2015-03-22, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Frölunda

+57
tibet
Tigerman
Lajon
ezz
kokostrollet
GustenA
Sportchefen #2
Rocksolid
pingu
Myrman
Kraftkung
JoakimJ
Sir Prozac
Qirren
LulefanGBG
BjörnGapet
Mange
Donowitz
Neurofunk20
NilsOskar
Högljudd
Kato
stormvägen
BodenSwe
MickkeJ
Lulefan
delpiero
hokkzorz
Donten_
Kallepedal
Rikky
Patrik82
Norlin
Pajala
icemask
Redbear
Puckad
LHF96
Lasse Proppmätt
Chris Hendrix
Jonken
Dentos
Lars158
Kagen
Tony Moore
Bamsefar
Slapshot
NallePhu
Mr Bister
FruktHamster
Snikne Ville
JuniorX
Urken
LuleåWinston
KaptenBlodskelett
Rönken
Admin
61 posters

Sida 10 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Gå ner

2015-03-22, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 10 Empty Sv: 2015-03-22, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av LulefanGBG mån 23 mar 2015, 06:50

Match 1:
Erik Gustafsson kommer som tredje man in i en närkampssituation och sätter in en tackling rakt i ansiktet på Cam Abbott, som vid tillfället för träffen inte längre är puckförare då han tappat pucken p.g.a. en hakning från den andra Fusklundaiten. Erik Gustafsson får MP och utvisas därmed 5 minuter och får sedan också automatiskt en match avstängning. Fallet anmäls inte av vare sig domare eller Luleå. Fallet granskas inte i DN. Sanndy Lindström och Niklas Wikegård kablar ut att tacklingen inte ens är ful, utan att allt är Cams eget fel som måste hålla upp huvudet osv. De tycker att det på sin höjd borde vara en 2a, men att det är fel på reglerna.

Match 2:
Efter slutsignalen åker Mathis Olimb fram till granström och slår med klubban i skrevet på Granström. Inte hårt, men det är likväl jävligt fegt och fult. Granström lägger sig på isen. CMore studion menar att han filmar, vilket också Olimb gör. Händelsen anmäls inte.

Match 4:
Lennart Petrell åker på en bentacklintg i period ett och tvingas utgå skadad ur perioden. Fusklundaiten får över huvud taget ingen utvisning. Tacklingen omnämns knappt i CMore-studion. Lyckligtvis kan Petrell återkomma senare i matchen. I period 3 kolliderar Chris Abbott med Andreas Johnsson och Chris knä träffar olyckligt Johnssons ben. Johnsson tvingas utgå skadad och kan förmodligen inte spela mer den här säsongen, mycket olyckligt. Chris får 5 + MP och blir således avstängd en match automatiskt. Sanny och Wikegård hetsar i media om att det är en svinful tackling som borde granskas och ge många matchers avstängning. Så sker naturligtvis också. Mediadrevet blir för stort så antingen anmäler domarna eller Fusklunda tacklingen efter matchen. Luleå och media håller käften om tacklingen på Petrell i första perioden. Fair play som vanligt.

Match 6:
Redan i första perioden åker Cehlarik på en snarlik bentackling som de tidigare två, radiosportskommentatorn kommenterar, den som misstänt bentackling, men jag vet inte hur det låter i CMore studion live när tacklingen sker, men senare under sändningen får man reda på att Wikegård och Sanny inte tycker att det var något fult alls. På sin höjd en tvåa. Snacket om respekt när man tacklar var plötsligt lika bortblåst som när Cam fick tacklingen i huvudet/ansiktet i första matchen.
Fagervall säger efteråt att man inte kommer att anmäla tacklingen, trots att Osten alltså enligt utsagå skall ha varit smått galen på läktaren. Fair play igen alltså.

Vi kan mäta oss med Fusklunda på isen, men vi kan inte mäta oss med dem om mediadrevet plockar bort våra bästa spelare och Fusklunda får ha sina kvar, inte heller kan vi vinna kampen i media genom att lira fair play. Vi måste bli fulare utanför isen, det räcker inte att spela tufft på isen.

Idag avgörs så otroligt mycket av domarna och de är bara människor, vilka påverkas av vad som skrivs och sägs utanför isen, precis som alla andra påverkas. Domarna fattar såklart inga medvetet subjektiva beslut, men omedvetet så påverkas de såklart.

Nu är jag ju själv högst subjektiv i frågan, men jag har faktiskt svårt att tro att de flesta som ser objektivt på saken tycker att vi blivit rättvist bedömnda under den här serien? Det är 4 tacklingar som alla kunde renderat avstängningar. Vi har stått för en av dem, Fusklunda har stått för 3. Fusklunda har inte åkt på någon avstängning och i två av fallen inte ens en två. Vi har stått för en av dem och förlorar vår bästa spelare resten av serien.

Wikegård och Lindström kan dra åt helvete! Djävla pajasar! Det är så otroligt jävla fegt och lågt att påstås vara journalister, men att ha en så genomsyrande agenda i allt de gör. Om de vill vara med och påverka händelserna på isen så borde de fortsatt som tränare eller spelare och inte satsat på att synas i TV. En kommentator får såklart ha rätt till sina egna åsikter, men det minsta man kan begära är väl att de är konsekventa i sina bedömningar, men det blir alldeles för tydligt att de håller på det ena laget när man i det ena fallet talar om respekt, och i nästa tycker det är fel på reglerna.

Samtidigt är det ju otroligt klantigt av både Wikegård och Lindström att låta det lysa igenom så otroligt tydligt vilka sympatier man har, men ingen av herrarna har ju gjort sig kända som några genier direkt, så förvånad blir man ju knappast heller, men det minskar ju inte frustrationen över att två sådana kolsupare till karlar kan få sitta och diktera vad som är OK och vad som inte är det inom idrotten.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-22, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 10 Empty Sv: 2015-03-22, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av Slapshot mån 23 mar 2015, 06:51

Cmore har ju sämst experter. Dom pratar ju i munnen på varann och avbryter varann hela tiden speciellt den där förbannade Sanny och Tommy Åström eller vad helvetet nu heter. Nej hoppas viasat tar över i framtiden då dom har bättre och kunnigare folk där.

Nu var ju Luleå faktiskt sämre igår igen så förlusten kom inte som nån överraskning egentligen. Kanske det gick för lätt i match 2-4 och laget mentalt redan var i semi mot Skellefeå och då är det svårt att ställa om.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-22, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 10 Empty Sv: 2015-03-22, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av LulefanGBG mån 23 mar 2015, 07:00

Nej vi förlorade såklart för att vi var sämre, men jag hävdar bestämt att en starkt bidragande orsak till att vi blivit sämre i de två sista matcherna är att Chris Abbott saknas. Utöver att vara bäst på isen så är han ju kapten dessutom. Rätt viktig kille. Nu tycker jag till skillnad från flera andra att MP och en automatiskt avstängnign hade varit OK. Även om tacklingen inte är medveten så är dessa reglerna, precis som dem mot huvudtacklingar, till för att skydda spelarna, och en spelare som tacklar är ansvarig för var tacklingen träffar även om det inte är avsiktligt.

Men 5 matcher är såklart alldeles åt helvete för mycket om man ser till hur tacklingen såg ut. Men det är klart att alla som sett de första matcherna ser ju hur tydligt som helst hur viktig Chris är för vårt spel. Klart att t.ex. Sanny och Wikegård ser sin chans att påverka utgången av matchserien genom att mer eller mindre kräva en lång avstängnign på Chris. Det är det som stör mig. Inte att Fusklunda vann för att de var bättre.

Tycker 3 - 3 är helt rättvist faktiskt. Fusklunda har varit bättre i 3 matcher och vi har varit bättre i 3.

Nu har vi en avgörande kvar, men att vinna i ett kokande fullsatt skandalianalium, (där vi inte ens fick en enda tvåa med oss senast), och utan Chris, känns rätt osannolikt. Nu menar jag inte att vi borde fått så många tvåor med oss senast fört det var i ärlighetens namn inte många misstänkta regelbrott från Fusklundaiterna men jag hittade åtminstone två grejer. En slshing och en hakning som de kunde tagit för. Inte heller därför vi förlorar den matchen, men jag menar bara att man ofta inte får mycket med sig i den arenan så det kommer att blir otroligt tufft på Tisdag.

Jag kommer att vara på plats. Allt jag begär är bara att vi inte blir utskåpade för då kommer jag nog bli tvungen att hoppa framför en spårvagn efter matchen. Jag kommer att gå på matchen med en AIK-supporter och en Leksand-supporter. Som vanligt här nere är vi alla förenade i kampen mot fusklaget och plastgänget.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-22, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 10 Empty Sv: 2015-03-22, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av Pajala mån 23 mar 2015, 08:26

JuniorX skrev:
Pajala skrev:
Urken skrev:
Pajala skrev:Så väntat, bästa laget vinner alltid

Så du menar, att, för att ta några exempel, Brynäs var det bättre LAGET det året de tog guld mot SAIK?

Finns en kille som heter Svedberg som höll kvar dem i matcherna.

Finns oerhört många exempel, där enstaka spelare (speciellt målvakter) håller kvar laget i matcherna. Är det då LAGET som är så överjävligt bra?

Jag vägrar påstå att Frölunda är bättre. Vi gör ju inte ens vårt bästa.

Frölunda är ju bättre på allt,  därför slår dom ut luleå från slutspelet, ganska så enkelt, visst är Lassi jävligt bra men resten då?  Finns ju alltid ingen som har det där extra jävlar anamma i sig, tomma blickar ser man bara.

Påminn mig om att jag ska citera det här inlägget när vi har spelat bort Frölunda från slutspelet på tisdag.

det får du gärna göra, om det betyder vinst för Luleå så gärna ... men sanningen ligger väl på 80% mot 20%  att Frölunda vinner matchen, dom är bättre i precis allt ... Luleå är återigen i samma formsvacka som under serien, värdelösa framåt och ett PP som suger, ingen jävlar anamma och tacklingarna är som bortblåsta, kan bara hålla med röde-roger att Luleå ser trötta ut, fysiken verkar inte finnas där.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18143
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-22, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 10 Empty Sv: 2015-03-22, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av Snikne Ville mån 23 mar 2015, 08:41

Frölunda är inte alls bättre på allt, t ex inte på målvaktspositionen. Men de är betydligt skickligare med puck vilket inte är helt oviktigt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-22, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 10 Empty Sv: 2015-03-22, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av Lajon mån 23 mar 2015, 09:04

Pajala skrev:
JuniorX skrev:
Pajala skrev:
Urken skrev:
Pajala skrev:Så väntat, bästa laget vinner alltid

Så du menar, att, för att ta några exempel, Brynäs var det bättre LAGET det året de tog guld mot SAIK?

Finns en kille som heter Svedberg som höll kvar dem i matcherna.

Finns oerhört många exempel, där enstaka spelare (speciellt målvakter) håller kvar laget i matcherna. Är det då LAGET som är så överjävligt bra?

Jag vägrar påstå att Frölunda är bättre. Vi gör ju inte ens vårt bästa.

Frölunda är ju bättre på allt,  därför slår dom ut luleå från slutspelet, ganska så enkelt, visst är Lassi jävligt bra men resten då?  Finns ju alltid ingen som har det där extra jävlar anamma i sig, tomma blickar ser man bara.

Påminn mig om att jag ska citera det här inlägget när vi har spelat bort Frölunda från slutspelet på tisdag.

det får du gärna göra, om det betyder vinst för Luleå så gärna ... men sanningen ligger väl på 80% mot 20%  att Frölunda vinner matchen, dom är bättre i precis allt ... Luleå är återigen i samma formsvacka som under serien, värdelösa framåt och ett PP som suger, ingen jävlar anamma och tacklingarna är som bortblåsta, kan bara hålla med röde-roger att Luleå ser trötta ut, fysiken verkar inte finnas där.

"Formsvackorna" sitter på läktaren med fem matchers avstängning respektive krossat näsben.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-22, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 10 Empty Sv: 2015-03-22, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av LubosC mån 23 mar 2015, 09:57

Går det inte att stämma SHL på något sätt? Dra upp alla situationer där Luleåspelare har åkt på fula smällar utan åtgärder från situationsrummet och jämföra med tidigare ärenden där spelare har blivit dömda av disciplinnämnden. Dom som utför fulspelet mot Luleåspelare kommer ju undan rättvisan som SHL håller i och då kan man väl försöka döma dom för misshandel eller något istället.
Man blir så sjukt less på att se LHF få ta skit år efter år och någon gång kommer man till bristningsgränsen. Jag har kommit dit nu iallafall som privatperson och det känns tamme fan som att Osten börjar bli väldigt frustrerad också och inte är långt från den där gränsen. Han har ju snackat under säsongen att dom har sparat ihop en hel del situationer under säsongen och att LHF kommer granska allt närmare när säsongen är slut.
Hursomhelst så börjar det kännas ganska solklart att LHF har andra motståndare förutom laget som står på andra sidan av planen. Det blir bara mer och mer tydligt för varje säsong för oss supportrar som följer vårat lag säsong efter säsong, match efter match.
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-22, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 10 Empty Sv: 2015-03-22, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av amarule mån 23 mar 2015, 16:14

Norlin skrev:Jag känner bara vemod och oro.
Varför fortsätter jag kolla på hockey när det i 9 fall av 10 bara ger mig ångest?
ja varför gör man det? Nä lägger ner detta
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-22, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 10 Empty Sv: 2015-03-22, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av Donowitz mån 23 mar 2015, 21:30

icemask skrev:Jag har mailat till LHF

Hej Stefan Enbom


Du och dina VD kollegor på SHL tog över en fantastisk produkt som ni håller på att förvandla till en pajasliga !

Och ni undrar varför publiken lämnar, HALLÅ ????


Ett par ledtrådar :

Ni gör om regelverket mitt i säsongen i ren panik och utan eftertanke, för att det ska avgöras snabbare, med motiveringen att straffar är lotteri, men vad är 3 mot 3 då ?


Domarkåren, Ja vad ska man säga, just det man får ju inte kritisera dem så vi säger väl inget om hur dålig och ojämn standarden är !

CHL domarna var en fröjd i jämförelse, speciellt linjemännen vid tekningarna, de släppte ju pucken !


Difiplinnämnden, ska man skratta eller gråta ?!


Situationsrummet, ja inte fungerar det som tänkt, det sas att man skulle granska allt men det verkar som att man inte hunnit så mycket, kanske lite mycket fika med cmore eftersom man delar fikarum !

Men droppen borde ju vara i torsdags (dagen innan difnämnden ska sammanträda i frågan om Chris)när Lärking står i svt och säger att det var solklar bentackling av Chris och sedan har han mage att sitta och håna Rödin när han filmar !

Lärking förefaller inte vara så seriös i sin roll !


Jag har följt LHF på läktaren sedan säsongen 82/83, först på E-läktaren i några år och sedan dess från sittplats, min familj har lagt ut ca 25000kr/säsong sista 5 säsongerna på säsongskort, mat, dryck, souvernirer mm !


Men nu börjar råttet bli mågat !


Tror ni på fullt allvar att folk vill betala för biljetterna när det är domarkåren, Situationsrummet och difiplinnämnden som avgör säsongen och inte spelarna ?


Nu är det dags att du och dina direktörskollegor gör om och gör rätt annars lär SHLs publiksiffror fortsätta falla, för att folk hellre sitter hemma och ser på annan sport med en fungerande organisation runt sig !


Ni lär inte få så många säsonger till på er, om ni fortsätter i samma riktning ni styr skutan nu, innan förfallet är rejält märkbart !


Ta gärna hjälp utifrån (läs NHL), för det blir ju inte alltid så bra när ni försöker lösa det internt !


Jag hoppas att du är lika målmedveten och som du var på SSAB när du drev investeringar och förbättringar, då finns det en chans att lösa detta, men ni måste ta huvet ur sanden och lösa problemen snarast !


Med vänlig hälsning XXXXXX. XXXXXXX

Shocked

Tror det är svårt att ta till sig ett mail där känslorna verkar ha tagit över aningen för mycket.

Donowitz

Antal inlägg : 4069
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-22, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 10 Empty Sv: 2015-03-22, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av icemask tis 24 mar 2015, 17:28

bearjew skrev:
icemask skrev:Jag har mailat till LHF

Hej Stefan Enbom


Du och dina VD kollegor på SHL tog över en fantastisk produkt som ni håller på att förvandla till en pajasliga !

Och ni undrar varför publiken lämnar, HALLÅ ????


Ett par ledtrådar :

Ni gör om regelverket mitt i säsongen i ren panik och utan eftertanke, för att det ska avgöras snabbare, med motiveringen att straffar är lotteri, men vad är 3 mot 3 då ?


Domarkåren, Ja vad ska man säga, just det man får ju inte kritisera dem så vi säger väl inget om hur dålig och ojämn standarden är !

CHL domarna var en fröjd i jämförelse, speciellt linjemännen vid tekningarna, de släppte ju pucken !


Difiplinnämnden, ska man skratta eller gråta ?!


Situationsrummet, ja inte fungerar det som tänkt, det sas att man skulle granska allt men det verkar som att man inte hunnit så mycket, kanske lite mycket fika med cmore eftersom man delar fikarum !

Men droppen borde ju vara i torsdags (dagen innan difnämnden ska sammanträda i frågan om Chris)när Lärking står i svt och säger att det var solklar bentackling av Chris och sedan har han mage att sitta och håna Rödin när han filmar !

Lärking förefaller inte vara så seriös i sin roll !


Jag har följt LHF på läktaren sedan säsongen 82/83, först på E-läktaren i några år och sedan dess från sittplats, min familj har lagt ut ca 25000kr/säsong sista 5 säsongerna på säsongskort, mat, dryck, souvernirer mm !


Men nu börjar råttet bli mågat !


Tror ni på fullt allvar att folk vill betala för biljetterna när det är domarkåren, Situationsrummet och difiplinnämnden som avgör säsongen och inte spelarna ?


Nu är det dags att du och dina direktörskollegor gör om och gör rätt annars lär SHLs publiksiffror fortsätta falla, för att folk hellre sitter hemma och ser på annan sport med en fungerande organisation runt sig !


Ni lär inte få så många säsonger till på er, om ni fortsätter i samma riktning ni styr skutan nu, innan förfallet är rejält märkbart !


Ta gärna hjälp utifrån (läs NHL), för det blir ju inte alltid så bra när ni försöker lösa det internt !


Jag hoppas att du är lika målmedveten och som du var på SSAB när du drev investeringar och förbättringar, då finns det en chans att lösa detta, men ni måste ta huvet ur sanden och lösa problemen snarast !


Med vänlig hälsning XXXXXX. XXXXXXX

Shocked

Tror det är svårt att ta till sig ett mail där känslorna verkar ha tagit över aningen för mycket.
Hockey är känslor !
Vilka fakta är fel ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-22, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 10 Empty Sv: 2015-03-22, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av Dentos tis 24 mar 2015, 21:59

Känner fortfarande lite besvikelse över att vi inte fyllde hallen på säsongens sista hemmamatch. Nu bor jag nere i fjollträsk och hade ingen möjlighet att ta mig upp för o se matchen, men jag kan själv inte förstå hur man inte kan gå på en kvartsfinal 6 på hemmaplan. Jag har själv inte missat en match i Stockholm på så länge som jag bott här, och kommer troligtvis aldrig göra det. Det känns liksom som att vi fyllt hallen vid sånna här tillfällen tidigare, men nu helt plötsligt har intresset tinat iväg lite. Vad beror det på?
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-22, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 10 Empty Sv: 2015-03-22, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 10 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet