Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

+82
Xinpei
Loop
Flippass
lhffan
trallgöken
BVbanan
SatanicPanic
SkuggansSkugga
Mantz
Diktatorn
LinusFröbergsMustasch
PM
Panikvärvning
Kneten
Monco
Titan 4020
Danneja
Serkan122
Burskydd
Pastorn
Kicko
Lars158
Rönken
Lulefan
Braun
Xerzocx
Kanellängd
Jokerman ll
Atlet
Kagen
Old Brooklyn
Qirren
delphi
Norlin
Jokerman
Sir Prozac
CKa
Mr Bister
Lajon
LHF96
zamboni
pingu
kokostrollet
amarule
Tackleberry
Sportchefen #2
farre
Jonken
Jojjan
Ivanhoe
LulefanGBG
Högljudd
JoakimJ
Pajala
vanten90
Dilox
Micke80
Björnpappa
Salas
Lulejoe
NallePhu
LubosC
Dustin
Sundance Kid
Lehto
Rikky
Lasse Proppmätt
icemask
ezz
Urken
Tony Moore
oggskar
Redbear
Snikne Ville
Hankburger
Tigerman
Bamsefar
Donowitz
Blinders
GustenA
Puckad
Wolfhunter
86 posters

Sida 2 av 17 Föregående  1, 2, 3 ... 9 ... 17  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tigerman ons 15 apr 2020, 19:37

Urken skrev:
Snikne Ville skrev:5 månader till premiär, jag känner mig relativt säker på att serien går igång som planerat.

Och jag är fortfarande helt tom efter hur fjolårets säsong avslutades. Således tänker jag räkna med att det inte blir någon SHL-hockey 20/21.
Själv är jag då inte helt säker på att det kommer att kunna startas med normal publikkapacitet. Så länge smittan finns i samhället verkar det rätt ogenomtänkt att tränga ihop 1000 pers på H, så det vill till att man får full kontroll på det tills dess.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Puckad fre 24 apr 2020, 16:51

Rubriken "Fokus på långsiktig framgång" sänder signaler om att nästa år inte blir vad vi alla drömt om, och att fokus är överlevnad, inte att spänna bågen i år.

https://www.luleahockey.se/article/4cg1ak9dt-30c4d/vd-blogg-fokus-pa-langsiktig-framgang?fbclid=IwAR1nrw6dv7J9UG2YKek3CGOt-n4Mi51i97Cm0s9XRE4sXAHMC0pu2wYNT2Y
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Dustin fre 24 apr 2020, 17:44

Piss Corona. När vi äntligen ska vinna guldet och på rätt väg överlag i föreningen så förstör ett jävla virus framtiden. Usch.

Dustin

Antal inlägg : 6921
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Puckad fre 24 apr 2020, 22:49

Määk skrev:Piss Corona. När vi äntligen ska vinna guldet och på rätt väg överlag i föreningen så förstör ett jävla virus framtiden. Usch.
Det pratas om att det är samma för alla. Men det är det inte. Föreningar med stark kassa och pengar på hög kan hantera det här på ett lugnare sätt.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Wolfhunter lör 25 apr 2020, 14:23

Swishar på. Många bäckar små. Vi mot dem.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1169
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Sundance Kid lör 25 apr 2020, 15:08

Sundance Kid skrev:Någon som vet om SHL-klubbarna har tvingast betala tillbaka delar av tv-ersättningen man fått från cmore för denna säsong?

Det kommer en del rapporter från England att Premier League-lagen är väldigt angelägna om att spela klart säsongen även om det blir inför tomma läktare eftersom annars tvingas klubbarna betala tillbaka stora pengar till tv-bolagen.

Svarar på min egen fråga här. Det stod i dagens kuriren att cmore eventuellt inte kommer att betala ut hela tv-ersättningen till SHL-klubbarna då säsongen inte färdigspelades. Nämndes också i samma artikel något om att SHL-sponsorn Bettson kanske inte kommer betala ut full ersättning. Så det kan bli en del pengar i intäkter som försvinner här. Dock så drabbas alla klubbar i ligan av detta.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av LubosC tor 30 apr 2020, 06:19

Gissar att många här inte har twitter så klistrar in en print från Stefan Enboms twitterkonto.

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Screen11
Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Screen12
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av NallePhu tor 30 apr 2020, 08:45

LubosC skrev:Gissar att många här inte har twitter så klistrar in en print från Stefan Enboms twitterkonto.

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Screen11
Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Screen12
Bra jobbat bara forts behövs ca 1,5mille/säsong för Komarek bara jobba på, Lassi kommer lösa sig via externa sponsorer det är redan klarlagt....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18257
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Lulejoe tor 30 apr 2020, 15:52

NallePhu skrev:
LubosC skrev:Gissar att många här inte har twitter så klistrar in en print från Stefan Enboms twitterkonto.

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Screen11
Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Screen12
Bra jobbat bara forts behövs ca 1,5mille/säsong för Komarek bara jobba på, Lassi kommer lösa sig via externa sponsorer det är redan klarlagt....

Låter kanon Smile som jag  tidigare har sagt swishar jag minst en gång i månaden nu. Hoppas att många fler hjälper till.
Lulejoe
Lulejoe

Antal inlägg : 169
Join date : 18-12-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Wolfhunter tor 30 apr 2020, 16:52

Jag sade upp Cmore och de slantarna kan klubben i mittt Älska

Wolfhunter

Antal inlägg : 1169
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore tor 30 apr 2020, 17:07

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7699
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Bamsefar tor 30 apr 2020, 20:41

Wolfhunter skrev:Jag sade upp Cmore och de slantarna kan klubben i mittt  Älska  få
Samma här
Stålmannen
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore mån 11 maj 2020, 19:48

Blir bra detta Smile

Beskedet: SSAB fortsätter sponsra Luleå Hockey
..."Enligt SSAB Europes chef Olavi Huthala var en förlängning av avtalet med Luleå Hockey också hela tiden ambitionen.

Det trots att bolaget har påverkats negativt av covid-19, och tvingats att korttidspermittera personal i bland annat Luleå.

– Luleå Hockey spelar en viktig roll för lokalsamhället – och bedriver bland annat en viktig barn- och ungdomsverksamhet som vi inom SSAB vill stötta, skrev han i ett mejl samma dag.

Och nu, tio dagar senare, är det alltså klart.  

SSAB fortsätter som huvudsponsor för Luleå Hockey.
– Det känns förstås helt fantastiskt, säger Stefan Enbom och fortsätter:
– SSAB är en del av den här klubbens dna, och att ha en stabil huvudsponsor i ryggen – oavsett vad det är för tider, är en trygghet för Luleå Hockey."
https://kuriren.nu/nyheter/artikel/beskedet-ssab-fortsatter-sponsra-lulea-hockey/5lz1pqqr
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7699
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty En stolt exilnorrbottning

Inlägg av Salas mån 11 maj 2020, 22:32

Jag blir rörd när jag läser att folk swishar in pengar för att stödja den vackraste av föreningar.

Jag hoppas att de som kan fortsätter att göra så, för att hjälpa klubben i dessa svåra tider.
 
När allt så småningom återgått till det normala så skulle det vara underbart att se våra lag med slagkraftigt manskap på isen.

Jag tror mycket på dagens Luleå Hockey. Det känns som att föreningen var på gång innan Coronan slog till och jag tror att vi kan ta vid där det slutade senast.
 
Så fortsätt stödja föreningen.

Tack för mig.
/ett klappande Luleåhjärta i Göteborg.

Salas

Antal inlägg : 12
Join date : 15-11-19

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Wolfhunter tis 12 maj 2020, 05:36

Då kör vi igen då Stålmannen Älska

Wolfhunter

Antal inlägg : 1169
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Björnpappa tis 12 maj 2020, 12:50

En påminnelse om vilket Swish-nr som gäller. 123 009 52 32

Björnpappa

Antal inlägg : 257
Join date : 18-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore tis 12 maj 2020, 19:50

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7699
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Wolfhunter sön 17 maj 2020, 12:22

Finns de som är lite upprörda nu för att man inte värvar en massa annat nu då Lassi drar till Sotji. Man förstår inte hela vidden av LHF:s ekonomiska sits.
Vi vanliga supporters stöttar men inte i den omfattningen att pengarna räcker ill en shl-lön.
Tänk tanken ifall shl drar igång inför tomma läktare. Ekonomisk katasstrof.
Självklart äventyrar man inte föreningens existens med en värvning under dessa osäkra tider.
Tror att man vänder på varje sten idag, för att hitta fler inkomster och minska utgifterna.
Jag ska fortsätta stötta. Gisssar att vi behöver bli många fler som gör detsamma om vi ska kunna drömma om nyförvärv.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1169
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Wolfhunter sön 17 maj 2020, 13:42

Som väntat tuffa besked. Jag ska fortsätta att stötta.
"
Stefan Enbom
27 min
Luleå Hockey är i ett minst sagt utmanande läge. Vi inser med stor ödmjukhet att det är många som har det betydligt värre. Många av våra vänner funderar dock mycket över av det som händer i föreningen. Därför en mycket lång text med information till alla som funderar och kanske är oroliga.

Nu och för alltid!

Förra veckan var en jobbig vecka då två av våra fantastiska spelare valde att lämna föreningen för nya utmaningar i andra länder. Spelare vi vill tacka, önska lycka till och välkomna hem i framtiden.

Michelle Karvinen har förutom det hon bidragit med på isen varit en fantastisk ambassadör för Luleå Hockey. En viktig del i att vi har kunnat bygga upp en stabil grund med ett stort stöd för våra damer och att fler och fler flickor numera spelar hockey i Norrbotten. Det kommer säkra den långsiktiga återväxten och framgång i föreningen. Hennes betydelse för vår förening är omöjligt att beskriva i text. En dröm är att hon återvänder i framtiden och avslutar sin karriär på hemmaplan.

Joel Lassinantti har även han varit fantastisk för Luleå Hockey både på och utanför isen. Att se en lokal kille som Joel ta steg efter steg i sin egen utveckling samtidigt som han har hjälp laget till nya framgångar är precis det som alla föreningar drömmer om. Han personifierar mycket av det vi ständigt strävar efter, exempelvis Respekt och Ödmjukhet. Därför önskar vi Joel lycka till med sina nya utmaningar och hoppas att våra vägar möts igen i framtiden.

Just nu upplever vi en mycket stor osäkerhet. Vår budget utgår från att vi spelar hela säsongen inför publik. Blir det bekymmer med detta så kommer vi att få extremt stora ekonomiska utmaningar. Något som gäller för alla föreningar i SHL.

Trots köpstopp i föreningen fanns det dock en öppning för att Joel Lassinantti skulle kunna bli kvar i Norrbotten. Och med anledning av detta hade föreningen klart med flera olika sponsorer och stöd från många av våra supportrar. När nu Joel skrev på för spel i KHL är inte huvuddelen av dom pengarna utbetalda och tillgängliga för några andra värvningar.

Utifrån det osäkra läge som råder behåller vi köpstoppet i föreningen. Det är viktigt att vi inte äventyrar föreningens ekonomi och framtid. Vi har dock en sportslig ledning som tillsammans med våra tränare är enastående bra på att använda budgeten på ett klokt sätt. När det klarnar med ekonomin och vilken typ av spelare vi behöver i lagbygget så kommer dom att agera utifrån det utrymme som finns. Ett visst utrymme finns tack vare supportrarnas stöd.

Det stenhårda arbetet för att säkra en positiv framtid för vår förening fortsätter. För oavsett vad som händer i höst så ska vi göra allt för att fortsätta bidra med glädje och stolthet till hela vårt län och alla som älskar Luleå Hockey. Det gäller för nästa år och för 100 år framåt.

Vi känner glädjande nog ett mycket stort stöd bland både supportrar och företag. Försäljningen av säsongskort har startat på ett bra sätt och detsamma gäller försäljningen till företag och vi ligger faktiskt en bit före föregående år inom bägge områdena. Så blir det bara spel inför publik så kommer vi återigen att utmana fullt ut med våra elitlag i SHL, CHL och SDHL.

Vi gör det tillsammans!
[url=][/url]

Wolfhunter

Antal inlägg : 1169
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tigerman sön 17 maj 2020, 14:03

Publikfrågan är förstås helt avgörande. Samtidigt vill man heller inte dra på sig för stora kostnader ifall publiktillströmningen blir låg även om samhället öppnar för publik. Ska man t.ex. fortsatt hålla armlängds lucka kan man bara ta in hälften så många åskådare per match. Osäkerheten är fortfarande extremt stor.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av NallePhu sön 17 maj 2020, 14:14

Tigerman skrev:Publikfrågan är förstås helt avgörande. Samtidigt vill man heller inte dra på sig för stora kostnader ifall publiktillströmningen blir låg även om samhället öppnar för publik. Ska man t.ex. fortsatt hålla armlängds lucka kan man bara ta in hälften så många åskådare per match. Osäkerheten är fortfarande extremt stor.
Gissar i början är det en stol emellan som gäller hur det ska kunna lösas bland säsongskortsinnehavarna låter jag vara osagt, kan vara så udda nummer en match sedan jämna en match osv osv tills man kan få full kapacitet i arenan....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18257
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Snikne Ville sön 17 maj 2020, 17:50

Citatet "ett visst utrymme finns dock.." känns ändå inte riktigt lika kategoriskt som känslan jag fick av  artikeln med Skuggan.


Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6388
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Wolfhunter sön 17 maj 2020, 18:46

Det vissa utrymmet är avhängigt hur mycket swishkampanjen kan öka och hur länge man får spela utan inkomst/publik, skulle jag tro.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1169
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Puckad sön 17 maj 2020, 19:27

Sunt att inte elda upp alla pengar och sedan sitta och hoppas att precis inget blir värre än man hoppats.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Wolfhunter sön 17 maj 2020, 19:34

Jag tycker att ledningen gör helt rätt.
Ingen vet hur det blir i höst. Även om man släpper på restriktionerna, finns det många i riskgrupper som normalt går ppå matcher som kommer att avstå av rädsla för smitta. Detta är inte över förrän man har ett vaccin. En säsong i osäkerhet och med ekonomiskt tapp, innan dess är mitt tips.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1169
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av NallePhu sön 17 maj 2020, 19:55

Wolfhunter skrev:Jag tycker att ledningen gör helt rätt.
Ingen vet hur det blir i höst. Även om man släpper på restriktionerna, finns det många i riskgrupper som normalt går ppå matcher som kommer att avstå av rädsla för smitta. Detta är inte över förrän man har ett vaccin. En säsong i osäkerhet och med ekonomiskt tapp, innan dess är mitt tips.
FHM kommer nog hålla på restriktionerna det ser man då SvFF vill starta upp fotbollen så är dem motsträviga till det också, Tror det kommer bli svårt oavsett start med publik tyvärr är min spontana känsla!

Nu är det max 50pers så näst är väl höja till 500pers sedan så ser man men det som kommer styra mest är hur viruset har sin spridning i landet, Börjar man se det håller på gå ned i siffrorna så lär dem göra avkall på vissa saker så det är bara vänta se inför hösten!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18257
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av GustenA sön 17 maj 2020, 23:24

Jo, inte kommer det bli nå läktare i början på nästa säsong. Möjligtvis att man kan ta in 2000-3000 pers i delfinen med 1 eller ett par stolar emellan lite senare på säsongen. Däremot får vi nog vänta länge länge länge på klacken och sång i arenan. Om det inte blir någon publik så är det inte ens värt att kolla på på tv. Tråkigare match än den mot SAIK får man ju leta efter.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Urken sön 17 maj 2020, 23:28

Utan publik behöver vi inte spela. Varken upplevelse eller ekonomi tillåter detta.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Micke80 mån 18 maj 2020, 09:45

En till aspekt att ta i beaktande är ju hur man löser ut resandet mellan matcherna om inte restriktionerna är hävda eller förändrade.
Flygbolagen flyger inte längre eller flyger bara en gång per dag. De flyger heller inte alla rutter. Detta gör att man måste ta bussen, tågen eller chartra flyg för att kunna komma till matcher. Hur detta blir kopplat till ekonomin om man kör igång säsongen med gällande restriktioner ör ju också en osäkerhetsfaktor.
Personligen tror jag ingenting i nuläget utan väntar in de besked som kommer från FHM. Jag väljer också att inte göra några kopplingar till fotbollen då vi ligger 4 månader efter dem när det kommer till säsongsstart.

Avslutnignsvis vill jag säga att hälsan måste gå före säsongen och att vi helt enkelt får gilla läget att det kan bli en kort, komprimerad eller helt enkelt hemskt annorlunda säsong.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Dilox ons 20 maj 2020, 15:03

Utan att ha någon insikt överhuvudtaget eller koll på hur pandemin rör sig, hur olika klubbar jobbar och hur SHL som liga jobbar - så måste jag ändå säga. Jag är jävligt orolig att vi kanske inte har någon klubb kvar när allt är över.

Att det ska vara lugnt redan till i höst. SÅ pass lugnt att allt är fritt fram och som vanligt ser jag som en omöjlighet. Lägg därtill Luleås resor för matcher och de uttalanden som redan görs. Jag tror fan att det kan barka åt helvete fullkomligt.

Om inte regering, förbund, SHL som central liga skakar fram otroliga räddningspaket för klubbarna om säsongen inte är som vanligt så tror jag att vi och en del andra klubbar är körda.

Det låter väldigt negativt, men tror fan det mest är att inse. Läget nu är 50/50 till att Luleå Hockey ens finns om ett halvår.


Dilox

Antal inlägg : 737
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av NallePhu ons 20 maj 2020, 15:09

Dilox skrev:Utan att ha någon insikt överhuvudtaget eller koll på hur pandemin rör sig, hur olika klubbar jobbar och hur SHL som liga jobbar - så måste jag ändå säga. Jag är jävligt orolig att vi kanske inte har någon klubb kvar när allt är över.

Att det ska vara lugnt redan till i höst. SÅ pass lugnt att allt är fritt fram och som vanligt ser jag som en omöjlighet. Lägg därtill Luleås resor för matcher och de uttalanden som redan görs. Jag tror fan att det kan barka åt helvete fullkomligt.

Om inte regering, förbund, SHL som central liga skakar fram otroliga räddningspaket för klubbarna om säsongen inte är som vanligt så tror jag att vi och en del andra klubbar är körda.

Det låter väldigt negativt, men tror fan det mest är att inse. Läget nu är 50/50 till att Luleå Hockey ens finns om ett halvår.
Nå nu är du värre negativ kanske värre än Pajala på kuppen Smile

Personligen GISSAR jag att serien drar i gång runt Oktober/November inte före dock osäker men så länge FHM ger regeringen riktlinjer för att bara bromsa och inte gasa kommer det vara spel utan publik, Det fungerar inte att BARA dra i bromsen och det har man gjort sedan Mars nu så nog kommer man släppa på bromsen vad det lider och börja gasa en smula för man kan inte ha restriktioner hela tiden för folket kommer börja bryta dem vad tiden går mer!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18257
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av vanten90 ons 20 maj 2020, 15:19

Jag håller med, är livrädd jag med över att det värsta som kan hända ligger nära oss. Man har redan gått ut med att man mest troligt inte klarar en hel säsong utan publik (vilket är helt förståeligt) samtidigt som det sägs att man nu ska planera för att spela nästa säsong utan publik från högre organ. Känns såklart väldigt oroväckande. På något sätt måste ju SHL skydda föreningarna, det måste ju finnas i deras intresse att på något sätt skydda föreningarna från att gå i konkurs för jag kan tänka mig att det inte bara är LHF som ligger dåligt till vid ett sånt scenario med tanke på att det finns klubbar som har lägre kapital än oss i SHL. Så vad kan SHL göra för klubbarna rent ekonomiskt?

Föreningen betyder så jävla mycket för mig och för alla här inne skulle jag tro. Jag kan inte donera en massa pengar tyvärr och jag kan inte på långa vägar bidra med alla miljoner som behövs. Men jag gör gärna det lilla jag kan om det så är att jobba ideellt eller bidra med det jag kan. Hoppas alla här inne känner samma sak. Tillsammans är vi starka, och det är nog det enda som kan rädda oss

vanten90

Antal inlägg : 12
Join date : 17-09-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore ons 20 maj 2020, 16:37

Luleå Hockey Förening kommer garanterat överleva, däremot ligger väl LHFs aktiebolag pyrt till om intäkterna uteblir. Om det konkas lär vårt kära LHF bli en typ div.2 förening med verksamhet som bedrivs helt ideelt med en del offentliga bidrag. Back to basic och låt säga 1960-talet. MEN LHF lär inte bli ensamma där, det kommer bli en gigantisk omstart för framförallt svensk elitidrott.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7699
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore ons 20 maj 2020, 16:41

Citat från Norr media: https://kuriren.nu/nyheter/artikel/sa-mycket-har-lulea-hockey-ansokt-om--i-statligt-stod/2r4nx85l

Luleå Hockey har ansökt om 750 000 kronor i kompensation för det publiklösa derbyt mot Skellefteå AIK. "Ligorna har också ansökt om pengar”, säger Luleå Hockeys vd Stefan Enbom.
– Vi räknar inte med att få någonting, säger Stefan Enbom.

Pengarna som SDHL får kommer att fördelas mellan de båda finallagen. För Luleå Hockeys del har de uteblivna publikintäkterna beräknats till 500 000 kronor. Men hur pengarna som SHL får ska fördelas har inte bestämts.
– Jag vet faktiskt inte hur de tänker göra, säger Stefan Enbom och fortsätter:
– Men jag skulle tro att lagen som slutade på första till sjätte plats kommer att få samma belopp och att de som placerade sig på sjunde till tionde plats får hälften av det.
Och inom Luleå Hockey vet man exempelvis ännu inte om den årliga hockeyskolan kommer kunna genomföras.
– Vi hoppas att det kommer ett stödpaket till, säger Stefan Enbom.

Sedan tillägger han:
– Om hockeyskolan, som till stor del finansierar vår ungdomsverksamhet, inte blir av så skulle det vara en smäll för oss.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7699
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Snikne Ville ons 03 jun 2020, 19:12

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6388
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Pajala ons 03 jun 2020, 19:36

Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore ons 03 jun 2020, 22:14

Pajala skrev:

Kommunen synade bluffen Shocked
Bluff? Jag tycker LHF har rätt i sitt tänk, citat från NK "Luleå Hockeys driftkostnader när det nuvarande avtalet började gälla för tio år sedan var 15 miljoner kronor och då fick klubben tio miljoner i driftsbidrag. Under avtalet har kostnaderna ökat med fem miljoner, men driftsbidraget har varit oförändrat. Enbom säger att Luleå Hockey i ett nytt avtal vill stå för två tredjedelar av kostnadsökningarna."
https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/lulea-hockey-hoppas-pa-nytt-avtal-mycket-fordelar/9lypxz9l
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7699
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Lehto ons 03 jun 2020, 22:35

Bluff å bluff, helt rätt av Luleå Hockey att dra tillbaka uppsägningen i dessa oroliga tider.
Med nuvarande kontrakt så VET dom åtminstone vad kostnaderna kommer bli, om avtalet hade upphört vet man inte vad kostnaderna skulle blivit och i dessa tider behöver dom ha stenkoll på det.

Hade inte Covid19 härjat så tror jag absolut avtalet hade blivit avbrutet.

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av JoakimJ mån 15 jun 2020, 13:22

Kan någon återge vad som står i artikeln NSD/Kuriren med titel: "Gör miljonförlust – flera anställda har fått sägas upp"?

Tack på förhand Smile
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Redbear mån 15 jun 2020, 16:13

JoakimJ skrev:Kan någon återge vad som står i artikeln NSD/Kuriren med titel: "Gör miljonförlust – flera anställda har fått sägas upp"?

Tack på förhand Smile

Luleå Hockeys vd bekräftar att man kommer redovisa en förlust för den gångna säsongen.

– Den är hanterbar, säger Stefan Enbom och fortsätter:

– Men vi kommer att få det ännu tuffare nästa säsong, speciellt om vi tvingas spela utan publik. Det hade varit en ekonomisk katastrof.

Nästa vecka kommer SHL-klubbarna att ha ett möte där publikfrågan ska diskuteras vidare.

– Vi är i grund och botten motståndare till att starta säsongen utan publik, säger Stefan Enbom och tillägger:

– Många av de som följer våra lag bor på andra ställen i landet, och har ingen möjlighet att se matcherna på plats. Så tv är viktigt. Om vi vet att det bara handlar om en kortare period så tycker vi också det är okej att starta utan publik, men annars föredrar vi om säsongsstarten skjuts fram.

Klubbledningen räknar med ett intäktsbortfall på ungefär 15 miljoner kronor även om publikförbudet hävs innan säsongsstarten.

För att kunna hantera det så har Luleå Hockey tvingats säga upp fyra av sina anställda.

– Det känns fruktansvärt tråkigt, säger Stefan Enbom och fortsätter:

– Men vi måste ta det här på allvar, och säkra så mycket resurser som möjligt åt den sportsliga verksamheten. Och vi kände att vi kunde jobba effektivare än vad vi gjort och har investerat i nya stödsystem som ska göra det möjligt för oss att göra det.

Hur mycket pengar sparar ni genom uppsägningarna?

– Någonstans mellan en och en halv och två miljoner kronor per år.

Kan det bli aktuellt med ytterligare uppsägningar?

– Nej, vi har ingen möjlighet att göra fler neddragningar nu, säger han – och konstaterar att organisationen är så slimmad som den kan vara – innan han tillägger:

– Men är det så att vi tvingas spela utan publik så kommer vi, på något sätt, att behöva sänka våra lönekostnader ytterligare.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Bamsefar mån 15 jun 2020, 17:33

Detta samtidigt som både Brynäs o HV 71 redovisar överskott trots covid-19
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Urken mån 15 jun 2020, 17:37

Det svarta hålet har återigen talat.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av JoakimJ mån 15 jun 2020, 20:34

Ni kanske har bättre insyn än vad jag har, men vad är det som gör att vi gör så dåligt ekonomiskt resultat när de flesta andra går med vinst? Örebro, Rögle och flera andra verkar satsa ännu mer pengar nu.
Har vi för smal sponsorbas? För små publikintäkter? För höga kostnader overhead? Vi har garanterat inte den dyraste truppen, frågan är om vi är på övre halvan ens?
Vi gjorde en mille drygt på att vinna serien. Kraftigt höjt publiksnitt. Får inte ihop det. Vi hade inte budgeterat för slutspel sades det.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Bamsefar mån 15 jun 2020, 20:43

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Lehto mån 15 jun 2020, 22:22

Vi har ju b.la en arena som kostar 5-10 mille för mycket.
Sen går det väl lite pengar på SDHL också.
Dom flesta andra lags arenor tar ju även 2-4000 fler besökare än våran.

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Micke80 tis 16 jun 2020, 06:14


Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Högljudd tis 16 jun 2020, 07:55

Hela listan med RF-stödet.
https://www.rf.se/contentassets/9107f80e8da346818efbdf0e932b83ed/kompensationsstod-till-idrottsforeningar.xlsx

Noteras kan att de flesta SHL-lagen kammade noll men Örebro, DIF och Leksand lyckades lipa till pengar.
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Lehto tis 16 jun 2020, 08:23

Hur 17 lyckades Örebro tigga till sig 226'000kr? Det känns ju jättekonstigt...
Att Leksand fick 66'000kr, Växjö 6'000kr är väl inget man ser konstigt på gör varken till eller från liksom. Men sen kommer Örebro med 226'000kr ??
Örebro är top 9 på hur mycket pengar en enskild ishockey klubb har fått:

IFK Ore Beviljad stöd 676 000,00 kr Rättvik
Nyköpings Sportklubb Beviljad stöd 484 000,00 kr Nyköping
Vänersborgs Hockeyclub Beviljad stöd 461 000,00 kr Vänersborg
Trollhättans Hockeyclub Beviljad stöd 311 000,00 kr Trollhättan
Mörrums GOIS Ishockeyklubb Beviljad stöd 310 000,00 kr Karlshamn
Lidingö Vikings Hockey Club Beviljad stöd 284 000,00 kr Lidingö
Visby-Roma Hockey Klubb Beviljad stöd 241 000,00 kr Gotland
Eskilstuna Linden Hockeyklubb Beviljad stöd 234 000,00 kr Eskilstuna
Örebro Hockey Ungdoms Förening Beviljad stöd 226 000,00 kr Örebro
Skövde Ishockeyklubb Beviljad stöd 210 000,00 kr Skövde

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av icemask tis 16 jun 2020, 09:24

Alla verkar gå med vinst trots säsong utan slutspel eller nedflyttningsmatcher tom de i ingenmansland går i vinst trots budgeterade slutspel, är nog rejält friserade siffror på många håll !
Tror vi ser konsekvenserna längre fram
icemask
icemask

Antal inlägg : 4116
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Micke80 tis 16 jun 2020, 12:15

icemask skrev:Alla verkar gå med vinst trots säsong utan slutspel eller nedflyttningsmatcher tom de i ingenmansland går i vinst trots budgeterade slutspel, är nog rejält friserade siffror på många håll !
Tror vi ser konsekvenserna längre fram

Är egentligen inte så konstigt kan jag tycka.
- Hälften av alla lag förlorade ingenting på att sista omgången spelades utan publik.
- De flesta lagen bör budgetera utan slutspel vilket gör att den "uteblivna" inkomsten från slutspel/kvar inte påverkar slutresultatet.
- Beroende på sponsorsituation har nog olika föreningar klarat sig olika bra vad gäller partners som gått i KK.
- Lag som placerat sig längre ner i tabellen har inga bonusar de måste ut med till laget.

Det som är mest intressant är ju hur mycket pengar man lyckas spara på permiteringarna inför nästa säsong. Tänker jag inte helt fel kommer den siffran på nästa års bokslut och inte årets. Beroende på vad man landar in där spelar ju så klart stor roll i hur klubbarna kan satsa både i lagen och på kanslierna.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 17 Föregående  1, 2, 3 ... 9 ... 17  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet