AIK

+39
Kagen
hokkzorz
Norlin
Micke80
pingu
Old Brooklyn
Admin
BodenSwe
Rönken
Purre
storstruten
NallePhu
Tony Moore
Högljudd
rumpztr
Bamsefar
Lars158
Urken
Redbear
LulefanGBG
tibet
FruktHamster
Salle
Chris Hendrix
chiII
Zeb Macahan
Black Prince
Snikne Ville
#96
JayDee
LubosC
bambambautin
Tigerman
Rayko
Mange
Beast.
farre
raalfie
MickkeJ
43 posters

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Urken ons 23 okt 2013, 17:46

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/aik/article17709873.ab

Haha! Jagar lottomiljonären. Stackars sate som han kommer bli bombarderad av tiggare.. Aik är en av de i kön. :-)
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av FruktHamster ons 23 okt 2013, 22:18

... Pinsamt, minst sagt.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Lars158 ons 23 okt 2013, 22:21

Urken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/aik/article17709873.ab

Haha! Jagar lottomiljonären. Stackars sate som han kommer bli bombarderad av tiggare.. Aik är en av de i kön. :-)
Om jag vunnit pengar så skulle dom människor eller organisationer som ringer och tigger gå bort direkt.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Urken lör 26 okt 2013, 13:57

Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av #96 lör 26 okt 2013, 15:08

Urken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/aik/article17728071.ab

Daniel Larsson fortsätter gå runt med motorsågen.
Han längtar nog tillbaka till Luleå där han får känna på hur det känns att vinna matcher =)
#96
#96

Antal inlägg : 2182
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av MickkeJ lör 26 okt 2013, 17:36

Kul kille det där verkar vara att ha i sitt lag. Kan ju knappt skapa nå dålig stämning i omklädningsrummet när en medspelare går ut och kritiserar resten av laget Rolling Eyes 
Seriöst vad är det med Daniel Larsson? Jag vet att han gick ut och kritisera Luleå efter att han lämnat för huvudstaden. Han kritisera Djurgården efter att han dragit till USA. Han kritisera Detroit när han kom tillbaka till Sverige eftersom han tyckte dom satsa för mycket på den andra målisen som ursprungligen var i Grand Rapids (Tror han heter Howard) och nu ska AIK sågas. Vad har han för problem egentligen?
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Bamsefar lör 26 okt 2013, 17:55

MickkeJ skrev:Kul kille det där verkar vara att ha i sitt lag. Kan ju knappt skapa nå dålig stämning i omklädningsrummet när en medspelare går ut och kritiserar resten av laget Rolling Eyes 
Seriöst vad är det med Daniel Larsson? Jag vet att han gick ut och kritisera Luleå efter att han lämnat för huvudstaden. Han kritisera Djurgården efter att han dragit till USA. Han kritisera Detroit när han kom tillbaka till Sverige eftersom han tyckte dom satsa för mycket på den andra målisen som ursprungligen var i Grand Rapids (Tror han heter Howard) och nu ska AIK sågas. Vad har han för problem egentligen?
Hans problem heter förmodligen Daniel Larsson.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av rumpztr lör 26 okt 2013, 22:23

Om jag inte minns fel så var han så även i pojklaget. Var mycket gnäll på de egna spelarna även om han släppte in skitmål. Han var redan då en duktig målvakt som spelade i ett bra lag, men det var alltid alla andras fel att han släppte in mål.

rumpztr

Antal inlägg : 93
Join date : 13-02-11

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Högljudd sön 27 okt 2013, 11:58

Jag tror att problemet sitter högre upp i släktträdet för hans far är den största Luleåhataren som finns.
Hamnade vid samma bord som honom en lunch och efter en lång harang ovett mot allt och alla i LHF satte jag ner foten och vi hamnade nästan i handgemäng.
Ni kan vara övertygade att Daniel Larsson ALDRIG kommer att spela för Luleå för det skulle farsan inte tillåta.
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Snikne Ville sön 27 okt 2013, 12:31

Danne blev ju faktiskt bortvald, dessutom till förmån för någon med "rätt" namn. Sedemera har Danne faktiskt bevisligen visat sig vara en klart bättre keeper så jag tycker nog att man faktiskt kan ha förståelse för en viss bitterhet. Det finns många föräkdrar till oduglignar som inte förstår att deras lilla stjärna inte har "det". Sen kan man ju tycka att det kan vara läge att släppa det när man kommit så långt som NHL.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Tony Moore sön 27 okt 2013, 14:20

Har för mej både Berguven och Modig hade bättre stats än Hr. Larsson och "en måste bort" gällde, alltså ett angenämt problem för LHF. Aja, om det nu var blodsbanden som gjorde att Hr. Larsson inte platsade så var det en skamfläck för hela LHF.
MEN snälla Daniel, du är snart 30 bast så släpp detta och gå vidare med ditt liv, du har inget mer att bevisa för hockeyvärlden gentemot LHF.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7705
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av NallePhu sön 27 okt 2013, 15:29

Det var 3st målvakter som kom fram i Luleå samma veva som Mattias Modig kom fram i kullen, Den som fick fripass var Modig iom Olov och Lasse Modig fanns i föreningen på ena eller andra sättet!
Så där igenom miste laget Daniel Larsson tyvärr och jag förstår han rakt igenom hur han känner sig och agget!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18263
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av storstruten sön 27 okt 2013, 16:34

Från intervjun i DN:
"- Men det är skönt att känna på pucken. Att bara få 12-13 skott är hemskt, som alltid mot Luleå. Det är pisstråkigt."

På två matcher mot AIK hittills denna säsong har vi skjutit 60 skott och gjort 11 mål.

storstruten

Antal inlägg : 215
Join date : 12-03-14

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av MickkeJ sön 27 okt 2013, 18:33

NallePhu skrev:Det var 3st målvakter som kom fram i Luleå samma veva som Mattias Modig kom fram i kullen, Den som fick fripass var Modig iom Olov och Lasse Modig fanns i föreningen på ena eller andra sättet!
Så där igenom miste laget Daniel Larsson tyvärr och jag förstår han rakt igenom hur han känner sig och agget!
Totalt skitsnack som bara kommer från D. Larsson själv. Han har aldrig blivit bortkonkurrerad av den 1 år yngre M. Modig utan snarare utav Rautio. Luleå hade en hel rad duktiga målvakter på G och han drog för att han är bitter och inte klarar av konkurrens.
Sven S skrev några bra inlägg där han tog fram lite fakta och statistik från junioråren och ligorna:

Spoiler:
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av LulefanGBG mån 28 okt 2013, 12:15

nuf said!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Purre mån 28 okt 2013, 19:45

kan inte vara mer än 2000 pers på hovet ikväll mot Växjö, hur sjutton ska de klara ekonomin?

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Lars158 mån 28 okt 2013, 22:58

Purre skrev:kan inte vara mer än 2000 pers på hovet ikväll mot Växjö, hur sjutton ska de klara ekonomin?
AIK har ju bara levt på mötena mot DIF, nu finns inte dom. AIK har väl klart minst publik i ligan? och en dålig ekonomi sen långt tillbaka.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Purre mån 28 okt 2013, 23:04

Ja men jag tycker det är lite märkligt att dem inte kan locka fler till hovet då det borde finnas mängder med gnagare i stora sthlm. Såg publiksiffran nu var 3400 och det var knappast så mkt folk, såg ut som en morgonvärmning i antalet på läktaren..

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av storstruten tis 29 okt 2013, 12:12

Purre skrev:Ja men jag tycker det är lite märkligt att dem inte kan locka fler till hovet då det borde finnas mängder med gnagare i stora sthlm. Såg publiksiffran nu var 3400 och det var knappast så mkt folk, såg ut som en morgonvärmning i antalet på läktaren..
Tragiskt, DIF drog fullt hus på hovet mot MIF i Allsvenskan. Är väl bara fotbollssupportrar i AIK.

storstruten

Antal inlägg : 215
Join date : 12-03-14

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Rönken tis 29 okt 2013, 14:56

Bor i västerort här i Stockholm och det är som det tidigare har konstaterats väldigt mycket AIK-supporters men nästan uteslutande fotboll. Är nog rätt många år kvar innan AIK hunnit krypa upp i publikligan, DIF låg halvdåligt till för några år sedan men har jobbat ganska aktivt med järnkaminerna och har enligt mig Sveriges bästa tryck på sina matcher när det är som bäst. Har för mig att jag läst att AIK ska försöka ta efter, men är många år kvar.

Skulle gärna se att Luleå Hockey också börjar jobba mer aktivt med att försöka få mer publik på matcherna.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av LulefanGBG tor 16 jan 2014, 12:41

Enligt uppgifter i AB så är Teemu Ramstedt påväg till IFK Helsingfors. Om det stämmer vet jag inte? Rudslätt förnekar uppgifter.

Vore ett otroligt tungt avbräck för AIK rent poängmässigt. Visst, man hade nog hoppats på lite mer än 20 poäng från hans klubba men samtidigt är han trots allt 3a i interna poängligan. Kan ju såklart vara så att man inte är nöjda med hans inställning också, han gnäller ju i AB om att det inte är kul att förlora hela tiden osv. Sådant hatar jag....gör något åt det då istället! En spelare med den inställningen kanske inte är önskvärd i ett lag?

Fast å andra sidan, 20 poäng är ändå 20 poäng i ett bottenlag och han hade kunnat bli viktig i en kommande kvalserie som nog är verkligheten för AIK nu med eller utan Ramstedt.

Fast å andra sidan kan man ju inte gå in med den inställningen han enligt AB har i en kvalserie heller. Då gäller att knyta näven och vinna bara.

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Chris Hendrix tor 16 jan 2014, 16:24

Gud vad hemskt med spelare som drar när det grinar emot lite... har man kontrakt så gör man allt för att försöka spela kvar klubben och inte sticker svansen mellan benen. Jag tycker att alla är kaptener på den här skutan och borda stanna oavsett om den sjunker. Fegt.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av LulefanGBG tor 16 jan 2014, 16:25

Chris Hendrix skrev:Gud vad hemskt med spelare som drar när det grinar emot lite... har man kontrakt så gör man allt för att försöka spela kvar klubben och inte sticker svansen mellan benen. Jag tycker att alla är kaptener på den här skutan och borda stanna oavsett om den sjunker. Fegt.
Håller med! sjukt fegt och tråkigt. Eftersom han nu är sådan kan han lika gärna dra, men man tycker ju synd om AIK som tappar en potentiell poängmaskin i en kvalserie för att hans attityd och inställning är skev.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Rönken tor 16 jan 2014, 16:34

Borde väl kunna frigöra lite pengar åtminstone, frågan är vad man kan hitta. Man har väl kollat med lite gamla AIK-spelare, som alla sagt nej. Bång, Andersson, Gynge och Broc Little.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Urken fre 17 jan 2014, 18:00

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/article18189544.ab

Tidigt aprilskämt? Ser det verkligen ut såhär`?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av LulefanGBG fre 17 jan 2014, 18:46

Tydligen, såg det där också Urken, sjukt dåligt! Lider fan med AIK-fansen. Ändå grymt starkt av AIK att kunna tillhöra Sveriges hockey-elit med de förutsättningarna.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av LulefanGBG mån 24 mar 2014, 10:59

Sparkar Franzén mitt under pågående Kvalserie.

Bra eller dåligt? Ja det återstår väl att se...
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Rönken mån 24 mar 2014, 13:06

Märkligt att sparka nu först, han har inte direkt känts stabil under säsongen. Med Rönnqvist som tränare för AIK hade man säkert spelat allra minst Play-In Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av BodenSwe mån 24 mar 2014, 15:53

AIK ligger ju i en lite värre situation än Djurgården.

Djurgården har väl råd att misslyckas denna säsong och kunna ta en "räkmacka" nästa säsong upp till SHL. ( Bättre chans får man aldrig )
Även om det är långt ifrån bra för ekonomin.

AIK vet man ju inte ens om de överlever en säsong i Allsvenskan. En ekonomi i total botten och lägg på de missade SHL pengarna.

BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Rönken mån 24 mar 2014, 15:54

Såg något program på Aftonbladet där AIK:s dåvarande VD halvt hintade att en säsong i Allsvenskan skulle innebära konkurs i det närmaste. Samme VD som sa upp sig, kanske inte var sugen på att ta sig an ekonomiska situationen i Allsvenskan. Kommer KHL att försöka suga upp vid ev. konkurs?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av MickkeJ mån 07 apr 2014, 23:22

Stor humor på AIK:s forum:
http://www.aikforum.se/aik/aik-ishockey/hockeymatcher/rogle-bk-aik-2014-04-07-a-4945/
De är vansinniga på att laget vann, såklart  Very Happy
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Admin mån 07 apr 2014, 23:26

Kvalserien är över och AIK åker ur SHL.

Tråden flyttas härmed från kategorin "Svenska Hockeyligan" till "Övrig hockey".
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Urken tis 08 apr 2014, 07:35

Hahaha, hääärlig tråd det där! Hah! Bra sätt att börja dagen på Smile
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av LulefanGBG tis 08 apr 2014, 09:18

Tycker faktiskt det är lite trist att AIK åker ur. Ändå ett klassiskt lag och alltid kul att möta dem tycker jag.

Det är ju förmodligen katastrofalt illa för dem att åka ur nu med tanke på den ekonomiska situationen som det spekuleras mycket kring när det gäller dem, men rent sportsligt var väl detta ändå 'rätt säsong' att åka ur om man nu nödvändigtvis skall åka ur, eftersom det är 4 lag som går upp till kommande säsong.

Klarar man ekonomin har man alltså en rätt så stor chans att ta sig upp igen.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av MickkeJ tis 08 apr 2014, 09:21

Jag skulle inte ha något emot att ha både DIF och AIK i serien men just nu känns AIK lite tråkiga och intetsägande. Djurgården är ett betydligt roligare lag, jag hoppas dock att AIK går upp nästa säsong när ligan utökas.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Old Brooklyn tis 08 apr 2014, 09:40

AIK har inte varit roliga att se sedan 80-talet. Tråkig arena, tråkigt spel, drar inte folk till arenorna på bortaplan heller. Good riddance!

Jag kan bara se två fördelar med att de skulle gå upp igen.
1) Billiga bekväma bortaresor för Luleå.
2) Konkurrerar med DIF om sponsorer, publik och talanger. Skulle Stockholm få fram ett enda hockeylag för SHL, likt Malmö och Göteborg, skulle de nog bli grymma på sikt.

Enligt nya avtalet mellan SHL och HA så får de automatiskt ett försprång på sju miljoner nästa säsong. Det borde gynna dem - men på sikt hoppas jag ändå på Malmö mer än AIK. På ännu längre sikt önskar jag att Björklöven kommer tillbaka och att Sundsvallsregionen tar sig i kragen och skakar fram ett lag.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av pingu tis 08 apr 2014, 10:07

Äh bäst vore om Bajen tog över AIK och DIFs plats som Stockholms hockeylag..... ja det är en bit kvar men iallafall Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Old Brooklyn tis 08 apr 2014, 14:36

Tror inte Bajen skulle funka heller. För mycket rivalitet där också. Skulle vara typ Brommapojkarna eller nått som ingen bryr sig riktigt om i fotbollen.

De får väl starta ett nytt lag - Stockholm Capitals eller nått annat töntigt. Hade de inte ett lag som hette typ Café Opera i fotbollen?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Lars158 tis 08 apr 2014, 17:08

MickkeJ skrev:Stor humor på AIK:s forum:
http://www.aikforum.se/aik/aik-ishockey/hockeymatcher/rogle-bk-aik-2014-04-07-a-4945/
De är vansinniga på att laget vann, såklart  Very Happy

Ja den tråden är kul Very Happy

Väldigt barnsligt språkbruk. Men i sak tycker jag dom har rätt. Vilken idioti att spela upp DIF. Många miljoner dom förlorar på det.


Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av pingu tis 08 apr 2014, 22:11

Old Brooklyn skrev:Tror inte Bajen skulle funka heller. För mycket rivalitet där också. Skulle vara typ Brommapojkarna eller nått som ingen bryr sig riktigt om i fotbollen.

De får väl starta ett nytt lag - Stockholm Capitals eller nått annat töntigt. Hade de inte ett lag som hette typ Café Opera i fotbollen?
Ja i Bajens fall så väljer Fansen Bandyn och lite Handboll på vintern och hockeyn är nästan död tyvärr.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av MickkeJ sön 13 apr 2014, 11:38

Någon mer än jag som inte är förvånad?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/aik/article18714091.ab

Det finns folk och sen finns det folk (AIK:are).
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Micke80 sön 13 apr 2014, 13:39

MickkeJ skrev:Någon mer än jag som inte är förvånad?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/aik/article18714091.ab

Det finns folk och sen finns det folk (AIK:are).

Den typen av agerande gör ju garanterat inte sakerna lättare för sportchefen. Även om man inte lyckas knäcka honom utan att han fortfarande vill göra ett lika bra jobb, så underlättar det ju absolut inte att få etablerade namn varken som spelare, tränare eller i ledningen. Vem vill utsätta sin familj för sånt. Har aldrig förstått hur någon kan alla sig supporter till ett lag trots att man genom hela agerandet försvårar för laget man säger sig stötta.
Nä, nolltolerans mot idioter borde vara en självklarhet för allt från rättsväsende, klubbar och andra supportrar.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Norlin mån 14 apr 2014, 10:57

S.K. supportrar som går till dessa angrepp är inte värda namnet supporter. De är avskum som måste lära sig hur man tar motgång och att sport är en lek. En ganska känslomässig lek men det finns viktigare saker i världen att jaga upp sig så pass över.
Idioter.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Snikne Ville ons 16 apr 2014, 13:46

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av hokkzorz ons 16 apr 2014, 13:58

Jag tycker deras resonemang (AIK'arna som skrev på forumet och på väggen till ishallen) är ganska smart. Dom tyckte alltså att att det var helt i sin ordning att AIK skulle ha lagt sig och släppt in massor med mål bara för att DIF inte skulle gå upp till SHL.

Det skulle vart intressant att höra hur det hade låtit om situationen hade vart den omvända och DIF hade släppt in massa mål för att stoppa AIK från att gå upp. Hade man då bara sagt: -"ja men det är ju ok, vi hade gjort lika på samma sätt, det får man ta". Inte så troligt va.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Lars158 lör 26 apr 2014, 15:44

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/aik/article18781275.ab

"AIK Hockey höll på att gå i konkurs i går.
En extern finansiär gick in med tio miljoner kronor och räddade klubben i torsdags kväll."


"AIK hade den gångna säsongen en spelarbudget på 42 miljoner kronor."

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Urken lör 26 apr 2014, 17:25

Spelarbudget på 42 mille.. Är inte det ganska mycket? I varje fall för att vara AIK
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Micke80 lör 26 apr 2014, 17:52

Lars158 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/aik/article18781275.ab

"AIK Hockey höll på att gå i konkurs i går.
En extern finansiär gick in med tio miljoner kronor och räddade klubben i torsdags kväll."


"AIK hade den gångna säsongen en spelarbudget på 42 miljoner kronor."

Ja hade dom 42 miljoner känns det som riktigt dåligt investerade pengar. Måste ju gå att få bra mycket mer för pengarna än de ynkliga lag man såg på isen. Däremot får jag ju osökt tanken till ett av mina tidigare inlägg angående huliganer. Hur mycket mer skulle det kosta att få en normalt funtad individ att spela eller leda en klubb där hot hör till vardagen ovh våld finns inpå knuten. Personligen hade jag helre spelat i en klubb där man kan känna glädje och stolthet och inte vara orolig att bilen blir rispad och att ungarna blir häcklade om man förlorar tre matcher på raken.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Rönken lör 26 apr 2014, 19:04

42 miljoner låter som väldigt bra budget för AIK. Stod 36 miljoner för någon vecka sedan, men ja nog känns det som att man inte fått ut så mycket av dom kulorna hur som helst.

Fast samtidigt sa Micke Sundlöv att medellönen i SHL är någonstans runt 130-150' numera, vilket inte är så lite och en rätt kraftig höjning på kort tid. Så det kostar väl helt enkelt att ens ha mindre bra spelare.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Rönken tis 29 apr 2014, 16:32

Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

AIK - Sida 2 Empty Sv: AIK

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet