Lars "Osten" Bergström

+88
Cambbott24
rasbiologen
Myrman
Hellcop
FrankieLampard
ezz
Anthrax
kokostrollet
Norrlandstoken
Blinders
Sportsman
Gunnar Sträng
Kapten Haddock
Eilif
Ferros
Donten_
Ivanhoe
Monco
LubosC
Indoc
Grimster
KaptenBlodskelett
tibet
Björnkäften
Groggen79
Dustin
Murveln
Davidoff
Puckad
kralle
GustenA
nummer 17
ski3r
LuleåWinston
Hedanders
Frökenbling74
Dentos
Sundance Kid
Wolfhunter
JuniorX
Mr Bister
Qirren
Kocur
Number 69
DirtyTalking
Sir Prozac
Erilk
Neurofunk20
Tigerman
Kraftkung
Mickeee
Mange
icemask
Lasse Proppmätt
CKa
Grizzly
Lulefan
Lajon
stormvägen
Rikky
rumpztr
Lars158
Micke80
Donowitz
Pajala
Kallepedal
hokkzorz
farre
Kagen
Salle
Bamsefar
Old Brooklyn
MickkeJ
Slapshot
Ingemar
Redbear
Norlin
LulefanGBG
NallePhu
pingu
Rönken
FruktHamster
Tony Moore
Urken
Snikne Ville
amarule
Purre
Dalle
92 posters

Sida 12 av 14 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13, 14  Nästa

Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Grimster ons dec 14, 2016 2:17 pm

Har vart en förespråkare för att Osten nog suttit nåt år för länge. men jag hade inte heller dött om han vart kvar. lite trist men samtidigt spännande se vad det blir.

Bara han inte drar till Skaik och blir Västerbottens-Osten! Smile
Grimster
Grimster

Antal inlägg : 52
Join date : 12-08-14
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Dustin ons dec 14, 2016 2:27 pm

Lulefan skrev:
Pajala skrev: rönken in som GM och nya tränare.

Källa?

Bulan.

Dustin

Antal inlägg : 6915
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Ferros ons dec 14, 2016 2:27 pm

Det är bara tacka Osten för allt, han har gjort så otroligt mycket bra för föreningen! Helt klart den bästa sportchefen Luleå Hockey har haft. Det är få personer som brinner så mycket för sitt lag, som Osten verkar göra. Hade verkligen hoppats att han skulle få vinna ett SM-Guld som GM/sportchef, men nu ser det inte ut att bli så - jättetråkigt.

Det är bara att önska honom all lycka i framtiden och återigen tacka för allt han gjort för Luleå Hockey!

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Dustin ons dec 14, 2016 2:29 pm

Tack för allt Osten. Enormt Luleåhjärta och förtjänar att hyllas stort. Men känns som helt rätt läge att byta Sportchef och tror att Rönken kommer passa utmärkt där.

Dustin

Antal inlägg : 6915
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Hellcop ons dec 14, 2016 2:41 pm

haha, ett gäng Skellefteåfans är övertygade om att Wallson och Lasse J. har lockats hit med tv-spelsmiljoner.

Fan vad härligt.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 589
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Puckad ons dec 14, 2016 3:07 pm

Tack för allt.
Det kommer att bli svårt för någon annan att slå ditt track record!
Också bra tid att meddela beslutet.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Bamsefar ons dec 14, 2016 3:09 pm

Så Lars "Osten" Bergström väljer att sluta och det tror jag är ett klokt beslut och självklart skall han hyllas för sina insatser för Luleå Hockey. Bara tråkigt att han inte fick lyfta LeMat.

Ostens roll i det reformerade bygge som Luleå blev efter ett antal svåra år skall inte underskattas och att han brinner för föreningen är ett rent understatement men det kan vara klokt att , oavsett vad egentligen, ta nya tag och få en annan röst , med samma drivkraft och föreningshjärta.

Jag utgår ifrån att beslutet varit känd inom föreningen ett tag och att man redan nu kontaktat en kommande GM och jag, för min del, hoppas att han heter Jonas Rönnqvist.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Lulefan ons dec 14, 2016 3:57 pm

Grimster skrev:Har vart en förespråkare för att Osten nog suttit nåt år för länge. men jag hade inte heller dött om han vart kvar. lite trist men samtidigt spännande se vad det blir.

Bara han inte drar till Skaik och blir Västerbottens-Osten! Smile

Det vore ju underbart om Osten drog till Skaik och agerade mullvad samt värvade asdåligt för att sänka deras skepp.

Känner väl som många andra här, Osten har gjort extremt mycket gott för Luleå och det ska han ha en stor elogé för. Hade man hissat tränare och sportchefers tröjor hade Ostens redan hängt i taket. Det enda som oroar mig nu är vem som kommer in efteråt, jag hoppas verkligen att man tänkt igenom det och har någon ordentlig ersättare. Vore ju pinsamt om det blir som när Hans Huczwoski blev sportchef, att man bara tar in en på måfå.

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av hokkzorz ons dec 14, 2016 4:11 pm

Undras vem vi skall klaga på om vi skulle få Rönken som GM och Bulan som tränare när vi fortfarande harvar på i mitten av tabellen?

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Myrman ons dec 14, 2016 4:14 pm

hokkzorz skrev:Undras vem vi skall klaga på om vi skulle få Rönken som GM och Bulan som tränare när vi fortfarande harvar på i mitten av tabellen?
Vi har klagat på Rönken och Bulan förr, så det finns inget som hindrar att vi skulle göra det i fortsättningen också. OM det nu skulle bli så.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Ferros ons dec 14, 2016 4:18 pm

hokkzorz skrev:Undras vem vi skall klaga på om vi skulle få Rönken som GM och Bulan som tränare när vi fortfarande harvar på i mitten av tabellen?

Antagligen Rönken och Bulan. affraid

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av CKa ons dec 14, 2016 4:23 pm

Määk skrev:
Lulefan skrev:
Pajala skrev: rönken in som GM och nya tränare.

Källa?

Bulan.

Bulan vad?

Bulan som tränare?
Bulan som din källa?
Bulan som Pajalas källa?

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Mr Bister ons dec 14, 2016 4:36 pm

Nu får alla som inte gillat Osten som dom vill, då måste vi ju räkna med SM-guld nästa år eftersom det största problemet är borta(ironi)

Mr Bister

Antal inlägg : 1421
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Dustin ons dec 14, 2016 4:53 pm

Mr Bister skrev:Nu får alla som inte gillat Osten som dom vill, då måste vi ju räkna med SM-guld nästa år eftersom det största problemet är borta(ironi)

Mmm... Vem som helst fattar väl att ett sportchefsbyte inte per automatik betyder ett SM-guld. Handlar om att folk tror att det finns personer som är mer lämplig än Osten att leda LHF i framtiden. Det är ett långsiktigt arbete och givetvis bör vi ha som krav att nya sportchefen ställer ett topplag på isen och att vi är med och utmanar om bucklan.

Dustin

Antal inlägg : 6915
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Puckad ons dec 14, 2016 4:53 pm

Mr Bister skrev:Nu får alla som inte gillat Osten som dom vill, då måste vi ju räkna med SM-guld nästa år eftersom det största problemet är borta(ironi)
Det ska bli intressant att följa SS tråden och se vilka bättre alternativ som föreslås, framförallt av de som varit övertygade om att det finns bättre alternativ.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Bamsefar ons dec 14, 2016 5:03 pm

Mr Bister skrev:Nu får alla som inte gillat Osten som dom vill, då måste vi ju räkna med SM-guld nästa år eftersom det största problemet är borta(ironi)

Hela den inlagan bygger på att Luleå vunnit , hur många LeMat som Osten med GM ? , så chansen får väl anses vara likvärdig, oberoende vem som blir ny GM, eller hur.


Facepalm
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Urken ons dec 14, 2016 5:24 pm

Mr Bister skrev:Nu får alla som inte gillat Osten som dom vill, då måste vi ju räkna med SM-guld nästa år eftersom det största problemet är borta(ironi)

Förstår mig verkligen inte på sådana här inlägg. Bara för att man tycker att Osten suttit för länge på sin post och man är sugen på att testa något nytt, betyder det inte att man förväntar sig SM-guld varje år ifall, exempelvis, Rönken tar över.

Som att jag skulle skriva: nu får alla som ville ha kvar Osten chansen att skriva snirkliga kommentarer kring de som inte ville ha kvar ditot. För helvete?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Urken ons dec 14, 2016 5:32 pm

Roligt med förnyelse i klubben. Men visst måste man erkänna att det nu - när det blir realitet av det hela - känns lite pirrigt. Från en stadig GM till..? Kan bli flipp, flopp eller mittemellan! Jag väljer att fokusera på förnyelsen då jag anser att vi på något sätt kört fast.

Angående Lars "Osten" Bergström så vill jag rikta ett stort tack för allt du gjort för klubben, för den tid du lagt ned med den passion du gjort det. Du är en speciell herre, men ändå en stor sådan. Önskar dig lycka till i framtiden, oavsett vad du väljer att göra (nytt jobb eller hängmattan på bakgården?).

Mot nya tider!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Puckad ons dec 14, 2016 5:45 pm

Urken skrev:
Mr Bister skrev:Nu får alla som inte gillat Osten som dom vill, då måste vi ju räkna med SM-guld nästa år eftersom det största problemet är borta(ironi)

Förstår mig verkligen inte på sådana här inlägg. Bara för att man tycker att Osten suttit för länge på sin post och man är sugen på att testa något nytt, betyder det inte att man förväntar sig SM-guld varje år ifall, exempelvis, Rönken tar över.

Som att jag skulle skriva: nu får alla som ville ha kvar Osten chansen att skriva snirkliga kommentarer kring dem som inte ville ha kvar ditot. För helvete?
Jag tolkade inte kommentaren som att den var riktad till de (inkl mig) som känner att det är rätt läge för Osten att lämna över stafettpinnen.
Jag tolkade den som en gliring till det som tycker han är det sämsta som hänt klubben någonsin och att han på alla sätt är en katastrof, diktator, enda orsaken till alla förlorade LeMat och urkass på att sköta sin primäruppgift: värvningar.
Och att han därför borde avgått med omedelbar verkan redan för 3 år sen. Eller tidigare.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Donowitz ons dec 14, 2016 6:02 pm

Nu kommer Osten gå all in, som sista chans för att lyckas bärga SM-guldet Smile

Donowitz

Antal inlägg : 4086
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av farre ons dec 14, 2016 6:05 pm

Osten skall ha all cred och stort tack för all engagemang i klubben.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Kapten Haddock ons dec 14, 2016 6:29 pm

Kan väl vara lite tidigt att säga det, för du slutar ju inte än, men ett stort tack för de du gjort åt föreningen som GM och ett stort lycka till i framtiden!

Nu tror inte då jag att Lars Arne har gjort sitt sista i föreningen för att han avslutar sin anställning som GM. Jag tror han hittas innanför dörrarna även i framtiden.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Mr Bister ons dec 14, 2016 6:54 pm

Helt rätt uppfattat Puckat, Jag var också lite tveksam till att Osten skulle fortsätta efter säsongen p.g.a att det kanske behövdes lite nytt blod på posten, men man får inte glömma hur det såg ut när han började som sportchef och till hans fördel var ju hans brinnande fokus på LHF och faktiskt många lyckade nyförvärv, sen att han hade sidor som ibland inte var så bra är väl väl känt.

Mr Bister

Antal inlägg : 1421
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Ivanhoe ons dec 14, 2016 6:59 pm

Har bara respekt i tankarna nu för en av Luleå hockeys bästa ledare genom tiderna. Hans passion för Luleå hockey kan ingen tvivla på.

Han ligger dessutom inte på latsidan..  3 nya år med Lassinanti(!)  Sedan en ny center i Hillding.  

Själv hoppas jag som flera andra.. att det är Rönnqvist som tar över.  Men hoppas också att mr cheese fortsättningsvis hjälper sitt Luleå hockey på något vis..

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Urken ons dec 14, 2016 8:52 pm

Puckad skrev:
Urken skrev:
Mr Bister skrev:Nu får alla som inte gillat Osten som dom vill, då måste vi ju räkna med SM-guld nästa år eftersom det största problemet är borta(ironi)

Förstår mig verkligen inte på sådana här inlägg. Bara för att man tycker att Osten suttit för länge på sin post och man är sugen på att testa något nytt, betyder det inte att man förväntar sig SM-guld varje år ifall, exempelvis, Rönken tar över.

Som att jag skulle skriva: nu får alla som ville ha kvar Osten chansen att skriva snirkliga kommentarer kring dem som inte ville ha kvar ditot. För helvete?
Jag tolkade inte kommentaren som att den var riktad till de (inkl mig) som känner att det är rätt läge för Osten att lämna över stafettpinnen.
Jag tolkade den som en gliring till det som tycker han är det sämsta som hänt klubben någonsin och att han på alla sätt är en katastrof, diktator, enda orsaken till alla förlorade LeMat och urkass på att sköta sin primäruppgift: värvningar.
Och att han därför borde avgått med omedelbar verkan redan för 3 år sen. Eller tidigare.

Väldigt mycket energi som läggs på några oerhört få individer. Är inte många som anser det. Dessutom är det inte antingen eller. Man kan delvis hålla med i kritiken också. Varför ens lägga en sådan kommentar ifall det endast rör en av hundra som tycker så? Därav tolkar jag det annorlunda - riktat mot fler än endast de få. Så onödigt. Precis sådana där kommentarer som hela tiden startar onödiga diskussioner där de inte hör hemma. Intetsägande, men tillräckligt för att spä på "vi och dom"-tanken. Men visst. Nu fick han som han ville, när han lyckades trigga igång en person som vaknat på fel sida. Dessutom inte första gången ett av Bisters inlägg inleds så.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Mr Bister ons dec 14, 2016 9:39 pm

Jag lovar att mitt LHF hjärta är stort nog att skriva på detta forum det har det varit dom senaste 40 åren, det jag har försökt säga att allting inte är svart och vitt.
Jag kan nog tycka att det är dags att vi får en ny sportchef, frågan är om Rönken är den bäst lämpade och om han vill satsa på ett sådant dygnet runt jobb.
Jag har ingen speciell kandidat men en viktig personlighet är nog är nog den sociala delen och att kunna hantera medier ordentligt.

Mr Bister

Antal inlägg : 1421
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av tibet ons dec 14, 2016 9:46 pm

Det var nog dags att byta ut Osten . Inte för att han har gjort ett dåligt arbete utan för att förnyelse behövs. Hoppas att han blir kvar inom föreningen och arbetar med ungdomssatsningen, tror att han hade vart perfekt där.. Hoppas att Rönken och Bulan återvänder. Lasse Johansson finns det nog plats för han med :-) .

Med tanke på hur mycket han har betytt för vårat Lhf genom åren så får man nog lyfta på hatten både en och två gånger för våran snart lagrade Ost.
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Tigerman ons dec 14, 2016 10:02 pm

Osten har en given plats bland LHF Legends.

Hade gott kunnat se honom fortsätta ett par år till, men det är också ett bra tillfälle att byta nu. Men man bör inse att det är stora galoscher som ska fyllas. Det är få sportchefer i SHL som sitter med den rutinen, kontaktnätet och antalet rävar bakom öronen!

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Number 69 ons dec 14, 2016 10:07 pm

Neeej, Osten lämnar!
Nu är faran uppenbar att det bär utför igen...
....saatan.
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Old Brooklyn ons dec 14, 2016 10:10 pm

Känns lite läskigt. Som när man var ung och skulle flytta hemmifrån. Myket osäkerhet men även en förhoppningen av att vägen ligger öppen för stordåd.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av NallePhu ons dec 14, 2016 10:13 pm

Finns nog många som vill ta över denna position känslan är lite står mellan dessa;
Lasse Johansson
Jonas Rönnqvist
Osten har gjort mycket bra för Luleå HF som förening men allt har sin tid att sätta punkt på och hans tid är kommen, 9år är en jäkla lång tid som GM många bra saker sedan finns botten nappen också men tror lite han känner dags lämna över åt ngn som kan för Luleå vidare som förening och mot guldet!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18241
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Number 69 ons dec 14, 2016 10:30 pm

En mästerlig sportchef lämnar ett stort tomrum.
Tror inte det finns en kö med duktiga killar som vill gå ett par mil i Ostens skor.
Allt jag kan önska är att efterträdaren inte är mycket sämre än Osten.
Tack för allt Osten!!
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Tigerman ons dec 14, 2016 10:35 pm

NallePhu skrev:Finns nog många som vill ta över denna position känslan är lite står mellan dessa;
Lasse Johansson
Jonas Rönnqvist
Osten har gjort mycket bra för Luleå HF som förening men allt har sin tid att sätta punkt på och hans tid är kommen, 9år är en jäkla lång tid som GM många bra saker sedan finns botten nappen också men tror lite han känner dags lämna över åt ngn som kan för Luleå vidare som förening och mot guldet!
Rönken får jobbet direkt om han bara vill ha det. Jag tror inte Enbom tvekar en sekund på att skriva på det kontraktet.

Lasse J tror jag betydligt mindre på, det är bara ett halvår sedan han drog till Schweiz och han har knappt hunnit börja där på allvar. Samtidigt skulle lönenivån i LHF vara på en skrattretande låg nivå i jämförelse. Så nej, men spela möjligen en tia på honom, det ger nog bra betalt om det skulle slå in.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Dustin ons dec 14, 2016 10:39 pm

Tigerman skrev:
NallePhu skrev:Finns nog många som vill ta över denna position känslan är lite står mellan dessa;
Lasse Johansson
Jonas Rönnqvist
Osten har gjort mycket bra för Luleå HF som förening men allt har sin tid att sätta punkt på och hans tid är kommen, 9år är en jäkla lång tid som GM många bra saker sedan finns botten nappen också men tror lite han känner dags lämna över åt ngn som kan för Luleå vidare som förening och mot guldet!
Rönken får jobbet direkt om han bara vill ha det. Jag tror inte Enbom tvekar en sekund på att skriva på det kontraktet.

Lasse J tror jag betydligt mindre på, det är bara ett halvår sedan han drog till Schweiz och han har knappt hunnit börja där på allvar. Samtidigt skulle lönenivån i LHF vara på en skrattretande låg nivå i jämförelse. Så nej, men spela möjligen en tia på honom, det ger nog bra betalt om det skulle slå in.

Att Lasse Johansson skulle vara sportchef i LHF är väl lite som att Osten skulle vara det i Saik,  never gonna happen. Det blir Jonas Rönnqvist.

Dustin

Antal inlägg : 6915
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Bamsefar ons dec 14, 2016 11:01 pm

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Lulefan tor dec 15, 2016 1:51 am

Vi kan nog glömma att Rönken tar över som sportchef. Varför skulle han? Jag har svårt att tro att det är den typen av jobb han är intresserad av och sedan är man inte perfekt lämpad som sportchef bara för att man är framgångsrik som tränare.

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Pajala tor dec 15, 2016 7:26 am

Lulefan skrev:Vi kan nog glömma att Rönken tar över som sportchef. Varför skulle han? Jag har svårt att tro att det är den typen av jobb han är intresserad av och sedan är man inte perfekt lämpad som sportchef bara för att man är framgångsrik som tränare.

För att själv vill?
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Lulefan tor dec 15, 2016 10:29 am

Pajala skrev:
Lulefan skrev:Vi kan nog glömma att Rönken tar över som sportchef. Varför skulle han? Jag har svårt att tro att det är den typen av jobb han är intresserad av och sedan är man inte perfekt lämpad som sportchef bara för att man är framgångsrik som tränare.

För att själv vill?

Fast vill han det? Jag gillar Rönken men vill vi verkligen ha någon som suttit i flera år och inte känt suget och nu samtidigt säger sig vara osäker på om han är sugen och redo att lägga ned jobbet. Jag vill ha någon som blir eld och lågor av bara tanken.

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Bamsefar tor dec 15, 2016 11:34 am

Lulefan skrev:
Pajala skrev:
Lulefan skrev:Vi kan nog glömma att Rönken tar över som sportchef. Varför skulle han? Jag har svårt att tro att det är den typen av jobb han är intresserad av och sedan är man inte perfekt lämpad som sportchef bara för att man är framgångsrik som tränare.

För att själv vill?

Fast vill han det? Jag gillar Rönken men vill vi verkligen ha någon som suttit i flera år och inte känt suget och nu samtidigt säger sig vara osäker på om han är sugen och redo att lägga ned jobbet. Jag vill ha någon som blir eld och lågor av bara tanken.

Personligen tror jag inte ngt annat än att om Rönnqvist tar jobbet som GM så är det en som brinner för Luleå Hockey, kanske inte lika expressionistiskt men likafullt.
Sen kan jag tänka mig att man ändrar om lite i befattningen , att man kanske lägger ut GMfunktioner på fler personer, just för att avlasta och underlätta en mer kollektivt inflytande över verksamhetens art.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av icemask tor dec 15, 2016 2:48 pm

Osten gör storstilat avslut, kontraktsförlängningar på nyckelspelare trillar in allteftersom !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av hokkzorz tor dec 15, 2016 3:01 pm

Jag tycker att den personen som vart mest negativ till värvningar och Osten generellt sett här på forumet skall få bli GM.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av icemask tor dec 15, 2016 3:03 pm

hokkzorz skrev:Jag tycker att den personen som vart mest negativ till värvningar och Osten generellt sett här på forumet skall få bli GM.
Jag tror det får bli ett sportråd, det finns några att välja på ! Very Happy
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av hokkzorz tor dec 15, 2016 3:31 pm

hokkzorz skrev:Jag tycker att den personen som vart mest negativ till värvningar och Osten generellt sett här på forumet skall få bli GM.

Varför 2 negativa röster? Finns ju så otroligt många förståsigpåare här som har haft facit på allt. Varför inte ge nån av dem chansen, dom hävdar ju i sten att enda anledningen dom är negativa är ju för att dom bryr sig och har 100% luleåhjärta. Dom borde ju vara som klippta och skurna för rollen.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av ski3r tor dec 15, 2016 3:47 pm

hokkzorz skrev:
hokkzorz skrev:Jag tycker att den personen som vart mest negativ till värvningar och Osten generellt sett här på forumet skall få bli GM.

Varför 2 negativa röster? Finns ju så otroligt många förståsigpåare här som har haft facit på allt. Varför inte ge nån av dem chansen, dom hävdar ju i sten att enda anledningen dom är negativa är ju för att dom bryr sig och har 100% luleåhjärta. Dom borde ju vara som klippta och skurna för rollen.
Man kan väl vara kritisk utan att själv tycka att man skulle göra det bättre.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Urken tor dec 15, 2016 3:54 pm

hokkzorz skrev:
hokkzorz skrev:Jag tycker att den personen som vart mest negativ till värvningar och Osten generellt sett här på forumet skall få bli GM.

Varför 2 negativa röster? Finns ju så otroligt många förståsigpåare här som har haft facit på allt. Varför inte ge nån av dem chansen, dom hävdar ju i sten att enda anledningen dom är negativa är ju för att dom bryr sig och har 100% luleåhjärta. Dom borde ju vara som klippta och skurna för rollen.

Skärp dig. Bara för att man inte håller med i alla Ostens beslut och värvningar så betyder det inte att man måste kunna ersätta honom på stående fot. Ingen har facit på allt, men många har rätt på någon punkt. Alla har åsikter - bara att acceptera.

Med ditt resonemang så skulle jag, som är oerhört kritisk till Löfven som statsminister, kunna axla även den rollen, annars har jag ingen rätt att vara kritisk. Vad jobbigt det skulle bli när ingen får kritisera utan att själv kunna göra jobbet bättre.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av hokkzorz tor dec 15, 2016 4:04 pm

Ja kritisera har jag inget emot, men det har varit ett flertal personer här på furumet (jag nämner inga namn) som har haft attityden att "Det fattar ju vem som helst att den och den skulle floppa" och speciellt komma med den kritiken i efterhand som att man minsann visste allt och hur fel Osten har gjort. Speciellt när man börjar fabricera ihop efterhandskonstruktioner som man behårt slår fast att så är det minsann det det har man hört från initierade källor. Det är inte konstruktiv kritik i mina ögon det är rent skitsnack och smutskastning.


hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Urken tor dec 15, 2016 4:13 pm

hokkzorz skrev:Ja kritisera har jag inget emot, men det har varit ett flertal personer här på furumet (jag nämner inga namn) som har haft attityden att "Det fattar ju vem som helst att den och den skulle floppa" och speciellt komma med den kritiken i efterhand som att man minsann visste allt och hur fel Osten har gjort. Speciellt när man börjar fabricera ihop efterhandskonstruktioner som man behårt slår fast att så är det minsann det det har man hört från initierade källor. Det är inte konstruktiv kritik i mina ögon det är rent skitsnack och smutskastning.

Jag förstår vad du menar och håller delvis med. Jag skriver delvis just för att även jag har kritiserat vissa värvningar som sedan floppat. En sådan är Kennedy. Var inte så svårt att lista ut. Visst kunde jag med flera haft fel i det vi trodde, men när det visar sig stämma så är gemene man ofta snabb på att slå sig för bröstet och hävda "det visste jag minsann!". Tycker inte att det är så konstigt egentligen.
Hade vi (jag och flera angående Kennedy) haft fel, så hade vi blivit oerhört glada för det. Oavsett hur det nu går för värvningen så finns en distinkt skillnad mellan konsekvensen som uppstår då en supporter och en sportschef har en åsikt. Min åsikt kostar inte klubben något, medan Ostens åsikt om att Kennedy var en bra värvning gjorde just det. Kostade klubben en massa pengar.

Det är det som är skillnaden mellan hans högavlönade position som GM och min tillbakadragna roll som distanssupporter. Det är också vad som gjort folk så irriterade: när de själva haft fler rätt angående säsongens värvningar än vad just Osten haft (eller åtminstone rätt angående någon specifik spelare). Det känns inte bra. Han ska veta vad han sysslar med.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av LuleåWinston tor dec 15, 2016 4:53 pm

hokkzorz skrev:Ja kritisera har jag inget emot, men det har varit ett flertal personer här på furumet (jag nämner inga namn) som har haft attityden att "Det fattar ju vem som helst att den och den skulle floppa" och speciellt komma med den kritiken i efterhand som att man minsann visste allt och hur fel Osten har gjort. Speciellt när man börjar fabricera ihop efterhandskonstruktioner som man behårt slår fast att så är det minsann det det har man hört från initierade källor. Det är inte konstruktiv kritik i mina ögon det är rent skitsnack och smutskastning.


Håller med, varit mer smutskastning än kritik. Ang. värvningen av Kennedy så var det nog faktorer som är svår att styra över som gjorde att den inte slog väl ut. Han visade sista matcherna att han kunde spela hockey.

Men Kennedy var inte där mentalt i början. Eventuellt för att hans fru hade en komplicerad förlossning innan han anlände och sedan var han skadad i ljumskarna också. Tror det är svårt för majoriteten av spelarna att producera då.

Jag är orolig nu när Osten slutar. Tror det behövs en person som bestämmer över värvningarna, med hjälp av andra. Inte ett flertal som Enbom insinuerade. Tror det blir för många kockar. Sedan förlorar man enorm hockeykompetens. Osten är nog garanterat den som kan mest hockey i Luleå hockeys toppskikt. Får dom inte in en riktigt kompetent ersättare så kommer nog företagsledarna i Luleås styrelse få mer att säga till om den sportsliga delen. Farligt, då jag inte tror de har den kompetensen.

Sen tror jag att Osten med sin kompetens har haft stor delaktighet att Luleå lyckats komma ut svackorna vi haft de senaste åren.

Enbom och co. Spelar ett ganska högt spel. De har levt i en ganska skyddad verkstad där Osten fungerat som en mur mot kritik av dem. Nu är de själva ytterst ansvariga och kommer ställas till svars om det inte går bra nästa år. Vi är trots allt en medlemsstyrd förening...
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Puckad tor dec 15, 2016 5:17 pm

Jag har respekt för den muren.
En del av de shitstorms som Osten fått har han fått för att han skyddat spelare och aldrig hängt ut dom.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Urken tor dec 15, 2016 5:19 pm

Puckad skrev:Jag har respekt för den muren.
En del av de shitstorms som Osten fått har han fått för att han skyddat spelare och aldrig hängt ut dom.

Förutom när det gällde Chris Abbott.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 12 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 12 av 14 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13, 14  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet