2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

+40
storstruten
icemask
Salle
LulefanGBG
Tigerman
Dalle
pingu
GG
Old Brooklyn
knutten
Sundance Kid
Donten_
stormvägen
cavenn
Högljudd
#96
Lajon
chiII
rasbiologen
Bamsefar
Mange
NallePhu
Norlin
dubstep
Rönken
Urken
PM
Ingemar
MickkeJ
Chris Hendrix
Pajala
Mr Bister
Snikne Ville
Tony Moore
BodenSwe
FruktHamster
Zeb Macahan
Lars158
Redbear
Admin
44 posters

Sida 6 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av stormvägen tis 29 okt 2013, 22:17

Lars158 skrev:
Rönken skrev:
Lars158 skrev:Sen match coachningen... Om det var vid minut 16 lr 17 så slog Saik en icing. Där skulle MV tagits, va fan var meningen med att göra det när mindre än en minut var kvar?
En fråga som det skulle vara kul att få höra ett svar på från gode Rönnqvist, inte haft en enda chans princip och ligger under med 0-2 - att då plocka målvakten med mindre än en minut kvar. Vad vill man egentligen åstadkomma, 0-3 kom som ett brev på posten.
Ja totalt meningslöst. Där icingen vid minut 16 lr 17 så hade Saik spelarna varit inne en stund iallafall även om dom inte var dödströtta.
Han tror ju inte på att dra målvakten,

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Salle tis 29 okt 2013, 22:17

Har inte läst något i tråden. Det jag skriver kommer troligen inte tillföra ett skit. Men vill gnälla lite.

Oskarsson? Fabricius? Dajen? Gunnarsson? SÅ JÄVLA DÅLIGA! SÅÅ JÄÄÄÄÄVLA DÅLIGA.

Bäst i LHF? Tveklöst.... KUKAN! Kliver fram, verkligen. Helt okej är också Hedman - som alltid.

#JF=#EFEKOFMEE RÖNKEN!!!!! FÖRÄNDRA MATCHBILD?? GE ORDER OM ATT KÖRA ÖVER NÅN. GÅ NER PÅ FOLK. MIXTRA OM. NÅGOT? "ÄHH VI RULLAR PÅ"

Tack för ordet.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Rönken tis 29 okt 2013, 22:18

stormvägen skrev:
Lars158 skrev:
Rönken skrev:
Lars158 skrev:Sen match coachningen... Om det var vid minut 16 lr 17 så slog Saik en icing. Där skulle MV tagits, va fan var meningen med att göra det när mindre än en minut var kvar?
En fråga som det skulle vara kul att få höra ett svar på från gode Rönnqvist, inte haft en enda chans princip och ligger under med 0-2 - att då plocka målvakten med mindre än en minut kvar. Vad vill man egentligen åstadkomma, 0-3 kom som ett brev på posten.
Ja totalt meningslöst. Där icingen vid minut 16 lr 17 så hade Saik spelarna varit inne en stund iallafall även om dom inte var dödströtta.
Han tror ju inte på att dra målvakten,
Fast tog väl ut målisen mot DIF i kvarten med 3-4 minuter kvar? Fast kan väl förstå att man inte tar målvakten i en match som denna där Luleå hade ungefär noll framåt, med två mål upp. Men att göra det och då med en minut kvar är för mig en ännu större gåta än att inte ta ut målvakten över huvud taget.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av pingu tis 29 okt 2013, 22:18

Med vårt fina powerplay skulle ett hårdare spel leda till några extra utvisningar men domarna jämnar alltid ut lite så vi hade då fått våra pp vi med! Och SAIK blivit störda av vårt fysiska spel.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Urken tis 29 okt 2013, 22:19

Lars158 skrev:
Rönken skrev:
Lars158 skrev:Sen match coachningen... Om det var vid minut 16 lr 17 så slog Saik en icing. Där skulle MV tagits, va fan var meningen med att göra det när mindre än en minut var kvar?
En fråga som det skulle vara kul att få höra ett svar på från gode Rönnqvist, inte haft en enda chans princip och ligger under med 0-2 - att då plocka målvakten med mindre än en minut kvar. Vad vill man egentligen åstadkomma, 0-3 kom som ett brev på posten.
Ja totalt meningslöst. Där icingen vid minut 16 lr 17 så hade Saik spelarna varit inne en stund iallafall även om dom inte var dödströtta.
Precis. Trodde att vi skulle dra burväktaren redan då, men nejdå. Istället väntar han till slutet när vi inte ens har full puckkontroll.. Suck..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av icemask tis 29 okt 2013, 22:19

Nyss hemkommen och totalfrustrerad har jag några varför som jag undrar över !
Varför tacklar inte Luleå mot saik, kom inte och säg att dom är för snabba, det fanns minst 10 lägen där saikare står stilla vid sarg och man har läge att smälla på, spelare som trucken Hedman mfl bromsar eller svänger undan ?
jag vet att Luleås filosofi är att inte tappa onödig fart, MEN VI TACKLAR JU ANDRA LAG???????????????
Man fick Arvidsson och Alm irriterade, men fortsätter inte att reta dom, VARFÖR ??????????????
Arvidsson slashar mot Rautios plock, det var en 50/50 puck men Rautio var först, vad händer, jo Gunnarsson duttar lite med klubban i ryggen på honom, SÄNK DEN JÄVELN ISTÄLLET, vi ska ju möta honom fler ggr, han ska veta att det gör ont att stå där !
När Eriksson åker fram till domaren så ska alltid en lulespelare också dit omedelbart, INGET JÄVLA SMÅPRAT ENSAM MED DOMAREN !!!!!!!!!
Luleå uppträder som ett junislag i coachningen, ta bara icing då åker saik helt medvetet och byter alla så att det tar minst 30 sek att reda ut vilka som ska vara inne, använda bytena till att sänka tempot mm, Rönken och bulan uppträder alldeles för renhårigt = loosermentalitet !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Rönken tis 29 okt 2013, 22:21

Urken skrev:
Lars158 skrev:
Rönken skrev:
Lars158 skrev:Sen match coachningen... Om det var vid minut 16 lr 17 så slog Saik en icing. Där skulle MV tagits, va fan var meningen med att göra det när mindre än en minut var kvar?
En fråga som det skulle vara kul att få höra ett svar på från gode Rönnqvist, inte haft en enda chans princip och ligger under med 0-2 - att då plocka målvakten med mindre än en minut kvar. Vad vill man egentligen åstadkomma, 0-3 kom som ett brev på posten.
Ja totalt meningslöst. Där icingen vid minut 16 lr 17 så hade Saik spelarna varit inne en stund iallafall även om dom inte var dödströtta.
Precis. Trodde att vi skulle dra burväktaren redan då, men nejdå. Istället väntar han till slutet när vi inte ens har full puckkontroll.. Suck..
Hehe, ja den detaljen tänkte jag inte heller på. Kanske Bulan som tjatat och tjatat och Rönnqvist orkade inte stå emot till slut och beordrade ut Rautio?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av pingu tis 29 okt 2013, 22:21

icemask skrev:Nyss hemkommen och totalfrustrerad har jag några varför som jag undrar över !
Varför tacklar inte Luleå mot saik, kom inte och säg att dom är för snabba, det fanns minst 10 lägen där saikare står stilla vid sarg och man har läge att smälla på, spelare som trucken Hedman mfl bromsar eller svänger undan ?
jag vet att Luleås filosofi är att inte tappa onödig fart, MEN VI TACKLAR JU ANDRA LAG???????????????
Man fick Arvidsson och Alm irriterade, men fortsätter inte att reta dom, VARFÖR ??????????????
Arvidsson slashar mot Rautios plock, det var en 50/50 puck men Rautio var först, vad händer, jo Gunnarsson duttar lite med klubban i ryggen på honom, SÄNK DEN JÄVELN ISTÄLLET, vi ska ju möta honom fler ggr, han ska veta att det gör ont att stå där !
När Eriksson åker fram till domaren så ska alltid en lulespelare också dit omedelbart, INGET JÄVLA SMÅPRAT ENSAM MED DOMAREN !!!!!!!!!
Luleå uppträder som ett junislag i coachningen, ta bara icing då åker saik helt medvetet och byter alla så att det tar minst 30 sek att reda ut vilka som ska vara inne, använda bytena till att sänka tempot mm, Rönken och bulan uppträder alldeles för renhårigt = loosermentalitet !
Håller med helt och hållet!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Lars158 tis 29 okt 2013, 22:23

Fabbe hade en match igen utan att åstadkomma nånting. Var väl 17e matchen i rad?

Nu är man ju rejält bitter efter en riktig skitmatch men i min värld är det 4 spelare som har det ganska tungt just nu, Fabbe, Mannberg, Oscarsson och Hjelm. Eller tungt men dom har inte prestera bättre än att jag tycker Sundh hade kunnat ta nån av forwards platserna. Sen på backsidan just nu så finns ju inget annat. Jag hoppas Fagerudd får några byten i nästa match dock. Om det nu verkligen är så Fagerudd och Nilsson ska ansluta till Luleå till nästa match.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Rönken tis 29 okt 2013, 22:27

Känns som att Fabbe är rätt överflödig i årets Luleå egentligen, med tanke på att Foppa, Sundh, Ledin har värvats in och är ungefär samma typ av spelar-roll men kan göra lite poäng också och åtminstone vara någorlunda bra framåt. T.ex. att Fabbe verkar gå före Sundh är för mig en gåta, med Sundh finns det god potential och näsa för att göra åtminstone några mål per säsong. Kunde gott börjat spela in Sundh i boxplay där han är grym.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av stormvägen tis 29 okt 2013, 22:38

Rönnken kör all in på att ta Troffyn, där SKaiks inte är med, och att vinna fair play.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Lars158 tis 29 okt 2013, 22:39

Suck! Det här var riktigt dåligt på flera sätt. Lär ju ha varit några hundra i arenan som inte går live på matcherna särskilt ofta. Inte många av dom lär ju ha fått inspiration att köpa biljett till nästa hemmamatch direkt.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Rönken tis 29 okt 2013, 22:42

Jag såg matchen på C More, som vanligt, visserligen men fick avsmak för att se Luleå Hockey. Att vara så loja och nästan förlorat matchen mentalt redan innan nedsläpp är så j*vla tråkigt att se. Sedan att nästa match är Örebro med vad jag förmodar en tok-defensiv som Luleå får svårt att såga sig igenom lockar inte. Men vad gör det, sitter väl där på torsdag och längtar Very Happy
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Urken tis 29 okt 2013, 22:44

Rönken skrev:Jag såg matchen på C More, som vanligt, visserligen men fick avsmak för att se Luleå Hockey. Att vara så loja och nästan förlorat matchen mentalt redan innan nedsläpp är så j*vla tråkigt att se. Sedan att nästa match är Örebro med vad jag förmodar en tok-defensiv som Luleå får svårt att såga sig igenom lockar inte. Men vad gör det, sitter väl där på torsdag och längtar Very Happy
Precis så känner jag också. Man blir så mätt på nått sätt. Less. Ändå sitter man där vid nästa match och glor..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Lars158 tis 29 okt 2013, 22:45

Rönken skrev:Jag såg matchen på C More, som vanligt, visserligen men fick avsmak för att se Luleå Hockey. Att vara så loja och nästan förlorat matchen mentalt redan innan nedsläpp är så j*vla tråkigt att se. Sedan att nästa match är Örebro med vad jag förmodar en tok-defensiv som Luleå får svårt att såga sig igenom lockar inte. Men vad gör det, sitter väl där på torsdag och längtar Very Happy
Vi här på forumet lär väl inte ge upp. Men idag är det ju något hundratal och tittar som inte går live så ofta, tror inte många vart lockade lösa biljett till nästa hemmamatch..

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Rönken tis 29 okt 2013, 22:48

Lars158 skrev:
Rönken skrev:Jag såg matchen på C More, som vanligt, visserligen men fick avsmak för att se Luleå Hockey. Att vara så loja och nästan förlorat matchen mentalt redan innan nedsläpp är så j*vla tråkigt att se. Sedan att nästa match är Örebro med vad jag förmodar en tok-defensiv som Luleå får svårt att såga sig igenom lockar inte. Men vad gör det, sitter väl där på torsdag och längtar Very Happy
Vi här på forumet lär väl inte ge upp. Men idag är det ju något hundratal och tittar som inte går live så ofta, tror inte många vart lockade lösa biljett till nästa hemmamatch..
Jag förstår din tanke helt och hållet. Jag personligen ser 40-50 grundserie-matcher med Luleå, oftast C More dock då jag inte bor i Luleå, sen rätt många år tillbaka och går så fort tillfälle ges på matcher i Coop Arena. Varierar så klart från år till år med hur många besök det blir i Konsumhallen. Men Skellefteå-matcherna är lite som slutspelsmatcher, lockar besökare som annars inte går kanske. Matcher som kvällens är inte något direkt bra skyltfönster mot dessa besökare.



Senast ändrad av Rönken den tis 29 okt 2013, 22:49, ändrad totalt 1 gång
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Bamsefar tis 29 okt 2013, 22:49

Sundh före Fabricius vilken dag i veckan, Fabbe har tyvärr inga kvaliteer som inte ngn annan har. Sen vill jag se ett konsekvent inspelande av Cehlarik gärna tillsammans med Wallmark och kanske Hedman. Eller varför inte en ren u-lina med Bryggman?.

Sen som så många är inne på, ett lite "tuffare" spel på backsidan med avseende på att bryta upp anfallsvågen skaikarna sköljde över oss med hade vart på sin plats, Skrbek har storleken men hinner inte med, verkar bara vara Janne som kan det.

Dagens utropstecken: oxo som nämnts , Kukan som tar för sig mer och vågar hålla puck o leta pass eller ge iväg den kvickt allt efter situation, ett par fina uppåkningar och ett gediget försvarsarbete för egen del.

Sen kan man undra vad skaik , modo och Örebro har gemensamt när de möter oss?, de ändrar sitt spel från anfallsglatt framåt till strikt försvar, hög o intensiv press och anpassad mittzonsgegga. Det är problemet som Rönnqvist o Bulan måste lösa , helst innan slutspel.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Rönken tis 29 okt 2013, 22:52

Utöver att Foppa, Sundh och Ledin värvats så finns även Abbotts, Hedman, Fogström och Mannberg som egentligen är hyfsat lika Fabbe och där hårt jobb är grundreceptet. Däremot saknar Fabbe egentligen någon spetskompetens som du skriver Bamse, mer än ett stort Luleå-hjärta och att han är en gentleman i intervjuer och ofta säger rätt vettiga saker. Men detta är väl egentligen ingen stor puck, tror inte att Fabbe lyfter någon monsterlön och han har inte så där jättemycket speltid.

Skulle väl dock vilja se att Sundh får spela mer och att Cehlarik eller någon annan junior får vara extra-forward istället.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Tigerman tis 29 okt 2013, 22:53

Rönken skrev:Känns som att Fabbe är rätt överflödig i årets Luleå egentligen, med tanke på att Foppa, Sundh, Ledin har värvats in och är ungefär samma typ av spelar-roll men kan göra lite poäng också och åtminstone vara någorlunda bra framåt. T.ex. att Fabbe verkar gå före Sundh är för mig en gåta, med Sundh finns det god potential och näsa för att göra åtminstone några mål per säsong. Kunde gott börjat spela in Sundh i boxplay där han är grym.
Kollade statistiken lite och Sundh klår Fabbe på samtliga punkter utom istid/match. Fler mål & fler poäng totalt, trots ca hälften av matchtiden. Fler skott på mål per match, bättre skottprocent. Fler vunna tekningar. Bättre plus/minus.

I Luleå har han inte spelat BP alls men i HV fick han stort förtroende, tvåa efter Davidsson i istid. Så det verkar ju absolut som att Sundh är en uppgraderad Fabbe på alla punkter, utom möjligen storleken på klubbhjärta.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av storstruten tis 29 okt 2013, 22:54

Så jävla less.

Är det någon idé att vi ens försöker tävla mot SAIK om halva laget inkl. coacher varje gång ska vika ner sig halvvägs in i matchen när man behöver förändra matchbilden?

Våldtäcktsdusch nu och se om jag kan samla ihop motivation till att köra två timmar till Örebro på torsdag.

storstruten

Antal inlägg : 215
Join date : 12-03-14

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av stormvägen tis 29 okt 2013, 22:56

[quote="Rönken"]
Lars158 skrev:
Rönken skrev:Jag såg matchen på C More, som vanligt, visserligen men fick avsmak för att se Luleå Hockey. Att vara så loja och nästan förlorat matchen mentalt redan innan nedsläpp är så j*vla tråkigt att se. Sedan att nästa match är Örebro med vad jag förmodar en tok-defensiv som Luleå får svårt att såga sig igenom lockar inte. Men vad gör det, sitter väl där på torsdag och längtar Very Happy
Vi här på forumet lär väl inte ge upp. Men idag är det ju något hundratal och tittar som inte går live så ofta, tror inte många vart lockade lösa biljett till nästa hemmamatch..
Jag förstår din tanke helt och hållet. Jag personligen ser 40-50 grundserie-matcher med Luleå, oftast C More dock då jag inte bor i Luleå, sen rätt många år tillbaka och går så fort tillfälle ges på matcher i Coop Arena. Varierar så klart från år till år med hur många besök det blir i Konsumhallen. Men Skellefteå-matcherna är lite som slutspelsmatcher, lockar besökare som annars inte går kanske. Matcher som kvällens är inte något direkt bra skyltfönster mot dessa besökare.


Tufft för nye VDn att sälja in Derbyt i fortsättningen. Ett Derby ska ha allt som serielunken saknar.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Rönken tis 29 okt 2013, 22:57

Tigerman skrev:
Rönken skrev:Känns som att Fabbe är rätt överflödig i årets Luleå egentligen, med tanke på att Foppa, Sundh, Ledin har värvats in och är ungefär samma typ av spelar-roll men kan göra lite poäng också och åtminstone vara någorlunda bra framåt. T.ex. att Fabbe verkar gå före Sundh är för mig en gåta, med Sundh finns det god potential och näsa för att göra åtminstone några mål per säsong. Kunde gott börjat spela in Sundh i boxplay där han är grym.
Kollade statistiken lite och Sundh klår Fabbe på samtliga punkter utom istid/match. Fler mål & fler poäng totalt, trots ca hälften av matchtiden. Fler skott på mål per match, bättre skottprocent. Fler vunna tekningar. Bättre plus/minus.

I Luleå har han inte spelat BP alls men i HV fick han stort förtroende, tvåa efter Davidsson i istid. Så det verkar ju absolut som att Sundh är en uppgraderad Fabbe på alla punkter, utom möjligen storleken på klubbhjärta.
Jag har skrivit det flera gånger, men i HV71 var Sundh grym i boxplay, ansågs vara i nivå med Davidsson. Att han sedan dessutom är en av seriens snabbaste spelare gör att han även är ett hot framåt i boxplay. Kanske långskott men skulle nog även kunna bidra till att motståndarnas backar inte slår lika back till back-pass lika ofta om Sundh får kontra tillräckligt ofta.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Lars158 tis 29 okt 2013, 22:59

Tufft för nye VDn att sälja in Derbyt i fortsättningen. Ett Derby ska ha allt som serielunken saknar.
Just derbyt säljer sig ju självt men med lite glimmer en sådan här match kanske hade sålt lite fler biljetter dom övriga matcherna, liksom några som fastnar det var sjukt kul gå på hockeymatch,,

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Tigerman tis 29 okt 2013, 23:00

Sedan kan man ju hoppas på att Fagerudd får några minuters speltid mot Örebro. Av det jag sett från Asplöven hittills klår han alla våra backar i PP med råge, så i den spelformen borde han direkt få chansen i förstauppställningen med Klasen. Fantastisk på att leverera skott. Väldigt rörlig och skjuter hårt med precision.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av icemask tis 29 okt 2013, 23:00

Några fler varför !
När saiks backar står upp hårt på sin blå, varför försöker vi dutta, dribbla, småpassa oss över blå, när vi kan dumpa och jaga livet ur deras backar mot kortplanket.
När dumpar vi puck, jo när vi är i pp och kan ta oss säkert över blå.
Om vi ska spela med press mot saik då måste backarna följa med upp över röda så vi håller ihop laget, annars kan vi lika gärna bilda köttmur och kontra !
Skrbek, seriöst finns det någon här inne som tror att han har nåt att hämta i slutspelet när tempot går upp, karln kan ju knappt ta sig över röda för han blir ju frånåkt om spelet vänder
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Rönken tis 29 okt 2013, 23:02

Pappa Skrbek gör väl det hyfsat ok ändå när han används rätt och kanske har en 14-15 minuter speltid. Men att han ska gå in som någon försteback, nu när Frallan och Sandström saknas, som många experter är inne på känns lite fel, tycker jag.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Lars158 tis 29 okt 2013, 23:03

Tigerman skrev:Sedan kan man ju hoppas på att Fagerudd får några minuters speltid mot Örebro. Av det jag sett från Asplöven hittills klår han alla våra backar i PP med råge, så i den spelformen borde han direkt få chansen i förstauppställningen med Klasen. Fantastisk på att leverera skott. Väldigt rörlig och skjuter hårt med precision.
Fagerudd är otrolig på att nypa direktskott, passen behöver inte komma perfekt han får ändå bra skott mot mål.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av icemask tis 29 okt 2013, 23:04

Jag håller med, i egen zon är Skrbek bra, men offensivt nja, förstår inte som ikväll att man använder honom i pp mer än hjelm gunner mfl
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av stormvägen tis 29 okt 2013, 23:07

http://www.luleahockey.se/artikel/44336/
" en tam inställning från vår sida"

Jo,

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Rönken tis 29 okt 2013, 23:10

Frågan är väl hur det ens kan bli en tam tillställning, återigen, mot Skellefteå. Dessutom på hemmaplan, men det känns verkligen som att det satt sig psykiskt att Skellefteå inte får göra första målet och att man blir alldeles stela och kramar klubban för hårt eller något.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av icemask tis 29 okt 2013, 23:11

Luleå visade upp derbykänslorna och smällde på med hela 7 tacklingar, ujuj känslorna svallade höga !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Lars158 tis 29 okt 2013, 23:13

Tigerman skrev:Sedan kan man ju hoppas på att Fagerudd får några minuters speltid mot Örebro. Av det jag sett från Asplöven hittills klår han alla våra backar i PP med råge, så i den spelformen borde han direkt få chansen i förstauppställningen med Klasen. Fantastisk på att leverera skott. Väldigt rörlig och skjuter hårt med precision.
MIF-Asplöven är tv match imorgon på viasat/viaplay. Det som har tillgång kan ju ta sig en titt på Fagerudd imorgon. Jag ser han som troligt aktuell för LHF roaster nästa säsong och han ska ju eventuellt spela LHF match torsdag/söndag så det kan ju vara intressant.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Rönken tis 29 okt 2013, 23:18

Jag har inte sett Fagerudd men vad jag läst är det en pricksäker pp-back som jag vet många har suktat efter här på forumet bland annat. Frågan är väl dock om Rönnqvist ens kommer att spela honom, känns inte som hans stil riktigt att coacha så pass hårt under matchers gång? Men skulle vara kul att se honom, någon gång måste han testas i skarpt läge så varför inte dra in honom i lite powerplay på torsdag och lördag.

Sedan är ju frågan vad är statusen på Sundh egentligen?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Lajon tis 29 okt 2013, 23:20

Luleå spelar inte "dumpa puck" längre, det går emot deras spel idé, vi skall in lämna ifrån oss pucken frivilligt när vi har fen under kontroll
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Lars158 tis 29 okt 2013, 23:21

Helvete så jävla patetisk matchdjävul Evil or Very Mad 

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Lars158 tis 29 okt 2013, 23:22

Lajon skrev:Luleå spelar inte "dumpa puck" längre, det går emot deras spel idé, vi skall in lämna ifrån oss pucken frivilligt när vi har fen under kontroll
HAHAHA

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Lars158 tis 29 okt 2013, 23:26

Afton*oran kör på med hur fantastiskt bra Saik var. För helvete Luleå som var usla.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Redbear tis 29 okt 2013, 23:35

Lars158 skrev:Helvete så jävla patetisk matchdjävul Evil or Very Mad 
Ja, fyfan Sad
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6713
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av LulefanGBG tis 29 okt 2013, 23:54

Bamsefar skrev:

Sen kan man undra vad skaik , modo och Örebro har gemensamt när de möter oss?, de ändrar sitt spel från anfallsglatt framåt till strikt försvar, hög o intensiv press och anpassad mittzonsgegga. Det är problemet som Rönnqvist o Bulan måste lösa , helst innan slutspel.
Det där ligger det mycket i. Så jävla mycket sämre är vi inte än SAIK, men de kan anpasa spelet mot oss, och det har vi inte hittat något motmedel mot ännu. Inte fan är det lätt, så det klankar jag inte Rönken och co. men vad som oroar mig är att vi nu under snart en och en halv säsong inte sett några vidare försök till förändring. Jag tycker man kan prova vad som helst. Ärligt talat, kanske svär jag i kyrkan nu man varför inte lite jävla torpedhockey à la Djurgården?

Hela förbannade mittzon är ju stängd från mittlinjen till offensiv blå och de presser ut och i sargerna när vi föröska spela oss emellan dem. De gånger vi lyckas blir det en anfallande forward som får ta emot en diagonalpassning i mittzon och trampa över offensiv blå helt ensam mot en back. Han kan då antingen skjuta ett helt menlöst skott eller dumpa ner pucken bakom mål men då har övriga fem redan tappat fart. Varför inte helt enkelt skita i spelet i mittzon över huvud taget.

Trampa över mittlinjen och dumpa ner den när SAIK:arna står felvända och åk sedan utav bara helvete ner för att vara först på och hinner backarna före så smäll på utav bara fan så de vet att de gör ont de gånger de hinner först dit. Då blir de stressade och vill bara spela ifrån sig pucken så fort som möjligt. Kanske är inte detta heller en lämplig metod av andra naledningar jag inte tänkt på nu eller som jag är för dum för att inse just nu. Men det vore åtminstone att prova något helt annat. Kanske får vi några snabba spelvändningar emot oss men ärligt talat tar jag fan hellre det än stiltjen som är där ute nu. Vet inte hur många gånger jag såg en ensan forward komma över mittlinjen i ett till synes helt hopplöst läge och tänkte just sekunden innan allt blev stiltje i mittzon att "dumpa ner pucken och KÖR FÖR HELVETE! Bättre än att försöka åka igenom en SAIK:are först och sedan tappa pucken. Dumpar man och åker förbi istället måste ju SAIK:aren åtminstone vända om för att kunna hinna med.

En annan anledning till att matcherna ser ut som de gör mot SAIK är att när de spelar mot oss så lirar de slutspelshockey. Är mycket mer disciplinerade och tighta och bjuder på mycket mindre. Det är 110% fokus på 20 spelare istället för 95% som när de möter VÄxjö i Oktober/November. Då är de helt enkelt bättre än oss på det mesta.

Samtidigt är viljan säkert 110% hos våra spelare men vilja och fokus är inte samma sak. Vi blir stressade och vill för mycket för det sitter i huvudet på oss att vi inte kan slå SAIK. Det mentala övertaget är enormt hos SAIK och betydelsen av det får inte underskattas. De går ut inför matchen och tänker; "Jaja en match vi bara måste vinna" och vi går ut och tänker "en match vi absolut inte får förlora" och den skillnaden är stor.

Ibland önskar jag nästan att man istället för att ladda upp inför mötena med SAIK valde att ladda ner. MIssförstå mig rätt, man skall vara 100% beredd och ha fokus, men man skall inte alls ladda upp extra för att det är SAIK vi möter. Vi skall skita fullständigt i att det är just SAIK vi möter. Låtsas att det är något annat lag. Låter kanske bara som rent nonsens men man ser ju så tydligt att många av de våra är helt livrädda där ute och viker ner sig. Ledin, Klasen, Hedman och Kukan är de enda jag tycker är bra idag. I SAIK är samtliga spelare bra.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av farre ons 30 okt 2013, 00:02

Håller med om det mesta som skrivs här men har en annan förklaring till varför det blir så här
Jag tror rent mentalt så har det här med tråkstämpeln en jättebetydelse för hur vi uppträder mot just Skellefteå.
De har ju genom åren blivit hyllade för deras fantastiska offensiv och vi för att vara tråkiga när vi egentligen har samma filosofi.
Jag tror att vi överarbetar vissa situationer och vill helt enkelt för mycket för att bevisa för spelarna själva men mest för publik och media att vi minsann spelar minst lika bra offensivt som Skellefteå och därigenom tummar på det som vi är bäst på. Nämligen att lugnt och metodisk äta oss in i matcherna och mala ner motståndarna så att de gör misstag som vi kan utnyttja.
Det är så vårat gäng är uppbyggt och det är så vi vinner matcherna.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Lars158 ons 30 okt 2013, 00:30


Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av tibet ons 30 okt 2013, 01:00

Så dåliga var vi ändå inte! Man ska ha i åtanke att vi har 4 st tänkta ordinarie spelare borta. Fransson och Janne saknades mest då dem andra backarna har problem att bära en hel match själva. En sak som jag tyckte att vi var kass på att utföra ikväll var våra dumpar, dem var ofta för sena samt missriktade. Vi borde ha satt minst en puck ikväll men oturen grinade oss i nyllet.

Undrar om Sundh lider av sviter från hjärnshaken eller e det någe annat som spökar. Man börjar att fundera i det fallet! Kukan växer med uppgiften verkar det som-han är riktigt potent emellanåt. Fyller på bra samt är ståndaktig i egen zon. Satsar rejält med!

Fan vad domarna e kassa nuförtiden, vad är det med dem???
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Snikne Ville ons 30 okt 2013, 08:48

Ledda - bra
Kukan -bra
Publiksiffran - bra

I övrigt kan jag inte påminna mig om att Luleå hade ett enda långt anfall i matchen.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6387
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av amarule ons 30 okt 2013, 09:19

ja jisses, vad finns mer att säga efter denna avklädning? Som vanligt är vi slagna på förhand, tror det sitter i spelarnas huvud nu. Sen får saik ett enkelt mål och lhf darrar som asplöv. Det fysiska spel som behövs finns inte, de enkla målen får vi aldrig mot saik. Alla matcher ser i stort sett likadan ut. Det är så jävla trist att det alltid blir så här och man bävar för ett ev slutspel mot saik..Sad . Vi slår dem aldrig i bäst av sju
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av amarule ons 30 okt 2013, 09:23

Önskar också att tränarna ska vask om i de formationer som inte fungerar( alla utom klasens) . Inte bara några minuter i matchen utan pröva någon hel match och se vad som händer.. Vill nu se Celarik( eller Koalrik enl Cmore;) Wink )och Sundh för bövelen.
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Pajala ons 30 okt 2013, 14:16

Jag tror faktiskt Luleå är det lag som har mest problem med Saik, Saik ändrar sitt spelsystem till extremt defensivt, Luleå stångar sig blodiga mot deras vägg och dom vinner på kontringar eller pp mål, trodde förra matchen var en tillfällighet att Saik spelade med 5 i en sorts köttmur men matchen igår avslöjade deras gameplan

Visst verkar Luleå som det spelförande laget men Luleå faller återigen i Saiks fälla.

Tyvärr så har Luleå för dåliga spelare för att kunna spela sig förbi deras försvar, det är nog bara att inse att chansen att vinna en match mot Saik är minimal.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Snikne Ville ons 30 okt 2013, 16:19

Är väl inte så mycket att säga om matchen isolerat, hyfsat jämt men rätt lag vann. Däremot är ju 11 perrar i rad utan mål inget annat än...genomuselt!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6387
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Slapshot ons 30 okt 2013, 16:46

Lite off topic men Johans Franssons farsa Eilert sa att Johan hade sagt att han ångrar sig att han inte skrev på för SAIK efter förra rysslands äventyret för att han då hade fått ett SM guld. Vidare ska han även ha sagt att han kommer aldrig vinna nåt i Luleå. Iofs så stämmer det väl men att uttala sig så är ju lite märkligt kan man tycka. Kanske fler spelare känner likadant, så såg det då ut på isen igår iaf. Hörde det av en bekant som hade snackat med pappa Fransson.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Salle ons 30 okt 2013, 17:08

Låter ju som skitsnack - rakt av... Varför skulle Frallan säga så?
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Zeb Macahan ons 30 okt 2013, 17:54

Att pappa Eilert är mer än rak i det han säger vet jag av tidigare snack med honom men får inte ihop att Johan skulle sagt så. Och OM grabben sagt så (ej sannolikt), igen OM, inte fasen går farsan ut med det. Nä, ta det där med skopor av grovsalt om ni frågar mig.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå - Sida 6 Empty Sv: 2013-10-29, SHL-omgång 17, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet