Luleå Hockeys Lag 2012/2013

+60
farre
Kallepedal
Luddelajnen
Pajala
PM
rockjohan
CKa
ollle
Högljudd
Donten_
hokkzorz
Lajon
#96
kralle
Zeth
LubosC
JayDee
Pickadoll
Javelin
JahNT
Urken
Sundance Kid
Dustin
Slapshot
Ivanhoe
Bamsefar
Redbear
Tigerman
Lars158
Tony Moore
BodenSwe
LulefanGBG
Rikky
Dalle
Myrman
Rayko
NallePhu
Old Brooklyn
Larry David
Zeb Macahan
Hellcop
M32012
Beast.
Mange
tibet
FruktHamster
pingu
Wirbelwind
Dave Rock
Johan__
Snikne Ville
ezz
Mr Bister
amarule
Chris Hendrix
Polarbjörn
Rönken
Jonken
Salle
MickkeJ
64 posters

Sida 13 av 13 Föregående  1, 2, 3 ... 11, 12, 13

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Salle ons 06 feb 2013, 15:19

Salle skrev:Robert Hedlund ‏@Robert_Hedlund

Filar lite på ett pressmeddelande...



För typ fem minuter sedan...

Vad kan det vara?

Asplövenmatchen i coopen?
Förlängt kontrakt med Bulan?
Förlängning med Sandell?
Förlängning med Pyörälä?

Alternativ 1
http://www.luleahockey.se/artikel/33428/
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av MickkeJ sön 10 feb 2013, 10:42

Glädjande besked av Gustavsson, "Jag blir borta max en vecka":

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6741303
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Salle fre 15 feb 2013, 00:21

Ajaajjajaj låter inte bra kring Robin Jonsson...

Skrbek ska enl Bulan vara den som ligger närmast spel av dessa!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Salle fre 15 feb 2013, 00:27

Skönt inslag med Janne S o Hedman för er som missat

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6746596
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Johan__ fre 15 feb 2013, 00:30

Lite oroande kring skadeläget. Hoppas på en ljusning snart.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Salle ons 27 feb 2013, 14:35

Slutspelstruppen utan skador;

7 backar, 13 forwards

Skrbek-Kukan
Fransson-Gunnarsson
Sandström-Jonsson
Svensson

Abbott-Abbott-Vihko
Koivisto-Olausson-Sandell
Hedman-Pyörälä-Klasen
Cehlarik-Fogström-Fabricius
Jakobs (Kanske ev Porsberger?!)

Vihko har varit kanon i fjärdelinen och fått fart på Fogis o Cehlarik men Abbottarna behöver verkligen honom! Chris/Vihko ihop i ett slutspel får det att vattnas i munnen.. Fabbe tillför ännu mer power till fjärdelinen!

I min värld är det (vid full trupp utan skador) Persson och Kilström som får stryka på foten. Men antar att det i Rönkens värld är Jakobs och Svensson(/eeeev kukan).

Motivering; Persson saknar helt power. Svensson börjar komma igång samtidigt som Kilström med all säkerhet lämnar efter säsongen och är vimsigare i egen zon.

Vid full trupp, vilka står över om ni skulle få bestämma?

Två forwards? Två backar? En av varje?

Framförallt; vilka?!




Senast ändrad av Salle den ons 27 feb 2013, 14:44, ändrad totalt 2 gånger
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Snikne Ville ons 27 feb 2013, 21:57

Måste säga att jag får lite skumma vibbar runt Kilen o Klasen. Från dag 1 när de ställdes åt sidan har det varit jävligt vagt, dessutom har jag en polare som jobbar med service på en av anläggningarna i COOP som sett dem vara med på träningarna nu och verkar går för fullt.

Disciplinära åtgärder?
Brukar iofs inte vara så många matcher som det är frågan om nu.

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av NallePhu tor 28 feb 2013, 08:26

Nu verkar det som att Osten vill skeppa Klasen innan transferfönstret stängdes, Orsak han var för vek i kroppen runt sargen!

Mycket gott kan vi tillskriva Osten men nu börjar nåttet vara rågat för man gör INTE som han pysslar med, Det är närmast ett rent diktatorstyre (sorry Moderatorerna) som Osten håller på med!

Passar man inte i truppen då ryker man illa kvickt ur den samma, sitter på jobbet och är jäkligt frågandes varför valde Osten värva Klasen om han nu är så förbenat vek i kroppen???

Det känns mer och mer som att Osten måste besinna sig och sluta leka härskare i föreningen Luleå HF, Om han forts så lär det snart vara så ingen agent vill sända sina toppspelare till Luleå då de vet att de kan ryka när som från föreningen och det är INGEN trygg framtid för spelarna att veta det!!

Klasen & Khilström var petade med all säkerhet av någon diciplinär anlednig inför SAIK matchen, Min gissning är att Klasen fick redan på vad Osten gjorde och konfronterade han vilket hans fulla rätt är men fick en reprimand och petad!
Khilström luktar långväg petat pga han vill inte förlänga kontraktet med klubben pga det sociala, Då vill förmodligen inte laget ha samma situation som med Arla - Hjalle - Fälth få energitapp - på upside rätt vettigt downside vi förlorar lagets 2st spelare som ena kan vinna matcher på egen hand och den andre defensivkuggen med Jonsson!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LuleåWinston tor 28 feb 2013, 09:48

NallePhu skrev:Nu verkar det som att Osten vill skeppa Klasen innan transferfönstret stängdes, Orsak han var för vek i kroppen runt sargen!

Mycket gott kan vi tillskriva Osten men nu börjar nåttet vara rågat för man gör INTE som han pysslar med, Det är närmast ett rent diktatorstyre (sorry Moderatorerna) som Osten håller på med!

Passar man inte i truppen då ryker man illa kvickt ur den samma, sitter på jobbet och är jäkligt frågandes varför valde Osten värva Klasen om han nu är så förbenat vek i kroppen???

Det känns mer och mer som att Osten måste besinna sig och sluta leka härskare i föreningen Luleå HF, Om han forts så lär det snart vara så ingen agent vill sända sina toppspelare till Luleå då de vet att de kan ryka när som från föreningen och det är INGEN trygg framtid för spelarna att veta det!!

Klasen & Khilström var petade med all säkerhet av någon diciplinär anlednig inför SAIK matchen, Min gissning är att Klasen fick redan på vad Osten gjorde och konfronterade han vilket hans fulla rätt är men fick en reprimand och petad!
Khilström luktar långväg petat pga han vill inte förlänga kontraktet med klubben pga det sociala, Då vill förmodligen inte laget ha samma situation som med Arla - Hjalle - Fälth få energitapp - på upside rätt vettigt downside vi förlorar lagets 2st spelare som ena kan vinna matcher på egen hand och den andre defensivkuggen med Jonsson!

Kom igen, allt som tidningarna skriver är inte sant. Jag tror inte på det här "avslöjandet" att Luleå ville skeppa Klasen. 2:a i poängligan och har knappast varit dålig. Vissa matcher har han t.o.m dominerat. Att de fått bud på honom betvivlar jag inte, så om de velat skeppa honom så borde de väl gjort det då? Kuriren har kokat ihop något på en spik för att skapa ett "avslöjande" som tills mestadel verkar bestå att fantasier.

Du verkar ha en personlig vendetta mot Osten...
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Rönken tor 28 feb 2013, 09:51

LuleåWinston skrev:
NallePhu skrev:Nu verkar det som att Osten vill skeppa Klasen innan transferfönstret stängdes, Orsak han var för vek i kroppen runt sargen!

Mycket gott kan vi tillskriva Osten men nu börjar nåttet vara rågat för man gör INTE som han pysslar med, Det är närmast ett rent diktatorstyre (sorry Moderatorerna) som Osten håller på med!

Passar man inte i truppen då ryker man illa kvickt ur den samma, sitter på jobbet och är jäkligt frågandes varför valde Osten värva Klasen om han nu är så förbenat vek i kroppen???

Det känns mer och mer som att Osten måste besinna sig och sluta leka härskare i föreningen Luleå HF, Om han forts så lär det snart vara så ingen agent vill sända sina toppspelare till Luleå då de vet att de kan ryka när som från föreningen och det är INGEN trygg framtid för spelarna att veta det!!

Klasen & Khilström var petade med all säkerhet av någon diciplinär anlednig inför SAIK matchen, Min gissning är att Klasen fick redan på vad Osten gjorde och konfronterade han vilket hans fulla rätt är men fick en reprimand och petad!
Khilström luktar långväg petat pga han vill inte förlänga kontraktet med klubben pga det sociala, Då vill förmodligen inte laget ha samma situation som med Arla - Hjalle - Fälth få energitapp - på upside rätt vettigt downside vi förlorar lagets 2st spelare som ena kan vinna matcher på egen hand och den andre defensivkuggen med Jonsson!

Kom igen, allt som tidningarna skriver är inte sant. Jag tror inte på det här "avslöjandet" att Luleå ville skeppa Klasen. 2:a i poängligan och har knappast varit dålig. Vissa matcher har han t.o.m dominerat. Att de fått bud på honom betvivlar jag inte, så om de velat skeppa honom så borde de väl gjort det då? Kuriren har kokat ihop något på en spik för att skapa ett "avslöjande" som tills mestadel verkar bestå att fantasier.

Du verkar ha en personlig vendetta mot Osten...

Appropå vendetta brukar det väl sägas att Kuriren har det gentemot Luleå?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Bamsefar tor 28 feb 2013, 09:55

NallePhu skrev:Nu verkar det som att Osten vill skeppa Klasen innan transferfönstret stängdes, Orsak han var för vek i kroppen runt sargen!

Mycket gott kan vi tillskriva Osten men nu börjar nåttet vara rågat för man gör INTE som han pysslar med, Det är närmast ett rent diktatorstyre (sorry Moderatorerna) som Osten håller på med!

Passar man inte i truppen då ryker man illa kvickt ur den samma, sitter på jobbet och är jäkligt frågandes varför valde Osten värva Klasen om han nu är så förbenat vek i kroppen???

Det känns mer och mer som att Osten måste besinna sig och sluta leka härskare i föreningen Luleå HF, Om han forts så lär det snart vara så ingen agent vill sända sina toppspelare till Luleå då de vet att de kan ryka när som från föreningen och det är INGEN trygg framtid för spelarna att veta det!!

Klasen & Khilström var petade med all säkerhet av någon diciplinär anlednig inför SAIK matchen, Min gissning är att Klasen fick redan på vad Osten gjorde och konfronterade han vilket hans fulla rätt är men fick en reprimand och petad!
Khilström luktar långväg petat pga han vill inte förlänga kontraktet med klubben pga det sociala, Då vill förmodligen inte laget ha samma situation som med Arla - Hjalle - Fälth få energitapp - på upside rätt vettigt downside vi förlorar lagets 2st spelare som ena kan vinna matcher på egen hand och den andre defensivkuggen med Jonsson!


Huruvuda det var sant att man försökte skeppa Klasen innan transferfönstret stängde vet jag inte, men jag ska svära lite i kyrkan och anse att Luleå är ett bättre LAG utan Klasen, om så skulle vara. Spelet som presterats när Klasen är borta är kvickare, mer stabilt och mer "Rönnken"-hockeyorienterat.

Känns som att Klasen aldrig riktigt funnit sin plats och när han är med o spelar så är han en temposänkare, för mycket puckkär för att kunna få ett flyt i spelet.
Sen, absolut så är han en av ES skickligaste tekniker men ändå så är vårt sätt att spela att en Foghström som kan spela inom systemet men med individuell skicklighet gör mycket mer nytta än aldrig så mycket mera artisteri men svårt att underordna sig tänket.
Att Kilen bänkas har jag inga som helst problem med under rådande omständigheter.



Senast ändrad av Bamsefar den tor 28 feb 2013, 10:09, ändrad totalt 2 gånger (Orsak för redigering : feltänk)
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Rikky tor 28 feb 2013, 11:05

Klasen ska tydligen fått en hjärnskakning i matchen mot Växjö därav frånvaron. Hoppas han är tillbaka i alla till slutspelsstart, jag ser Linus spel i powerplay som en stor tillgång och även om det inte fungerat fullt ut ännu så är det fan så bättre än dom andra alternativen.
Skrbek, Fransson, Klasen, Pyörälä, Hedman skulle göra ett bra jobb i PP.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av NallePhu tor 28 feb 2013, 12:18

Problemet är bara att om Osten fått för sig att en spelare inte platsar då ryker han tyvärr!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av MickkeJ tor 28 feb 2013, 12:49

NallePhu skrev:Problemet är bara att om Osten fått för sig att en spelare inte platsar då ryker han tyvärr!
Känns lite som en sportchefs jobb. Ja, om en spelare inte platsar så ryker han. Låter ganska självklart tycker jag.
För övrigt så utgick Klasen i Växjömatchen med en hjärnskakning så jag tror inte alls på din konfrontationsteori.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Snikne Ville tor 28 feb 2013, 13:01

MickkeJ skrev:
NallePhu skrev:Problemet är bara att om Osten fått för sig att en spelare inte platsar då ryker han tyvärr!
Känns lite som en sportchefs jobb. Ja, om en spelare inte platsar så ryker han. Låter ganska självklart tycker jag.
För övrigt så utgick Klasen i Växjömatchen med en hjärnskakning så jag tror inte alls på din konfrontationsteori.
Pracis, det är ju det som man frozar världens främste manager Sir Alex för. D v s förmågan att kill your darlings. Var väl samma med Fabbe, han var välkommen tillbaka när han hade lön i relation till prestation. En detalj som Frölunda, MIF m fl totalmissat.


Senast ändrad av Snikne Ville den tor 28 feb 2013, 13:03, ändrad totalt 1 gång
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG tor 28 feb 2013, 13:02

NallePhu skrev:Problemet är bara att om Osten fått för sig att en spelare inte platsar då ryker han tyvärr!
På vilket sätt är det ett problem?

Skall man spela med spelare som sportchef och ev. tränare inte tycker platsar för att de har ett kontrakt, eller vadå?

Är det inte snarare ledningens skyldighet att ställa absolut bästa lag på plan inför varje match? Anser man att laget är bättre utan en spelare så är det snarare en skyldighet att bänka den spelare än tvärtom.

Jag tror inte sekund på att Luleå försökt göra sig av med Klasen, håller med vissa om att han drar ner tempot emellanåt men tycker att det sett bättre ut det senaste ihop med Pyörälä och Hedman. Tanken är att Klasen skall styra och avsluta i PP och det är i huvudsak det han är värvad för.

Skulle det nu då emellertid vara så att Klasen av någon anledning är bänkad, av disciplinära eller kvalitétsmässiga skäl. Anser du då att klubbledningen med Osten i spetsen inte skall kunna ställa krav på spelare och bänka en spelare om de kraven inte uppfylls? Det har väl inget med diktatur att göra, snarare vanligt vett, som i det här fallet förbehållslöst skall gå före etikett! Det är professionell idrott vi håller på med nu, en spelare får betalt för att fylla en viss uppgift, men anser inte tränarna/ledningen att det jobbet görs fullt ut så skall den spelaren inte spela. Dels som en markering att man inte accepterar undermåliga prestationer och dels därför att man har en jävla skylldighet gentemot föreningsmedlemmar och fans att ställa bästa lag på isen. Inte bästa spelarna, utan det lag som fungerar bäst spelmässigt, där t.ex. sociala aspekter och annat kan spela in. Hur olika spelare fungerar ihop, hur de motiverar varandra, hur de bidrar positivt eller negativt till stämningen i omklädningsrummet osv.

Nu tror jag att detta är en icke -fråga i fallet Klasen, är helt övertygad om att han kommer att spela så fort han är av med sviterna från sin påstådda hjärnskada, (som i min värld är en riktig skada). Ledningen vet hur viktig han kommer att bli i PP i slutspelet. Man kanske inte har fått ut optimalt av honom, men är det någon som presterat i PP så är det väl ändå han? Han kan ju inte gör allt själv heller.

I fallet Kilström så åberopar jag samma motivering till varför han skall bänkas om ledningen finner det lämpligt. Anledningen till att Luleå harvat kring nedre delen av tabellen från slutet av 90 -talet till 2010 -talet är väl bl.a. att man brustit i förmågan att ställa tydliga och adekvata krav på spelarna ifrån ledningens sida? Prestera eller du spelar inte t.ex. Det är grundläggande för att ett lag skall lyckas. Tydliga krav skapar tydliga förutsättningar och trygghet. Ishockey är i allra högsta grad ett resultatbaserat yrke, och därför måste man också kunna ställa krav. En annan bidragande orsak till våra misslyckanden är att mängder av våra spelare i 10 års tid lallat runt och tänkt på nästa säsong, när de skall spela i andra klubbar, redan innan pågående säsong är över. Finner man anledning att bänka Kilström för att han är en motivationsrisk p.g.a att han redan skrivit på för en annan klubb så tycker inte jag att det är vår sak att ifrågasätta det. Självklart ifråntar jag inte dig eller någon anna rätten att ifrågasätta det, men jag ifrågasätter om du eller jag har tillräcklig insyn i det bakomliggande resonemanget för att kunna påstå att det är fel att bänka Kilström? Dvs. om så nu är fallet. Jag håller med dig om att han är en viktig kugge i laget, men till vilket pris? Är det inte bättre att ge Kukan speltid än Kilström? Ge Kukan förtroende och låta honom växa med det? Det ena behöver såklart inte utesluta det andra men på något sätt skall istiden ändå fördelas.

Nu tror jag att Kilen kommer att spela slutspel också men jag hoppas verkligen inte att de blir på bekostnad av Kukans speltid, en ung lovande back som verkar hur motiverad som helst och som imponerat mer på mig än Kilström. Betänk att Skrbek snart är tillbaka också.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG tor 28 feb 2013, 13:03

MickkeJ skrev:
NallePhu skrev:Problemet är bara att om Osten fått för sig att en spelare inte platsar då ryker han tyvärr!
Känns lite som en sportchefs jobb. Ja, om en spelare inte platsar så ryker han. Låter ganska självklart tycker jag.
För övrigt så utgick Klasen i Växjömatchen med en hjärnskakning så jag tror inte alls på din konfrontationsteori.
Eller mja....det var väl ungefär det här jag försökte ordbajsa fram! bounce
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Rayko tor 28 feb 2013, 13:50

Fast Linus Persson får spela mycket, med Abbotts bla. Hedman blev petad fast han är en av våra bättre spelare, men inte Linus som är sämst.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG tor 28 feb 2013, 14:00

Rayko skrev:Fast Linus Persson får spela mycket, med Abbotts bla. Hedman blev petad fast han är en av våra bättre spelare, men inte Linus som är sämst.
Även solen har sina fläckar! Rolling Eyes

Skämt åsido, ja att Persson fått sådant förtroende är undantaget som bekräftar regeln på något vis.

Jag gnällde i princip varje omgång fram till Januari att Hedman fick för lite speltid men ju längre säsongen lidit desto mer har han fått och tränarna har så sakteliga insett hans betydelse för vårt spel varför han också fått mer speltid mot slutet.

Vad gäller Persson så ser tränarna något som vi andra inte ser, men jag kan tänka mig att det har att göra med att han faktiskt, trots sina övriga brister, är en väldigt bra avslutare och ändå har gjort det bättre ihop med Abbotts där våra motståndare mest fokuserar på att hålla reda på bröderna och spela tufft mot dem. Persson har varit bättre sedan han fått spela med Abbotts. Jag tycker dessutom att han skall få fortsatt förtroeende där nu när Vihko spelar så bra ihop med Cehlarik och Fogström.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Snikne Ville tor 28 feb 2013, 14:12

Rayko skrev:Fast Linus Persson får spela mycket, med Abbotts bla. Hedman blev petad fast han är en av våra bättre spelare, men inte Linus som är sämst.
Jag tiillhör väl dem (tillsammans med Salle..) som kritiserat L P längst o hårdast. Att jag lugnat mig på slutet innebär bara att jag anser mitt budskap framfört. Men det är ju faktiskt så att de jag m fl anser inte leverar inte alltid stämmer med Ostens uppfattning vilket nog är en jävla tur Smile Mao innebär inte det faktum att jag tycker att Frallan borde bänkats mellan varven att Osten är kass för att han inte skeppat honom utan ist spelat hur mycket som helst...
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Salle tor 28 feb 2013, 15:07

Ang Landström/Kuriren

Menar han allvar eller?!

Han jämför alltså Linus Klasen med Johan Forsberg

Forsberg skulle "producera minst lika mycket"

HAHA

Relevant jämförelse! Låt Brunk-Foppa styra upp ett PP, Jimmy!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Jonken tor 28 feb 2013, 15:28

Känns onkligen tråkigt att Kuriren väljer att spela GD på detta sätt.
Det är det enda som jag vill kommentera i saken.

silent
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av FruktHamster tor 28 feb 2013, 17:12

Jag hittade inget i deras artikel som tyder på att LHF försökte bli av med klasen. Tvärt om säger osten att det fanns intresse för honom, men pojke. Är bu bevisligen kvar, eller?

Jämförelsen med pite-Foppa är ju skrattretande.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LuleåWinston fre 01 mar 2013, 12:35

Mannberg och Porsberger ska spela med Luleå resten av säsongen.

Hur tycker ni vi ska formera laget under de två återstående matcherna av grundserien?

Personligen hoppas jag att Mannberg och Porsberger får bra med speltid de två matcherna. Inte för att resten av laget varit dåligt, tvärtom. Utan för att spela in dem inför ett kommande slutspel med eventuella skador. Låt alla spelare med minsta skavank vila - och eventuella nyckelspelare som vi behöver spara. Det har vi inte minst sett på Joonas Vikho hur lite vila kan göra underverk.

Sedan tyckte jag mig se vissa dåliga tendenser mot AIK. Luleå-spelarna offrade sig inte som de brukar i försvarszon. Det kan ha att göra med att ingen vill dra på sig en Skrbek-skada just innan slutspelet. Så trots att det nuvarande laget gjort det jäkligt bra, så tror jag vi får en starkare lag i de två "betydelselösa" (nåja, iallafall om man jämför med slutspelsmatcher) matcher som finns kvar om vi spelar två spelare som inte har en slutspelsplats att förlora utan en att vinna.

LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Snikne Ville fre 01 mar 2013, 12:55

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Salle fre 01 mar 2013, 13:07

Härligt med ännu bredare trupp med Mannberg o Porsberger tillbaka!

Tror fan jag gärna ser dessa två i laget hellre än Jakobs o Persson..

Men dom lär väl snarare få vänta på ev skador..
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Beast. fre 01 mar 2013, 13:14

Cam-Chris-Persson
Koivisto-Ola-Sandell
Klasen-Hedman-Pyörälä
Vihko-Fogge-Cehlarik
Jakobs-Mannberg-Fabbe

I slutspelet alltså. Fem femmor
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Kagen fre 01 mar 2013, 19:06

Jag litar fullt ut på Osten han har bevisat många gånger att han kan värdera spelare rätt.

Vad gäller Klasen är det kanske sant att Luleå när Luleå spelar som bäst inte behöver Klasens spetskompetens. Men när spelet låser sig och Luleå liksom bara inte kan skapa de där målchanserna då behövs Klasens spelartyp för att kunna ändra matchbilden.
Vi har sett i vnågra matcher både denna och den förra säsongen hur Luleå släppt in ett tidigt ledningsmål och sedan haft 53 minuter på sig att kvittera men utan att lyckas.
Klasen har inte bara en spetskompetens i att göra det oväntade och producera i power-play han sätter också fler straffar än de allra flesta.

Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1740
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Rönken fre 01 mar 2013, 19:21

Kagen skrev:Jag litar fullt ut på Osten han har bevisat många gånger att han kan värdera spelare rätt.

Vad gäller Klasen är det kanske sant att Luleå när Luleå spelar som bäst inte behöver Klasens spetskompetens. Men när spelet låser sig och Luleå liksom bara inte kan skapa de där målchanserna då behövs Klasens spelartyp för att kunna ändra matchbilden.
Vi har sett i vnågra matcher både denna och den förra säsongen hur Luleå släppt in ett tidigt ledningsmål och sedan haft 53 minuter på sig att kvittera men utan att lyckas.
Klasen har inte bara en spetskompetens i att göra det oväntade och producera i power-play han sätter också fler straffar än de allra flesta.


Tycker nog man ska ge Klasen ett slutspel också innan man dömer för hårt, ligger trots allt tvåa i interna poängligan. Dessutom så är det rätt stor skillnad på Rönnqvist-hockey mot att "ligga på rulle" Södertälje Razz
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av tibet fre 01 mar 2013, 23:11

Tycker faktiskt att Klasen har haft en hel del missflyt i vinter! Han har dock inte visat divalater utåt utan har kämpat på i match efter match. Kul med en riktig artist i truppen!
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Snikne Ville lör 02 mar 2013, 00:18

Det är väl nu Klasens tid att skina kommer, dvs någon som kan bryta mönstret i det annars så förutsägbara konsekventa spelet. En matchvinnare helt enkelt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av tibet ons 06 mar 2013, 22:22

Fick lite info om hemliga saker idag! Vore dem inte hemliga skulle jag självklart skriva vad det gällde här. Utan att avslöja något jag inte får så kan jag åtminstone säja att Dodetot soseror bobrora utot. Vi kommer att krossa Frölunda!!
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Redbear ons 06 mar 2013, 22:29

tibet skrev:Fick lite info om hemliga saker idag! Vore dem inte hemliga skulle jag självklart skriva vad det gällde här. Utan att avslöja något jag inte får så kan jag åtminstone säja att Dodetot soseror bobrora utot. Vi kommer att krossa Frölunda!!

Men fan.. ny blev jag nyfiken. Inga fler ledtrådar? Razz
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Urken ons 06 mar 2013, 22:42

Sjörövarspråket tog mig en hel minut att läsa, alltid haft svårt för det.

Säger du bara så ändå, eller är det något 'speciellt'? Ska vi vänta oss något?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av #96 ons 06 mar 2013, 22:45

Ähhh...det är nog bara att alla skadade spelare är redo att spela igen.
#96
#96

Antal inlägg : 2182
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Huselius1 ons 06 mar 2013, 22:54

#96 skrev:Ähhh...det är nog bara att alla skadade spelare är redo att spela igen.
Nej det kan det ju inte vara, det har ju redan Aftonbladet "avslöjat" tidigare idag. Jag tror inte att ni förstår chocken jag fick när jag gick in på AB tidigare idag och möttes av en stor rubrik som lite kryptiskt avslöjade att Klasen kommer ha repat sig till nästa onsdag, puh nu kan jag sova gott! Journalistik när den är som mest fisljummen.

Huselius1

Antal inlägg : 108
Join date : 13-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Salle fre 12 apr 2013, 19:50

Sami borta resten av säsongen enligt twitterflödet

Föga oväntat.. Hoppas han blir kvar.. Känns tveksamt :/
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Slapshot fre 12 apr 2013, 22:43

Tror inte han blir kvar, tyvärr. Han har ju verkligen haft otur med skador under sin tid här....

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Salle fre 12 apr 2013, 22:44

Hörde ett rykte att Leksand ska ha en spelare klar från något av finallagen som dom inte kan gå ut med än.

Vore oerhört tråkigt om det vore Sami..

Kom igen Osten!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av MickkeJ lör 20 apr 2013, 13:57

MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Salle sön 21 apr 2013, 12:52

Ett klipp med samtliga Luleå Hockeys mål från säsongen!

http://vimeo.com/64483029

Se och njut!



Tack för säsongen alla spelare och ledare inom Luleå Hockey!
Tack även till alla forumskribenter för en grym säsong!

Vi vann ET-guld, tog över hundra poäng igen och framförallt vi kom för fan till SM-final!
Vi är ett etablerat topplag! Vem fan trodde det den där eftermiddagen vi höll oss kvar i ES mot Timrå för några år sedan!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Myrman sön 21 apr 2013, 14:10

Så sant, Salle!
Säsongen slutade dystert på mer än ett sätt för mig personligen. Tänker inte gå in på det desto mer dock. Nu ser vi fram mot nästa säsong med tillförsikt! Ska bli kul att hänga med i silly season under tiden.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 13 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 13 av 13 Föregående  1, 2, 3 ... 11, 12, 13

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet