2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

+59
Obsut
Lajon
pingu
Sir Prozac
Lars158
BodenSwe
hokkzorz
makkanmakkan
Qirren
MickkeJ
Högljudd
stormvägen
Donowitz
Pajala
LHF96
JuniorX
Lulefan
Rikky
Tony Moore
Kato
kniba
delpiero
Myrman
Kagen
Neurofunk20
delphi
Simon90
LubosC
Svin Sausage
Donten_
Man of Steel
Mange
amarule
NilsOskar
icemask
Tigerman
LuleåWinston
Urken
eklunden
Rönken
farre
Patrik82
KaptenBlodskelett
Bamsefar
BjörnGapet
Norlin
Micke80
Lasse Proppmätt
NallePhu
GustenA
LulefanGBG
Ivanhoe
Slapshot
Calle
FruktHamster
Puckad
Dentos
Redbear
Admin
63 posters

Sida 8 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Lajon fre 20 mar 2015, 21:31

Rönken skrev:
NallePhu skrev:
Rönken skrev:Harju på 12.5 % i tekningarna i kväll, han fick väl gå en del ronder mot Lundqvist va? Hoppas Fagervall matchar bort det på söndag. Granis och Fogström måste in mot honom.
På Söndag har vi sista bytet så då kan man matcha bättre och få bort hitte-joel!

Var väl Harju vs. Lundqvist både vid 2-1 och 3-2, det är f-n livsviktigt med tekningar. Måste få in Granström eller Fogström, speciellt i defensiv zon.

Första matchen i serien vi förlorar tekningarna och varför vet vi ju.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Pajala fre 20 mar 2015, 21:31

Urken skrev:
Pajala skrev:
JuniorX skrev:
Pajala skrev:Idag såg man verkligen att Frölunda var bättre på alla punkter, rättvis seger ändå, tror faktiskt Luleå sabbar alltihopa, nu börjar dom tänka och Frölunda kommer att använda sin fart och teknik för att vinna skiten.

Vågar du släcka nattlampan när du går och lägger dig om kvällarna?

Ja, jag sover gott, oavsett hur det går i matchen.

Att tro att Luleå inte tog denna match på allvar är bara rent skitsnack, det såg ut såhär när självförtroendet sviktar, all press på Luleå nu, fan Neutral

Jag säger inte att du har fel, jag undrar bara vad som får dig att tro att det var självförtroendet som sviktade? Varför skulle vi ha dåligt självförtroende efter 3-1 i matcher?

När man inte riktigt tror på sig själv så blir man ängslig, hela matchen såg man att det inte fanns självförtroende  i grabbarna, dom vågade inte vinna, att tro att det blir lättare att slå Frölunda hemma i luleå är fel, den här matchen vänder nog på hela serien, Frölunda har momentum nu, sen har jag ju tippat att Luleå ska åka ut direkt så jag får ju inte ändra på den förutsägelsen Very Happy
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Obsut fre 20 mar 2015, 21:32

Tråkigt med förlust, och tråkigt att de flesta här redan verkar ha gett upp (?!). Klart att vi har goda chanser än. En skitmatch till likt denna tror jag inte vi får se på söndag.
Obsut
Obsut

Antal inlägg : 166
Join date : 15-02-27
Age : 33
Ort : Falköping

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Pajala fre 20 mar 2015, 21:33

JuniorX skrev:
Pajala skrev:
JuniorX skrev:
Pajala skrev:Idag såg man verkligen att Frölunda var bättre på alla punkter, rättvis seger ändå, tror faktiskt Luleå sabbar alltihopa, nu börjar dom tänka och Frölunda kommer att använda sin fart och teknik för att vinna skiten.

Vågar du släcka nattlampan när du går och lägger dig om kvällarna?

Ja, jag sover gott, oavsett hur det går i matchen.

Att tro att Luleå inte tog denna match på allvar är bara rent skitsnack, det såg ut såhär när självförtroendet sviktar, all press på Luleå nu, fan Neutral

Jag tänkte mig snarare att alla de monster som du fantiserar om under sängen rimligen borde hålla dig vaken ett tag...

Fantasier håller barn på med.....
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Urken fre 20 mar 2015, 21:33

Pajala skrev:
JuniorX skrev:
Pajala skrev:
JuniorX skrev:
Pajala skrev:Idag såg man verkligen att Frölunda var bättre på alla punkter, rättvis seger ändå, tror faktiskt Luleå sabbar alltihopa, nu börjar dom tänka och Frölunda kommer att använda sin fart och teknik för att vinna skiten.

Vågar du släcka nattlampan när du går och lägger dig om kvällarna?

Ja, jag sover gott, oavsett hur det går i matchen.

Att tro att Luleå inte tog denna match på allvar är bara rent skitsnack, det såg ut såhär när självförtroendet sviktar, all press på Luleå nu, fan Neutral

Jag tänkte mig snarare att alla de monster som du fantiserar om under sängen rimligen borde hålla dig vaken ett tag...

Fantasier håller barn på med.....

.. disciplinnämnden också!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Rönken fre 20 mar 2015, 21:34

Lajon skrev:
Rönken skrev:
NallePhu skrev:
Rönken skrev:Harju på 12.5 % i tekningarna i kväll, han fick väl gå en del ronder mot Lundqvist va? Hoppas Fagervall matchar bort det på söndag. Granis och Fogström måste in mot honom.
På Söndag har vi sista bytet så då kan man matcha bättre och få bort hitte-joel!

Var väl Harju vs. Lundqvist både vid 2-1 och 3-2, det är f-n livsviktigt med tekningar. Måste få in Granström eller Fogström, speciellt i defensiv zon.

Första matchen i serien vi förlorar tekningarna och varför vet vi ju.

Samtidigt var det hemmaplan och Röde Roger fick matcha in Lundqvist med jämna mellanrum, kollar man spelare för spelare är det bara Lundqvist som hade riktigt bra statistik i Frölunda. Förmodligen tog han grymt många tekningar, går att motarbeta på söndag - tvivlar inte på att man tar chansen.

Edit: Lundqvist tog 27 tekningar i kväll, det vill säga hälften av Frölundas tekningar och hade 67 %, grymt - i Chris-klass. Harju hade en vunnen tek på åtta försök.


Senast ändrad av Rönken den fre 20 mar 2015, 21:38, ändrad totalt 1 gång
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Lars158 fre 20 mar 2015, 21:36

Urken skrev:
Slapshot skrev:Ingen får väl egentligen godkänt förutom Lassinantti. Inget tryck alls från Luleå. Trist att dom inte tar chansen direkt...

Rätt koncist sammanfattat. En hemmamatch extra betyder inte ett skit om vi inte går vidare till semin. Tycker att vi såg oerhört loja ut idag.

En helt okej match från start, men vi tillät Frölunda att snurra och gav dem ytor. Kan verka lite motsägelsefullt när jag påstår att vi gör en okej match, men att vi ändå inte gör en bra match.

Okej sett till grundserien: underkänt sett till slutspel.

Ja, jag svamlar bara. Lyssna inte pig

Det är det här jag är rädd för om inte Abbotts får nytt kontrakt. Även om vi får in några vassa forwards så tappas så mycket i lagdriv, identitet mm.
Jag kan vara beredd driva för ny ledning på årsmötet om jag inte blir oerhört imponerad av lagbygget i övrigt.

Sylle var snäll, Grana var snäll, Petrell var snäll, Ledin var direkt usel.
Jag tycker ändå det görs en OK match. Men det riktiga drivet fanns inte. Med Chris och /eller Cam på isen idag hade det varit vinst.

Lars158

Antal inlägg : 9717
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Rönken fre 20 mar 2015, 21:37

Lars158 skrev:
Urken skrev:
Slapshot skrev:Ingen får väl egentligen godkänt förutom Lassinantti. Inget tryck alls från Luleå. Trist att dom inte tar chansen direkt...

Rätt koncist sammanfattat. En hemmamatch extra betyder inte ett skit om vi inte går vidare till semin. Tycker att vi såg oerhört loja ut idag.

En helt okej match från start, men vi tillät Frölunda att snurra och gav dem ytor. Kan verka lite motsägelsefullt när jag påstår att vi gör en okej match, men att vi ändå inte gör en bra match.

Okej sett till grundserien: underkänt sett till slutspel.

Ja, jag svamlar bara. Lyssna inte pig

Det är det här jag är rädd för om inte Abbotts får nytt kontrakt. Även om vi får in några vassa forwards så tappas så mycket i lagdriv, identitet mm.
Jag kan vara beredd driva för ny ledning på årsmötet om jag inte blir oerhört imponerad av lagbygget i övrigt.

Sylle var snäll, Grana var snäll, Petrell var snäll, Ledin var direkt usel.
Jag tycker ändå det görs en OK match. Men det riktiga drivet fanns inte. Med Chris och /eller Cam på isen idag hade det varit vinst.

Håller med, Chris är motorn i laget, så är det bara. Jag har inget emot legoknektar i form av spets, men behövs lite identitet också.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av JuniorX fre 20 mar 2015, 21:38

Pajala skrev:
JuniorX skrev:
Pajala skrev:
JuniorX skrev:
Pajala skrev:Idag såg man verkligen att Frölunda var bättre på alla punkter, rättvis seger ändå, tror faktiskt Luleå sabbar alltihopa, nu börjar dom tänka och Frölunda kommer att använda sin fart och teknik för att vinna skiten.

Vågar du släcka nattlampan när du går och lägger dig om kvällarna?

Ja, jag sover gott, oavsett hur det går i matchen.

Att tro att Luleå inte tog denna match på allvar är bara rent skitsnack, det såg ut såhär när självförtroendet sviktar, all press på Luleå nu, fan Neutral

Jag tänkte mig snarare att alla de monster som du fantiserar om under sängen rimligen borde hålla dig vaken ett tag...

Fantasier håller barn på med.....

Så dina monster är på riktigt alltså? Scary.... alien affraid

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Pajala fre 20 mar 2015, 21:40

JuniorX skrev:
Pajala skrev:
JuniorX skrev:
Pajala skrev:
JuniorX skrev:
Pajala skrev:Idag såg man verkligen att Frölunda var bättre på alla punkter, rättvis seger ändå, tror faktiskt Luleå sabbar alltihopa, nu börjar dom tänka och Frölunda kommer att använda sin fart och teknik för att vinna skiten.

Vågar du släcka nattlampan när du går och lägger dig om kvällarna?

Ja, jag sover gott, oavsett hur det går i matchen.

Att tro att Luleå inte tog denna match på allvar är bara rent skitsnack, det såg ut såhär när självförtroendet sviktar, all press på Luleå nu, fan Neutral

Jag tänkte mig snarare att alla de monster som du fantiserar om under sängen rimligen borde hålla dig vaken ett tag...

Fantasier håller barn på med.....

Så dina monster är på riktigt alltså? Scary.... alien affraid

Orka.... Diskutera hockey istället... Orkar inte med snorungar som snackar dynga
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av JuniorX fre 20 mar 2015, 21:42

Nä. Kom igen, Pajala!

På söndag gör vi processen kort och ställer dit skåpet där det ska stå. De fick 2 matcher. Men det är bara för Röde Rogers skull. På söndag stänger vi göteborgarnas fiskmarknad!!

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av NallePhu fre 20 mar 2015, 21:45

JuniorX skrev:Nä. Kom igen, Pajala!

På söndag gör vi processen kort och ställer dit skåpet där det ska stå. De fick 2 matcher. Men det är bara för Röde Rogers skull. På söndag stänger vi göteborgarnas fiskmarknad!!
Kan bara hålla med dig ang det!
In bara och grisa ned Fiskrensarna och få den energi vi saknade i afton bara TAGGA och tackla sönder små knattarna!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18188
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Lajon fre 20 mar 2015, 21:48

Alla Skellefteåfans pustar ut, alla som jag pratat med är skitskraja för att möta oss i Semi
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Rönken fre 20 mar 2015, 21:48

Egentligen hade man hygglig koll på Figren, Lasch, Janmark och Olimb i kväll men det är den där Lundqvist. När Luleå spelar så här tillbakadraget och somliga spelare släpar fötterna efter sig så hugger den där jäveln direkt i slottet. Ingen slump att han sätter två puckar från slottet. Alla hans mål är i slottet, alla hans mål har han väl slitit sig loss och någon Luleå-spelare har tappat markering. Upp med farten för bövelen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Lajon fre 20 mar 2015, 21:50

Rönken skrev:Egentligen hade man hygglig koll på Figren, Lasch, Janmark och Olimb i kväll men det är den där Lundqvist. När Luleå spelar så här tillbakadraget och somliga spelare släpar fötterna efter sig så hugger den där jäveln direkt i slottet. Ingen slump att han sätter två puckar från slottet. Alla hans mål är i slottet, alla hans mål har han väl slitit sig loss och någon Luleå-spelare har tappat markering. Upp med farten för bövelen.

Nån får väl offra ett knä och åka in i honom så han får fem matchers avstängning.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Rönken fre 20 mar 2015, 21:52

Lajon skrev:
Rönken skrev:Egentligen hade man hygglig koll på Figren, Lasch, Janmark och Olimb i kväll men det är den där Lundqvist. När Luleå spelar så här tillbakadraget och somliga spelare släpar fötterna efter sig så hugger den där jäveln direkt i slottet. Ingen slump att han sätter två puckar från slottet. Alla hans mål är i slottet, alla hans mål har han väl slitit sig loss och någon Luleå-spelare har tappat markering. Upp med farten för bövelen.

Nån får väl offra ett knä och åka in i honom så han får fem matchers avstängning.

Högre intensitet i jobbet och inte låta Lundqvist åka sig fri i slottet ska nog räcka. Sedan är det grymt surt att Chris utgår, samt att Cam är skadad. Hade känts riktigt bra att kunna slänga in Abbott-Abbott-Harju i slutet av matcher när det behövs mål.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av GustenA fre 20 mar 2015, 21:52

Jag vet vad problemet var: missade tvåvägsspelet idag, lade återstoden av kassan på Frölunda som vinnare, men på ett trevägsspel...

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Lajon fre 20 mar 2015, 21:53

Har inte gett upp, men Chris frånvaro minskar våra chanser kraftigt. Mycket kraftigt.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av GustenA fre 20 mar 2015, 21:53

När man tänker på det, fan vad många stjärnor frölunda har i laget. att röde roger inte får ut mer av detta är bara dåligt egentligen ...

däremot ska fagervall ha en jävla eloge för det jobb han har lagt ned. att få dessa lag att spela så jämt är grymt imponerande!


Senast ändrad av GustenA den fre 20 mar 2015, 21:56, ändrad totalt 1 gång

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Rikky fre 20 mar 2015, 21:56

Urken skrev:
Donten_ skrev:
Urken skrev:
Donten_ skrev:Vi kommer inte ta någon mer match nu utan chris. Fan att han alltid ska dra på sig avstängningar 75 % av alla slutspelsmatcher.

Utveckla nu ditt inlägg innan du får 10 hungriga forumister på dig, som bitar tag i din hals och hänger sig kvar tills du förblött på argument.

Att chris drar på sig avstängningar i slutspel behöver ingen närmare motivering. Att vi förlorar två matcher till är en antijinx även om jag på fullt allvar tror vi får tungt att vinna en till match. Dels utan chris, en ruggig skillnad att ha honom inne och på teken.


Den senaste avstängningen var en tvåminutersutvisning, inget annat.
Precis. Tråkigt att vissa vill ta poäng på att CA blir avstängd, helt felaktigt i det här fallet.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 20 mar 2015, 21:57

Kom nyss tillbaka till jobbet för att göra klart det sista inför imorgon. Äckligt besviken. Det var fruktansvärt tamt spel. Vart tog alla tacklingar vägen? Tar de sig inte i kragen redan på söndag kan vi fan hälsa hem. Hoppas Fagervall förklarar med största möjliga tydlighet att det här inte var ok.

Nu låter jag bitter, det var en del som var bra också, men det är svårt att komma ihåg det just hem. Nu ska jag hem och ta en sängfösare. Jävla skitkväll.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Mange fre 20 mar 2015, 21:57

Det var iallafall inte fusklunda som gjorde oss dåliga i den här matchen. Så fram med grishockeyn till nästa hemmamatch och gör fusklunda dåliga, då vinner vi enkelt.
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av BjörnGapet fre 20 mar 2015, 21:58

Helvete att vi inte kundd stänga seren ikväll. Såg smått lojt ut från Luleå men ändå kunde vi ta det till Sudden.

Nej bara ladda om och stänga serien nu på söndag!!! Då vill jag se mer fysiskt spel från Luleå nu kändes det periodvis som i första matchen.
BjörnGapet
BjörnGapet

Antal inlägg : 95
Join date : 13-03-15
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Rönken fre 20 mar 2015, 22:00

GustenA skrev:När man tänker på det, fan vad många stjärnor frölunda har i laget. att röde roger inte får ut mer av detta är bara dåligt egentligen ...

däremot ska fagervall ha en jävla eloge för det jobb han har lagt ned. att få dessa lag att spela så jämt är grymt imponerande!

Fast Frölunda är ju byggt lite halvdåligt för slutspel och har verkligen bara en plan, ingen reservplan. Lyft över t.ex. Janmark och Figren (en helt fräsch Figren) till Luleå så skulle Luleå få bättre pp och lite kreativare spel. Även Olimb tror jag har bättre möjlighet i en miljö liknanade Luleås, åtminstone i slutspelet. I seriespelet gör han säkert fler poäng i Frölundas lagbygge men det är väl rätt irrelevant egentligen.

Fagervall har helt klart revanscherat sig - detta oavsett om Luleå nu skulle torska två till.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Patrik82 fre 20 mar 2015, 22:05

Första man tänker på när man vaknar, går runt och taggar igång för sig själv hela dagen, ser de positiva bilderna och scenarierna framför sig .. sen spelar dem inte så bra som man vet att de kan ( ändå så pass nära att ta det) ... blir ett olustigt antiklimax som man inte skakar av sig förrän jobbet är gjort på söndag
Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311
Join date : 15-03-07
Age : 42
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av GustenA fre 20 mar 2015, 22:10

Tycker han Sjöberg på expressen verkar ha svårt det här med sport och fans. Han säger att han "tror att alla skulle uppskatta om denna serie går till 7 matcher". Tror inte det finns ett Luleåfan som vill det, men han visar bara att vi inte räknas...

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Puckad fre 20 mar 2015, 22:12

Snygg låsning av Lassis klubba i samband med OT-målet...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Tony Moore fre 20 mar 2015, 22:12

Vi vinner på söndag!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7642
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av kralle fre 20 mar 2015, 22:13

Trodde faktiskt att vi näst intill skulle bli slaktade i kväll men vi stod upp rätt bra..
men det går nog åt helvette i nästa match endåVery Happy

kralle

Antal inlägg : 162
Join date : 12-08-07
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av icemask fre 20 mar 2015, 22:14

Nu seglar fiskrenset på små rosa moln och tror de kan åka på en skridsko och vinna på söndag, men ack vad de bedrar sig !
När det börjar proppas i delfinen på söndag så inser de allvaret och bajsar ner sig !
Seger i sikte
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Tony Moore fre 20 mar 2015, 22:15

Vi vinner på söndag!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7642
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Bamsefar fre 20 mar 2015, 22:16

jaha . där kom den, skitmatchen man väntat på, då Luleå glider in i katatonins värld och ser ut som inget angår dom. med det perspektivet och att DN och den samlade s k mediakåren gjort sitt bästa för att jämna vägen för fiskrensets if så blev resultatet lite överraskande, hade räknat med en 4-0 förlust med en Lassi på topp. Nu blev det övertidsförlust på ett halvdant ingripande. Ser lovande ut.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Donowitz fre 20 mar 2015, 22:30

Det finns några spelare som är långt under standard om man ska vara ärlig.

Jag tänker främst på två trotjänare.

Per Ledin har mattats av ordentligt och gör inte längre det han är bra på. I början var han på Frölunda-spelarna gång på gång. Det känns som att Granström nu får dra det lasset själv.

Sandström har inte haft någon vidare prestation i serien mot Frölunda. Mycket misstag, seg i skridskoåkningen och ovän med pucken. Tycker också att han för ofta kommer förlorande ur närkamper.

Är det åldern som börjar ta ut sin rätt, där de äldre spelarna slits mer vid mer frekvent spelande av matcher? På en spelare som Johan Forsberg ser man aldrig om det är första eller tredje period, han är ständigt överallt och har en hög energinivå.

Donowitz

Antal inlägg : 4069
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Sportchefen #2 fre 20 mar 2015, 22:34

Det är möjligt att den här serien är stenslut nu. Att Frölunda bara kör hem det. Att skador och avstängningar vingklippt Luleå för hårt. Att Luleås tokslit över hela planen börjar ta ut sin rätt.
Men.
När ett lag kan spela i 60 minuter utan att knappt ens skapa en målchans och ÄNDÅ lyckas ta matchen till sudden...så känns det som att det tyder på något.
Jag tror Luleå kan vinna på söndag.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av pingu fre 20 mar 2015, 22:52

bearjew skrev:Det finns några spelare som är långt under standard om man ska vara ärlig.

Jag tänker främst på två trotjänare.

Per Ledin har mattats av ordentligt och gör inte längre det han är bra på. I början var han på Frölunda-spelarna gång på gång. Det känns som att Granström nu får dra det lasset själv.

Sandström har inte haft någon vidare prestation i serien mot Frölunda. Mycket misstag, seg i skridskoåkningen och ovän med pucken. Tycker också att han för ofta kommer förlorande ur närkamper.

Är det åldern som börjar ta ut sin rätt, där de äldre spelarna slits mer vid mer frekvent spelande av matcher? På en spelare som Johan Forsberg ser man aldrig om det är första eller tredje period, han är ständigt överallt och har en hög energinivå.

Ja så har sett ut med Ledin, han var riktigt bra i början på säsongen men nu skapar han väldigt lite. Tycker han inte ska få förlängt även om han gör några bra matcher framöver, tror han börjar dala nu.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Tigerman fre 20 mar 2015, 22:56

Livsviktigt att vinna på söndag.

Dels för att det kan bli svårt att lugga Frölunda ytterligare en gång i Göteborg. Dels för att vi inte vill gå in i en semifinal mot SAIK med 7 matcher i benen och få slut på bensinen direkt ännu en gång.

Hade vi vunnit idag hade jag kunnat tro på en jämn serie mot SAIK, 4-3 i matcher åt något håll. Nu är jag inte alls lika säker. Dröjer segern till nästa vecka så tror jag vi på sin höjd orkar ta den serien till 4-2, mer troligt 4-1. Om vi nu får spela mot dem överhuvudtaget alltså.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Kagen fre 20 mar 2015, 23:00

Sportchefen #2 skrev:Det är möjligt att den här serien är stenslut nu. Att Frölunda bara kör hem det. Att skador och avstängningar vingklippt Luleå för hårt. Att Luleås tokslit över hela planen börjar ta ut sin rätt.
Men.
När ett lag kan spela i 60 minuter utan att knappt ens skapa en målchans och ÄNDÅ lyckas ta matchen till sudden...så känns det som att det tyder på något.
Jag tror Luleå kan vinna på söndag.

Känner lite så jag med. Det finns fler målskyttar än Forsberg i det här laget och det kommer visa sig.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av tibet fre 20 mar 2015, 23:11

Det verkar vara fler än jag som mår riktigt dåligt när vi förlorar! Lhf har en ljus framtid och vi leder över Fjunlunda med 3-2. Fram med storkukarna
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av tibet fre 20 mar 2015, 23:12

tibet skrev:Det verkar vara fler än jag som mår riktigt dåligt när vi förlorar! Lhf har en ljus framtid och vi leder över Fjunlunda med 3-2. Fram med storkukarna
och stormusarna..
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av amarule fre 20 mar 2015, 23:12

Dålig match av Luleå idag. såg trötta , sega och loja ut. Är det så eller var det för att fuskelunda var bättre? Suspect
HUR ska de få energin tillbaka och spela som i första hemmamatchen för det är nog vad som behövs nu. Alla till Coop arena på söndag!
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av amarule fre 20 mar 2015, 23:14

Myrman skrev:Man måste trots allt beundra disciplinnämnden för en sak: Dom gav sig tamefan inte förrän båda Abbottarna var ute ur spelet!
Bara gratta dom och F-lunda för väl förrättat värv.
ja ni ser ju hur det gick
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Lajon fre 20 mar 2015, 23:36

äh skit detsamma, det är i bara hockey.

Vi vinner på söndag eller på tisdag eller inte alls.

Orkar inte lägga all denna energi när vi inte får spela på lika villkor.

Fuck it.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Tony Moore lör 21 mar 2015, 00:35

Vi vinner på söndag.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7642
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Chris Hendrix lör 21 mar 2015, 00:45

Vi tar det på söndag!
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Dentos lör 21 mar 2015, 09:00

Lajon skrev:äh skit detsamma, det är i bara hockey.

Vi vinner på söndag eller på tisdag eller inte alls.

Orkar inte lägga all denna energi när vi inte får spela på lika villkor.

Fuck it.
Ordet bara och hockey kan inte nämnas i samma mening, utom när man som jag nu nämner att det inte går att nämna förstås!
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 855
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Lajon lör 21 mar 2015, 09:31

Dentos skrev:
Lajon skrev:äh skit detsamma, det är i bara hockey.

Vi vinner på söndag eller på tisdag eller inte alls.

Orkar inte lägga all denna energi när vi inte får spela på lika villkor.

Fuck it.
Ordet bara och hockey kan inte nämnas i samma mening, utom när man som jag nu nämner att det inte går att nämna förstås!

Jo så länge ord som Diciplinnämd, war room och Lärking kan nämnas tillsammans med ordet hockey så....

Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av NallePhu lör 21 mar 2015, 10:19

Varför vi förlorade i går:
1: Frölunda var mer hungriga och mer desperata att vinna en do or die match!
2: VI hade borta 2/3:e delar av vår 1:a femma klart som fan att det brister då, Chris helt felaktigt avstängd & Cam bort pga en tackling mot huvudet!
3: Sigalet vår defensivt bästa back saknades i går grymt mycket drar ett otroligt tungt lass!

Nycklar till seger i morgon:
1: Vi måste komma ut som hungriga grizzly björnar direkt sätta vår prägel på matchen Frölunda ska inte få dominera en sekund av matchen!
2: Jocke har möjligheten att coacha laget extremt hårt vad gäller sista bytet som vi har av fördel hemmaplan, Bara kör Foggy & Granis inne då Hitte-Joel ska teka i vår zon de övriga som Frölunda ha kan vi ta ned enklet!
3: Dags för en fullsatt Coop Norrbotten Arena som BÄR fram laget till seger det är nu det visar sig hur det står till med publik trycket när det är en viktig slutspelsmatch!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18188
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 21 mar 2015, 10:25

NallePhu skrev:Varför vi förlorade i går:
1: Frölunda var mer hungriga och mer desperata att vinna en do or die match!
2: VI hade borta 2/3:e delar av vår 1:a femma klart som fan att det brister då, Chris helt felaktigt avstängd & Cam bort pga en tackling mot huvudet!
3: Sigalet vår defensivt bästa back saknades i går grymt mycket drar ett otroligt tungt lass!

Nycklar till seger i morgon:
1: Vi måste komma ut som hungriga grizzly björnar direkt sätta vår prägel på matchen Frölunda ska inte få dominera en sekund av matchen!
2: Jocke har möjligheten att coacha laget extremt hårt vad gäller sista bytet som vi har av fördel hemmaplan, Bara kör Foggy & Granis inne då Hitte-Joel ska teka i vår zon de övriga som Frölunda ha kan vi ta ned enklet!
3: Dags för en fullsatt Coop Norrbotten Arena som BÄR fram laget till seger det är nu det visar sig hur det står till med publik trycket när det är en viktig slutspelsmatch!
Jag håller med, men du glömde att vi även var artiga igår. Knappt en propp, och inget griseri. Jag hoppas innerligt att det var en engångsföreteelse.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå - Sida 8 Empty Sv: 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet