Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

+89
Cambbott24
LHF96
Davidoff
Kraftkung
KaptenBlodskelett
Anthrax
wilmus2007
Gunnar Sträng
Hellcop
Mange
Number 69
Sir Prozac
farre
Sportchefen #2
GustenA
Norrlandstoken
Sportsman
Puckad
Snikne Ville
Urken
nummer 17
CKa
Sundance Kid
JohanO
Lasse Proppmätt
Lulefan
Kallepedal
Pontaking
tibet
NallePhu
Dilox
Pajala
Jonsey
PM
Groggen79
Mr Bister
MrScout
Polyfemos
lhffan
Simon90
Rikky
Hankburger
Freno
Dentos
kokostrollet
KebabLasse
Tony Moore
Old Brooklyn
Salle
27 Öqvist
Pingis 11
Bamsefar
ski3r
Qirren
Indoc
LuleåWinston
Erilk
Redbear
#96
Myrman
hokkzorz
Daddeh4724
Neurofunk20
Mickeee
Jonken
LulefanGBG
Monco
Dustin
Lars158
icemask
Kagen
Wolfhunter
Patrik82
makkanmakkan
Knäcktomten
pingu
Micke80
JuniorX
Ferros
Donowitz
Tigerman
Hedanders
Rönken
Donten_
Norlin
amarule
Slapshot
Kapten Haddock
Admin
93 posters

Sida 2 av 20 Föregående  1, 2, 3 ... 11 ... 20  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av icemask mån 02 maj 2016, 09:42

Lars158 skrev:I år är det väl förhoppningsvis så tänkt och planerat att Toolanen och eller Lundeström faktiskt ska kunna bära en del speltid i ett relativt antal matcher. Jag tycker högst man skall köra med 15 forwards sett till deras situation. Sen var väl harju Jr med och träna med a laget periodvis. Emanuelsson har han slutat spela?
Emanuelsson har opererat axeln ifjol, kommer nog tillbaka I år !
Jag vet inte hur du räknar men 15 forwards + juniorerna är nog det som behövs, om de sen blommar ut är en annan sak !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Lars158 mån 02 maj 2016, 11:20

Jag tänkte 15 med Toolanen och Lundeström inkluderat. Blir ju hopplöst för dom annars.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av icemask mån 02 maj 2016, 12:23

Lars158 skrev:Jag tänkte 15 med Toolanen och Lundeström inkluderat. Blir ju hopplöst för dom annars.
Vi hade 19 forwards I truppen ifjol, kör du med 15, junisar inkluderat så är man jävligt känslig för skador !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Micke80 mån 02 maj 2016, 12:39

icemask skrev:
Micke80 skrev:
icemask skrev:
bearjew skrev:Klurade på backparen.

Jaros - Melart - känns givna att få fortsätta och starta säsongen tillsammans.

Mikkelson - borde säras från Schira. Funkar inge vidare tillsammans.

Amnér - borde rimligen få testa med någon av de två.

Själlin - ska successivt matchas in i SHL-kostymen. Borde få en trygg back bredvid sig.

Nässén - J20 och testa på några byten/matcher.

X - frågan är vad som ska in här, som sista pusselbit. Om Schira och Mikkelson höjer sig offensivt, samtidigt som Amnér blir en lyckoträff, är nog inte behovet av en offensiv back kanske störst. Utan snarare en riktigt defensivt säker och rörlig samt spelskicklig back. Liknande Sigalet.
En till fråga, vad händer om Jaros tar en plats i Ottawa ?

Det är en ganska enkel fråga, han måste ersättas med en ny back.
Däremot kan man inte ersätta honom innan han farit utan det är för oss som med alla andra lag att man helt enkelt inte vet vilka som bryter sina kontrakt där i juni/juli, beroende på när dom är draftade eller draftas, och måste ersätta spelaren efter dom farit och inte före.
Det är samma "problem" för alla lag som satsar på unga spelare, dom spelar för en låg lön och dom riskerar hamna i NHL. Pengarna som blir kvar i lönebudget täcker sällan en lika bra spelare utan då måste man ha lämnat lite utrymme kvar eller få in extra medel för att klara av att ersätta dem.
Om man ersätter spelaren i förväg så måste man ju skriva fast dubbla målcakter, backar och forwards på alla possitioner där man har spelare under 25 år vilket lär göra det svårt att hitta utrymme till den spets och den bevisade kompetensen många frågar efter.

Så för att sammanfatta det.
Om han, eller någon annan, lämnar för NHL så lär den eller de individerna ersättas. Man lär inte ersätta dem i förskott utan det lär ske när dom de fakto har lämnat.
Med tanke på framtiden dvs att Jaros lämnar om 1 år så borde man väl vara I framkant och värva en back redan nu som är inkörd till nästa år !
Men med tanke på hur truppen ser ut så kommer det nog in minst 2-3 backar till !

Det är svårt att få ett lagbygge att fungera om man värvar in för många spelare för att täcka upp för dom som eventuellt försvinner. Vem vet, kanske är det tänkt att Nässen eller Själin är tänkt att kunna ta Jaros plats om han fösvinner nästa år, vilket då gör att du redan har nån i laget som är inkörd till nästa år.
Om han däremot lämnar i sommar kan det ju vara så att man måste värva någon och att då hitta en back som går in i topp 6 utan problem borde kosta mer än Jaros tjänar idag.
Den framförhållning man har angående detta är nog att man har koll på marknaden så man har några namn i bakfickan om det skulle ske och behovet uppstå.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Micke80 mån 02 maj 2016, 12:47

icemask skrev:Så här bör väl en trupp se ut för LHF kommande säsong, Förra säsongen hade vi 6 MV, 10 Backar och 19 Forvards I truppen !

OBS TRUPP !

Tränare:
Skuggan
Burra
Petter Nilsson
Gusten
Petter Pettersson

Målvakt:
Lassinanti
Gustavsson
Masiello
Vakant

Backar:
Melart
Jaros
Mikkelson
Schira
Själin
Nässén
Amner
Vakant
Vakant
Vakant

Forwards
Falk(c)
Lagace (c)
Mastomäki (c)
Harju
Fabricius
Forsberg
Hedman
Sweatt
Toolanen
Lundeström
Junttila
Rydahl
Vakant
Vakant
Vakant
Vakant
Vakant

Normalt brukar SHL-lagens trupper bestå av (ingen regel utan undantag) 3 målvakter, 8-9 backar och 14-16 forwards. Att man sen kan låna in nån från allsvenskan eller från juniorlaget vid skador gör att fler spelare används. Men att ha den enorma mängden spelare under kontrakt gör att man inte har råd med den absoluta toppen.

Ifjol hade ju vi något extremt, som ajg aldrig sett förr, med målvakter som spelade. Vill minnas att Ward fick nån match, Massiallo fick nån match, Gustavsson fick en hel del matcher och sen då Lassi och Larsson. Utöver detta så har jag för mig att en.j18 målvakt vaktade dörren nån match. Av dessa 6 målvakter var det ju bara Ward, Larsson och Lassi som hade kontrakt med oss.

Sen handlar ju ofta antalet kontrakt i a-laget om vad man har i j-lagen. Har man många spelare som är på gränsen behöver man inte värva bredden utan kan köra med dessa om det blir många skador. Har man dåliga spelare i juniorlaget måste man värva på sig den bredden istället för att klara skador.

Om jag då till slut kommer till LHF och vår silly som vi är inne i just nu så ser jag hellre att vi värvar 2-3 toppspelare utöver de vi har för att kunna få två bra kedjor och att sen ha två stabila "sista kedjor" och sen låta junisarna få den tiden som kommer vid skador/avstängningar. Sen ska man tillägga att jag inte har koll på hur bra spelare vi har i juniorlagen då jag inte följt deras matcher.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Dustin mån 02 maj 2016, 12:48

Känns som att det åtminstone krävs 1 center och 2 forwards av HÖG klass för att vi ska vara riktigt slagkraftiga. Nu har vi bredden och det är den yttersta spetsen som saknas. Sen ser jag gärna både Janne och en etablerad offensiv back. Tyvärr tror jag tanken är att Amnér ska växa in i en sån roll.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av nummer 17 mån 02 maj 2016, 13:04

icemask skrev:
Lars158 skrev:Jag tänkte 15 med Toolanen och Lundeström inkluderat. Blir ju hopplöst för dom annars.
Vi hade 19 forwards I truppen ifjol, kör du med 15, junisar inkluderat så är man jävligt känslig för skador !

Nej, vi hade typ 3+9+15 i truppen. Att vi använde fler spelare betyder inte att dom ingick i truppen. 3+9/10+15/16 kontrakterade spelare i truppen är vanligt och vi kommer antagligen att ha nåt sånt även kommande säsong. Vi kommer förmodligen att behöva låna in nån junior utöver dom spelarna som ingår i truppen, men dom är bara inlånade!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Dustin mån 02 maj 2016, 13:11

Tror vi kommer ha mindre spelare i truppen i och med att Asplöven åkte ut ur Allsvenskan.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Lars158 mån 02 maj 2016, 13:58

Både Toolanen och Lundeström gjorde ju några byten gångna säsongen. Utan att göra bort sig totalt. Jag vill gärna kommande säsong att dom får 20-25 matcher med åtminstone 10 minuter+ speltid. Då kan vi numerärt inte ha hur stor trupp som helst.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Monco mån 02 maj 2016, 16:58

nummer 17 skrev:
icemask skrev:
Lars158 skrev:Jag tänkte 15 med Toolanen och Lundeström inkluderat. Blir ju hopplöst för dom annars.
Vi hade 19 forwards I truppen ifjol, kör du med 15, junisar inkluderat så är man jävligt känslig för skador !

Nej, vi hade typ 3+9+15 i truppen. Att vi använde fler spelare betyder inte att dom ingick i truppen. 3+9/10+15/16 kontrakterade spelare i truppen är vanligt och vi kommer antagligen att ha nåt sånt även kommande säsong. Vi kommer förmodligen att behöva låna in nån junior utöver dom spelarna som ingår i truppen, men dom är bara inlånade!
Det finns ju alltid möjlighet att värva under säsongen också ifall någon skulle gå sönder eller att lagbygget floppar så 15 forwards och 9 kanske 10 backar är nog starttruppen iallafall. Det brukar ju alltid vara någon som lämnar också(Dixon, Savva m.fl.) och då blir det ju aktuellt att värva om det inte finns någon junior som kan kliva fram.

Monco

Antal inlägg : 308
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av LulefanGBG mån 02 maj 2016, 18:14

Ang de tre senaste värvningarna:

Tycker att det är hur tydligt som helst att vi värvat två st rollspelare, samt att vi värvat en back med potential. Den lagdelen är såpass stark i övrigt att man kan chansa med ett oprövat kort från start. Det kan bli succé och förmodat big bang for the buck, men det kan också bli flopp, men kostar då förhoppningsvis inte alltför mycket. (Grundat enbart på lösa antaganden givetvis). Amnér är spännande helt klart, även om man kanske inte skall förvänta sig alltför mycket. Visst var han kanske inte så bra i kvalserien mot Modo men så många poäng i Allsvenskan, när Leksand dessutom var helt under isen halva säsongen, är ju smått fantastiskt. 27 år är en kanonålder för en back dessutom. Får han utvecklas i lugn och ro kan det bli bra.

Rydahl är en solklar rolllspelare och när vi tappat Petrell och Sylvegård så känns han som klockren. Kanske dyrare än Sylvegård men förmodligen billigare än Petrell. Dessutom lite mer skills och känsla för målet i Rydahl än vad det är i någon av tidigare nämnda. Dessutom som sagt en rätt tung och tuff spelare. Känns klockren.

Sedan har vi då Falk som får förmodas vara en center som skall täcka upp för tappet av Granström. I det avseendet förstår jag den värvningen, (även om jag hellre behåll Granström), men samtidigt känns det lite trist när jag gärna sett Mastomäki få en större roll i vinter. Tror mycket på den sistnämnda. Å andra sidan behövs också rutin och Falk är absolut ingen dålig spelare även om han kanske passerat zenit. Jag är kluven vad beträffar Falk, inte om man tittar till Falk som spelare allena, men jag ser också ett litet orosmoln om man ser till helheten, med Mastomäki, Falk och Lagacé som tre stycken av våra fyra centrar. Ingen av dem känns gjuten för en andrakedja direkt, och jag skulle gärna se Mastomäki som tredjecenter. Frågan är då om Lagacé håller för andrakedjan, eller om Falk är tänkt att spela där, och om han i sådant fall håller än?

Jag är inte emot värvningen av Falk och gillar honom t.o.m. som spelare, men värvningen väcker åtminstone några frågetecken hos mig om hur man tänkt i övrigt kring centerfrågan. Det får tiden utvisa och jag säger varken bu eller bä innan truppen är spikad.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Wolfhunter mån 02 maj 2016, 22:28

Osten sade väl ungefär att det blir en konkurrenssituation som får avgöra centerhiriarkin, på frågan vilken roll Falk var tänkt i. Tror inte Grana värvades som förstecenter, men det landade där. Kanske kommer det ytterligare och förhoppningsvis då nån riktigt vass uttalad förstecenter. Osten sitter säkerligen sedan och hoppas att äregirigheten hos tex Masto och Legace ska bidra till högre konkurrens. Sen har vi ju en ungtupp till som knackar på dörren. Vem trodde egentligen innan säsongen att Masto skulle få nån speltid att tala om? Han klev ju bara in och tog en plats som var vikt för Ekarv.
Det löser sig nog framåt hösten

Wolfhunter

Antal inlägg : 1171
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Jonken mån 02 maj 2016, 22:35

I min värld förstår jag inte värvningen av Falk -hur man än försöker se positivt på det. Jag ser helt enkelt inte hur en 33 år gammal spelare idag skall hjälpa Luleå Hockey...?

Visst: Falk var en gång grym i HV. Men detta också med stor betoning på "var".

Jag har skrivit det förr -och jag skriver det igen: Att utifrån värva in +30 åriga spelare baserat på gamla meriter ÄR INTE rätt väg att gå för en förening som har högre mål i SHL.

Man får in en tvåvägscenter med genuin rutin och god tekningsstyrka. Sedan skall det enligt sportchefen själv också handla om vinnarmentalitet, ledaregenskaper, arbetskapacitet mm. -Jo; men tjena! -Tur att LHF inte har detta bla i Fabricius, Forsberg mfl. Fatta att her Falk kommer att vara 35 bast när kontraktet går ut?! Man riktigt ser honom dominera mitten -och svetsa ihop forwards och backar som en välsynkad femma i full harmoni kommande två åren. OK: Han är ett rutinerat fullbordsproffs -och kommer att göra sitt jobb: Absolut. Men så bra som i HV: -Jo; men: -Tjena!

Att en tok rutinerad 33 åring spelare -samt en riktiv räv till sportchef -kan vara vältaliga i media; är ju knappast någon hög oddsare. Och lika professionellt kommer det även att låta senare; när korthuset börjar bågna. Skall bli kul och se hur man duckar ifrån att ta sitt ansvar då....

Tycker att den här sillyn har hittills varit en enda stor pina. Först tränarna -och nu det här. Man sitter redan och ser ursäkterna & flosklerna hagla -framöver när SHL-verkligheten synar alla dessa genidrag. Men lik förbannat är tipset att alla nyckelpersoner i föreningen sitter tryggt och säkert på sina poster framöver...

Visst förstår jag att sillyn inte är över än. Men oavsett hur saftiga kioskvältare man än presenterar framöver; så ursäktar dessa inte tränarvalet och detta centerval.

Jag ber om ursäkt för min negativa ton. Ta inte åt Er. Jag är bara så jäkla besviken och frustrerad just nu. Jag förstår bara inte vad Luleå Hockey håller på med just nu?! -Förlåt för min okunskap....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av pingu mån 02 maj 2016, 22:54

Jonken skrev:I min värld förstår jag inte värvningen av Falk -hur man än försöker se positivt på det. Jag ser helt enkelt inte hur en 33 år gammal spelare idag skall hjälpa Luleå Hockey...?

Visst: Falk var en gång grym i HV. Men detta också med stor betoning på "var".

Jag har skrivit det förr -och jag skriver det igen: Att utifrån värva in +30 åriga spelare baserat på gamla meriter ÄR INTE rätt väg att gå för en förening som har högre mål i SHL.

Man får in en tvåvägscenter med genuin rutin och god tekningsstyrka. Sedan skall det enligt sportchefen själv också handla om vinnarmentalitet, ledaregenskaper, arbetskapacitet mm. -Jo; men tjena! -Tur att LHF inte har detta bla i Fabricius, Forsberg mfl. Fatta att her Falk kommer att vara 35 bast när kontraktet går ut?! Man riktigt ser honom dominera mitten -och svetsa ihop forwards och backar som en välsynkad femma i full harmoni kommande två åren. OK: Han är ett rutinerat fullbordsproffs -och kommer att göra sitt jobb: Absolut. Men så bra som i HV: -Jo; men: -Tjena!

Att en tok rutinerad 33 åring spelare -samt en riktiv räv till sportchef -kan vara vältaliga i media; är ju knappast någon hög oddsare. Och lika professionellt kommer det även att låta senare; när korthuset börjar bågna. Skall bli kul och se hur man duckar ifrån att ta sitt ansvar då....

Tycker att den här sillyn har hittills varit en enda stor pina. Först tränarna -och nu det här. Man sitter redan och ser ursäkterna & flosklerna hagla -framöver när SHL-verkligheten synar alla dessa genidrag. Men lik förbannat är tipset att alla nyckelpersoner i föreningen sitter tryggt och säkert på sina poster framöver...

Visst förstår jag att sillyn inte är över än. Men oavsett hur saftiga kioskvältare man än presenterar framöver; så ursäktar dessa inte tränarvalet och detta centerval.

Jag ber om ursäkt för min negativa ton. Ta inte åt Er. Jag är bara så jäkla besviken och frustrerad just nu. Jag förstår bara inte vad Luleå Hockey håller på med just nu?! -Förlåt för min okunskap....

Jag håller med dig i stora delar! Skuggan och ingen spelskicklig andra center? Visst kan någon av våra tre centrar överraska och bli en andra center men varför inte istället värva in två spelande centrar om vi nu har deg?
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Jonken mån 02 maj 2016, 23:07

pingu skrev:Jag håller med dig i stora delar! Skuggan och ingen spelskicklig andra center? Visst kan någon av våra tre centrar överraska och bli en andra center men varför inte istället värva in två spelande centrar om vi nu har deg?
Precis. Eller verkligen ge juniorerna chansen -istället för att kapa dom längs fotknölarna; genom att värva in fossiler med dyrk bar historia. Sedan tralla sig varm om hur; -vi har en god miljö att utvecklas i,- bla, -bla, -bla... Och vi ser det redan nu: Ungdomarna drar vidare. Och man förstår dem. Vem fan vill stanna och utvecklas här; när föreningens linje verkar vara fossil hockey helt plötsligt....

- Skrämmande utveckling är ju bara förnamnet här....
- Tyvärr...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av LulefanGBG tis 03 maj 2016, 10:46

Jag tycker Cehlarik, Jaros, Mastomäki, Lassi, Gustavsson är lysande exempel på att unga spelare får chansen i Luleå. Men det är klart, vill man bara jämföra med Ekarv och andra som inte riktigt tagit chansen så blir det ju lätt en lite negativ bild. Man ser det man vill se. Själv ser jag snarare en positiv trend att Luleå börjar ge yngre killar chansen och låter dem lira om de visar framfötterna. Lassi, Jaros och Cehlarik har ju kommit från egna ledet dessutom och man har nu signat upp ett flertal unga grabbar. Självklart för att de skall få chansen. Sedan om de tar dwn eller inte får feamtiden utvisa. Skuggan var ju med i den tränarteojka som t.ex. lät Mastomäki gå före Lagace under delar av förra säsongen.

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Mickeee tis 03 maj 2016, 12:33

Luleå hockey är en av de främsta klubbarna när det gäller att släppa fram juniorer och ge dem chansen. Allt annat är ju bara dyngprat. var väl bara när bulan och rönkken var tränare som juniorerna fick stå åt sidan kanske
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Micke80 tis 03 maj 2016, 15:12

Mickeee skrev:Luleå hockey är en av de främsta klubbarna när det gäller att släppa fram juniorer och ge dem chansen. Allt annat är ju bara dyngprat. var väl bara när bulan och rönkken var tränare som juniorerna fick stå åt sidan kanske

Och av en händelse verkar nu unga spelare ha svårt att komma fram i Brynäs.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Hedanders ons 11 maj 2016, 22:45

Om det nu blir så att Janne får söka sig en ny arbetsgivare, vem ska då bli ny assisterande kapten?

Johan Forsberg? Kanske... Anton Hedman? Ej särskilt troligt... Falken? Inte omöjligt... Melart? Njaaa...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2074
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av JuniorX tor 12 maj 2016, 07:21

Hedanders skrev:Om det nu blir så att Janne får söka sig en ny arbetsgivare, vem ska då bli ny assisterande kapten?

Johan Forsberg? Kanske... Anton Hedman? Ej särskilt troligt... Falken? Inte omöjligt... Melart? Njaaa...

Vi har väl två A:n som ska sys fast på tröjorna eftersom Sigalets "förräderi" frigjorde en också. Foppa tycker jag är ett bra val. Med hans jobb så går han före hela tiden. Mastomäki kan jag också tänka mig, han kan ju tala för sig.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Neurofunk20 tor 12 maj 2016, 07:35

JuniorX skrev:
Hedanders skrev:Om det nu blir så att Janne får söka sig en ny arbetsgivare, vem ska då bli ny assisterande kapten?

Johan Forsberg? Kanske... Anton Hedman? Ej särskilt troligt... Falken? Inte omöjligt... Melart? Njaaa...

Vi har väl två A:n som ska sys fast på tröjorna eftersom Sigalets "förräderi" frigjorde en också. Foppa tycker jag är ett bra val. Med hans jobb så går han före hela tiden. Mastomäki kan jag också tänka mig, han kan ju tala för sig.

Mastomäki var helt klart ett spännande alternativ. Skulle ju skicka bra signaler både till honom och våra andra ynglingar på uppgång.

Sen får man även ta hänsyn till vilka spelare som eventuellt är på ingång. Utan att gå händelserna i förväg, vilja jinxa eller ens antyda att jag själv tror på det, så måste jag flagga för att en viss Klasen skulle vara klockren som ett A med sin vinnarskalle och sitt ledande sätt. Lite av en Ovechkin-typ.
Neurofunk20
Neurofunk20

Antal inlägg : 120
Join date : 15-02-05

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Hedanders tor 12 maj 2016, 11:32

Neurofunk20 skrev:
JuniorX skrev:
Hedanders skrev:Om det nu blir så att Janne får söka sig en ny arbetsgivare, vem ska då bli ny assisterande kapten?

Johan Forsberg? Kanske... Anton Hedman? Ej särskilt troligt... Falken? Inte omöjligt... Melart? Njaaa...

Vi har väl två A:n som ska sys fast på tröjorna eftersom Sigalets "förräderi" frigjorde en också. Foppa tycker jag är ett bra val. Med hans jobb så går han före hela tiden. Mastomäki kan jag också tänka mig, han kan ju tala för sig.

Mastomäki var helt klart ett spännande alternativ. Skulle ju skicka bra signaler både till honom och våra andra ynglingar på uppgång.

Sen får man även ta hänsyn till vilka spelare som eventuellt är på ingång. Utan att gå händelserna i förväg, vilja jinxa eller ens antyda att jag själv tror på det, så måste jag flagga för att en viss Klasen skulle vara klockren som ett A med sin vinnarskalle och sitt ledande sätt. Lite av en Ovechkin-typ.

Jag vet inte om vi kommer ha tre assisterande nästa säsong. Det beror nog på om vi tar in mycket transatlanter. Eller vad tror ni?
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2074
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Daddeh4724 tor 12 maj 2016, 19:22

JuniorX skrev:
Hedanders skrev:Om det nu blir så att Janne får söka sig en ny arbetsgivare, vem ska då bli ny assisterande kapten?

Johan Forsberg? Kanske... Anton Hedman? Ej särskilt troligt... Falken? Inte omöjligt... Melart? Njaaa...

Vi har väl två A:n som ska sys fast på tröjorna eftersom Sigalets "förräderi" frigjorde en också. Foppa tycker jag är ett bra val. Med hans jobb så går han före hela tiden. Mastomäki kan jag också tänka mig, han kan ju tala för sig.

Gillar tanken på Johan Forsberg som assisterande kapten. Kämpar alltid järnet och att sedan djurgårdsfansen skulle crappa i byxan av ilska gör den utnämningen än trevligare Smile
Min gissning är att Falk kommer få ett "A". Ger ett otroligt ödmjukt och proffsigt intryck i alla intervjuer jag läst med honom. Mastomäki är jag tveksam till. Låt lillkillen utvecklas i lugn och ro. Kan målvakter vara assisterande eller kaptener? Fast blir nog mycket dötid i matcherna om Lassi ska åka omkring som Jimmie Jump och gnälla på domaren vid varje avblåsning hehe

Daddeh4724

Antal inlägg : 28
Join date : 14-03-04

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Tigerman tor 12 maj 2016, 21:45

Daddeh4724 skrev:
JuniorX skrev:
Hedanders skrev:Om det nu blir så att Janne får söka sig en ny arbetsgivare, vem ska då bli ny assisterande kapten?

Johan Forsberg? Kanske... Anton Hedman? Ej särskilt troligt... Falken? Inte omöjligt... Melart? Njaaa...

Vi har väl två A:n som ska sys fast på tröjorna eftersom Sigalets "förräderi" frigjorde en också. Foppa tycker jag är ett bra val. Med hans jobb så går han före hela tiden. Mastomäki kan jag också tänka mig, han kan ju tala för sig.

Gillar tanken på Johan Forsberg som assisterande kapten. Kämpar alltid järnet och att sedan djurgårdsfansen skulle crappa i byxan av ilska gör den utnämningen än trevligare Smile
Min gissning är att Falk kommer få ett "A". Ger ett otroligt ödmjukt och proffsigt intryck i alla intervjuer jag läst med honom. Mastomäki är jag tveksam till. Låt lillkillen utvecklas i lugn och ro. Kan målvakter vara assisterande eller kaptener? Fast blir nog mycket dötid i matcherna om Lassi ska åka omkring som Jimmie Jump och gnälla på domaren vid varje avblåsning hehe
Crosby blev kapten för Pittsburgh vid 19 så tanken med Mastomäki är ju åtminstone inte helt osannolik Rolling Eyes

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Daddeh4724 tor 12 maj 2016, 22:09

Tigerman skrev:
Daddeh4724 skrev:
JuniorX skrev:
Hedanders skrev:Om det nu blir så att Janne får söka sig en ny arbetsgivare, vem ska då bli ny assisterande kapten?

Johan Forsberg? Kanske... Anton Hedman? Ej särskilt troligt... Falken? Inte omöjligt... Melart? Njaaa...

Vi har väl två A:n som ska sys fast på tröjorna eftersom Sigalets "förräderi" frigjorde en också. Foppa tycker jag är ett bra val. Med hans jobb så går han före hela tiden. Mastomäki kan jag också tänka mig, han kan ju tala för sig.

Gillar tanken på Johan Forsberg som assisterande kapten. Kämpar alltid järnet och att sedan djurgårdsfansen skulle crappa i byxan av ilska gör den utnämningen än trevligare Smile
Min gissning är att Falk kommer få ett "A". Ger ett otroligt ödmjukt och proffsigt intryck i alla intervjuer jag läst med honom. Mastomäki är jag tveksam till. Låt lillkillen utvecklas i lugn och ro. Kan målvakter vara assisterande eller kaptener? Fast blir nog mycket dötid i matcherna om Lassi ska åka omkring som Jimmie Jump och gnälla på domaren vid varje avblåsning hehe
Crosby blev kapten för Pittsburgh vid 19 så tanken med Mastomäki är ju åtminstone inte helt osannolik Rolling Eyes

Mjo men tror det är lite olika kravbilder och förväntningar på 19-åriga Crosby och dagens Mastomäki Smile

Daddeh4724

Antal inlägg : 28
Join date : 14-03-04

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Micke80 fre 13 maj 2016, 05:54

Ser inte heller Mastomäki som en kapten, i vart fall inte redan nu.
Harju får väll ha kvar sitt C även om jag inte ser han som den typ av kapten jag föredrar.
Sen har vi Fabbe och Foppa som aspirerar på ett A på forwardssidan.
Bland backarna ser jag egentligen inte någon potentiell kapten om inte Sandström blir kvar.

Är egentligen lite skeptisk till att lägga ett A på ett nyförvärv men är det någon av dem som ska ha ett så tror jag på Falk.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Snikne Ville fre 13 maj 2016, 09:35

Både Falk o Melart skulle nog kunna bära upp ett A.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Dustin fre 13 maj 2016, 09:38

Om Emanuelsson skrivit ett längre kontrakt kan jag nog tänka mig ett A på honom. Sen beror det ju på vad mer som ska in. Olausson har ju varit assisterande tidigare.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Hedanders fre 13 maj 2016, 17:12

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/djurgarden/article22811820.ab

Sallinen och DIF går skilda vägar. Luleå nästa, eller?
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2074
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Rönken lör 14 maj 2016, 20:48

Hur kan man tänkas formera? Förstakedjan lär väl kunna bli Sweatt och två nya, abret är väl att Sweatt är nyopererad och statusen är osäker. Hmm. Sedan har jag svårt att bestämma mig var Harju kan tänkas gå in.

Sweatt-X-X
Junttila-Lagace-Emanuelsson
Harju-Mastomäki-Hedman
Forsberg-Falk-Rydahl
Fabricius-Lundeström-Toolanen

Melart-Jaros
Schira-X
Mikkelson-Amner
Själin-Nässen

Lassi-Gurra

Lite svårt att bestämma mig för centrarna, Falken kanske är värvad som trygg andracenter? Lite märkligt i mina ögon men petar man in honom i en fjärde verkligen? Samtidigt vill jag se Masto i en tredje, och tror han gör det bättre än Lagace med Harju och Hedman som vingar. Sedan svårt att bestämma mig var Emanuellson kliver in. Han är väl mer hårt jobbande tvåvägare än Hedman tänker jag mig.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av hokkzorz lör 14 maj 2016, 22:24

Allvarligt Rönken, ser du verkligen Mastomäki som en andra center? Killen är mer en gnuggare än en spelfördelare/sniper. Jag tycker han har gjort det skitbra under säsongen men att flytta upp han till ngt högre än 3'e är ett misstag, låt killen få rutin med foppa och fabbe i en 4'e line.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Rönken lör 14 maj 2016, 22:26

hokkzorz skrev:Allvarligt Rönken, ser du verkligen Mastomäki som en andra center? Killen är mer en gnuggare än en spelfördelare/sniper. Jag tycker han har gjort det skitbra under säsongen men att flytta upp han till ngt högre än 3'e är ett misstag, låt killen få rutin med foppa och fabbe i en 4'e line.

Tredje känns rimligt, men samtidigt har man inte värvat så kul vad gäller center-sidan. Falk i andra känns inte så hett och Lagace kan ta steget men pendeln kan svänga åt andra hållet likväl. Men byta plats på Falk och Masto är ett alternativ. Men känns som att man har tre tredjecentrar, även om Laggan kan utvecklas fint, samtidigt som man verkar ha svårt att få in en gedigen förstacenter.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av hokkzorz lör 14 maj 2016, 22:49

Skulle vara bra om vi har 4 centrar och gärna en vinge som klarar av att spela center oxo (vi har ju harju iof) så man kan täcka upp vid eventuella skador.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Rönken lör 14 maj 2016, 22:54

hokkzorz skrev:Skulle vara bra om vi har 4 centrar och gärna en vinge som klarar av att spela center oxo (vi har ju harju iof) så man kan täcka upp vid eventuella skador.

Övertygad om att man letar en förstacenter, men blir ändå lite knasigt värvat när man tänker sig hur stor pengapåsen Luleå har. Nåja får se vad man ror i land, Falk kanske man underskattar.

Sen har jag som sagt min teori om att man hoppas få tillbaka Walle framåt jul och att Falk är en trygg centervärvning.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av hokkzorz lör 14 maj 2016, 22:59

Rönken skrev:
Sweatt-X-X
Junttila-Lagace-Emanuelsson
Harju-Mastomäki-Hedman
Forsberg-Falk-Rydahl
Fabricius-Lundeström-Toolanen

Melart-Jaros
Schira-X
Mikkelson-Amner
Själin-Nässen

Lassi-Gurra

Sweatt-X-X
Junttila-Lagace-Emanuelsson
Harju-Falk-Rydahl
Forsberg-Mastomäki-Foppa

Extra.
Lundeström Toolanen

Oj glömde Hedman, hmmm hur fan skall vi få ihop detta?

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Rönken lör 14 maj 2016, 23:01

hokkzorz skrev:
Rönken skrev:
Sweatt-X-X
Junttila-Lagace-Emanuelsson
Harju-Mastomäki-Hedman
Forsberg-Falk-Rydahl
Fabricius-Lundeström-Toolanen

Melart-Jaros
Schira-X
Mikkelson-Amner
Själin-Nässen

Lassi-Gurra

Sweatt-X-X
Junttila-Lagace-Emanuelsson
Harju-Falk-Rydahl
Forsberg-Mastomäki-Foppa

Extra.
Lundeström Toolanen

Oj glömde Hedman, hmmm hur fan skall vi få ihop detta?

Peta in Hedman på Rydhals plats, så är våra kedjor ganska lika varandra. För Hedman kommer garanterat lira Razz
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av hokkzorz lör 14 maj 2016, 23:05

Kan ju bli så att det bara bli två namn till varav Emanuelsson är den ena och sen en 1'a center.

i sånt fall kanske laget blir:

Sweatt-X-Emanuelsson
Junttila-Lagace-Hedman
Harju-Falk-Rydahl
Forsberg-Mastomäki-Foppa

Extra.
Lundeström Toolanen

I sånt fall är det ju frågan vam Mr. X är. Sen lär det tillkomma en back till oxo. men backsidan ser ok ut idag redan, drömmen vore ju en riktigt bra PP back.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Micke80 sön 15 maj 2016, 04:59

Tittar man på laget vi har just nu så ser det enligt mig ut som följer:

Sweatt - Lagace - junttila
Harju - Lundeström - Hedman
Rydahl - Falk - Toolanen
Fabricius - Mastomäki - Forsberg

Sen vill jag se en offensiv center och en forward in i truppen vilket ger följande:
Sweatt - NY - NY
Junttila - Lagace - Hedman
Harju - Falk - Rydahl
Fabricius - Mastomäki - Forsberg
Lundeström/Toolanen

Eventuellt kan man skifta på Harju och Hedman om man vill ha all spets i de två försa istället för att sprida på 3 kedjor.
Eller köra Harju i en första med de två nyförvärven beroende på vilka spelartyper som kommer in och vem som passar bäst där. Detta gör att Sweatt får lira med Junttila och Lagace och ge oss en andrakedja med mycket fart.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Kagen sön 15 maj 2016, 23:26

Rönken skrev:
hokkzorz skrev:
Rönken skrev:
Sweatt-X-X
Junttila-Lagace-Emanuelsson
Harju-Mastomäki-Hedman
Forsberg-Falk-Rydahl
Fabricius-Lundeström-Toolanen

Melart-Jaros
Schira-X
Mikkelson-Amner
Själin-Nässen

Lassi-Gurra

Sweatt-X-X
Junttila-Lagace-Emanuelsson
Harju-Falk-Rydahl
Forsberg-Mastomäki-Foppa

Extra.
Lundeström Toolanen

Oj glömde Hedman, hmmm hur fan skall vi få ihop detta?

Peta in Hedman på Rydhals plats, så är våra kedjor ganska lika varandra. För Hedman kommer garanterat lira Razz

Å andra sidan har hokkzorz med Pite-Foppa-Forsberg så mycket att man tror han utgör en egen lina. Wink
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1740
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Myrman mån 16 maj 2016, 13:37

Visst har Pite-foppa energi men om han nu ska dubbla så är det bäst att han gör det i olika linor.
Hoppas att vi snart får in vår förste-center. Sedan kan man i lugn och ro invänta ev. tillkommande spelare.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av hokkzorz mån 16 maj 2016, 16:27

haha ok jag menade såklart Fabbe Rolling Eyes

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Snikne Ville ons 18 maj 2016, 10:05

Vi kommer i vart fall inte att sakna karaktär i truppen. Mer tveksamt om vi har handleder så det räcker...men jag tar det första före det andra alla dar i veckan.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av #96 ons 18 maj 2016, 10:19

Frågan är ju var spetsen ska in...11 forwards som garanterat kommer ta plats i truppen när säsongen startar...orolig javisst.
#96
#96

Antal inlägg : 2182
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av nummer 17 ons 18 maj 2016, 10:32

#96 skrev:Frågan är ju var spetsen ska in...11 forwards som garanterat kommer ta plats i truppen när säsongen startar...orolig javisst.

Tänk på att Petrell och Sylle var 13-14 senast då vi hade alla tillgängliga. Kan hända att Rydahl och Fabbe blir 13-14 denna säsong. Då har vi 3 platser kvar för spets.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av #96 ons 18 maj 2016, 10:33

Sweatt - NY - Petter
Harju - Lagacé - Hedman
Junttila - Falk - Rydahl
Foppa - Masto - Fabbe

Ser inte så bra ut...även om det kommer in en GRYM första center.
#96
#96

Antal inlägg : 2182
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av amarule ons 18 maj 2016, 10:36

Mellanmjölks lag... än så länge iaf. Tvivlar på att det blir mer än så
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av hokkzorz ons 18 maj 2016, 13:29

Pittsburg spelar ju fortfarande.... just sayin' jocolor


hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Redbear ons 18 maj 2016, 17:06

Nya tröjnummer att memorera:

20 Gustav Rydahl
21 Andreas Falk 
23 Viktor Amnér
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Snikne Ville ons 25 maj 2016, 10:39

"Kommer att jobba mycket på spelet med puck" hävdar Petter på officiella. Låt oss hoppas, jag är själv less på mitt eget gnäll över just det.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Redbear fre 27 maj 2016, 15:07

Redbear skrev:Nya tröjnummer att memorera:

20 Gustav Rydahl
21 Andreas Falk 
23 Viktor Amnér

Uppdatering tröjnummer:

11 Emanuelsson
13 Junttila
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 20 Föregående  1, 2, 3 ... 11 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet