2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå

+57
MickkeJ
NilsOskar
Mr Bister
Tigerman
ski3r
Mange
rasbiologen
farre
Lulefan
icemask
delpiero
Neurofunk20
Pontaking
delphi
kniba
Ivanhoe
Lars158
Norlin
Rocksolid
BodenSwe
eklunden
LuleåWinston
Micke80
Lasse Proppmätt
LHF96
makkanmakkan
hokkzorz
Calle
LulefanGBG
NallePhu
Klabbe
GustenA
Bamsefar
Redbear
amarule
Slapshot
JohanO
Mickeee
Snikne Ville
Puckad
Donten_
BjörnGapet
Dentos
Lajon
FruktHamster
Pajala
JuniorX
Qirren
pingu
KaptenBlodskelett
tibet
Tony Moore
Obsut
Urken
stormvägen
Rönken
Admin
61 posters

Sida 12 av 12 Föregående  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

Gå ner

2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå - Sida 12 Empty Sv: 2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå

Inlägg av Tony Moore tis 24 mar 2015, 23:28

Och tappar vi pucken efter att ha kladdat innanför blå är risken stor för en spelvändning åt andra hållet. vilket vi inte gillar..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7694
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå - Sida 12 Empty Sv: 2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå

Inlägg av Donowitz tis 24 mar 2015, 23:29

LuleåWinston skrev:Nu när jag hunnit smälta förlusten så måste jag säga att det här har varit den roligaste säsongen på hur många år som helst. Väldigt underhållande. Roligt att följa ett lag med känslor igen. Very Happy

CHL-vinst, galna vändningar, ordkrig, krig mot DN, överklagningar, monstertacklingar, avstängningar, stjärnvärvningar som levererar, grus-gate, Fruktis-sponsor, grisar, ful-spel, hållkäftenbert-tröjor, genombrott av Lassi... osv.

Skriver under på den.

Saknades lite spets framåt för att göra denna resa komplett.

Donowitz

Antal inlägg : 4086
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå - Sida 12 Empty Sv: 2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå

Inlägg av Miiike tis 24 mar 2015, 23:32

Varför sprider sig sådant hat i er förening? Bara hat, hat ,hat till höger och vänster.
Och jag har aldrig sett ett lag och dess fans tycka så synd om sig själva. Och precis allt och alla är emot lilla stackars Luleå Hockey. Det är pinsamt vilken inställning vissa har till sport och tävling. Ryck upp er för fan. Det är INGEN som tycker synd om er.

Aldrig hata bara Älska.

Miiike

Antal inlägg : 1
Join date : 15-03-24

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå - Sida 12 Empty Sv: 2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå

Inlägg av Neurofunk20 tis 24 mar 2015, 23:35

Miiike skrev:Varför sprider sig sådant hat i er förening? Bara hat, hat ,hat till höger och vänster.
Och jag har aldrig sett ett lag och dess fans tycka så synd om sig själva. Och precis allt och alla är emot lilla stackars Luleå Hockey. Det är pinsamt vilken inställning vissa har till sport och tävling. Ryck upp er för fan. Det är INGEN som tycker synd om er.

Aldrig hata bara Älska.

"Aldrig hata, bara älska att gå in på andra lags forum, registrera sig med inget annat syfte i åtanke än att hata" - Frölunda fan som siktar på SM guld i hockey och stenkastning i glashus, för att fullborda trippeln tillsammans med fiskrensetiteln.
Neurofunk20
Neurofunk20

Antal inlägg : 120
Join date : 15-02-05

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå - Sida 12 Empty Sv: 2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå

Inlägg av Bamsefar tis 24 mar 2015, 23:38

Neurofunk20 skrev:
Miiike skrev:Varför sprider sig sådant hat i er förening? Bara hat, hat ,hat till höger och vänster.
Och jag har aldrig sett ett lag och dess fans tycka så synd om sig själva. Och precis allt och alla är emot lilla stackars Luleå Hockey. Det är pinsamt vilken inställning vissa har till sport och tävling. Ryck upp er för fan. Det är INGEN som tycker synd om er.

Aldrig hata bara Älska.

"Aldrig hata, bara älska att gå in på andra lags forum, registrera sig med inget annat syfte i åtanke än att hata" - Frölunda fan som siktar på SM guld i hockey och stenkastning i glashus, för att fullborda trippeln tillsammans med fiskrensetiteln.
Ingen idè, ett torskyngel som växt upp med fuskelunda ser inte överhuvudtaget hur gynnade och framcurlade de blir. De tror att det skall vara så med stöd av domare, situationsrum och DN så skall fiskrens if ta sig fram.

För övrigt väger deras åsikter om oss extremt lätt, bara en vindpust i stormen som är Luleå Hockey.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå - Sida 12 Empty Sv: 2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå

Inlägg av KaptenBlodskelett tis 24 mar 2015, 23:40

Miiike skrev:Varför sprider sig sådant hat i er förening? Bara hat, hat ,hat till höger och vänster.
Och jag har aldrig sett ett lag och dess fans tycka så synd om sig själva. Och precis allt och alla är emot lilla stackars Luleå Hockey. Det är pinsamt vilken inställning vissa har till sport och tävling. Ryck upp er för fan. Det är INGEN som tycker synd om er.

Aldrig hata bara Älska.
Du har uppenbarligen gått på mediabilden. Trist för dig att du inte har bättre analysförmåga än så.

Skillnaden mellan Luleå och Frölunda är att när vi sedan summerar säsongen så kommer vi att hitta en titel, som vi tog genom att slå just er.

Jag betvivlar att ni får någon titel i år. Och nej, semifinal/finalplats är inte bättre än att åka i kvarten. Det är bara guld som räknas, och det vet du.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2846
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå - Sida 12 Empty Sv: 2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå

Inlägg av MickkeJ tis 24 mar 2015, 23:46

Bamsefar skrev:
Dentos skrev:
Urken skrev:
GustenA skrev:Roger har dock sjunkt som en sten i mina ögon, hoppas han aldrig återvänder till Luleå Hockey eller Luleå för den delen.

Även om vi är färgade och av den anledningen fattar tycke om olika personer, så är jag beredd att hålla med. Han har utstrålat något som inte alls tilltalat mig - se bara hur han ser ut, vid varje domslut. scratch scratch scratch  <- Rönnberg
Jag tycker många är lite för hårda mot Rönnberg. Visst känns det som att han beter sig lite grisigt ibland, men detta beror på att han gör allt för att vinna, inte långt ifrån vår kära sportchef (Som förövrigt var Rogers idrottslärare under en stor del av hans barndom). Jag tror vi hade haft en annan syn på Roger om han stått i vårt bås istället, vilket jag faktiskt hoppas att han en dag kommer att göra igen. Roger sköter sig utomordentligt professionellt och utför sitt yrke till hans yttersta, även om han egentligen är ett Luleå hockey-fan, och det tycker jag ändå han nästan ska ha en eloge för. Många har svårt att sätta sig själva i hans situation (inklusive jag) och blir lite för impulsiva i sina bedömningar. Visst han har gått hårt mot händelser med hjälp av bland annat media, men man måste ändå inse att han gör detta för att göra allt i sin makt för att få behålla sitt jobb och behålla sin chans att fortsatt i framtiden representera ett SHL-lag som coach. Han har haft en oerhörd press på sig, och ännu en missad semifinal hade inte direkt gynnat hans framtida karriär.

Jag ser själv gärna Roger som tränare i Luleå Hockey i framtiden, om tillfälle ges. Detta när Fagervall fått sina chanser alternativt själv känner att han vill gå vidare. Och jag hoppas att man inte är allt för långsint i supporterväg, då jag vet att Roger är en ruggigt bra tränare och människa. Roger är ett Luleå-fan och kommer alltid vara det, även om han utåt sett måste se ut som ett "Frölunda-fan" för stunden.
Jag vill a-l-d-r-i-g se det svinet i Luleå hockey n-å-g-o-n-s-i-n.
Är inte särskilt brydd i hur Rönnberg betett sig i media. Alla tränare måste ju försöka även om hans kommentarer mest kändes platta och meningslösa, främst då om Lassis målvaktsspel. Dock så tycker jag att han är en högst medioker coach. Under hans fyra år i Luleå kom vi aldrig längre än en kvartsfinal och ibland inte ens det. Han ledde oss under fiaskosäsongen 07/08 där vi var ett övertidsmål från kvalserien. I inledningen av nästa säsong gjorde Luleå sin sämsta säsongsinledning någonsin och blev inte räddade förres Bartecko kom in och Omark o Harju fick sitt genombrott vilket inte hade med hans coachning att göra. Betänk bara skillnaden mellan Rönnbergs sista säsong och Rönkens första. Natt och dag!
Vill inte se Rönnberg i Luleå igen eftersom han helt enkel inte är särskilt bra på sitt jobb. Har inga problem med han personligen dock.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2806
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå - Sida 12 Empty Sv: 2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå

Inlägg av JuniorX tis 24 mar 2015, 23:52

Miiike skrev:Varför sprider sig sådant hat i er förening? Bara hat, hat ,hat till höger och vänster.
Och jag har aldrig sett ett lag och dess fans tycka så synd om sig själva. Och precis allt och alla är emot lilla stackars Luleå Hockey. Det är pinsamt vilken inställning vissa har till sport och tävling. Ryck upp er för fan. Det är INGEN som tycker synd om er.

Aldrig hata bara Älska.

Erkänn att du gillar oss. Det är inget fel med det. Det kanske känns svårt och jobbigt ibland, men det är inget fel alls.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå - Sida 12 Empty Sv: 2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå

Inlägg av Qirren tis 24 mar 2015, 23:55

LuleåWinston skrev:Nu när jag hunnit smälta förlusten så måste jag säga att det här har varit den roligaste säsongen på hur många år som helst. Väldigt underhållande. Roligt att följa ett lag med känslor igen. Very Happy

CHL-vinst, galna vändningar, ordkrig, krig mot DN, överklagningar, monstertacklingar, avstängningar, stjärnvärvningar som levererar, grus-gate, Fruktis-sponsor, grisar, ful-spel, hållkäftenbert-tröjor, genombrott av Lassi... osv.
Skriver under på denna.
Under Rönkens tid så presterade vi jävligt jämna resultat och bra spel, men såhär roligt har det inte varit att följa Luleå på många år.

Vill absolut inte ta något från Rönken. Han är en sjukt bra tränare som levererar resultat. Säkert bättre än våran nuvarande.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå - Sida 12 Empty Sv: 2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå

Inlägg av JuniorX tis 24 mar 2015, 23:55

Tony Moore skrev:Dessutom blir skott i magplattan en målchans, vinner vi den efterföljande tekningen så klappar vi dit den via ett snabbt direktskott  Smile

Ett skott vid sidan av målvakten är alltid en bättre målchans än ett skott i magen...

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå - Sida 12 Empty Sv: 2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå

Inlägg av Neurofunk20 ons 25 mar 2015, 00:06

Qirren skrev:
LuleåWinston skrev:Nu när jag hunnit smälta förlusten så måste jag säga att det här har varit den roligaste säsongen på hur många år som helst. Väldigt underhållande. Roligt att följa ett lag med känslor igen. Very Happy

CHL-vinst, galna vändningar, ordkrig, krig mot DN, överklagningar, monstertacklingar, avstängningar, stjärnvärvningar som levererar, grus-gate, Fruktis-sponsor, grisar, ful-spel, hållkäftenbert-tröjor, genombrott av Lassi... osv.
Skriver under på denna.
Under Rönkens tid så presterade vi jävligt jämna resultat och bra spel, men såhär roligt har det inte varit att följa Luleå på många år.

Vill absolut inte ta något från Rönken. Han är en sjukt bra tränare som levererar resultat. Säkert bättre än våran nuvarande.

Jag tyckte faktiskt att den första säsongen med Rönken var otroligt rolig att följa. Vihko, Abbots, Olausson, Arlbrandt, Enterfeldt, Hjalmarsson, Niinimaa, Fälth, Jaakola.

Vilka jävla fynd han gjorde i allsvenskan, den käre Rönken. Kanske borde anställa honom som scout åt laget fram tills att han är redo att jobba som tränare igen?
Neurofunk20
Neurofunk20

Antal inlägg : 120
Join date : 15-02-05

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå - Sida 12 Empty Sv: 2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå

Inlägg av Tigerman ons 25 mar 2015, 00:07

JuniorX skrev:
Tony Moore skrev:Dessutom blir skott i magplattan en målchans, vinner vi den efterföljande tekningen så klappar vi dit den via ett snabbt direktskott  Smile

Ett skott vid sidan av målvakten är alltid en bättre målchans än ett skott i magen...
Har man två som går på mål förordar jag att skjuta på bortre benskyddet hellre än i magen eller i sargen, lättare att göra något på returen i så fall. Bäst är dock alltid att skjuta direkt i mål Very Happy

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå - Sida 12 Empty Sv: 2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå

Inlägg av Urken ons 25 mar 2015, 00:26

Neurofunk20 skrev:
Qirren skrev:
LuleåWinston skrev:Nu när jag hunnit smälta förlusten så måste jag säga att det här har varit den roligaste säsongen på hur många år som helst. Väldigt underhållande. Roligt att följa ett lag med känslor igen. Very Happy

CHL-vinst, galna vändningar, ordkrig, krig mot DN, överklagningar, monstertacklingar, avstängningar, stjärnvärvningar som levererar, grus-gate, Fruktis-sponsor, grisar, ful-spel, hållkäftenbert-tröjor, genombrott av Lassi... osv.
Skriver under på denna.
Under Rönkens tid så presterade vi jävligt jämna resultat och bra spel, men såhär roligt har det inte varit att följa Luleå på många år.

Vill absolut inte ta något från Rönken. Han är en sjukt bra tränare som levererar resultat. Säkert bättre än våran nuvarande.

Jag tyckte faktiskt att den första säsongen med Rönken var otroligt rolig att följa. Vihko, Abbots, Olausson, Arlbrandt, Enterfeldt, Hjalmarsson, Niinimaa, Fälth, Jaakola.

Vilka jävla fynd han gjorde i allsvenskan, den käre Rönken. Kanske borde anställa honom som scout åt laget fram tills att han är redo att jobba som tränare igen?

Där är du något på spåren.

Luleå har blivit kända för att plocka upp allsvenska spelare som sedan förädlas till elitseriespelare, vissa hamnar till och med i landslaget.
Vem har fått mycket creds för detta? Jo, just Osten. Hur stor del han/Rönken hade i det hela, låter jag vara osagt, men nog tror jag att Rönken hade ganska mycket att säga till om.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå - Sida 12 Empty Sv: 2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå

Inlägg av Sportchefen #2 ons 25 mar 2015, 07:44

Se på fan.
Åtta timmars sömn, en morgonpromenad i solen och ett löskokt ägg till frukost hjälpte inte. Samma usla humör som i går kväll, och samma beska smak i munnen efter Ostens överklagning.
Jag ska minnas årets lag som ett lag som ville men inte kunde.
Som hade orken och fysiken men som inte kunde.
Som hade en fantastisk målvakt men som inte kunde.
Som hade dugliga tränare som brann men som inte kunde.

I mitt första inlägg här på forumet i oktober skrev jag att Osten hade två problem. Dixon och Petrell. I mitt sista inlägg konstaterar jag nu att han löste det ena men inte det andra.
Jag klandrar inte Osten. Han gör ett bra jobb, har spelarmarknad och ekonomi att ta hänsyn till och tätade andra hål som dök upp senare. Inte heller Petrell. Han har krigat till sista droppen och visat djävulsk moral. Respekt för det. Man är den man är, på gott och ont. Men han var inte spelaren som Luleå hade behövt.
Han har inte varit en faktor på hela säsongen förutom i 1-2 matcher här på slutet. Att åka omkring och randoom-proppa i mittzon vinner man inga matcher på. Däremot på att vinna närkamper OCH vinna puck och dessutom ha händer och huvud att kunna göra något med pucken. Att en kedja med Chris A och Harju åker omkring utan att skapa en enda målchans säger det mesta.

Luleå har knappt kunnat skapa en målchans på 60 minuter i de senaste matcherna. Och så undrar Wikegård var publiken och draget i Coop arena är?
Det har i år varit som vanligt, man lever, lider och dör med det här laget oavsett vad man tycker om det eftersom man bryr sig. Eftersom Luleå Hockey och vad laget står för är viktigt. Jag hoppas på ett skickligare lag till nästa säsong. Jag hoppas kunna få vråla, busvissla och ställa mig upp och applådera efter fräcka dragningar, geniala kombinationer i hög fart och snygga mål i Coop arena till hösten.
Kanske dyker jag upp här igen då. Tills dess, bara att tacka för många bra inlägg, engagemang och sköna diskussioner.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå - Sida 12 Empty Sv: 2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå

Inlägg av amarule ons 25 mar 2015, 07:44

Man kan inte vinna utan fungerande pp och inga naturliga snipers så end of story.No  När börjar nästa säsong månne Wink
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå - Sida 12 Empty Sv: 2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt ons 25 mar 2015, 08:01

Urken skrev:
Neurofunk20 skrev:
Qirren skrev:
LuleåWinston skrev:Nu när jag hunnit smälta förlusten så måste jag säga att det här har varit den roligaste säsongen på hur många år som helst. Väldigt underhållande. Roligt att följa ett lag med känslor igen. Very Happy

CHL-vinst, galna vändningar, ordkrig, krig mot DN, överklagningar, monstertacklingar, avstängningar, stjärnvärvningar som levererar, grus-gate, Fruktis-sponsor, grisar, ful-spel, hållkäftenbert-tröjor, genombrott av Lassi... osv.
Skriver under på denna.
Under Rönkens tid så presterade vi jävligt jämna resultat och bra spel, men såhär roligt har det inte varit att följa Luleå på många år.

Vill absolut inte ta något från Rönken. Han är en sjukt bra tränare som levererar resultat. Säkert bättre än våran nuvarande.

Jag tyckte faktiskt att den första säsongen med Rönken var otroligt rolig att följa. Vihko, Abbots, Olausson, Arlbrandt, Enterfeldt, Hjalmarsson, Niinimaa, Fälth, Jaakola.

Vilka jävla fynd han gjorde i allsvenskan, den käre Rönken. Kanske borde anställa honom som scout åt laget fram tills att han är redo att jobba som tränare igen?

Där är du något på spåren.

Luleå har blivit kända för att plocka upp allsvenska spelare som sedan förädlas till elitseriespelare, vissa hamnar till och med i landslaget.
Vem har fått mycket creds för detta? Jo, just Osten. Hur stor del han/Rönken hade i det hela, låter jag vara osagt, men nog tror jag att Rönken hade ganska mycket att säga till om.

Det var ju dom han tog med sig från Almtuna såklart Enter & Fälth samt kanske några till han tipsat om till Osten eftersom han var AS choach i några år

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå - Sida 12 Empty Sv: 2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå

Inlägg av Rönken ons 25 mar 2015, 08:08

JuniorX skrev:
LulefanGBG skrev:
Rönken skrev:
JuniorX skrev:Stort plus till Fagervall. Han måste haft det jävligt tufft under året med tanke på det skitspel vi presterade långa stunder. Tvivel och funderingar måste ha kommit och gått hela tiden. Och trots att han hävdat att de har hållit fast vid sin idé så har de ändå skruvat på inställningarna i laget ganska mycket. Det har blivit mer styrspel och rejälare i egen zon med tiden och det kompakta laget i offensiven har blivit längre och mer utspritt. Och det måste man ju ha cred för. Att man ändå har lyckats justera laget så att man har tagit sig vidare.

Och man har ju presterat. Vinst i CHL var grymt bra. Och roligt! Och att man tog sig in i slutspelet och pressade serietvåan till alla sju matcher. Trots att man gick på knäna på slutet så lyckades man ändå fylla Scandinavium med iskyla vid 2-3. Så det var ganska nära trots allt. Men vi skulle inte ha räckt till hela vägen, det är bara att erkänna. Vi saknar spets och som Fagervall själv konstaterade, vi är inte tillräckligt vassa med pucken och det visar sig i slutet. Men jag tror att det faktum att vi ändå har gjort såpass bra ifrån oss hamnar på Fagervalls konto.
Lite mer glädje, lite mer full-i-fan, lite mer muller, lite mer bullocks, lite mer finess, lite mer gris och lite mer rajtan-tajtan till nästa år så kommer det här fan att bli riktigt bra!

Vill se ett rakt enkel rappt anfallsspel där man inte kladdar i onödan utan attackpsyke in på kassen bara, hellre än massa Sovjetiskt klapp-klapp. Det kanske bara är jag dock, men känns lite som Fagervalls melodi också. Säsongens lag saknade det lilla extra ja som hade gjort att man kunnat förvalta lägena som uppstår efter att ha vunnit sargduellerna. Rätta till denna aspekt i spelet men bibehåll stora delar av grundtanken så köper jag det rakt av. Nu är jag inte helt emot finess a la Omark , inte alls. Men vill se att grunden är ett rakt snabbt och enkelt spel där man attackerar kassen och har spelare som kan göra det lilla extra. Vill inte se massa spel utanför boxen.

Det där jävla snurrandet och kladdandet i offensiv zon ger förvisso en del vackra mål mellan varven, men är för det mesta fan så mycket mindre effektivt.

Nästa säsong vill jag inte se en enda jävla splare åka in i anfallszon och vända upp, bort från målet för att söka back för skott med mindre än att densamma störtar som en skenande noshörning rakaste vägen in mot kassen i samma ögonblick som pucken släpps mot back efter att spelaren i fråga vänt upp. Och jag vill inte se enda enda jävla back ta emot den passningen utan jag vill se skott DIREKT! Det förutsätter ju såklart att passen är bra slagna också, men ni förstår vad jag menar. Även backarna kladdar alldeles för mycket med pucken. Nyp till direkt bara. Hur svårt kan det vara? Rolling Eyes

Hahaha. Inser nu när jag läser ditt inlägg att jag läste Rönkens helt fel.

Jag håller inte alls med om det. Säger jag nu. Very Happy Jag tror på det jag trodde Rönken menade, nämligen ett betydligt mer utvecklat passningsspel. Snabbare och hårdare men samtidigt också mer värderande. Jag tror man blir lättläst och stereotyp med att ständigt gå på mål. Man ska ha på attackpsyke men man ska värdera upp passningsspelet enormt mycket mer. Från första pass i egen zon ändå in i anfallszon. Jag blir kort och gott galen på de situationer när man bränner av slagskott mot en förberedd målvakt när ett distinkt och enkelt pass i sidled garanterat ger mål betydligt oftare än slagskottet rätt i magen på målisen.

Vet inte om det ena utesluter det andra egentligen. Främst vill jag se att dessa egenskaper finns i laget under seriespelet så att det inte blir att man i slutspelet endast är ute i korridorerna vid sargerna och kör och aldrig kliver in. Jag ser hemskt gärna en förstakedja som är tekniskt begåvad men vill att lagets grundide är ganska hårt spel. Nuvarande laget med en del spetsspelare och några som tar ett kliv.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå - Sida 12 Empty Sv: 2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt ons 25 mar 2015, 11:19

Jag sammanfattar säsongen så här.

- Såg alla försäsongsmatcher i Delfinen det var ju inte så många bara den lilla cupen där vi torska mot Dif och Asplöven.

- CHL matcherna gick bättre men p.g.a uselt motstånd man trodde ju Dixon skulle bli hur bra som helst att han bara lekte när han gled omkring och gjorde snygga dragningar.

- Man sa sig ha tränat mycket kondition från fystränaren då växte hoppet hos mig om att man skulle orka SPELA med fart i 60 min det gjorde man tidvis i början också.

Men det avtog ganska snabbt sen blev det nån sorts gå hockey vilket jag inte tycker om.

Man slarvade i passnings spelet något oerhört gjorde det svårt för både sig själv och laget det var rena hönsgården över hela banan inget man vill se och det upptäckte publiken ganska snabbt och uteblev därefter.

Med facit i hand så kanske dom ökade träningsdosen lite grann men inte mycket.

Det var mer ett ändrat spelsystem med mycket mindre skridskoåkning som gjorde att man orkade nu på slutet än att man tränat mer kondition.

- Vi hade ett PP som funkade kalas i början alla var lyriska jag var mer tveksam och skyllde på dom stora zonerna och sa vänta tills alla lag lärt sig.

Och mycket riktigt vi fick ett oerhört statiskt PP när alla visste att Wallmark söker Zaar sen gick det alldeles för sakta också både i passningstempo & i benen.

Därefter låste sig PP spelet totalt och det blev som vanligt för ett LHF fan då LHF sällan förfogat över ett lysande PP spel sedan skuggans dagar i laget.
På läktaren i Delfinen slog vi vad om hur många skott eller sekunder man skulle få i anfallszonen..

- 5-5 spelet var lite bättre men vi ägde alldeles för lite puck mest p.g.a dåligt passningspel.

I början av serien så spelade vi nästan som "gamla" 90 tals Luleå i mittzonen blandat med lite Skaik/Frölunda uppspel med insticket i mitten och använde dessutom gammalt hederligt urtråkigt styrspel.

Speciellt uppspelen i egen zon behärskade vi inte då vi bjöd på massor av baklängesmål i egen zon p.g.a kladdande och usla pass.

I uppspelen så envisas vi med långa diagonalpasset från fickan kan ju vara bra IBLAND men vi måste också kunna spela RAKT eller använde MITTEN det som hände mycket ofta denna säsong var att motståndaren lästa av det passet och klev fram och bröt den passningen.

- Vi började också serien lysande med 5 vinster men 2-3 av dom var rena stölder Örebro borta t.e.x

Dixon hängde inte alls med i SHL tempot det märktes ganska snart Petrell var inte bra i inledningen.

Näkyvä var utropstecknet i laget eller ska vi säga Nykäva eller Nykyvä.
Och Wallmark Zaar Ledda gjorde att man drömde om en härlig säsong.

- Efter dom 5 första vinsterna så kom problemen vi fick några torskar och några till rasade som ett korthus i tabellen alla motståndare hade lärt sig LHF:s nya spelide det hör ju till deras jobb även om dom påstår att dom bara fokuserar på sitt egna spel.

Vi fortsatte att rada upp förluster någon enstaka gång vann vi men förlusterna var fler.

Det blev också tydligt att Larsson inte var förstemålvakten vi hoppades på han spred returer som en fröspridare men då klev Lassi in och räddade oss han som ju skulle vara tänkt som backup men också ansågs för liten för att hålla i SHL.

Det var helt uppenbart att speliden inte höll här får tränarna stort MINUS då man envist hävdade motsatsen och trodde på speliden något man fick äta upp och fick rätta till senare det kostade en topp 6 placering.

Man skruvade på en del saker bl.a så slutade man med insticket i mitten från backarna i egen zon man fortsatte dock envisas med fickan och diagonalen över hela banan tyvärr alldeles för ofta.

Men tack vare att man slutade med insticket i mitten i egen zon så blev det bättre/säkrare försvars spel det gjorde att man började vinna igen men fortfarande så hade vi inte kompetensen bland backarna att spela "enkelt" Janne S undantaget.

Sylle fick chansen trots att alla trodde han inte skulle platsa eller hålla i SHL så tog han chansen direkt starkt jobbat.

- Före jul så värvades Billins & Sigalet även om vi fått ordning på försvarspelet rent taktiskt så hade vi inte material att spela så som det var tänkt p.g.a att Fagerudd Oscarsson Kukan Savva men även Näkyvä kladdade oerhört i egen zon.

Och att Savva hängde inte med mot lag med bra fart det blev oerhört tydligt ju längre säsongen gick oavsett att hans +/- statistik var bra.

Där kom transatlanterna in och stärkte upp Sigalet framför allt men även Billins började lovande men dalade snabbt men dom var ju bättre än t.e.x Savva,Oscarsson,Kukan & Fagerudd i egna zonen

I anfalsszonen så envisades vi med att passa pucken längs rundlarna till andra sidan i hopp om att flytta på pressande motståndare men passningarna gick sällan fram och gjorde dom det så var motståndare snabbt där och högg så det blev en enda lång sarg gnuggar säsong.

Sen så körde vi mycket spel upp till back som skulle lägga in eller skjuta och vi skulle skymma problemet var att få var där och skymde dom ggr det hände blev vi ett hot.

- Till slut kom Harju in som sista värvning innan fönstret stängdes och Mannberg fick flytta  
Harju tog genast plats i slottet och hittade ytan sprätte in någon puck hoppet tändes igen det var ju det som vi alla hoppades Zaar skulle göra men han höll sig långt från slottet eller alldeles i utkanten.

- Problemet som jag ser det i anfallszonen är att man kom inte på mål så ofta man gjorde dumma bakom ryggen pass (det gjorde man ju även ibland på def blå) och tappade puck samt att man var USEL i skottögonblicken något som fastnat i huvudet på mig är Pite-Foppas kanon i krysset efteråt sa han första gången jag siktade jag brukar BLUNDA och skjuta det är han nog inte ensam om i LHF.

Följdfrågan blir fortsatte han att blunda?

- Abbotts var ifrågasatta efter en väldigt svag inledning men båda spelade upp sig under senare delen av säsongen Cam ska nog lägga av tror jag annars är det risk att han blir som Javeblad.

- En annan sak som jag inte tyckte var bra var att ofta vid en ledning så drog vi på oss en dum utvisning ofta i anfallszonen och då p.g.a trötthet efter ett för långt byte vi hängde inte med i skridskoåkningen helt enkelt.

Jag vet inte hur många matcher vi gav bort p.g.a att vi tog dumma utvisningar vid ledning men en hel del blev det.
Ofta var det Abbotts som tog den utvisningen också.

- Och just långa byten var också något som orsakade att man hamnade snett i rythm i laget i väldigt många matcher.
Och man förlorade den lilla fart man hade i benen och huvudet och gjorde att man blev ett lag som spelade en sorts gå hockey.

- Trots allt så får laget godkänt med tanke på att Dixon floppade och att Wallmark Zaar inte var mogen uppgiften med facit i hand skulle man ha satsat mer på Cehlarik i PP än Wallmark .
Cehlarik var dock inte bra i början av säsongen men blev mycket bra på slutet.

- En annan detalj som också utmärkte säsongen var att man har inte haft någon kontinuitet i spelet man spelade bra i några minuter för att sen falla ihop som ett korthus några minuter efteråt allt bra spel var som bortblåst.

Man har också slagit världsrekord antal spelare i olika kedjeformationer under en och samma säsong det är ju bara FFF linan samt tvillingarna Abbots som varit intakt under året men Abbotts är bara två st och en fungerande tredje länk har vart svår att hitta egentligen ända sedan dom kom tiil LHF.
Och att just en 4:e lina är intakt och även den bästa genomgående under säsongen är talande för att vi inte hade någon vidare offensiv att tala om.
det är ju inte så konstigt egentligen då det inte funnits några kedjor som vart intakta under någon längre tid Smile

- Så till nästa säsong hoppas jag man tränar ännu hårdare ännu mera explosivitet i skridskoåkningen. SAMTLIGA utespelare ska också mata skott hela sommaren på skottrampen minst 3 timmar varje dag oavsett väder (Om det är strålande sol ute vilket ju är vanligt i Luleå kliv då upp kl 06.00 käka frukost och spring ner till hallen och mata skott)

Man bör också se över spelsystemet en hel del och såklart PP spelet det blir mycket video för tränarna OCH spelarna.

- Till skillnad från andra här inne tycker jag säsongen varit en PLÅGA

Men då har jag upplevt nästan alla hemmamatcher på plats och det är en jävla skillnad mot att sitta hemma framför TV:n och det beror säkert också på att vi blev 10:e lag i serien hemma bara LIF & Modo var sämre.

- Då uppstår nästa fråga och den är hur ska vi spela på HEMMAPLAN?

i bortaspelet var vi bättre där slutade vi 6:a i serien kanske för att vi inte behövde föra matcherna eller hade en publik som förväntade sig anfalls spel utan vi kunde spela mer på motståndarens misstag.

Med bättre hemmafacit så hade säsongen kanske vart roligare och då tror jag även att laget vuxit mentalt och blivit ett kaxigare lag typ välkommen till Delfinen om ni törs.

Lulekvarten är ju död sedan många år tyvärr och något jag hoppas att man vill ta tillbaka i spelet till nästa säsong men då krävs det en förändring i speliden ett spel med mycket mera fart och ett snabbare uppspel från egen zon.

Man ska helt enkelt köra skiten ur motståndaren från första nedsläpp.

- Tränarna får MINUS av mig Fagervall må kanske vara bra i TV och snacket framför kameran det är för mig helt oviktigt (speciellt då jag hellre ser matcherna LIVE än på TV) och något som jag till skillnad från Pelle Cervenka skiter i totalt. Angående hans krönika i NSD

Vad har DET med hockey att göra egentligen?
Då kan vi ju hyra in en stå-upp komiker till alla intervjuer om det är så jädra viktigt.

Man vinner INGA matcher i någon TV intervju eller på en presskonferens.
Och det framgår mer och mer som klart att Pelle var en av anledningarna till varför mediadrevet mot Rönken startade överhuvudtaget då jag tror att Pelle inte gillade Rönken av PERSONLIGA skäl.

Minus får dom p.g.a allt hattande med kedjeformationerna dom han knappt börja vänja sig innan dom fick byta plats samt att man alldeles för sent kom på att deras spelide inte höll och ändrade speliden då det redan var för sent.

Samt att man envisades med alldeles för långa byten & envisades med att spela Wallmark i PP hela säsongen trots att han inte var bra i den spelformen.

Han var ju inte heller bra i 5-5 då han är för dålig på rören men fick ändå fortsatt förtroende.


- En sak till vi värvade också Lill Strömwall & Ekarv i min värld var dom bra spelare med fart i benen men det tyckte inte tränartrion då vi lånade ut han till HV
Strömwall gjorde inte bort sig i HV snarare tvärtom Ekarv slutade spela totalt enligt vissa som sett han säkert för att han trodde han skulle få chansen i A-laget när det blev klart med spel i LHF men istället har han fått spela J20 och i Asplöven där han varit osynlig och ointresserad inte förvånande med tanke på att han knappast gjorde bort sig dom ggr han fick chansen.

Underligt agerande av tränarstaben & Osten

- Silly ska bli intressant men jag tycker vi ska vara försiktiga och bara värva ett fåtal spelare då spets framåt såklart och sen låta J-spelare få testa på A-laget för vi har ett par intressanta spelare på gång i juniorleden.

J-spelarna måste få chansen att prova på A-lags spel och då mer än ett par byten per match dom ska också veta om att dom kommer få möjligheten om dom tränar hårt.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå - Sida 12 Empty Sv: 2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå

Inlägg av Snikne Ville ons 25 mar 2015, 11:27

Lasse Proppmätt skrev: Silly ska bli intressant men jag tycker vi ska vara försiktiga och bara värva ett fåtal spelare då spets framåt såklart och sen låta J-spelare få testa på A-laget för vi har ett par intressanta spelare på gång i juniorleden.

J-spelarna måste få chansen att prova på A-lags spel och då mer än ett par byten per match dom ska också veta om att dom kommer få möjligheten om dom tränar hårt.
Hänger inte riktigt ihop med det du skriver om Walle som har varit tongivande J-landslagsman.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6387
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå - Sida 12 Empty Sv: 2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå

Inlägg av Urken ons 25 mar 2015, 11:38

Lasse Proppmätt skrev:
Urken skrev:
Neurofunk20 skrev:
Qirren skrev:
LuleåWinston skrev:Nu när jag hunnit smälta förlusten så måste jag säga att det här har varit den roligaste säsongen på hur många år som helst. Väldigt underhållande. Roligt att följa ett lag med känslor igen. Very Happy

CHL-vinst, galna vändningar, ordkrig, krig mot DN, överklagningar, monstertacklingar, avstängningar, stjärnvärvningar som levererar, grus-gate, Fruktis-sponsor, grisar, ful-spel, hållkäftenbert-tröjor, genombrott av Lassi... osv.
Skriver under på denna.
Under Rönkens tid så presterade vi jävligt jämna resultat och bra spel, men såhär roligt har det inte varit att följa Luleå på många år.

Vill absolut inte ta något från Rönken. Han är en sjukt bra tränare som levererar resultat. Säkert bättre än våran nuvarande.

Jag tyckte faktiskt att den första säsongen med Rönken var otroligt rolig att följa. Vihko, Abbots, Olausson, Arlbrandt, Enterfeldt, Hjalmarsson, Niinimaa, Fälth, Jaakola.

Vilka jävla fynd han gjorde i allsvenskan, den käre Rönken. Kanske borde anställa honom som scout åt laget fram tills att han är redo att jobba som tränare igen?

Där är du något på spåren.

Luleå har blivit kända för att plocka upp allsvenska spelare som sedan förädlas till elitseriespelare, vissa hamnar till och med i landslaget.
Vem har fått mycket creds för detta? Jo, just Osten. Hur stor del han/Rönken hade i det hela, låter jag vara osagt, men nog tror jag att Rönken hade ganska mycket att säga till om.

Det var ju dom han tog med sig från Almtuna såklart Enter & Fälth samt kanske några till han tipsat om till Osten eftersom han var AS choach i några år

Jag är medveten om att han tog med sig en drös spelare, som de flesta var bra. Tänkte mest på de spelare som kom från andra klubbar. Var det Rönken som tipsade Osten om dessa, eller var det Osten själv som spanat in desamma?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå - Sida 12 Empty Sv: 2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå

Inlägg av JohanO ons 25 mar 2015, 16:18

Snikne Ville skrev:
Lasse Proppmätt skrev: Silly ska bli intressant men jag tycker vi ska vara försiktiga och bara värva ett fåtal spelare då spets framåt såklart och sen låta J-spelare få testa på A-laget för vi har ett par intressanta spelare på gång i juniorleden.

J-spelarna måste få chansen att prova på A-lags spel och då mer än ett par byten per match dom ska också veta om att dom kommer få möjligheten om dom tränar hårt.
Hänger inte riktigt ihop med det du skriver om Walle som har varit tongivande J-landslagsman.

Kan inte svara för Lasse, men jag håller med om i princip allt han skriver och min åsikt är baserat på följande "...dom ska också veta om att dom kommer få möjligheten om dom tränar hårt..." Wallmark har varit bra i JVM, tack vare det har han också fått chansen i Luleås A-lag, men han är tyvärr inte bra nog för istiden han har spelat. Bättre klippa 3-4 minuter av hans istid per match och spela in andra lovande juniorer.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå - Sida 12 Empty Sv: 2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå

Inlägg av Snikne Ville ons 25 mar 2015, 16:50

JohanO skrev:
Snikne Ville skrev:
Lasse Proppmätt skrev: Silly ska bli intressant men jag tycker vi ska vara försiktiga och bara värva ett fåtal spelare då spets framåt såklart och sen låta J-spelare få testa på A-laget för vi har ett par intressanta spelare på gång i juniorleden.

J-spelarna måste få chansen att prova på A-lags spel och då mer än ett par byten per match dom ska också veta om att dom kommer få möjligheten om dom tränar hårt.
Hänger inte riktigt ihop med det du skriver om Walle som har varit tongivande J-landslagsman.

Kan inte svara för Lasse, men jag håller med om i princip allt han skriver och min åsikt är baserat på följande "...dom ska också veta om att dom kommer få möjligheten om dom tränar hårt..." Wallmark har varit bra i JVM, tack vare det har han också fått chansen i Luleås A-lag, men han är tyvärr inte bra nog för istiden han har spelat. Bättre klippa 3-4 minuter av hans istid per match och spela in andra lovande juniorer.
Ja, mindre istid lär ju hjälpa Walle i hans utveckling..
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6387
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå - Sida 12 Empty Sv: 2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå

Inlägg av JohanO ons 25 mar 2015, 18:29

Snikne Ville skrev:
JohanO skrev:
Snikne Ville skrev:
Lasse Proppmätt skrev: Silly ska bli intressant men jag tycker vi ska vara försiktiga och bara värva ett fåtal spelare då spets framåt såklart och sen låta J-spelare få testa på A-laget för vi har ett par intressanta spelare på gång i juniorleden.

J-spelarna måste få chansen att prova på A-lags spel och då mer än ett par byten per match dom ska också veta om att dom kommer få möjligheten om dom tränar hårt.
Hänger inte riktigt ihop med det du skriver om Walle som har varit tongivande J-landslagsman.

Kan inte svara för Lasse, men jag håller med om i princip allt han skriver och min åsikt är baserat på följande "...dom ska också veta om att dom kommer få möjligheten om dom tränar hårt..." Wallmark har varit bra i JVM, tack vare det har han också fått chansen i Luleås A-lag, men han är tyvärr inte bra nog för istiden han har spelat. Bättre klippa 3-4 minuter av hans istid per match och spela in andra lovande juniorer.
Ja, mindre istid lär ju hjälpa Walle i hans utveckling..

Skillnaden mellan oss är att jag inte är jätteintresserad av Walles utveckling överhuvudtaget. Ser hellre att vi ger "3-4 minuter" till några andra hårt jobbande juniorer från Luleå-leden, än en halvbra center som troligen kommer försvinna över pölen när som helst.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå - Sida 12 Empty Sv: 2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå

Inlägg av Snikne Ville ons 25 mar 2015, 19:25

JohanO skrev:
Snikne Ville skrev:
JohanO skrev:
Snikne Ville skrev:
Lasse Proppmätt skrev: Silly ska bli intressant men jag tycker vi ska vara försiktiga och bara värva ett fåtal spelare då spets framåt såklart och sen låta J-spelare få testa på A-laget för vi har ett par intressanta spelare på gång i juniorleden.

J-spelarna måste få chansen att prova på A-lags spel och då mer än ett par byten per match dom ska också veta om att dom kommer få möjligheten om dom tränar hårt.
Hänger inte riktigt ihop med det du skriver om Walle som har varit tongivande J-landslagsman.

Kan inte svara för Lasse, men jag håller med om i princip allt han skriver och min åsikt är baserat på följande "...dom ska också veta om att dom kommer få möjligheten om dom tränar hårt..." Wallmark har varit bra i JVM, tack vare det har han också fått chansen i Luleås A-lag, men han är tyvärr inte bra nog för istiden han har spelat. Bättre klippa 3-4 minuter av hans istid per match och spela in andra lovande juniorer.
Ja, mindre istid lär ju hjälpa Walle i hans utveckling..

Skillnaden mellan oss är att jag inte är jätteintresserad av Walles utveckling överhuvudtaget. Ser hellre att vi ger "3-4 minuter" till några andra hårt jobbande juniorer från Luleå-leden, än en halvbra center som troligen kommer försvinna över pölen när som helst.
Då kan de "hårt jobbande juniorerna" börja med att försöka platsa i U20-landslaget.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6387
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå - Sida 12 Empty Sv: 2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå

Inlägg av Tony Moore tis 31 mar 2015, 18:01

Röde Roger erkänner sej "svag",gott så, fila bort trotsålder-uttrycken under match och bli en man
http://www.expressen.se/gt/sport/ronnberg-sjalvkritisk-inte-stolt-over-det/
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7694
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå - Sida 12 Empty Sv: 2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 12 av 12 Föregående  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet