2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

+61
Trötto
Polyfemos
FruktHamster
Tony Moore
CKa
tibet
Patrik82
Lajon
Sundance Kid
Hajlimpan
delpiero
pingu
delphi
Svin Sausage
Norlin
#96
Myrman
Donten_
MickkeJ
NallePhu
Lulefan
Chris Hendrix
Jaguaren
Old Brooklyn
Neurofunk20
Högljudd
Tigerman
NilsOskar
icemask
Mange
Qirren
Jonken
Rikky
ezz
Pajala
Calle
Kagen
Donowitz
Sportchefen #2
JuniorX
Dentos
LulefanGBG
Snikne Ville
Ivanhoe
KaptenBlodskelett
Bamsefar
JoakimJ
GustenA
amarule
Puckad
Micke80
Slapshot
Davidoff
Urken
Lasse Proppmätt
stormvägen
Redbear
Lars158
LuleåWinston
Rönken
Admin
65 posters

Sida 2 av 14 Föregående  1, 2, 3 ... 8 ... 14  Nästa

Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Slapshot lör 14 mar 2015, 10:00

Kan garantera seger idag. Magkänslan ljuger aldrig.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Jonken lör 14 mar 2015, 10:08

Jag tänker en hel del just nu på Robin Jonsson och Cam Abbott. En stor extra orsak; varför jag mer än innerligen hoppas att Luleå Hockey skulle gå hela vägen redan i år. Med det iaf jag känner inombords: Skulle jag inte ha några problem att mentalt vara "på banan" oavsett situationen som råder i matcherna.

-Man önskar ju bara att fler LHF-spelare kunde relatera på liknande sätt mentalt.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 14 mar 2015, 10:12

Jonken förutom att snacka om mentala saker som ju är ack så viktigt på elitnivå så är det även en massa spelmässiga detaljer jag tycker ska förändras nämligen


-Passningspelet funkar bara tidvis det slarvas oerhört i det momentet och försöker man spela snabbare så hinner inte fötterna med tanken det beror såklart på att man inte tränar passnings spel i hög fart.

-Samma uppspel hela tiden väldigt lättläst för motståndare speciellt passet från fickan.

-Räknefel i försvarszonen det har rättats till ganska mycket under säsongen men förekommer ändå för ofta för att vara godkänt utan Lassi skulle vi haft massor av fler baklängesmål i statistiken.

-Bristen på spelare som har fart på grillorna som kan röra om i anfallszonen eller skapa snabba kontringar vi har bara några få spelare med bra fart på grillorna och dom vi tog in skeppa vi eller bänkade.
Nu hoppas man istället på bortvändningar kring sargen (Abbotts melodin) i anfallszonen samt att passen ska gå hem och i försvarszonen boxar man ut och anv. blad blad istället för att pressa och röra på benen det funkar sällan mot lag med fart som kan hålla undan sin gubbe genom att röra på benen.

-För få som vill gå på mål och det gäller alla spelare (hur många ggr har man önskat att Kukan skulle bryta in på mål i sina pat. uppåkningar?) och går på mål dom in bakifrån målet väldigt sällan framifrån (där skiljer sig LHF mot flera andra lag i ligan)

-Alldeles för långa byten på våra söliga spelare gör att den lilla fart vi trots allt har gör att det tills slut går ännu saktare då spelarna blir trötta och blir ett lätt byte för alla motståndare.

-Åsså det VIKTIGASTE det bedrövliga PP spelat ack så viktigt för lag utan spelmässigt övertag där skulle man kunna vara ett hot mot alla lag över 60 min utan mål i PP är alldeles för bedrövligt.

-Alla onödiga utvisningar speciellt dom i anfallszonen och dom när vi har eget PP

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Bamsefar lör 14 mar 2015, 10:41

Risken finns att Erik Gustafssons första byte med Chris på isen också blir det sista bytet, för både Chris och fuskelundafjanten. Missförstå mig rätt, jag har inget emot om gustafsson får ta ambulansflyg hem men jag vill inte ha Chris avstängd igen, och den här gången för en  "riktig" förseelse.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12043
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 14 mar 2015, 10:50

http://www.kuriren.nu/100-hockey/han-ska-fa-fart-pa-powerplay-8180022.aspx

Oj oj oj nåja kan ju inte bli sämre eller?
Men får en liten känsla av tappad puck på blå eller jag vill vara som Frallan/Gunnarsson och skjuta på täckande benskydd och vi får mål ett i baken i PP

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Jonken lör 14 mar 2015, 10:51

Är helt med i allt du skriver LP. Och du har helt rätt att samtliga detaljer bör rättas till för att vara effektivare.

Men den mentala biten som jag snackar om; sitter i skallen på spelarna; inte i grejerna eller detaljerna i spelet. Och man kan träna, nöta & rita hur mycket man vill. Detta ger sällan önskvärd effekt om det inte syncar fullt ut i spelarskallarna. Detta som individuellt -som i gruppen.

"Ishockey som maraton"; seriespel, play in eller slutspel; vinns ALLTID i slutändan av att ha den högre lägstanivån sett över HELA serien. Annars blir det bara "LHC" av hela skiten. (Grymma toppar & ändlösa dalar.) Och det är ALLTID dalarna som stjälper mer -än vad topparna ger.

Det mesta som du listar upp är just effekter av antingen "individuell kycklinghet", inställning, självförtroende, kommunikation osv, osv... Något som LHF har brottats med under HELA SÄSONGEN.
Men Luleå Hockeys historia säsongen 2014/2015 -har varit en för två-sidig grej. Man har två olika nivåer i sitt spel: Ett i medgång och ett i motgång i matcherna. Skillnaden mellan dessa två nivåer är stor. Ungefär som att man inte är alls tränad -eller van att jobba effektivt som grupp när det går emot mer -än det går på räls. Och det är här som det stora problemet är -och har varit för Luleå Hockey. Vad det beror på: Vet jag inte. Det enda som jag och de som ser laget; VET finns där. En slags oannonserad, mental blockad som paralyserar ett helt kollektiv FÖR LÄNGE -under 60 minuter.

"Luleå Hockey kvarten" existerar idag bara mot motståndarlag som är SHL-mässigt klenare i Coop Arena. När motståndare är det motsatta; är det vi som blir oroliga & klena. Och så skall det definitivt INTE VARA i vårt egna hus!!!

Det tragiska PP-spelet är kanske den bästa exemplet av den bristande mentala styrkan i Luleå Hockey. I princip HELA SÄSONGEN har Luleå hockey i princip patenterat uttrycket "o effektiv" i denna spelform. Man har försökt, ändrat, vaskat om, diskuterat, ritat, funderat och fan-å-hans-moster... Resultatet av detta: -Nope. Och nu snackar vi alltså summan av en HEL SÄSONG här! Har vi verkligen SÅ SOPIGA spelare och tränare under kontrakt; så att det vore bättre PP-träning om spelarna skulle kasta dart/pil -på träningstid istället? Jag tro inte det. Jag tror Luleå Hockey HAR spelare -som kan betydligt bättre än statistiken de har erhållit så här långt. Vad blir då kvar -som man kan leta svaret i?

- Jag är HELT ÖVERTYGAD om att skiten sitter i skallen på spelarna!
- Och nu är det inte jobb & lönecheck längre: NU MÅSTE MAN lösa skiten om man vill vara med!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Qirren lör 14 mar 2015, 10:51

Lasse Proppmätt skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/han-ska-fa-fart-pa-powerplay-8180022.aspx

Oj oj oj nåja kan ju inte bli sämre eller?
Men får en liten känsla av tappad puck på blå eller jag vill vara som Frallan/Gunnarsson och skjuta på täckande benskydd och vi får mål ett i baken i PP
Vad står det? Låst...
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 14 mar 2015, 10:53

Jonken skrev:Jag tänker en hel del just nu på Robin Jonsson och Cam Abbott. En stor extra orsak; varför jag mer än innerligen hoppas att Luleå Hockey skulle gå hela vägen redan i år. Med det iaf jag känner inombords: Skulle jag inte ha några problem att mentalt vara "på banan" oavsett situationen som råder i matcherna.

-Man önskar ju bara att fler LHF-spelare kunde relatera på liknande sätt mentalt.

Jag trodde att HV skulle spela för Stefan Liv året han dog men så blev inte fallet trots att många spelat massor med år med Liv.

Men vi kan ju hoppas att dom samlar ihop sig och går in och ger järnet i varje byte för Cam & Robin.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 14 mar 2015, 10:54

Qirren skrev:
Lasse Proppmätt skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/han-ska-fa-fart-pa-powerplay-8180022.aspx

Oj oj oj nåja kan ju inte bli sämre eller?
Men får en liten känsla av tappad puck på blå eller jag vill vara som Frallan/Gunnarsson och skjuta på täckande benskydd och vi får mål ett i baken i PP
Vad står det? Låst...

Oj kollade inte det här kommer upplåst

ISHOCKEY/LULEÅ Inte ett mål på 65 minuter – då testar Luleå Hockey ett nytt vapen i powerplay.
Luleå Hockeys powerplayspel har varit ett sorgebarn hela säsongen. Näst sämst i serien (12,99 procent) och inte ett mål i varken play-in eller slutspelet. Faktum är att Luleå Hockey har spelat 65 minuter utan att göra mål i powerplay.

– Det finns ingen mirakelmedicin. Det vi har såg på träningen i dag är det bästa vi har sett på länge. Hoppas vi kan få utdelning på match också, säger Luleåtränaren Joakim Fagervall.

På träningen fick också en ny spelare chansen i spel fem mot fyra.– Jag tror jag har spelat powerplay en gång den här säsongen. Jag gillar det verkligen, en spelare är alltid öppen. Vi måste bara se till att få pucken mot mål och få trafik mot målet, då kommer målen, säger Dean Kukan.

Luleåbacken var en av få som gjorde en bra insats i den första slutspelsmatchen och fick också chansen att spela när Luleå jagade kvittering.

– Han har fått ett uppdrag och det är att plantera puckarna mot mål. Han ska skjuta mer än han passar och jag tycker han gör det bra. Han hade också en passning till Harjus mål i går. Han ser intressant ut, säger Fagervall.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Rönken lör 14 mar 2015, 10:59

***an i pp alltså, ville jag se under säsongen. Främst då kanske för att jag inte ville se Janne egentligen. Dean är kanske inte den solklara pp-backen direkt men kan inte bli sämre heller. Sedan "det är det bästa vi sett på länge" - är det en bra måttstock med tanke på hur det sett ut Wink
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 14 mar 2015, 11:01

Rönken skrev:***an i pp alltså, ville jag se under säsongen. Främst då kanske för att jag inte ville se Janne egentligen. Dean är kanske inte den solklara pp-backen direkt men kan inte bli sämre heller. Sedan "det är det bästa vi sett på länge" - är det en bra måttstock med tanke på hur det sett ut Wink
Helt rätt att testa. Det kan som sagt inte bli sämre, så då kan vi lika gärna testa något nytt.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Bamsefar lör 14 mar 2015, 11:05

Vi testade att ha ordinarie femmor på isen även i PP, när det havererade fullständigt och det fungerade ju hyfsat och kunde man bara låta bli o ställa upp för PP och istället i stort sett fortsatte anfalla som om det vore fem mot fem så kan det gå bättre. Tror mycket av PP-s ineffektivitet är en huvudfråga d v s, låsningen sitter i hjärnan mer än i uppställningen och blir värre ju längre tid det går utan ngn effektivitet.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12043
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 14 mar 2015, 11:18

Jonken skrev:Är helt med i allt du skriver LP. Och du har helt rätt att samtliga detaljer bör rättas till för att vara effektivare.

Men den mentala biten som jag snackar om; sitter i skallen på spelarna; inte i grejerna eller detaljerna i spelet. Och man kan träna, nöta & rita hur mycket man vill. Detta ger sällan önskvärd effekt om det inte syncar fullt ut i spelarskallarna. Detta som individuellt -som i gruppen.

"Ishockey som maraton"; seriespel, play in eller slutspel; vinns ALLTID i slutändan av att ha den högre lägstanivån sett över HELA serien. Annars blir det bara "LHC" av hela skiten. (Grymma toppar & ändlösa dalar.) Och det är ALLTID dalarna som stjälper mer -än vad topparna ger.

Det mesta som du listar upp är just effekter av antingen "individuell kycklinghet", inställning, självförtroende, kommunikation osv, osv... Något som LHF har brottats med under HELA SÄSONGEN.
Men Luleå Hockeys historia säsongen 2014/2015 -har varit en för två-sidig grej. Man har två olika nivåer i sitt spel: Ett i medgång och ett i motgång i matcherna. Skillnaden mellan dessa två nivåer är stor. Ungefär som att man inte är alls tränad -eller van att jobba effektivt som grupp när det går emot mer -än det går på räls. Och det är här som det stora problemet är -och har varit för Luleå Hockey. Vad det beror på: Vet jag inte. Det enda som jag och de som ser laget; VET finns där. En slags oannonserad, mental blockad som paralyserar ett helt kollektiv FÖR LÄNGE -under 60 minuter.

"Luleå Hockey kvarten" existerar idag bara mot motståndarlag som är SHL-mässigt klenare i Coop Arena. När motståndare är det motsatta; är det vi som blir oroliga & klena. Och så skall det definitivt INTE VARA i vårt egna hus!!!

Det tragiska PP-spelet är kanske den bästa exemplet av den bristande mentala styrkan i Luleå Hockey. I princip HELA SÄSONGEN har Luleå hockey i princip patenterat uttrycket "o effektiv" i denna spelform. Man har försökt, ändrat, vaskat om, diskuterat, ritat, funderat och fan-å-hans-moster... Resultatet av detta: -Nope. Och nu snackar vi alltså summan av en HEL SÄSONG här! Har vi verkligen SÅ SOPIGA spelare och tränare under kontrakt; så att det vore bättre PP-träning om spelarna skulle kasta dart/pil -på träningstid istället? Jag tro inte det. Jag tror Luleå Hockey HAR spelare -som kan betydligt bättre än statistiken de har erhållit så här långt. Vad blir då kvar -som man kan leta svaret i?

- Jag är HELT ÖVERTYGAD om att skiten sitter i skallen på spelarna!
- Och nu är det inte jobb & lönecheck längre: NU MÅSTE MAN lösa skiten om man vill vara med!

Visst är det mycket skalle ja nästan allt är skalle i elitidrott 99% menar en del och jag håller med tro kan försätta berg och det stämmer mycket bra i elitidrott det behöver inte vara stjärnor eller spetsspelare i truppen för att uträtta mirakel kolla bara Karlskrona och Asplöven i höstas finns ju massor av sådana exempel genom åren BIF:s guld med Silverberg t.e.x jag tippade dom 9:a det året om jag minns rätt.

Men har vi verkligen ändrat så mycket i PP spelet? till viss del ja speciellt PP formation 2 som ju haft flera olika spelare under säsongen paraply har blivit 2 points och man kört triangel i ena hörnet istället jag såg t.o.m 2 forwards bakom mål ett tag precis som J-kronorna körde i JVM etc etc men när t.e.x Wallmarks PP formation är inne har det sett nästan likadant ut hela året där ändras ingenting och dessutom drar Wallmark ner passningstempot.

Kanske har dom sagt på träning gör si gör så men när det väl är match är man inne i gamla banor igen.

Så där MÅSTE man våga bryta mönster göra det oväntade det gäller ju i anfalls spelet också men fan inte i uppspelsfasen i egen zon (ok går det hem jublar ju alla men går det åt h-vete så kan det sänka laget)
Hoppas att man verkligen vill in i slottet mycket mer i anfallszonen gärna i början av anfallsspelet spela rakare alltså inte dumpa ner i hörnen och jaga puck eller spela längs rundeln för att flytta boxen.

Lulekvarten har vart borta mycket länge även under Rönken (undantaget i början av första säsongen men efter 15 omg så var det slut) var LHF ungefär som detta år som en gammal diesel traktor som sakta men säkert knackar upp i varv men har ett väldigt lågt varvtal när man kommit upp i fart Smile

Har det väl hänt 5 ggr max som vi tagit tag i taktpinnen denna säsong och det har hänt även mot "bättre" lag

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Rikky lör 14 mar 2015, 11:30

Det bästa vi sett på läng. Ja den var bra, haha.
Numera ryser man ju varje gång Luleå får powerplay, man är ju farligare i spel 5 mot 5. Visst spelade Harju på backposition senast i PP? Han och Cehlarik bör spela tillsammans, nån gång måste väl dom hitta rätt..?
Men viktigast, fler skott mindre spel runt.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Jonken lör 14 mar 2015, 11:33

Lasse Proppmätt skrev:Visst är det mycket skalle ja nästan allt är skalle i elitidrott 99% menar en del och jag håller med tro kan försätta berg och det stämmer mycket bra i elitidrott det behöver inte vara stjärnor eller spetsspelare i truppen för att uträtta mirakel kolla bara Karlskrona och Asplöven i höstas finns ju massor av sådana exempel genom åren BIF:s guld med Silverberg t.e.x jag tippade dom 9:a det året om jag minns rätt.

Men har vi verkligen ändrat så mycket i PP spelet? till viss del ja speciellt PP formation 2 som ju haft flera olika spelare under säsongen paraply har blivit 2 points och man kört triangel i ena hörnet istället jag såg t.o.m 2 forwards bakom mål ett tag precis som J-kronorna körde i JVM etc etc men när t.e.x Wallmarks PP formation är inne har det sett nästan likadant ut hela året där ändras ingenting och dessutom drar Wallmark ner passningstempot.

Kanske har dom sagt på träning gör si gör så men när det väl är match är man inne i gamla banor igen.

Så där MÅSTE man våga bryta mönster göra det oväntade det gäller ju i anfalls spelet också men fan inte i uppspelsfasen i egen zon (ok går det hem jublar ju alla men går det åt h-vete så kan det sänka laget)
Hoppas att man verkligen vill in i slottet mycket mer i anfallszonen gärna i början av anfallsspelet spela rakare alltså inte dumpa ner i hörnen och jaga puck eller spela längs rundeln för att flytta boxen.

Lulekvarten har vart borta mycket länge även under Rönken (undantaget i början av första säsongen men efter 15 omg så var det slut) var LHF ungefär som detta år som en gammal diesel traktor som sakta men säkert knackar upp i varv men har ett väldigt lågt varvtal när man kommit upp i fart Smile

Har det väl hänt 5 ggr max som vi tagit tag i taktpinnen denna säsong och det har hänt även mot "bättre" lag
Jo så är det.
Men någonstans handlar det om att två saker för lagledningen:

- Att hitta orsaken till varför det inte funkar.
- Att rätta till felet.

Något som man kontinuerligt brottats med genom hela säsongen. Detta UTAN att lyckas med det. Kanske saknar man kompetens för uppgiften...? (Fult påstående: Jag vet; men definitivt inte orättvist med tanke på resultateten.)

Om Luleå-kvarten 2014/2015:
Före säsongen gick lagledningen på om just att återinföra mycket av respekten för motståndarna; när det kommer upp till Coop Arena. (Inget som Rönken överhuvudtaget brydde sig om ens att lufta.) Det skulle göra ont att spela mot LHF 2014/2015. Man satsade strategiskt på en tyngre/mer fysisk trupp inför säsongen för uppgiften.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Snikne Ville lör 14 mar 2015, 12:00

Känns väl spontant som att Sylle får nån att prata med.
http://www.kuriren.nu/100-hockey/han-kan-vara-en-gris-8180689.aspx
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 14 mar 2015, 12:01

Jonken skrev:
Lasse Proppmätt skrev:Visst är det mycket skalle ja nästan allt är skalle i elitidrott 99% menar en del och jag håller med tro kan försätta berg och det stämmer mycket bra i elitidrott det behöver inte vara stjärnor eller spetsspelare i truppen för att uträtta mirakel kolla bara Karlskrona och Asplöven i höstas finns ju massor av sådana exempel genom åren BIF:s guld med Silverberg t.e.x jag tippade dom 9:a det året om jag minns rätt.

Men har vi verkligen ändrat så mycket i PP spelet? till viss del ja speciellt PP formation 2 som ju haft flera olika spelare under säsongen paraply har blivit 2 points och man kört triangel i ena hörnet istället jag såg t.o.m 2 forwards bakom mål ett tag precis som J-kronorna körde i JVM etc etc men när t.e.x Wallmarks PP formation är inne har det sett nästan likadant ut hela året där ändras ingenting och dessutom drar Wallmark ner passningstempot.

Kanske har dom sagt på träning gör si gör så men när det väl är match är man inne i gamla banor igen.

Så där MÅSTE man våga bryta mönster göra det oväntade det gäller ju i anfalls spelet också men fan inte i uppspelsfasen i egen zon (ok går det hem jublar ju alla men går det åt h-vete så kan det sänka laget)
Hoppas att man verkligen vill in i slottet mycket mer i anfallszonen gärna i början av anfallsspelet spela rakare alltså inte dumpa ner i hörnen och jaga puck eller spela längs rundeln för att flytta boxen.

Lulekvarten har vart borta mycket länge även under Rönken (undantaget i början av första säsongen men efter 15 omg så var det slut) var LHF ungefär som detta år som en gammal diesel traktor som sakta men säkert knackar upp i varv men har ett väldigt lågt varvtal när man kommit upp i fart Smile

Har det väl hänt 5 ggr max som vi tagit tag i taktpinnen denna säsong och det har hänt även mot "bättre" lag
Jo så är det.
Men någonstans handlar det om att två saker för lagledningen:

- Att hitta orsaken till varför det inte funkar.
- Att rätta till felet.

Något som man kontinuerligt brottats med genom hela säsongen. Detta UTAN att lyckas med det. Kanske saknar man kompetens för uppgiften...? (Fult påstående: Jag vet; men definitivt inte orättvist med tanke på resultateten.)

Om Luleå-kvarten 2014/2015:
Före säsongen gick lagledningen på om just att återinföra mycket av respekten för motståndarna; när det kommer upp till Coop Arena. (Inget som Rönken överhuvudtaget brydde sig om ens att lufta.) Det skulle göra ont att spela mot LHF 2014/2015. Man satsade strategiskt på en tyngre/mer fysisk trupp inför säsongen för uppgiften.

Lulekvarten gick ju ut på att köra skiten ur motståndaren tempomässigt med mycket hög fart men även en del fysik ungefär som Saik gjort sedan dom kom upp för motståndaren handlade det om att hålla tätt första 15 min.
Under Rönken gick man ut stenhårt i början av matcherna år ett och åkte sönder motståndarna men då alla lag vant sig vid press spelet så valde man att möta man LHF mycket högre upp i banan varpå det blev svårt att ta initiativ men man ville ju äga mycket puck så man fick initiativ via det.
År två då Wallin kom till laget var det lite "traktor mentalitet" men man vann ändå mycket matcher.
För Rönken var säkert inte Lulekvarten "speciell" dock ville han VINNA mer matcher än man förlorade och skapa vinnarkultur i laget i väggarna mm

Det detta lag saknar för att göra en riktig Lulekvart är ju fart i spelet & benen.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Mange lör 14 mar 2015, 12:40

https://www.facebook.com/video.php?v=10152644612692466

Laget får se och lära sig av detta klipp Basketball
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 14 mar 2015, 12:50

Mange skrev:https://www.facebook.com/video.php?v=10152644612692466

Laget får se och lära sig av detta klipp Basketball
Precis, hur svårt kan det vara? Cool
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Urken lör 14 mar 2015, 13:00

Mange skrev:https://www.facebook.com/video.php?v=10152644612692466

Laget får se och lära sig av detta klipp Basketball

Så är det. Mer direktskott och puckar på mål. Sluta spela runt så inåthelvete länge och slösa tid.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av icemask lör 14 mar 2015, 13:21

varför visar de inte granskningen av tacklingen på cam på SHLs hemsida ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Mange lör 14 mar 2015, 13:22

KaptenBlodskelett skrev:
Mange skrev:https://www.facebook.com/video.php?v=10152644612692466

Laget får se och lära sig av detta klipp Basketball
Precis, hur svårt kan det vara? Cool

Man kan ju börja med att sluta knåda pucken i en kvart och lägga chanspuckar på kassen och jobba på returer. I första kvarten tog vi 1 skott i PP, det måste ju vara bättre att bara lägga in chanspuckar än att inte skjuta alls liksom affraid

Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Mange lör 14 mar 2015, 13:23

icemask skrev:varför visar de inte granskningen av tacklingen på cam på SHLs hemsida ?

För att alla tacklingar på Luleå-spelare är shyssta tacklingar
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av NilsOskar lör 14 mar 2015, 13:27

Bara en match för Gustavsson alltså.

Då säger vi väl Heads Up till Frölunda idag då!

NilsOskar

Antal inlägg : 438
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Rönken lör 14 mar 2015, 13:31

Lite förvånande kan jag tycka, brukar väl oftast landa i en avstängning när det blir skada? Fast nu kanske situationsrummet inte skickar vidare till DN. Är väl DN som brukar stänga av oavsett om en tackling är ful eller "schysst".
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av NilsOskar lör 14 mar 2015, 13:33

Alla straffs längd beror på vem som tacklar och vem som blir tacklad.

NilsOskar

Antal inlägg : 438
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Rönken lör 14 mar 2015, 13:37

Hoppas att man coachar ordentligt idag, inte bara rullar på. Sedan ska Lennu ha 2 tacklingar per period på Olimb bounce
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 14 mar 2015, 13:54

NilsOskar skrev:Bara en match för Gustavsson alltså.

Då säger vi väl Heads Up till Frölunda idag då!
Är någon förvånad?
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Tigerman lör 14 mar 2015, 14:03

Rönken skrev:Lite förvånande kan jag tycka, brukar väl oftast landa i en avstängning när det blir skada? Fast nu kanske situationsrummet inte skickar vidare till DN. Är väl DN som brukar stänga av oavsett om en tackling är ful eller "schysst".
Är det inte så att DN automatiskt tar upp alla situationer som rapporterats av domarna som Match Penalty. Medan situationsrummet ska fånga upp det som domarna missade i matchen?

Alltså, ingen Musse Håkansson inblandad i detta fallet.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Rönken lör 14 mar 2015, 14:03

Tigerman skrev:
Rönken skrev:Lite förvånande kan jag tycka, brukar väl oftast landa i en avstängning när det blir skada? Fast nu kanske situationsrummet inte skickar vidare till DN. Är väl DN som brukar stänga av oavsett om en tackling är ful eller "schysst".
Är det inte så att DN automatiskt tar upp alla situationer som rapporterats av domarna som Match Penalty. Medan situationsrummet ska fånga upp det som domarna missade i matchen?

Alltså, ingen Musse Håkansson inblandad i detta fallet.

Hmm, det hade jag inte koll på. Intressant.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av JuniorX lör 14 mar 2015, 14:07

Chris (LHF) tacklade Erik Gustafsson (FHC) (checking to the head) i seriespelet. Domarna gör inget åt den situationen i matchen. Roger Rönnberg, direkt efter matchen, kräver lång avstängning av Chris:
– Det är sådant som kan avsluta karriären, sa han.

Resultat: Chris blir avstängd 5 matcher och Erik Gustafsson spelar vidare.

Erik Gustafsson (FHC) tacklar Cam (LHF) (checking to the head) i första slutspelsmatchen. Domarna dömer direkt 5+GM. Roger Rönnberg direkt efter matchen, anser att det inte ens är en tackling:
- Jag är den förste att beklaga att det tog så illa, sa han.

Resultat: Ingen avstängning för Erik Gustafsson (förutom den automatiska) och Cam är borta för säsongen (och förmodligen är karriären slut).

Slutresultat:
1. Den tackling som avslutar en karriär och som domarna beivrar i matchen är helt ok, säger DN, och gör inget mer med det.
2. Den tackling som ger 5 matchers avstängning efter bedömning av DN (där DN hänvisar till skada) har inte påverkat den drabbade ett smack.
3. En tränare i SHL, som i det första fallet argumenterar för en lång avstängning använder ett argument som inte kan appliceras på det fallet. Däremot kan det appliceras på det andra fallet men där argumenterar tränaren tvärtemot hans resonemang i det första fallet.

Min åsikt:
1. DN gör bara bort sig, gång på gång.
2. Röde Roger har agerat jävligt illa och hans medvetna försök att agera för att påverka DN i de fall som han själv behagar borde faktiskt bestraffas.
3. Checking to the head finns som en regel för att skydda spelarna från allvarliga skador. När DN bedömer dessa handlingar är den förseelse som inte ger några skador allvarligare än den som ger en allvarlig skada. Det är ju bara sjukt.
4. Nu spelar vi för Cam. Det ska FHC fan få lida för!

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Bamsefar lör 14 mar 2015, 14:11

Bara ut o slakta fusklundaiter alltså, som sagt tidigare, låt Nagander dra en fultackling i huvudet på olimb som avslutar hans karriär, gärna framifrån så kan Nagander vara med o spela i fjärde matchen, det är väl helt okej?
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12043
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 14 mar 2015, 14:16

Bamsefar skrev:Bara ut o slakta fusklundaiter alltså, som sagt tidigare, låt Nagander dra en fultackling i huvudet på olimb som avslutar hans karriär, gärna framifrån så kan Nagander vara med o spela i fjärde matchen, det är väl helt okej?
Det kan man tycka, men det gäller inte alla lag.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Högljudd lör 14 mar 2015, 14:19

Jag har inte förlåtit Renberg för hans agerande och skitsnack om Luleå när det begav sig, för mig är han persona non grata och enbart luft.
Nu är Röde Roger påväg att hamna där även han och jag vill aldrig någonsin mer se honom i Luleå kommun annat än som turist eller i båset för motståndarlag.


Senast ändrad av Högljudd den lör 14 mar 2015, 14:21, ändrad totalt 1 gång
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Rönken lör 14 mar 2015, 14:20

Viktigast blir väl att dra fördel av hemmaplan? Så att det inte blir att Savva är inne och blir sönderåkt i egen zon återigen.

Egentligen alla kedjor utom Walles kan väl få starta i defensiv zon. Men ser gärna att Harju får starta i offensiva så ofta som möjligt också.

Antingen Granströms eller Fogströms kedja mot Olimbs. Sigalet och Billins i backpar mot Olimbs. Inga undantag.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Puckad lör 14 mar 2015, 14:51

Mycket fokus på tackling och att krypa under skinnet.
Har vi ingen tanke på hur vi skall agera när vi har pucken?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Neurofunk20 lör 14 mar 2015, 15:04

Puckad skrev:Mycket fokus på tackling och att krypa under skinnet.
Har vi ingen tanke på hur vi skall agera när vi har pucken?

Har vi haft det överhuvudtaget under säsongen?
Neurofunk20
Neurofunk20

Antal inlägg : 120
Join date : 15-02-05

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Snikne Ville lör 14 mar 2015, 15:13

Neurofunk20 skrev:
Puckad skrev:Mycket fokus på tackling och att krypa under skinnet.
Har vi ingen tanke på hur vi skall agera när vi har pucken?

Har vi haft det överhuvudtaget under säsongen?
Naj.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Rönken lör 14 mar 2015, 15:13

Neurofunk20 skrev:
Puckad skrev:Mycket fokus på tackling och att krypa under skinnet.
Har vi ingen tanke på hur vi skall agera när vi har pucken?

Har vi haft det överhuvudtaget under säsongen?

Känns som att det är lite sent för det nu ja.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Rönken lör 14 mar 2015, 15:17

http://www.kuriren.nu/100-hockey/nytt-domarpar-i-coop-norrbotten-arena-8180881.aspx - faktiskt ganska imponerade att man lyckades hålla samma domarpar i åtminstone en match. Kudos.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Lars158 lör 14 mar 2015, 15:30

Rönken skrev:
Neurofunk20 skrev:
Puckad skrev:Mycket fokus på tackling och att krypa under skinnet.
Har vi ingen tanke på hur vi skall agera när vi har pucken?

Har vi haft det överhuvudtaget under säsongen?

Känns som att det är lite sent för det nu ja.

Saken är ju att LHF har så få spelare med spelsinne. Passningarna även dom enklaste blir ju ofta med dålig precision och tar för länge innan passningen görs.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av NilsOskar lör 14 mar 2015, 15:32

Puckad skrev:Mycket fokus på tackling och att krypa under skinnet.
Har vi ingen tanke på hur vi skall agera när vi har pucken?
Känns sekundärt idag, nu är det hårda tag som gäller... Evil or Very Mad

NilsOskar

Antal inlägg : 438
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Rönken lör 14 mar 2015, 15:38

Lars158 skrev:
Rönken skrev:
Neurofunk20 skrev:
Puckad skrev:Mycket fokus på tackling och att krypa under skinnet.
Har vi ingen tanke på hur vi skall agera när vi har pucken?

Har vi haft det överhuvudtaget under säsongen?

Känns som att det är lite sent för det nu ja.

Saken är ju att LHF har så få spelare med spelsinne. Passningarna även dom enklaste blir ju ofta med dålig precision och tar för länge innan passningen görs.

Ja just därför måste Luleå vara dominanta i spelet utan puck. Får och vågar man hoppas på en hemmadomare i kväll? Claesson är ju Sveriges sämsta domare enligt insatta. pig
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Old Brooklyn lör 14 mar 2015, 15:51

Vi vet väl vad vi ska göra i anfallszon? Passa till Zaar om han är öppen så kan han dundra den i ramen (och ibland så går den in) eller helt enkelt kötta in den.

Vi behöver fler chanser än våra motståndare för att göra mål, och för att få dessa chanser bör vi först mala ner dem fysiskt och psykiskt.

Jag vidhåller - bearbetningen är minst lika viktig som att det trillar in mål framåt idag. Visst kan vi vinna någon fluke match mot Frölunda genom att spela deras offensiva spel, men i längden bör våran gameplan vara att mala, psyka, gruffa, mala, psyka, gruffa, och repetera.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Urken lör 14 mar 2015, 16:01

Rönken skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/nytt-domarpar-i-coop-norrbotten-arena-8180881.aspx - faktiskt ganska imponerade att man lyckades hålla samma domarpar i åtminstone en match. Kudos.

Jag trodde att man skulle ha samma domarpar genom hela serien?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Jaguaren lör 14 mar 2015, 16:05

Bamsefar skrev:Vi testade att ha ordinarie femmor på isen även i PP, när det havererade fullständigt och det fungerade ju hyfsat och kunde man bara låta bli o ställa upp för PP och istället i stort sett fortsatte anfalla som om det vore fem mot fem så kan det gå bättre. Tror mycket av PP-s ineffektivitet är en huvudfråga d v s, låsningen sitter i hjärnan mer än i uppställningen och blir värre ju längre tid det går utan ngn effektivitet.

Problemet sitter i att vi är helt ofarliga i slottet i pp, istället för att ställa zaar på andra sidan zonen, vilket precis alla lag läst sönder.
Så ställ han på backen och låt han glida in i slottet mellan dras spelare när det vankas läge.
Hålla på att spela runt efter sargen är uppenbart helt förkastligt.
Vi måste få zaar att avlossa från slottet istället för att wallmark ska dra ner tempot och kladda runt med pucken innan han drar ett helt ofarligt skott efter att vi bränt 1.30 av pp. Sista önskan är näkyvä i första pp. Den backen som hittat målet från blå.
Jaguaren
Jaguaren

Antal inlägg : 39
Join date : 15-03-01

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Chris Hendrix lör 14 mar 2015, 16:06

Vi har ju bredd av en anledning, sätt in någon som ändå inte kommer att få spela i slutspelet och markera rejält... Evil or Very Mad
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Rönken lör 14 mar 2015, 16:10

Urken skrev:
Rönken skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/nytt-domarpar-i-coop-norrbotten-arena-8180881.aspx - faktiskt ganska imponerade att man lyckades hålla samma domarpar i åtminstone en match. Kudos.

Jag trodde att man skulle ha samma domarpar genom hela serien?

Ja det som var det roliga, tyckte jag då pig
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av icemask lör 14 mar 2015, 16:19

Rönken skrev:
Urken skrev:
Rönken skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/nytt-domarpar-i-coop-norrbotten-arena-8180881.aspx - faktiskt ganska imponerade att man lyckades hålla samma domarpar i åtminstone en match. Kudos.

Jag trodde att man skulle ha samma domarpar genom hela serien?

Ja det som var det roliga, tyckte jag då pig
Jo men de tog ju 5 + game på en schysst tackling därför byter de väl, de är inte nog konsekventa mot oss, vi ska inte ha nåt överhuvudtaget med oss !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Urken lör 14 mar 2015, 16:24

Vidare skulle jag vilja höra vad Chris har att säga om de olika domarna som DN har delat ut :-)
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 2 Empty Sv: 2015-03-14, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 14 Föregående  1, 2, 3 ... 8 ... 14  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet