Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

+48
amarule
#96
Kagen
Murveln
Chris Hendrix
Sundance Kid
Donten_
Slapshot
Luleåfan
GustenA
JohanO
Sportchefen #2
pingu
Tony Moore
Norlin
Niinimaa
Dentos
makkanmakkan
icemask
NilsOskar
Snikne Ville
Puckad
Björnkäften
Lasse Proppmätt
Old Brooklyn
JuniorX
Pajala
Micke80
Hedanders
MiCCe
Mickeee
Mange
johan74
NallePhu
nummer 17
KaptenBlodskelett
Rönken
Donowitz
Tigerman
LuleåWinston
Urken
Bamsefar
Qirren
Kocur
ski3r
LulefanGBG
Kapten Haddock
Admin
52 posters

Sida 4 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Snikne Ville tis 01 mar 2016, 22:18

Jag kan redan nu sätta ihop min "årets prestationsuppställning".

Lassi (i en egen klass)
Schira-Jaros
Hedman-Grana-Masto
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Rönken tis 01 mar 2016, 22:19

Schira skulle bli skapligt jävla bra om han började få igenom puckarna från blå nästa säsong.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av makkanmakkan ons 02 mar 2016, 22:48

Snikne Ville skrev:Jag kan redan nu sätta ihop min "årets prestationsuppställning".

Lassi (i en egen klass)
Schira-Jaros
Hedman-Grana-Masto

Förväntade man sig kanske inte inför säsongen hehe

Mastomäki kan bli vår Dennis Rasmussen, finns mycket liknelser.
Storleken, två vägs tänket m.m
Visat ledaregenskaper både på och utanför isen samt att han sköter sig bra i media och verkar proffsig och mogen i hans intervjuver.
En blivande kapten! Efter 1-2 säsonger och några kilo.

En till säsong med Forsberg och Fabricius kan inte bli bättre för Mastomäki.

Tigermans lista var bra, säger väl en del om Mastomäki jämfört med många andra.

Som jag ser det så försvinner 2 mellanmjölk och troligt båda minus spelarna.
Har förhoppningar på att Wallmark blir utlånad till oss en säsong till och att Cehlarik stannar även nästa säsong.

makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av nummer 17 tor 03 mar 2016, 07:47

makkanmakkan skrev:
Snikne Ville skrev:Jag kan redan nu sätta ihop min "årets prestationsuppställning".

Lassi (i en egen klass)
Schira-Jaros
Hedman-Grana-Masto

Förväntade man sig kanske inte inför säsongen hehe

Mastomäki kan bli vår Dennis Rasmussen, finns mycket liknelser.
Storleken, två vägs tänket m.m
Visat ledaregenskaper både på och utanför isen samt att han sköter sig bra i media och verkar proffsig och mogen i hans intervjuver.
En blivande kapten! Efter 1-2 säsonger och några kilo.

En till säsong med Forsberg och Fabricius kan inte bli bättre för Mastomäki.

Tigermans lista var bra, säger väl en del om Mastomäki jämfört med många andra.

Som jag ser det så försvinner 2 mellanmjölk och troligt båda minus spelarna.
Har förhoppningar på att Wallmark blir utlånad till oss en säsong till och att Cehlarik stannar även nästa säsong.


Håller inte med om att Masto är en tvåvägare. Han är en utpräglad defensiv center på seniornivå, än så länge. Möjligt eller t.o.m troligt att han utvecklar offensiven med tiden men än så länge är han mer Fogström än Rasmussen. Har inte riktigt dom rätta handlederna för att bli nån Rasmussen, men en högst kompetent 2-3 center i SHL har han absolut möjligheten att bli.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av LulefanGBG tor 03 mar 2016, 12:07

Jag tycker Mastomäki är en riktigt duktig defensiv center, men jag tycker mig också se en hel del potential i offensiven hos honom. Orädd att gå på mål och inte helt oäven i handlederna, även om han inte är något trollerigubbematerial.

Tror att han på sikt kan bli en riktigt högkvalitativ SHL-center, minst.

Vill gärna se honom få en given centerroll nästa år. Precis som tidigare skribenter så tycker jag att han tillsammans med Jaros och Schira tillhör de största utropstecknen den här säsongen. Tycker även att Hedman och Micflickier förtjänar lite extra beröm. Den förstnämnda för att han tagit sitt offensiva spel till ytterligare en nivå utan att för den skull tumma på sitt gebit, och den sistnämnda för att han bevisat även hos oss att han är en riktigt hårt arbetande forward som är riktigt jävla bra i defensiven och visar prov på en föredömlig inställning även när det inte bara handlar om att lira i offensiv zon och producera.

En annan som är värd ett litet utropstecken enligt mig är Cehlarik. Han har också tagit enorma kliv den här säsongen och är mycket rappare i tanken utan puck och dessutom mycket mer delaktig i det fysiska spelet och verkar ha mognat en hel del. (Därmed inte sagt att han är någon Hedman - men han viker inte undan varje gång en närkamp uppstår utan han är där i högre utsträckning nu, gentemot förra säsongen).

Håller annars med dem av er som anser att Jaros borde få lira PP. Han har ett ruggigt direktskott, och är dessutom bra defensivt så det är ingen större risk att spela honom heller. Cehlarik får gärna också lira PP.

PP1
Sweatt - Lagacé - Rajala
Schira - Jaros

Har skall inte bakas, utan här skall pucken flyttas fort och det skall skjutas mycket. Sweatt, Rajala och Jaros har alla bra skott och kan nypa till direkt. Schira har helt klart potential och är väl den av backarna som kan tänkas bli något i PP, om han börjar få igenom skotten som sagt.

Lagacé går på mål och slår in returer från slottet. Här skulle man kunna ha någon annan också, men förra säsongen gick PP bäst när man lirade ordinarie kedjor och jag tror att det kan vara bra att inte mixtra för mycket.

PP2.
Hedman - Wallmark - Micflickier
Sigalet - Harju/Cehlarik

Här skall bakas mer. Wallmark står för bakandet tillsammans med Micflickier, och Harju/Cehlarik och Sigalet är bra på att balansera och flytta puck från blå. Harju/Cehlarik kan dessutom utgöra ett hot med slagskott som kanske ingen av övriga backar kan. Sigalet är snabb på rören och täcker upp bakåt. Hedmans roll är solklar, in i slottet och in på mål. Dessutom har han skjutit rätt bra i år. Micflickier kan dessutom skjuta från kanten och dessutom baka tillsammans med Wallmark. Denna uppställning bör spela sista 45 - 50 sekunderna när första uppställningen redan tröttat ut motståndarnas bästa boxplay genom att flytta mycket puck. Bakandet passar bäst när boxen krymper och blir statisk.

Tror det är bra att ha två lite olika varianter också i PP, så det inte blir så lätt för motståndarna att hela tiden boxa ut oss. På hemmaplan har vi ju fördelen att byta in den som passar bäst beroende på vilka motståndarna slänger in också.

EDIT: Cehlarik kan också med fördel ersätta Sweatt eller Rajala i första PP, om de verkar oinspirerade eller sämre för dagen.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av nummer 17 tor 03 mar 2016, 13:50

LulefanGBG skrev:Jag tycker Mastomäki är en riktigt duktig defensiv center, men jag tycker mig också se en hel del potential i offensiven hos honom. Orädd att gå på mål och inte helt oäven i handlederna, även om han inte är något trollerigubbematerial.

Tror att han på sikt kan bli en riktigt högkvalitativ SHL-center, minst.

Vill gärna se honom få en given centerroll nästa år. Precis som tidigare skribenter så tycker jag att han tillsammans med Jaros och Schira tillhör de största utropstecknen den här säsongen. Tycker även att Hedman och Micflickier förtjänar lite extra beröm. Den förstnämnda för att han tagit sitt offensiva spel till ytterligare en nivå utan att för den skull tumma på sitt gebit, och den sistnämnda för att han bevisat även hos oss att han är en riktigt hårt arbetande forward som är riktigt jävla bra i defensiven och visar prov på en föredömlig inställning även när det inte bara handlar om att lira i offensiv zon och producera.

En annan som är värd ett litet utropstecken enligt mig är Cehlarik. Han har också tagit enorma kliv den här säsongen och är mycket rappare i tanken utan puck och dessutom mycket mer delaktig i det fysiska spelet och verkar ha mognat en hel del. (Därmed inte sagt att han är någon Hedman - men han viker inte undan varje gång en närkamp uppstår utan han är där i högre utsträckning nu, gentemot förra säsongen).

Håller annars med dem av er som anser att Jaros borde få lira PP. Han har ett ruggigt direktskott, och är dessutom bra defensivt så det är ingen större risk att spela honom heller. Cehlarik får gärna också lira PP.

PP1
Sweatt - Lagacé - Rajala
Schira - Jaros

Har skall inte bakas, utan här skall pucken flyttas fort och det skall skjutas mycket. Sweatt, Rajala och Jaros har alla bra skott och kan nypa till direkt. Schira har helt klart potential och är väl den av backarna som kan tänkas bli något i PP, om han börjar få igenom skotten som sagt.

Lagacé går på mål och slår in returer från slottet. Här skulle man kunna ha någon annan också, men förra säsongen gick PP bäst när man lirade ordinarie kedjor och jag tror att det kan vara bra att inte mixtra för mycket.

PP2.
Hedman - Wallmark - Micflickier
Sigalet - Harju/Cehlarik

Här skall bakas mer. Wallmark står för bakandet tillsammans med Micflickier, och Harju/Cehlarik och Sigalet är bra på att balansera och flytta puck från blå. Harju/Cehlarik kan dessutom utgöra ett hot med slagskott som kanske ingen av övriga backar kan. Sigalet är snabb på rören och täcker upp bakåt. Hedmans roll är solklar, in i slottet och in på mål. Dessutom har han skjutit rätt bra i år. Micflickier kan dessutom skjuta från kanten och dessutom baka tillsammans med Wallmark. Denna uppställning bör spela sista 45 - 50 sekunderna när första uppställningen redan tröttat ut motståndarnas bästa boxplay genom att flytta mycket puck. Bakandet passar bäst när boxen krymper och blir statisk.

Tror det är bra att ha två lite olika varianter också i PP, så det inte blir så lätt för motståndarna att hela tiden boxa ut oss. På hemmaplan har vi ju fördelen att byta in den som passar bäst beroende på vilka motståndarna slänger in också.

EDIT: Cehlarik kan också med fördel ersätta Sweatt eller Rajala i första PP, om de verkar oinspirerade eller sämre för dagen.

Alla rightare i samma pp?! Båda backarna R, vilket innebär att vi aldrig får båda klubborna åt rätt håll i nåt av våra pp:n. Ingen R i pp 2. Då kan vi ju inte utnyttja Walles genomskärare på bortre och får även på andra sätt fel vinklar! Byt plats på Sigalet och Schira så har vi kommit runt dom nackdelarna!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Micke80 tor 03 mar 2016, 15:31

Snackar man PP så tycker jag, i teorin, att det är optimalt med en spelskicklig back på blå som har helt ok skott, men med två spelare på varsin sida av sig som är bra passningsspelare och har ett bra skott med klubborna inåt. Har man sen en gubbe högt i slottet som avlastare för passningsspelet och redo för direktskott och höga returer och sen den femte i ansiktet på målvakten för korta returer och styrningar har man en teoretisk möjlighet att komma till farligheter var som helst i från på banan.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Puckad tor 03 mar 2016, 15:39

Jag ser gärna en spelare bakom mål som gör att försvararna måste vända sig om. Pass från bakom förlängda mållinjen till spelare i slotet ger snygga mål.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av LulefanGBG tor 03 mar 2016, 16:36

nummer 17 skrev:
LulefanGBG skrev:Jag tycker Mastomäki är en riktigt duktig defensiv center, men jag tycker mig också se en hel del potential i offensiven hos honom. Orädd att gå på mål och inte helt oäven i handlederna, även om han inte är något trollerigubbematerial.

Tror att han på sikt kan bli en riktigt högkvalitativ SHL-center, minst.

Vill gärna se honom få en given centerroll nästa år. Precis som tidigare skribenter så tycker jag att han tillsammans med Jaros och Schira tillhör de största utropstecknen den här säsongen. Tycker även att Hedman och Micflickier förtjänar lite extra beröm. Den förstnämnda för att han tagit sitt offensiva spel till ytterligare en nivå utan att för den skull tumma på sitt gebit, och den sistnämnda för att han bevisat även hos oss att han är en riktigt hårt arbetande forward som är riktigt jävla bra i defensiven och visar prov på en föredömlig inställning även när det inte bara handlar om att lira i offensiv zon och producera.

En annan som är värd ett litet utropstecken enligt mig är Cehlarik. Han har också tagit enorma kliv den här säsongen och är mycket rappare i tanken utan puck och dessutom mycket mer delaktig i det fysiska spelet och verkar ha mognat en hel del. (Därmed inte sagt att han är någon Hedman - men han viker inte undan varje gång en närkamp uppstår utan han är där i högre utsträckning nu, gentemot förra säsongen).

Håller annars med dem av er som anser att Jaros borde få lira PP. Han har ett ruggigt direktskott, och är dessutom bra defensivt så det är ingen större risk att spela honom heller. Cehlarik får gärna också lira PP.

PP1
Sweatt - Lagacé - Rajala
Schira - Jaros

Har skall inte bakas, utan här skall pucken flyttas fort och det skall skjutas mycket. Sweatt, Rajala och Jaros har alla bra skott och kan nypa till direkt. Schira har helt klart potential och är väl den av backarna som kan tänkas bli något i PP, om han börjar få igenom skotten som sagt.

Lagacé går på mål och slår in returer från slottet. Här skulle man kunna ha någon annan också, men förra säsongen gick PP bäst när man lirade ordinarie kedjor och jag tror att det kan vara bra att inte mixtra för mycket.

PP2.
Hedman - Wallmark - Micflickier
Sigalet - Harju/Cehlarik

Här skall bakas mer. Wallmark står för bakandet tillsammans med Micflickier, och Harju/Cehlarik och Sigalet är bra på att balansera och flytta puck från blå. Harju/Cehlarik kan dessutom utgöra ett hot med slagskott som kanske ingen av övriga backar kan. Sigalet är snabb på rören och täcker upp bakåt. Hedmans roll är solklar, in i slottet och in på mål. Dessutom har han skjutit rätt bra i år. Micflickier kan dessutom skjuta från kanten och dessutom baka tillsammans med Wallmark. Denna uppställning bör spela sista 45 - 50 sekunderna när första uppställningen redan tröttat ut motståndarnas bästa boxplay genom att flytta mycket puck. Bakandet passar bäst när boxen krymper och blir statisk.

Tror det är bra att ha två lite olika varianter också i PP, så det inte blir så lätt för motståndarna att hela tiden boxa ut oss. På hemmaplan har vi ju fördelen att byta in den som passar bäst beroende på vilka motståndarna slänger in också.

EDIT: Cehlarik kan också med fördel ersätta Sweatt eller Rajala i första PP, om de verkar oinspirerade eller sämre för dagen.

Alla rightare i samma pp?! Båda backarna R, vilket innebär att vi aldrig får båda klubborna åt rätt håll i nåt av våra pp:n. Ingen R i pp 2. Då kan vi ju inte utnyttja Walles genomskärare på bortre och får även på andra sätt fel vinklar! Byt plats på Sigalet och Schira så har vi kommit runt dom nackdelarna!
jag tänkte aldrig så långt. Hur att det finns andra som tänker längre. Tack! Håller du med i övrigt eller hade du hellre sett något annat?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Micke80 tor 03 mar 2016, 17:44

Puckad skrev:Jag ser gärna en spelare bakom mål som gör att försvararna måste vända sig om. Pass från bakom förlängda mållinjen till spelare i slotet ger snygga mål.  

Har man två spelare på blå så ser jag också att man har en gubbe långt ner för att avlasta i passningsspelet samt kunna röra sig bakom mål mot bortre stolpen alternativt kliva in på mål då backarna siktar in sig på skott. Däremot har man en på blå och två i varsin cirkel blir det i mitt tycke för mycket puckande längs med sarg och för lite attack på mål om man sätter en gubbe djupt ner i zon.
Sen är det en smaksak och båda uppställningarna har ju genom åren visat sig vara både effektiva och ineffektiva beroende på vilket spelarmaterial man har, men jag är mer lagt åt det hållet att försöka pucka framför mål istället för bakom mål.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Donten_ lör 05 mar 2016, 15:43

Intressant lista som helber visar på cmore just nu.
Luleå har enligt honom dyrast spelarbudget.
Donten_
Donten_

Antal inlägg : 2562
Join date : 12-01-23
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Pajala lör 05 mar 2016, 15:47

Donten_ skrev:Intressant lista som helber visar på cmore just nu.
Luleå har enligt honom dyrast spelarbudget.

bra gjort utan att ha insyn till klubbarna ekonomi, mao rena SPEKULATIONER av tomten Helber santa
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Rönken lör 05 mar 2016, 15:55

Han har nog rätt bra koll, var det 15 år som sportchef?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Donten_ lör 05 mar 2016, 15:59

Rönken skrev:Han har nog rätt bra koll, var det 15 år som sportchef?

Ja precis, han vet nog hur det fungerar.
Donten_
Donten_

Antal inlägg : 2562
Join date : 12-01-23
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Sundance Kid lör 05 mar 2016, 16:48

Donten_ skrev:
Rönken skrev:Han har nog rätt bra koll, var det 15 år som sportchef?

Ja precis, han vet nog hur det fungerar.

Han lär ju ändå inte ha tillgång till dom exakta siffrorna. Nu såg jag inte inslaget men han bör väl ha gjort en uppskattning då han vet ungefär vilken prisklass spelarna ligger i. Men jag tror att vi hör till den absoluta toppen vad gäller löner om han rankar det så, att vi däremot skulle vara etta i den ligan är nog svårt att svara på.

Edit:

Här fanns listan:

https://pbs.twimg.com/media/CcyeYB5W8AAXeAO.jpg

Känns väl inte så troligt att Brynäs har samma budget som SKAIK?

Sundance Kid

Antal inlägg : 812
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Sundance Kid lör 05 mar 2016, 17:46

Har lite svårt att köpa också att LHC som har Billins, Junland, Rahimi, Gordon, Hardt, Little, Persson, Rakshani och Roe ska ligga på 11e plats i löneligan!


Sundance Kid

Antal inlägg : 812
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Snikne Ville lör 05 mar 2016, 20:45

Sundance Kid skrev:Har lite svårt att köpa också att LHC som har Billins, Junland, Rahimi, Gordon, Hardt, Little, Persson, Rakshani och Roe ska ligga på 11e plats i löneligan!

Exaktemente!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Rönken lör 05 mar 2016, 20:48

Fast varför skulle Gordon och Roe vara så dyra egentligen. En från AHL andra från Tyska ligan. Sweatt tjänade väl småpotatis i Brynäs jämfört med Luleå.

Sedan sa ju Junland nyligen att han ligger lite under marknadspris. Dessutom tappar man Junland och Rahimi.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av nummer 17 lör 05 mar 2016, 21:04

Det fattar väl alla med en smula sunt förnuft att den listan inte stämmer!! Linköping 11:a.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Qirren lör 05 mar 2016, 21:11

Rönken skrev:Fast varför skulle Gordon och Roe vara så dyra egentligen. En från AHL andra från Tyska ligan. Sweatt tjänade väl småpotatis i Brynäs jämfört med Luleå.

Sedan sa ju Junland nyligen att han ligger lite under marknadspris. Dessutom tappar man Junland och Rahimi.
Sen finns ju något som tydligen kallas expertskatt som gör att man bara skattar för 75% av inkomsten första tre åren för utlandsstjärnor. Så Gordon och Roe är nog inte så dyra nej.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Hedanders sön 06 mar 2016, 01:15

Jag är helt säker på att det är en lista som INTE stämmer!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2074
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Chris Hendrix sön 06 mar 2016, 01:47

En gammal vän publicerade denna lista på facebook, och till ingen större förvåning håller han på... LHC... kommenterade något i slag med "Tycker synd om Luleå som har en sån hög spelarbudget och ändå spelar så jävla tråkig hockey". Försökte hålla mig lugn, men ville bara ta upp en diskussion...
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Tigerman sön 06 mar 2016, 09:08

"Jag tycker synd om LHC som spelar så bra hockey men ändå har så tråkiga fans"

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Murveln sön 06 mar 2016, 09:45

Inte vet jag om Luleå spelar så jävla tråkig hockey? När man verkligen kör, smäller på allt som rör sig, och vinner puck högt, så tycker jag det kan vara riktigt underhållande.

Murveln

Antal inlägg : 112
Join date : 15-04-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av ski3r sön 06 mar 2016, 10:34

Murveln skrev:Inte vet jag om Luleå spelar så jävla tråkig hockey? När man verkligen kör, smäller på allt som rör sig, och vinner puck högt, så tycker jag det kan vara riktigt underhållande.
Det är tråkigt för motståndarna att se sina spelare bli upptuggade i flismaskinen.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av pingu sön 06 mar 2016, 11:50

Murveln skrev:Inte vet jag om Luleå spelar så jävla tråkig hockey? När man verkligen kör, smäller på allt som rör sig, och vinner puck högt, så tycker jag det kan vara riktigt underhållande.

Det är hockey det Very Happy
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Kapten Haddock sön 06 mar 2016, 14:05

pingu skrev:
Murveln skrev:Inte vet jag om Luleå spelar så jävla tråkig hockey? När man verkligen kör, smäller på allt som rör sig, och vinner puck högt, så tycker jag det kan vara riktigt underhållande.

Det är hockey det Very Happy

Nu spelar vi rejäl Hockey och den är allt utom tråkig! Visst har vi haft tråkperioder när vi gav dumphockeyn ett ansikte. Vi vann ju matcherna ändå och de var ju kul!
Difmatchen var en bra hockeymatch sett till vad spelarna levererade i form av kamp, vilja och bra beslut. Förutom blundern vår unge Gustafsson gjorde, så tycker jag han gjorde en bra match och har definitivt framtiden för sig.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Qirren sön 06 mar 2016, 15:20

Kapten Haddock skrev:
pingu skrev:
Murveln skrev:Inte vet jag om Luleå spelar så jävla tråkig hockey? När man verkligen kör, smäller på allt som rör sig, och vinner puck högt, så tycker jag det kan vara riktigt underhållande.

Det är hockey det Very Happy

Nu spelar vi rejäl Hockey och den är allt utom tråkig! Visst har vi haft tråkperioder när vi gav dumphockeyn ett ansikte. Vi vann ju matcherna ändå och de var ju kul!
Difmatchen var en bra hockeymatch sett till vad spelarna levererade i form av kamp, vilja och bra beslut. Förutom blundern vår unge Gustafsson gjorde, så tycker jag han gjorde en bra match och har definitivt framtiden för sig.
Om man ska ta något positivt från Gustavssons misstag så var det att han fortsatte att våga gå bakom kassen och spela pucken även efter sitt misstag. Det är lätt att man blir rädd efter en sån blunder.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Kagen sön 06 mar 2016, 19:29

Tänker fritt nu.

Säg att vi tappar Sly Jr till LHC samt Grana och Petrell. Då är två yttrar och en grinder borta. Samtidigt vill många befria Harju från kaptensbindeln så han kan vara sniper på heltid.
Vad öppner det upp för? En comeback för Chris Abbott som kapten eller Ledin på kanten i en tredjeformation?

Jag hoppas inte folk tänker i de banorna utan ser framåt och ser profiler i den trupp vi har. Schira, Mikkelson, Sigalet är alla kaptensmaterial och även om Luleå verkligen inte förknippas med en förening som är känd för att ha många kanadensare är det bara kolla på läget just nu - 6st, flest i SHL tillsammans med MIF tror jag.
På det ryktas det om Greg Scott in - men varför värvar Luleå bara nordamerikaner som redan spelat och presterat i SHL? Rimligen är de dyrare? Saknas bra scouting på spelare over there?

Abbottarna trivdes fantastiskt i Luleå och varför försöka buda över klubbar i mellan och södra Sverige för att förmå spelare som helst vill bo i Sthlm, Växjö eller Linköping att flytta upp till 'skoternorrland' när det finns gott om kanadensare som ser riktig vinter, pimpla på isen och skoter som något fördelaktigt?

Om en spelare hellre vill bo i södra Sverige, varför då gå in i något budkrig? En sådan spelare blir per definition överbetald.

SHL har inte längre något tak på antal nordamerikaner och jag kan garantera att för de flesta over there känns Sverige mer intressant än Vladivostok.

Nej, jag hoppas Luleå hockey ser framåt och inte bakåt när framtida trupper ska formeras.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1740
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Qirren sön 06 mar 2016, 20:42

Det finns ju massvis med transatlanter som misslyckas fatalt i SHL så att värva spelare som redan presterat i SHL är ett betydligt säkrare kort. Vi behöver verkligen inte göra chansvärvningar nu längre när vi har en av de största budgeterna till spelartruppen. Kolla bara bland alla Modos transatlanter, hur många lyckades där i år... Noll?
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Murveln sön 06 mar 2016, 21:11

Tror inte Osten och de andra har någon större koll på den nordamerikanska marknaden, och de tycker väl det är bättre att satsa på dyrare men säkrare alternativ som gjort bra ifrån sig i andra svensk klubbar.

Murveln

Antal inlägg : 112
Join date : 15-04-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Puckad sön 06 mar 2016, 22:22

Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Kagen mån 07 mar 2016, 00:01

Murveln skrev:Tror inte Osten och de andra har någon större koll på den nordamerikanska marknaden, och de tycker väl det är bättre att satsa på dyrare men säkrare alternativ som gjort bra ifrån sig i andra svensk klubbar.

Det är ju just det. Det känns lite som att scoutingen ligger lååångt efter. Det känns inte som det hänt mycket sedan Jiri Kucera tipsade om någon tjeck här och där eller sen Strömwall tipsade om österrikare.

6st nordamerikaner för vilka man betalar 75 000kr exta per månad vardera (ren gissning här) bara för att man plockat dem efter att de bevisat att de hållit. Är det vettigt? Vad skulle det kosta att scouta bättre, går det att dela kostnad med ngn finsk klubb?

Sen kan man återgå till Helbers lista där Skellefteå och Frölunda har bra 'bang for the buck' faktor och konstatera att Skellefteå och Frölunda är i topp i J20 också. En väl fungerande ungdomsverksamhet duger inte. Den måste vara bättre än så.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1740
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av nummer 17 mån 07 mar 2016, 09:29

Qirren skrev:
Rönken skrev:Fast varför skulle Gordon och Roe vara så dyra egentligen. En från AHL andra från Tyska ligan. Sweatt tjänade väl småpotatis i Brynäs jämfört med Luleå.

Sedan sa ju Junland nyligen att han ligger lite under marknadspris. Dessutom tappar man Junland och Rahimi.
Sen finns ju något som tydligen kallas expertskatt som gör att man bara skattar för 75% av inkomsten första tre åren för utlandsstjärnor. Så Gordon och Roe är nog inte så dyra nej.

Med det resonemanget borde vi ha en "billig" trupp. Mikkelson och Schira är lågskattare och kommer från AHL och finskaligan. Melart, Sigalet, Flicks, Petrell, Rajala, Lagace, Sweatt är också lågskattare! Vi måste ha en superbillig trupp.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av #96 mån 07 mar 2016, 09:41

nummer 17 skrev:
Qirren skrev:
Rönken skrev:Fast varför skulle Gordon och Roe vara så dyra egentligen. En från AHL andra från Tyska ligan. Sweatt tjänade väl småpotatis i Brynäs jämfört med Luleå.

Sedan sa ju Junland nyligen att han ligger lite under marknadspris. Dessutom tappar man Junland och Rahimi.
Sen finns ju något som tydligen kallas expertskatt som gör att man bara skattar för 75% av inkomsten första tre åren för utlandsstjärnor. Så Gordon och Roe är nog inte så dyra nej.

Med det resonemanget borde vi ha en "billig" trupp. Mikkelson och Schira är lågskattare och kommer från AHL och finskaligan. Melart, Sigalet, Flicks, Petrell, Rajala, Lagace, Sweatt är också lågskattare! Vi måste ha en superbillig trupp.
Eller så har dom spelarna sjukt höga löner.
#96
#96

Antal inlägg : 2182
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av nummer 17 mån 07 mar 2016, 17:40

Varför ska Gordon och Roe vara billiga medans Mikkelson och Schira är sjukt dyra. När argumenten till att Lhc killarna är billiga även stämmer in på Luleå killarna.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av #96 mån 07 mar 2016, 17:56

nummer 17 skrev:Varför ska Gordon och Roe vara billiga medans Mikkelson och Schira är sjukt dyra. När argumenten till att Lhc killarna är billiga även stämmer in på Luleå killarna.

Lönerna är ju en förhandling, så varför skulle dom inte kunna ha det?
#96
#96

Antal inlägg : 2182
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Chris Hendrix tis 08 mar 2016, 17:21

Anser att man inte bör ta alla rykten särskilt seriöst, tex det om Bibic. Tror Osten slänger ut krokar lite här och där, ifall inte förstavalen kammas hem så kommer agenterna alldeles säkert höra sig för om Luleå fortfarande är intresserade och vad de är beredda att punga ut Smile säker på att man gör så med fler spelare det är konkurrens om.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av LuleåWinston tis 08 mar 2016, 17:32

Chris Hendrix skrev:Anser att man inte bör ta alla rykten särskilt seriöst, tex det om Bibic. Tror Osten slänger ut krokar lite här och där, ifall inte förstavalen kammas hem så kommer agenterna alldeles säkert höra sig för om Luleå fortfarande är intresserade och vad de är beredda att punga ut Smile säker på att man gör så med fler spelare det är konkurrens om.

Jo, säkert. Tror dock Bibic är seriöst. Skulle inte förvåna mig om han redan är klar för Luleå nästa säsong.

Tycker det är en bra värvning i så fall, trots vad Kuriren skriver. Plus 2 i ett av SHL:s sämsta lag. En av 3(?) i Rögle som faktiskt ligger på plus. Han är enbart 22 och väldigt utvecklingsbar och verkar ha en strävan att utvecklas. Han har tagit kliv varje år. Skulle inte förvåna mig om han gör liknande resa som Rahimi -- eller t.o.m ännu bättre. Att han är fysisk är naturligtvis ett stort plus.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av pingu tis 08 mar 2016, 17:49

LuleåWinston skrev:
Chris Hendrix skrev:Anser att man inte bör ta alla rykten särskilt seriöst, tex det om Bibic. Tror Osten slänger ut krokar lite här och där, ifall inte förstavalen kammas hem så kommer agenterna alldeles säkert höra sig för om Luleå fortfarande är intresserade och vad de är beredda att punga ut Smile säker på att man gör så med fler spelare det är konkurrens om.

Jo, säkert. Tror dock Bibic är seriöst. Skulle inte förvåna mig om han redan är klar för Luleå nästa säsong.

Tycker det är en bra värvning i så fall, trots vad Kuriren skriver. Plus 2 i ett av SHL:s sämsta lag. En av 3(?) i Rögle som faktiskt ligger på plus. Han är enbart 22 och väldigt utvecklingsbar och verkar ha en strävan att utvecklas. Han har tagit kliv varje år. Skulle inte förvåna mig om han gör liknande resa som Rahimi -- eller t.o.m ännu bättre. Att han är fysisk är naturligtvis ett stort plus.

Bra skrivet! In med Bibic så vi håller liv i vår röda tråd av fysiskt spel Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Slapshot tis 08 mar 2016, 18:29

Ersätter man Melart med Bibic samt värvar Näkyvä och förlänger med Janne så ser det väl ok ut. Och givetvis behåller Schira, Sigge, Jaros och Mikkelson.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Niinimaa tis 08 mar 2016, 21:59

Blir inte bibic i luleå. Han förlängde med rögle. Så osten va väntar du på?
Skriv fast Melart på minst 2 år nu. Han bara växer ju längre säsongen går. Och nu har han ju blivit en målskytt dom sista matcherna.

Niinimaa

Antal inlägg : 232
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Snikne Ville tis 15 mar 2016, 09:01

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av amarule ons 23 mar 2016, 08:41

Osten pratar alltid om hur viktigt det är med kontinuitet men agerar inte så. han leker tysta leken istället med de spelare som har utgående kontrakt( typ Chris, Ledin förra året) tills spelarna skriver på för andra klubbar DÅ vaknar gubben och säger att han velat han kvar den o den. alltid intresserad av andra lags spelare men inte egna. Kommunikationen fungerar icke. trist , för det ger stor omsättning, osäkerhet och dålig pr. Så summa summarum , det lär väl bli många nya spelare igen som ska in , det tar tid, vilket kan ge dålig början av osv osv. vi kan ju det där nu... No
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Puckad ons 23 mar 2016, 08:45

Jag tror inte att han leker tysta leken.
Däremot vill han alltid att spelare själva får kommunicera var de landar nästa år.
Hellre det än att meddela i media att spelaren inte erbjuds nytt kontrakt.

Sedan vill han naturligtvis hålla i pengarna så gott det går för att kunna skapa ett så starkt lag som möjligt. Det hoppas jag i alla fall.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Micke80 tor 24 mar 2016, 04:31

amarule skrev:Osten pratar alltid om hur viktigt det är med kontinuitet men agerar inte så. han leker tysta leken istället med de spelare som har utgående kontrakt( typ Chris, Ledin förra året) tills spelarna skriver på för andra klubbar DÅ vaknar gubben och säger att han velat han kvar den o den. alltid intresserad av andra lags spelare men inte egna. Kommunikationen fungerar icke. trist , för det ger stor omsättning, osäkerhet och dålig pr. Så summa summarum , det lär väl bli många nya spelare igen som ska in , det tar tid, vilket kan ge dålig början av osv osv. vi kan ju det där nu... No

Problemet är ju att vi inte VET hur spelet går till bakom stängda dörrar. Han kan lika gärna i detta nu sitta och försöka krita fast hela laget inför nästa säsong. Tyvärr är det ju så att Osten inte fritt kan peka på spelare och välja då även spelaren ska vilja vara hos oss och dessutom ska man komma överens om längd och kronor och ören i kontraktet också.
Jag kan hålla med om att det ibland verkar som att han tiger ihjäl splarna, men samtidigt ska man haklart för sig att vi aldrig hör hans historia utan han är tyst till media och hänger inte ut spelarna (förutom Chriss då) medan spelarna och deras agenter är ute i media och driver förhandlingen.
Ponera att han vill ha kvar hela laget men pengasäcken räcker inte till att ge annat än exakt samma kontrakt som i år, men samtliga spelare som ska ha nytt kontrakt vill ha 20000kr mer i månaden. Allt man kan göra då är ju att ge ett sista bud och säga att jag inte kan sträcka mig längre än så här. Om spelaren inte tar det så måste dom leta sig vidare men kan känna att dom inte haft nog bra dialog på vägen medan klubben kan tycka att man varit enormt tydlig med vad man vill trots att man inte pratats vid på x antal dagar/veckor.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Urken tor 24 mar 2016, 14:28

https://www.youtube.com/watch?v=TZENYui2g00

Såhär vill jag att Hedman ska vara för oss.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Bamsefar tor 24 mar 2016, 14:32

Urken skrev:https://www.youtube.com/watch?v=TZENYui2g00

Såhär vill jag att Hedman ska vara för oss.
Avstängd resten av säsongen alltså  What a Face
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Snikne Ville lör 02 apr 2016, 20:27

AHC har spelat färdigt. Innebär väl att Själin läggs till vår roster.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av icemask lör 02 apr 2016, 21:09

Snikne Ville skrev:AHC har spelat färdigt. Innebär väl att Själin läggs till vår roster.
Blir han 7de tro ?
Bänkas Oskarsson ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet