Luleå Hockey i media 2019/2020

+28
Lars158
Micke80
Tigerman
Admin
Hankburger
Redbear
Lulefan
icemask
Blinders
Jarhois
Snikne Ville
Puckad
Norlin
Diktatorn
Lukrarn
Old Brooklyn
RSD555
Tony Moore
Jonken
hokkzorz
Donowitz
rasbiologen
Pajala
Wolfhunter
Rikky
Bamsefar
Urken
Jokerman
32 posters

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Jokerman ons 06 nov 2019, 19:35

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 7a665610
Bild: Håkan Stridblom | Emil Larsson tillbaka på isträningar med laget.

Luleås glädjebesked - stjärnan tillbaka på is

Emil Larsson har inte spelat något denna säsong efter att han genomgick en operation från tidigare problem med armen. Till forwardens och Luleå Hockeys glädje är han nu tillbaka på isen.

Emil Larsson har de två senaste säsongerna varit en viktig pjäs för Luleå Hockey. Nu har han börjat krypa igång igen efter hans operation som genomfördes veckor innan säsongens start.

– Skönt att vara igång på is. Jag har längtat till att komma tillbaka, det har varit långa månader. Jag har varit igång, passat lite och smugit igång lite. Sen är det väl en bit kvar till full matchform, men det är ruskigt kul att vara igång på is, Säger Emil Larsson.

Är det första gången du är på is sedan skadan?

– Nej jag var igår faktiskt, men kanske var mindre aktiv då. Det är fortfarande lite stelt och ömt i första passningarna men från igår till idag tycker jag det känns mycket bättre, säger Larsson.

Hur känns det rent allmänt då?

– Men helt okej, nu kan jag smyga igång med vikter, klubba - puck så får vi ta det vecka för vecka, säger Larsson.

När är du tillbaka?

– (Skratt) Ja det är en svår fråga att svara på, när jag är matchredo, säger Larsson.

Det finns ingen uppskattning?

– Det är så svårt att säga, känns det bra efter två veckor är jag tillbaka efter två veckor. Känns det bra efter fyra så är jag tillbaka efter fyra. Allt handlar egentligen om att få upp styrkan, vara redo, få fullt ut på skotten och allting annat när jag spelar för att kunna hjälpa laget, säger Larsson.

Ett skadeskjutet Luleå Hockey ser alltså ut att få tillbaka Emil Larsson inom några få veckor.

På 97 matcher för Luleå har Emil Larsson mäktat med 52 poäng, bland annat 2017/18 säsongen där han kom på fjärdeplats i skytteligan.

Alexander Rönnlund norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Jokerman ons 06 nov 2019, 19:38

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 2a740810
Bild: Mikael Fritzon/TT | Luleå Hockeys Jonas Berglund förväntas vara tillbaka efter uppehållet.

Beskedet: Då kan succéspelaren vara tillbaka

Luleå Hockeys succéforward räknar med att vara tillbaka i full träning igen nu på fredag. Förhoppningen är att han ska vara tillbaka och spela matcher efter uppehållet.

Det var under Luleå Hockeys match mot Växjö Lakers som Växjös back Tim Erixon gick in sent i en duell med Luleås centerforward Jonas Berglund.

28-åringen från Älvsbyn som redan slagit sitt eget målrekord redan efter 16 omgångar, blev liggande och fick ledas av isen.

Under onsdagen var Berglund ute och kände på isen igen för första gången sedan skadan. Och prognosen är i dagsläget positiv.

– Jag var på is tidigare idag (onsdag) och ska gå på is imorgon (torsdag). Om allt går som det ska är tanken att jag ska köra för fullt på fredag, säger Jonas Berglund.

Vad var det som hände egentligen?

– Jag får ut pucken men ser honom sent och han landar på mig så jag fick en liten smäll. Men det ska inte vara någon större fara med det.

– Jag har inte någon känning i huvudet eller så. Det är på lite andra ställen jag har ondare men sakta men säkert bättre dag för dag.

Nu räknar Berglund med att vara tillbaka i spel igen efter landslagsuppehållet.

Luleå Hockey kör igång igen den 12 november med den första åttondelsfinalen borta mot Bern i CHL-slutspelet. Två dagar senare möter laget Djurgården på bortaplan i SHL.

– Om jag inte åker på något bakslag så siktar jag på att vara tillbaka då. Nu när vi har ett uppehåll så kommer jag förhoppningsvis inte missa några matcher. Jag har fått ett bra rehabprogram så förhoppningsvis är det bra till nästa vecka.

Kent Vikström norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Jokerman tor 07 nov 2019, 21:02

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 E3cd6f10
Bild: Pär Bäckström / Frilans | Petter Emanuelsson är tillbaka i full träning igen.

Kirunasonen tillbaka efter hjärnskakningen

Petter Emanuelsson är tillbaka i full träning. Och nu börjar skadesituationen ljusna för Luleå Hockey.

Den 26 oktober besegrade Luleå Hockey Malmö. Halvvägs in i matchen avgick Petter Emanuelsson med vad som i efterhand bekräftades vara en hjärnskakning. Han har fått vila sedan dess men nu tränar Emanuelsson för fullt med laget på is igen.

– Det tycker vi är jättebra (skratt). Han gjorde första passet i dag, i går hade han vit tröja (ej tacklingsbar) och tränar imorgon igen, så hoppas jag att det går bra, säger Henrik Stridh, assisterande tränare i Luleå Hockey.

Men hjärnskakningen har inte varit hans enda problem.

– Han har ju haft hjärnskakningen först och främst men sen är det ju höftböjen också. Skallen är det inga problem med nu.

Petter Emanuelsson har följt hjärntrappan och successivt blivit bättre och bättre. Förhoppningen är att han är tillbaka efter uppehållet.

Alexander Rönnlund norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Jokerman fre 08 nov 2019, 22:01

Kom att tänka på en sak: Varje gång Lars Hurtig är i Delfinen så sjunger vi på ståplats EXTRA HÖGT för #26. Mitt råd till Osten är att han sätter in Hurtig när det ska avgöras! Älska
Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 1306e310
Bild: Norrbottens Media | Mattias Öhlund och Lars Hurtig. Hurtig: "Jag bytte höft för något år sedan. Och jag vågar inte spela. Det känns lite väl riskabelt", säger Lars Hurtig.

Hurtig blir assisterande åt "Osten".

Det kommer att bli stjärntätt på Björknäshallens is på lördag eftermiddag. Guldtränaren Lars ”Osten” Bergström får dock klara sig utan sin gamle målkung Lars Hurtig. ”Jag får backa upp honom i båset i stället, det kanske kan behövas, han börjar ju bli gammal”, säger Lars Hurtig.

Han har själv hunnit bli 57 år.

– Jag har inte varit på is på åtta eller nio år, säger Lars Hurtig.

Sedan berättar han:

– Jag bytte höft för något år sedan. Och jag vågar inte spela. Det känns lite väl riskabelt, säger han.

Fast han ser fram emot lördagens match i Boden.

– Det ska bli jätteroligt, säger Lars Hurtig.

Han håller fortfarande kontakten med flera av de han spelade tillsammans med under de där åren i mitten av 1990-talet.

– Jag, (Johan) Strömwall och (Lars) Modig brukar höras av. Och Stefan Jonsson träffar jag ibland. Sedan träffades ju de flesta av oss 2016 när det var 20-årsjubileum. Men Jarmo (Myllys) kunde inte komma den gången, och honom var det faktiskt jättelänge sedan jag träffade, säger Lars Hurtig.

Han började sin karriär Piteå IF på slutet av 70-talet och flyttade till Luleå 1985. Lars Hurtig gjorde sig känd som en vass målskytt under sina elva säsonger i Luleå Hockey. På sina 475 matcher för klubben gjorde han 212 mål.

Efter man hade tagit guld 1996 flyttade han till Landshut, där han spelade i två säsonger, innan han flyttade hem och avrundade karriären i Piteå Hockey.

David Olsson Jiglund norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Jokerman lör 09 nov 2019, 00:31

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 D4b22810
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Jokerman lör 09 nov 2019, 13:18

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 C439c310
Bild: Ola Westerberg/Pär Bäckström | Robin Kovacs

”Får vänja dig vid att – i bästa fall – bli bemött av tystnad"

Att spelare då och då byter klubb har jag full förståelse för. De är ju människor, med ett livspussel att lösa, och drömmar som de vill förverkliga, precis som alla vi andra. Men hur man kan sajna med en annan klubb, långt innan ens nuvarande kontrakt går ut, kommer jag aldrig att begripa.

Nog måste man som spelare väl ändå tänka ”vad kommer det att få för konsekvenser om det här kommer ut?” innan man skriver på för en konkurrent?

Speciellt om man gör det så tidigt som Robin Kovacs påstås ha gjort.

Allt annat vore ju naivt.

Och ut kommer det alltid.

Så småningom.

Vad som kommer hända nu?

Jo, det ska jag berätta för dig, Robin.

Du vet den där sången som supportrarna brukar sjunga varje gång du gör något bra ute på isen?

Den kommer du förmodligen aldrig att få höra igen.

För det du gjort för deras lag har inte längre någon betydelse.

Utan från och med nu får du nog vänja dig vid att, i bästa fall, bli bemött av tystnad.

Och var så säker.

Varenda skär du tar de närmaste månaderna kommer granskas av tusentals kritiska ögon.

Skulle du sedan ge dem minsta lilla anledning att betvivla din lojalitet så kommer du att få höra det.

Vänta nu, det är ju inte säkert att det är sant, kanske någon säger?

Det är förstås fullt möjligt.

Även om jag betvivlar det.

Men varför hör du inte av dig till någon av alla oss journalister som har försökt få tag på dig det senaste dygnet och säger som det är då, Robin?

David Olsson Jiglund Norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Pajala lör 09 nov 2019, 13:44

Tystnaden säger allt, tyvärr.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Jokerman lör 09 nov 2019, 16:19

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 24565810
Bild: Bildkollage | Robin Kovacs och Stefan Nilsson.

Sportchefen om Kovacs: "Den värld vi lever i"

Uppgifterna om att Luleå Hockeys Robin Kovacs ska vara klar för SHL-konkurrenten Örebro slog ned som en bomb under fredagen. Nu ger Stefan "Skuggan" Nilsson, GM i Luleå Hockey, sin syn på situationen.

Enligt Sportbladet ska Luleå Hockeys publikfavorit Robin Kovacs vara klar för SHL-konkurrenten Örebro till nästa säsong.

Luleå Hockeys GM Stefan "Skuggan" Nilsson kommenterar uppgifterna så här:

– Jag läste också det där för en stund sen. Kovacs har avtal med oss den här säsongen ut och jag har ingen kommentar till Sportbladets artikel eller våra förhandlingar med Kovacs i det här fallet, säger Nilsson.

Har ni förhandlat med Kovacs om förlängning eller står det klart att han lämnar?

– Det vill jag inte kommentera. Vad vi har för samtal med spelare vill jag inte delge i media utan det vill vi hålla oss för oss själva. Så jag vill inte kommentera huruvida vi har haft något samtal med Kovacs angående hans framtid, säger Stefan Nilsson.

Rent teoretiskt kan Kovacs ha skrivit på för en ny klubb för nästa säsong utan att Luleå Hockey vet om det. Även fast det är så tidigt på den här säsongen.

– Det är den värld vi lever i nu. Klubbarna, även vi, är och rekryterar under säsong. Det händer, absolut, säger Nilsson.

Om uppgifterna stämmer kommer alltså Robin Kovacs spela resten av säsongen i Luleå Hockey men redan nu vara klar för en SHL-konkurrent.

Kan det försvåra Kovacs roll eller föreningens syn på det?  

– Vi har en lång säsong framför oss. Robin är en viktig pjäs för oss och om uppgifterna stämmer eller inte, det har ingenting med hur vi kommer fortsätta vårt jobb för att nå framgång för laget, säger Stefan "Skuggan" Nilsson.

Sporten har sökt Robin Kovacs för en kommentar.  

Jesper Sandberg norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Jokerman lör 09 nov 2019, 20:55

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 De042710
Bild: Petra Älvstrand / Frilans |
Kovacs första ord efter uppgifterna om Örebro

Uppgifterna om att Robin Kovacs ska vara klar för Örebro nästa säsong slog ned som en bomb under fredagen. Kovacs själv har varit omöjlig att nå för en kommentar men väljer nu ett berätta för Norrbottens Media vad som gäller.

Robin Kovacs väljer nu att ta bladet från munnen angående uppgifterna.

– Jag har kontrakt med Luleå Hockey i år och mitt fokus är här och nu. Mitt mål är att ta både SM-guld och CHL-guld med Luleå i år. Vad som händer efter säsongen vet jag inte, det är min agent (Michael Rosell) som tar hand om det, säger Robin Kovacs.

Kovacs fortsätter: – Jag lägger ingen fokus på nästa säsong. Jag är professionell och kommer göra det jag älskar mest och det är att spela hockey och göra det för klubben jag spelar i. Det som händer nästa år vet jag inte, säger Luleåforwarden till Sporten.

Så du är inte klar för Örebro nästa år?

– Nä, det är jag inte. Jag har fått förslag från andra klubbar, det är inget att sticka under stol med, men jag är inte klar för någon ny klubb.

Det var i en artikel i Sportbladet som den påstådda övergången publicerades under fredagen. Många Luleåsupporters reagerade starkt i sociala medier när uppgifterna kom ut. Något som Robin Kovacs har förståelse för.

– Det är klart att det inte är roligt men de får ha sina åsikter. Om en spelare blir klar för någon annan klubb så här tidigt på säsongen så förstår jag vad fans och supportrar tycker. Men som sagt, jag är inte klar för någon annan klubb, det är Luleå som gäller.

Har du förhandlat med Luleå Hockey om en förlängning?

– Nä, jag har inte hört något från Luleå, säger Kovacs.

Så du dementerar uppgifterna att du ska vara klar för Örebro?

– Ja, jag är inte klar för någon annan klubb, säger Robin Kovacs.

Något speciellt du vill hälsa till Luleåfansen?

– Jag har sagt mitt, jag är inte klar för någon annan klubb och jag förstår fansens besvikelse när en sådan här rubrik dyker upp. Jag hoppas de ser mig som samma spelare och människa även nu, säger Robin Kovacs.

Sporten söker Robin Kovacs agent Michael Rosell för en kommentar.

Jesper Sandberg norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Jokerman lör 09 nov 2019, 21:18

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 F2e63310
Bild: Petra Älvstrand / Frilans | Jarmo Myllys

Myllys visade mästarklass 23 år efter guldet

Vi skriver 23 år sedan guldet men allt var sig likt 2019. Jarmo Myllys var akrobatisk som förr och stod för flera svettiga räddningar under legendarmatchen mellan Boden och Luleå.

Jarmo Myllys behöver ingen närmare presentation för hockeypubliken i Norrbotten. Under legendarmatch i Boden stod han åter mellan stolparna i Luleåtröjan med 35 på ryggen.

– Det var en fantastik kväll och en bra match. Härligt att träffa alla spelare, jag har inte sett många av spelarna efter guldet 1996, säger Myllys när han pustar ut i omklädningsrummet efter matchen.

Myllys inledde match med att visa att han fortfarande har snabba reaktioner, till skillnad från många av utespelarna. Det var en räddning som stack ut i den första perioden. Det såg ut som att Myllys var överspelad men på något sätt lyckades han få upp plockhandsken och hindra Bodens Bert-Olav Karlsson från att styra in pucken.

Takterna sitter i?

– När jag sätter på mig hjälmen så händer det något i min kropp. Så är det varje gång även fast det var över fyra år sedan jag spelade, förklarar finländaren som inom en snar framtid blir 55 år gammal.

Men det var inte bara på isen som Jarmo Myllys var sig lik. Direkt när han kom in i omklädningsrummet var det som att det var 1996 berättar han.

– Det var precis samma snack och samma humor. Vi har ju så många roliga minnen ihop och de ploppar upp i huvudet en sådan här gång, säger Myllys och tittar runt på lagkamraterna i omklädningsrummet.­

– Du ser, vi hade ett fantastiskt lag det året.

Luleås guldhjältar från 1996 vann matchen mot BIK Legends med 5–2.

Men kanske var det här sista gången man fick se Jarmo Myllys i mellan stolparna, i alla fall om man får tro honom själv.

– Men nu har jag lovat "Osten" att det här var min sista match. Men så sa jag i och för sig för fyra år sedan också, säger Myllys och skrattar.

Att Myllys fortfarande är en sådan stor legendar i Luleå har han svårt att ta in.

– Jag måste säga att jag inte riktigt förstår hur populär jag är. De unga fansen var ju knappt födda när jag lämnade Luleå 2000. Det är förstås fantastiskt att människor här fortfarande kommer ihåg mig. Det är därför jag alltid kommer hit när Luleå ber mig om det, säger Jarmo Myllys.

Norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av RSD555 lör 09 nov 2019, 21:22

Jokerman skrev:Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 De042710
Bild: Petra Älvstrand / Frilans |
Kovacs första ord efter uppgifterna om Örebro

Uppgifterna om att Robin Kovacs ska vara klar för Örebro nästa säsong slog ned som en bomb under fredagen. Kovacs själv har varit omöjlig att nå för en kommentar men väljer nu ett berätta för Norrbottens Media vad som gäller.

Robin Kovacs väljer nu att ta bladet från munnen angående uppgifterna.

– Jag har kontrakt med Luleå Hockey i år och mitt fokus är här och nu. Mitt mål är att ta både SM-guld och CHL-guld med Luleå i år. Vad som händer efter säsongen vet jag inte, det är min agent (Michael Rosell) som tar hand om det, säger Robin Kovacs.

Kovacs fortsätter: – Jag lägger ingen fokus på nästa säsong. Jag är professionell och kommer göra det jag älskar mest och det är att spela hockey och göra det för klubben jag spelar i. Det som händer nästa år vet jag inte, säger Luleåforwarden till Sporten.

Så du är inte klar för Örebro nästa år?

– Nä, det är jag inte. Jag har fått förslag från andra klubbar, det är inget att sticka under stol med, men jag är inte klar för någon ny klubb.

Det var i en artikel i Sportbladet som den påstådda övergången publicerades under fredagen. Många Luleåsupporters reagerade starkt i sociala medier när uppgifterna kom ut. Något som Robin Kovacs har förståelse för.

– Det är klart att det inte är roligt men de får ha sina åsikter. Om en spelare blir klar för någon annan klubb så här tidigt på säsongen så förstår jag vad fans och supportrar tycker. Men som sagt, jag är inte klar för någon annan klubb, det är Luleå som gäller.

Har du förhandlat med Luleå Hockey om en förlängning?

– Nä, jag har inte hört något från Luleå, säger Kovacs.

Så du dementerar uppgifterna att du ska vara klar för Örebro?

– Ja, jag är inte klar för någon annan klubb, säger Robin Kovacs.

Något speciellt du vill hälsa till Luleåfansen?

– Jag har sagt mitt, jag är inte klar för någon annan klubb och jag förstår fansens besvikelse när en sådan här rubrik dyker upp. Jag hoppas de ser mig som samma spelare och människa även nu, säger Robin Kovacs.

Sporten söker Robin Kovacs agent Michael Rosell för en kommentar.

Jesper Sandberg norrbottensmedia

Ljuga sig blå.. haha

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Rikky lör 09 nov 2019, 21:29


Ljuga sig blå.. haha[/quote]
Vadå ljuga?
Han säger ju en sak att tidningsskriverierna är fel. Det kanske är så..?
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av RSD555 lör 09 nov 2019, 21:35

Han borde säga ”inga kommentarer” istället tycker jag. Varför ljuga i onödan och anklaga andra för att ljuga för sin egen vinnings skull

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av RSD555 lör 09 nov 2019, 21:40

Bara för sälja några fler tröjor. Hur mycket ger dom? Ett par tusen. Bättre lämna med äran i behåll

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Jokerman sön 10 nov 2019, 02:49

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 F47f4c10
Bild: Petra Älvstrand / Frilans | Torbjörn Lindberg.

Luleås kultlirare: "Rättvis seger"

Torbjörn "Tobbe L" Lindberg trivdes i gemenskapen med guldhjältarna från 1996. Trots lite trötta ben sitter han och njuter av segern i legendmatchen mot BIK Legends.

Torbjörn Lindberg, den lojale och pålitliga backen med nummer 6 på ryggen gjorde som vanligt. En kanonmatch utan att egentligen synas.

– Det är samma snack, samma gubbar. Man blir inte äldre i huvudet men kropparna förändras ju lite. men det tar som vid där det slutade och det är det som är tjusningen, säger Lindberg.
Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 1def7410
Bild: Petra Älvstrand / Frilans | Torbjörn Lindberg.

Vad säger du om matchen?

– En rättvis seger (skratt). Det var kul men det är lite jobbigt såklart även fast tempot kanske inte var det bästa, men det blev några riktigt fina kombinationer, säger Lindberg.

Lars Hurtig, som sitter bredvid i omklädningsrummet, inflikar lite syrligt med passning mot Bodens omklädningsrum:

– Det är ju lite skillnad på elitserien och division 1, säger Hurtig.

Stämningen är på topp i omklädningsrummet och spelarna ser fram mot en bankett tillsammans med Bodenspelarna under lördagskvällen.

– Det ska bli trevligt. Vi får försöka vinna den också, säger Torbjörn "Tobbe L" Lindberg.

Jesper Sandberg Norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Jokerman sön 10 nov 2019, 18:43

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Bc085910

Stålmannen
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Jokerman ons 13 nov 2019, 19:08

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 72e90710
Bild: Robert Nyholm | "Jag körde för fullt med juniorerna på is i går. Det var jävligt kul", säger Petter Emanuelsson.

Petter Emanuelsson redo – spelar mot Djurgården

Luleå Hockey tvingades att klara sig utan sin skyttekung i matcherna mot Rögle, Växjö och Bern. Men nu är han redo för spel.

Det var hemma mot Malmö i slutet av oktober som han skadade sig.

– Det var en olyckshändelse, säger Petter Emanuelsson och fortsätter:

– Jag tappade skäret och gick omkull, och sedan fick jag en av Malmö-backarnas knä mitt i huvudet. Det är tyvärr sådant som händer ibland.

Efteråt konstaterades det att han hade drabbats av en hjärnskakning.

– Det är klart att man blir orolig när det är huvudet. Man har ju bara ett, och det ska hålla hela livet, säger Petter Emanuelsson.

Hur har de senaste veckorna varit?

– Man känner sig alltid lite groggy efter en sådan där smäll. Sedan hade jag huvudvärk och lite svårt att fokusera i några dagar. De där typiska hjärnskakningssymptomen. Men jag tog mig av isen själv, och kommer ihåg allting. Och nu känns det bra igen. Jag körde för fullt med juniorerna på is i går. Det var jävligt kul, berättar han sedan.

Han gjorde ett test redan förra veckan.

– Det kändes bra då också. Men de är väldigt noggranna när det handlar om hjärnskakningar, och jag fick några dagars vila efter det, säger Petter Emanuelsson.

Han kommer möta upp resten av laget i Stockholm under torsdagen och räknar med spel mot Djurgården.

– Det är planen, säger Petter Emanuelsson och fortsätter:

– Men jag tycker de gjorde det bra mot Bern, jag var aldrig orolig. De var mycket bättre än dem i den andra perioden och släppte nästan inte till någonting till bakåt.

David Olsson Jiglund norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Jokerman ons 13 nov 2019, 19:12

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 C0490a10
Bild: Pär Bäckström | "Tanken är att jag ska spela. Sedan får vi väl se om jag klarar det eller inte. Jag kanske bara orkar spela två byten", säger Erik Gustafsson.

Lagkaptenen kan spela i hatmötet

Han känner sig fortfarande krasslig. Erik Gustafsson hoppas dock på spel mot Djurgården.

Han flyger, precis som Petter Emanuelsson, som har tvingats att stå över några matcher på grund av en hjärnskakning, ned till Stockholm under torsdagen, och ansluter till resten av laget.

– Det känns bättre, säger Erik Gustafsson och fortsätter:
– Jag är inte hundraprocentig. Men man har väl nästan alltid något. Och tanken är att jag ska spela. Sedan får vi väl se om jag klarar det eller inte. Jag kanske bara orkar spela två byten.

Han tycker laget gjorde det bra nere i Schweiz och hoppas att man kunna göra en lika bra insats mot Djurgården.

– Det ska bli grymt kul. De hade det tufft innan uppehållet, och lär vara desperata och heltaggade. Men vi lärde oss förhoppningsvis något av den sista matchen innan uppehållet, säger Erik Gustafsson.

David Olsson Jiglund norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Jokerman ons 13 nov 2019, 19:31

Basher Inte en gång till säger jag bara! Känner ett fan som har astma som stod på läktarn och fick andas in all förbannad rök! Stå för vad ni har gjort pajasar! Pajasarna och de som håller dem bakom ryggen ska betala böterna plus att de ska betala in det dubbla till SAIK:s ungdomsverksamhet.

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 A3028c10
Bild: OLA WESTERBERG | Pyroteknik antändes under ishockeymatchen i SHL mellan Skellefteå och Luleå den 22 oktober 2019 i Skellefteå.

Luleå Hockey får böter - fansen får flaggförbud

Luleå Hockey åker på böter och supportrarna får flaggförbud under alla matcher i SHL fram till den sista januari.

Det var i samband med Luleå Hockeys bortamatch mot Skellefteå AIK som en åskådare som befann sig på Luleåfansens läktare antände en rökbomb.

Händelsen blev polisanmäld och har även utretts av Tävlingsnämnden i Svenska Ishockeyförbundet. Tävlingsnämnden har tagit ett beslut att ålägga Luleå Hockey böter och flaggförbud för sina supportrar i SHL - både på hemma- och bortaplan.

Ett flaggförbud som gäller till och med 31 januari 2020. Orsaken är att nämnden anser att supportrar använde flaggor för att försvåra identifieringen av personen som antände pyrotekniken.

Anmälan:

Till Tävlingsnämnden har det inkommit en anmälan gällande ordningsstörning i samband med matchen mellan Skellefteå AIK och Luleå HF 2019-10-22 i SHL.

Beslutet i sin helhet:

Tävlingsnämnden konstaterar att illegal pyroteknik antänts på sektion avsedd för Luleå HF:s supportrar. TN ser allvarligt på förseelser med nyttjande av illegal pyroteknik i samband med ishockeymatcher och konstaterar att LHF:s supportrar varit inblandade i liknande förseelser tidigare. Vidare delar inte TN bilden som delges i LHFs yttrande gällande att brott mot kap 10:4 i Säkerhetsmanualen inte föreligger då det enligt TNs bedömning användes enpinnsflaggor för att försvåra identifieringen av individen/-er som antände pyrotekniken. Med anledning härav beslutar TN om straffavgift på 10.000 kr enligt TB § 9.7.1 samt ålägger LHF med förbud mot användning av overhead-flaggor, tvåpinnsflaggor, enpinnsflaggor och liknande t.o.m. 2020.01.31 enligt TB § 9.7.4, övriga påföljder.

Kent Vikström norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Old Brooklyn ons 13 nov 2019, 19:35

Tråkigt, trist och tragiskt - och helt rätt.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Wolfhunter ons 13 nov 2019, 19:46

Håller helt med att om de har nån ryggrad så skulle de själva betala böterna och inte sätta övrig publik, föreningen, läktarkulturen och laget på pottkanten.
För övrigt bra älskar jag @Jokermans initiativ att delge vad som skrivs i bladet om laget Smile (y)

Wolfhunter

Antal inlägg : 1164
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Jonken ons 13 nov 2019, 19:59

Detta är förjävligt x 2: SÅ LÅGT av de som gjorde detta; att inte våga kliva fram och ta sitt ansvar. Och ryggradslöst av de som skyddar dessa rötägg.

Tydligt visar ALLA som var med i detta; vilket hjärta och prioritetsordning man egentligen har; när man hellre ser Luleå Hockey straffas -än att stå upp för sin förening.

-SÅ JÄVLA DÅLIGT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6837
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Jonken ons 13 nov 2019, 20:03

Wolfhunter skrev:Älskar @Jokermans initiativ att delge vad som skrivs i bladet om laget Smile (y)
+1 på den!
Jokerman = RESPEKT! king
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6837
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Lukrarn ons 13 nov 2019, 20:08

Alla som tycker att man bör får tända bengaler på matcher kan ju verkligen inte stå för sunt förnuft. Blir så leds att vi blir "En i mängden" när det gäller dåligt beteende på läktaren.

Alltid haft och kommer ha fortsatt stor kärlek till alla som står på H och åker med laget överallt. Bara trist när några/någon väljer att skämma ut vår förening.

Lukrarn

Antal inlägg : 21
Join date : 16-05-26

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Urken ons 13 nov 2019, 20:18

Sen förstår jag inte hur folk kan hålla sådana idioter om ryggen när de väl antänder pyroteknik under matcherna. Varför inte bara överlämna personen till polis? Går inte längre att skylla på "enstaka idioter".
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Diktatorn ons 13 nov 2019, 22:18

Men straffet är väl helt ur proportion till brottet? Nu körde nån för fort här så ingen får köra på vägen längre, Någon snattade så ingen får handla? Nu hårddrar jag det men vafan. Jag tycker det påminner om bötern vi fick för att ha gått på isen i samband med damernas guldfirande. Nu sitter folk här som hade noll kontroll över att bengalen brändes på bortaplan, men håller ändå med om att all tifoverksamhet du själv njuter av ska förbjudas? 

Stäng ned forumet för att Joker delar låsta artiklar, och när vi håller på, ta bort yttrandefriheten för att några idioter förtrycker folkgrupper, förbjud hattar på söndagar och böj dig fram när securitas ska kolla så du inte fick med dig en varmkorv du köpte utanför arenan.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 610
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Urken ons 13 nov 2019, 22:27

Något överdrivet, kan jag tycka, @Diktatorn. Flaggor och annan tifoverksamhet är väl okej. Det är pyrotekniken vi ställer oss mot. Den ska ingen använda, vilket också är förbjudet.

Att man sedan förbjuder flaggor är en helt annan fråga. Där gör man bort sig. Mycket märkligt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av rasbiologen tor 14 nov 2019, 04:39

tvåpinnsflaggor, enpinnsflaggor och liknande

Får man vifta med halsduken även om man är spinkig?
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Norlin tor 14 nov 2019, 09:25

Kollektiv bestraffning är för djävligt, men det verkar ju tyvärr vara det enda som biter.
Eftersom ingen kommer fram och erkänner eller tjallar på vilka det var så finns det ju inget annat sätt att stävja problemet.
Att helt frångå bestraffning för att man inte kan peka ut individer kommer innebära betydligt mer bengalbränningar då det kommer bli fritt fram så länge ingen kan pekas ut.

Nog fan är det både två, tre och fem i publiken som vet vilka som gjorde det. Kåkfararbeteende att inte lämna ut dem.

Vill förtydliga att jag inte är för kollektiv bestraffning och tycker det är synd att SIF måste ta till det. Det finns säkert någon smartare än mig här men jag kan inte se att det finns något annat sätt att förhindra att bengalbränning blir ett stående inslag i svensk hockey.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av hokkzorz fre 15 nov 2019, 09:10

Håller med Norlin till 100%

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Puckad fre 15 nov 2019, 09:37

Kan vara instämma i kören.
Helt rätt att bötfälla, och användes flaggor för att dölja identitet så förstår jag det också.
Om man tycker bengaler är ett ok inslag i en supporterkultur så rekommenderar jag sparkboll.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Snikne Ville fre 15 nov 2019, 10:32

Instämmer. Mina erfarenheter från trånga ståplatsläktare säger mig att minst 9 personer vet vem tomhylsan är, personen själv, de tre på raden ovanför, de tre på raden nedanför och de som stått på varsin sida. Vill man hålla på att inte gola så OK, men då skall man inte heller sen dra på sig offerkoftan o grina.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6388
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Jarhois mån 18 nov 2019, 09:31

Finns det någon vänlig plusmedlem som kan copy & pasta denna https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/wPkWzo/kovacs-mottes-av-iskyla-i-lulea

...och hur var förresten mottagandet av Kovacs?

Jarhois

Antal inlägg : 5
Join date : 16-03-18

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Blinders mån 18 nov 2019, 09:44

Det är clickbait, står inget vettigt om Kovacs i artikeln. Aftonbladet som gett order till Håkansson att skapa rubriker.

Blinders

Antal inlägg : 5187
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Bamsefar mån 18 nov 2019, 11:49

Apropå bengal/rökare , dags o förbjuda Mordors hemmapublik då dessa inte kan föra sig ?

Kan tycka att misshandel är lite värre än en rökare


https://www.norran.se/nyheter/blaljus/tva-skelleftesupportrar-misstanks-ha-misshandlat-tonarspojke-efter-slutsignal-publikvarden-det-a/?fbclid=IwAR3QvNwweeshCDXUS9lL-ZeFhczGwrF3cJXe-YFQfMrZR2wy5gRMblyvRGM
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av icemask mån 18 nov 2019, 13:19

Bamsefar skrev:Apropå bengal/rökare , dags o förbjuda Mordors hemmapublik då dessa inte kan föra sig ?

Kan tycka att misshandel är lite värre än en rökare


https://www.norran.se/nyheter/blaljus/tva-skelleftesupportrar-misstanks-ha-misshandlat-tonarspojke-efter-slutsignal-publikvarden-det-a/?fbclid=IwAR3QvNwweeshCDXUS9lL-ZeFhczGwrF3cJXe-YFQfMrZR2wy5gRMblyvRGM
Nån som har + och kan lägga ut den ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Redbear ons 20 nov 2019, 15:58



Ishockey Robin Kovács har öst in poäng efter att uppgifterna om en eventuell övergång kom ut. "Jag har haft motvind länge och jag växer som både hockeyspelare och person när det blåser kalla stormar mot en", säger stjärnan.






Victor Tjärnberg

c22:40 | 2019-11-19

Under landslagsuppehållet började rykten cirkulera om att Robin Kovács är klar för Örebro till nästa säsong.

Då har Kovács växlat upp, och har nu gjort fem poäng på de fyra matcherna efter uppgifterna om övergången kom, inräknat både SHL och CHL.

– Jag behöver fokusera på min hockey, sedan vad det skrivs och sägs är inget jag kan påverka. Det gäller att bevisa ute på isen. Det är där allt avgörs, äger Robin Kovács.

Håller du med om att du har tagit ett steg till?

– Det tycker jag väl. Det gäller att bevisa nu att det är här jag spelar, och det är här jag ska spela hela säsongen. Jag kommer hjälpa Luleå att vinna guld både i SHL och CHL, vad som händer sedan vet inte jag heller.



Har du något att bevisa för fansen? För att visa att du fortfarande är en spelare i Luleå Hockey.

– Det är väl lite både och. Jag har haft motvind länge och jag växer som både hockeyspelare och person när det blåser kalla stormar mot en. Jag tycker att det är positivt. Jag kommer alltid ut starkare ur en motvind. Det är en styrka som jag har, säger Kovács.



I tisdagsmatchen mot Bern gjorde Robin Kovács ett mål och en assist.

– Jag har spelat bra de senaste matcherna. Jag tar steg match för match. Säsongen är lång och jag kommer bidra med allt jag kan varje match.

Har du någonsin varit bättre i Luleå Hockey?

– Jag vet inte. Jag kommer upp på mina toppar när det väl gäller, och jag har mina motgångar. Det är då jag spelar som bäst.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6713
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Jokerman ons 20 nov 2019, 17:07

En gripen för inbrottet hos Luleå Hockey.
Tidigt på onsdagsmorgonen kunde Luleåpolisen gripa en 45-årig man. Han misstänks för en rad inbrott i Luleåtrakten, bland annat hos Luleå Hockey och Jägareförbundet.

Senaste månaderna har ett stort antal inbrott skett i Luleå, bland annat hos byggföretag, skolor, men också Jägareförbundet och Luleå Hockey har haft tjuvar på besök.

Det har kommit in tips till polisen som handlar om en man som cyklat omkring i centrala Luleå dragandes på en cykelkärra. Polisen har därmed lagt ihop fakta och kommit fram till en misstänkt person.

I veckan gjorde polisen en husrannsakan i en bostad där den misstänkte 45-åringen brukar vistas. I lägenheten hittades en stor mängd vad polisen misstänker är stöldgods. Polisen har kunnat härleda en del av godset till inbrottet hos Luleå Hockey, Jägareförbundet, skolor och byggföretag. Den misstänkte mannen var inte hemma när polisen gick in i lägenheten. Han greps dock under natten mot onsdag på ett industriområde vid Porsön.

– Vi håller på att inventera godset som är påfunnet. Det finns dock saker som inte är märkta vilket är ett dilemma, säger kriminalkommissarie Inge Barsk.

Värdet på stöldgodset ska, enligt polisen, ligga på drygt 200 000 kronor.

Förutom allt stöldgods hittade polisen vid husrannsakan ett knippe nycklar som av allt att döma går till olika företag. Polisen är därför angelägen att tingsrätten häktar den misstänkte mannen så det finns tid att utreda ärendet fullt ut. I nuläget finns det också ett parti amfetamin som kopplas till den gripne mannen som tidigare är dömd för narkotikabrott.

Tommy Lundqvist norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Wolfhunter ons 20 nov 2019, 17:58


Wolfhunter

Antal inlägg : 1164
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Jokerman ons 20 nov 2019, 18:44

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 7de44c10
Bild: Petra Älvstrand / Frilans | Juhani Tyrväinen.

Hårdingen: "Tränarna har sagt åt mig"

Har du funderat på varför Juhani Tyrväinen inte tacklats så mycket den senaste tiden? Nu berättar han varför. ”Det har inte känts som att de senaste matcherna behövt den typen av tacklingar – och tränarna har sagt åt mig att de inte vill att jag ska bli avstängd”, säger han.

Finländaren delade ut flera tunga tacklingar under sin första tid i Luleå Hockey och blev snabbt en publikfavorit.

Men på sistone har han hållit igen i närkampsspelet.

– Jag har tagit det lite lugnare, säger Juhani Tyrväinen och fortsätter:

– Det har inte känts som att de senaste matcherna behövt den typen av tacklingar. Och tränarna har sagt åt mig att de inte vill att jag ska bli avstängd. Men om jag känner att laget behöver det i någon match så kommer jag att göra det.

Han har i stället försökt att bidra på andra sätt.

I tisdagens match mot Bern hade han exempelvis en fin målgivande passning.

– Jag är glad att jag har kunnat göra några poäng här på slutet, alla förväntar ju sig det av oss importspelare, säger Juhani Tyrväinen.

David Jiglund Olsson norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Jokerman ons 20 nov 2019, 19:45

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 01db2010
Bild: Robert Nyholm/TT | "Jag är verkligen glad att de ville ha mig kvar", säger Jonas Berglund.

”Skulle mycket till för att jag skulle flytta härifrån"

En konkurrerande klubb försökte värva honom. Men Jonas Berglund tvekade inte när budet från Luleå Hockey kom. ”Det skulle mycket till för att jag skulle flytta härifrån – det var inget jag tänkte göra för någon tusenlapp extra i månaden”, säger forwarden.

Det nya kontraktet sträcker sig över säsongen 2021-2022.

– Det här är något jag har jobbat för och det känns riktigt bra just nu, säger Jonas Berglund.

Han tillägger sedan:

– Jag är verkligen glad att de ville ha mig kvar.

Han fick Luleå Hockeys kontraktsförslag i tisdags. Mindre än ett dygn senare skrev Jonas Berglund på.

– Det gick väldigt fort, säger han, och berättar att kontraktet undertecknades efter onsdagens träning, innan han fortsätter:

– Jag hade ett bud från en annan klubb, men jag har det så bra här. Och det kändes helt rätt när de gav mig sitt förslag. Det skulle mycket till för att jag skulle flytta härifrån, det var inget jag tänkte göra för någon tusenlapp extra i månaden.

Han har inlett den här säsongen starkt och det är faktiskt bara Nils Lundkvist och Jesper Sellgren som har bättre plus/minus-statistik än honom.

– Jag hade en riktigt bra sommar och det har känts bra hela tiden, säger Jonas Berglund.

Sedan tillägger han:

– Men man är inte någon skyttekung bara för att man har gjort några mål och jag måste fortsätta jobba hårt.

Han är inte den enda som är nöjd med förlängningen.

– Han har haft en fantastisk höst, och varit nyttig på många sätt, så det kändes som en självklarhet att försöka hitta en lösning med honom, säger Luleå Hockeys sportchef Stefan Nilsson.

David Olsson Jiglund norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Wolfhunter ons 20 nov 2019, 19:48

Tack igen Smile
Om Tyrväinenartikeln:
Kloka ord men ett ess i rockärmen om det sku behövas Twisted Evil Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 809714025

Wolfhunter

Antal inlägg : 1164
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av hokkzorz fre 22 nov 2019, 09:56

Vad skriver wennerlallaren Nu på aftonbladet? Nånting om bortdömda målet?

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Jokerman fre 22 nov 2019, 12:19

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 F3aa0e10
Bild: Petra Älvstrand / Frilans | Henrik Stridh reagerade starkt på det bortdömda målet.

Efter utbrottet: "Du ska inte få se det igen"

Luleå vann efter straffar mot Brynäs, men den stora snackisen var något helt annat. Det bortdömda målet, som Henrik Stridh reagerade starkt på. "Det är så jävla tråkigt", säger han.

I mitten av den andra perioden gjorde Luleå ett powerplay-mål i spel fem mot tre.

Målet dömdes bort eftersom Juhani Tyrväinens klubba hindrade Joacim Eriksson i Brynäsmålet.

Något som inte fick medhåll från Luleålägret.

– Vi gör ett mål som någon i Stockholm, hittar någon klubba som var någonstans. Det konstiga är att, när det är sådana här situationer brukar alltid målvakterna reagera. ”Jocke” i Brynäs gör inte ens en tillstymmelse till en protest. Man blir inte klok på de där reglerna. Däremot är det jävligt bra av oss. Vi blir förbannande, men vi fokuserar och trummar på bra i andra.

Vad får ni för förklaring av domarna?

– Den förklaringen som vi får är att klubban är i målgården. Bilderna vi ser är att, visst klubban är där. Men stör den målvakten? Tittar man på bilderna, när skottet går, då är inte klubban där. Men när pucken är i mål då ligger klubban där.

Stridh menar att det är ett större problem, men att det finns lösningar.

– David Rautio sa något bra. Sätt dit en gammal, erfaren målvakt, som får tala om när en målvakt blir störd eller inte. Nu sitter det några gamla domare där. De har aldrig stått i mål i hela sitt liv och ska göra en bedömning när målvakten störs.

– Nu drabbar det oss. Vi kommer säkert få något mål som blir till vår fördel. Om man ser till hockeyn så är det så jävla tråkigt. Det tar fyra-fem minuter. Nästa gång kanske vi har fördel av det. Jag kommer säga samma sak ändå.

När domarna meddelade sitt beslut reagerade Stridh starkt.

– Jag kände, att det här måste bli mål. Man ska försöka hålla lugnet, men då gick proppskåpet även på Henrik.

Jag tror aldrig jag har sett dig så arg.

– Nä. Du ska inte få se det igen heller. Jag tycker att det är glasklart mål i min bok.

Victor Tjärnberg norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Jokerman fre 22 nov 2019, 12:23

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 14181010
Bild: Petra Älvstrand / Frilans | Niklas Olausson avgjorde mot Brynäs.

Han slog till efter två månaders måltorka (!)
Senast han gjorde mål var den 19 september. Mot Brynäs bröt Niklas Olausson en nio matcher lång måltorka.

Niklas Olausson satt med ett leende på sin plats i omklädningsrummet efter matchen.

– Det var ett tag sedan, det är givetvis jätteskönt, säger han till Sporten.

Ja, det har gått ett tag sedan sist han gjorde mål i SHL. Rättare sagt två månader sedan mot HV71 hemma. Då satte han det avgörande 3–2-målet i tre mot tre-spelet under förlängningen.

Under torsdagskvällen slog han till i straffläggningen när Luleå tog extrapoängen och vann med 2–1.

– Det krävdes en halv felträff på straff för att pucken skulle gå in till slut, säger Olausson.

Det har varit en motig höst med skral poängskörd från Luleås passningsgeni. Efter en poängstark inledning på serien med poäng i de tre första seriematcherna hade han två assist på nio senaste matcherna.

Och noll mål.

– Vi har missat, missat och missat i vår lina. Och jag har missat för mycket, säger han.

Under denna tiden har den 33-årige centern hunnit med två frånvaroperioder på grund av skada och missat sex SHL-matcher.

– Det är lugnt nu. Jag har absolut inga problem, säger Olausson som gjorde sin sjunde raka seriematch sedan den senaste skadeperioden då han hade ett köttsår på benet.

Innan dess var han borta på grund av ryggproblem. Men skador är inget han vill skylla poängtorkan på.

– Vi har skapat mycket under många av matcherna. Men hockey är sådan – ibland studsar den rätt, som den här gången, säger han.

Mot Brynäs lirade han i fjärdekedjan med Karl Fabricius och Jonas Berglund.

–Vår kedja kan betydligt bättre, men samtidigt släpper vi inte till något bakåt, säger Niklas Olausson som menar att det är lite annorlunda tider nu.

– Numera ska vi ha fyra kedjor som kan leverera. Tillsammans ska vara en maskin och det har blivit vår styrka – vi ska bara fortsätta som vi gör just nu. Det är jävulskt kul att vinna hockeymatcher.

I och med tvåpoängaren är Luleå Hockey trea i SHL-tabellen.

Simon Jakobsson norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Jokerman fre 22 nov 2019, 12:26

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Aed1bd10
Bild: Kent Vikström | Jesper Wallstedt har erbjudits ett kontrakt som sträcker sig över säsongen 2021-2022.

Avslöjar: Jättelöftet har erbjudits kontrakt

Svenska ishockeyförbundets målvaktstränare Stefan Ladhe har jämfört honom med Vancouver Canucks förstemålvakt Jacob Markström. Han tippas också gå tidigt i 2021 års draft. Nu har 17-årige Jesper Wallstedt – enligt Sportens uppgifter – blivit erbjuden ett A-lagskontrakt av Luleå Hockey.

Han har fått många rubriker sedan han vid 14 års ålder fick chansen i Västerås IK:s J18-lag

Senare samma säsong debuterade han dessutom i det svenska U16-landslaget.

– Det är en ung kille. Och även om Jesper tagit all uppståndelse bra hittills så vill jag inte sätta för mycket press på honom. Men ingenting talar för något annat än att det kommer gå väldigt bra för honom. Det finns en del likheter mellan honom och Jacob Markström. Han har storleken och positionerar sig bra i målet. Men jag tycker att han ligger längre fram än vad Jacob gjorde i samma ålder. Både tekniskt och taktiskt, sa Stefan Ladhe efter han hade bestämt sig för att flytta upp till Luleå.

Jesper Wallstedt har också tränat med Luleå Hockeys A-lag regelbundet ända sedan han kom till klubben inför förra säsongen.

Den här säsongen har han varit 92-procentig i J20-laget.

David Jiglund Olsson norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Jokerman fre 22 nov 2019, 14:46

Älska
Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 8bed1210
Bild: Alexander Rönnlund | Hannes Lindgren-Eriksen på sin första hemmamatch i Coop Arena

Efter första hemmamatchen: "Största upplevelsen i mitt liv"

Luleå Hockey fick i gårdagens möte mot Brynäs besök från Lerumskillen Hannes Lindgren-Eriksen, som fick se sitt favoritlag spela på hemmaplan för första gången i sitt liv.

Hannes Lindgren-Eriksen har länge velat se sitt Luleå Hockey spela i sin hemmaborg, och i torsdagens match mot tabelltian Brynäs fick han chansen.

– Resan hit var väldigt bra, lite försenat med tåget men det gick ju bra ändå, säger Hannes Lindgren-Eriksen.

Han nådde ut till andra Luleå Hockey-supporters för en eventuell möjlighet att gå på matchen med någon, vilket fick många att ingripa. Bland annat så erbjöd Luleå Hockey-sponsorer och fans boende och ekonomiskt stöd. Och detta är någonting som resulterade i en upplevelse som föll Lindgren-Eriksson i smaken.

– Det här är ju min första hemmamatch, detta är den största upplevelsen i mitt liv, helt klart. Och då överdriver jag inte ett dugg.

Innan matchen tippade Lindgren-Eriksen slutresultatet 4–1 till Luleå, han fick visserligen inte rätt resultat men han fick se sitt Luleå Hockey vinna efter straffar. Dessutom fick han även se sin favoritspelare spela, som han också fick träffa innan matchen.

– Jag spelade kort med Oscar Engsund idag, så jag måste nog säga honom. Det var en stor upplevelse att få träffa spelarna, helt klart.

Snart sker även resa nummer två.

– Jag kommer hit den 28 november igen, det kommer bli roligt, säger Hannes Lindgren-Eriksen, Luleå Hockey-supporter från Lerum.

Alexander Rönnlund norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Hankburger fre 22 nov 2019, 21:37

Alltid trevligt att läsa om Luleåsupportrar som får hjälp av andra supportrar till klubben att komma och se det finaste laget i världen spela.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Jokerman lör 23 nov 2019, 08:56

Nu hoppas jag 45-åringen får stöd och hjälp att göra en riktig kovändning i sitt liv. Behandling är rätt väg men han måste göra det stora jobbet själv, det kan ingen annan göra åt honom.
Häktad för stölder mot Luleå Hockey

Den 45-årige mannen misstänks för omfattande stölder, bland annat på ishallen i Luleå och hos Jägareförbundet. Under häktningsförhandlingen erkände han allt som åklagaren påstod.

Senaste månaderna har ett stort antal inbrott skett i Luleå, bland annat hos byggföretag, skolor, men också Jägareförbundet och Luleå Hockey har haft tjuvar på besök.

I veckan gjorde polisen en husrannsakan i en bostad där den misstänkte 45-åringen brukar vistas. I lägenheten hittades en stor mängd av vad polisen misstänker är stöldgods. Den misstänkte mannen var inte hemma när polisen gick in i lägenheten. Värdet på stöldgodset ligger på drygt 200 000 kronor.

Under häktningsförhandlingen erkände han stölderna. Tingsrätten häktade honom. Åtal ska väckas om två veckor.

Det ska göras en utredning som tar sikte på behandling för 45-åringen.

Tommy Lundqvist norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i media 2019/2020 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i media 2019/2020

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet