Niko Hovinen

+31
PM
tibet
Redbear
JoakimJ
JohanO
icemask
Micke80
Hedanders
KaptenBlodskelett
Dentos
Lajon
farre
pingu
LulefanGBG
CKa
Snikne Ville
Puckad
Old Brooklyn
Pajala
Kato
FruktHamster
Rönken
stormvägen
Slapshot
Lars158
kokostrollet
Norlin
Urken
Jonken
Fred Herbert
Admin
35 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Niko Hovinen Empty Niko Hovinen

Inlägg av Admin lör 27 dec 2014, 19:07

Tråden om spelaren Niko Hovinen

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7472


Birthyear: 1988-03-16
Birthplace: Helsinki, FIN
Nation: Finland
Position: G
Shoots: L
Height: 198 cm
Weight: 101 kg
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Fred Herbert lör 27 dec 2014, 19:59

Lär täcka av mycket av målet.....hoppas han funkar för oss!

Välkommen Niko!

Fred Herbert

Antal inlägg : 204
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Fred Herbert lör 27 dec 2014, 20:03

Lär inte vara sämre än Vad Daniel Larsson varit, på elite prospects hävdar man dock en svaghet är att han släpper många returer...just det vi klagat på Larsson för...kanske kan han kompensera för det genom att i sin tur göra fantomräddningar på returskotten? Viktigast är att hålla pucken utanför nätmaskorna, hoppas han klarar det bra oavsett spelstil.

Fred Herbert

Antal inlägg : 204
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Jonken lör 27 dec 2014, 20:31

Ärligt & rakt ifrån hjärtat: Jag fattar verkligen inte den här värvningen alls i nuläget....

Hovinen är säkert en duktig målvakt; men iaf jag tycker att Lassi har gjort sig förtjänt av att LHF skulle satsa/lita på honom denna säsong.

Men; vaffan vet jag.... Sigalet & Binns = kanon bra. Men Hovinen = ?
Är någon av våra två målvakter vi redan har i truppen i hemlighet alvarligt skadad...?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Urken lör 27 dec 2014, 20:46

Jonken skrev:Ärligt & rakt ifrån hjärtat: Jag fattar verkligen inte den här värvningen alls i nuläget....

Hovinen är säkert en duktig målvakt; men iaf jag tycker att Lassi har gjort sig förtjänt av att LHF skulle satsa/lita på honom denna säsong.

Men; vaffan vet jag.... Sigalet & Binns = kanon bra. Men Hovinen = ?
Är någon av våra två målvakter vi redan har i truppen i hemlighet alvarligt skadad...?

Gör som oss andra: räkna bort Larsson så går ekvationen ihop Smile
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Norlin lör 27 dec 2014, 20:50

Välkommen Hovinen.
Skriver som i silly-tråden att jag hoppas för föreningens bästa att Larsson är på väg bort. 4 målvakter på kontrakt känns lite overkill.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av kokostrollet lör 27 dec 2014, 21:05

Dragskott baissar iaf inte direkt den här värvningen om man säger så.

http://dragskott.blogspot.se/2014/12/helt-ratt-av-lulea-att-spetsa-till.html
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Lars158 lör 27 dec 2014, 21:07

kokostrollet skrev:Dragskott baissar iaf inte direkt den här värvningen om man säger så.

http://dragskott.blogspot.se/2014/12/helt-ratt-av-lulea-att-spetsa-till.html

Tänkte just länka in den.

Citat:
Niko Hovinen - som överglänser såväl Joel Lassinantti och Daniel Larsson - är för närvarande en av SHL:s främsta målvakter och ger Luleå en helt annan konkurrenssituation

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Fred Herbert lör 27 dec 2014, 21:11

Lars158 skrev:
kokostrollet skrev:Dragskott baissar iaf inte direkt den här värvningen om man säger så.

http://dragskott.blogspot.se/2014/12/helt-ratt-av-lulea-att-spetsa-till.html

Tänkte just länka in den.

Citat:
Niko Hovinen - som överglänser såväl Joel Lassinantti och Daniel Larsson - är för närvarande en av SHL:s främsta målvakter och ger Luleå en helt annan konkurrenssituation

Återstår väll att se om det stämmer men ser ingen orsak panika över att vi har flera kontrakterade målvakter Luleå jobbar säkert för en lösning för Larsson (om dom inte redan har en eller om han är långtidsskadad eller deprimerad eller något sådant som tar tid läka Smile.

Fred Herbert

Antal inlägg : 204
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Slapshot lör 27 dec 2014, 21:13

Alla lag Daniel Larsson spelat i har väl också fått kvala? Typ.


Jaja hoppas på en ny Anders Nilsson i Hovinen. Välkommen Niko!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av stormvägen lör 27 dec 2014, 21:40

Fred Herbert skrev:
Lars158 skrev:
kokostrollet skrev:Dragskott baissar iaf inte direkt den här värvningen om man säger så.

http://dragskott.blogspot.se/2014/12/helt-ratt-av-lulea-att-spetsa-till.html

Tänkte just länka in den.

Citat:
Niko Hovinen - som överglänser såväl Joel Lassinantti och Daniel Larsson - är för närvarande en av SHL:s främsta målvakter och ger Luleå en helt annan konkurrenssituation

Återstår väll att se om det stämmer men ser ingen orsak panika över att vi har flera kontrakterade målvakter Luleå jobbar säkert för en lösning för Larsson (om dom inte redan har en eller om han är långtidsskadad eller deprimerad eller något sådant som tar tid läka Smile.

Larsson kan ta pappadagar. Egentligen två heltidsjobb, vakta kassen och vaka nätter .

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Rönken lör 27 dec 2014, 23:02

Jag undrar om man verkligen skeppar Larsson rakt av? Niko har spelat fem matcher denna säsongen efter en skada. Både Myllyniemi och Owuya har i närtid börjat lysande för att slakna helt efter några matcher. Men ja, undrar vad för tankar som rör sig hos Larsson.

Förhoppningsvis har man fått Niko rätt billigt, knappt spelat matcher. SHL må tappat i status men måste väl ändå anses vara bättre skyltfönster mot övriga Europa om man är i nyktert tillstånd.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av stormvägen lör 27 dec 2014, 23:11


stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av FruktHamster sön 28 dec 2014, 00:50

Det här måste varit en nära på gratisvärvning för att jag ska förstå mig på det hela.
Visst, Larsson har varit jävligt usel bitvis, men Lassi har varit dessto bättre. Jag fattar att man inte gärna vill sätta sin tillit till en så ung målvakt som Lassi, men nog fan finns det andra positioner man skulle behöva förstärka mer ändå.

Dock, ska sägas, om detta leder till att Larsson tar sitt pick och pack och försvinner från LHF, så är jag helt för värvningen. Snudd på oavsett prislapp
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Kato sön 28 dec 2014, 02:22

– När det är mellandagsrea så måste man vara aktiv, eller hur?, säger Luleås sportchef Lars "Osten" Bergström till Kuriren.

Låter som en värvning som är gjord för att tillfället kom. Tror inte det skadar med mer konkurrens. Med kapacitet för finska landslaget så kan det ju vara en chansning som faller väl ut.

Kato

Antal inlägg : 1413
Join date : 12-01-21
Ort : Götalaborg

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Pajala sön 28 dec 2014, 09:57

Tycker osten gör bra som agerar innan det är försent, Larsson har verkligen inte övertygat i målet, go osten go
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Old Brooklyn sön 28 dec 2014, 10:03

FruktHamster skrev:Det här måste varit en nära på gratisvärvning för att jag ska förstå mig på det hela.
Visst, Larsson har varit jävligt usel bitvis, men Lassi har varit dessto bättre. Jag fattar att man inte gärna vill sätta sin tillit till en så ung målvakt som Lassi, men nog fan finns det andra positioner man skulle behöva förstärka mer ändå.

Dock, ska sägas, om detta leder till att Larsson tar sitt pick och pack och försvinner från LHF, så är jag helt för värvningen. Snudd på oavsett prislapp
Hehe - jag tänkte faktiskt på dig när den möjligheten uppenbarade sig. "Om Larsson sticker så kommer ju hamstern att hoppa högt av glädje".

Sen skulle det inte förvåna mig om det faktiskt var en gratisvärvning. Killen var skadad, opererad och har endast stått fem matcher denna säsong. Kontraktet med Salzburg var ett korttidskontrakt som gick ut. Han verkar halvt desperat efter att få stå matcher.

Sen är ju frågan vad som är fel med Larsson (ja, förutom det uppenbara)? Hur är hans skada? Jag, för min del, delar din åsikt om att det bästa vore ifall vi skeppade honom från klubben. Var aldrig positiv till värvningen med tanke på hans bakgrund, och nu när han inte ens är duglig som puckstoppare - ja, han får gärna lämna oss.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Puckad sön 28 dec 2014, 18:24

I många matcher har vi inte haft bägge målvakterna tillgängliga.
Det är alldeles för stor risk att ha det på det sättet, så det känns helt rätt att fylla på.
Oavsett hur våra 1.a och 2.a målvakter spelat.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av FruktHamster ons 21 jan 2015, 21:14

http://www.nsd.se/sport/finske-malvaktsjatten-gor-debut-9023709.aspx

Verkar som att Hovinen för göra LHF-debut borta mot Frölunda i morgon. Lättare matcher kan man få. Gissningsvis kommer Luleå vara lite trötta efter urladdningen mot SkAIK. Kanske inte fysiskt, men mentalt.
Detta borde väl även göda på ryktet om att Larsson är på väg bort.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Snikne Ville ons 21 jan 2015, 23:07

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Snikne Ville tor 22 jan 2015, 08:36

Förhoppningsvis är de ute o cyklar. Men om de inte är det skulle det kunna vara orsaken till att Dannegate drar ut på tiden o att Lassi stått allt. Pappfigur, hmm...

http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/larsson-drar/?blog=4171576&entry=8087737
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av CKa tor 22 jan 2015, 09:13

Snikne Ville skrev:Förhoppningsvis är de ute o cyklar. Men om de inte är det skulle det kunna vara orsaken till att Dannegate drar ut på tiden o att Lassi stått allt. Pappfigur, hmm...

http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/larsson-drar/?blog=4171576&entry=8087737

Kolla vem som har skrivit inlägget och värdera sedan vad han har för hockeykunskaper egentligen.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av LulefanGBG tor 22 jan 2015, 16:52

Äsch... Hovinen visste såklart att han skulle lira i Luleå senare under säsongen så han hjälpte oss lite på vägen bara. Rolling Eyes

Beträffande hans kvalité så är det väl emellertid som bloggaren säger, upp till bevis! Men någon anledning måste det ju ha funnits till att Osten värvade Hovinen och ingen annan. Larsson har ju inte precis haft brottom bort så någon brådska lär det ju inte ha varit eller?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av pingu tor 22 jan 2015, 18:19

Undrar om det inte är Larsson som surar över speltiden iallafall.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av FruktHamster tor 22 jan 2015, 18:55

pingu skrev:Undrar om det inte är Larsson som surar över speltiden iallafall.

Bajsar björnen i skogen?
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av farre tor 22 jan 2015, 22:11

Var i Scandinavium idag med min son som är 10år och han påpekar flera gånger i första perioden hur fel Hovinen står i mål samt hur osäker han ser ut. Detta efter knappt en period.
Hur i H..... kan en tränartrio i elitserien (jag vägrar fortfarande det andra namnet på ligan) missa nåt så uppenbart under en månads tid som det tog 20min för en 10åring med knappt 2års erfarenhet av hockey att se?
Daniel ska ingenstans, Hovinen håller inte på den här nivån!
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Lajon tor 22 jan 2015, 22:52

Nä..... Det håller inte..... Nä
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Dentos tor 22 jan 2015, 22:53

Som sagt tidigare, så tycker jag att både Hovinens positionering och returkontroll är under all kritik samtidigt som det även känns som att han har en betongtröja som gör att han inte kan lyfta armarna. Nae, Ostens fingertoppskänsla kring målvaktsvärvningar har inte imponerat. Belissimo, Owuya, Larsson och nu Hovinen känns ju inte direkt som ett godkänt arbete. Jag hoppas jag har riktigt fel kring Hovinen, men just nu känns det som ett hopplöst fall. Man får väl glädjas åt att Lassinantti ser ut att kunna bli en av våra bästa genom tiderna om hans utveckling fortsätter på samma vis!
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 863
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Lajon tor 22 jan 2015, 23:00

Det måste finnas någon anledning som man inte går ut med varför man tar in en nya målvakt i detta skede.

Är Larsson skadad, eller konstaterad för dålig, eller på väg ut?

Eller värre ändå, spelar Lassi med en skada?
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Urken tor 22 jan 2015, 23:02

Lajon skrev:Det måste finnas någon anledning som man inte går ut med varför man tar in en nya målvakt i detta skede.

Är Larsson skadad, eller konstaterad för dålig, eller på väg ut?

Eller värre ändå, spelar Lassi med en skada?

Hehe.. Tänk om det sistnämnda vore sant. Hur bra hade han då inte varit skadefri? Smile
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 22 jan 2015, 23:49

Specialstuderade honom under andra perioden, då raset kom. Stod bakom honom, och kan bara konstatera att ingenting stämde. Returer på ALLT, och konsekvent åt fel håll. Stod galet. Kröp ihop. Såg nervös ut hela tiden, inte minst när spelet var långt borta. Och värst av allt, han såg puckrädd ut.

Nej, det här kändes inte det minsta bra. Jag tror inte att han egentligen är en dålig målvakt, men det finns inget utrymme att få igång honom. Möjligen om han får spela en period då och då, men det är den enda framtiden jag kan se för honom i år, om jag ser det lite optimistiskt. Frågan är, vågar man skeppa Larsson i det här läget?
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2847
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Hedanders fre 23 jan 2015, 00:00

Jag blev precis som ni övriga väldigt besviken på Hovinen. Spelar han såhär duger han inte ens som andramålis... Ska vi ta upp Ward som backup? Låna in nån från nån nåt annat allsvenskt lag?

Till saken hör ju att Larsson VILL lämna. Hur kul är det för en målvakt att först inte få stå för att en underdog är bättre när man själv haft problem med skador och dylikt. Sen när du börjar bli hel tar de in en till målvakt med ett suveränt CV! Knäckande, tror jag...

Men det tar inte slut där... När han vill lämna eller lånas ut till ett topplag i allsvenskan sätter laget, som du inte ens får matchtid i, stopp.

Efter den här matchen (plus Hovinens match i Salzburg) ser jag Larsson som en bättre målvakt... Men är Larsson villig, eller ens intresserad, av att stå mer i Lule?

Snälla Rautio, KOM HEM!!!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2074
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Micke80 fre 23 jan 2015, 05:37

Dentos skrev:Som sagt tidigare, så tycker jag att både Hovinens positionering och returkontroll är under all kritik samtidigt som det även känns som att han har en betongtröja som gör att han inte kan lyfta armarna. Nae, Ostens fingertoppskänsla kring målvaktsvärvningar har inte imponerat. Belissimo, Owuya, Larsson och nu Hovinen känns ju inte direkt som ett godkänt arbete. Jag hoppas jag har riktigt fel kring Hovinen, men just nu känns det som ett hopplöst fall. Man får väl glädjas åt att Lassinantti ser ut att kunna bli en av våra bästa genom tiderna om hans utveckling fortsätter på samma vis!

Nu vet jag ju i och för sig inte hur delaktig han var i dessa spelare men det finns ju de som visar på motsatsen också: Ward, Lassinanti, Rautio, JG och Nilsson.
Just målvakter brukar ju sportcheferna bolla rätt mycke med målvaktstränaren också. Hur målvaktstränaren ser på spelaren, spelstilen och vad som går att utveckla.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av icemask fre 23 jan 2015, 09:52

Men är ni på riktigt ????
I en match där ingen i laget kommer upp i någorlunda standard så här det helt och fullt Hovinens fel, men lägg av för helvete !
Man börjar ju undra om ni ens sett matchen eller har koll på situationerna ?
Jovisst önska hem Rautio men varför nöja sig med det, ta hem Nilsson och Gustafsson när ni ändå håller på så får asplöven nåt att ställa i kassen !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av JohanO fre 23 jan 2015, 10:13

Frågan är vilken den bästa lösningen är? Vi måste ha en till målvakt förutom Lassi, det är bara sunt förnuft. Nyopererad och omatchad mot ett formstarkt Frölunda känns inte som en bra måttstock på om man ska skeppa Hovinen eller ej och börja om hela cirkusen med att leta andramålvakt igen. Med det sagt så är det tydligt att Hovinen, i nuvarande form, inte är lämpad för SHL-nivån. Jovisst, han må ha haft slarvigt backspel runt sig men 4 insläppta mål på 13 skott är på tok för dåligt, dåliga backar eller ej. Jag tror dock att det bara kommer bli bättre och bättre ju mer han får spela från och med nu.

Då till nästa problem som jag var inne på i matchtråden mot Frölunda: Vi har ett par kommande matcher mot lag (nästa Färjestad) som vi slåss om poäng emot och där är det i min bok är tjänstefel att spela in en kall målvakt såhär sent in i grundserien. Bättre att spara Hovinen till matcher som Frölunda, HV och SAIK och få igång honom lagom till slutspel så vi har en habil andraspade till Lassi. Hade det funnits möjlighet hade det varit fint att sätta Hovinen på låns några matcher för att komma in i matchtempo.

Förra året fick vi även se vad som händer med Luleås trupp när man ställer en målvakt som backar inte har förtroende till, nämligen Belissimo.
Finns ju en risk att hamna där även med Hovinen och man bara tuggar på med honom nu som om inget har hänt.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Pajala fre 23 jan 2015, 10:14

Låt Hovinen stå mot FBK, vid förlust igen ska vi låta han stå återigen ?

Luleå ligger så risigt till så dom har inte råd att slösa bort poäng i nuläget.

Visst spelade backarna som skit men det är just i det läget en bra målvakt måste hålla tätt och göra matchavgörande räddningar.

Tror att tränarstaben trodde att Hovinen skulle göra en succé debut .... nu kliar dom sig på skallen och funderar om dom vågar fortsätta chansa en gång till.

Nä Hovinen såg allt än bra ut, han ser stel och allmänt orörlig ut, tror faktiskt han inte kommer att lyfta sig, om det är skadan som hämmar honom eller vad det än är ju svårt att förutsäga, hans kommentarer om han hade en dålig dag och att vi mötte ett bra lag känns som bortförklaringar .... en målvakt måste ge 100% varje gång oavsett motstånd.

vi får se vem som står på Lördag, blir han utbytt återigen så tror jag han definitivt får vänja sig att nöta bänk.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 23 jan 2015, 10:32

icemask skrev:Men är ni på riktigt ????
I en match där ingen i laget kommer upp i någorlunda standard så här det helt och fullt Hovinens fel, men lägg av för helvete !
Man börjar ju undra om ni ens sett matchen eller har koll på situationerna ?
Jovisst önska hem Rautio men varför nöja sig med det, ta hem Nilsson och Gustafsson när ni ändå håller på så får asplöven nåt att ställa i kassen !
Nej, allt var verkligen inte Hovinens fel. Jag såg, på mycket nära håll, hur illa spelet såg ut under långa stunder. Men åtminstone 2 eller 3 av målen bör han ta. Det går inte att komma ifrån.

Sen menar jag som sagt inte att han är en dålig målvakt. Han är skärt bra, när han är hel och matchtränad. Problemet är att det inte finns något utrymme för matchträning nu. Varje poäng är alldeles för betydelsefull. Jag tycker att det klokaste vore att låta honom spela en förstaperiod åt gången, till att börja med. Värma upp honom till matchform. Men jag betvivlar att han är i det skicket att han klarar av en hel match. Värm upp honom sakta men säkert så att han är redo om något händer Lassi till ett eventuellt slutspel.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2847
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av JoakimJ fre 23 jan 2015, 10:57

Jag intar också ett mellanläge, men mest för att det inte känns ok att såga någon efter 40 minuter. Man kan prata om mycket hitan och ditan, hur försvaret såg ut och så vidare. Men det är alltid väldigt svårt att förstå psykologin bakom allt det där när man inte själv är på isen. Hur målvakten får försvaret att agera och hur spelarna samarbetar med målvakt.

Hovinen var dålig. Riktigt dålig. Positionsspel, returkontroll, täckning av första stolpen. Men givetvis skulle backarna också gett honom mer hjälp för att han skulle få en chans att komma in i matchen. Vet inte om det är spelarna eller tränarna vi får skylla på här, men hade nog varit lämpligt att hjälpa till mer defensivt igår med att "boxa ut" motståndarna.

Nåja, risig match men nya tag. Han måste dock upp i hästen snabbt igen, annars kommer hjärnspöket.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 23 jan 2015, 11:40

JoakimJ skrev:Jag intar också ett mellanläge, men mest för att det inte känns ok att såga någon efter 40 minuter. Man kan prata om mycket hitan och ditan, hur försvaret såg ut och så vidare. Men det är alltid väldigt svårt att förstå psykologin bakom allt det där när man inte själv är på isen. Hur målvakten får försvaret att agera och hur spelarna samarbetar med målvakt.

Hovinen var dålig. Riktigt dålig. Positionsspel, returkontroll, täckning av första stolpen. Men givetvis skulle backarna också gett honom mer hjälp för att han skulle få en chans att komma in i matchen. Vet inte om det är spelarna eller tränarna vi får skylla på här, men hade nog varit lämpligt att hjälpa till mer defensivt igår med att "boxa ut" motståndarna.

Nåja, risig match men nya tag. Han måste dock upp i hästen snabbt igen, annars kommer hjärnspöket.
Ligger mycket i det. Men jag tror man från ledarhåll måste förklara för honom att det tyvärr märks att han varit skadad och inte har matchtempot i kroppen, och att han därför måste matchas in sakta, kanske en period i taget. Det lär även han själv instämma med, tror det är vägen att gå.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2847
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av LulefanGBG fre 23 jan 2015, 16:05

icemask skrev:Men är ni på riktigt ????
I en match där ingen i laget kommer upp i någorlunda standard så här det helt och fullt Hovinens fel, men lägg av för helvete !
Man börjar ju undra om ni ens sett matchen eller har koll på situationerna ?
Jovisst önska hem Rautio men varför nöja sig med det, ta hem Nilsson och Gustafsson när ni ändå håller på så får asplöven nåt att ställa i kassen !
Det var inte bara hans fel att vi förlorade. Inte heller bara hans fel att han släppte in de puckar han gjorde, men ett par var absolut delvis hans fel för det såg inte stabilt ut någonstans. Inte heller på ett par av de puckar han faktiskt räddade. En match är såklart bara en match och man måste ju ge honom chansen, (Nej tränarna måste inte), men som åskådare får man ju ge honom några matcher innan man gör en bedömning. Detta kan lika gärna ha varit hans skitmatch för säsongen och han är superbra i kommande matcher, men det såg onekligen inte bra ut och min spontana reaktion i period två då de började trilla in puckar var; "Nej! Inte en ny Bellissimo!"

Jag hade då även matcherna mot honom när han spelade i Salzburg i färskt minne. Såg inte de matcherna i realtid men såg ju lite highlights och har läst en del. Verkar som han bjöd på en del mål i de matcherna också.

Nej, Lassi är och förblir solklar etta.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av pingu fre 23 jan 2015, 17:38

Tycker helt klart vi ska prova Ward en match istället om nu Lassi behöver vila, jag satsar på att han inte gör det sämre.

Hovinen är som många redan varit inne på inte i form av flera anledningar men vi är inte i ett sånt tabelläge där vi kan ta lite förluster för att matcha in honom och vem vet hur lång tid det tar?

Nä låt Lassi stå så länge han känner för det nu för varje poäng framöver är jätteviktig.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Redbear tis 27 jan 2015, 13:26

Hovinen till Malmö enligt MrMadhawk.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Snikne Ville tis 27 jan 2015, 13:31

Redbear skrev:Hovinen till Malmö enligt MrMadhawk.
Bra.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Lars158 tis 27 jan 2015, 13:31

Redbear skrev:Hovinen till Malmö enligt MrMadhawk.

Se där.
Var ju tydligt igår på LHF live att en MV skulle bort. Men jag trodde det skulle bli Larsson.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Pajala tis 27 jan 2015, 13:47

skumt ... ? först in med med Hovinen och efter 1 match så blir han skeppad, vad pysslar Osten med ? Cheeses Christ Twisted Evil
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Lars158 tis 27 jan 2015, 13:49

Pajala skrev:skumt ...  ? först in med med Hovinen och efter 1 match så blir han skeppad, vad pysslar Osten med ? Cheeses Christ Twisted Evil

Jo känns lite märkligt. Hur såg tanken ut när man värva in Hovinen?

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Pajala tis 27 jan 2015, 13:52

Lars158 skrev:
Pajala skrev:skumt ...  ? först in med med Hovinen och efter 1 match så blir han skeppad, vad pysslar Osten med ? Cheeses Christ Twisted Evil

Jo känns lite märkligt. Hur såg tanken ut när man värva in Hovinen?

Tror inte ens Osten visste det själv pig

men alla som har sett honom på träningar och den enda match han fick spela säger att han är otroligt orörlig och långsam, kan vara att skadan ännu hämmar honom ... tror Malmö också värvar honom till nästa säsong, kanske Luleå också hade dom planerna, själv trodde jag till 100% att Larsson skulle få gå.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av tibet tis 27 jan 2015, 13:56

Synd att det inte gick bättre än det gick för Hovinen. Vi behövde en till målvakt mest som backup under en tidsbegränsad period och det fick vi. Förmodligen till en billig peng. Larsson får bita ihop någon månad till och kämpa på.
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av LulefanGBG tis 27 jan 2015, 14:06

Vågar man drömma lite och tänka som så att Osten satt i en knivig sits där man dels var osäker på Larssons status, (både skademässigt och kvalitétsmässigt), och saknade klara besked från en Larsson som inte visste om han ville lämna redan under pågående säsong, eller vänta tills nästa säsong. Därför värvade man Hovinen som en liten akutlösning utifall att Larsson skulle få för sig att dra redan mitt under pågående säsong, samt som en backup-plan tills man lyckats säkra upp Lassi eller en annan målvakt inför kommande säsong.

Tänk om man nu förlängt med Lassi och lyckats locka hem Anders Nilsson till nästa säsong, samtidigt som Larsson deklarerat att han stannar säsongen ut som backup till Lassi då inga bättre bud inkomit, men han lämnar efter säsongen. Därför skeppar man Hovinen igen?

Såklart bara spekulationer men lite får man väl önska eller?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Pajala tis 27 jan 2015, 14:17

LulefanGBG skrev:Vågar man drömma lite och tänka som så att Osten satt i en knivig sits där man dels var osäker på Larssons status, (både skademässigt och kvalitétsmässigt), och saknade klara besked från en Larsson som inte visste om han ville lämna redan under pågående säsong, eller vänta tills nästa säsong. Därför värvade man Hovinen som en liten akutlösning utifall att Larsson skulle få för sig att dra redan mitt under pågående säsong, samt som en backup-plan tills man lyckats säkra upp Lassi eller en annan målvakt inför kommande säsong.

Tänk om man nu förlängt med Lassi och lyckats locka hem Anders Nilsson till nästa säsong, samtidigt som Larsson deklarerat att han stannar säsongen ut som backup till Lassi då inga bättre bud inkomit, men han lämnar efter säsongen. Därför skeppar man Hovinen igen?

Såklart bara spekulationer men lite får man väl önska eller?

tror osten har börjat köra aktiemarknadsstilen, köp billigt och sälj dyrt .. nästan som en bilskojare bounce
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Niko Hovinen Empty Sv: Niko Hovinen

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet