Stephen Dixon

+37
Beast.
Lasse Proppmätt
Mr Bister
mango
Sir Prozac
Bamsefar
Rikky
Urken
icemask
NallePhu
Ingemar
FruktHamster
tibet
Chris Hendrix
Lulefan
Respected Gentleman
JoakimJ
Dentos
Kagen
Sundance Kid
Snikne Ville
pingu
Helge
rumpztr
Redbear
Ivanhoe
Kato
Rönken
UnSaccoDiSoldi
Slapshot
LulefanGBG
Hellcop
Micke80
Tigerman
Pajala
Old Brooklyn
Norlin
41 posters

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Micke80 mån 06 okt 2014, 05:09

Han är ju inte med och kör alla övningar på isträningarna så nog är det nått som är fel. Hade han varit hel men inte i rätt fysiskt skick hade han ju fått tokköra på is och vara med i allt.
När det kommer till hans skada så snackade han ju om att handen funkar rätt bra tills han ska skjuta eller slå hårda passningar.
Det låter i mina ögon som att någon av senorna fått sig en smäll och har han ett blåmärke i handen så kan man ju ha en blödning som ligger och trycker. Sen vet nog klubben exakt vad det är för skada då man varit tydlig med att det inte är nått allvarligt men att man tar det dag för dag. Oftast när det är dag för dag så handlar det om hur smärttålig spelaren är och när de kan hantera puck och klubba nog bra för att bidra och inte vara en belastning.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Old Brooklyn mån 06 okt 2014, 09:14

Cynisk som man är så tänker jag att denna skada i så fall kommer rätt lägligt. Han var dålig innan och nu kan han fokusera på flåset. Hoppas verkligen de kör stenhårt med honom för tillfället.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Lulefan mån 06 okt 2014, 17:51

Jag började verkligen misstänka att han inte var med och att de skyllde på "skada" för att han var på väg bort. Men så verkar inte vara fallet alltså? Hade verkligen inte gråtit om man skeppat Dixon och tagit in en riktigt grym center.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av LulefanGBG mån 06 okt 2014, 18:25

MIn högsta önskan ang Dixon är ju att han tillfrisknar och kommer upp i tempo snabbt och visar sig vara den där grymma centern.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Rönken mån 06 okt 2014, 18:30

LulefanGBG skrev:MIn högsta önskan ang Dixon är ju att han tillfrisknar och kommer upp i tempo snabbt och visar sig vara den där grymma centern.

Ja det är väl min 'dröm' det med. Under försäsongen tyckte jag man såg att han kan dra iväg smarta pass och läsa av spelet bra, bara antog att han skulle komma igång tempomässigt. Återstår att se hur det blir, lite orolig har jag hunnit bli faktiskt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Snikne Ville mån 06 okt 2014, 18:52

Tvivlar inte på skillsen, frågan är om huvud och lungor räcker till. Lungorna verkar man iaf uppdatera till en ny version nu. Blir intressant fortsättning.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av LulefanGBG mån 06 okt 2014, 19:30

Gillade som sagt Dixon skarpt när han lirade i Brynäs och håller med om att han såg hyfsad ut på försäsongen. Inget jättetempo men han är inte direkt den typen heller.

Mer en Olausson typ om ni frågar min bild av honom. Tror fortfarande att han kommer att visa sig viktig senare i vinter. Så länge laget vinner och ligger topp 4 kan man ju ha lite mer tålamod med en enskild spelare som inte producerar också.

Vad det lider så kommer vi nog att få se Dixons smörpass i vinter. Han har mängder med rutin också. Viktigt framåt vårkanten.

Mycket handlar ju också om att hitta en miljö i kedjan där han trivs och där hans kvalitéer utnyttjas på rätt sätt.

Helt klart skall han styra ett PP när handlederna är friska. Vem han sedan spelar med i kedjan tvistar vi ju fram och tillbaka.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av pingu mån 06 okt 2014, 20:50

LulefanGBG skrev:Gillade som sagt Dixon skarpt när han lirade i Brynäs och håller med om att han såg hyfsad ut på försäsongen. Inget jättetempo men han är inte direkt den typen heller.

Mer en Olausson typ om ni frågar min bild av honom. Tror fortfarande att han kommer att visa sig viktig senare i vinter. Så länge laget vinner och ligger topp 4 kan man ju ha lite mer tålamod med en enskild spelare som inte producerar också.

Vad det lider så kommer vi nog att få se Dixons smörpass i vinter. Han har mängder med rutin också. Viktigt framåt vårkanten.

Mycket handlar ju också om att hitta en miljö i kedjan där han trivs och där hans kvalitéer utnyttjas på rätt sätt.

Helt klart skall han styra ett PP när handlederna är friska. Vem han sedan spelar med i kedjan tvistar vi ju fram och tillbaka.

Bara det inte blir ännu en spelare som alla väntar på att han ska komma igång och tiden går sedan när säsongen är slut så sågar man spelaren. Bättre att ge han en chansen när han är "frisk" men är han fortfarande seeg och håller i pucken i evigheter så bort med han bums!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Old Brooklyn ons 08 okt 2014, 09:28

Från Aftonbladet och Hans Abrahamsson:

"Först mållös och sedan skadad.
Luleås stjärnförvärv Stephen Dixon, 29, har fått en tuff start i sin nya klubb.
– Klart det är upp till bevis, men vi tror stenhårt på honom, säger Luleås tränare Joakim Fagervall.
Stephen Dixon var en av Luleås tyngsta värvningar inför säsongen, men inledningen av SHL har inte blivit vad vare sig Dixon eller Luleå hade hoppats på.
Först bara en assistpoäng på de fyra första matcherna och sedan drabbades kanadensaren av en handledsskada.
– I sista matchen innan han fick smällen så började vi se hans spel. Då var han rivig och tung att möta. Precis det vi hade efterlyst lite grann tidigare, säger Joakim Fagervall.
Det har funnits synpunkter att Dixons fysiska status inte har varit den bästa. Något han även fick kritik för under sin sista säsong i Brynäs.
”Tränat väldigt hårt”
Fagervall kommentar det så här:
– Han såg inte dåligt tränad ut när han kom, men om vi säger så här: i dag är han i bättre skick än vad han var när han kom. Rent fysiskt har han kunnat jobba jättemycket under skadetiden. Han har tränat väldigt hårt de här veckorna.
Enligt Fagervall har Luleå tålamod med Dixon:
– Vi har inte ens diskuterat något annat ännu. Just nu är han dessutom lite under radarn eftersom han är skadad.
Är det upp till bevis för honom när han kommer tillbaka?
– Nja, det är det väl egentligen för alla i varenda match. Prestation är färskvara för mig – och i 55 omgångar är det upp till bevis. Det är det för spelarna och för mig som tränarna.
Det är fortfarande oklart när Stephan Dixon är tillbaka i spel igen:
– Jag pratade med läkarna i dag och vi får borta bort honom minst till på lördag i alla fall, säger Fagervall."

Låter bra, att han tränat hårt nu de här veckorna som han gått med handledsskadan. Om skadan bara läker ihop så kan det kanske visa sig att den var det bästa som kunde hända både för LHF och Stephen.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Snikne Ville ons 08 okt 2014, 10:29

Det blev alltså Aftontrasan som kunde lätta på förlåten litegrann. Blir en intressant comeback iaf!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Snikne Ville fre 10 okt 2014, 20:11

Vet inte om jag inbillar mig men är det inte lite mindre bebiskinder...?
http://www.luleahockey.se/artikel/58445/
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Old Brooklyn fre 10 okt 2014, 20:31

Ja, tycker det är lite mindre "Dick".
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Dentos fre 10 okt 2014, 23:43

Snikne Ville skrev:Vet inte om jag inbillar mig men är det inte lite mindre bebiskinder...?
http://www.luleahockey.se/artikel/58445/
Haha jag tänkte på precis samma sak! Hoppas han kommer tillbaka i storform!
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 863
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Rönken lör 11 okt 2014, 00:49

Snikne Ville skrev:Vet inte om jag inbillar mig men är det inte lite mindre bebiskinder...?
http://www.luleahockey.se/artikel/58445/

Forzar Snikne efter några kalla?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Snikne Ville tor 16 okt 2014, 11:10

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Respected Gentleman tor 16 okt 2014, 17:10


Kan nån vara snäll att låsa upp för en fattig stackares skull Smile?

Respected Gentleman

Antal inlägg : 322
Join date : 14-08-12

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Ingemar tor 16 okt 2014, 17:17

ligger i "låsta-tråden"
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Rönken tis 04 nov 2014, 13:56

2+1 lyder avstängningen av Tjock-Steffe för tacklingen mot Ulven.

https://twitter.com/LuleaHockey/status/529605612850909184

Vad gav man då i sign-on-bonus, är min spontana reaktion när jag ser bötern på 17 000 kronor som ger 130-150k/månaden i lön.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Redbear tis 04 nov 2014, 17:14

Hmm.. Avstängd en CHL-match, sen spela landslagsmatch och CHL-match för att sedan var avstängd mot HV igen.

Hur tänkte de där, eller tänkte de alls?
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av NallePhu tis 04 nov 2014, 17:30

Redbear skrev:Hmm..  Avstängd en CHL-match, sen spela landslagsmatch och CHL-match för att sedan var avstängd mot HV igen.

Hur tänkte de där, eller tänkte de alls?
Tombolan snurrade väl fram detta iom att det var en FBK spelare som drabbades....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av icemask tis 04 nov 2014, 17:44

Avstängningen gäller väl bara SHL ?
Annars är det inte rättvist mot andra lag som inte spelar CHL !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Pajala tis 04 nov 2014, 17:51

avstängd mot Salzburg idag och även mot hv71 nästa vecka, men får spela med kanada ändå och även returmatchen mot Salzburg ... skumt beslut
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av icemask tis 04 nov 2014, 17:55

Så om man spöar nån innan en CHL match så kan man få straffet då och kan spela nästa match i SHL ?
Låter inte genomtänkt !
Men det är bara att tacka för Luleås del !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av icemask tis 04 nov 2014, 18:01

Aha det är för att diciplinnämnden är skild från SHL och deras beslut gäller även internationella matcher, så då stämmer det jag skrev ovan !
Lite skevt och orättvist, ännu ett bevis för att SHL inte är så genomtänkta i allt !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Urken tis 04 nov 2014, 18:17

Det gör absolut ingenting. Han kan få sitta på bänken resten av säsongen, så vidare vi inte lyckas skeppa honom.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Rikky tis 04 nov 2014, 19:20

Pajala skrev:avstängd mot Salzburg idag och även mot hv71 nästa vecka, men får spela med kanada ändå och även returmatchen mot Salzburg ... skumt beslut
Väldigt skumt eftersom returmatchen mot Red bull spelas innan matchen mot HV71. Kan det där verkligen stämma?
Avstängd-Spelklar-Avstängd, på samma grej..
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Bamsefar ons 05 nov 2014, 22:59

Dixon avstängd, Jämtin friad, lotterinämnden rullar på...http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/hv71/article19808747.ab
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Snikne Ville ons 26 nov 2014, 15:28

Från NSD:

"Agenten bekräftar: Stjärnan kan vara på väg bort





LULEÅ/Ishockey Luleå Hockeys Stephen Dixon är ute i kylan och nu bekräftar stjärnans agent att han kan vara på väg bort. "Så kan det bli i slutändan", säger Juuso Pulliainen.





Luleå Hockeys kanadensare Stephen Dixon värvades inför den här säsongen som lagets förstacenter – en spelare som skulle bära laget.

Två månader in i säsongen har inget blivit som det var tänkt.

Dixon har varit skadad men inte heller levererat i paritet med den lön han har. På 15 matcher har det bara blivit fyra poäng (2+2).

För några dagar sedan valde Luleås sportchef Lars "Osten" Bergström för första gången att kritisera Dixon offentligt.

"Han har inte hittat rätt, inte kunnat bära laget och leverera", sa Bergström.

Nästa käftsmäll för Dixon kom i dag när han ställdes utanför laget i bortamatchen mot Örebro. – Stephen är inte vad vi vill ha just nu i driv och... Så det är också sportsligt, han är inte heller där fullt ut, säger Fagervall.

Den stora frågan är nu hur den 29-årige centerns framtid i Luleå Hockey ser ut. En som borde veta är hans agent Juuso Pulliainen.

Och han bekräftar för NSD att det kan bli aktuellt med ett klubbyte för Dixon.

– Om inte Luleå är nöjda med honom kan det bli så i slutändan, säger han.

Har du fått några sådana indikationer från Luleå?

– Nej, inte i dagsläget. Men allt kan hända i den här branschen. Det kan gå snabbt och jag är säker på att Luleå hör av sig till mig om något är på gång.

Hur ser du på Dixons säsong så här långt?

– Jag kan förstå om Luleå tycker att han ska prestera mer. Men laget har inte spelat bra på ett tag samtidigt som Stephen haft problem med skador. Det spelar också in,"
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Rönken ons 26 nov 2014, 15:36

Visst har han varit skadad, avstängd och laget som helhet har spelat knackigt för att uttrycka sig milt. Men Dixon är ju värvad för att bära upp en kedja samt ett powerplay. Så Dixon är ju en av spelarna som ska lyfta laget, håller ju inte att skylla på att övriga laget är dåliga.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Sir Prozac ons 26 nov 2014, 15:41

Men vilket lag skulle vilja ha han? Är antagligen inte speciellt het på marknaden just nu i förhållande till hans (förmodade) löneanspråk.

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Rönken ons 26 nov 2014, 15:43

Sir Prozac skrev:Men vilket lag skulle vilja ha han? Är antagligen inte speciellt het på marknaden just nu i förhållande till  hans (förmodade) löneanspråk.

Det är väl lite av problematiken, men han tjänar runt 130-150 tkr vilket inte är enormt i hockey-Europa trots allt. Borde väl gå att få bort honom utan att ta jättestor smäll ekonomiskt för hans månadskostnad. Frågan är ju dock om man betalat ut "sign-on"?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av mango ons 26 nov 2014, 16:05

Det är vanligt med sign-on när man köper storfräsare så förmodligen har redan en sign-on i miljonklassen betalats ut med tanke på hans relativa låga månadslön. Detta gör att det kommer bli en ekonomisk smäll hur vi än gör. Dock så gör ju sign-on att hans månadslön inte är så hög, vilket borde underlätta för att få nåt lag att ta över hans kontrakt. 150 K/mån är inte mycket för en utländsk "stjärna".

mango

Antal inlägg : 67
Join date : 13-02-18

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av LulefanGBG ons 26 nov 2014, 16:49

Rönken skrev:Visst har han varit skadad, avstängd och laget som helhet har spelat knackigt för att uttrycka sig milt. Men Dixon är ju värvad för att bära upp en kedja samt ett powerplay. Så Dixon är ju en av spelarna som ska lyfta laget, håller ju inte att skylla på att övriga laget är dåliga.
Precis!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Mr Bister ons 26 nov 2014, 17:16

Bort,Bort

Mr Bister

Antal inlägg : 1423
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Lulefan ons 26 nov 2014, 17:49

Det här med sign-on var nog inte sådär genomtänkt(eller så var det enda sättet?), han fick ju då större delen av "lönen" redan innan han ens tagit ett skridskoskär. Dåligt incitament till en spelare som verkar vara lite lat av sig(med tanke på hans gamla tränare i Brynäs inte var förvånad över hans form).

Vet man ju själv, om man inte måste dra ett stort lass för att få ut lönen så är risken större att man slackar. Visst, de ska vara professionella osv osv, men det är människor ändå. Jävligt surt att ha pungat ut en fet sign-on för honom redan.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av pingu ons 26 nov 2014, 19:43

Tror han hamnar i Finska ligan.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Snikne Ville ons 26 nov 2014, 22:18

Same, same...Från NK:

"ISHOCKEY/LULEÅ Stephen Dixon har inte levererat vad Luleå Hockey förväntade sig. Nu spekuleras det om kanadensaren kommer att lämna klubben.
– Vi får se hur vi löser det här, säger Dixons agent Juuso Pulliainen.
Stephen Dixon har hittills inte presterat vad Luleå Hockey förväntade sig då han värvades för att bli en av nyckelspelarna. Centern var utanför laget i onsdagens match mot Örebro och nu spekuleras det i att 29-åringen är på väg att lämna klubben.

Men Dixons agent, Juuso Pulliainen, berättar att Luleå Hockey inte har hört av sig för att bryta kontraktet men att situationen måste lösas på något vis.

– Han är inte på väg bort vad jag vet, säger Pullianien och fortsätter:

– Stephen trivs bra i Luleå men han har inte spelat bra. Laget har kanske inte lyckas så bra sista tiden heller. Det är så när man har utländska spelare i laget. De har kört honom som förstacenter och han har inte lyckats där med skador och allting.

Hur ser du på situationen?

– Luleå är säkert missnöjda och vi får se hur vi löser det här. Om han får mer speltid eller vad som händer. Det får vi ta med "Osten" och Luleå hockey, men i dagsläget har det inte hänt något. Vi har inte haft någon dialog och Luleå kommer säkert informera mig om det vill något annat."

Steffe är på väg.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Rönken ons 26 nov 2014, 22:20

Snikne Ville skrev:Same, same...Från NK:

"ISHOCKEY/LULEÅ Stephen Dixon har inte levererat vad Luleå Hockey förväntade sig. Nu spekuleras det om kanadensaren kommer att lämna klubben.
– Vi får se hur vi löser det här, säger Dixons agent Juuso Pulliainen.
Stephen Dixon har hittills inte presterat vad Luleå Hockey förväntade sig då han värvades för att bli en av nyckelspelarna. Centern var utanför laget i onsdagens match mot Örebro och nu spekuleras det i att 29-åringen är på väg att lämna klubben.

Men Dixons agent, Juuso Pulliainen, berättar att Luleå Hockey inte har hört av sig för att bryta kontraktet men att situationen måste lösas på något vis.

– Han är inte på väg bort vad jag vet, säger Pullianien och fortsätter:

– Stephen trivs bra i Luleå men han har inte spelat bra. Laget har kanske inte lyckas så bra sista tiden heller. Det är så när man har utländska spelare i laget. De har kört honom som förstacenter och han har inte lyckats där med skador och allting.

Hur ser du på situationen?

– Luleå är säkert missnöjda och vi får se hur vi löser det här. Om han får mer speltid eller vad som händer. Det får vi ta med "Osten" och Luleå hockey, men i dagsläget har det inte hänt något. Vi har inte haft någon dialog och Luleå kommer säkert informera mig om det vill något annat."

Steffe är på väg.

Det jobbas nog rätt frenetiskt på kansliet ja.  Fast vad finns det för ersättare att plocka in? Lagace känns som helt fel tillfälle, dessutom är det högst osäker om han är SÅ bra att han blir förstacenter. Vore varken schysst mot Lagace, Asplöven eller ens supportrar.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Urken tor 27 nov 2014, 01:43

Stämmer det att Dixon fick en sign-on bonus så är det ju en smärre katastrof. I en annan bransch hade jag skämts och lämnat tillbaka pengarna till min arbetsgivare - och det är tamejfan något som är helt sant.

Samtidigt klumpigt av Osten, måste jag medge.

Hoppas att de hittar en lösning där Luleå slipper betala lön till honom överhuvudtaget. Hans pengar hade kunnat behövts på annat håll.

Nästan så man blir lite irriterad på Stephen som person, när han dyker upp otränad och allt vad det nu har hetat.. Mja, man vet väl inte hela historien. Skador verkar ju ha spelat in också. Hoppas det löser sig hur som.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Sir Prozac tor 27 nov 2014, 06:48

Hoppas verkligen allt löser sig med Dixon, han är på tok för dyr för att ha på läktarn. Har han någon klausul att han slipper Asplöven? Annars kanske det skulle vara bra att få spela på en lägre nivå och börja få in den vinnande känslan igen.

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Redbear fre 28 nov 2014, 13:23

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Respected Gentleman fre 28 nov 2014, 13:27


Den enda relevanta frågan inställer sig omedelbart: varför skulle han då vara mer motiverad spela för ett lag som varken nämnvärt är bättre än oss på pappret eller i stadigare position i tabellen? För han har fler kompisar där? Låter tunt, mycket tunt...

Respected Gentleman

Antal inlägg : 322
Join date : 14-08-12

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Respected Gentleman fre 28 nov 2014, 13:32

...I samma liga dessutom som han inte har tempo nog för att kunna prestera ens hyggliga siffror i längre...

Respected Gentleman

Antal inlägg : 322
Join date : 14-08-12

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Snikne Ville fre 28 nov 2014, 13:34

Urken skrev:Stämmer det att Dixon fick en sign-on bonus så är det ju en smärre katastrof. I en annan bransch hade jag skämts och lämnat tillbaka pengarna till min arbetsgivare - och det är tamejfan något som är helt sant.

Samtidigt klumpigt av Osten, måste jag medge.

Hoppas att de hittar en lösning  där Luleå slipper betala lön till honom överhuvudtaget. Hans pengar hade kunnat behövts på annat håll.

Nästan så man blir lite irriterad på Stephen som person, när han dyker upp otränad och allt vad det nu har hetat.. Mja, man vet väl inte hela historien. Skador verkar ju ha spelat in också. Hoppas det löser sig hur som.
Hur kan det vara klumpigt? Det är snudd på en standardlösning idag för att få kontraktera etablerade spelare. Inte sällan så att de kan skatta sign onen i ett mer gynnsamt klimat.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Urken fre 28 nov 2014, 18:20

Snikne Ville skrev:
Urken skrev:Stämmer det att Dixon fick en sign-on bonus så är det ju en smärre katastrof. I en annan bransch hade jag skämts och lämnat tillbaka pengarna till min arbetsgivare - och det är tamejfan något som är helt sant.

Samtidigt klumpigt av Osten, måste jag medge.

Hoppas att de hittar en lösning  där Luleå slipper betala lön till honom överhuvudtaget. Hans pengar hade kunnat behövts på annat håll.

Nästan så man blir lite irriterad på Stephen som person, när han dyker upp otränad och allt vad det nu har hetat.. Mja, man vet väl inte hela historien. Skador verkar ju ha spelat in också. Hoppas det löser sig hur som.
Hur kan det vara klumpigt? Det är snudd på en standardlösning idag för att få kontraktera etablerade spelare. Inte sällan så att de kan skatta sign onen i ett mer gynnsamt klimat.
Så vitt jag kommer ihåg om jag inte missminner mig helt, har Osten kört på en hel del prestationsbaserade kontrakt tidigare, något jag tycker är helt rätt. Gör spelarna inte lön för mödan så ska de naturligtvis inte ha full kompensation heller.

Att ge spelare sign on-bonusar kanske fungerar i vissa fall, för att göra som du säger, skatta de någon annanstans och på så vis locka spelare till klubben. Me  samtidigt så ser vi här resultatet av en spelare som fått en sådan bonus och sedan totalt klappat igenom.

Då är det i min mening ett - i efterhand - klumpigt beslut.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av FruktHamster lör 29 nov 2014, 00:23

Osten pratade om att ville börja ha viss prestationsbas i kontrakten, ja, men har svårt att tro att han fått igenom det på så många håll. Det är spelarens marknad ändå.
Dessutom handlade prestationen han pratade om beroende på hur långt laget tog sig i slutspel. Tanken var alltså att säkra upp så man inte skulle gå massivt minus vid missat slutspel.
Men åter igen, jag är tveksam om en sådan sak är så lätt att få igenom.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Rönken lör 29 nov 2014, 00:25

Svårt att tro att Osten själv får igenom prestationsbaserade kontrakt som ett av få (om inte ensamt) lag i ligan. Det var väl mer visioner från Ostens sida, det måste nog tas genom SHL:s styrelse för att få effekt, om ens då.

Visst kan väl Osten sitta och prata om garantilön och prestationsbaserad lön men vad hjälper det när farbror Loob lastar upp en rak lön.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Rönken lör 29 nov 2014, 14:57

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/brynas-bekraftar-har-diskuterat-om-dixon/ - känns lite märkligt om Pölsan skulle hugga Dixon. En sak jag funderat på är hur väl man scoutade Dixon, Luleå dvs. Såg man honom över huvud taget eller hur gick det till kan man undra. För Näkyvä var man väl på plats flera gånger och såg har jag för mig att jag läst, som exempel.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 29 nov 2014, 15:02

Rönken skrev:Svårt att tro att Osten själv får igenom prestationsbaserade kontrakt som ett av få (om inte ensamt) lag i ligan. Det var väl mer visioner från Ostens sida, det måste nog tas genom SHL:s styrelse för att få effekt, om ens då.

Visst kan väl Osten sitta och prata om garantilön och prestationsbaserad lön men vad hjälper det när farbror Loob lastar upp en rak lön.

Om jag inte minns helt fel så hade dom bonusar på prestationen första året med Rönken det var en av anledningarna till att dom då ofta gav allt i matcherna..

Det lästa jag i kvällstidningarna som ju var helt "ställda" den hösten Ros skrev ju vecka efter vecka snart kommer dippen men den kom aldrig..Smile

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av LulefanGBG sön 30 nov 2014, 14:47

Skönt hur som helst att Dixon verkar vara påväg bort. Han tillför ingenting. Har jättemycket kunnande i sig och kan säkert få ut det hos något annat lag, vilket väl skulle lämna en lite bitter eftersmak, men det där som han visat tidigare får han ju uppenbarligen inte ut hos oss ändå så här gör han ingen nytta som det är nu. KOstar bara pengar.

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Stephen Dixon - Sida 2 Empty Sv: Stephen Dixon

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet