Bill Sweatt

+80
Chris Hendrix
Ivanhoe
Hedanders
Mr Bister
Jonken
Anthrax
Sportchefen #2
Dilox
Monco
Hankburger
Ferros
NilsOskar
Groggen79
Diktatorn
pingu
PM
Lulefan
Davidoff
Molin86
farre
amarule
GLHF
Kocur
wilmus2007
Snikne Ville
MiCCe
Lars158
tibet
Norlin
Old Brooklyn
GustenA
FruktHamster
Knäcktomten
ski3r
Urken
Micke80
NallePhu
Qirren
Luleåfan
Slapshot
Lajon
LulefanGBG
Kagen
nummer 17
KaptenBlodskelett
Tigerman
Redbear
Puckad
Rönken
stormvägen
icemask
Erilk
JoakimJ
MickkeJ
CKa
Kapten Haddock
Pickadoll
Donowitz
RogerC
Myrman
LuleåWinston
Hajlimpan
Lasse Proppmätt
Pajala
Calle
Bamsefar
Mange
johan74
Purre
kralle
Tony Moore
Obsut
Puckkaos
JuniorX
Jovi
Mickeee
ezz
hokkzorz
Dentos
Rikky
84 posters

Sida 2 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Myrman tor 02 apr 2015, 14:33

Om Luleå vinner SM-guld lär man tänka: Jaha, nu kan det bara bli sämre.
Då kommer som ett brev på posten, publiktapp och sponsorflykt. Nä, ett SM-glud vore väl spiken i kistan.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Kagen tor 02 apr 2015, 14:56

Myrman skrev:Om Luleå vinner SM-guld lär man tänka: Jaha, nu kan det bara bli sämre.
Då kommer som ett brev på posten, publiktapp och sponsorflykt. Nä, ett SM-glud vore väl spiken i kistan.

Dessutom, SM-guld, vem fan vill bli anklagad för att härma FBK och Skellefteå? Tycker vi håller oss till CHL och ger fan i den där Le Mat. Leksand har ju vunnit SM-Guld med och det vet vi hur det slutade, i en rännsten, eller iaf nära på.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1740
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av RogerC tor 02 apr 2015, 16:32

Detta är en grym värvning, inget snack om saken,blir hårdträning för dom övriga forwards om dom ska hänga med, annars lär han bli rätt ensam i anfallen Smile
Nu behövs bara en förlängning med Chris och en vass 1a center, sen kan vi sitta lugn tills någon kanon dyker upp.

RogerC

Antal inlägg : 14
Join date : 15-02-20

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 02 apr 2015, 16:55

Kagen skrev:
Myrman skrev:Om Luleå vinner SM-guld lär man tänka: Jaha, nu kan det bara bli sämre.
Då kommer som ett brev på posten, publiktapp och sponsorflykt. Nä, ett SM-glud vore väl spiken i kistan.

Dessutom, SM-guld, vem fan vill bli anklagad för att härma FBK och Skellefteå? Tycker vi håller oss till CHL och ger fan i den där Le Mat. Leksand har ju vunnit SM-Guld med och det vet vi hur det slutade, i en rännsten, eller iaf nära på.
Det allra bästa för Norrbotten kanske vore om vi släppte en atombomb över skiten? Då skulle vi ju slippa alla framtida besvikelser.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2847
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Pajala tor 02 apr 2015, 16:58

LuleåWinston skrev:
Pajala skrev:visst fan går allt åt helvete, jag låser in mig i min källare med 1000 burkar bullens pilsnerkorv .... Laughing

Haha, jag måste fråga. Om Luleå vann SM-guld, vilken är din första tanke? 1, Vad roligt med SM-guld. 2. Helvete, nu kommer vi tappa massa spelare och kommer få svårt att försvara guldet nästa år. 3. Jag håller mig borta från formet så jag inte riskerar att skriva något som kan uppfattas som positivt. Very Happy

Jag klankar inte ner på dig. Gillar dina inlägg och det behövs en motpol så att man inte svävar iväg.

Givetvis Nr:1 ....... måste erkänna att jag älskar hockey fast det kanske uppfattas som tvärtom ibland affraid  men tar inte det på så blodigt allvar ändå ... finns mycket mer i livet än sport .... sen är man ju luttrad efter att ha väntat 20 år nu på sm-guld nr:2 .... det finns inte så mycket som kan göra mig riktigt besviken, man försöker väl jinxa hela tiden för att man innerst inne vill att Luleå ska ta det där jädra sm-guldet någon gång.

Jag hade faktiskt räknat bort detta lag ändå innan, blev som inte förvånad alls när min tippade bottenplacering och ut direkt i slutspelet blev sann, Men känns som att nästa år, då JÄVLAR!!!! .... har faktiskt lite bättre vibbar nu .... tror faktiskt vi kan ta ett par placeringar till i tabellen, jag säger plats nr:5 .... men då menar jag ju minst plats nr:2 men säg det inte högt åt någon alien
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Donowitz tor 02 apr 2015, 17:03

Lokaltidningarna plus några här inne, skrev om hur viktig värvningen var iom. att vi kunde slå Mordor på fingrarna. Det man ska komma ihåg är att vi gjorde likadant förra säsongen genom Zaar-värvningen. Han var på besök hos både oss, Saikarna och någon fler klubb.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Slapshot tor 02 apr 2015, 17:04

Känns som att många lag kommer bli bättre nästa år då spelare verkar fly khl i större utsträckning nu. Så Sweatt räcker inte på långa vägar för att Luleå ska bli ett topplag. Det är ju en bra bit på vägen men ett par nyförvärv till av högsta klass känns som ett måste faktiskt. Och så krävs det att vi får behålla Näkyvä också förstås..

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Pajala tor 02 apr 2015, 17:16

Slapshot skrev:Känns som att många lag kommer bli bättre nästa år då spelare verkar fly khl i större utsträckning nu. Så Sweatt räcker inte på långa vägar för att Luleå ska bli ett topplag. Det är ju en bra bit på vägen men ett par nyförvärv till av högsta klass känns som ett måste faktiskt. Och så krävs det att vi får behålla Näkyvä också förstås..

vi har en lång uppförsbacke ännu, sweatt måste ha bra spelare vid sin sida annars blir det kanske pannkaka av alltihopa, nä nog måste det in fler vassa forwards.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Pickadoll sön 17 maj 2015, 04:08

Halkade in på Bills bror Lee på EP, synd att han har lagt av. Han gjorde ju nästan 1p/match i Liiga som back.
Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194
Join date : 12-01-22
Age : 46
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Kapten Haddock ons 20 maj 2015, 07:18

Satt och EPade lite spelare på morgonen och då bl.a Sweatt. Då såg jag att EP har missat Bills mest troligt viktigaste poäng i livet.
Han gjorde mål i sin första NHL-match med Vancover Canucks, men de finns inte med!

Jag har sett det och jag ska se om jag hittar de på tuben.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Kapten Haddock ons 20 maj 2015, 07:40

https://m.youtube.com/watch?v=VbLf3q0CJAs

Visste att jag hade sett de, men som sagt så har EP snuvat honom på målet.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av CKa ons 20 maj 2015, 08:15

Kapten Haddock skrev:https://m.youtube.com/watch?v=VbLf3q0CJAs

Visste att jag hade sett de, men som sagt så har EP snuvat honom på målet.

Det är ju dock skillnad på Bill Sweatt och hans brorsa Lee Sweatt scratch

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Kapten Haddock ons 20 maj 2015, 08:24

CKa skrev:
Kapten Haddock skrev:https://m.youtube.com/watch?v=VbLf3q0CJAs

Visste att jag hade sett de, men som sagt så har EP snuvat honom på målet.

Det är ju dock skillnad på Bill Sweatt och hans brorsa Lee Sweatt scratch

Hahaha, sorry!
De bjuder ja på CKa!

Den var Lees första match och jag vet att ja tittade på lite klipp när Bill blev klar och då var Lees klipp med Bills.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Redbear tis 21 jul 2015, 09:55

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Rönken tis 28 jul 2015, 16:05

Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av LulefanGBG ons 29 jul 2015, 08:00

Haha! Härlig kille... Kul om Harju och Granis...
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av MickkeJ sön 02 aug 2015, 10:10

En massa inlägg flyttade från denna tråd till "Luleås Lag-tråden". (I brist på annan tråd då vissa inlägg verkligen var OT)
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Redbear mån 03 aug 2015, 18:44

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Dentos mån 03 aug 2015, 19:44

Inte för att man ska dra några slutsatser utifrån en första träning, men Bill Sweatt stack verkligen ut med sin briljanta skridskoåkning och sina fina avslut. Jag hade kunnat lägga alla mina besparingar på att han kommer vara otroligt viktig och bra för Luleå i år. Troligtvis det säkraste kortet vi har.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 863
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Urken mån 03 aug 2015, 19:45

Dentos skrev:Inte för att man ska dra några slutsatser utifrån en första träning, men Bill Sweatt stack verkligen ut med sin briljanta skridskoåkning och sina fina avslut. Jag hade kunnat lägga alla mina besparingar på att han kommer vara otroligt viktig och bra för Luleå i år. Troligtvis det säkraste kortet vi har.

Det fetmarkerade.. +1, är känslan.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av JoakimJ tor 13 aug 2015, 10:23

Hej vänner,

jag har inte kunnat se någon av träningsmatcherna men har hängt med i allt runt rapporteringen som jag kunnat hitta. Mic. får ju en hel del beröm, med rätta verkar det som. Lagacé har också kommit igång, vad jag har hört. Den i trion jag hört minst om är alltså Sweatt. Så vad är statusen på honom, ni som tittat? Ser han ut att funka i omgivningen? Kan han dra nytta av sin speed?
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Erilk tor 13 aug 2015, 11:20

Sweatt är den spelaren som jag tycker ser mest spännande ut. Snabb på rören utan dess like och ett bra avslut. Med hjälp av micflicker och Lagacé så blir han riktigt bra (ganska lik kedja som i Bif kan jag tycka)
Erilk
Erilk

Antal inlägg : 47
Join date : 14-09-02
Ort : Boden

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av nummer 17 tor 13 aug 2015, 12:33

JoakimJ skrev:Hej vänner,

jag har inte kunnat se någon av träningsmatcherna men har hängt med i allt runt rapporteringen som jag kunnat hitta. Mic. får ju en hel del beröm, med rätta verkar det som. Lagacé har också kommit igång, vad jag har hört. Den i trion jag hört minst om är alltså Sweatt. Så vad är statusen på honom, ni som tittat? Ser han ut att funka i omgivningen? Kan han dra nytta av sin speed?

Sweatt var blek första matchen, näst intill osynlig bredvid Lagace och Micflikier som såg riktigt bra ut. Andra matchen var Sweatt något synligare och mer involverad men Lagace och framförallt Micflikier har hittills varit vassare, är antagligen därför du inte hört så mycket om Sweatt. Skulle tro att Sweatt lyfter sig mera nu i matcherna framöver.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Urken lör 19 sep 2015, 22:08

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article21443038.ab

Borta minst en match till. Hur blir detta med CHL-slutspelet?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Puckad lör 19 sep 2015, 22:13

Och vi säger därmed välkommen till Bill Sweatt som en av de som nu vet hur man straffas för att man har en snygg tröja!
När dömdes någon senast till en avstängning för en slashing framför mål, som, om den tagit på armen , inte renderat något alls?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av icemask lör 19 sep 2015, 22:17

Puckad skrev:Och vi säger därmed välkommen till Bill Sweatt som en av de som nu vet hur man straffas för att man har en snygg tröja!
När dömdes någon senast till en avstängning för en slashing framför mål, som, om den tagit på armen , inte renderat något alls?
Spearingen på Granis fjol av fuskelunda gav inget, trots att det var efter matchslut !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av stormvägen lör 19 sep 2015, 22:25

Dra av månadslön!

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Redbear lör 19 sep 2015, 22:31

Bedömdes som en slashing, inte spearing. Avstängd i nästa match hur som helst...
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Tigerman lör 19 sep 2015, 22:39

Puckad skrev:Och vi säger därmed välkommen till Bill Sweatt som en av de som nu vet hur man straffas för att man har en snygg tröja!
När dömdes någon senast till en avstängning för en slashing framför mål, som, om den tagit på armen , inte renderat något alls?
Erik Karlsson 3 matcher (2+1)
Eric Christensen 3 matcher (2+1)
Pontus Petterström 3 matcher (2+1)

Det var disciplinnämndens bedömning av klubba i skrevet under 2014/2015. Så allt annat än 2+1 vore en smärre sensation.
Mathis Olimb klarade sig dock som väntat undan granskning av sitt tilltag på Granström eftersom Granström hade fel tröja.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Kagen lör 19 sep 2015, 23:18

Försöker förstå mig på den här totalt onödiga utvisningen. Övertänd Sweatt? Möjligt, men samtidigt är han ju så rutinerad att han inte borde vara det. Har coacherna gått ut och sagt att spelarna ska spela fysiskt, ligga nära på motståndarna och att alla måste bidra? Förmodligen.

Men är det Sweatt, Lagace, Rajala d.v.s. lirarnas uppgift att göra det? Kanske har coacherna lagt för mycket focus på hur tufft Luleå ska vara att möta och pratat för lite om spel, passningar, speed o.s.v.

Sweatt är en lirare, en speedkula, han ska inte stå och böka med en Oliver Bohm. Det finns andra som får ta det jobbet.

Något Sweatt kan begrunda en match eller två och förhoppningsvis coacherna kan fundera på redan till mötena med Skellefteå, för spelarna lär inte sakna tändvätska i de matcherna heller.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1740
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Puckad lör 19 sep 2015, 23:19

Tigerman skrev:
Puckad skrev:Och vi säger därmed välkommen till Bill Sweatt som en av de som nu vet hur man straffas för att man har en snygg tröja!
När dömdes någon senast till en avstängning för en slashing framför mål, som, om den tagit på armen , inte renderat något alls?
Erik Karlsson 3 matcher (2+1)
Eric Christensen 3 matcher (2+1)
Pontus Petterström 3 matcher (2+1)

Det var disciplinnämndens bedömning av klubba i skrevet under 2014/2015. Så allt annat än 2+1 vore en smärre sensation.
Mathis Olimb klarade sig dock som väntat undan granskning av sitt tilltag på Granström eftersom Granström hade fel tröja.
Tack för nykterheten.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Rönken lör 19 sep 2015, 23:25

Kagen skrev:Försöker förstå mig på den här totalt onödiga utvisningen. Övertänd Sweatt? Möjligt, men samtidigt är han ju så rutinerad att han inte borde vara det. Har coacherna gått ut och sagt att spelarna ska spela fysiskt, ligga nära på motståndarna och att alla måste bidra? Förmodligen.

Men är det Sweatt, Lagace, Rajala d.v.s. lirarnas uppgift att göra det? Kanske har coacherna lagt för mycket focus på hur tufft Luleå ska vara att möta och pratat för lite om spel, passningar, speed o.s.v.

Sweatt är en lirare, en speedkula, han ska inte stå och böka med en Oliver Bohm. Det finns andra som får ta det jobbet.

Något Sweatt kan begrunda en match eller två och förhoppningsvis coacherna kan fundera på redan till mötena med Skellefteå, för spelarna lär inte sakna tändvätska i de matcherna heller.

Är det något som imponerat på mig med Sweatt, nu när man kan specialstudera honom. Är att han är väldig rivig i sin spelstil. Kliver in hårt i sargspelet, är rätt fysisk av sig och kliver in på kassen. Detta i kombination med hans utmärkta skridskoåkning och förmåga att behandla puck i hög fart. Mumma. Fler spelare av detta snitt i Luleå framöver tack.

Tycker att han ska fortsätta på inslagen bana, fast minus spearings då så klart.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Puckad mån 21 sep 2015, 10:49

Tigerman skrev:
Erik Karlsson 3 matcher (2+1)
Eric Christensen 3 matcher (2+1)
Pontus Petterström 3 matcher (2+1)

Det var disciplinnämndens bedömning av klubba i skrevet under 2014/2015. Så allt annat än 2+1 vore en smärre sensation.
Ingen sensation.
Däremot förvånade det mig att det verkar gälla CHL matchen.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Redbear mån 21 sep 2015, 11:14

Luleå Hockey @LuleaHockey
Bill Sweatt avstängd tre matcher, varav en omvandlas till böter, efter slashing mot Frölunda i hemmapremiären.
Åter i spel lördag 26/9.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Tigerman mån 21 sep 2015, 12:36

Puckad skrev:
Tigerman skrev:
Erik Karlsson 3 matcher (2+1)
Eric Christensen 3 matcher (2+1)
Pontus Petterström 3 matcher (2+1)

Det var disciplinnämndens bedömning av klubba i skrevet under 2014/2015. Så allt annat än 2+1 vore en smärre sensation.
Ingen sensation.
Däremot förvånade det mig att det verkar gälla CHL matchen.
Har för mig det var någon liknande situation i fjol? Att matcher mellan svenska lag räknades in i straffet men inte mot utländska, eller om det möjligen var om matchen spelades på svensk mark.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av KaptenBlodskelett mån 21 sep 2015, 14:21

Tigerman skrev:
Puckad skrev:
Tigerman skrev:
Erik Karlsson 3 matcher (2+1)
Eric Christensen 3 matcher (2+1)
Pontus Petterström 3 matcher (2+1)

Det var disciplinnämndens bedömning av klubba i skrevet under 2014/2015. Så allt annat än 2+1 vore en smärre sensation.
Ingen sensation.
Däremot förvånade det mig att det verkar gälla CHL matchen.
Har för mig det var någon liknande situation i fjol? Att matcher mellan svenska lag räknades in i straffet men inte mot utländska, eller om det möjligen var om matchen spelades på svensk mark.
Straffet är som sagt tidsbestämt. Det är inte ett antal matcher som utdöms, utan en tidsperiod som motsvarar ett antal matcher.

Situationen ni tänker på är antagligen Sylvegårds skrattretande avstängning efter "tacklingen" på David Åslin. Sylvegård stängdes av, och DN försökte fula in en extra match genom att inte räkna en förestående CHL-match. Luleå överklagade till RIN, och fick rätt.


Senast ändrad av KaptenBlodskelett den mån 21 sep 2015, 14:22, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Fel fel fel. Tillbaka till lågstadiet.)
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2847
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Lajon mån 21 sep 2015, 14:26

Det är bra att DN statuerar exempel, att spelar man i Luleå så skall man inte komma undan med en så ful grej.

Det är bra att nya spelare i Luleå snabbt får lära sig det.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av nummer 17 mån 21 sep 2015, 14:38

Lajon skrev:Det är bra att DN statuerar exempel, att spelar man i Luleå så skall man inte komma undan med en så ful grej.

Det är bra att nya spelare i Luleå snabbt får lära sig det.

Sweatts böter avslöjar en del. Hans 20.000 per match i böter pekar på en månadslön kring 150.000 nånstans medans Abbotts 25.000 betydde nånstans kring 225.000 i månaden. Det Osten sa om Abbott i våras att han fått ett bud som skulle göra honom till Luleås bäst betalda spelare stämmer nog.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Kagen mån 21 sep 2015, 15:00

nummer 17 skrev:
Lajon skrev:Det är bra att DN statuerar exempel, att spelar man i Luleå så skall man inte komma undan med en så ful grej.

Det är bra att nya spelare i Luleå snabbt får lära sig det.

Sweatts böter avslöjar en del. Hans 20.000 per match i böter pekar på en månadslön kring 150.000 nånstans medans Abbotts 25.000 betydde nånstans kring 225.000 i månaden. Det Osten sa om Abbott i våras att han fått ett bud som skulle göra honom till Luleås bäst betalda spelare stämmer nog.

Chris tog tyvärr en hel del huvudlösa utvisningar som gjorde att han vara borta i flera av våra viktigaste matcher. Förhoppningsvis har Sweatt gjort sin dumhet nu och skulle Sweatt vara billigare än Chris kan jag förstå att det sprack mellan Luleå och Chris även om det är ett ämne som diskuterats till leda i andra trådar.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1740
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av LulefanGBG mån 21 sep 2015, 15:14

Bra och rimligt straff. Sådana tilltag hör inte hemma i hockeyn hur allvarliga eller mindre allvarliga de än må vara i sig. Bra att man markerar mot sådant som ni säger och förhoppningsvis tar Sweatt lärdom av saken och håller sig ifrån sådant i fortsättningen då det drabbar både honom själv och laget i första hand och sporten som sådan i andra hand. Seriematcherna är väl ingen katastrof såhär tidigt på säsongen men onödigt är det ändå, och nu drabbar det ju dessutom CHL-matchen som är endast en av två utslagsgivande. Sweatt är alldeles för viktig för att sitta på bänken.

Sedan kan han tycka vad han vill om domen. Det är hans rättighet att tycka det är löjligt om han vill, så länge han bara inte gör om saken igen.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Slapshot mån 21 sep 2015, 15:31

Räknas CHL matcherna? Eller är han endast avstängd i SHL?

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Lajon mån 21 sep 2015, 15:39

Slapshot skrev:Räknas CHL matcherna? Eller är han endast avstängd i SHL?

Ja CHL räknas också...
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Slapshot mån 21 sep 2015, 15:42

Lajon skrev:
Slapshot skrev:Räknas CHL matcherna? Eller är han endast avstängd i SHL?

Ja CHL räknas också...



Ok då spelar han väl borta mot Saik då åtminstone.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Luleåfan mån 21 sep 2015, 18:31

nummer 17 skrev:
Lajon skrev:Det är bra att DN statuerar exempel, att spelar man i Luleå så skall man inte komma undan med en så ful grej.

Det är bra att nya spelare i Luleå snabbt får lära sig det.

Sweatts böter avslöjar en del. Hans 20.000 per match i böter pekar på en månadslön kring 150.000 nånstans medans Abbotts 25.000 betydde nånstans kring 225.000 i månaden. Det Osten sa om Abbott i våras att han fått ett bud som skulle göra honom till Luleås bäst betalda spelare stämmer nog.

Det avslöjar ingenting! Chris hade en ovanligt lön tidigare för att det var en rak månadslön. Om han hade tagit den nya kontrakt hade han haft en månadslön på 90,000kr (sedan resten i sign off). Hur mycket Sweatt tar ut in lön och hur mycket han ta ut i sign off bonus vet väldigt få. Men det jag kan lova är att hans totalt kostnad skulle vara minst = 300,000 månad.

Luleåfan

Antal inlägg : 108
Join date : 14-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Qirren mån 21 sep 2015, 19:28

Tur i oturen att vi har CHL imorgon. Annars hade han missat båda matcherna mot mordor.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av NallePhu mån 21 sep 2015, 20:17

Nje enl vad jag fattar så missar han första hemma mot SAIK medans returen är han med!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Micke80 tis 22 sep 2015, 08:01

Har inget att säga om straffet i sig. Det var otroligt korkat gjort trots att det inte var hårt.
Att straffet gäller CHL är ju logiskt då Dixons straff gjorde det samma i fjol.
Sen håller jag med er om att jag blev lite förvånad över hur lite han tjänar. Trodde han skulle ligga i nivå med Chris eller över. Sen kan det så kalrt finnas personliga bonusar i kontrakten som inte framkommer här, men det lär det ha funnits i Chris kontrakt också.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Urken tis 22 sep 2015, 15:39

http://www.expressen.se/gt/sport/roger-ronnberg-de-har-sakert-gjort-ratt/

Bortsett från Rönnbergs fjäsk, så fick Bohms uttalande mig att må lite bättre. Skönt med ärliga personer som kan se nyktert på saker och ting.

Lös slashing - matchstraff, javisst, men 3 matcher. Ojojoj vad hårt. Speciellt då Brodin får leka huvudjägare utan påföljd.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av ski3r ons 21 okt 2015, 17:18

Man börjar bli lite smått orolig för honom nu, det senaste jag hörde var att man inte har en aning om vad som är fel och det verkar inte bli bättre heller.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Knäcktomten ons 21 okt 2015, 18:17

ski3r skrev:Man börjar bli lite smått orolig för honom nu, det senaste jag hörde var att man inte har en aning om vad som är fel och det verkar inte bli bättre heller.

Lappsjukan? Saknar kanske Gävle nu när Bulan fått ordning på torpet.

Knäcktomten

Antal inlägg : 96
Join date : 15-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 2 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet