Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

+79
Kagen
MrScout
håkke
Puckad
Zambonin
LuleåWinston
Lasse Proppmätt
knutten
stormvägen
Luleåfan
NilsOskar
MickkeJ
Old Brooklyn
BodenSwe
Pickadoll
Mickeee
Dalle
Hedanders
JoakimJ
icemask
Lajon
Trötto
Sportchefen #2
miker
LubosC
Ivanhoe
Davidoff
DonP
Beast.
farre
Salle
LulefanGBG
Myrman
CKa
Rönken
Snikne Ville
hokkzorz
Ingemar
Donten_
mango
Bamsefar
Redbear
Sundance Kid
Donowitz
Lars158
Mange
Jagr
Micke L
Slapshot
Rocksolid
kokostrollet
FruktHamster
Purre
KaptenBlodskelett
MiCCe
makkanmakkan
Fred Herbert
Rikky
Norlin
NallePhu
Högljudd
Jonken
Hentos_Bror
#96
Antwon
Mr Bister
Tigerman
MRGHOST
nummer 17
Pajala
pingu
Tony Moore
Urken
Sir Prozac
Dentos
Hellcop
Lulefan
Micke80
Admin
83 posters

Sida 21 av 21 Föregående  1 ... 12 ... 19, 20, 21

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 09 jan 2015, 12:40

makkanmakkan skrev:Det är nog så att är man i den åldern som Pesonen och håller den nivån som han visade igår, då är det tyvärr bara pengarna som är avgörande.

Men om det stämmer att det är så att Luleå hörde av sig sent, då är det dåligt. fel läge att ha "is i magen".
Grattis SAIK!

Men nu är det en Center vi ska ha och som någon nämnde tidigare som verkar det som att Zach Boychuk kan vara ute på marknaden.

Vad tror ni om honom?
Kunde vara något. 74 poäng på 69 matcher i AHL förra året. Men -7 ändå. Hade -10 i AHL 11/12, trots god poängproduktion. I övrigt ser det helt ok ut. Han kan ju ha spelat bredvid nötter. Har ingen direkt koll på AHL.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av LulefanGBG fre 09 jan 2015, 13:21

Oavsett om det är en Center eller en kantspelare så är det ju först och främst en målskytt vi behöver. Både i PP och kanske framförallt i spel 5 mot 5.

Självklart är ju en Center att föredra, men om det inte finns då? Skall vi inte hugga på en målskytt av klass om en sådan mot förmodan dyker upp bara för att han inte är Center?

MrMadhawk spekulerade nyligen om att några finska bottenlag kan komma att släppa spelare snart, (deras liga är väl stängd så de riskerar ju inte att åka ur eller?). Bl.a. Ryan Lasch.

Tror hans spelstil skulle passa rätt bra i Luleå och han är ju en naturlig målskytt. Såklar ingen Pesonen eller Leino men ändå en rätt bra spelare som sagt.

"A fairly small winger and hard worker. A quick skater with sharp movement. Has a very good shot and does well in playmaking. Useful as an offensive player, especially as a finisher. Sometimes criticized of embellishment when drawing penalties." -Från eliteprospects. Stora spelare saknar vi ju knappast så hans storlek är ju inget problem. Snabb på rören och bra skott och kan dessutom agera playmaker. Bra i PP vill jag minnas.

36 poäng varav 20 mål i Lakers senast. Gjort hyfsat med poäng alla säsongen i Liiga och SHL. Snittar nästan 1 poäng/match i årets SM -Liga trots att han alltså spelar i bottenlaget TPS.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av Ingemar fre 09 jan 2015, 13:37

Finns väl forwards som säkert skulle höja kompetensen i Luleå som lag. Behövs en spelare som kan styra ett PP och samtidigt är ett hot i sig.
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av hokkzorz fre 09 jan 2015, 14:02

Ingemar skrev:Finns väl forwards som säkert skulle höja kompetensen i Luleå som lag. Behövs en spelare som kan styra ett PP och samtidigt är ett hot i sig.

Olle var väl aldrig nått direkt hot i PP, iaf som avslutare. Visst jag tror att en bra speluppläggare kan/kommer hjälpa vårat PP, men samtidigt så är det 4 andra spelare på isen oxo. Spelar ingen roll om vi skulle ha skuggan i gammal god form i laget om ingen tar åkningarna till dom fria ytorna utan bara står som statyer och väntar på pass.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av LulefanGBG fre 09 jan 2015, 14:14

Får hoppas att Zaar hittar målformen nu igen, samt att Wallmark kan växla upp lite. behövs ju förstärkning rent offensivt ändå, men nu ser jag med betydligt större tillförsikt på framtiden. ABbott-kedjan fungerar bra med Sylvegård i fem mot fem och vårt försvar ser jäkligt stabilt ut. Med Jaros och Jonsson med igen så kan det nog bli riktigt bra.

Då borde Kukan få betydligt mindre istid. Han inledde säsongen väldigt bra men har inte följt upp det under resten av säsongen tycker jag. Stor potential men lite för mycket slarv emellanåt. Samtidigt borde inte Hjelm få någon speltid alls med alla backar tillgängliga.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av Rönken fre 09 jan 2015, 14:16

Jag var inte fullt så imponerad av Ryan Lasch i slutspelet vad jag minns. Tyckte han försvann lite när det blev tätare och hårdare. 19 serie-matcher kvar i detta nu, 18 eller mindre när ev. nyförvärv dyker upp. Bör väl tänka på att det är i slutspelet det gäller?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av LulefanGBG fre 09 jan 2015, 14:18

En annan detalj som fungerat väldigt bra mot slutet är faktiskt boxplay. Ryckt upp oss rejält där.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 09 jan 2015, 15:47

Norran skriver att Lehtonen är på väg till Örebro, så hit kommer han nog inte. http://norran.se/hockeybloggen/lehtonen-till-orebro-331784
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av Ingemar fre 09 jan 2015, 16:24

hokkzorz skrev:
Ingemar skrev:Finns väl forwards som säkert skulle höja kompetensen i Luleå som lag. Behövs en spelare som kan styra ett PP och samtidigt är ett hot i sig.

Olle var väl aldrig nått direkt hot i PP, iaf som avslutare. Visst jag tror att en bra speluppläggare kan/kommer hjälpa vårat PP, men samtidigt så är det 4 andra spelare på isen oxo. Spelar ingen roll om vi skulle ha skuggan i gammal god form i laget om ingen tar åkningarna till dom fria ytorna utan bara står som statyer och väntar på pass.
Där har du en poäng. Kanske dom rör sig mer om de vet att de kan få den där passningen? Nä skillnad på Olle och Klasen där. Såg nånstans att Ekarv och Walle ska styra varsitt PP imorrn. Rätt tänkt men inga gamla garvade lirare direkt. Vi får se om det håller över tid. Känns fortfarande som att det är en speluppläggare som är prio ett.
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av miker fre 09 jan 2015, 17:32

Mikko Lehtonen är klar för Örebro. Hade gärna sett Lehtonen i Luleå. Överträffar dom flesta av Luleås forwards.

Vilken lyx av Örebro! Har gjort en jättebra säsong och ligger bra till i tabellen. Bara 2 p från en 3e plats. Har redan många klasspelare i laget. Kan ändå kosta på sig att värva offensiv spets.

Var får Örebro pengarna ifrån egentligen?

miker

Antal inlägg : 92
Join date : 14-12-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av Slapshot fre 09 jan 2015, 18:23

Osten var alltså för sent ute angående Pesonen. Nu tycker jag väl ändå inte att Luleå skulle satsa sina sista slantar på ytterligare en finne som dessutom börjar bli gammal. Även om han verkar vara vad Luleå hade behövt i dagsläget. Men det finns nog säkert bättre spelare som kan bli lediga snart där borta i Ryssland...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av LulefanGBG fre 09 jan 2015, 18:28

Lehtonen är ju ett naman som vi vet har en hög högstanivå och förmodligen bland de bättre namnen man kan få just nu, men frågan är om det är en av de bästa spelarna att värva? Jag hade inte blivit sne om vi värvade honom precis. Då hade jag tänk; "Fan det har kan nog bli bra ändå. Med mycket PP och mycket istid så kan han nog komma igång hos oss", fast inte heller en spelare som jag blir lika sne över att missa som Pesonen.

Nu blir det mer som att det skall bli spännande att se om han kommer igång i Örebro eller inte. Det är ju inte ett av de lagen som hotar oss mest i nuläget ändå.

Ryan Lasch däremot, skulle han bli tillgänglig (Nej jag har absolut inga uppgifter på att han kommer att bli det-men enligt Madhawk är det inte ovanligt att finska bottenlag släpper spelare ), så skulle jag bli grymt besviken om vi inte är med och hugger på honom och han hamnar hos en av våra seriekonkurrenter istället. Lasch känns hetare. Gör poäng varje säsong och presterar i alla lag.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av Bamsefar fre 09 jan 2015, 18:28

Slapshot skrev:Osten var alltså för sent ute angående Pesonen. Nu tycker jag väl ändå inte att Luleå skulle satsa sina sista slantar på ytterligare en finne som dessutom börjar bli gammal. Även om han verkar vara vad Luleå hade behövt i dagsläget. Men det finns nog säkert bättre spelare som kan bli lediga snart där borta i Ryssland...

Det där vet du inget om, och artikeln i Kuriren visar nog att det för Pesonen handlade om störst plånbok, och där har vi inget att hämta.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av Slapshot fre 09 jan 2015, 18:33

Bamsefar skrev:
Slapshot skrev:Osten var alltså för sent ute angående Pesonen. Nu tycker jag väl ändå inte att Luleå skulle satsa sina sista slantar på ytterligare en finne som dessutom börjar bli gammal. Även om han verkar vara vad Luleå hade behövt i dagsläget. Men det finns nog säkert bättre spelare som kan bli lediga snart där borta i Ryssland...

Det där vet du inget om, och artikeln i Kuriren visar nog att det för Pesonen handlade om störst plånbok, och där har vi inget att hämta.


Nej det vet jag inte. Lika lite som du vet att det var pengarna som styrde. Det vet bara Janne Pesonen själv till 100%

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av Sir Prozac fre 09 jan 2015, 18:36

Bamsefar skrev:
Slapshot skrev:Osten var alltså för sent ute angående Pesonen. Nu tycker jag väl ändå inte att Luleå skulle satsa sina sista slantar på ytterligare en finne som dessutom börjar bli gammal. Även om han verkar vara vad Luleå hade behövt i dagsläget. Men det finns nog säkert bättre spelare som kan bli lediga snart där borta i Ryssland...

Det där vet du inget om, och artikeln i Kuriren visar nog att det för Pesonen handlade om störst plånbok, och där har vi inget att hämta.

Vi har ju Nalles hemliga miljoner juh...

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av Mr Bister fre 09 jan 2015, 21:56

Man undrar ju var de hemliga löftena tog vägen

Mr Bister

Antal inlägg : 1416
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av #96 fre 09 jan 2015, 21:59

Mr Bister skrev:Man undrar ju var de hemliga löftena tog vägen

Var bara bullshit...Nalle vet mycket om Luleå men lite stämmer Laughing
#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av Lasse Proppmätt fre 09 jan 2015, 21:59

Urken skrev:

Stämmer det kan jag tycka att det är ganska illa. Inte själva grejen med att vi inte värvade honom, för det kan bero på många faktorer. Men att vi var "för sent ute". Det är tamejfan för dåligt om så är fallet.


Vad tror du har sagts EGENTLIGEN?
Alla vet ju att s.k journalister (jag räknar inte sportjournalister som riktiga journalister) och då speciellt kvinnor skriver ungefär 3% (ok var taskig där säg 10-15%) av vad som sagts egentligen och då har dom procenten dessutom blivit vridna på så¨sätt att det ska bli ett "scoop"

Enda gången man kan vara säker är på en live intervju kommer intervjun efteråt kan man klippa redigera mm så det blir till någons fördel.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av Lasse Proppmätt fre 09 jan 2015, 22:01

KaptenBlodskelett skrev:Norran skriver att Lehtonen är på väg till Örebro, så hit kommer han nog inte. http://norran.se/hockeybloggen/lehtonen-till-orebro-331784

Det är bekräftat på texttv också dom brukar inte gå ut med rykten

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av Rikky fre 09 jan 2015, 22:09

Slapshot skrev:
Bamsefar skrev:
Slapshot skrev:Osten var alltså för sent ute angående Pesonen. Nu tycker jag väl ändå inte att Luleå skulle satsa sina sista slantar på ytterligare en finne som dessutom börjar bli gammal. Även om han verkar vara vad Luleå hade behövt i dagsläget. Men det finns nog säkert bättre spelare som kan bli lediga snart där borta i Ryssland...

Det där vet du inget om, och artikeln i Kuriren visar nog att det för Pesonen handlade om störst plånbok, och där har vi inget att hämta.


Nej det vet jag inte. Lika lite som du vet att det var pengarna som styrde. Det vet bara Janne Pesonen själv till 100%
Vi vet inte men om man är någorlunda medveten om hur hockeyproffs prioriterar så är det pengarna som styr i 99% av fallen. Okej, Skellefteå är ett topplag med spel i CHL vilket lockar men det avgörande var nog ett bud som han visste var så bra som det kunde bli när det gäller cash. Luleå hade således inte en chans med våra relativt fattiga sponsorer, kanske vår hemliga välgörare inte hann med där eller..?
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av Morifade lör 10 jan 2015, 13:51

Är det nån som kan kopiera in den artikeln i låst media tråden? skulle vilja läsa den

http://www.kuriren.nu/sport/pesonen-lulea-horde-av-sig-for-sent-8062628.aspx

Morifade

Antal inlägg : 14
Join date : 13-03-26
Ort : Piteå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av Calle lör 10 jan 2015, 14:26

Morifade skrev:Är det nån som kan kopiera in den artikeln i låst media tråden? skulle vilja läsa den

http://www.kuriren.nu/sport/pesonen-lulea-horde-av-sig-for-sent-8062628.aspx

ISHOCKEY/SKELLEFTEÅ Skellefteå vann dragkampen om Janne Pesonen framför näsan på Luleå Hockey. Finländaren tackade för visat intresse genom att göra två mål mot norrbottningarna.

Skellefteå hade mer pengar i plånboken och snuvade Luleå på Janne Pesonens namnteckning. Torsdagens derby blev finländarens hemmapremiär och publiken i Skellefteå Kraft Arena fick se sin nya stjärna briljera direkt.

Efter en mållös första period gav han Skellefteå ledningen sex minuter in i mittenrundan. Janne Sandström gav bort pucken i egen zon till Patrick Zackrisson som i sin tur spelade fram Pesonen i slottet.

Tre minuter senare var Pesonen framme i gen.

32-åringen, som värvades från KHL-laget Ak Bars Kazan, utökade ledningen i powerplay. Joel Lassinantti lämnade en retur och det var kamp om pucken framför honom. Luleåspelarna försökte få bort den men det slutade med att Pesonen blev fri i slottet och gjorde 2–0.

– Vi gör lite för många misstag för att vi ska vinna, bland annat gör jag ett där i första. Jag tappar pucken och så gör det mål på det. Han (Pesonen) är på rätt ställe på båda målen han gör, det kan man lugnt säga. Det är en erkänt bra spelare, säger Janne Sandström.

Men i tredje perioden kom Luleå ut som ett nytt lag.

I den andra minuten avslutade Janne Sandström från backposition och Lennart Petrell styrde in 2–1 bakom Markus Svensson. Tre minuter senare hittade Daniel Zaar luckan vid första krysset från en snäv vinkel vilket resulterade i 2–2.

Svenska mästarna såg darriga ut men lyckades trots raset återta ledningen. Klockan stod på 13.37 då Adam Pettersson gjorde 3–2 bakom Lassinantti.

Skellefteå fastställde sedan slutresultatet till 4–2 i öppen kasse.

– Det är som att vi börjar spela hockey i tredje. Vi får för långa byte i andra som gör att vi är tillbakatryckta och åker och skvätter lite väl mycket, säger Sandström.

Pesonen berättar om matchen och Luleås intresse:

– Det var en tuff match med bra karaktär, säger han.

Luleå var med och slogs om din namnteckning, vad säger du om det?

– Luleå hörde av sig för sent. Jag diskuterade med Skellefteå då och hade hört många bra saker om klubben. Jag spelade med Oscar Möller i Kazan förut och han berättade bra saker som visade sig vara sanna. Jag är glad över att vara här. De jobbar hårt här varje dag och det var det jag letade efter.

Vad säger du om Luleå?

– Det har ett starkt lag. Jag vet några finländare som har spelat med klubben och de har sagt bra saker.

Calle

Antal inlägg : 111
Join date : 14-03-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av MickkeJ lör 10 jan 2015, 14:46

Låter ju bättre än att "SkAIK bjöd över Växjö och Luleå".
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av Bamsefar lör 10 jan 2015, 14:48

MickkeJ skrev:Låter ju bättre än att "SkAIK bjöd över Växjö och Luleå".

Nåja, det var väl precis det dom gjorde.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av Morifade lör 10 jan 2015, 15:09

Tack Calle, klart Saik bjöd duktigt med pengar men det känns så klart lite surt om Osten var sent ute och Saik har han på 2 år, han var grymt kylig på deras 0-2 mål.

Morifade

Antal inlägg : 14
Join date : 13-03-26
Ort : Piteå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av Micke L lör 10 jan 2015, 15:54

Frölunda jagar Harju!

Micke L

Antal inlägg : 60
Join date : 12-04-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av miker lör 10 jan 2015, 15:57

Micke L skrev:Frölunda jagar Harju!
Luleå skulle behöva en målskytt som Johan Harju. Knyt upp Harju på ett flerårskontrakt. Det är såna spelare som Luleå måste satsa på.

miker

Antal inlägg : 92
Join date : 14-12-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av Mr Bister lör 10 jan 2015, 15:59

Självklart skulle vi värva Harju, är säkert inte så dyr att vi även skulle kunna värva 1:e centern också

Mr Bister

Antal inlägg : 1416
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av miker lör 10 jan 2015, 16:01

Mr Bister skrev:Självklart skulle vi värva Harju, är säkert inte så dyr att vi även skulle kunna värva 1:e centern också
Så är det nog.

En annan fördel med Johan Harju är att ett flerårskontrakt med honom i Luleå innebär att chansen att vi får hem Linus Omark troligen ökar.

miker

Antal inlägg : 92
Join date : 14-12-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av Hellcop lör 10 jan 2015, 16:06

Frölunda jagade även Omark, av samma Rönnbergska anledning. Tror Johan väljer Luleå om tillfälle ges.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 588
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av pingu lör 10 jan 2015, 17:34

Frölunda får gärna ta Harju.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av Pajala lör 10 jan 2015, 17:52

fan vad folk glömmer fort, en slö och oinspirerad Harju som inte duger i ett Luleå hockey som forecheckade hårt förut .... nu verkar han duga, fast det är klart om man inte vill satsa högre än plats 9 i tabellen så why not ? bara han är billig.

Harju kan göra mål och har näsa för det, men han är otroligt slö och långsam, sen att han inte kan tackla eller använda sin stora kropp är också förvånande.

Fast med omark så skulle det vara andra bullar, omark kan smörpassa honom och han kan bara stå still och trycka in pucken.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18142
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av Slapshot lör 10 jan 2015, 18:10

Nej inte Harju! Luleå måste ha högre ambitioner än så annars tar vi aldrig oss upp ur träsket!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av pingu lör 10 jan 2015, 18:19

Pajala skrev:fan vad folk glömmer fort, en slö och oinspirerad Harju som inte duger i ett Luleå hockey som forecheckade hårt förut .... nu verkar han duga, fast det är klart om man inte vill satsa högre än plats 9 i tabellen så why not ? bara han är billig.

Harju kan göra mål och har näsa för det, men han är otroligt slö och långsam, sen att han inte kan tackla eller använda sin stora kropp är också förvånande.

Fast med omark så skulle det vara andra bullar, omark kan smörpassa honom och han kan bara stå still och trycka in pucken.

Håller med! Konstigt att vilja ha tillbaka honom efter sitt energilösa spel.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av Mr Bister lör 10 jan 2015, 18:32

Ni vill alltså ha flera centrar som agerar yttrar, då är det inte konstigt att vi är där vi är i tabellen.
En center som wing då blir det som vi redan har, en massa jobbande spelare som inte kan göra mål.

Mr Bister

Antal inlägg : 1416
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av LulefanGBG lör 10 jan 2015, 18:49

Jag är böjd att hålla med Bister, om jag förstår dig rätt. Det är först och främst en målskytt vi behöver oavsett position. Inte nödvändigtvis en Center vilket vi har ett överflöd av. Vi saknar målskyttar oavsett postition. Ser gärna en etablerad målskytt oavsett postiion. Är han Center är det ett plus men gör han bara mål spelar det inte så stor roll, då kan han lika gärna vara vinge.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av Slapshot lör 10 jan 2015, 18:50

LulefanGBG skrev:Jag är böjd att hålla med Bister, om jag förstår dig rätt. Det är först och främst en målskytt vi behöver oavsett position. Inte nödvändigtvis en Center vilket vi har ett överflöd av. Vi saknar målskyttar oavsett postition. Ser gärna en etablerad målskytt oavsett postiion. Är han Center är det ett plus men gör han bara mål spelar det inte så stor roll, då kan han lika gärna vara vinge.



Jag applåderar. Håller med till fullo.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av Admin lör 10 jan 2015, 18:53

Då denna tråd nu är full fortsätter vi diskussionen här:

https://www.luleahockeyforum.com/t833-silly-season-och-namedropping-2014-2015-del-5
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 21 av 21 Föregående  1 ... 12 ... 19, 20, 21

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet