Mark Owuya

+58
KaptenBlodskelett
Calle
makkanmakkan
Jonken
nummer 17
Beast.
Kagen
Ivanhoe
Zeth
knutten
Rakapuckar
Snikne Ville
mango
hokkzorz
Mickeee
Diktatorn
kokostrollet
ezz
MickkeJ
tronic
tibet
Lars158
Simon90
Ingemar
LubosC
Micke80
Donowitz
Kallepedal
Dentos
Helge
Lulefan
LuleåWinston
Old Brooklyn
pingu
MRGHOST
stormvägen
Salle
Lasse Proppmätt
icemask
Lajon
rumpztr
LulefanGBG
Urken
Zeb Macahan
FruktHamster
#96
NallePhu
Tigerman
Purre
Donten_
Chris Hendrix
BodenSwe
Bamsefar
Slapshot
Rönken
Pajala
Mange
Redbear
62 posters

Sida 2 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av FruktHamster tor 09 jan 2014, 01:10

FruktHamster skrev:För att citera Stefan Sauk i Lorry: "Jag är skeptisk"

Ger mig själv dumstruten med ett citat. Går omöjligt att klaga på hur Owuya öppnat sin tid i Luleå Hockey.
Ibland är det jävligt skönt att ha fel!
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av MRGHOST tor 09 jan 2014, 08:24

Owuya sprider ett skönt lugn tycker jag. Ser väldigt bra ut, han har bra positionspel.

Härliga 3 1a matcher. Hoppas han fortsätter likadant framöver.
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av LulefanGBG tor 09 jan 2014, 13:47

JO han har verkligen imponerat! Att han har en hög högstanivå visste man ju men att gå in matchotränad mitt under pågående säsong stänga igen så gott som fullkomligt och samtidigt agera så himla lugnt och säkert är onekligen imponerande.

En sak jag noterat och som jag speciellt gillar med honom är att han är ruggigt bra på att stänga till och täcka upp vi stolparna vilket gör att det blir väldigt lite yta för skytten att sikta på då han är så stor och täcker av de flesta vinklar även ut den position när han täcker första stolpen. Det kombinerat med att han är snabb i reaktion och reflex gör ju att han snabbt hinner över till andra stolpen också ger en otroligt bra helhetsbild.

Sedan har det såklart bara gått tre matcher och han kommer också göra en plattmatch någon gång, ingen är fullkomlig, inte ens Hasek, men kan han hålla den här nivån större delen av resterande säsong så kan vi gå långt i ett slutspel också även om spelet inte klaffar 100% i alla andra delar.

Tycker dock att spelet blivit klart bättre senaste 5 - 6 matcherna och Owuyas lugn där bak kan vara en bidragande orsak till det. Tycker framförallt att försvarsspelet höjt sig något enormt sedan innan jul.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Mange tor 09 jan 2014, 15:56

Owuya > Bellissimo
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av pingu tor 09 jan 2014, 16:03

Man kan ju hoppas att Owuya blir vår stora matchvinnare i slutspelet! Ja hoppas kan man ju alltid Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Pajala tor 09 jan 2014, 17:35

Ja jävlar vilken press det blir på Rautio om dom kastar in han i nästa match, blir en fin konkurens
om första spaden, Owuya har nu stått i 4 matcher för Luleå och han är på 100% när det gäller vinster.

Jag tycker iaf att Rönken ska fortsätta matcha Owuya några matcher till innan Rautio får chansen.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av LulefanGBG tor 16 jan 2014, 12:55

Om SHL's statistik är uppdaterad och stämmer så har Mark Owuya +10 i +/- statistiken. Nu är ju den statistiken rätt intetsägande men enligt SHL har Mark Owuya varit inne på 0 mål bakåt och 10 mål framåt i spel 5 mot 5.

Har han inte släppt ett enda mål i spel 5 mot 5 på 5 matcher?  bounce cheers Igår kvitterade ju SAIK i PP. Har för mig Växjö gjorde sitt enda mål i PP också men är inte säker?

Vill inte jinxa nu men det vore ju helt fenomenalt! Hans statistik i övrigt är ju också fenomenal såklart men tänkte bara lyfta fram en grej man kanske inte tänker på i första taget.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Old Brooklyn tor 16 jan 2014, 13:40

Nej, han har bara släppt pp-mål som jag förstår det. Säger en del om försvaret också. Rautio har fått stå en match mot hysteriskt formtoppade Vaxjö på bortaplan och släppte in ett mål, och det var ett självmål av Fransson.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av LulefanGBG tor 16 jan 2014, 15:51

Old Brooklyn skrev:Nej, han har bara släppt pp-mål som jag förstår det. Säger en del om försvaret också. Rautio har fått stå en match mot hysteriskt formtoppade Vaxjö på bortaplan och släppte in ett mål, och det var ett självmål av Fransson.
Visst fan ja det var Rautio som stod den matchen mot Växjö. Han var riktigt bra i den med!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Rönken tor 16 jan 2014, 16:00

LulefanGBG skrev:
Old Brooklyn skrev:Nej, han har bara släppt pp-mål som jag förstår det. Säger en del om försvaret också. Rautio har fått stå en match mot hysteriskt formtoppade Vaxjö på bortaplan och släppte in ett mål, och det var ett självmål av Fransson.
Visst fan ja det var Rautio som stod den matchen mot Växjö. Han var riktigt bra i den med!

Ja Rautio har ju varit bra i år, bar ju även laget när det gick som sämst. Så det är nog en mer fördelaktig situation än vad exempelvis Skellefteå har. Blir lite intressant att se hur det blir framåt slutspelet sen, ska Rautio få kliva åt sidan för 4:e året i rad?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av LulefanGBG tor 16 jan 2014, 16:17

Rönken skrev:
LulefanGBG skrev:
Old Brooklyn skrev:Nej, han har bara släppt pp-mål som jag förstår det. Säger en del om försvaret också. Rautio har fått stå en match mot hysteriskt formtoppade Vaxjö på bortaplan och släppte in ett mål, och det var ett självmål av Fransson.
Visst fan ja det var Rautio som stod den matchen mot Växjö. Han var riktigt bra i den med!

Ja Rautio har ju varit bra i år, bar ju även laget när det gick som sämst. Så det är nog en mer fördelaktig situation än vad exempelvis Skellefteå har. Blir lite intressant att se hur det blir framåt slutspelet sen, ska Rautio få kliva åt sidan för 4:e året i rad?
Jo man tycker ju nästan lite synd om honom om så blir fallet. Ligans överlägset bästa "andramålvakt" som i mitt tycke är bättre än många givna förstaspadar i ligan, men samtidigt så måste ju den som är bäst för tillfället få stå. Tror att David är såpass mogen och kommit såpass långt i sin karriär att han inte skulle låta sig knäckas i första taget även av att bli utkonkurrerad. Han vet vad han kan och det vet tränarna också. Och jag hoppas att han vet att han är otroligt populär bland oss fans. Det är hans förtjänst, nästan allena, att vi fortfarande låg topp -6 efter Nov/Dec.

Rautio är en superstabil målvakt som sällan gör misstag, och han är i mitt tycke en matchvinnare då han räddat oss i mängder av matcher de senaste säsongerna genom att agera alltid lika lugnt och säkert. Känns däremot som att Owuya har en ännu högre högstanivå och är ännu mera av en matchvinnare. Kanske rentav en slutspelsvinnare? Nåväl det är att gå händelserna i förväg. Fem seriematcher är trots allt bara fem seriematcher men likväl har han imponerat väldigt stort vår Owuya. Spelar han som nu är det självklart att han skall stå i slutspelet. Däremot känns det ju otroligt tryggt att ha Rautio där bakom ifall något skulle hända med Owuya, (GUD FÖRBJUDE!), eller ifall Owuya inte klarar av att hålla den här nivån hela tiden. Är tämligen övertygad om att Rautio kommer att vara taggad till tusen när han väl får chansen igen och den kommer han att få.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Rönken tor 16 jan 2014, 16:20

LulefanGBG skrev:
Rönken skrev:
LulefanGBG skrev:
Old Brooklyn skrev:Nej, han har bara släppt pp-mål som jag förstår det. Säger en del om försvaret också. Rautio har fått stå en match mot hysteriskt formtoppade Vaxjö på bortaplan och släppte in ett mål, och det var ett självmål av Fransson.
Visst fan ja det var Rautio som stod den matchen mot Växjö. Han var riktigt bra i den med!

Ja Rautio har ju varit bra i år, bar ju även laget när det gick som sämst. Så det är nog en mer fördelaktig situation än vad exempelvis Skellefteå har. Blir lite intressant att se hur det blir framåt slutspelet sen, ska Rautio få kliva åt sidan för 4:e året i rad?
Jo man tycker ju nästan lite synd om honom om så blir fallet. Ligans överlägset bästa "andramålvakt" som i mitt tycke är bättre än många givna förstaspadar i ligan, men samtidigt så måste ju den som är bäst för tillfället få stå. Tror att David är såpass mogen och kommit såpass långt i sin karriär att han inte skulle låta sig knäckas i första taget även av att bli utkonkurrerad. Han vet vad han kan och det vet tränarna också. Och jag hoppas att han vet att han är otroligt populär bland oss fans. Det är hans förtjänst, nästan allena, att vi fortfarande låg topp -6 efter Nov/Dec.

Rautio är en superstabil målvakt som sällan gör misstag, och han är i mitt tycke en matchvinnare då han räddat oss i mängder av matcher de senaste säsongerna genom att agera alltid lika lugnt och säkert. Känns däremot som att Owuya har en ännu högre högstanivå och är ännu mera av en matchvinnare. Kanske rentav en slutspelsvinnare? Nåväl det är att gå händelserna i förväg. Fem seriematcher är trots allt bara fem seriematcher men likväl har han imponerat väldigt stort vår Owuya. Spelar han som nu är det självklart att han skall stå i slutspelet. Däremot känns det ju otroligt tryggt att ha Rautio där bakom ifall något skulle hända med Owuya, (GUD FÖRBJUDE!), eller ifall Owuya inte klarar av att hålla den här nivån hela tiden. Är tämligen övertygad om att Rautio kommer att vara taggad till tusen när han väl får chansen igen och den kommer han att få.

Tycker det är lite tidigt att avgöra det redan nu, Rautioa har stått 24-25 matcher och gjort det bra, Owuya 5 matcher. Fem matcher är egentligen för lite för att avgöra kan jag tycka, även Lassila har liknande statistik.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av LulefanGBG tor 16 jan 2014, 16:24

Rönken skrev:
LulefanGBG skrev:
Rönken skrev:
LulefanGBG skrev:
Old Brooklyn skrev:Nej, han har bara släppt pp-mål som jag förstår det. Säger en del om försvaret också. Rautio har fått stå en match mot hysteriskt formtoppade Vaxjö på bortaplan och släppte in ett mål, och det var ett självmål av Fransson.
Visst fan ja det var Rautio som stod den matchen mot Växjö. Han var riktigt bra i den med!

Ja Rautio har ju varit bra i år, bar ju även laget när det gick som sämst. Så det är nog en mer fördelaktig situation än vad exempelvis Skellefteå har. Blir lite intressant att se hur det blir framåt slutspelet sen, ska Rautio få kliva åt sidan för 4:e året i rad?
Jo man tycker ju nästan lite synd om honom om så blir fallet. Ligans överlägset bästa "andramålvakt" som i mitt tycke är bättre än många givna förstaspadar i ligan, men samtidigt så måste ju den som är bäst för tillfället få stå. Tror att David är såpass mogen och kommit såpass långt i sin karriär att han inte skulle låta sig knäckas i första taget även av att bli utkonkurrerad. Han vet vad han kan och det vet tränarna också. Och jag hoppas att han vet att han är otroligt populär bland oss fans. Det är hans förtjänst, nästan allena, att vi fortfarande låg topp -6 efter Nov/Dec.

Rautio är en superstabil målvakt som sällan gör misstag, och han är i mitt tycke en matchvinnare då han räddat oss i mängder av matcher de senaste säsongerna genom att agera alltid lika lugnt och säkert. Känns däremot som att Owuya har en ännu högre högstanivå och är ännu mera av en matchvinnare. Kanske rentav en slutspelsvinnare? Nåväl det är att gå händelserna i förväg. Fem seriematcher är trots allt bara fem seriematcher men likväl har han imponerat väldigt stort vår Owuya. Spelar han som nu är det självklart att han skall stå i slutspelet. Däremot känns det ju otroligt tryggt att ha Rautio där bakom ifall något skulle hända med Owuya, (GUD FÖRBJUDE!), eller ifall Owuya inte klarar av att hålla den här nivån hela tiden. Är tämligen övertygad om att Rautio kommer att vara taggad till tusen när han väl får chansen igen och den kommer han att få.

Tycker det är lite tidigt att avgöra det redan nu, Rautioa har stått 24-25 matcher och gjort det bra, Owuya 5 matcher. Fem matcher är egentligen för lite för att avgöra kan jag tycka, även Lassila har liknande statistik.
Var väl lite det jag menade, men om, med betoning på 'om' Owuya fortsätter såhär så är det en no-brainer, givet att Rautio inte också höjer sig ytterligare en nivå i konkurrensen vilket inte alls är omöjligt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av MRGHOST tor 16 jan 2014, 16:24

Owuya ser säkrare ut i målet än Rautio. Kan mycket väl bli guldbiljetten för Lule om han fortsätter spela så säkert och tryggt som han gör just nu.

Lule har inte förlorat med han, och bara släppt in 3mål på 5 matcher. Fantastiskt resultat. Det klart att det har med hela laget att göra också, men ändå.
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Pajala tor 16 jan 2014, 17:28

alla verkar glömma att han stod en match i ET också ... givetvis med en vinst där med  What a Face 
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Pajala tor 16 jan 2014, 17:32

Lite text snodd från DIFs forum  Very Happy lite kul läsning

** Galen statistik på Owuya i Luleå, GALEN: 5 matcher, 0,6 GAA och 97% . Helvete!

** ja en anledning att vissa här ville ha honom i laget istället för hål1 och hål2 som vi har i dagsläget.

**  flesta på detta forum baserar hela hans karriär på 1: Idol och 2: Tavlan mot gnaget. Sen att han vann målvaktsligan och var fenomenal i de 7 matcher mot Luleå i kvarten har alla glömt. Det är synd att man inte värderar spelare efter prestation och potential istället. Hade kanske varit ett roligare forum då.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Tigerman tor 16 jan 2014, 23:43

Pajala skrev:Lite text snodd från DIFs forum  Very Happy lite kul läsning

** Galen statistik på Owuya i Luleå, GALEN: 5 matcher, 0,6 GAA och 97% . Helvete!

** ja en anledning att vissa här ville ha honom i laget istället för hål1 och hål2 som vi har i dagsläget.

**  flesta på detta forum baserar hela hans karriär på 1: Idol och 2: Tavlan mot gnaget. Sen att han vann målvaktsligan och var fenomenal i de 7 matcher mot Luleå i kvarten har alla glömt. Det är synd att man inte värderar spelare efter prestation och potential istället. Hade kanske varit ett roligare forum då.

Asgarv  Very Happy
De har ju faktiskt lite humor också, nollåttorna.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av LuleåWinston tor 06 mar 2014, 23:02

Varför har han silverfärg på gallret? Är inte standarden vitt?

Borde inte det optimala vara att ha vitt galler, då pucken är svart som är "motsatt" färg. Vilket borde skapa större kontraster mot att ha silver/spegelfärg.

Jaja, det spelar säkert ingen roll...
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Lulefan tor 06 mar 2014, 23:09

Owuya var bra de första matcherna men nu senaste matcherna jag sett honom har han väl inte direkt verkat stabil. Han tänker väl inte gå Myllyniemis väg?

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Helge fre 07 mar 2014, 09:30

LuleåWinston skrev:Varför har han silverfärg på gallret? Är inte standarden vitt?

Borde inte det optimala vara att ha vitt galler, då pucken är svart som är "motsatt" färg. Vilket borde skapa större kontraster mot att ha silver/spegelfärg.

Jaja, det spelar säkert ingen roll...
Jag använde silvergaller som junior jag tyckte det var lättare att "se förbi" gallret. Henke använde guldgaller i OS och han var ju bra. Så anledningen till att han slänger in puckar är inte gallret på masken Smile
Helge
Helge

Antal inlägg : 66
Join date : 14-03-07
Ort : Älvsbyn/ Estocolmo

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Dentos tis 18 mar 2014, 22:44

Finns inga ord som kan beskriva den ilska och besvikelse jag har både gentemot Owuya men även mot Rönnqvist som låter Owuya spela. Även om Rautio gjort några halvdanna instatser på senaste tiden har Rautio aldrig sjunkit till den nivå Owuya lyckats sjunka till ett dussintal gånger den här säsongen. Enligt mig har Owuya ingen som helst styrka i sitt målvaktsspel. Han är ostabil efter sina sidledsförflyttningar då han oftast hamnar uppochner eller på rumpan eller jag vet inte vad. Han agerar nonchalant i sitt kroppspråk och skapar oro i resten av försvaret. Att han sedan så billigt ska släppa en retur rakt ut i gapet i ett så avgörande läge som han gör idag precis efter att Luleå kommer in i matchen gör ju inte saken bättre. Owuya måste bänkas fort som fan innan den här kvartsfinalsserien är körd.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 863
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Bamsefar tis 18 mar 2014, 22:52

Dentos skrev:Finns inga ord som kan beskriva den ilska och besvikelse jag har både gentemot Owuya men även mot Rönnqvist som låter Owuya spela. Även om Rautio gjort några halvdanna instatser på senaste tiden har Rautio aldrig sjunkit till den nivå Owuya lyckats sjunka till ett dussintal gånger den här säsongen. Enligt mig har Owuya ingen som helst styrka i sitt målvaktsspel. Han är ostabil efter sina sidledsförflyttningar då han oftast hamnar uppochner eller på rumpan eller jag vet inte vad. Han agerar nonchalant i sitt kroppspråk och skapar oro i resten av försvaret. Att han sedan så billigt ska släppa en retur rakt ut i gapet i ett så avgörande läge som han gör idag precis efter att Luleå kommer in i matchen gör ju inte saken bättre. Owuya måste bänkas fort som fan innan den här kvartsfinalsserien är körd.

Står nog inte mer , nä.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Dentos ons 26 mar 2014, 21:52

Mark Owuya är den sämsta målvakten som skrinnat genom björngapet sedan Mathias Modigs tid. Jag tror nästan Owuya håller en ännu ojämnare nivå än Modig om nu det ens är möjligt. Det är en stor skandal om Owuya stannar över nästa säsong också och han kommer köra ner Luleå i botten.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 863
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Lulefan ons 26 mar 2014, 22:27

Tycker Owuya var klart godkänd senaste två matcherna. Han har väl varit lite ojämn, bra högstanivå och låg lägstanivå, är kanske inte det man vill ha i en målvakt.

Behövs en förstaklassig målvakt, sedan vore Owuya eller Rautio klockrena som backups.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Rönken ons 26 mar 2014, 22:31

Får se hur man gör med Lassinantti som gjort en bra säsong i Asplöven trots allt. Men han är väldigt kort, men kompenserar med sin rörlighet. En förstamålvakt och Lassi skulle kännas ok, där man kör 70/30-upplägg i antal matcher. 

För en sån roll tror jag inte riktigt på Owuya, nu sitter han på kontrakt över nästa säsong. Kör man en 50/50-situation igen så funkar Owuya, frågan är vem som kompletterar då. Även om jag hellre ser förstnämnda med en uttalad förstamålvakt med en ok backup.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Kallepedal fre 11 apr 2014, 11:44

Översatt från Google Translate från en Slovensk tidning. http://www.khl.hr/hr/khl/slovenci-stizu-u-khl-svedanin-postaje-rus

En annan nyhet är hur Mark Owuya, känd som Mark i parken, blev rysk medborgare! Eftersom KHL ligan regler och underlätta engagemang i Ryssland, har svenska målvakten beslutat att ansöka om ett ryskt pass. Den Owuyina mamma är född i Ryssland, alltså på väg att bli en medborgare kommer att underlättas. Efter två års engagemang i Nordamerika, Owuya här säsongen återvände han till Europa och försvarade färgerna i Luleå i SEL-in. Även om det har ett kontrakt med klubben för ännu en säsong, lär vi oss att Owuya i sommar sakta flytta till Ryssland.

"Jag har ett kontrakt med Luleå, men jag skulle vilja öst. Ränte Det finns flera klubbar. NHL har några av de bästa ligorna i världen och ser det som vägen till NHL i vilken allvarlig. Tror att jag kan göra bättre, och jag vill bevisa det!" sade den 24-årige målvakten.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Donowitz fre 11 apr 2014, 12:40

Härligt!

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Helge lör 12 apr 2014, 10:31

Tycker att han är helt okej! Men det känns som en en kille som bryr sig mer om sin egen karriär än hur det går för laget.
Helge
Helge

Antal inlägg : 66
Join date : 14-03-07
Ort : Älvsbyn/ Estocolmo

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av FruktHamster lör 12 apr 2014, 11:56

Helge skrev:Tycker att han är helt okej! Men det känns som en en kille som bryr sig mer om sin egen karriär än hur det går för laget.

Sådant är nog ganska vanligt och faktiskt fullt förståeligt. Så länge de personliga målen inte går emot klubbens, ser jag heller inga problem med det.

Mark har kontrakt, men vill till Ryssland. Inte omöjligt att någon ryssklubb kanske vill köpa ut honom isf. Borde kunna ge lie pengar till laget, kan man hoppas.
Frågan är väl vilket KHL-lag som blir till sig i trosorna av en målis med Marks track record?
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Kallepedal lör 12 apr 2014, 15:17

Enligt agenten stannar Owuya i Luleå http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/malvakten-stannar-i-lulea/?blog=4171576&entry=7570793 Men agenter är nog det mest opålitliga, bortsett från sportchefer, i dessa silly-tider.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Lajon lör 12 apr 2014, 18:23

Kallepedal skrev:Enligt agenten stannar Owuya i Luleå http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/malvakten-stannar-i-lulea/?blog=4171576&entry=7570793 Men agenter är nog det mest opålitliga, bortsett från sportchefer, i dessa silly-tider.




Nooooooooooooooooooooo!!!!! Exclamation Exclamation 
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av FruktHamster lör 12 apr 2014, 21:59

Mark är möjligtvis ojämn, men han har en hög högstanivå. Det behöver inte alls vara något dåligt om han stannar.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Lajon sön 13 apr 2014, 18:31

Lite ironi i mitt förra inlägg.... Jag vet inte vad jag tycker om att han stannar... Hade varit enklare om han drog så behöver vi inte fundera.

Ja han har en väldigt hög högsta nivå, men än väldigt låg lägsta också, tom lägre än Bellisimo.

Skall vi fortsätta vara ett topp 4 lag så måste vi ha en målvakt som inte dippar för många gånger, det blir så jäkla kostsamt poängmässigt då.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Rönken sön 13 apr 2014, 18:33

Lajon skrev:Lite ironi i mitt förra inlägg.... Jag vet inte vad jag tycker om att han stannar... Hade varit enklare om han drog så behöver vi inte fundera.

Ja han har en väldigt hög högsta nivå, men än väldigt låg lägsta också, tom lägre än Bellisimo.

Skall vi fortsätta vara ett topp 4 lag så måste vi ha en målvakt som inte dippar för många gånger, det blir så jäkla kostsamt poängmässigt då.

Lite så jag också känner, hade varit trevligt att gå in i en säsong med en tydlig förstamålvakt som har bra bakgrund och man kan lita på. Owuya kan blir bra men kan även kosta en del poäng som du skriver, sen ska Lassinantti spelas in på det.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Tigerman sön 13 apr 2014, 22:39

Ja det hade onekligen känts säkrare att spela in Lassinantti med Rautio som backup än med Owuya. Om Lassinantti inte skulle visa sig hålla ES-klass vill man ju inte stå där med en målis som levererar varannandagshockey.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Micke80 ons 07 maj 2014, 21:03

Jösses så trött han Mark ser ut i MMA klippet på Luleås hemsida. Lite kul att se övriga vara explosiva och han helt lealös i kroppen. Antingen har han tagit i mer än alla andra tidigare under träningen eller så är han i riktigt dålig form

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av LubosC ons 07 maj 2014, 21:31

Haha. Antar att du menar i slutet, tänkte samma sak när jag såg det. Han ser ju helt färdig ut. Annars i klippet tycker jag han ser jävligt pigg ut. Vi får hoppas att han körde hårdare än alla andra i början.
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 35

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Micke80 tor 08 maj 2014, 14:06

LubosC skrev:Haha. Antar att du menar i slutet, tänkte samma sak när jag såg det. Han ser ju helt färdig ut. Annars i klippet tycker jag han ser jävligt pigg ut. Vi får hoppas att han körde hårdare än alla andra i början.

Precis, det var den där sista övningen jag tänkte på. Den sadistiska sidan kommer fram där. När man håller i ett pass och man ser nån så där trött är det så lätt att man kör några omgångar till.
Annars såg träningen rätt rolig ut.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Ingemar mån 12 maj 2014, 22:30

Inte med på dagens målvaktsgympa.
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1.0-9/10341527_10152021883940793_5589850574105560904_n.jpg
På glid till en annan klubb, eller borta av andra anledningar?
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Donowitz tis 13 maj 2014, 12:44

Ingemar skrev:Inte med på dagens målvaktsgympa.
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1.0-9/10341527_10152021883940793_5589850574105560904_n.jpg
På glid till en annan klubb, eller borta av andra anledningar?

Daniel Larsson ser inte heller ut att vara med. Han har väl redan flyttat upp?

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Bamsefar tor 10 jul 2014, 13:24

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Rönken tor 10 jul 2014, 13:27


Jaha, det kom rätt oväntat. Stängs av för att ha missat ett dopingtest vad det verkar, men måste väl vara mer än så som bakomliggande orsaker. Får inte ett år för det väl.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Bamsefar tor 10 jul 2014, 13:33

Rönken skrev:

Jaha, det kom rätt oväntat. Stängs av för att ha missat ett dopingtest vad det verkar, men måste väl vara mer än så som bakomliggande orsaker. Får inte ett år för det väl.

Han förklarar sig med att testpatrullen ville testa innan han var klar med träningen och att de skulle få vänta men då gick dom. Vet inte om det låter så seriöst. Då är det väl bättre de tar provet och ger en ev påföljd för väntetiden men ett år låter lite extremt. Eller så är det en efterhandsförklaring och Mark in da park är fulladdad med förbjudna preparat, vem vet? definitivt inte RF i alla fall.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Rönken tor 10 jul 2014, 13:35

Bamsefar skrev:
Rönken skrev:

Jaha, det kom rätt oväntat. Stängs av för att ha missat ett dopingtest vad det verkar, men måste väl vara mer än så som bakomliggande orsaker. Får inte ett år för det väl.

Han förklarar sig med att testpatrullen ville testa innan han var klar med träningen och att de skulle få vänta men då gick dom. Vet inte om det låter så seriöst. Då är det väl bättre de tar provet och ger en ev påföljd för väntetiden men ett år låter lite extremt. Eller så är det en efterhandsförklaring och Mark in da park är fulladdad med förbjudna preparat, vem vet? definitivt inte RF i alla fall.

Fast inte ger man väl ett år för den lilla saken? Modoiten fick 6 månader och han blev väl påkommen med något förbjudet i sig.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Simon90 tor 10 jul 2014, 13:36

Är ju väldigt konstigt om det ska vara 1 år för Mark då modo-spelaren fick 6 månader för att faktiskt spelat dopad  scratch 

Simon90

Antal inlägg : 57
Join date : 14-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Bamsefar tor 10 jul 2014, 13:41

Rönken skrev:
Bamsefar skrev:
Rönken skrev:

Jaha, det kom rätt oväntat. Stängs av för att ha missat ett dopingtest vad det verkar, men måste väl vara mer än så som bakomliggande orsaker. Får inte ett år för det väl.

Han förklarar sig med att testpatrullen ville testa innan han var klar med träningen och att de skulle få vänta men då gick dom. Vet inte om det låter så seriöst. Då är det väl bättre de tar provet och ger en ev påföljd för väntetiden men ett år låter lite extremt. Eller så är det en efterhandsförklaring och Mark in da park är fulladdad med förbjudna preparat, vem vet? definitivt inte RF i alla fall.

Fast inte ger man väl ett år för den lilla saken? Modoiten fick 6 månader och han blev väl påkommen med något förbjudet i sig.

Vet inte om det är ngt standardförfarande, kan de inte/får inte ta ngt prov är det ett år som gäller oavsett?
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Rönken tor 10 jul 2014, 13:44

Bamsefar skrev:
Rönken skrev:
Bamsefar skrev:
Rönken skrev:

Jaha, det kom rätt oväntat. Stängs av för att ha missat ett dopingtest vad det verkar, men måste väl vara mer än så som bakomliggande orsaker. Får inte ett år för det väl.

Han förklarar sig med att testpatrullen ville testa innan han var klar med träningen och att de skulle få vänta men då gick dom. Vet inte om det låter så seriöst. Då är det väl bättre de tar provet och ger en ev påföljd för väntetiden men ett år låter lite extremt. Eller så är det en efterhandsförklaring och Mark in da park är fulladdad med förbjudna preparat, vem vet? definitivt inte RF i alla fall.

Fast inte ger man väl ett år för den lilla saken? Modoiten fick 6 månader och han blev väl påkommen med något förbjudet i sig.

Vet inte om det är ngt standardförfarande, kan de inte/får inte ta ngt prov är det ett år som gäller oavsett?

Låter som en rimlig förklaring, fast vad händer nu kan man undra, kan inte tänka mig att detta står sig?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Bamsefar tor 10 jul 2014, 13:50

Rönken skrev:
Bamsefar skrev:
Rönken skrev:
Bamsefar skrev:
Rönken skrev:

Jaha, det kom rätt oväntat. Stängs av för att ha missat ett dopingtest vad det verkar, men måste väl vara mer än så som bakomliggande orsaker. Får inte ett år för det väl.

Han förklarar sig med att testpatrullen ville testa innan han var klar med träningen och att de skulle få vänta men då gick dom. Vet inte om det låter så seriöst. Då är det väl bättre de tar provet och ger en ev påföljd för väntetiden men ett år låter lite extremt. Eller så är det en efterhandsförklaring och Mark in da park är fulladdad med förbjudna preparat, vem vet? definitivt inte RF i alla fall.

Fast inte ger man väl ett år för den lilla saken? Modoiten fick 6 månader och han blev väl påkommen med något förbjudet i sig.

Vet inte om det är ngt standardförfarande, kan de inte/får inte ta ngt prov är det ett år som gäller oavsett?

Låter som en rimlig förklaring, fast vad händer nu kan man undra, kan inte tänka mig att detta står sig?

Han skulle väl överklaga lät det som men vet inte om det någonsin lönat sig.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Lars158 tor 10 jul 2014, 13:57

Haha. Jo men dopningsreglerna har väl alltid varit att inte delta i prov leder till avstängning? Skidåkare tex är väl tvungna att alltid rapportera vars dom är till Wada eller vad det heter så dom ska kunna komma på oannonserat test tillfälle.

"– Det är kul att man stängs av ett år för att ha skippat ett test."

Som vanlig Svensson är du på ett gym och det kommer testare där så är det bara genomföra test. Dom kan inte tvinga dig men att låta bli genomföra test så blir du automatiskt avstängd.

Pajasen i det här verkar vara Mark.
Fördelen nu är ju dock att LHF inte behöver vänta på att någon annan ska överta kontraktet. Dopning är kontraktsbrott så löneposten blir vi av med direkt nu.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Lars158 tor 10 jul 2014, 13:58

Tror att 1 år är standard bestraffning för vägran av test.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 2 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet