2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

+16
Chris Hendrix
PM
LubosC
NallePhu
#96
BodenSwe
Sven Savage
Zeb Macahan
Urken
Tony Moore
tvåplustvå
Dave Rock
Salle
Beast.
Rayko
Pickadoll
20 posters

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå - Sida 4 Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Hurlun lör 03 mar 2012, 23:09


Håller helt och hållet med, bra skrivet!

farre skrev:Inte för att vara den, men jag tycker många lägger alldeles för mycket energi på vad folk skriver och tycker om vårat lag.
Det är väl inga andra lags supportrar som kommenterar Olas Blogg och lägger stor vikt till det.
Jag skulle vilja citera en av de stora och den texten som följt mig mig genom hela mitt liv ända sen gymnasiet:
"Låt oss odla vår egen trädgård"
Med den texten av den store Voltaire säger jag godnatt till eder alla och vill påminna er om att vi är seriesegrare anno 2011-2012 oavsett vad, och oavsett om vi hade några målchanser idag överhuvudtaget, för vi har klarat ett av målen hittils den här säsongen, nu bara ett till kvar.
Och vi skiter i alla andra för vi har det på papper att vi är bäst och folk kan gnälla hur mycket de vill, och från och med nu hoppas jag det är för döva öron.
Hurlun
Hurlun

Antal inlägg : 123
Join date : 12-01-21
Ort : Norra Uppland

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå - Sida 4 Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Dave Rock lör 03 mar 2012, 23:58

farre skrev:Inte för att vara den, men jag tycker många lägger alldeles för mycket energi på vad folk skriver och tycker om vårat lag.
Det är väl inga andra lags supportrar som kommenterar Olas Blogg och lägger stor vikt till det.
Jag skulle vilja citera en av de stora och den texten som följt mig mig genom hela mitt liv ända sen gymnasiet:
"Låt oss odla vår egen trädgård"
Med den texten av den store Voltaire säger jag godnatt till eder alla och vill påminna er om att vi är seriesegrare anno 2011-2012 oavsett vad, och oavsett om vi hade några målchanser idag överhuvudtaget, för vi har klarat ett av målen hittils den här säsongen, nu bara ett till kvar.
Och vi skiter i alla andra för vi har det på papper att vi är bäst och folk kan gnälla hur mycket de vill, och från och med nu hoppas jag det är för döva öron.
Håller med dig till viss del...
Tycker alldeles för många svara på vad tex "Sten-Georg" och "Vestibultn" skrev/skriver på SF. Jag menar låt dom skriva för döva öron så kommer dom ju lägga av, dom gör ju det enbart för att arga Luleå supportrar ska svara och reta sig på dom, men hade ingen svara hade dom försvunnit inom en månad....

Fahlman är ju helt uppenbart en riktig hardcore Skaik anhängare, som verkligen hatar Luleå Hockey från botten av sitt hjärta. Egentligen skulle man skita i honom, men när han har som yrke att smutskasta Luleå Hockey så tycker jag nog att han ska få mothugg...
Nu är ju många "lokala media" reportrar fans av sitt lag, men på tex NSD så är dom ju ändå professionella, Falskman är ju enbart en typisk SF skribent......
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå - Sida 4 Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av farre sön 04 mar 2012, 10:31

Dave Rock skrev:
farre skrev:Inte för att vara den, men jag tycker många lägger alldeles för mycket energi på vad folk skriver och tycker om vårat lag.
Det är väl inga andra lags supportrar som kommenterar Olas Blogg och lägger stor vikt till det.
Jag skulle vilja citera en av de stora och den texten som följt mig mig genom hela mitt liv ända sen gymnasiet:
"Låt oss odla vår egen trädgård"
Med den texten av den store Voltaire säger jag godnatt till eder alla och vill påminna er om att vi är seriesegrare anno 2011-2012 oavsett vad, och oavsett om vi hade några målchanser idag överhuvudtaget, för vi har klarat ett av målen hittils den här säsongen, nu bara ett till kvar.
Och vi skiter i alla andra för vi har det på papper att vi är bäst och folk kan gnälla hur mycket de vill, och från och med nu hoppas jag det är för döva öron.
Håller med dig till viss del...
Tycker alldeles för många svara på vad tex "Sten-Georg" och "Vestibultn" skrev/skriver på SF. Jag menar låt dom skriva för döva öron så kommer dom ju lägga av, dom gör ju det enbart för att arga Luleå supportrar ska svara och reta sig på dom, men hade ingen svara hade dom försvunnit inom en månad....

Fahlman är ju helt uppenbart en riktig hardcore Skaik anhängare, som verkligen hatar Luleå Hockey från botten av sitt hjärta. Egentligen skulle man skita i honom, men när han har som yrke att smutskasta Luleå Hockey så tycker jag nog att han ska få mothugg...
Nu är ju många "lokala media" reportrar fans av sitt lag, men på tex NSD så är dom ju ändå professionella, Falskman är ju enbart en typisk SF skribent......

Är ju ingen skillnad. låt han hålla på bäst han vill och låt oss sköta oss själva. Ju mer vi bryr oss om han ju viktigare känner han sig.
Och varför ska vi ge honom det?
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå - Sida 4 Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Rayko sön 04 mar 2012, 10:34

Dave Rock skrev:
Sven Savage skrev:Samtidigt är man kluven. Jag bor ju i Fjollträsk och många av mina vänner är Djurgårdare och jag tycker att jag kan den föreningen rätt bra. Vore riktigt trist om de åkte ur och man inte, som vanligt, fick gå på Hovet 2-3 ggr per serie för att se Luleå Hockey mot DIF. Nu är iaf Gnaget uppe, men ändå.

DIF har ju haft usel ekonomi men fått till ganska bra lag genom att plocka upp många fina junisar från Stockholmsområdet på senare år. Iofs inte så svårt - det finns mycket att välja på, men ändå. Samtidigt har man Pungen, som konsekvent tömt Pungen för att köpa legoknektar och genom dyra löner tömma andra lag på spelare. Bl a norpade de Arla i fjol av oss, vilket känns trist. Han borde fått vara kvar. Men det kanske är en gnällig kritik, Arla hade kanske gpått i vilket fall. Men Pungen satsar på en marknad och kommersialism som jag hellre slipper och ur den synvinkeln är Djurgården ett riktigare lag.

Å andra sidan...har Pungen hjälpt oss flera gånger. Kanske dags att vi hjälper igen.
Tycker det vore riktigt tråkigt om Dif åkte ur. Vi har ju en liten rivalitet med dom, som visserligen dog lite den här säsongen eftersom Dif varit så dåliga, men ändå.
Skaik och Dif matcher är ju dom matcher som man ser lite extra mycket framemot. Det behövs sådana matcher under en lång säsong.
Skulle Dif åka ur så har vi "bara" fem matcher som är lite extra roliga, är Dif kvar så är det iaf 10 matcher som är lite extra roliga.

Men som Salle sa, om Dif åker ur så lär väl 14/16 lags snacket bli hög aktuellt.

Lhc kan gärna åka ut så vi kan plocka tillbaka Arla Smile

Timrå är väl i mina ögon det absolut tråkigaste laget att möta, brukar bli riktigt tråkiga matcher, ja förutom sista matchen mot dom då. Så dom får gärna åka ut.

Ja,

DIF är ett lag man vill ha kvar. Att se DIF-AIK innan jul börjar också bli lite av en tradition (22 dec), nästan i Kalle Anka klass Very Happy.

Arla tror inte jag vill komma tillbaka till Luleå. Han är bra vissa stunder medans han i många matcher är helt osynlig och försvinner totalt. Arla sa även i en intervju igår att i han tyckte att Skellefteå var elitseriens bästa lag, inte Luleå. Han hade nog sagt Luleå om han hade lite kärlek kvar, han kanske är bitter att det går så bra för hans gamla klubb.

En annan sak som är intressant angående motståndare i slutspelet. Viktor Fasth är fortfarande skadad och vet inte riktigt när han kan komma tillbaks, när han väl gör det så är han säkert lite ringrostig också. Även Dick Tärnström blev skadad igår.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå - Sida 4 Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet