Joakim Fagervall

+77
HarryHaffa
Neurofunk20
Kagen
Hellcop
KaptenBlodskelett
ezz
ski3r
Sundance Kid
nummer 17
Tigerman
Davidoff
Kraftkung
Pajala
Donowitz
kokostrollet
Rocksolid
Mange
Björnkäften
Murveln
Ivanhoe
JohanO
Jonken
Luleåfan
GLHF
farre
Dilox
Midiland
amarule
Kapten Haddock
Groggen79
GustenA
Knäcktomten
Hedanders
Kocur
Erilk
Sir Prozac
icemask
Högljudd
Dentos
NallePhu
Klabbe
Urken
LHF96
Lajon
JuniorX
Mickeee
Lasse Proppmätt
Fred Herbert
Puckad
LuleåWinston
Lulefan
Respected Gentleman
Snikne Ville
JoakimJ
stormvägen
Norlin
pingu
FruktHamster
kralle
Diktatorn
Micke80
hokkzorz
LubosC
Lars158
kniba
Old Brooklyn
Rönken
Redbear
Bjärven
Ingemar
Kallepedal
LulefanGBG
knutten
Helge
Slapshot
Bamsefar
Tony Moore
81 posters

Sida 1 av 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Gå ner

Joakim Fagervall Empty Joakim Fagervall

Inlägg av Tony Moore ons 09 apr 2014, 20:37

Det HÄR uttalandet av Joakim Fagervall gillar jag skarpt: "Det är föreningens hockey vi ska spela – inte "Rönkens" eller min hockey." http://www.kuriren.nu/100/fagervall-ett-otroligt-roligt-uppdrag-7565858.aspx
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Bamsefar ons 09 apr 2014, 20:49

Tony Moore skrev:Det HÄR uttalandet av Joakim Fagervall gillar jag skarpt: "Det är föreningens hockey vi ska spela – inte "Rönkens" eller min hockey." http://www.kuriren.nu/100/fagervall-ett-otroligt-roligt-uppdrag-7565858.aspx

Ska bli intressant, synd bara att han inte fick med sig Caputi. Det hade vart en intressant spelare i Luleå
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Slapshot ons 09 apr 2014, 21:09

Välkommen Jocke! Hoppas du drar tillbaka publiken som har flytt konsumhallen med en roligare hockey. Lycka till!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Helge ons 09 apr 2014, 22:38

Jag är faktiskt riktigt besviken! Nu ska jag inte såga innan han har fått visa upp sin idé men det känns känns inte bra.
Helge
Helge

Antal inlägg : 66
Join date : 14-03-07
Ort : Älvsbyn/ Estocolmo

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av knutten ons 09 apr 2014, 22:47

Helge skrev:Jag är faktiskt riktigt besviken! Nu ska jag inte såga innan han har fått visa upp sin idé men det känns känns inte bra.
Vad hade känts bra för dig då?

knutten

Antal inlägg : 327
Join date : 13-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av LulefanGBG ons 09 apr 2014, 23:01

Tycker framförallt att han låter som en härlig lirare i snacket. Tror det är minst lika viktigt att vara rätt 'typ' rent socialt som vilka ledaregenskaper man har.

Äsch... jag tror det kan bli riktigt bra. Såklart finns inga garantier som vanligt, men man måste ju ge alla en chans också. Tycker det är trist att såga någon innan denne fått chansen bara för att de inte är Mike Babcock eller Sidney Crosby.

VÄLKOMMEN TILL DEN KLUBBEN!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Helge tor 10 apr 2014, 08:19

knutten skrev:
Helge skrev:Jag är faktiskt riktigt besviken! Nu ska jag inte såga innan han har fått visa upp sin idé men det känns känns inte bra.
Vad hade känts bra för dig då?

Någon som är känd för en mer positiv ishockey! Thornberg skulle ha varit betydligt bättre enligt mig.Ska dock tillägga att Skuggan han tror jag kan tillföra mycket.
Synd att man får minusröster på den här forumet så länge man inte tycker allt Luleå gör är världsbäst.
Helge
Helge

Antal inlägg : 66
Join date : 14-03-07
Ort : Älvsbyn/ Estocolmo

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Kallepedal tor 10 apr 2014, 09:45

Helge skrev:
knutten skrev:
Helge skrev:Jag är faktiskt riktigt besviken! Nu ska jag inte såga innan han har fått visa upp sin idé men det känns känns inte bra.
Vad hade känts bra för dig då?

Någon som är känd för en mer positiv ishockey! Thornberg skulle ha varit betydligt bättre enligt mig.Ska dock tillägga att Skuggan han tror jag kan tillföra mycket.
Synd att man får minusröster på den här forumet så länge man inte tycker allt Luleå gör är världsbäst.
Om nu Fagervall inte står för en positiv hockey nämn någon tränare som gör det. Står tex Skellefteås tränare för någon annan typ av hockey än tex Fagervall och Rönken? Du nämner Thornberg, berätta vad hans hockeyfilosofi går ut på.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Ingemar tor 10 apr 2014, 09:46

Välkommen Joakim Fagervall Smile
http://vlt.se/sport/ishockey/1.2449533-fagervalls-sista-gliring-lar-er-hockey-
Skön kille den där nye bossen!
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Helge tor 10 apr 2014, 14:00

Kallepedal skrev:
Helge skrev:
knutten skrev:
Helge skrev:Jag är faktiskt riktigt besviken! Nu ska jag inte såga innan han har fått visa upp sin idé men det känns känns inte bra.
Vad hade känts bra för dig då?

Någon som är känd för en mer positiv ishockey! Thornberg skulle ha varit betydligt bättre enligt mig.Ska dock tillägga att Skuggan han tror jag kan tillföra mycket.
Synd att man får minusröster på den här forumet så länge man inte tycker allt Luleå gör är världsbäst.
Om nu Fagervall inte står för en positiv hockey nämn någon tränare som gör det. Står tex Skellefteås tränare för någon annan typ av hockey än tex Fagervall och Rönken? Du nämner Thornberg, berätta vad hans hockeyfilosofi går ut på.
När Fagervall tränade Björklöven så var taktiken att köra man/man, stänga mittzonen och hellre köra sarg ut/ dump and chase än att börja anfallet från egen zon.
Tornberg vill i alla fall spela en snabb ishockey där laget ska bära mycket puck. Han skulle vara perfekt att ersätta rönken med och bygga vidare på vad han startade. Nu är vi tillbaka på ruta ett med en Taavola 2.0.
Helge
Helge

Antal inlägg : 66
Join date : 14-03-07
Ort : Älvsbyn/ Estocolmo

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Ingemar tor 10 apr 2014, 14:56

Helge skrev:
Kallepedal skrev:
Helge skrev:
knutten skrev:
Helge skrev:Jag är faktiskt riktigt besviken! Nu ska jag inte såga innan han har fått visa upp sin idé men det känns känns inte bra.
Vad hade känts bra för dig då?

Någon som är känd för en mer positiv ishockey! Thornberg skulle ha varit betydligt bättre enligt mig.Ska dock tillägga att Skuggan han tror jag kan tillföra mycket.
Synd att man får minusröster på den här forumet så länge man inte tycker allt Luleå gör är världsbäst.
Om nu Fagervall inte står för en positiv hockey nämn någon tränare som gör det. Står tex Skellefteås tränare för någon annan typ av hockey än tex Fagervall och Rönken? Du nämner Thornberg, berätta vad hans hockeyfilosofi går ut på.
När Fagervall tränade Björklöven så var taktiken att köra man/man, stänga mittzonen och hellre köra sarg ut/ dump and chase än att börja anfallet från egen zon.
Tornberg vill i alla fall spela en snabb ishockey där laget ska bära mycket puck. Han skulle vara perfekt att ersätta rönken med och bygga vidare på vad han startade. Nu är vi tillbaka på ruta ett med en Taavola 2.0.
Ja då står han å ljuger Fagervall då?
Känner du han som så tvärsäkert törs såga?
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Bjärven tor 10 apr 2014, 20:50

Det låter ju från Fagervalls sida att han vill köra en fartfylld skridskohockey med fysiskt spel! Låter bra! Det som saknats i Lule:s spel under slutspelet har varit långa anfall! Typ som SAIK gör så bra!
Fagervall är också inne på att vi måste få talangerna i länet att välja Lule före andra lag. Satsningen U15 är nog ett bra steg emot detta samt att vi numera har två hockeygymnasium i Lule!

Bjärven

Antal inlägg : 6
Join date : 14-04-10
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Redbear fre 11 apr 2014, 12:29

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken fre 11 apr 2014, 12:35

Känns väldigt sympatisk i intervjuerna, verkar vara en skön person.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Redbear fre 11 apr 2014, 12:42

Rönken skrev:Känns väldigt sympatisk i intervjuerna, verkar vara en skön person.

Håller med Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Old Brooklyn fre 11 apr 2014, 12:48

ja, han verkar vara en betydligt mer öppen person och trevligare intervjuobjekt än vad Rönken var, men det behöver ju inte betyda att han är fantastisk som tränare eller helt rätt för Luleå.

Helge är den som kommer med konkreta påståenden hur Fagervall ser på hockey, även om det inte går att verifiera dessa påståenden ännu. Han har enligt mig inte någon imponerande meritlista - så jag förhåller mig smått skeptisk, med en gnutta hoppfullhet.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av LulefanGBG fre 11 apr 2014, 14:55

Framtiden får utvisa. Jag tycker han gjort ett grymt jobb i Västerås rent resultatmässigt. Har sett några matcher och tycker att de spelade rätt likt Luleå i sin höga press och sitt försvarsspelet vilket jag tycker är bra. En coach som redan är bekant med systemet är viktigt om Luleå har ambitionen att fortsätta på inslagen bana.

Beträffande det fysiska spelet som varit en dimension vi saknat så har jag ingen direkt uppfattning om hur Fagervall står i den frågan, men en sak jag noterat när jag sett Västerås är att jag tycker de varit lite mer rakt på mål i sitt anfallsspel. Det är ingen slump att de fått rykte om sig att få lite enkla mål med sig. Det får man om man störtar på mål. Detta gillar jag väldigt mycket och det är också en grej jag tycker saknats i Luleå. (Se bara Bryggmans mål i slutspelet- SÅ GÖR MAN! HUR SVÅRT KAN DET VARA!  Razz  ). Sedan i vilken utsträckning Västerås spelat så vet jag inte, men jag tycker mig sett sådana tendenser. Senast i Kvalserien. Huruvida det är Fagervall eller Västerås individer på isen som ligger bakom det återstår väl att se.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av kniba fre 11 apr 2014, 17:53

Sedan får man inte glömma bort att Fagervall ska kompletteras av Burra, Skuggan och Gusten. Burra äger det mentala spelet, skapa grupper, få människor och grupper att trivas samt är rak och har inga favoriter. Skuggan har jag hört mycket gott om som istränare, som spelarutvecklare och han har garanterat ett öga för spelet och detaljer som kan få vilken huvudtränare som helst att framstå som ett geni. Gusten är säkert bra, men om honom som tränare vet jag väldigt lite.

kniba

Antal inlägg : 103
Join date : 13-04-05
Ort : Pite

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken fre 11 apr 2014, 18:11

LulefanGBG skrev:Framtiden får utvisa. Jag tycker han gjort ett grymt jobb i Västerås rent resultatmässigt. Har sett några matcher och tycker att de spelade rätt likt Luleå i sin höga press och sitt försvarsspelet vilket jag tycker är bra. En coach som redan är bekant med systemet är viktigt om Luleå har ambitionen att fortsätta på inslagen bana.

Beträffande det fysiska spelet som varit en dimension vi saknat så har jag ingen direkt uppfattning om hur Fagervall står i den frågan, men en sak jag noterat när jag sett Västerås är att jag tycker de varit lite mer rakt på mål i sitt anfallsspel. Det är ingen slump att de fått rykte om sig att få lite enkla mål med sig. Det får man om man störtar på mål. Detta gillar jag väldigt mycket och det är också en grej jag tycker saknats i Luleå. (Se bara Bryggmans mål i slutspelet- SÅ GÖR MAN! HUR SVÅRT KAN DET VARA!  Razz  ). Sedan i vilken utsträckning Västerås spelat så vet jag inte, men jag tycker mig sett sådana tendenser. Senast i Kvalserien. Huruvida det är Fagervall eller Västerås individer på isen som ligger bakom det återstår väl att se.

Vi kan ju egentligen bara utgå från vad Fagge säger i intervjuerna och det återkommande temat är; fart, fysik och att det ska vara "Luleås spel". Jag tror att man letat en tränare som köper att Luleå vill spela med hög press i bägge zonerna och gärna addera fysiskt, eller hoppas på det åtminstone. Då hittade man en tränare som vill det och dessutom trivs socialt i länet så är win-win tycker jag. Det känns viktigare att utgå från ett spelsystem och spelarmaterial och leta upp en tränare som köper det istället för att utgå från ett tränarnamn med bra rykte. Tacka f-n att det inte blev Säcken Särkijärvi eller liknande som tränar Luleå i höst Smile

Inget illa mot Säcken, han känns precis som vad Djurgården behöver nu första säsongen med att bara överleva och hålla huvudet ovanför vattnet. Men han hade inte känts rätt i Luleå om man vill vidareutveckla det Rönnqvist infört.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Lars158 tor 24 apr 2014, 21:59


Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken tor 24 apr 2014, 22:06


"Då var vi Sveriges längsta och tyngsta lag, det var tillåtet med lite interference, lite hakningar, lite sånt – och vi hade en äckligt bra målvakt i Timo Leinonen. Vi släppte fan inte in många mål det året. Vi hade en enda back, Jesper Andersson, som var under enååttifem – resten var som skithus i egen zon. Styrspelet var grymt. Därifrån kommer det, det spelar ingen roll att vi varit bra i powerplay, att mina lag stundtals öst in mål, den säsongen har skapad bilden av mig. Och då var vi verkligen, för att använda Timo Lahtinens ord, äckligt disciplinerade. Vi släppte in minst mål det året – men vi gjorde flest mål också. Fast det enda som det stod i tidningen om var vår defensiv."

Gillar beskrivningen 'som skithus i egen zon' Smile


Sen gillar jag hans svar om värvningar;

"Den största delen av värvningsarbetet är redan gjord. Däremot – hävdar jag, i alla fall, jag är inte säker på att ”Osten” håller med – återstår den viktigaste delen: Att hitta stjärnorna, de spelare som ska leda laget kommande säsong. Fagervall eftersöker spelare med specifika karaktärer till sitt lag.

– Ibland vill du se en fajt, en jävulskt tuff tackling, ett snyggt mål – det är jätteviktigt. Där har vi utmaningen i värvningsprocessen, att hitta killar som kan tillföra de ingredienserna. Det räcker inte bara med att vara tjurig."
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Lars158 tor 24 apr 2014, 22:09

Jo trevligt att han är mer uttrycksfull än vad man varit van vid.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken tor 24 apr 2014, 22:11

Det jag sett och hur i intervjuer hittils verkar han helt klart vara sympatisk och en skön person. När han var med i SR Norrbotten så kom kusinen Markus Fagervall med i tråden och så sa han något i stil med "haha fa-an släpar dom in dig här nu också?" - han verkar vara mer uttrycksfull ja och en kul prick.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Lars158 tor 24 apr 2014, 23:43


Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Lars158 tor 24 apr 2014, 23:49

"– Hockey är en känslosport, man ska visa känslor som spelare. Det tycker jag är det absolut viktigaste. Vi pratar om det på innebandyn, vi pratar om det på kampsporten, vi pratar om det i löparspåret. Det är jävulskt viktigt att man visar attityd. Hockey utan attityd – vem fan vill se det? Inte en jävel."


Precis min åsikt. Låter riktigt bra.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Bamsefar fre 25 apr 2014, 06:18

Lars158 skrev:"– Hockey är en känslosport, man ska visa känslor som spelare. Det tycker jag är det absolut viktigaste. Vi pratar om det på innebandyn, vi pratar om det på kampsporten, vi pratar om det i löparspåret. Det är jävulskt viktigt att man visar attityd. Hockey utan attityd – vem fan vill se det? Inte en jävel."


Precis min åsikt. Låter riktigt bra.

Undrar om man inte övertalar Hedman att stanna? Cool  med den attityden
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Old Brooklyn fre 25 apr 2014, 07:15

Med tanke på att Fagervall är ny och inte hunnit vara med allt för mycket i värvningsarbetet, kombinerat med att han verkar ha en hel del annorlunda tankar jämfört med Rönken vad gäller fysik och attityd, så är jag inte lika missnöjd med det stora antal kontrakt som löper ut redan nästa år. Han och Luleå Hockey har ett år på sig att försöka övertala de som man vill ska stanna att göra det samtidigt som de nya tränarna får möjligheten att göra justeringar inför nästa år med spelare de själva bedömer passar in i lagbygget.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av LubosC fre 25 apr 2014, 08:03

Bamsefar skrev:
Lars158 skrev:"– Hockey är en känslosport, man ska visa känslor som spelare. Det tycker jag är det absolut viktigaste. Vi pratar om det på innebandyn, vi pratar om det på kampsporten, vi pratar om det i löparspåret. Det är jävulskt viktigt att man visar attityd. Hockey utan attityd – vem fan vill se det? Inte en jävel."


Precis min åsikt. Låter riktigt bra.

Undrar om man inte övertalar Hedman att stanna? Cool  med den attityden
Tänkte samma sak, ryktet kanske stämmer ;)Missa förövrigt inte att läsa Pelles blogg också, allt som inte kom med i artikeln står där. Finns en del läsvärt.
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av hokkzorz fre 25 apr 2014, 09:41

Jag gillar det jag läser.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Ingemar fre 25 apr 2014, 10:32

Känns bra efter att ha läst artikeln och bloggen. Tillbaka till vår identitet i modern tappning?
Tar aldrig sommaren slut??  bounce 
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Micke80 fre 25 apr 2014, 10:47

Ingemar skrev:Känns bra efter att ha läst artikeln och bloggen. Tillbaka till vår identitet i modern tappning?
Tar aldrig sommaren slut??  bounce 

Precis, man börjar känna igen tankegångarna med forntiden igen.
Man förstår också tankne på att ha många oömma brunkare knutna till alget. Vill han se tuffa tacklingar och en fight ibland får man ju räkna med att det mer eller mindre ofta är nåogn/några spelare som är avstängda också.
Blir spännande att se om Abbotts hittar tillbaka till det där energiska spelet dom hade när dom kom till oss. Då låg dom i toppen av både poängliga och utvisningsliga. Har fyra år med förbud tagit udden ur dem eller hittar dom tillbaka.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Micke80 fre 25 apr 2014, 11:12

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article18773390.ab

Är det här draget ytterligare ett steg att bli jobbigare på isen Smile
Men om man ska vara lite allvarlig så har jag alltid ansett att kampsport är grymt bra träning för kroppen. Om det sen är brottning eller nått annat låter jag vara osagt, men man kör verkligen alla musklerna, uttålighet och ballans.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Diktatorn fre 25 apr 2014, 15:50

Fagervall tycks vara en riktigt härlig snubbe! Visst finns det risker med känslospelet med toppar och dalar och allt vad det innebär. De största vinsterna lär man göra lite som han säger, hos publiken!
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 604
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av kralle fre 25 apr 2014, 17:12

Jag ser framför mig härliga känsloyttringar ala osten vs sandlin osv.. Very Happy 

kralle

Antal inlägg : 162
Join date : 12-08-07
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Lars158 lör 26 apr 2014, 10:11

Diktatorn skrev:Fagervall tycks vara en riktigt härlig snubbe! Visst finns det risker med känslospelet med toppar och dalar och allt vad det innebär. De största vinsterna lär man göra lite som han säger, hos publiken!
Jag tänker att det ger chanser också.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av FruktHamster lör 26 apr 2014, 14:00

Känslospelet kan mycket väk straff sig under serien, men kan vara oj så viktigt i ett slutspel.
För att inte tala om underhållningsvärdet..
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Redbear lör 07 jun 2014, 14:48

Någon som kan återge artikeln med Fagervall från dagens Kuriren?
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Lars158 lör 07 jun 2014, 16:36

Redbear skrev:Någon som kan återge artikeln med Fagervall från dagens Kuriren?

Den var fri fram till kl 13 minst, men nu låst den tydligen, konstigt.

ISHOCKEY/LULEÅ Luleå Hockey har en helt ny tränarkvartett den här säsongen. För Kuriren berättar Luleåtränarna om tankarna inför säsongen, vem de tror kommer kliva fram i laget och när Luleå Hockey kommer vara slagkraftiga nog för att ta SM-guld.
ANNONS

Det är förmiddag och Luleå Hockey plågar sina kroppar ordentligt i gymmet. I dag är det benen och magen som får sig en omgång. Fystränaren Petter Pettersson visar några övningar och går sedan omkring om kollar så att alla spelarna sätter tekniken. Även målvaktstränaren Gusten Törnqvist, som tagit över efter Daniel Henriksson, kollar hur det ser ut, men framför allt ligger fokus på burväktarna. Mellan övningarna byter han några ord med Luleås nyförvärv på målvaktssidan, Daniel Larsson.

På ett löpband längre in i hörnet av gymmet "powerwalkar" en av männen som ska leda årets upplaga av Luleå Hockey. Det är den assisterande tränaren Stefan "Skuggan" Nilsson. Samtidigt som han torkar lite svett från pannan uppmanar han en av lagets juniorer att hålla ryggen rakare när han gör sina benböj.

Luleå Hockey har många nya spelare i laget, men framför allt en helt ny tränaruppsättning. Efter fyra säsonger, fyra raka slutspel, ett SM-silver och en seger i European Trophy valde tränarna Jonas Rönnqvist, Thomas "Bulan" Berglund och Roger Åkerström att tacka för sig.

– Förra tränartrojkan gjorde ett fantastiskt jobb och sett resultatmässigt över fyra år är det kanske de bästa klubben har gjort, säger Anders "Burra" Burström.

Nu är det upp till huvudtränaren Joakim Fagervall och de assisterande tränarna Stefan Nilsson och Anders Burström att ta vid där Rönnqvist, Berglund och Åkerström slutade.

Känner ni extra press över att ha stora skor att fylla ut?

– Nej, det här jobbet vet vi är press hela tiden. Både Jocke (Fagervall) som varit ledare i många år och och jag, Stefan och Gusten som har varit spelare i många år vet vad det innebär att jobba i den här branschen så vi ser det mer som en härlig utmaning, säger Anders Burström.

Kommer ni ta med er någonting från deras spelidé?

– Jag tycker det finns mycket i Luleå spel som man måste vårda och göra på ett bra sätt och försöka utveckla. Vi kommer fortsätta med Luleås spel, säger Joakim Fagervall.

Klart är att det är Joakim Fagervall som blir Luleå Hockeys huvudtränare, men vilka roller tränarna kommer ha mer specifikt är inte klart i dagsläget.

– Vi kommer ha separata roller, men vi vill inte gå in på dem riktigt ännu. Det är någonting vi håller på att jobba fram, både vad gäller matcher och träningar, säger Fagervall.

Men vem kommer hålla brandtalen i omklädningsrummet?

– Det får vi se när vi kommer dit. Den som är sugen, säger huvudtränaren.

Joakim Fagervall är den tränare i uppsättningen som besitter överlägset mest rutin vad gäller yrket. Övertorneåsonen har varit tränare på elitnivå i 14 säsonger och kommer senast från fyra säsonger i allsvenskan där de två sista blev som huvudtränare i Västerås. I år kommer trots allt bli hans debut i SHL.

På det övriga posterna är det kända Luleånamn, men ganska obeprövade kort som tränare. Stefan "Skuggan" Nilsson har gjort två säsonger som coach i Luleå Hockeys juniorlag, men Nilsson tror att han kommer ha nytta av sina 20 säsonger som spelare på elitnivå.

– Jag vet vad som krävs för att vinna. Det är därför vi är här, för att vinna matcher och gå långt i ligan. Jag vet vad som krävs som spelare och det tar jag med mig också som ledare, så det har jag mycket nytta av, säger Stefan Nilsson.

Även Anders Burström har en betydligt kortare tränarkarriär än spelarkarriär. 38-åringen har endast en säsong som assisterande tränare i Piteå. Burström har dessutom varit lagkamrat med några spelare i årets trupp, men Luleåsonen tror inte att det kommer bli problematiskt att gå från rollen som spelare och lagkamrat till tränare.

– Jag tror att det kommer funka jättebra. Jag var ju i samma situation själv när Rönnqvist, "Bulan" och Roger klev in och då hade jag också en känsla som spelare hur det skulle funka, men man jobbar åt samma håll och man är proffsig så då fungerade det grymt bra, över all förväntan. Jag tror att jag lärde mig mycket av det, säger Burström.

Luleå Hockey har gjort en del nyförvärv på spelarsidan inför säsongen och tränarna är överens om att man fått in mycket fysik i truppen, men samtidigt saknas några pjäser i lagbygget.

– Ja, det är klart att vi saknar fortfarande några stycken. Det vi har redan, men också någon som kan spetsa till det lite i den yttersta kreativa sidan hos spelarna. Det söker vi, säger Joakim Fagervall.

Samtidigt hoppas huvudtränaren också att lagets 18-årige västerbottning ska kliva fram lite extra den här säsongen.

– Jag hoppas naturligtvis att det blir en utveckling på många av de yngre killarna men också de äldre, men det är inte så att man hoppas extra på någon. Jag hoppas och tror att Lucas Wallmark kan få ett lyft i år och bli en viktig pjäs för vårat kreativa spel, säger Fagervall.

För två säsonger sedan tog sig Luleå Hockey hela vägen till SM-final där Skellefteå AIK dock var numret för stora.

Är Luleå Hockeys trupp tillräckligt slagkraftig för att kunna vinna ett SM-guld?

– Fram emot vårkanten kommer den vara det, säger Joakim Fagervall.


Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Redbear lör 07 jun 2014, 16:47

Tack Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Redbear lör 19 jul 2014, 12:16

Intervju med Fagervall angående lagbygget:

http://www.nsd.se/sport/det-kanns-javligt-ratt-8618393.aspx
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Slapshot lör 19 jul 2014, 13:01

Roligt att höra! Låter som att både Wallmark och Cehlarik kommer få en ordentlig chans nu!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Ingemar lör 19 jul 2014, 13:07

Faktiskt rätt skön känsla inför säsongen när man fått läsa och höra lite olika intervjuer med Fagervall Smile
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Lars158 lör 19 jul 2014, 13:33

Jag gillar fagervall s stil. Verkar vara en känslomänniska. Skiljer sig från rönkens robot svar

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av LulefanGBG lör 19 jul 2014, 14:35

Ja för fan kamrater, det blir bra det här!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av pingu lör 19 jul 2014, 14:49

Ja Fagervall verkar bygga ett lag som kan gå långt i ett slutspel och spela fysiskt Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Lars158 ons 30 jul 2014, 21:54


Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Bamsefar ons 30 jul 2014, 22:28


Låter utmärkt, mycket intressant att se vad "Skuggan" kommer att tillföra.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av LulefanGBG tor 31 jul 2014, 11:28

Kul att få lite mer inblick hur det är tänkt att det skall fungera. Inga större överraskningar egentligen men ändå kul att få det bekräftat.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Micke80 tor 02 okt 2014, 08:28

Jag gillar denna mannen i intervjuerna. Han känns hemskt ärlig och klok då han svarar på frågorna. Det är inte så många klyschor eller inövade svar som han säger utan att ens höra frågan. Nä, han är skön att lyssna på.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Norlin tor 02 okt 2014, 09:44

Håller med.
Raka och ärliga svar som känns... genuina. Wink
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet