som ger förslag bara är "effektiva" och avstår från det de anser som självklart - att det här är för jävla bra:-)

Detta om avdelningen positiv feedback.

Såg att en kallepedal reggade sig för att grina över nya UrkenForum på SvenskaFans sida och du svarade artigt. Den kritiken var ju osedvanligt okunnig så den är bara att skita i.

Personligen har jag gillat idén att hockeyintresserade från olika klubbar kan träffas och diskutera men allvarligt talat fungerade det inte på SvenskaFans. På slutet var det väl bara Sir Pinkley som var vettig och några enstaka Skellefteå-supportrar som dock sällan kom på besök. Men dessa uppvägdes negativt av alla idiotiska troll som saboterade.

Men visst vore det utmärkt om Luleå Hockeys officiella sida länkade till ett Forum. Faktum är att detta ditt UrkenForum mycket väl kan komma att fungera som samma sorts Forum som Warulfven länkar till från sin officiella hemsida - under rubriken inofficiellt Forum för Färjestads BK".

Kanske kan detta "UrkenForum" utvecklas och fungera väl och framledes kan man mycket väl köra en framstöt till Luleå Hockey att länka till ett inofficiellt Forum. Luleå Hockey har ju web-kunnigt folk Robert och Terva - som väl känner problemet. Inte omöjligt att det skulle kunna gå.

Det var ju för övrigt så Luleå Hockeys officiella hemsida startade, från ett Forum startat på Luleå Tekniska Universitet av Jesper och Per, som sedan lyftes in till att bli officiellt Forum för Luleå Hockey. Där det tyvärr dog, hemsökt av trollen Pekka och Hannu.

På tal om det är det antagligen något du får vara beredd på. Just nu finns det ett 30-tal seriösa Luleå-intresserade här och det kan mycket väl bli dubbelt så många och ännu fler och fungera utmärkt. Men ju mer populärt, desto större är risken att dra till sig troll så det är bara att vara beredd på att den tiden kommer. Det är nog jäkligt trist att behöva renhålla på sådant sätt men lika bra att vara beredd: Varna en gång - avlogga nästa gång. Gissningsvis reggar trollen sig igen för att sabotera, men kan du ha spärr på IP-nummer eller så löser det väl sig.

Återigen: APPLÅD!
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken mån 23 jan 2012, 18:45

Dina ord värmer Sven, det ska du veta! Samtidigt som allt det dåliga måste lyftas fram för att vi ska kunna jobba på det tillsammans, annars kommer det ju aldrig att bli någon skillnad!

Jag har möjlighet att IP-banna folk som inte kan bete sig ordentligt, så problemet med "trolls" kommer inte bli något större problem, får vi hoppas.

Slutligen, så har jag haft mailkontakt med Jonas Åström från SvenskaFans för att se om det vore möjligt att länka vidare från deras forum till vårt. Detta skulle kunna generera fler läsare och användare. Däremot så håller ju, som många vet, alla "troll" till där också. En länk från Luleå Hockeys officiella hemsida vore mumma, skulle jag tro. Fast jag vill få forumet till full funktionalitet först, innan jag börjar vifta med det framför de ansvariga i Luleå Hockey. Får vi igång det och allt rullar på, så kanske detta kan bli verklighet. Min förhoppning är att vi ska kunna dela med oss av våra tankar och funderingar, samt få ta del av fakta. Fakta som Du, Sven, ofta bistår med. Du med all din "satsestik" (eller hur var det?) bidrar i allra högsta grad till en högre standard på vilket forum som helst.

Återigen, tack för lovorden!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av MickkeJ mån 23 jan 2012, 19:09

Håller helt med Sven, ett jättebra jobb och alla anmärkningar som kommer är ju egentligen bara småsaker.

Ett tips är väl att du kommer behöva några moderatorer förutom dig själv. Det kommer alltid komma in idioter (speciellt motståndarfans under pågående match i matchtråden) som vill spamma, provocera och förstöra. Dessa individer kan komma när som helst under dygnet och det är ju omöjligt för en enda person att ha koll hela tiden. Exempelvis FBK, HV och linköpings forum har ju typ 8 moderatorer. Nu har de ju många fler användare men principen om förstörande idioter gäller fortfarande.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av MickkeJ mån 23 jan 2012, 19:11

Kom på en till småsak som kan vara bra att åtgärda om det går: när det står "senaste inlägget" så står det "today at". Går det att ändra till "idag kl"?

EDIT: när det står vem som startat en tråd står det "By" istället för "av" eller "startad av" och sen användarens namn.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av NallePhu mån 23 jan 2012, 20:47

Plocka bort funktionen prenumerera på inlägg i trådarna eller så att man kan ta bort den funktionen den fyller ju mailboxen!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18195
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av MickkeJ mån 23 jan 2012, 21:01

NallePhu skrev:Plocka bort funktionen prenumerera på inlägg i trådarna eller så att man kan ta bort den funktionen den fyller ju mailboxen!
En egen inställning.
Se menyn under headern. "Profil" > "Inställningar" > "Underrätta mig alltid via e-post vid svar" svara Nej.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av chiII mån 23 jan 2012, 21:27

Först vill jag bara tacka för ett riktigt fint forum som förhoppningsvis kan medföra en livfull debatt kring LHF som vi tyvärr saknat det senaste året efter SF:s uppgradering. Tack!

Personligen föredrar jag mörk text mot ljus bakgrund då jag tycker det är bekvämare att läsa längre texter så. Dock har jag inget större problem med färgerna som det är nu, det fungerar iaf.

En funktion jag önskar mig om det är möjligt att implementera är en sorts snabbsvar där man inte behöver klicka på reply för att skriva i en tråd utan enbart kan skriva i slutet av sidan när man är inne och läser i en tråd.

chiII

Antal inlägg : 1033
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av chiII mån 23 jan 2012, 21:29

MickkeJ skrev:
NallePhu skrev:Plocka bort funktionen prenumerera på inlägg i trådarna eller så att man kan ta bort den funktionen den fyller ju mailboxen!
En egen inställning.
Se menyn under headern. "Profil" > "Inställningar" > "Underrätta mig alltid via e-post vid svar" svara Nej.

Kan dock önska att detta alternativ skulle vara förifyllt för nya användare. Borde rimligen gå att fixa rätt enkelt?

chiII

Antal inlägg : 1033
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken mån 23 jan 2012, 21:30

chiII skrev:Först vill jag bara tacka för ett riktigt fint forum som förhoppningsvis kan medföra en livfull debatt kring LHF som vi tyvärr saknat det senaste året efter SF:s uppgradering. Tack!

Personligen föredrar jag mörk text mot ljus bakgrund då jag tycker det är bekvämare att läsa längre texter så. Dock har jag inget större problem med färgerna som det är nu, det fungerar iaf.

En funktion jag önskar mig om det är möjligt att implementera är en sorts snabbsvar där man inte behöver klicka på reply för att skriva i en tråd utan enbart kan skriva i slutet av sidan när man är inne och läser i en tråd.

Det finns en sådan funktion, den är dock avaktiverad för tillfället. Tänkte att jag skulle prova den inatt och kanske också lägga till den om den är fullt funktionell.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Admin mån 23 jan 2012, 21:38

Nu har du fått din efterfrågade funktion med snabbsvar. Hoppas det duger.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av chiII mån 23 jan 2012, 23:30

Strålande! (Skrivet via snabbsvar)

Edit: Ser ut att fungera finfint, tack!

chiII

Antal inlägg : 1033
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Ingen reklam!

Inlägg av Urken tis 24 jan 2012, 12:59

Har nu gjort mig av med den lilla reklam som fanns på hemsidan. ("vinn en gratis telefon/vad det nu var", och den reklam som fanns inne på allas profiler).

Nästa investering blir att få till ett vettigt domännamn. Kommer skapa en tråd för en omröstning av detta.

Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av MickkeJ tis 24 jan 2012, 13:46

Har röstat om domännamnet nu, kul idé att alla får tycka till.
Kan du också fixa denna rubrik: http://luleahockey.swedishforum.net/t19-chris
från "Chris" till "Chris Abott". Nog för att folk fattar vem som menas men det ser ju lite bättre ut och är mer överskådligt, speciellt när det blir fler och fler trådar eftersom.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken tis 24 jan 2012, 13:50

MickkeJ skrev:Har röstat om domännamnet nu, kul idé att alla får tycka till.
Kan du också fixa denna rubrik: http://luleahockey.swedishforum.net/t19-chris
från "Chris" till "Chris Abott". Nog för att folk fattar vem som menas men det ser ju lite bättre ut och är mer överskådligt, speciellt när det blir fler och fler trådar eftersom.

Fixat! Tack för att du deltog och röstade.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av MickkeJ tis 24 jan 2012, 14:56

Jag vidhåller att jag tycker designen ska vara röd för att följa luleås färger.
Typ något liknande denna: http://demo.nicetheme.com/forum?theme_id=164493
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken tis 24 jan 2012, 15:09

Jag hade tänkt att byta till ganska precis det där temat lite senare. Har ett "testforum" som jag kommer bygga upp, för att sedan bara kopiera över allting till detta forum så snart jag fått ihop så texter etc fungerar. Hoppas att du inte har alltför bråttom, då detta inte kommer att hända imorgon direkt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av MickkeJ tis 24 jan 2012, 16:33

Oj, låter bra! Jag har inte alls bråttom. Egentligen funkar det nuvarande utmärkt men jag tänkte det kunde vara kul med Luleåhockeyinspirerad design istället för "bara" en snygg design. Men det blir säkert jättebra iaf!
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Lajon tis 24 jan 2012, 17:07

Hur är det med Mobil Vyn, är det tänkt att man skall kunna posta i den, eller skall man bara kunna läsa?
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken tis 24 jan 2012, 17:13

Mobilvyn är endast till för läsning. Vill man posta så kan man snabbt klicka på "classic version" längst ner på sidan (i mobilvyn) och sedan posta därifrån. Vissa kanske anser att man då lika gärna kan göra allt via den vanliga sidan, men ofta har man ett segt mobilt internet och då är den mobila versionen, som inte är en lika 'tung' sida att ladda, ett bra verktyg att snabbt läsa de senaste inläggen - var du än befinner dig.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Kallepedal ons 25 jan 2012, 15:50

Ja du Svenne S, du fortsätter i samma stil. Du skriver "Såg att en kallepedal reggade sig för att grina över nya UrkenForum på SvenskaFans sida och du svarade artigt. Den kritiken var ju osedvanligt okunnig så den är bara att skita i" Vad var det för osedvanligt okunnigt i mina funderingar? Jag ser bara inte vad som är så mycket bättre med detta Forum. Snälla, förklara det för mig som är osedvanligt okunnig.

Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Dave Rock ons 25 jan 2012, 18:28

Jag förstår inte hur man inte kan se vad som är mycket bättre med detta forum jämfört med SFs.

Här ser du direkt om och vars det skrivits nya inlägg.
På SF måste du avlägga en kvart och gå igenom allt föra att se om det skrivits något nytt.

Här kommer du direkt till slutet när du skriver inlägg.
På SF måste du klicka och scrolla till förbannelse.

Sedan skrev du på SF att du tycker att Luleå Hockey ska hålla i forum.
Ja självklart är det så men det har man sedan länge valt att inte göra.
Varför kan inte vi som vill skriva på forum då ordna ett eget väl fungerande?



Edit: Ser nu att SFs Luleå sida inte ens har ett trådforum nå mer.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 15 1, 2, 3 ... 8 ... 15  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet