Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

+69
Antwon
Ulfstrk
Kallepedal
Kraftkung
Donten_
DeweyCox
stormvägen
Tigerman
Myrman
JahNT
amarule
håkke
storstruten
Homer96
Ingemar
Sir Prozac
Lulefan
cavenn
farre
KUCERA
PM
Beast.
Urken
dubstep
Mr Bister
hokkzorz
Mickeee
Dentos
Old Brooklyn
Admin
kokostrollet
BodenSwe
#96
CKa
Lulebear
Kagen
Bamsefar
NallePhu
Rönken
UnSaccoDiSoldi
MickkeJ
Sundance Kid
Huselius1
tibet
icemask
LubosC
Dalle
#72
Jonken
LulefanGBG
Ivanhoe
pingu
Chris Hendrix
mango
knutten
Lars158
barbapapi
Salle
Norlin
Slapshot
FruktHamster
MRGHOST
Zeb Macahan
Pajala
Redbear
Purre
Mange
Hellcop
Snikne Ville
73 posters

Sida 2 av 20 Föregående  1, 2, 3 ... 11 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Dalle tor 23 maj 2013, 18:31

pingu skrev:Hoppas Rönken kan göra underverk med Ledin så kanske han gör rätt för sin lön. Gammal och nedåtgående är ledins facit inför säsongen.

Om jag inte tolkar saker och ting i det förgångna helt fel, så vill jag minnas att både Rönken och Bulan betydde väldigt mycket för Ledin när alla tre spelade i samma lag, typ år 2002/03. De var viktiga mentorer som rykte upp honom ur skoskaften efter det att han hade varit och svajat i någon obskyr liga över andra sidan atlanten. Skulle tro att Ledin fortfarande högaktar Rönken och Bulan vilket kan vara ett tydligt incitament för lyckade säsonger framöver.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av mango tor 23 maj 2013, 18:35

Funderat mer och mer på denna värvning och kan verkligen inte förstå syftet med den. Per ledin är inte samma spelare som han var för 5 år sedan då han bidrog med både energi OCH poäng.

Nu är det i princip bara energi som renderar i nåt PP då och då när folk brinner av på honom. Men då drar ju karln på sig lika många onödiga utvisningar åt andra hållet för den delen så det där går nog rätt jämnt ut.

Sen började jag tänka att "Ledin är ju ändå slutspelslirare som höjer sig när allvaret börjar", tills jag kollade hans stats senaste åren. Nu har ju iofs hela HV sugit de senaste slutspelen, men han har alltså mäktat med 1 poäng som bäst de 4 senaste slutspelen och har minus statistik i +/- ligan. (gjorde tex 1 poäng när dom vann sm-guld 2010 och var -1)

Att han förmodligen får en rätt hyfsad lön gör ju inte saken bättre. Nä, en riktig satsning på tex Chelarik hade jag mycket hellre tagit än att en 34-årig Ledda som bara kommer gå ner i sin karriär kommer och tar speltid från våra unga.

Hoppas verkligen jag får äta upp dessa ord och att Ledda överbevisar mig!

mango

Antal inlägg : 67
Join date : 13-02-18

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Slapshot tor 23 maj 2013, 18:47

Fortfarande saknas en PP back, gärna högerskytt samt en notorisk målskytt. Dagens Luleå är inte ett finallag utan ett kvartsfinallag. Drar Olausson till KHL saknar laget dessutom en förstecenter.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av pingu tor 23 maj 2013, 18:49

mango skrev:Funderat mer och mer på denna värvning och kan verkligen inte förstå syftet med den. Per ledin är inte samma spelare som han var för 5 år sedan då han bidrog med både energi OCH poäng.

Nu är det i princip bara energi som renderar i nåt PP då och då när folk brinner av på honom. Men då drar ju karln på sig lika många onödiga utvisningar åt andra hållet för den delen så det där går nog rätt jämnt ut.

Sen började jag tänka att "Ledin är ju ändå slutspelslirare som höjer sig när allvaret börjar", tills jag kollade hans stats senaste åren. Nu har ju iofs hela HV sugit de senaste slutspelen, men han har alltså mäktat med 1 poäng som bäst de 4 senaste slutspelen och har minus statistik i +/- ligan. (gjorde tex 1 poäng när dom vann sm-guld 2010 och var -1)

Att han förmodligen får en rätt hyfsad lön gör ju inte saken bättre. Nä, en riktig satsning på tex Chelarik hade jag mycket hellre tagit än att en 34-årig Ledda som bara kommer gå ner i sin karriär kommer och tar speltid från våra unga.

Hoppas verkligen jag får äta upp dessa ord och att Ledda överbevisar mig!

Håller med! Snart 35 är han också!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Lars158 tor 23 maj 2013, 18:53

Inte så nöjd med att Ledin ska ta plats för nån med större potential.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av LubosC tor 23 maj 2013, 19:03

Slapshot skrev:Fortfarande saknas en PP back, gärna högerskytt samt en notorisk målskytt. Dagens Luleå är inte ett finallag utan ett kvartsfinallag. Drar Olausson till KHL saknar laget dessutom en förstecenter.
Först klagar du på att vi hade för många finnar i laget, laget gick trots det till final, nu är nästan alla finnar borta och helt plötsligt är laget bara ett kvartsfinallag enligt dig. Come again?
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Slapshot tor 23 maj 2013, 19:21

LubosC skrev:
Slapshot skrev:Fortfarande saknas en PP back, gärna högerskytt samt en notorisk målskytt. Dagens Luleå är inte ett finallag utan ett kvartsfinallag. Drar Olausson till KHL saknar laget dessutom en förstecenter.
Först klagar du på att vi hade för många finnar i laget, laget gick trots det till final, nu är nästan alla finnar borta och helt plötsligt är laget bara ett kvartsfinallag enligt dig. Come again?


Måste hända mer framåt kommande säsong, se och lär av Skellefteå. En målskytt krävs, med eller utan finnar i truppen, pojk Wink

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Lars158 tor 23 maj 2013, 19:24

Just nu känns laget försvagat mot för den gångna säsongen. Men borde definitivt vara billigare. Ledin BORDE inte vara dyr.

Men jag hoppas på Cehlarik mycket. Att han kommer ta steget denna säsong och vara den största unga stjärnan i ES. Trucken kanske öser in mål.

Men rent teoretiskt känns laget försvagat mot för gångna säsong.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Jonken tor 23 maj 2013, 19:31

De flesta VET nog att Per Ledin har en enorm vinnar-skalle. -Inge snack om det! Men att spela effektiv Ledda-Hockey kräver en hel massa av kroppen. Annars blir de onödiga grejerna mer framträdande när man summerar ihop effekten av prestationen efter varje match. Att viljan finns där är viktigt, men samma vilja slår helt fel i Ledins spelstil ifall man inte hänger med där ute.

Och att hänga med i Rönken Hockeyn innebär bland annat att man UTAN UNDANTAG, ALLTID jobbar hem HELA VÄGEN utan puck. Dvs inte glider in till byte för att man redan bränt allt -innan det egna laget nyss förlorade pucken i den offensiva zonen. För att fysiskt som 34-årig power forward fixa detta spel en hel säsong innebär att man måste verkligen vara sjukt fräsch i kroppen.

Nu har ju Ledda alltid varit träningsvillig + haft bra värden i kroppen; vilket är glädjande för oss. Men samtidigt är det ju så att; när man blir äldre -blir varje säsong man kör vidare tyngre & tyngre.

Som tur är- är Ledda en spelare som inte skulle ifrågasätta att åka igenom sargen för sitt lag om tränaren skulle be honom göra detta. Och sådant beteende är enormt värdefullt exempel för andra spelare i laget. Att vika ner sig existerar helt enkelt inte någonstans.

Men som sagt: Man måste ha kroppen, försäsongen & flåset för att orka med det hela vägen. Och 34-årige Ledins åkytor som forward på isen är betydligt längre & framförallt tempo starkare än Ex 35-årige Sandströms eller 34-årige Skrbeks på backplats i varje byte.

Hoppas att Ledda fortfarande besitter alla verktygen till att vara effektiv på nuvarande ES-nivå i sin egna spelstil.

- GO Ledda !!!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av icemask tor 23 maj 2013, 19:40

Ledin kommer att bli en rollspelare med repertoar av snack, krypa under skinnet, rutin och pådrivare i bås och omklrum och nog kommer han att orka leverera några energibyten och tjuvsmällar per match
Hans roll blir inte att vinna matcher genom att göra mål men att få motståndarna ofokuserade så nån annan kan göra målen
En mycket viktig roll i slutspelet, han fick ju bort Söderberg !
Välkommen tillbaka Per, vi kommer att älska dig när du retar gallfeber på Wallin, Jämtin och hela saik !!! Twisted Evil
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Jonken tor 23 maj 2013, 19:55

Värt att notera:
Ledin hade 129 utvisnings minuter den gångna säsongen i HV71. Året före blev det 62 minuter och året före 58 minuter. Vad denna trend beror på får ju alla experter ha sin egna teori om.

Men att denna siffra MÅSTE NER DIREKT! Det fattar ju alla.

Ledda reggades dock för alla 55 matcher i grundserien. Men detta med sparsammare istid av Dahlén.

Som jag nämnde tidigare: Viljan kan slå helt fel ifall man inte hänger med där ute...

Här behövs ett smaskigt kostprogram av Rönken för att ge Ledda orken och föruttsättningarna till träningen som gör honom effektiv igen.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014

Inlägg av tibet tor 23 maj 2013, 19:59

Man kan tycka vad man man vill men visst finns det väl en viss tjusning att ha en rätsticka som Ledin i laget. Dock så vore det konstigt om vi inte passar på att ta in en sniper av rang när vi har Klasen och Olle som serverar..
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av mango tor 23 maj 2013, 20:09

Lars158 skrev:Just nu känns laget försvagat mot för den gångna säsongen. Men borde definitivt vara billigare. Ledin BORDE inte vara dyr.

Men jag hoppas på Cehlarik mycket. Att han kommer ta steget denna säsong och vara den största unga stjärnan i ES. Trucken kanske öser in mål.

Men rent teoretiskt känns laget försvagat mot för gångna säsong.

Jag tror nästan tvärtom jag. Han är 34 år och hade två år kvar av sitt monsterkontrakt med HV. Har man 2, kanske 3 år kvar av sin karriär så bryter man nog inte gärna ett kontrakt med en monsterlön bara för att man fått lite mindre förtroende, för att istället spela för kaffepengar i nån annan klubb.

mango

Antal inlägg : 67
Join date : 13-02-18

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av FruktHamster tor 23 maj 2013, 20:11

Hur många procent extra kramar en spelare som Ledin ur sina lagkamrater varje match tror ni? En kille som konstant ligger på, aldrig viker ned sig och inte heller låter sina medspelare vika ned sig.
Jag tror laget LHF kommer höja sig med en spelare som Per. Ungtuppar som Cehlarik, Wallmark och Bryggman kommer må bra av ha förebilder som visar vilken nivå av dedikation som krävs för att lyckas.

Per kommer inte göra 20+ poäng i år. Det tror iaf inte jag. Men hans attityd kommer ge Luleå framgång. Det är därför spelare som Abbotts, Fabbe och Ledin är viktiga i ett lag. De driver på andra! Ju fler med den attityden vi har, desto hårdare jobbar hela laget.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Jonken tor 23 maj 2013, 20:29

Det blir skoj iaf att se Ledda köra den energiska STOR-PUMPEN varje gång han nätar nu några år framåt!

Han hänger visserligen inte så jäkla många på äldre dagar; men han tar fasen ut max när han hyllar dem iaf !!! Laughing
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Lars158 tor 23 maj 2013, 20:44

FruktHamster skrev:Hur många procent extra kramar en spelare som Ledin ur sina lagkamrater varje match tror ni? En kille som konstant ligger på, aldrig viker ned sig och inte heller låter sina medspelare vika ned sig.
Jag tror laget LHF kommer höja sig med en spelare som Per. Ungtuppar som Cehlarik, Wallmark och Bryggman kommer må bra av ha förebilder som visar vilken nivå av dedikation som krävs för att lyckas.

Per kommer inte göra 20+ poäng i år. Det tror iaf inte jag. Men hans attityd kommer ge Luleå framgång. Det är därför spelare som Abbotts, Fabbe och Ledin är viktiga i ett lag. De driver på andra! Ju fler med den attityden vi har, desto hårdare jobbar hela laget.

Jag tror att Cehlarik, Wallmark och Bryggman skulle må ännu bättre av att få den speltid som istället Per Ledin kommer uppta för dom.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Zeb Macahan tor 23 maj 2013, 20:50

Japp, Luleå känns svagare än ifjol JUST NU men var så säkra på att Osten har mer i rockärmen, kan inte tänka mig annat.

Jag jublar inte över att Ledin landats MEN om det är nån som ska få igång honom igen så är det team Rönken så jag ska ge honom en ärlig chans innan ev sågning. Den spelartypen behövs, gäller "bara" att han kommer tillbaka upp i nivån han hade för nåt år sedan, hoppas han fixar det.

Begär givetvis inte att han ska skotta in poäng, inte därför han värvats, utan han ska vara Ledin, en jobbig och svinig jävel helt enkelt samt en pådrivare såväl på som utanför isen.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Lars158 tor 23 maj 2013, 20:52

Alltså jag förstår om det låter som att jag toksågar Ledin. Det gör jag inte. Ledin är en ES spelare av medelklass. Det jag sågar är hur forwards uppsättningen såg ut innan Ledin och Ledins inträde i truppen med den bakgrunden.
Jag tycker den platsen borde tillsats av en mer renodlad etablerad målskytt.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av FruktHamster tor 23 maj 2013, 21:18

Lars158 skrev:
FruktHamster skrev:Hur många procent extra kramar en spelare som Ledin ur sina lagkamrater varje match tror ni? En kille som konstant ligger på, aldrig viker ned sig och inte heller låter sina medspelare vika ned sig.
Jag tror laget LHF kommer höja sig med en spelare som Per. Ungtuppar som Cehlarik, Wallmark och Bryggman kommer må bra av ha förebilder som visar vilken nivå av dedikation som krävs för att lyckas.

Per kommer inte göra 20+ poäng i år. Det tror iaf inte jag. Men hans attityd kommer ge Luleå framgång. Det är därför spelare som Abbotts, Fabbe och Ledin är viktiga i ett lag. De driver på andra! Ju fler med den attityden vi har, desto hårdare jobbar hela laget.

Jag tror att Cehlarik, Wallmark och Bryggman skulle må ännu bättre av att få den speltid som istället Per Ledin kommer uppta för dom.

Om allt funkar som det ska, så kommer det yngre gardet få precis den speltid de förtjänar. Om tex Cehlarik målar i var och varenda match så kommer han naturligtvis matchas hårt. Svårare än så behöver det inte vara.
Men unga spelare behöver mer än bara speltid och förtroende för att lyckas. De behöver vara omgivna av lagkamrater som de kan ta intryck i från och lära sig av.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av FruktHamster tor 23 maj 2013, 21:32

Lars158 skrev:Alltså jag förstår om det låter som att jag toksågar Ledin. Det gör jag inte. Ledin är en ES spelare av medelklass. Det jag sågar är hur forwards uppsättningen såg ut innan Ledin och Ledins inträde i truppen med den bakgrunden.
Jag tycker den platsen borde tillsats av en mer renodlad etablerad målskytt.

Och jag inser att det låter som att jag höjer honom till skyarna, vilket jag faktiskt inte vill göra.
Jag har helt klart mina tvivel om den här värvningen och ser orosmolnen.

Jag tror att det som väger över för mig i den här värvningen är att jag ser underhållningsvärdet i den.
LHF har varit rätt slätstruket de senaste säsongerna. Det har blivit bättre och bättre sedan Rönkens första säsong, men vet inte direkt om jag kan kalla det gladhockey med så få mål och tacklingsförbud.

Jag ser hockey för att bli underhållen och spelare som Ledin brukar kunna stå för den delen.
Så av den anledningen fokuserar jag hellre på de positiva sidorna av detta förvärv. För jag tycker det finns sådana, även om jag också ser de mer tveksamma följderna.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Lars158 tor 23 maj 2013, 21:34

FruktHamster skrev:
Lars158 skrev:
FruktHamster skrev:Hur många procent extra kramar en spelare som Ledin ur sina lagkamrater varje match tror ni? En kille som konstant ligger på, aldrig viker ned sig och inte heller låter sina medspelare vika ned sig.
Jag tror laget LHF kommer höja sig med en spelare som Per. Ungtuppar som Cehlarik, Wallmark och Bryggman kommer må bra av ha förebilder som visar vilken nivå av dedikation som krävs för att lyckas.

Per kommer inte göra 20+ poäng i år. Det tror iaf inte jag. Men hans attityd kommer ge Luleå framgång. Det är därför spelare som Abbotts, Fabbe och Ledin är viktiga i ett lag. De driver på andra! Ju fler med den attityden vi har, desto hårdare jobbar hela laget.

Jag tror att Cehlarik, Wallmark och Bryggman skulle må ännu bättre av att få den speltid som istället Per Ledin kommer uppta för dom.

Om allt funkar som det ska, så kommer det yngre gardet få precis den speltid de förtjänar. Om tex Cehlarik målar i var och varenda match så kommer han naturligtvis matchas hårt. Svårare än så behöver det inte vara.
Men unga spelare behöver mer än bara speltid och förtroende för att lyckas. De behöver vara omgivna av lagkamrater som de kan ta intryck i från och lära sig av.

Men fanns ju massor av goda förebilder i truppen innan Ledin. Abbots Fabbe Sandström Fogström är ju några exempel om man är ute efter kämpa och kör förebilder. Kan inte se Ledin`s inkommande till truppen som avgörande för sådana exempel.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av FruktHamster tor 23 maj 2013, 21:49

Tror inte heller det är avgörande. Tror däremot att ju fler sådana spelare man har, desto starkare blir kulturen.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Lars158 tor 23 maj 2013, 21:57

Bara 8 backar kontrakterade. Nog ska det ju in minst en back till?

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Purre fre 24 maj 2013, 06:06

Frågan är om det kommer nåt mer? :/

Abbott - Abbott - Persson
Klasen - Trukken - Hedman
Cehlarik - Olausson - Sundh
Ledin - Fogström - Fabricius
Mannberg/Wallmark/Bryggman

Många spelare som ska/vill ha istid och även om nån blir utlånad till Asplöven så kan man inte ha hur många som helst under kontrakt, då jag tror det känns ganska surt att spela i våra juniorlag eftersom chanserna för A-lagsspel känns ganska avlägset..

Wallmark lär ju knappast vara värvad till vårat J20 utan det planeras nog en plats för han men.... Vem sjutton ska göra målen i Lule?

Även om laget inte är uppbyggt att vara nåt "lirarlag" så krävs det ändå att det finns spets som vet hur man sätter puckarna i nät och jag ser inte riktigt det just nu...



Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Jonken fre 24 maj 2013, 07:47

Den stora frågan är ju om Olle & Klasen drar till KHL?
Om jag skulle våga mig på en gissning; så tror jag att Olle sticker och Klasen stannar. Sedan kommer nog även Frallan att dra.

För varje LHF-spelare som drar innebär bra med stålar till LHF. Sedan lär nog LHF ställa sig i kö med de andra ES-klubbarna för att avvakta gallringen på NHL-camperna.

Luleå har ju det plötsligt skrämmande dåligt med högerskyttar i laget... scratch
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av pingu fre 24 maj 2013, 17:36

Tror mycket på Cehlarik i år och litet plus även på Persson som klev fram bra i slutspelet och Cam såklart som kommer att vara mer sig lik i år. Där är det tre spelare som kan måla rätt bra! Sista forwardsplatsen skulle kunna vara en grymt bra powerforward med målkänsla! Typ Daniel Bång!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Purre fre 24 maj 2013, 17:57

Känns ju knappast som Daniel Bång skulle välja Luleå före AIK..

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Huselius1 fre 24 maj 2013, 18:58

Folk verkar ha ställt in sig på att vi kommer värva en till forward och jag är ibte lika säker. Vi har i nuläget 5 kedjor, lägg där till några juniorer som nosar på A-lagspel. Lägg där ytterligare till en eventuell Sandell som det förhandlas med samt Berglund som fortfarande finns på lönelistan.

Vart finns det plats för mer forwards? Självklart ska folk lånas ut men inte mer än 2-3 stycken? Nej ni man kan inte trolla med knäna..

Huselius1

Antal inlägg : 108
Join date : 13-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Sundance Kid fre 24 maj 2013, 20:15

Huselius1 skrev:Folk verkar ha ställt in sig på att vi kommer värva en till forward och jag är ibte lika säker. Vi har i nuläget 5 kedjor, lägg där till några juniorer som nosar på A-lagspel. Lägg där ytterligare till en eventuell Sandell som det förhandlas med samt Berglund som fortfarande finns på lönelistan.

Vart finns det plats för mer forwards? Självklart ska folk lånas ut men inte mer än 2-3 stycken? Nej ni man kan inte trolla med knäna..

Det är ju redan bekräftat att Berglund lämnar, du kan räkna bort honom. Mannberg kommer att spela i Asplöven så länge han inte utvecklas rejält under sommaren, Bryggman kommer troligtvis också spela i Asplöven under större delen av säsongen. Eftersom Wallmark nämns som en supertalang och redan förra året hade ett ganska bra poängsnitt i allsvenskan gissar jag att han kommer vara den spelare som kommer ligga närmast en ordinarie plats.

Då har vi alltså 13 forwards i laget, och av dessa är två stycken födda 95. Eftersom dom är så unga så kommer dom troligtvis inte klara av att prestera på en hög nivå under en hel säsong, dessutom är det väl ganska stor risk att båda kommer att spela junior-vm och missa ett par matcher. Det lär garanterat komma in en forward till och det bör ju vara en spetsvärvning.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av MRGHOST fre 24 maj 2013, 20:39

Om jag fick som jag ville så skulle det komma in mer än en. Backsidan ser bra ut som det är, defensiven kommer inte vara lhfs problem.

Det gäller att få in lite folk som faktiskt skjuter på mål och är van att göra mål. Lule kan bli så omständiga och bara spela runt runt..

Hoppas det trillar in 2 riktiga godbitar snart
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Purre fre 24 maj 2013, 20:48

Även om det skulle behövas 2 målskyttar så tror jag att vi får vara glada om det kommer 1.. Wallmark är värvad för att han ska få chansen ordentligt och ska vi få ett attraktivt J20 lag så krävs det nog att vi visar att vi tror på dem genom att inte ha "18" spelare i A-truppen under kontrakt..

Men handen på hjärtat så tror jag ingen spelare i dagens Luleå kommer komma över 15mål så det krävs nog nåt pulver..

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Mange mån 27 maj 2013, 09:13

Justin Fontaine http://www.eliteprospects.com/player.php?player=24903

Hade jag gärna sätt som sista man in i Luleå Hockeys trupp 13/14, eventuellt en riktigt bra PP-back in också.
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Snikne Ville mån 27 maj 2013, 14:11

Vore ju faktiskt häftigt om Andre Burakowksy, som ju Osten har ett gott öga till, skulle hamna hos oss. Med Wallmark o Cehlarik skulle de kunna bli en ruggigt häftig line med bara -95:or... Smile
I verkigheten är det väl någon av juniorligorna på andra sidan Atlranten som gäler för Burra Jr.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6386
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Norlin mån 27 maj 2013, 14:39

Snikne Ville skrev:Vore ju faktiskt häftigt om Andre Burakowksy, som ju Osten har ett gott öga till, skulle hamna hos oss. Med Wallmark o Cehlarik skulle de kunna bli en ruggigt häftig line med bara -95:or... Smile
I verkigheten är det väl någon av juniorligorna på andra sidan Atlranten som gäler för Burra Jr.

Den linan skulle nog få väldigt ont, väldigt snabbt tror jag. Juniorhockey är roligare att kolla på än seniorhockey (åtminstone i VM) på grund av den höga farten med pucktapp och vassa kontringar lite titt som tätt men skulle nog bli ganska jobbigt för backarna i en sådan kedja med 3 18-åringar som alltid tänker mycket framåt och lite för lite backjobb.
Men nog hade det varit roligt att se allt ändå.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Salle mån 27 maj 2013, 18:50

http://hockeyligan.se/artikel/37993/
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=281

Niklas Nordgren i samma line som Olausson/Sundh skulle nog innebära en grym kemi..

Nordgren är fortfarande riktigt bra. Om han får vara skadefri nu efter operationen..
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av MickkeJ mån 27 maj 2013, 23:04

Jag har flyttat en massa inlägg som handlade om bekräftade spelares poängproduktion och lagets spelaruppställningar från denna tråd till "LuleåHockeys lag 2013/2014". Fortsätt gärna diskussionen där men notera att detta är en SillySeason-tråd.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2806
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av LulefanGBG tis 28 maj 2013, 11:47

Förutom att det är intressant att se var Broc Little hamnar så är jag också osäker på Linus Vidells kontraktsstatus borta i KHL.

Det är två spelare jag gärna skulle se i Luleå. Videll har ju ett målsinne av modell större och har dessutom lirat ihop med Klasen innan i Södertälje. Dessutom borde han vara bekant med Andreas Hjelm också.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av UnSaccoDiSoldi ons 29 maj 2013, 00:39

Om nu Olausson lämnar så kommer här min topp 3-lista över centrar som kan vara av intresse som ersättare från NHL/AHL och som inte känns "omöjliga" att få på kroken.

1. T.J Hensick (går rykten varje säsong att han lämnar för Europa, dags nu!?)
2. Andy Miele (Västerås har visat intresse för denna poängspruta)
3. Keith Aucoin (gammal räv som fått chansen i Islanders på slutet men kanske inte nästa säsong!?)
UnSaccoDiSoldi
UnSaccoDiSoldi

Antal inlägg : 235
Join date : 12-06-02
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Salle ons 29 maj 2013, 12:41

TJ Mulock http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12390 som "pulver" & Stephen Dixon http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9465 som Olaussonersättare?

Abbott-Abbott-Persson
Mulock-Dixon-Sundh
Hedman-Truck-Klasen
Ledin-Fogge-Fabbe

alternativt

Abbott-Abbott-Persson
Mulock-Dixon-Klasen
Ledin-Trukhno-Sundh
Hedman-Fogge-Fabbe
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av MRGHOST ons 29 maj 2013, 14:53

Hugg på Hjalmarsson..skrivs om att han är iskall på marknaden trots succen.

Ta tillbaka han till Lule!
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Rönken ons 29 maj 2013, 14:54

Fast varför skulle Linköping släppa Hjalmarsson? Dessutom var det väl Hjalle som sågade Luleå som stad rätt hårt, vad gäller sociala.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Salle ons 29 maj 2013, 14:55

MRGHOST skrev:Hugg på Hjalmarsson..skrivs om att han är iskall på marknaden trots succen.

Ta tillbaka han till Lule!

För dåligt nattliv i Luleå, ju.

Låt han spela i LHC!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av MRGHOST ons 29 maj 2013, 15:25

Skamligt om det är en orsak till att inte komma till en klubb. Man ska väl ändå spela hockey, inte sitta på krogen. Även om det är viktigt att trivas så ska väl inte krogen vara det centrala..
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av MRGHOST ons 29 maj 2013, 15:34

Någon som hört något mer om Broc Little då? KLar för nån/ryktas till nån?
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Dalle ons 29 maj 2013, 16:51

Nu blir det verkligen till att hålla andan, nu när KHL-ryktena återigen börjat intensifieras. Låt oss hoppas på det bästa.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av NallePhu ons 29 maj 2013, 16:53

Frallan vill tebax till KHL säkerligen bra betalt etc etc
Olle han vill få tjäna in pengar borta i KHL som han kan lägga undan så han har efter han slutat lira hockey!

Så jag har räknat bort dessa båda redan!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18236
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Slapshot ons 29 maj 2013, 17:19

Svårast att ersätta är utan tvekan Olausson. En förstecenter hittar man inte över en natt...synd

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Rönken ons 29 maj 2013, 23:21

Bara att stryka Jonas Andersson nu då, även om det kanske var lite av en högoddsare för Luleås del.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/khl/article16868568.ab
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Salle mån 03 jun 2013, 11:07

Ruzicka gjorde smått otroliga 83 pinnar i Tjeckiska ligan i år. Har redan provat på KHL utan att ha gjort någon supersuccé. Lär väl bli KHL igen efter denna magiska säsong. Men hade inte varit fel med en offensiv rightad spjutspets i laget. Han skulle kunna vara en Aaltonen-light kanske?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=23860
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Salle mån 03 jun 2013, 11:10

TJ Hensick är på väg till Sverige enligt nordamerikaner på twitter

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9410

Luktar väl lite modo kring en tidigare Coloradokille

Men fatta om det är honom Osten tänkt ersätta Olausson med!

Då kan Olausson dra till KHL bäst han vill känns det som Wink
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 20 Föregående  1, 2, 3 ... 11 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet